Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Heip!

Onpas paljon taas tapahtunut! :hug: ja :heart:
Tulin vaan päivittelemään etten jää listalta pois! Tai tuolla melkein kärjessähän sitä mennään niin komeastii että! Kohta taas kympit paukkuu, eikä menkkoja tulossakaan! Etta Markken kanssa samoilla linjoilla!

Heip!

Hurjasti tullut taas hetkessä tekstiä. Ensinnäkin, tervetuloa uusille, kiva kun saadaan uusia kuumeilijoita. Toivotaan vaan, että tuo Vissyliinin visiitti plussanneista vauhdittaa meistä jokaisen hänen perässään plussapuolelle :p

Onpa kurja täti kun on kurvannut useammalle kylään. Huspois paha täti. Ei me sitä kaivata, ykskään meistä :)

mavli: Oletko maistanut muita greippimehuja? Mun mielestä tuo R&D on melkein parasta, liekö ihan sitä itseään sitten. Mulla menee ainakin ihan sujuvasti alas..

Omanapailuna sen verran, että vaikka nyt on jo hurjat dpo5 (tiistaina), niin silti olen stressaamatta, panikoimatta ja kuulostelematta omaa kroppaani. Keskityn nyt vaan kaikkeen todelliseen, en haaveiluun. Ja tämä sopii mulle, vaikka oviksen tikuttelin ja sitä koitettiin hyödyntää. Itselläkin on jotenkin kivempi olo, kun ei ole aivan vauvakuumehuuruissa, vaikkakaan ne huurut ole mihinkään unohtuneet - on vain järki päässä.

Tälle illalle ei ajatus taivu enempään kirjoitteluun --> unta kuulaan.

Plussatuulia! :heart:

Sunflower11
Tiistai 9.10. 2012

Yritys/TJOTtailu alkanut:

kultsipallo...............kp 60/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
*minmaria...............kp 60/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 60/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

*wilma79...............kp 52/27-29............... yk 1 ......ya 9/12....... 2.
jenni_noora(28).....kp 50/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.

HopeAgain(36) ........kp 49/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.
kärpässieni85.........kp 45/29........... yk2................................. 3.
Fiinaliina................kp 45/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.
eternal-live(23).........kp 41/?....................yk1........... ya 9/12........ 3.
miltsu76......................kp 40/28-32..........yk1.............8/12............ 2.

Emppuli83(29)........kp 37/28............yk3........ya 5/12(km8/12)....... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 36/36............... yk 8 ......ya 1/12....... 1.
Lumihippu.............kp 33/28...................yk1.......ya 9/12............. ?.
Minix..................... kp 32/ ??.............., yk1 .......... ya9/12.........2.

Amiraali..................kp 29/28-32..........yk 1............................?.
ViiruP....................kp23/28-30......... yk 1........ya 09/12......... 2.
Bambini................kp 22/30..........yk 2....... ya 7-8/12........ 2.
Sunflower11....... kp 22/24-28.........yk23.........ya 12/2010.........3.
riksuuuh ..................kp 21/? .........yk 1 ......ya 09/12............ 1.
Nepparin nappi........ kp 21/30-35........... yk 14 ...................... 2.

papunen84 ............kp 19/27-30............ yk2............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 19/28-30........yk 3 ............. ya 8/12......... 1.
Slallu.....................kp 19/30?........yk 1 ............. ya 9/12......... 1.
Pintsu..................... kp 18/29 ...............yk 3 ........ya 8/12...........
mavli....................kp 15/28 ..........yk 18 ...........ya 3/11 ............ 1 .
jeennaa.................. kp 12/30................ yk 2 ............ ya 8/12.......... ?
Viljonkka (26).........kp 11/30-35.......yk 8............. ya 3/12............1.
Markke................. kp 10/30............yk4...........ya 6/12..........2.
Slartibart(25).............kp 10/30 (C+T)........... yk2..........ya3/12....... 1.

Lemontree-86...........kp 7/25-33...............yk4 ........ya 7/12......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 5/26-42 .........yk9....... ya 11/2011......... 1.
Mylvinen(24)............kp 3/28..............yk 3.............................1.
Luna85(27).................kp 3/29-38..........yk 8............ 2/12 ........... 1.
Ambrosia85(27)...... kp 2/28-31(CT) ........yk22 .....ya 10/10.......... 1
BDU(25)..................kp2(?)/28-35...........yk0-1.......ya 9/12............1.
miss_piggy (31v).... kp 1/26 .........yk 6 ......ya 03/12........ 1.
Neiti Näpsän Äiti..... kp 1/28-32............ yk 22....................... 2.

Day Past Ovulation:
Neiti Näpsän Äiti............ dpo 16
luna85........................ dpo 15
Lumihippu.....................dpo 15
Sunflower.................... dpo 8
Bambini........................dpo 5
AnnuLiisa..................... dpo 4
papunen84....................dpo 3

Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Stacey_84 (kevät 2013)
eleonoora86
avantasia

Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Pionia
another
Dyes
viisikko <3
eufemia

Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1), Chrissy72(yk4), Hetami(yk2),emily90

kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.

+++++ PLUSSARIKASTA LOKAKUUTA+++++

Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nomparelli mulla tais olla aukiolotutkimus kyl iltapäivästä, mutta koska mulla ei toimitus juuri missässään tuntunut niin pystyin samantien kyllä kävelemään.
mutta koska kaikki on yksilökohtaista niin sitä ei voi tietää :)
Toisesta pinosta luin että oli erästä sattunut niin paljon ettei aukkaria voitu edes tehdä sillä yrityksellä vaan lisää douppia kehiin ja seuraavaan kertaan kiitos hei :(

Kuin ne teidät jo inssiin laittais :O ? Yksityisellä?

Moikka,
Sun: mulle on jossain välissä loikannu kierto päivällä yli eli kp11 mennään tänään, vaikka kieltämättä toi kp12 houkuttelis enemmän ;) tääööä tekis mieli jo alottaa oviksen metsätys, mut turhaahan se vielä oli (plussa pärähtäny aika kp 17-18)..kärsivällisyyttä siis...

BDU
Kyllä odottavan aika on pitkä! Ja ottas nyt selvää et alkaako menkat vai ei.. Nyt ois siis kp 2, mutta niiiiin vähäistä jälkeä on PHS:ssa että tiiä sitte alkoko ollenkaan.. Toki tämä "pieni" ressi/jännitys voi minulla aiheuttaa tämän :D Mites teillä miesten innokkuus? Meillä se on minä joka enemmän höpöttää mut kyllä se mieskin aika intona on (se vaan koittaa miehekkäästi peittää sen.. ;) ), minun täytyy vain avata keskustelu ensin ja sit saatetaan 2h puhua vauva-asioista. Toki tämä voi olla todella aikaista jos tämä pikku projekti kestää pidempään mutta minä oon vähän semmonen haaveilija. Plussatuulia kaikille!! =)

Samaistuin Stacy_84 sinun ekaan (?) tekstiin, että vauvakuume iski yllättäen etkä uskonut näin käyvän sinulle. Minä olen aina ajatellut etten välttämättä koskaan yritä hankkia lapsia, mutta jotain "kamalaa" :D tapahtui ja tämä iski kuin salama kirkkaalta taivaalta.. Tosin ystäväpiirissä suurin osa on jo jakatunut niin ehkä pöpöt ovat tarttuneet.. Sitten kun olin myöntänyt asian parille hyvällä ystävälle ja puinut asiaa viikon niin uskaltauduin kertomaan miehelleni joka oli alkujärkytyksen jälkeen kyllä heti mukana, onneksi :) Kuume on valtava ja minäkin mietin että mahtavaa te, jotka jaksatte olla positiivisia pitkänkin yrityksen jälkeen! Saas nähdä kuinka jännä kuukausi edessä kun on eka kerta että on mahdollisuus raskautua... Voisko aika kulua nopeampaa :D
Kiva ,että täällä on joku toinenkin jolla on samanlainen tausta kuin mulla tuon vauvakuumeen kanssa. Mä olen tosiaan miettinyt asiaa jo puolen vuoden ajan, aina siitä lähtien, kun sain kuulla ,että sisareni odottaa esikoistaan. Olin aina nuorempana vain vastannut uteiluihin, että "en aio hankkia, ei ole mun juttu jne." enkä sitten sen pidemmälle asiaa miettinyt. sitten 27-vuotiaana, puolivuotta sitten aloin kyseenalaistmaan, että no miksi en halua? Ja niitä syitähän alkoi sitten löytyä. Tietenkin aika ei nyt ole sopiva (talonrakennusprojekti kesken) ja raha-asiat ei oo vielä ihan kunnossa (tuleva valmistuminen häämöttää). Nää oli niitä helppoja syitä. Vaikeampaa oli myöntää itselleen, että pohjimmaisena kyseessä mun kohdalla oli pelko. Sitä sitten läksin työstämään etiäpäin ja matkan varrella huomasin vauvakuumeen tartuttaneen minutkin. Oli melkoinen yllätys kyllä itselleni tämä :LOL: Elämän ironiaa :D

Onnea kaikille plussanneille ja muille malttia ja kärsivällisyyttä. Sitä tässä hoen itsellenikin ;)

Viimeksi muokattu:
Aaarrgghh! En jaksa odottaa.. Enkä on muillakin sama fliilis? :D
Jos lauantaihin mennessä ei ole vuotoa tullut, niin jokohan vois tikuttaa? Lauantai oli kp 27. Eikös ne tuota yhtä raskaustestiä mainosta että voi testata joka 4pvä ennen kuukautisten alkamista? Vai olisko hyvä odottaa vaikka maanataille? Mutta jos ei jaksa? Äääh... Kierukan pois ottamisen jälkeen olen kärsinyt vuodon aikaisesta pääkivusta, tänään on sitten ollut päänsärkyä. Edellisessä kierrossa särky alkoi aamulla ja vuoto illalla. Kestää koko vuodon ajan eikä lähe millään ropeillaan pois. :(

[BAmbro:][/B] Täytyy toivoa että kuulun niihin, joita ao-tutkimus ei satu. Mulla on se käsitys et jos on tukossa niin todennäkösemmin sattuu. Multa on umpilisäke leikattu joten mahdollista on sekin että toinen on tukossa.

Mulla on hormonitutkimusten perusteella munasarjojen toiminta hiipumassa kokonaan (eli vaihdevuodet kulman takana vaik oon 28), joten yksityisen lääkärin mukaan aikaa ei voi hukata. Eli inssit tai IVF saman tien edessä.

Täällä ei piräis kyllä koskaan käydä lueskelemassa jos yrittää malttaa mielensä ja alkaa yrittää vauvaa vasta myöhemmin:headwall: Kuume vaan nousee..Mutta mulla on hormonit ihan sekaisin, viime menkatkin oli ihan erilaiset kun yleensä..Selkää särki niin että joka väliin piti syödä särkylääkettä ja yleensä ei tarvii ottaa yhtäkään.:O lisäks tissit on arat,huomaa kun kantaa muksuja..Mä oon varmaan saamassa vaihdevuosien vaivoja:kieh:
Kamalan sateistakin, toivottavasti kuumeilijoillekin alkaa sadella plussia:)

Nyt vähän avautumista!!!

Kävin vajaa 2kk sitten siellä koepalojen otossa, kun se papa-koe oli luokkaa3. Siellä lääkäri oli kovasti sitä mieltä että tosi tosi vähäistä on nuo muutokset ja kuukauden sisään tulee tieto jos jotain jatkotoimenpiteitä tehdään. Noh, eipä ole mitään tullut ja ajattelin sitten tänään sinne soitella ja varmistella et onhan nyt kaikki kunnossa.
No eipä ollut, ei.. Sain uuden ajan kahden viikon päähän. Siellä on kuulemma ollut nyt vähän kiirettä joten ei lääkäri ole kerinnyt kirjaamaan mun tuloksia ja lähettämään niitä mulle, vaikka tulokset sinne oli tullut jo yli kuukausi sitten!!! Joten nyt on edessä solumuutosten laser-leikkaus, ja se tarkoittaa sitten ainakin tämän ja seuraavan kierron menettämistä tässä yritys hommassa.. :headwall:

Voi Prkle että ottaa päähän. Jos olisivat asiansa ja leikkauksen ajallaan hoitaneet niin meillä voisi olla jo yritys uudelleen päällä, mut ei kun ei.. Nyt menee sit ainakin pari kuukautta kun päästään taas tositoimiin!!!! Nyt ottaa sit niiiiin paljon päähän!!!!! :mad:

Hellou! Kovasti oli juttua, kun en ole hetkeen käynyt. Lyhyesti muiden juttuihin; tervetuloa uusille :) ja tädin vieraakseen saaneille pahoittelut. :hug:

).( En oo nyt hetkeen kirjotellu täällä, välillä käyny lukemassa. Oon vähän yrittänyt vältellä palstaa ja oonkin saanu oettua rennommin tän kierron suhteen. Viime kierrossa olin vähän liian innoissaan ja yltiöpositiivinen tärpin suhteen, varsinkin kun oviksen jälkeen niitä kaikenmoisia tuntemuksia oli. Pettymyshän oli sit suuri, kun se täti kaikesta huolimatta tuli. Nyt oon siis yrittäny ja saanukki otettua rauhallisemmin, en oo kytätty niin tarkkaan kp:ta jne.

Tänään mulla olis dpo3. Oli niin selkeet oviskivut, et sen mukaan lasken. Rauhallisin mielin oon edelleen enkä maanisesti odota päivien kulumista, mut saas nähä alkaako jännitys nouseen dpo:den myötä. Menkat pitäis alkaa 18.-21.10 välillä, joten yritän malttaa testaamista noille päiville, ainakin hyvin lähelle. Vaikka kyllähän sen huomaa sitten siitäkin alkaako tuhruttelu viikon päästä, ne enteilee aina menkkoja. Miehellä on kova usko raskautumiseen tästä kierrosta, itsellä ei niinkään. Toki toivon hurjasti! =)

Kävin tänään läheisen ystävän kanssa alkuraskauden ultrassa. Hänellä alko kipuilut eilen ja koska taustalla aiemmin ku-raskaus niin sen mahdollisuus suljettiin nyt pois. Kaikki oli hyvin, pikkuruinen vauvanalku siellä näky, jonka sydän sykki. En kestä, tahon kans. :heart: Toivottavasti nyt itsekin raskautuis suht pian niin sais ystävän kanssa sitte hömpötellä vauvajuttuja. :)

FLV
Hei! Huolisitteko joukkoonne uuden kuumeilijan, joka on aikeissa alkaa tosi toimiin vasta ensi vuoden alusta? Tällä hetkellä on vielä kierukka paikoillaan, mutta tammikuussa se on tarkoitus poistattaa. :)

Markke tosi tympeää tollainen vitkuttelu lääkärissä! Tuosta vois tehdä ihan valituksen.

Nomparelli, no nyt ymmärrän nopean siirron insseihin :) Hyvä juttu että haitte hoitoa ja selvis tuo! Ihan kamalaa jos tollasen takia jäis lapsi saamatta ettei tutkittas!

markke, johan on innoittavaa toimintaa lekureista.. hitto soikooon :(

miss_piggy
Tuntuu omat yk:t kyllä aika nolon vähäisiltä kun vertaa vaikka Neiti Näpsän äitiin...että ei olis tässä vaiheessa kyllä oikeasti vielä mitään rakoa sinänsä märehtiä että kun ei tärppää, näillä mun yk:illa siis :x Toisaalta, yhtä inhottavalta tuntuu varmaan aina, on sitte yk 1 tai vaikka 101.

Hei kaikille, uutena täällä :)

Kävin joskus parisen vuotta sitten seuraamassa keskusteluita kun kuumeilu oli kovaa, mutta sillon vielä ei ollut mahdollisuutta aloittaa yrittämistä.

Nyt oikeastaan oltiin miehen kanssa puhuttu, että jätän pillerit pois joskus ennen joulua tai keväällä. Itse oikeastaan tässä vähän hannailin, koska vauvakuume on oikeastaan kadonnut. Sitten vain ajateltiin, kun uudet pillerit olisi pitänyt ostaa, että entäs jos vaan jätetäänkin ne pois…poisjättö siis tapahtui aika yllättäen ja olen nyt yrittänyt sopeutua ajatukseen. Vähän oikeastaan jännittää ja toivon että toivottavasti raskautuminen ei tapahdu ihan saman tien vaan tässä saisi jokusen kuukauden rauhassa käydä asiaa läpi. Itse olen aina ollut sellainen aikatauluttaja ja kun tajusin, että en mie vaan voi aikatauluttaa kellontarkasti tätä niin on ollut aika rento olo. Mieskin ihan ihmettelee kuinka mie pystyn olemaan tän asian kanssa näin rauhallinen :D

Pillerit jätetty siis pois syyskuun lopussa ja kp on 12. Tällä viikolla oon huomannu mielialavaihteluita, aika voimakkaitakin (itkin maanantaina työpaikalla :D)

Nyt rauhassa katellaan ja ootellaan luomumenkkoja. En aijo ostella mitään ovistikkuja tai raskaustestejä, jos ei nyt mitään ihme tuntemuksia tai oloja ihan tosissaan tule..saan ittenikin pidettyä rauhallisempana niin.

Sellasta tänä iltana, yritän pysyä mukana jutuissa :)

BDU
Tervetulloo FLV ja Annatto! :) Kylläpäs huvitti Annatto tuo sinun teksti, sama vika nimittäin täällä :D Mies vähän rauhotteli ku kaivoin ens vuoden kalenterin esiin et millonkas se vauva vois syntyäkään.... Sitte tajusin et mistä mä tiedän tuunko raskaaksi ollenkaan! Ei se auta kun kokeilla =) En minäkää oo vielä ainakaan ostanu ovulaatiotestejä tms. Yritetään näin aluksi ihan "tuurilla", jos noin voi sanoa. Tsemppiä teille, kyllä se kuume sieltä nousee :heart:

miss_piggy, itselläni kyllä tais tuntua pahimmilta alussa kun menkat alko. Ei se nyt vieläkään mitään riemunkiljahduksia saa aikaan, mutta kohta kun 2 vuotta mennyt niin tähän on jo niin voisko sanoa tottunut?
Yrityksessä ekat puol vuotta meni meillä ihan puhtaasti intoillen ja oireita tutkien, sit yk 7 kieppeil iski ahdistus ja sen jälkeen oikeastaan olin jo "luovuttanut" ja jätin pois greippimehut ja ovistestit.
Peittoja heiluteltiin aktiivisesti mutta mä itse vaan odottelin oikeastaan sitä että tulee vuos täyteen => hoitoihin.

Olihan se aina pettymys kun kierto vaihtui, mutta kyllä tässä onn sen verran oma olo äidiksi haluamisesta varmistunut ettei tosikaan. Myöskin pitkä pinna on kehittynyt.. kaikkea ei nyt heti voi saada. Varsinkin kun minäkin olen sellainen kaikkimullehetinyt-tyyppiä :LOL:
Ainakin tiedän nyt todellakin olevani valmis äidiksi :)

Veikkaan että jos ja kun joskus miellä se plussa tärähtää testiin, niin oloa voi verrata näihin, ketkä on oikeasti vahingossa tulleet raskaaksi; riski on tiedostettu, mutta ei oikein oo pidetty mitenkään mahdollisena :LOL:

Itse mun on siis hyvinkin helppo samaistua teihin "tuoreempiin" yrittäjiin, kun meinaa usko ja toivo loppua vaikka yrityskiertoja olisi reippaastikin alle sen vuoden. Itse muistan liian hyvin sen yk 7:n ja sen järkyttävä ahdistus masennuksen :)

jahas, kyllähän mä nyt sitten jäinkin katsomaan tota avan erillaisia äitejä.. mulla vissiin uusi vaihe taas omissa fiiliksisssä alkamassa, kun pystyn katsomaan suht neutraalisti näitä ohjelmia missä ollaan maha pystyssä tai on pieniä vauvoja :D pitäs päästä tätä vaan livenä kokeilemaan, että minkä reaktion saisin alle 3:kk ikäsesta vauvasta :)

*syvä huokaus*.. miten sitä tänään tuntuu tympivän kaikki. Tänään on kp12. Kp 10 ovistestiin tuli hailakka viiva, samoin eilen kp 11, hailakka kontrolliviivaa selvästi vaaleampi viiva. Tänään kp 12 ei sitten tullut enään muuta kuin kontrolliviiva. Viime kuussa ovis oli muistaalseni kp 16 tienoilla. Kai se viel sieltä tässäkin kuussa tulee?

Häistäkin on ollu puhetta, mut nyt olis häät ja vauvasuunnitelmat päällekkäin :D

Sunflower11
Voi :) mulla vaihtelee ennen ovista tuo viiva hyvinkin.. joskus ei näy mitään, seuraavana päivänä taas hyvää viivaa. Yhdessä kierrossa oli niin että tuli ihan hyvää viivaa ja ja sit ei mitään. Sit aattelin et meniköhän se jo ja seuraavana päivänä ovisplussa :D

• Tykkää
Reactions: jeennaa
Voi helkkarin helkkari ku ottaa aivoon. Ei kyllä lekurit tiedä yhtöön mistään mitään.Nyt täytyy saada avautua jonnekkin.

Mulla on puoltoist vuotta alavatsakipuillu. Kivut on välillä niin kovia, että ne pysäyttää täysin. Ensin epäiltiin 1,5 vuotta, että kyseessä olis endomentrioosi. No kaikki ok niin ku ultralla katottuna, mutta leikkaukseen eivät halunneet laittaa.

Nyt taas kivut ylty niin koviski, että piti uudestaan hakeutua lääkäriin. Sain lähetteen gynelle, joka sit kuiteski totes ,et kaikki hyvin. Sulla on niin siistis munasarjat ja kohtu, vaikka vähän kallellaan taaksepäin. Kaikki testit puhtaat (papa, virtsa ja verinäytteet), paitsi maksa-arvot, jotka vähän koholla. "jos tää nyt kuitenkin olis noita suolenpuolen juttuja". Eli ei muuta ku uudestaan taas tk-lääkärille aikaa. Ja taas sai otattaa veri- ja pissanäytteet. Ite jouduin pyytää että ottaka ny herranen aika ainakin keliakia testit ja laksootsiallergia. Multa ei ole koskaan niitä otettu ja laktoosia ei vatsani siedä. oon kokeillut gluteiinitonta ruokavaliota täs ja lekuri sano et pitäs kyl syödä viljoja et testissä näkys jotain ku ruokavalio hoitaa niin hyvin tuon keliakian. no luukulla sit ku varasin aikaa keliakiatestiin sanottiin ,että ei sun mitää viljoja tarvi syödä kyllä ne tässä näkyy. SIIS NIIN KUN MITÄ?!
No kävin sen keliakiaverinäytteenkin sit antamassa samasta verenottoreiästä. vihaan verikokeita. lapsesta jääny niistä semmonen kammo. aina tulee huono olo verikokeissa.

viikon päästä saa tuloksia, jos näistä ei paljastu mitään niin sitten pitää kuulemma tehdä kolonoskopia . Oon kuullu siitä kauhutarinoita. Jännittää ihan sikanaan jo nyt!

Haluun saada nää vatsakivut kuntoon ennen kevättä, jolloin vauvan yritys alkaa. Mieli on tosi apeena, et jos nää kivut ei ikinä lopu. Pelottaa et mitä tuolla vatsassa oikein on ja et mitäs jos sen vuoksi en voikkaan tulla raskaaksi.

Yhteistyössä