Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 6

Taidanpa minäkin ilmoittautua mukaan, taustailijaksi jos en muuta :D
28 v. tuli plakkariin kesällä ja ilmeisesti biologinen kello heräsi samantien koska kuumeesta on kärsitty siitä lähtien. Mentiin miehen kanssa naimisiin reilu vuosi sitten ja nyt on talonrakennus käynnissä, loppukesästä olisi tarkoitus muuttaa. Tekisi mieli aloittaa esikoisen yrittäminen hetinyt, mutta pakko odotella tuon talon takia. Yrittäminen aloitetaan siis tammi-helmikuussa. Tuntuu kyllä jotenkin että saattaa kestää ennenkuin tärppää, kierto on aiemmin ollut aika epäsäännöllinen ja pitkähkö mutta nyt kun on pillereitä syönyt viimeiset 11 vuotta niin ei mitään käsitystä mikä on tilanne. Pillerit lopetin jo lokakuussa ja kierrolla on pituutta tähän mennessä 35 päivää, saa nähdä miten venyy vielä...
Tsemppiä kaikille jo yrittäville, seurailen katellisena taustalta! :wave:
 
Tervetuloa Bellabambini, Salainen toive ja Chrisu :flower:

Ambrocia85:
Mulla tehnyt kans tässä lähipäivinä mieli koko ajan :cool: Ja niin varmaan miehelläkin mut ei vaan tule aloittaneeksi petipuuhia :) Ollaan niin laiskoja ja me makoillaan toistemme kainaloissa tunteja ennen kuin jompi kumpi nukahtaa siihen :) Pitäisköhän sitä ryhdistäytyä ja panostaa siihen yhteen "pikkujuttuun", eli seksiin :D

Ansi: Juuri eilen tilasin netanttilasta joululahjat <3 tai oikeastaan pitää niitä vielä ostaa ihan kaupoistakin vielä.. netistähän ei ihan kaikkea kuitenkaan saa :) Tänä vuonna mä harjoittelen tekemään asioita ajoissa. Ensimmäinen haaste on joululahjojen osto ajoissa. Seuraava on sitten Joulukorttien teko tyttären kanssa ja sitten kaiki jouluruuat ja piparinleivonta järjestyksessä.

).( Mulla on kauhea stressi just nyt kun asunnossamme on vesivahingon kuivatus vielä kesken. Menee ainakin kaksi viikkoa ja koko meidän perhe on ihan hajalla ympäri kaupunkia :( tiedän kyllä että kaikki ovat erittäin hyvässä hoidossa, mutta silti niitä kaikkia on hirmuinen ikävä varsinkin iltaisin :'( Me asutaan avoni ja 15kk ikäisen koiranpennun kanssa ystävämme luona paritalon puolikkaassa. Tyttäreni on Kissan kanssa mun vanhemmilla ja kaksi mun vanhempaa koiraa on mun työkaverin luona. Tämä mies on mulle kyllä yksi parhaista ystävistä työkaveruuden lisäksi. Vanhempia koiria en saanut ottaa mukaamme kuska kämppis-ystävämme on koira-allergikko. Antoi kuitenkin meille luvan ottaa tuo pentu kun se on opettelemassa sisäsiisteyttä ja perustottelevaisuutta. En halua antaa sitä moneksi viikoksi hoitoon ja jäädä paitsi niin paljosta.

Nyt sitten vielä odotella sitä punanuttuämmää (mä niin ihastuin tähän sanaan. Toivottavasti saan käyttää sitä jatkossakin :D ) ja yrittää olla seesteisessä ja tasapainoisessa mielentilassa... Kyllä mä olen lähiaikoina ollut kyl tosi väsynyt ja ruokakaan ei maistu enää niin kuin aikaisemmin.. Haluaisin aloittaa karppauksen taas kun tässä teilläkin on aikaisemmin siitä ollut keskustelua. Olen karpannut aiemminkin ja pidin siitä, jotenkin vain lipsuin vahingossa :whistle: Ja se, että karpaaja voi ostaa makaroonia. Mun päivän pelastus, pitää odottaa palkkapäivään ja tilata niitä :)
 
Tervetuloa Chrisu, Bella bambini ja Salainen toive! :flower:

Ruutinen Voimia, varmana stressaa tuo teidän tilanne, kauanko vielä joudutte oleen erillänne ja poissa kotoa? Toivotaan että aika kuluu nopeaan ja pääsette takasin kotiin! :hug:

Täällä podetaan väsymystä ja hillitöntä palellusta :| No, onneksi ei pahoinvointia niin kuin aika monella näköjään on vaivana tuolla odottajissa! Toivon että säästyisin kokonaan siltä vitsaukselta, mieluummin vaikka palelen 9kk kuin yrjöän viikkotolkulla niin kuin esikkoa odottaessa.

Tsemppiä ja plussia :heart:
 
Omaa napaa vaan sen verran, että punanuttuämmä tunkeutui meille tänä aamuna tuskallisten kipujen kera (hyvästi ehkäisykiertojen säännölliset, kivuttomat ja niukat menkat). Näin vielä untakin, että ystäväni ilmoitti hädissään olevansa raskaana tahtomattaan ja muistan unesta sen sydäntäraapivan katkeran tunteen kun näennäisesti iloisena häntä onnittelin ja sanoin raskauden olevan ihana asia, vaikkei se ollutkaan suunniteltu. Että näin.. Jos jotain hyvää niin onneksi tätiä ei tarvinnut odottaa sunnuntaille asti, mutta kuten hyvin tiedätte: joka kerta se vaan kirpaisee : /

Eli mulle voinee päivittää listaan kp1/31-35 ja yk3.

Anteeksi omanapaisuuteni näin heti aamusta, mutta oma napa tunteineen tuntuu vaan nyt sattuneesta syystä olevan niin lähellä taas tänä aamuna.
 
Jomi Nyt kun joululahja ressi on takana, niin voin ruveta vauvantekopuuhia stressaamaan :whistle:

Vauvako? Minun miheni käy ostamassa joulualhjat vasta aattona kauhealla kiireellä :xmas: Niin kuin ei olisi muuta tekemistä...Tämän vuoksi minä ostan meillä kaikki lahjat jotak tulee kummankin lapsille ja suvulle...Mutta eipä sieltä ole kyllä ikinä tullut "huonoa" lahjaa minulle, kiireestä huolimatta!

Ruutinen Josko neg.testi muuttuisi vielä positiiviseksi :) Joululahjoista vielä, niin osa makaa paketoituna takkahuoneessa ja osa paketoimattomana kaapissa! Josko saisi huomena aikaiseksi loppujen kanssa, mutta kun eilenkin vierähti töissä klo:7-21.30 :rolleyes:

Jasmin Remontti-intoa teille!! Minä en ikinä ota miestä tai lapsia ostoksille mukaan! Korkeintaan ruokakauppaan :LOL: Ne on hiukan tiellä siellä...Varsinkin mies!!

Kaikille uusille tasapuolisesti tervetuloa!!

Hyvä Tömpsis, että vointi alkaa oleen jo parempi =) Toivottavasti vaivat pysyy poissa!

Tuutunen Toivottavasti uudesta kierrosta lähtisi toivottu raskaus alkuun! Jaksamisia!

Omanapa: Tänään (jes jes jes) minulta poistetaan kierukka!! Jippii! Täytyy haastatella sitä lääkäriä hiukan tiukoilla kysymyksillä ;) Ja sitten alkaa minun vauhkoomiseni :D Onneksi mihelläkin on jonkinlainen vauvakuume, kuten asian tuossa myönsikin...Mukavaa päivää kaikille!!
 
Torstai 25.11.2010





Yritys/TJOTtailu alkanut:

HekkuLiini ........... kp 49/28-32 ........... yk 1 .............. 2.
hah ..................... kp 44/26 ............... yk 1 .............. 2.



satuh83 .............. kp 35/33-35 ........... yk 0 ............. 1.



Emeriini.................kp 19/? ...................yk 2 .............2.
Ambrosia85 .......... kp 16/? .................. yk 1 ............ 1.
Salainen toive ...... kp 15/24-44 ............ yk 1 ............ 2.
äiti88 .................. kp 13/28 ................. yk 5 ............ 3.
tömpsis ............... kp 13/? ................... yk 3 ............ 1.
Jomi .................... kp 12/27-35 ............ yk 4 ............ 1.



hopeful86 ............. kp 8/31-38 ............ yk 2 ............ 1.
Vauvako? ............. kp 6/28 ................ yk 1 ............. 4.
Tuutunen ............. kp 2/31-35 ............ yk 3 ............. 1.
Maijamehi ............ kp 0/0 .................. yk 1 ............. 3.
Ansis ................... kp 1/? ................... yk 1 ............. 3./1. yht.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Ruutinen ...................... 12/2010 ............................ 2.
Jumima ........................ 12/2010 ............................ 2.
Catherine- .................... 12/2010 ............................ 1.
Saicho Bob ................... 1/2011 .............................. 3.
kamiraro ...................... 1/2011 .............................. 3.
Sinisilmä-91 ................... ? ..................................... 1.
nuppu86 ....................... 02/2011 ............................ 2.
Kolmio .......................... 1-2/2011 ........................... 2.
chrisu.............................1-2/2011.............................1.
Bassets ........................ kevät 2011 ......................... 3.
tryffeli89 ....................... 6/2011 .............................. 1.
Peepe ........................... 6-7/2011 ........................... 1.
Anna333 ....................... kesä 2011 .......................... 2.
bellabambini .................. 8/2011 .............................. 1.




Taustailijat:

An-nie





Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123

Marraskuu 2010:
jasmin-- yk 3



kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen


 
Viimeksi muokattu:
tömpsis Tuosta vakuutusasiasta muistan joskus lueskelleeni ja kauhistelin ainakin Ifin tarjoaman vauvavakuutuksen hintaa... Lannistuin siitä niin, että jätin asian pohdinnan sikseen :D Meillä kun on kaikki muutkin vakuutukset Ifissä, niin sieltä se on järkevintä ottaa, jos on ottaakseen. Mutta jo tällä hetkellä maksellaan ihan hurjat määrät vakuutusmaksuja vuodessa, kun on koti, auto ja koirat... Tiukkaa tekee niinä kuukausina, kun lasku tipahtaa postiluukusta. Mutta sitten taas käsitin niin, että jos ei jo raskausaikana ota vakuutusta, niin sen saa vauvalle vasta jonkun tietyn ajan päästä syntymästä ja silloin se ei ilmeisesti kata synnynnäisten sairauksien hoitoa jne. Vakuutusjutut tuppaa olemaan melkoisen mutkikkaita :(

chrisu Tervetuloa mukaan! :wave:

Ruutinen Oivoi, ei käy kateeksi tuota teidän ”evakkotilannetta” :( On taatusti kurjaa!

jasmin-- Muakin väsyttää ja palelee niin, ettei meinaa sormet taipua näppiksen näpyttelyyn. Harmi vaan, että mulla ei oo tähän mitään muuta syytä kuin se, etten oo nukkunut tarpeeksi ja että täällä työpaikalla on tosi vetoisaa :xmas: Jospas saisit olla vailla pahoinvointia jatkossakin!

Tuutunen Voi ei :( Halaus tyhmän ämmän vuoksi :hug:

Ansis Miten se onkin niin, että stressin määrä tuppaa olemaan vakio, kohde vaan vaihtuu välillä :LOL:

ON Hohhoi. Edelleenkin sitä ovista tässä ootellaan. Peittojen heilutus on ollut ikävän vähäistä nyt, joten sen suhteen pitäis ryhdistäytyä. Harmittaa, kun mies on innokkaimmillaan yleensä just silloin, kun mä oon jo ihan liian väsynyt ja menossa nukkumaan :/ No, ehkä meidän unirytmit synkronoituu vähän enemmän nyt, kun mun aikaiset aamuherätykset loppuvat. Kaksi aamua vielä, sitten mä heitän herätyskellon vähäksi aikaa jonnekin huitsin nevadaan - noin niin kuin symbolisesti, kun se on kumminkin kännykässä :D

Mukavaa keskiviikkoa kaikille kanssakuumeilijoille! :wave:
 
Heips :)

Minä ilmoittautuisin mukaan kylläkin aluksi taustalailijaksi kun on vielä kierukka paikallaan. Olisi tarkoitus poistaa kierukka tammikuun alussa, jolloin annamme mieheni kanssa luvan lapselle jos on tullakseen. Olen 22-vuotias 2 tytön äiti (04/08 ja 09/09)

Minulla on jo pidempään ollu vauvakuume mut tällä viikolla ilmeni, että mieskin vauvaa kovasti toivoisi. Vähän ironista kylläkin kun syyskuussa laitettiin hormonikierukka minulle : / Miehelle olisi ensimmäinen lapsi. Itse säikähdin suunnattomasti kun mies sanoi hälle iskeneen vauvakuume ja tuntuu, että minä pelkään enemmän kun hän ajatusta, että meidän perheeseemme tulisi pienoinen käärö. Onneksi on vielä ensi vuoteen aikaa sulatella tätä asiaa ja aloittaa sitten rauhassa yrittäminen :)
 
Jomi Kiitoksia :)

Nyt sit heti ensimmäisenä kysynkin, että onko ketään pelottanu ajatus lapsen yrittämisestä? Vai johtuuko mun pelko ja jännitys aikasemmasta suhteesta kun siinä raskaustietojen jälkeen mies muuttui ku seinään... Koko ajan mietin, että onko meillä kiire, mutta kuitenkin olisi jo ihana antaa tilaa toiveelle, että elämäni miehen kanssa voisin nauttia raskausajasta jne. (ei ole muutenkaan innostanu tuo kierukka kun jo ensimmäisen kuukauden jälkeen uhattiin poistolla) Mut häät olisi ainakin ens vuoden lopussa tiedossa. Ensin olisi tarkoitus mennä tutuilta salaa maistraatissa ja myöhemmin järjestäisimme kirkkohäät.

Tänään on kunnon vakavat keskustelut miehen kanssa tiedossa ja varmistelut, että hän on tosissaan eikä vain olisi hetken mielijohde.
 
Kamiraro mun ja miehen eka yhteinen sai alkunsa viime vuonna pienen seurustelun jälkeen, olin kanssa just laittanut kierukan toukokuussa ja syyskuussa se otettiin pois. Pelotti kovasti kanssa ajatus, mut jotenkin ajatus kuitenkin tuntui myös samalla kertaa hyvältä, nyt meillä on siis molemmilla ennestään yksi poika ja sit on tää yhteinen vajaa 4kk vanha tyttö. ehkäisyä meillä ei tällä hetkellä käytetä, joten seuraava saa tulla jos on tullakseen. Mies kyllä jo totesi ettei sitten halua enää synnytykseen mukaan, mutta eipä se mua haittaa. Onpahan ainakin yhdessä synnytyksessä ollut mukana, siis tämän meidän yhteisen tytön=)

Saa nähdä tuleeko nyt loppu viikosta mitään vuotoa vai ei
 
Maijamehi Kiitos tuo helpotti pikkaisen tätä minun panikointia :) Meillä on seurustelua takana vasta tosiaan muutama kuukausi ja tuntuu jotenkin tyhmältä heti poistattaa kierukka... Mutta toisaalta onhan kuopukseni jo yli vuoden ja nyt syyskuussa aloin vasta saamaan vauvakuumeen oireilua toisin kuin esikoisen syntymän jälkeen iski melkein heti.

Eniten varmaan pelottaa se, että minun ja entisen mieheni yhteiset lapset eivät olisi enää niin tärkeitä kun nyt ovat miehelleni. Ja pelkään jääväni lasten kanssa taas yksin. Ärsyttävää kun menneisyyden piina seuraa niskassa, mutta silti olisin samoin tein valmis lähtemään poistattamaan kierukan. Mut eiköhän tämä pian mene ohi :)
 
Mun mielestä mun miehelle on toi mun oma poika tärkeä vaikkakin en voi sitä kieltää etteikö toi oma tytär olis kuitenkin tärkeempi. Mut yhteisillä pelisäännöillä täällä mennään, kaikilla lapsilla samat velvollisuudet ja oikeudet, tietysti vähän iän mukaan määriteltynä. Mun pojan kanssa aina välillä vähän hankaluuksia, kun kerran on joka toinen viikonloppu isällään ja siellä saa paljon periksi, onneks tää mun uus mies on todella ihana ja auttaa mua kasvatuksessa, ei yritä silti olla pojalle isä vaan enemmänkin miehen malli
 
Tervetuloa uusille :)

Kamiraro meillä neljän kk seurustelun jälkeen vaihtu kihlat ja lyötiin hääpäivä lukkoon. Juteltiin jo ekoilla treffeillä mitä tulevaisuudelta halutaan joten lapsiasiast oli käyty läpi jo heti alkuunsa :) Kesällä vielä painittiin että voiskohan sitä jo jättää ehkäsyn pois vai ei, ja tultiin tulokseen että kyllä me vuosi maltetaan odottaa ja aloitetaan yritys papin aamenen jälkeen.
Eihän se sitten niin mennytkään ja yks ilta mies oli hirmu poissa oleva ja tuli lopulta kostein silmin kysymään että voitaisko me jättää jo ehkäsy pois kun hän on miettinyt tätä asiaa niin paljon. Ja haluaisi tietää mitä elämällä on meille annettavaa.

Eli ei se välttämättä aikaa vaadi :)

Ja tosiaan ,miehellä entuudestaan muksu. En mäkään sille äiti yritä olla kuten Maijamehi totesi uudesta miehestään. On miehen malli - ei isä. En minäkän yritä pojalle olla äiti, vaan aikuinen ja naisen malli kelle voi myös jutella isoistakin asioista. Pojalla on äiti, mun ei "tarvitse" sellaiseksi ryhtyä :)

Se mikä on mietittäny väillä on se miten käy mun ja pojan suhteelle jos (siis KUN ) meille tulee vauva.. toisaalta jaksan kyllä uskoa siihenkin, että jopa suhde syvenee. Jätkä kuitenkin täyttää 10v niin sen kanssa voi touhuilla ihan toisia juttuja kun kapalon :)

Mä kovasti bongailen oireita muttei ole.. ei kyllä varmasti pitäisikään :D Nipsailu vasemmalla puolella alavatsaa vähentynyt (tosin oon ollu hereilläkin vasta vähän aikaa) ja eilen alko myös hirmunen tarve saada hesen tonnikalasalaattia?! :D Veikkaan kyl vahvasti että nää on vaan näitä "kekskimällä keksittyjä" oireita.. että kiinnittää huomiota epätavallisiin asioihin :)

Jomi sun pitää vietellä se miehes vähän aikaisemmin, ennenko itse oot ihan väsyksissä.. (tai sitten annat sen vaan tehdä hommat :D)
 
Viimeksi muokattu:
mun pitää nyt tulla kans kommentoimaan tohon seurustelun pituuteen ja lasten hankintaan yms. me oltiin seurusteltu vasta 4kk kun mä olin jo raskaana et suhteellisen nopeeta toimintaa. ja raskaus siis oli suunniteltu mut kävi oletettua nopeemmin. tuskin ihan kenen vaan kanssa oisin tohon ruvennu, olin vaan niin varma mun miehestä ja suhteen kestävyydestä. nyt ollaan oltu 1,5 vuotta naimisissa ja toinen yhteinen tulossa. et ei se tosiaan aina kauheesti miettimisaikaa vaadi, varsinkaan jos ikää on jo enempi.
 
moikka, kiitos tervetuliais toivotuksista:heart: Ja kiva päästä tänne muukaan! Minkälaisia lapsilukumääriä teillä on toiveissa, noin niinkuin lopullinen määrä?! Mulla olis toiveissa kolme..tyttö ja poikalapsia! Mut siis ensimmäinen meillä nyt haaveissa.
 
Lopullista määrää en osaa sano:) Nyt mulla on tyttö ja poika niinkuin myös mun miehellä, eli meillä on aikaisemmasta suhteesta molemmilla poika ja nyt on sit tää yhteinen tytär. Joskus aikoinani oon haaveillu neljästä lapsesta, niin että olis 2 molempia, mut aika näyttää kuinka monta lasta siunaantuu.
 
Kiitoksia saitte pahimmat jännitykseni pois :)

Lopullista lapsimäärää en ole lyönyt lukkoon, mutta ainakin yksi vielä ellei kaksikin. Etenkin kun mies mielessään manaa minulle kaksospoikia :) Auton tilavuudesta meidän perheellemme kun keskusteltiin tokas mulle vaan "että sit se on vaihdettava autoa" ihmettelin että miksi. "no eihän taakse mahdu 4 istumaan" Kyllä siinä meinas paniikkia iskeä :D

Limittinä on kyllä ikä. Kun 30 vuotta tulee mittariin, niin yhtään lasta ei sen jälkeen tehdä. Kumpikin on tämän aikoja sit päättänyt.
 
Tervetuloa uusille! :flower: teitä on tullutkin paljon :D Ihanaa!

Jasminille onnea plussasta! Toivotaan että vältyt pahoinvoinnilta :)

tömpsis onneksi olet vähitellen pääsemässä vaivoistasi :hug: onhan vaivat pysyneet nyt poissa?

Ruutinen :hug: toivottavasti perheenne pääsee pian samankaton alle takaisin.

kamiraro me ollaan oltu miehen kanssa kohta jo kuusi vuotta yhdessä ja siltikin meitä molempia pelottaa se, jos saamme lapsen (esikoista siis yritämme saada alulle), vaikka me molemmat kovasti lasta haluammekin. Kuitenkin tosi iso asia kyseessä. Mielestäni parhaiten tiedät itse miten kannattaa toimia. Toisille sopii se, että lapsia hankitaan kuukauden päästä seurustelun aloittamisesta, toisille ei riitä kymmenenkään vuotta. Pitää vain kuunnella sydäntään ja ehkä vähän sitä järjenkin ääntä ;)

ON: alku kiertoa tässä kahlataan ja mä muka bongasin jo ovis kipuja maanantaina :LOL: Pupuilla pitäisi kovasti, mutta työt on painaneet niin väsyneeksi, ettei ainakaan alkuviikosta ole jaksanut :p Itsellä on edessä kaksi vapaa päivää, jonka jälkeen lähdetään lomalle, että kaippa sitä pupuilemaan vielä pääsee tälläkin viikolla :) Kovasti tekisi kyllä mieli :D Tänään jostain syystä sattui emättimeen. Kipu oli sykkivää. Sitä on ollut ennenkin aina toisinaan. Tiedä sitten mitä tuokin on. Pitää toivoa ettei tässä kierrossa alkaisi se kamala rusehtava vuoto oviksen jälkeen.

Plussatuulia kaikille! :heart:
 
Mä joskus mietein että olisin saanu kaikki lapseni siihen mennessä kun täytän 30. No sehän tulee ens vuonna täyteen ja oonkin miettiny et kaipa se on 40 se ikä mihin mennessä lapseni teen. ellei elämä sit taas heitä jotain ihme kuvioita eteen.. Tiedän paljon äitejä jotka nyt odottavat ja ovat yli 40 vuotiaita.
 
Saatat olla raskaana mikäli...

-olet nainen
-olet harrastanut seksiä ilman ehkäisyä
-olet harrastanut seksiä EHKÄ ilman ehkäisyä
-olet EHKÄ harrastanut seksiä
-kuukautisesi ovat myöhässä (1min-9kk)
-kuukautisesi tulevat ajallaan
-et ole varma johtuuko verinen vuoto kuukautisista
-apteekin raskaustesti näyttää plussaa
-apteekin testi näyttää negaa
-apteekin testi näyttää vastavaloon kallistettuna, läpivalaistuna tai tietyssä valaistuksessa plussaa
-näet silmiäsi siristämällä apteekin testin kahtena
-et osaa tulkita apteekin testiä
-voit pahoin
-et voi pahoin
-voit ehkä pahoin
-ruokahalusi on moninkertaistunut
-ruokahalusi on kadonnut
-painosi nousee selittämättömästi
-painosi laskee selittämättömästi
-sinua väsyttää koko ajan
-koet olevasi elämäsi vedossa
-rintasi ovat turvonneet ja arat
-rinnoissasi ei ole tapahtunut muutoksia sitten teinivuosien
-vatsassa nipistelee ja vihloo tai tai juilii erikoisesti tai sitten ei
-sinulla on ummetusta ja ilmavaivoja tai sitten ei
-valkovuotosi on lisääntynyt merkittävästi tai vähentynyt poikkeuksellisesti
-pimppasi on kuiva ja rapea
-tunnet olosi kuumeiseksi ja turraksi
-mielialasi vaihtelevat hurmiosta ahdinkoon
- kissasi, koirasi, miehesi ja kymppiuutisten uutisankkuri käyttäytyvät poikkeuksellisesti, ihan kuin aavistaen jotain
-eläinkaupan gekot villiintyvät terraarioissaan (pystyvät kuulemma haistamaan raskaushormonit)
-kolme itämaan tietäjää ilmestyy kotiovellesi ja makuuhuoneesi yläpuolelle on syttynyt outo, kirkas tähti.
:heart: :LOL:
 
tervetuloa uusille! :) kiva saada meidänkin ketjuun enemmän pölinää :)

Minä olen aina ollut sellainen "hitaasti lämpiävä" eli en ikinä ole luottanut kumppaniini noin nopeasti, mielestäni ihmiseen pitää tutustua ajan kanssa. Mutta ihmiset on erilaisia, ja oikeasti on mahdollista nopeastikin löytää "se oikea". Kyllä mä tiesin aika pian ton miehen olevan mulle "se oikea", mutta ei me oltais oltu valmiita lapsen tuloon silloin. Nyt ollaan oltu yhdessä yli 8 vuotta ja nyt sais tulla jo ;) Kamiraro: Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin, kyllähän se kertoo jo paljon miehen sitoutumishalusta ja luonteesta, että haluaa lapsen kanssasi :) Mutta pelottaa sitä täälläkin välillä lapsen saanti, meille kun toivottavasti tulee pian ensimmäinen niin pää on täynnä epävarmuuksia välillä.

Hopeful ja Ansis:
Kiitos kun iloitsitte mun voinnin paranemisesta... mutta mutta... sitä riemua kesti sen pari päivää ja eilen sitten alko taas tulemaan oireita, tai virtsarakon tulehdukselta se taas tuntuu, mutta tiedä sitten. Kävin jo labrassa, huomenna saa viljelyn tuloksia. Oikeasti toivoisin, että kyseessä olisi virtsis, sitä on helpompi hoitaa kuin tota jatkuvaa emätintulehdusta... Eikös kuulosta kannustavalta, että oireet häviää muutamaksi päiväksi ja palaavat takaisin vaikka antibioottikuuria on vielä jäljellä... :headwall: :'( Labrasta tulikin mieleeni, lääkäri soitti pikatestin tulokset myöhemmin ja kyseli kovin että oonko raskaana :confused: Miksi???? Ja heti tuli epäilys, että pitäiskös sittenkin tarkistaa... menkat oli 2 viikkoa sitten ja sitä ennen tein negatestin... eli ihan mahotonta se ois! mutta mitäs meni lääkäri siitä puhumaan....

Jomi: meillä sama tilanne, vakuutuslaskujen kanssa sitä on viimestään sit rahatilanne ihan päin peetä... :headwall:

Mä haluaisin ainakin 7 lasta :D no ehkä realistista ois tähdätä kolmeen... :whistle: mutta isoa perhettä toivoisin, voi kunpa vielä pystyisin ja ehteisin... Tukijoukko-galluppiin en oo vielä vastannu: mun äiti on vanha ja asuu vähän kauempana, tai no kaikki asuu :D kun me asutaan täällä metsässä :D Toivoisin todella, että ehdin saada lapsia ennenkuin äidistä aika jättää... :( miehen puolella on vielä isovanhemmatkin elossa... mutta ei meillä ole lähellä juuri ketään tukemassa, ja kavereidenkin tukea epäilen suuresti lasten kohdalla, no toivotaan parasta :)

Ambrosia: :LOL: Mulla on noista "oireista" 12, oonko raskaana?! :LOL: :D :D Ihana lista! :heart:

Pysykää te kaikki terveinä, mä olen alkanut miettimään, ettei maailmassa ole mitään tärkeempää kuin terveys... tää sairastaminen pilaa kaiken! :'(

muoks: pakkohan mun oli se testi tehdä, kun jäi vaivaamaan ne lääkärin sanat... :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
kamiraro Tottahan lapsen yrittäminen vähän pelottaa täälläkin. Pari kertaa oon meinannut mennä paniikkiin ja miettinyt kuumeisesti, että mitä hittoa me oikein ollaan tekemässä :D Mutta aina sen jälkeen on tullut rauhallinen ja varma olo asiasta. Me vasta esikoista kaipaillaan eli sekin taatusti lisää epävarmuuskerrointa, kun mistään ei vielä todellisuudessa mitään tiedetä.

Mä en myöskään osaa ajatella, että muutaman kuukauden seurustelun jälkeen uskaltaisin jättää ehkäisyn pois, mutta se johtuu varmasti siitä, että olen tämän saman miehen kanssa ollut koko aikuisikäni ja aikaisemmat seurustelukokemukset oli semmoista teinimeininkiä. Yhdessä ollaan oltu pian seitsemän vuotta. Saman katon alla on asuttu yli viisi vuotta, kihloihin mentiin kesällä 2006 ja naimisiin syksyllä 2009. :)

bellabambini Lapsiluvuksi ajattelin itse alunperin kolmea, mutta nyt oon kallistunut enemmän kahden puoleen. Mies oli sitä mieltä, että yksikin riittää, mutta tein varsin pian selväksi, että ei todellakaan riitä :D Toki jos vain yksi lapsonen meille annetaan, niin siitäkin olen hyvin onnellinen. Mutta se syy, miksi itse päädyin kolmen sijasta kahteen, on meidän koirat. :D Lapset ja koirat on ihan eri juttu tietenkin, mutta kahden koiran kanssa elämä oli arviolta miljoona kertaa helpompaa kuin kolmen kanssa (mikä johtuu varmaan siitä, kun kolmas on sellainen koheltaja), joten ajattelin, että ehkä se ero kahden ja kolmen lapsenkin välillä on yhtä suuri. :D Omalla kohdalla olin myös alunperin sitä mieltä, että haluan lapset tehdä ennen kuin täytän 30, mutta nyt ehkä oon siirtänyt sitä ikää 35 vuoteen mielessäni. Ja toisaalta, jos voisi saada aika pienellä ikäerolla kaksi, niin ehkä sitten ”joskus” voisi ajatella kahta lisää... :p En tiedä siis vielä lopullisia aatoksiani, aika näyttää!

Ambrosia85 Ihana oirelista :D Mä voin kans ruksata tuosta aika monta kohtaa :whistle: Vaikka sitä ovista ei toki vielä oo tullukaan, mutta eihän se mitään tarkoita :LOL:

tömpsis EIKÄ! :( Voi itku miten sua nyt koitellaan. Saisit jo tervehtyä! :hug:

ON: Oi että, olisitte nauraneet, jos olisitte kuulleet meidän eilisiltaisen superhyper-romanttisen hetken keskustelun. Mä sanoin miehelle, että jos meinataan vauvoja tehdä, niin pitäis varmaan sitä seksiäkin harrastaa. Mies vastasi ”joo, mulle käy vaikka heti”. Olin just syömässä iltapalaa, niin sanoin vain, että oota, syön ensin. Sit mentiin. On kuulkaa tällä tytöllä viettelytaktiikat hallussa! :LOL: Seksin jälkeen tungin tyynynkin takapuolen alle ja makoilin siinä jonkun aikaa. Miestä tuntui lähinnä naurattavan, mutta saa kai sitä kokeilla :D Jonkin ovulaatiolaskurin mukaan eilen olis alkanut hedelmällinen kausi, joten nyt pitää sit oikeasti yrittää lempiä joka toinen päivä tai useamminkin, jos mieli tekee.
 
On se kyllä vaikeaa saada soitettua aikaa kierukan poistoon. Soitin ehkäisyneuvolaan ja sieltä yhdistyi aivan toiseen paikkaan, jossa sitten sairaanhoitaja kyseli, että millä asialla yritin soittaa ehkäisyneuvolaan. Joutui kysymään kollegaltaan neuvoa, että mihin minut kannattaa ohjata ja huomenna täytyy aamusta soittaa omalle lääkärille päivystysaika. Samalla suljetaan uuden kohtutulehduksen riski pois kun oireet tekevät kovasti takaisin tuloaan.

Ennen kuin edes kerkesin soittaa, mies soitti mulle ja kysyi olenko jo varannu ajan. Siinä meinas sydän hypähtää kurkkuun. Jotenkin minua pelottaa kait se, että ensimmäistä kertaa lapselle annettaisiin yhdessä tuumin mahdollisuus. Aikasemmat lapset eivät olleet suunniteltuja. Joten tämä on minulle aivan uusi ja pelottava tilanne. Moetin myös sitä kun on koulut kesken, mutta toisaalta kyllä minä kerkeän tuon koulun käymään loppuun. Lapset kun ovat niin pienen hetken nuoria ja opiskella voi vaikka koko ikänsä

Toinen mikä mietitytti oli talous. Miten selviäisimme kaikista laskuista ja miten rahat riittäisivät kaikkeen tarpeelliseen. Yksinkertainen vastaus tähänkin oli. Olenhan minä aikasemminkin pärjännyt äippärahalla ja jos mieheni nyt saa vakituisen työn, niin hänen palkkansa nousee. Jos työsuhdetta ei jatkettaisi, niin hän hakisi uutta työtä ja sen hetken kituuteltaisiin kun olisi työtön, mutta ei sekään minulle olisi mitään uutta.

Jomi Minulla on 2 aikasempaa suhdetta takana ja kumpikin on päättynyt 2,5 vuoden seurusteluun, mutta niihin olikin painavat syyt. Silloin tuntui jo kummankin suhteen alussa olevan riitoja ja erimielisyyksiä, vaikka kuinka paljon. Niihin tuli sitten vain jäätyä.

Minä olen aina halunnut jäädä paikalleni elämään perhe-elämää, mutta sopivaa vastuullista miestä ei ole löytynyt. Nyt heti ensi tapaamisista asti mieheni on ottanu lapseni huomioon kuin he olisivat hänen omiaan. Lähtenyt heidän kanssaan ulos, että olen saanut siivottua (ihan omasta aloitteestaan) ja muutenkin on tällä kertaa samat arvot elämässä kuin minulla. Omalla tavalla kaikki tuntuu luontevalta, mutta silti pelottavalta. En tiedä ehkä siksi, että aikasemmat suhteet eivät olleet mitenkään terveitä. Ja kait uusioperheen leima kummittelee niskassa.

Ja sitten tämä toinen puoli asiasta. Minä olen aina ollut ihminen joka ottaa myös ulkopuolisten kommentit huomioon. Joten tietäisin, että tulisi ystäviltä ja sukulaisilta kommenttia "onko tuossa nyt mitään järkeä" "odottaisit edes hetken" jne. Niitä sain jo kuulla silloin kun esikoista odotin ja nyt ne kommentit ovat esikoisen kohdalla unohtuneet kun kuopus syntyi. TUntuu jotenkin pahalta, että ihmiset eivät osaa vilpittömästi olla onnellisia toisten onnesta :(
 

Yhteistyössä