Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 7

Alice81 ja Pikkuhöttiäinen tervetuloa kasvavaan joukkoomme =)

Salainen toive Mulla oli väärät kiertopäivät listassa! Ainakin omien laskujeni mukaan...Nyt olis kp13 menossa :)
Juu menkat on vieläkin, vaikka niukat ovatkin :headwall: Mulla oli kierukan vuoksi 5vuotta menkat pois, et kai tämän nyt kestää, kuhan ei ihan holottamalla rupea tulemaan ja ei enää kauaa kestä! :whistle:

Jasmin ja Niiskuneiti toivotaan juu, et olis viimoiset pitkään aikaan! Niiskuneiti vielä on toivoa...Tosin voihan se tosiaan hakea vielä uomaansa sinun kiertosi...niinkuin minun :rolleyes:

ON: Eli täällä vaan valutellaan...Kuinka kauan te muut odottelisitte, kunnes hakeutuisitte tohtorin juttusille menkkojen kestosta? Ja kun tosiaan ihan niukat ovat, mutta silti sitä tulee...Tämän taas kaikki halusivat tietää ;) Mieli on silti ihan hyvä ja täytyy sitä silti peittoja heilutella, josko sattuis ovis jossain vaiheessa kohdilleen :D

hzz
helou :)
mullakin olis jotain vitamiineja kaapissa ja nauroin joskus sille tekstille et odottaville, imettäville ja _raskautta suunnitteleville_...ne varmaan auttaa hurjasti plussausmahdollisuuksiin? :D en ole oikein pilleristi kun ei voi muistaa joka päivä käydä purkilla ja tulee kuitenkin suht monipuolisesti muutenkin syötyä.
ja tuo sukulaisten sanaton tyytymättömyys on kauhean kivaa, kokemuksesta tiedän :D oma äitini ei puhunut mulle varmaan puoleen vuoteen kun aloin odottaa esikoista ja amk-opiskelut loppui siihen. nyt kesällä oli aivan fiiliksissään kun sain ekan kokopäiväisen vakkarityöpaikkani mutta mökötti taas muutaman kuukauden kun ei voinut sulattaa että alkoholistiexäni vaihdoin parempaan mieheen...voin vaan kuvitella sen reaktion kun tietäisi että vauvaa toivotaan :)

Ansis
Hups :whistle: Korjattu! =)
Hm... Ainahan sitä voi soittaa, eihän siinä mitään menetä vaikka käskisivätki vielä ootella ja kattella tilannetta. Kyllä ne siellä neuvoo...

Tarkistakaapa muutki omat tietonne listasta jos mä jotain oon siellä enemmänki sotkenu :wave:

Mulle voi päivittää kierroksi 16/32, ovulaatiota odotellaan tänne lauantaiksi ja oon ollut vähän taka-alalla nyt muutaman päivän kun olen ollut nuitten hää juttujen kimpussa :D Huomenna tuleekin sitten tasan 1v keskenmenosta ja uudesta raskaudesta ei näy eikä kuulu vieläkään mitään, tänään pitäisi aloittaa jo sekstailut miehen kans ja sekstailla sinne ensviikon maanantaihin asti :D saa nähä kestääkö mies :D

hzz Meidän poika ei ollut puolta vuottakaan kun mun äiti rupes tiedustelemaan olenko päiväkotipaikkoja katsellut että ois varmaan korkea aika jo opintoja jatkaa :O En tienyt itkeäkkö vai nauraa. Näitä tällasia sammakkoja lipsuu suusta aina silloin tällöin joten ei pääse unohtuun miten mun tää elämä pitäisi elää :headwall:
Noista vitamiineista vielä, raskauden suunnitteluvaiheeseen suositellaan popsittavaksi varmaan sen takia että foolihappoa olis elimistössä tarpeeksi jo ennen kuin raskautuu, se käsittääkseni ottaa aikansa että elimistö on ihanteellisen foolihappoinen vauvan kehittyä :D
Itseltä helposti kans unohtuu noi pillerit, usein illalla miettii että oonkohan tänään ottanut ja sit ei viiti ottaa ettei tuu tupla-annos kun ei vaan muista.

Tervetuloa joukkoon Alice81 ja PikkuHöttiäinen :flower:

Salainen Toive Piti vielä vastaa että osallistuin juu niihin veriseuloihin, täällä ne ottaa sen automaattisesti jos ei sano erikseen labrassa ettei halua, eli olisin osallistunut tahtomattanikin koska en mä siellä labrassa muuta miettinyt kuin kauhulla sitä piikkiä :D Se on mun mielestä hyvä lisä niskapoimuun sen takia että se vähentää väärien hälytysten määrää kuulemma 90%. Kun monestihan vauva on terve vaikka turvotusarvo oisikin koholla.

Ansis Jos sua itseäs rupeaa kovasti huolestuttaan ja näyttää siltä ettei vaan millään lopu ikuisuusmenkat niin tosiaan puhelinsoittohan riittää selvittämään että pitääkö käydä jossain näytillä vai onko ihan normi. Tsemppiä!

Minnuska89 Toivotan työn iloa seuraavan viikon ajaksi, myös miehelles :whistle: ;)

Nyt nukkumaan, jalkoja särkee liikunnallisen ja päikkärittömän päivän jälkeen |O

Minnuska
Meillä kans mies ollu kovilla... Joskus kp10:stä asti pupuiltu miltein joka päivä, välissä joka toinen :D

jasmin
Teilläkö sai sen veriseulan tuloksen heti? Ku meillä se verikoe piti antaa labrassa, josta sitten lähettivät sen synnärille (meillä synnäri toisella paikkakunnalla 90km päässä) ja josta sitten lähettivät sen tutkittavaks ouluun...
Ultrassa se turvotus oli 1.7 ja sano et normaali on ja et tuskin veriseulassakaan mitään on.
Sitten viikon päästä tuli postissa vastauskirje. Ei siis saatu sitä sillon yhtäaikaa...

Mulla on huomenna ihana päivä tiedossa. Lähetään shoppailemaan siskon kanssa :)

Hm... Mun mahaa jomottaa ja tätä en kuvittele ku melko kovaaki välissä... :p
Mietinki että jos onki nyt ovis mut mitä se viime torstainen ja perjantainen jomottelu sitten oli...
Ne vähät limat mitä bongasin niin ne kyllä olis voinu olla ovislimoja ku miksi semmosia muullon mällit ei sitten muutu semmosiks aikansa oleskeltuaan... En tiiä tajusko kukaan mitä kirjotan :LOL:

jasmin--, kiitoksia, eiköhän mieskin kestä, on sentään kerran kuukaudessa tämmöiset mahdolliset päivät :)

Salainen toive, heheh, no tekee vähän hyvää miestenkin välillä sekstailla enemmän :D Meillä kans ollaan menty noitten menkkojen jälkeen kerran päivässä homma ja mennään edelleen mutta sitten ihan ovispäivänä pitää ainaki kaks kertaa saaha :D Ei mies ainakaan valittanu eilen ku kerroin sille että meillä on nyt semmoset päivät menossa että pitää harrastaa seksiä ainaki se kuus päivää :D

Niin joo ja mulla kp 17/32 :) ja tänään tuli tasan yk 1v, kuinka pahalta se tuntuukaan :'(

Viimeksi muokattu:
Huomenia kaikille tasapuolisesti!

Kyllä on kivaa, kun lapset on "niin isoja", et osaavat ite hoitaa itsensä aamusta kouluun :whistle: Äiti saa nukkua ja köllötellä sängyssä, niin kauan kun haluaa, mutta eihän sitä sit malttanut vapaapäiväänsä sängyssä viettää :whistle: Rupesin siis pyykkäämään ja joulua korjaamaan pois!

Minnuska89 mies koville vaan :D

Salainen toive Mukavaa ostospäivää siskon kanssa :)

Mistä veriseuloista te oikein puhutte?? :xmas: En muistais,et raskauksieni aikana olis tollasia otettu...Sillon ei ollut edes sitä nt-ultraa, ainoastaan rakenneultra...Juu siitä on jokunen vuosi, kun olen lapseni saanut ;)

ON: Taas eilen illalla näytti, että menkat loppuis ja tänä aamunakaan ei mitään, mutta en uskalla vielä hyppiä riemusta :rolleyes: Kuvittelisin viime kiertoa mukaillen, et ovis VOISI osua tiistain tietämille, mutta täytyy silti kanssa pistää isäntä lujille alkuviikosta :D Meillä yleisin tahti on joka toinen päivä heilutella peittoja, mut sit luonnollisesti pitempikin aika voi olla, et makkasrissa on hyvin hiljasta. Ja vastaavasti taas sit joka päivä useaan kertaan...Kun tietäiskin mikä olis ihanteellinen tahti ja missä vaiheessa kiertoa :p Mutta jahas! Kuntosali kutsuu, kun lapsetkin lähti jo kouluun...Täytyy pitää itseään kunnossa, jotta mielikin lepäisi näin vapailla rankan työrupeaman jälkeen...

vohou, kp 4 ja nyt näyttäs siltä että monsuunit loppuvat. Ihanaa!Viime kuussa kestivät sen mitä lie, yli viikon, lähemmäs 10päivää. Oi että, ei raskautumisellakaan kiire ole, jos kierto nyt tasaantuu ja veripäivät päivissä lyhenee \o/

Loistavaa torstaita, meikällä on tänään jo perjantai :p eläköön vuorotyön tuomat vuorovapaat :D

heips pitkäst aikaa:) mul on kp 26/?? ja yk 6

odotukset on taas korkealla....kp 17-20 oli jotain veren sekaista vähäistä vuotoa pyyhittäessä. toiveessa on että se olis ollut sitä kiinnittymisvuotoa... mitä muutakaan?! ja lämpökin ois mun mielest vähä kohol... :p mut tiedä häntä... kohta se täti kuitenkin taas tulee ja tiputtaa mut jälleen kaivonpohjalle muutamaksi viikoksi :ashamed:

toivottavasti äiti88 ei kuitenkaan kurvaa :) Mä voin pitää sitä itselläni vielä jonkun aikaa :D

Oishan se aivan uskomatonta jos tässä raskautuis, mut nyt noi häät ja varsinkin hääpuku stressaa niin paljon etten pistä (vielä) pahaks vaikka täti tulisikin käymään vielä useamman kerran :p

heipsan,mie päätän koittaa aktivoitua tässä ryhmässä kun on suunnitteilla vauvaa kuitenkin tuonne 2012 kesälle/syksylle kun esikoinen aloittaa koulun,niin minä jäisin kotiin..saapi nähdä miten lopujen lopuksi käy..:)

monsuunit loppuivat eilen ja ovis kolkutttelee ihan selkeästi...:) mutta tässä kuuss menee täysin harakoille ovilset kun mies on toisel puolella suomee..:D

|O |O

Jep jep, pojalla TAAS kurkunpääntulehdus, viime yö oli aivan hirveä, meidän välissä pyöri ja korisi, viiden jälkeen se katkonainenkin uni loppui kun ei vaan pystynyt raukka enää makuuasennossa olemaan kun henki ei kulkenut. :| Pikkasen on väsyttänyt koko aamupäivän, ollaankin enimmäkseen katseltu piirrettyjä ja makoiltu milloin missäkin. puolilta päivin poika nukahti ja nukkuu kuin tukki, itsekkin nukuin koiran unta äsken tunnin mutten nukahda kunnolla vaan väsymyksestä huolimatta herään vähän väliä kuulostelemaan. |O Ja kun olis parempi nukkua nyt kun kerran tolle pojallekkin uni maittaa kun ensi yö on varmasti taas sama show. Huokaus.

Salainen Toive Ei niiitätuloksia heti saanut, viikko menee niissä eli viikkoa ennen ultraa oli suositus käydä että voivat sitten niitä vertailla jne. juu mä käsitin niin että lähinnä jos niskaturvotus ois koholla niin se veriseula kertois sit enemmän siitä onko todella aihetta huoleen vai ei. Ansis Juu toi veriseula on melko uusi juttu joka tarkentaa noita down-mittauksia, esim meillä täällä päin ei vielä 2008 esikoista odotellessani ollut sitä käytössä kun taas ihan etelä-suomessa oli jo silloin.

äiti88 Kiva kuulla kuulumisia ja peukut pystyyn ettei täti tulisi!! Milloin oli ajatuksena testailla? Tsemppiä!

nooh mä kun en oikeen tiä mun kierrost mut jos seoli kiinnittymisvuotoa ni kyl sen pitäs sit tyyliin sunnuntaina varmaan jo näkyä... ja kiitokset tsempeistä... aikasemmistahan oon plussannut vasta kp35 ja kp 37

Torstai 13.1.2011

Yritys/TJOTtailu alkanut:

HekkuLiini .......................kp 98/28-32 .......... yk 1 .............. 2.

niiskuneiti90....................kp 30/26-28............. yk 2.............. 1.

(Jomi (24) ....................... kp 29/27-35 ............. yk 5 ............ 1.)
Salainen toive (22)......... kp 28/24-36(44) ...... yk 2 ........... 2.
äiti88 ......................... kp 26/30-40 ............. yk 6 ............... 3.
Maijamehi (29) ........... kp 21/0 .................... yk 2 ........... 3./2.

Mamu82 .......................kp 18/28-30...............yk 2 .............. 5.
PikkuHöttiäinen (27) ......kp 18/?.....................yk 1................. 1.
elmiju (25) ...................kp 27/27-30........... yk1/yk7km...... 1.

(Tuutunen ....................kp 16/31-35 ............ yk 4 .............. 1.)
kuumeilija 38...............kp 16/?.....................yk ?.................. 1.
Minnuska89...................kp 17/32-33...............yk 12............ 2.
anskilia.........................kp15/30....................yk1............... 1.
Ansis (29) ................... kp 14/34 .................. yk 2 ........... 3./1.

Tine (25) .................... kp 10/28-38 ..............yk 3 ................ 1.
hzz .............................kp 9/25...................... yk7 ................ 3.
Lolaa (19) ...................kp 9/? ...................... yk1 .................. 1.
Teollisuuskypärä...........kp 9/28-30............... yk1 .................. 2.
Alice81 (30) ................kp 8/24-28 ..............yk1 .................... 2.
Catherine- (21)............ kp 8/35 ................. yk 2 ................. 1.
Eevaliisa (26) ...............kp 7/27 ................. yk 2 ................. 3.
Kauniina Päivänä Tuut......kp 7/27-30............yk ?................ 3.
Vauvako? .....................kp 7/23-26 ............ yk? ................. 4.
Ambrosia85 ................... kp 4/29-32 .............. yk 3 .............. 1.
pörhölä (31) ................ kp ?/? .................... yk 3 ............. 4./2.
Heenu.........................................................yk 1 ................. 4.
Isosiskoksi....................kp ?/?......................yk 1 ................ 2.

Yrityksen myöhemmin aloittavat:

metsätähti.........................?................................................4.
chrisu..........................1-2/2011 ........................................ 1.
Kolmio ....................... 1-2/2011 .......................................... 2.
nuppu86 .................... 02/2011 .......................................... 2.
kn071 (22).................ivf 03-04/2011....................................1.
Bassets ...................... kevät 2011 ....................................... 3.
Miiuliini85....................kevät 2011........................................ 2.
Anin............................kesä/syksy 2011..............................4.
Sinisilmä-91 ............... viim.kevät-kesä 2011 ......................... 1.
lily-rose ...................... 5-6/2011 ......................................... ?
tryffeli89 ..................... 6/2011 ........................................... 1.
Peepe ........................ 6-7/2011 ......................................... 1.
Anna333 ..................... kesä 2011 ....................................... 2.
Mutsikka81...................kesä 2011.................................. 7./1.
bellabambini ................8-10/2011 ....................................... 1.
Spukka.........................kesä 2012.........................................?

Taustailijat:

(An-nie)
(Jomi)
(Tuutunen)

Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123 (yk 1)
Marraskuu 2010: jasmin-- (yk 3)
Joulukuu 2010: kamiraro (yk 1), hopeful86 (yk 2), tömpsis (yk 3), Ruutinen (yk 1)

kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yk/yk= yrityskerta/yrityskerta esim. km:n jälkeen
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen

+++++ PLUSSARIKASTA TAMMIKUUTA +++++

Viimeksi muokattu:
Ostosreissu takana ja huomenna vielä uudestaan :D
Huh ku väsyttää, illalla nukkumaan meno venähti myöhäseks ja aamulla piti ponkassa ylös puol7.
Mahaa vähän jomotellu ku on liikkeellä paljon ollu. Ei tässä varmaan mikään ovis kuitenkaan ole ollu ku kuivemmat kelitki menossa...

Minnuskalle :hug:

äiti88
Pidetäänpä peukkuja b:)d

Jasmin toivottavasti poika parenee pian! Aattelinkin, etten oo ennen kuullut noista seuloista...

Äiti88 toivottavasti sunnutaina testi näyttää plussaa :)

ON: Aamusta tuli kerran hiukan verta, mutta ei sen jälkeen! Josko siis vihdoin olisi ohi :D Äkkiä mies kotiin jääkiekko-ottelua katsomasta, jotta pääsis pupuilemaan...Mies ressu ei tiedä mikä sitä odottaa :LOL:

Heipä hei kaikille :wave:

Voisin tulla tännekin pinoilemaan, näyttää vaan siltä että mulla on täällä sitten pisimmät yk:t takana..

Eli Elmiju ( 25v ) esikoinen toiveissa, YK7, kp 27/27-30. Niin ja varhainen km viikoilla 5+ 12/10 eli YK1 km:n jälkeen.

Kovasti uutta plussaa odotellaan, saa nähdä jääkö ikuiseksi toiveeksi kun YK8 taitaa startata ihan juuri :|

Noista vitamiineista vielä, raskauden suunnitteluvaiheeseen suositellaan popsittavaksi varmaan sen takia että foolihappoa olis elimistössä tarpeeksi jo ennen kuin raskautuu, se käsittääkseni ottaa aikansa että elimistö on ihanteellisen foolihappoinen vauvan kehittyä :D
Pakko tuohon täältä taustalta tarkentaa, että sitä foolihappoahan suositellaan syötäväksi erityisesti sikiön keskushermostoputken sulkeutumishäiriön ennaltaehkäisyksi (mutta myös ennaltaehkäisemään muita epämuodostumia). Riittävä foolihappopitoisuus elimistössä nimittäin tutkitusti vähentää aika paljonkin riskiä tuolle sulkeutumishäiriölle. Ja koska koskaan ei voi tietää mistä kierrosta raskautuu ja alkio alkaa kehittyä jo ennen raskaustestin plussaa, niin yritysaikana on jo hyvä syödä mm. tuota foolihappoa. Lisää ja tarkempaa tietoa esim. täältä.
Minä palaan takaisin taustalle. Toivottavasti ette pahastuneet visiitistä. :)

elmiju
Tervetuloa mukaan. Lisään sut listalle :)
Pahottelut keskenmenosta ja toivottavasti pääset palaamaan odotuspuolelle pian :)

Tuota foolihappo hommaa oli munki tarkotus korjata mut unohin. Kiitos Centaurea :)
Musta tuosta sais puhua enemmän neuvolassa. Meillä nlatäti oli noissa vitamiiniasioissa jotenki niin "syö monipuolisesti"-linjalla... Mut mulla ainaki alussa ällötti monet ruuat, vaikka oksentanu en ikinä, niin kyllä ainaki tuossa alussa sitä lisää olis hyvä saada ku syöminen ei ollu kovin monipuolista aina.
Mulla ollu koko ajan käytössä multivita jossa tuota foolihappoa 0,4mg. Ja ruuasta tieten saa lisää...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä