Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 7

hzz
no hejj :)
mulla on siis kaksi lasta ennestään, 03/06 ja 07/04 syntyneet pojat ja olin jotenkin ajatellut että sitten olisi kiva olla taas kotona kun ne menee kouluun niin ei tarviis pikku koululaisten iltapäivää olla yksinään kotona...nykyisellä miehellä ei ole lapsia siis ennestään mutta kovasti on alusta asti halunnut myös omia sellaisia niin ottaahan se päähän kun näkee toisen pettymyksen kuukausi toisensa jälkeen..vaikka alkaa siihen jo tottua eikä tästä vielä ole ressiä otettu tai yrittämisestä pakkopullaa tullut :D mutta ikää on itsellä ylihuomenna jo 28 enkä jotenkaan ollut ajatellut että yli 30 enää lapsia tulisi yritettyä mutta väkisin seuraava ainakin menee jo kolmenkympin paremmalle puolen, kokemuksen perusteella ikäeroa saa olla enemmän kuin vajaa kaksi vuotta...ei ole kuopuksen vauva-ajasta hirveästi muistikuvia :) mutta ihan tervetullut breikki olisi äitiysloma nyt edes vuoden sisään kun on kahta työtä ja remonttia ollut elämä viimeisen puolitoista vuotta :)
 
Mitä vitamiineja te käytätte, jos siis käytätte?
Mulla on käytössä a-vitamiiniton multivita. Sitä samaa söin esikoista oottaessa. 29viikolta eteenpäin oli lisänä sitten obsidan ku hb laski. Mut tosiaan ku rautaahan ei sais syödä mielellään ennen 12viikkoa niin miksiköhän monissa vitamiineissa sitä on? Mulla normaalisti ku on sen verran korkee hb (152) et mitään lisää ei tarttis...

Ikäerosta
Joo tyhmänä kävin tässä kattoo mikä olis la jos nyt tulisin raskaaksi. Menkkojen mukaan olis 23.9. Mut mulla ku pitemmät kierrot ku se 28pvä niin oviksen mukaan olis 1.10, esikoisesta la oli 6pvä myöhemmin ja poika synty viikolla 41+3 vasta...
Että ihan himpun verran alle 2vuotta tulis ikäeroa jos nyt kävis niin hyvä tuuri että vauva sais alkunsa b:)d
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa =)

Olen lorvinut tuolla odottajien puolella ja vaihtelevalla innokkuudella sinne kirjoitellutkin mut olen myös käynyt lukemassa teidän juttuja joka päivä :) Lasken päiviä ensimmäiseen ultraan (9 päivää vielä) ja tunnustelen tuntemuksia kun en vieläkään oikein usko/ymmärrä odottavani. Hinkit on kippeet ja aamulla oksettaa. Siinäpä mun oireet :) Ei edes revi enää alavatsaa joka nostaa epäivyksiä pintaan aika ajoin :(

Kärsin tällä hetkellä tosi pahasta unettomuudesta joten kaikki päivät menee ihan sumussa. Liekköhän minusta enää töissäkään mitään hyötyä :ashamed: Niin ja mun vatsaa kutittaa sisältä päin :eek: ei siis voi raapia millään ja se valvottaa myös osaltaan. Onko kellekkään tuttu tällainen vaiva?

Toivon teille kaikille tosi paljon plussatuulia. Olisi niin mukava nähdä vanhoja tuttuja nimiä lisää tuolla odottajissa :hug: =)

Ruutinen ja Morri 5+4
 
Vitamiineista Alotin Multi Tabsin raskaus ja imetys vitamiinien popsimisen kun yritys käynnistyi ja niitä syön sitten loppuun asti ja jonkin aikaa synnytyksen jälkeenkin. Olivat käytössä myös esikoista odotellessa.


Ruutinen Mulla itsellä ei tuollasta vaivaa/oiretta ole ollut mutta olen kuullut ja lukenut aika monesta jota sen typpinen kutitus on kiusannut, varmaan aika ärsyttävä vaiva sinänsä kun ei voi muuta kuin kärsiä, tsemppiä!

Muoks Salainen toive Juu tähän asti ei ole ollut kuin se yksi neuvolakäynti, nyt sitten ihan lääkäri ultraa ja tutkii muutenkin eikä muuta neuvolalääkäriä tässä alussa ole ja varhaisultraan jos ois halunnut niin omasta pussista maksu eli päätin odottaa. Tulen sit kertoo uutiset teille!

Tulin tänne kuluttaa nää viimeiset minuutit ennen ultraan lähtöä, pitää mennä mies herättää kans kahville että jaksaa olla hereillä, on ollut yön töissä :)
Jännää!
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 12.1.2011





Yritys/TJOTtailu alkanut:

HekkuLiini .......................kp 97/28-32 .......... yk 1 .............. 2.



niiskuneiti90....................kp 29/26-28............. yk 2.............. 1.

(Jomi (24) ....................... kp 28/27-35 ............. yk 5 ............ 1.)
Salainen toive (22)......... kp 27/24-36(44) ...... yk 2 ........... 2.
äiti88 ......................... kp 25/30-40 ............. yk 6 ............... 3.



Maijamehi (29) ........... kp 20/0 .................... yk 2 ........... 3./2.
Mamu82.......................kp 17/28-30...............yk 2 .............. 5.
PikkuHöttiäinen (27)......kp 17/?.....................yk 1................. 1.

(Tuutunen ....................kp 15/31-35 ............ yk 4 .............. 1.)
kuumeilija 38...............kp 15/?.....................yk ?.................. 1.
Minnuska89...................kp 16/32-33...............yk 12............ 2.
anskilia.........................kp14/30....................yk1............... 1.
Ansis (29) ................... kp 13/34 .................. yk 2 ........... 3./1.



Tine (25) .................... kp 9/28-38 ..............yk 3 .................. 1.
hzz .............................kp 8/25...................... yk7 ................ 3.
Lolaa (19) ...................kp 8/? ...................... yk1 .................. 1.
Teollisuuskypärä...........kp 8/28-30............... yk1 .................. 2.
Alice81 (30) .................kp7/24-28 ..............yk1 .................... 2.
Catherine- (21)............ kp 7/35 ................. yk 2 ................. 1.
Eevaliisa (26) ...............kp 6/27 ................. yk 2 ................. 3.
Kauniina Päivänä Tuut......kp 6/27-30............yk ?................ 3.
Vauvako? .....................kp 6/23-26 ............ yk? ................. 4.
Ambrosia85 ................... kp 3/29-32 .............. yk 3 .............. 1.
pörhölä (31) ................ kp ?/? .................... yk 3 ............. 4./2.
Heenu.........................................................yk 1 ................. 4.
Isosiskoksi....................kp ?/?......................yk 1 ................ 2.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

metsätähti.........................?................................................4.
chrisu..........................1-2/2011 ........................................ 1.
Kolmio ....................... 1-2/2011 .......................................... 2.
nuppu86 .................... 02/2011 .......................................... 2.
kn071 (22).................ivf 03-04/2011....................................1.
Bassets ...................... kevät 2011 ....................................... 3.
Miiuliini85....................kevät 2011........................................ 2.
Anin............................kesä/syksy 2011..............................4.
Sinisilmä-91 ............... viim.kevät-kesä 2011 ......................... 1.
lily-rose ...................... 5-6/2011 ......................................... ?
tryffeli89 ..................... 6/2011 ........................................... 1.
Peepe ........................ 6-7/2011 ......................................... 1.
Anna333 ..................... kesä 2011 ....................................... 2.
Mutsikka81...................kesä 2011.................................. 7./1.
bellabambini ................8-10/2011 ....................................... 1.
Spukka.........................kesä 2012.........................................?




Taustailijat:

(An-nie)
(Jomi)
(Tuutunen)





Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123 (yk 1)
Marraskuu 2010: jasmin-- (yk 3)
Joulukuu 2010: kamiraro (yk 1), hopeful86 (yk 2), tömpsis (yk 3), Ruutinen (yk 1)



kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen




+++++ PLUSSARIKASTA TAMMIKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta naiset :wave:

jasmin--:in ultrakuulumisia odotellessa. Toivottavasti kaikki on hyvin ja kiva että mieski pääsee mukaan :)

Ruutiselle jaksamisia tuon kutituksen ja odottelun kanssa :) Ite en ole moisesta vaivasta kärsiny mut jostain muistelisin tommosesta lukeneeni joskus...

Mitäs kuuluu niiskuneidille? :)
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Ultra takana ja kaikki hyvin! Siellä köllötteli pieni kyytiläinen, niskaturvotus normaali. Olipa huojentavaa nähdä asukki ojentelemassa käsiään ja jalkojaan :heart:
6 päivää isompi kaveri kuin neuvolan laskettu aika mutta ei muutettu kun ei heittänyt viikolla eli heinäkuun viimeisenä päivänä odotellaan uutta tulijaa :)
Ultran kunniaksi käytiin paikallisen lastenvaateliikkeen loppuunmyynnissä ostamassa muutama pienen pieni vaatekappale :) Muuten en kyllä tee mitään sen suurempia hankintoja kuin vasta rakenneultran jälkeen kun ollaan pitemmällä.

Kamala ilma, nyt hakemaan poika kotiin ja kertomaan samalla uutisia :heart:

Plussia päivään!
 
Jasmin onnea :heart: Kerrohan sitten miten uutinen otettiin vastaan =)

Salainen toive minä syön Multivitan mama-vitamiineja...Niissä taitaa olla kaikki mahdollinen :D

Ruutinen enpä ole minäkään kutitteluvaivasta kärsinyt raskausaikoina, mutta miustaisin knassa lukeneeni, ettei ainakaan vaarallista ole! Jospa pieni siellä äitiään tervehtii :)

ON: Ja voi perskale! Taas jatkuu menkat!! Johan ne kerkes oleen päivän vai kaksi poissa :headwall: Noh! Onneksi ei mitään suurta valumista ole, että tämänkin päivän pärjännyt pikkuhousunsuojalla, mutta silti ottaa pannuun! Äkkiä vaan raskaaksi, jotta pääsis taas menkoista eroon :LOL: Itsellä mieli parempi nyt...Pitkät työrupeamat ohi ja kaksi vapaata näin viikolla edessä =) Töiden jälkeen tein lumityöt kotosalla ja lähdin lasten kanssa kävellen kirjastossa käymään...Hömppälukemista vapaille :whistle: Nyt aivot narikkaan pariksi päiväksi ja nautin piiiitkään nukkumisesta ja kotitöistä! niitäkään ole kerinnyt tekemään juurikaan... Päivän jatkoja!!
 
Salaien toive: mä oon syönyt kahden ensimmäisen kohdalla,yrittämisen aloittamisesta ekaan ultraan foolihappoa ja multi tabs raskaus vitamiinia, sen jälkeen oon jättänyt noi foolihapot pois ja ottanut kalanmaksaöljy kapselit ja maitohappobakteerit käyttöön jota oon jatkanut ihan synnytykseen asti ja noita raskaus vitamiineja vielä imettäessäni.

jasmin:eek:nnea:)

Plussatuulia kaikille:)!
 
jasmin--
Onnea :) Otitko sä sen veriseulan?
Musta tuntuu että tuo lasketunajan siirtäminen taitaa olla vähän ultraajastaki kiinni...
Meille sanottiin että siirretään jos on yli 5pvä lasketussa ajassa heittoa (meillä poika oli rakenneultrassa 5pvä isompi) mut sitten kaverilla laskettua-aikaa oli vaihettu ku heittoa oli yks päivä :confused:
Mut pääasia että kaikki oli hyvin :)

Noista vitamiineista...
Niin joo unohin että mäki aloin loppuraskaudesta syömään lisänä vielä maitohappobakteerikapseleita... Oon miettiny että pitäskö mun vaihtaa noita nappeja...
Kalaakaan ei tuu syötyä tarpeeks, tyhmä vaan et monissa kalaöljykapseleissa on lisänä jotain e tai b tai jotain vitamiinia ja jos sitäki jo multivitasta saa niin ei kehtais kauheita annoksia niitäkään popsia... Pitäs löytää joku jossa ei olis sitä rautaa mut muuten kaikkee mahollista...


Ansis
Vieläki...No johan on... :confused:
Mä kans niin nautin siitä ajasta ku ei ollu menkkoja :D
Oli kyllä lystiä ku menkat oli poissa 1½vuotta :heart: Toivottavasti ei tarttis taas piiitkään aikaan niistä kärsiä :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista :) Anoppi halasi ja sanoi arvanneensa asian, oli iloinen. Omalle äidille en vielä ole ehtinyt kertoa, anyway ei ole sille niin iloinen yllätys kun tosiaan miehen äidille nää lapsenlapset aina on :| Mullahan jäi esikoisen ilmoitettua tulostaan opiskelut kesken mikä korventaa varmaan mun koko sukua, kaikki ovat urakeskeisiä ja vanhat arvot omaavia, eli ensin opiskelut mahdollisimman korkealle, sitten työt, naimisiin, talo jne... Eli minä musta lammas teen nyt asiat väärässä järjestyksessä ja vaikka äitikin aina sanoo että oma on elämäs niin kyllä sen tietää ettei tämä mun perheenperustus ollut ihan sitä mitä hän odotti tässä vaiheessa.

Salainen toive Juu mäkin tiedän pari paikkakuntaa jossa laskettu muuttuu jos 4pv on heitto ultrassa, mutta tällä näköjään näin. Muutenkin 26pv kierron mukaan mikä mullla on ollut niin laskettu ois kaksi päivää aiemmin mut neuvola laskee kaikille 28pv kierron mukaan. No, päiviähän ne vaan on, vaikka viimeisillään voi ajatella toisin ;)

Ansis Voi ei sun menkkojas :headwall: Toivottavasti todellakin nyt viimeiset piiitkään aikaan!
 
jasmin-- onnea! :heart: toivotaan että kaikki menee jatkossakin hyvin!
Tiedän tunteen tuosta suvun suunnalta tulevasta "paineesta". Meillä myös oman puolen suku on sitä mieltä että nuoruutta pitää "elää" pidempään ennen lapsia ja kouluttaa itseään korkeammalle. Mutta entä jos ei tahdo? Olen niin lapsirakas ja haluamme miehen kanssa molemmat niin kovasti lapsen, että mikä hetki voisi enää olla otollisempi? Miksi pitäisi vain periaatteen takia odottaa? Meillä ainakin on juuri sopiva hetki lapsen saamiselle, olkoon siitä muut mitä mieltä haluavat. Miehen puolella taas kovasti odotellaan meillekkin jo perheenlisäystä. Mutta se siitä, eivät kaikki voi olla samaa mieltä näistä asioista.

Salainen toive Täällä jännitettään, ettei vaan yöllä täti tulisi. Mutta JOS ei tule, aamulla testaillaan. Alamahassa ja nivusissa edelleen ihme tuntumuksia, nipistelyä, "perhosia" ja vihlomista. Alkaa aika kovasti jännittää, niin toivoisi sitä plussaa... Mutta jotenkin on semmoinen olo, että ei voi olla niin hyvä tuuri, että jo näin äkkiä tärppäisi. Mutta toivo on kova :heart:

Ansis Toivottavasti kohta pääset siitä vaivasta, pitkäksi aikaa :D
 
Ruutinen
Onko se sun kutinan syy selvinny tai onko helpottanu? Olitkos se muuten sinä jolla oli käytössä se KAJP-koko ajan ja paljon-tekniikka? :D Jos niin tais tepsiä :p

niiskuneiti
Tosiaan se voi hyvinki tärpätä hyvinki pian. Meillä esikoinen sai alkunsa heti ku mahollisuus annettiin,siihen riittiki sitten yks kerta... Ajotus oli mitä ilmeisemmin paremmin ku kohillaan :)



Mä en tiiä kuvittelenko mä mut aamulla niinku herätessä olis ollu mahassa outo olo ja et nytki tuntus mahassa jotain... En näitä oikeen ääneen edes halua sanoa tai tännekkään kirjottaa jos kuvittelenki... Kuluis nää päivät äkkiä...
 
Pitkästä aikaa päästiin pojan kanssa ylös ihmisten aikaan... Jos sais tuota meijän unirytmiä hiljalleen vähän kohilleen... :whistle:

Mä näin taas vaihteeks ihan outoo unta... Koitin kovasti vessaan päässä mut jokapaikassa vaativat 10e:n maksua jota en suostunu maksamaan... Ja sitten yhtäkkiä Lauri Tähkä :p pölähti siihen :confused: Jossain vaiheessa en suuremmin siitä digannu mut se onki oikeesti hyvä ja aika :p vielä...
 
Uusi ilmoittautuu joukkoon.:wave:

Kotona 9kk poika ja seuraavaa jo kuumeillaan. Olen juuri palannut vanhempainvapaalta takaisin töihin, mutta päätimme tästä huolimatta kokeilla, josko seuraava haluaisi putkahtaa maailmaan.:whistle: Haaveissa olisi, ettei lasten ikäero kasvaisi yli kahteen vuoteen.

Tällä hetkellä kp7/24-28 yk1. Niin ja ikää minulla on 30.

Ihanaa kun muitakin yhtä vauvahömppiä ihmisiä kuin minä.;)

-Alice
 
Alice81 tervetuloa :wave:

Voihan : / Kp 29/26-28 ja testi tehty aamulla, ja negahan sieltä tuli. Mutta sen puoleen tätikään ei kylään ole tullut ja tuntemukset eivät ole minnekkään hävinneet... Minulla ei ole IKINÄ ollu menkat myöhässä, nyt hieman kummastuttaa siis tuo nega.
 
Salainen toive no oviksen olis pitäny kaiken laskuopin mukaan olla n. 27.12, mutta tikutellu en ole. Pradictorin testi oli ja rakossa oli yön yli virtsa. Että kyllä se nega on tosi varma, mut silti en voi kun ihmetellä. Kai se tätikin sieltä lähipäivinä sitten tulee. Ei voi sanoo kun että höh!
 
niiskuneiti
Oliko sulla mitään tuntemuksia oviksen suhteen? Mä ku aikanaan lopetin pillerit niin ekat menkat tuli melko samaan aikaan ku pillereitten kanssa mut sitten seuraava kierto veny lähemmäs 40päivää.
En halua pelotella mut voi hyvin olla että kierto hakee vielä paikkaansa... :/
 
salainen toive ei nyt ollut mitään erikoisia tuntemuksia, koko kierron ajan on nipistellyt ja vihlonut ym. Edellisessä kierrossa ovis tuntui tosi selvästi, oikein sattui. Eka kierto pillereiden jälkeen oli sama kun pillereiden kanssa, eli se 28pv. Ja toinen oli 26pv. Eikai tässä muuta vaihtoehtoa jää, kun että nyt sitten kolmas kierto venyy : / Eihän tuo mitään pelottelia ole, vaan tosiasia, ei tähän muuta selitystä ole :) Mutta onneksi ei ole mikään kiire lapsen saamisella, kyllä se sieltä ajallaan tulee!
 
Minäkin tuppaudun mukaan!!

Olen 27v ja tässä ollaan yritys aloitettu uuden vuoden jälkeen. Esikoinen olisi haaveissa ja "tulee jos on tullakseen" -meiningillä mennään eteenpäin ja ihan luomusti, ilman sen suurempia oviksen tarkkailua yms. Katsotaan sitten jos tätiä ei näy ja sitten testaillaan =)

Tällä hetkellä 17/? yk1.

Plussatuulia kaikille!
 

Yhteistyössä