* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Lauwra samassa veneessä ollaan siis! Mulla tosiaan menkat ihan pelkkää siistiä verta vaan, ei mitään hyytymiä tai klimppejä verrattuna aiempiin normaaleihin menkkoihin. Nyt on kahdet menkat olleet tommoset olemattomat. Mulle se neuvolan täti tosiaan neuvoi et kokeilen ovestin emätinpuikkoja nyt tässä kierrossa (ovikseen asti) ja sit näkee muuttuuko menkat mihinkään suuntaan tässä kierrossa vaiko peräti raskaudun. Seuraavasta kierrosta sit oviksen aikoihin gynelle et mitataan se limakalvo. Mwnkoista kaiketi pystyy vähän päättelemään et onko sitä limakalvoa vai ei.
 
Leonella, mä luinin ton sun aiemman kommentin täysin ymmärtämättä, mutta hyvä että selvensit! Kerro oliko noista puikoista apua, niin tiedän itsekin kokeilla :) Mä vähän lääkäriopiskelija kaverilta kyselin asiasta ja sanoi, että kun vasta pari kk kierukan poistosta, niin voi kroppa vielä vähän hakea toimintaansa. Esikoista yrittäessä kroppa kyllä toimi tarkasti heti kierukan poistosta alkaen, että en sitten tiedä mikä tässä nyt on. Mutta kuten aiemmin puhuin, tässä on 8kk hyvää aikaa yrittää :) jospa ainakin seuraavan kierron katson ilman gynen käyntiä. Kuinka noiden emätinpuikkojen muuten pitäisi vaikuttaa?

).( dpo3 tai kp3, mutta enemmän on ovulaation jälkeisiö oireita eli alavatsassa paineen tunnetta ja esim. yskiessä tuntuu. Dpo10 täytyy sitten testailla ennen laivalle lähtöä. Minkäs merkkiset raskaustestit oli niitä herkimpiä?
 
Mulla oli ennen ekaa raskautta atrofia emättimessä (eli kuivuus) joten siihen gyne kehoitti käyttämään niitä ovestin emätinpuikkoja. En tiedä eikä neuvolan täti osannut suoraan sanoa että vaikuttaako ne kohdun limakalvoon mitenkään, mutta sanoi että kokeilusta ei haittaa pitäisi olla. Eli toivossa olisi että niiden sisältämä estrogeeni auttaisi kohdun limakalvoa kasvamaan.

Hennaliina en muista että oliko just sun äiti neuvolan täti? Jos oli niin viitsisitkö häneltä kysyä kans noista ovestin emätinpuikoista että voiko niistä teoriassa olla haittaa/hyötyä jos se kohdun limakalvo on liian ohut/olematon? Tosiaan mä nyt tän kierron katson noiden puikkojen kanssa ja seuraavan kierron kanssa sit menen gynelle käymään.

Mä oon aina kärsinyt runsaista menkoista jotka on ollu ihan älytön riesa. No nyt sitten oli 3 päivän veriliru missä ei taatusti ollut mukana mitään kohdun limakalvoa tms.
 
Oisin niin halunnu tulla raskaaksi ennen vuoden vaihetta!
Älä heitä toivoa vielä, vuodenvaihteeseen on kuitenkin vielä hyvin aikaa :hug:

Millaiset menkat teillä muilla on?
Mulla oli kahdet edelliset todella niukat, muutaman päivän vuodot. Mulla oli niihin aikoihin se jokin hormonihäiriö, jota ei saatu selville ja tosiaan tuota maitoa tulee edelleen. Viime kertaiset menkat olikin sitten sellaiset, että vuosi koko 3kk edestä hyytymineen kaikkineen |O


Na-dene: Mä sain e-pillerit, Harmonetit, 10-vuotiaana juurikin runsaan ja kivuliaan kuukautisvuodon vuoksi. Olen raskauksien jälkeen kokeillut muutamiakin ehkäisymuotoja, mut nää on olleet ainoot kun on sopineet. Lääkäri suositteli joskus migreenin takia jättämään nämäkin pois. Nyt vasta tuon hormonihäiriön takia jätettiin, kun vauvasta oli kuitenkin jo puhuttu. Mulla oli pahimmillaan se tilanne, että migreenikohtauksia oli 4-5 kertaa viikossa, ei vaikuttanu työkykyyn mut oli niitäkin kertoja muutamia. Kohtaukset jäi pääosin pois, kun kokeiltiin estolääkkeeksi Propralia 2kk. Nyt oli sitten ensimmäinen iso migreenikohtaus yli vuoteen ja sekin kesti vuorokauden. En tiedä onko yhteisvaikutusta pillereiden lopettamisella ja sairastelulla nyt siihen.

Mitä mieltä muuten olette, jos mulla on ovis nyt tässä pe-la, niin uskallanko mä la ottaa alkoholia? Ei kai sillä voi olla mitään vaikutusta luteaalivaiheen alussa?
Ei oo mun mielestä vaikutusta, että hauskaa iltaa vaan :kiss: Esikoista odottaessa olin ottanut rv3-5 kaksi kertaa alkoholia hieman reippaammin viikonloppuina. Kerroin tästä neuvolassa ja sanoi ettei ole vaikutusta johonkin viikkoon saakka, en nyt saa vaan mieleeni mikä se viikko oli (istukan kehittymiseen liittyi). Mun mielestä ei tarvitse elää niinkuin olisi raskaana ennen kuin sen plussan siihen testiin saa =)


Meillä tulossa rauhallinen viikonloppu, parantelen itseäni flunssasta. Suunnittelin leffailtaa herkkuineen kullan kainalossa. Ovis ehkä viikonloppuna, ellei ollut jo, eli hyödynnetään sitä ainakin ;) Kun asutaan vielä eri osoitteissa niin kaipaa sitä toista viikon mittaan oikein kunnolla ja oonpa huomannut senkin, että mua on alkanut ärsyttää tää viikonloppusuhde-meininki :D Mutten silti halua saman katon alle ainakaan vielä, huomenna voin olla jo eri mieltä ja haluta kaikki mulle nyt heti :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: hennaliina
Hennaliina,mun mielestä voit oikein hyvällä omalla tunnolla nauttia alkoholia vielä kun dpo:t on noin pieniä!Itse olin tässä kierrossa (ikinä en esikoisen takia käy missään) "ulkoilemassa" kavereitten kanssa just dpo3 tai 4, ja join niinkuin mieli teki.Elämästä tulisi kauheaa kyttäämistä jos kokoajan pitäisi elää niinkuin olisi raskaana.Nyt nauttimaan mars,uskon että jos rentoutuu ja saa ajatuksiaan muualle, niin siitä on vain hyötyä näissä lastentekopuuhissa :D

Menkka-asiaa en oikeen osaa kommentoida,mulla yleensä kolmen päivän menkat,limoinen ja möykkyineen (sorry! :x näin tarkka kuvaus)

Uskomatonta kyllä,mutta mun menkat ei alkanu eilen kun olisi ollut kp28.Aina on ollut kierto27/28.Ja ainakin eilisessä r-testissä plussa...että oikeestikko mä oon raskaana???Tälle aamulle ei testejä riittänyt kun oon niitä niin ahkerasti pissaillut mutta tänään ajattelin vielä kauppareissulla parit ostaa ja jos niissä + on, niin sitten yritän rauhoittua :)

Toivotaan kaikille rentouttavaa vkonloppua,itse ajattelin kurvata mässyhyllyn kautta!
 
Heips!!
enpä oo muutamaan päivään tänne kirjoitellut..
pidin siis muutaman päivän taukoa testailusta, ja tänään päiväpissasta testattu sen verta vahva plussa, että eiköhän se ollut siinä =) :heart:
jos sitä maanantaina soittelis neuvolaan.
ei vieläkään oikein meinaa tajuta koko asiaa, varsinkaan kun oireita ei ole yhtään minkäänlaisia..
huomenna jos jaksan lähteä apteekkiin niin ostan sen clerbluen digitaalisen.
elikkä mut saa siirtää tuonne plussaneisiin, ja toivotaan että ei tarvii takas tulla.

ihanaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia jokaiselle :heart:
 
Heippa vaan!
Leonella: itse ihmettelen täällä samaa, kun menkat kesti sen 2,5 päivää, et mitä mahtaa tarkoittaa? Toisaalta tämä oli vasta kolmas luomukierto pillereiden jälkeen, et ehkä se oma kierto/vuoto tasaantuu tällaiseen lyhyeen ja nopeaan.. Ärsyttää, kun ei tiedä onko normaalia oma kropan toiminta vai ei..
 
Hei! Ajattelin liittyä mukaan!
Taustatietoja: Esikoinen on tyttö, 4kk ja täysimetyksellä. Vauvakuume iski kuukausi synnytyksestä! Oon aina halunnu monta lasta ja pienellä ikäerolla, eikä miehelläkään oo mitään vastaan <3 Synnytys meni hyvin, eikä jäänyt mitään hampaan koloon. Tikit kun oli laitettu, totesin kätilölle, että tullaan uusiks! :D
Menkat tuli 6 viikkoo synnytyksestä, mutta sen jälkeen ei oo näkynyt. Alkuun tyttö ei öisin syönyt ja siksi ne menkat vissiin tulikin. Nyt syödään öisin aika tiheestikkin. Eli siis voi olla että vauvaa ei saada ihan heti, koska haaveilen imetyksestä ihan vuoden ikään asti. :) Eli siis oon tjottailija :) Tänään en ehdi lukea ketjua, mutta yritän jossain kohtaa ehtiä!
 
Heipä Hei!

Jospa sitten mukaan ilmoittautuisin kun taustalla olen haahuillut puolentoista kierron verran...

Citilda.............29.......5/25-28.........yk3......ya 7/14........ 2. lapsi
Siinä ois miun riviä :)

Omaa napaa heti alkuunsa :D
Viime kierrossa oli kaikki mahdolliset oireet (toive ajattelua kai) mutta niin sitä pyörähti sitten käyntiin yk3 vaikkain se eka kierto meni ihan harakoille kun ehkäisy jätettiin pois vasta oviksen jälkeen..

Taustatietoja:
Täällä siis isännän kanssa toivotaan ensimmäistä yhteistä lasta kun miun edellisestä liitosta löytyy jo 5-vuotias poika. Täällä aikoinaan Elokuisissa leijonnanpennuissa 2009 tuli roikuttua kovinkin aktiivisesti.
Ensimmäistä tenavaa tehtiin ex:än kanssa noin vuoden päivät... Toivotaan, että tällä kertaa tärppäisi nopeammin. Silloin minulla ollut vaivana kystia jotka ultrattu kadonneeksi täysin raskauden jälkeen. Mutta nehän nyt tulee ja menee kaiketi.

Vauvakuumeilu alkoi itsellä jo alku vuodesta mutta nyt vasta päästiin toimiin kun isäntäkin lämpesi ajatukselle ;)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon on plussanneita , ihanaa.. onnea kovasti! :heart:

Se alkais täällä olla "lapsentekoviikko" käsillä, kp 11/28-30 :LOL:

Harmillista vaan ku mulla aamuvuorot ja mies on ma-to iltavuoroissa. Pitää jotenki koittaa sovitella aikatauluja.
 


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 28.9.2014



NimimerkkiikäkpykyaToiveissa
tirpsi3047/??yk1ya 8/142. lapsi
:confused: :confused: :confused:
lauwra2636/30yk2ya 7/142. lapsi
Sirppuliina3535/30-35yk2-4. lapsi
s4nnn2934/??yk5-2. lapsi
HKS843033/29yk2-1. lapsi
Whisky 28/31-32--4. lapsi
pipiipa2025/29-33yk6-
phaedra3023/28-31-ya 7/142. lapsi
mariana872721/25yk2ya 8/142. lapsi
Kaktuspiikki833119/32yk5ya 6/143. lapsi
:heart: :heart: :heart:
hennaliina2617/27-28yk2ya 8/141. lapsi
heikkulin2715/23-28yk3ya 7/142. lapsi
heidip*2614/27-28yk1ya 9/143. lapsi
Titti3313/31yk1ya 9/142. lapsi
caramba892513/32-36yk2ya 7/142. lapsi
JeHil3313/28-31--5. lapsi
eläinystävä2712/26-28yk3ya 7/141. lapsi
Aatoel3311/25-28yk2-3. lapsi
Vivi Hellion3411/28-30yk2ya 8/14 (6/14)2. lapsi
päärynärouva 10/28yk4ya 7/144. lapsi
Marie82329/29-32yk2ya 9/142. lapsi
Na-dene298/28-33yk2ya 7/142. lapsi
Leonella317/30yk3ya 7/142. lapsi
Citilda296/25-28yk3ya 7/142. lapsi
Jepulis<3314/27-28yk8-3. lapsi
:) :) :)
Myyttynen26?/??-ya 6/142. lapsi
suan26?/??-ya 9-10/144. lapsi
sohvi3636?/??-ya 8/144. lapsi
maggis26?/??-ya 8-9/142. lapsi
dzelli23?/??-ya 8/142. lapsi
Huumori32tjot-ya 8/142. lapsi
Jennyliini""27?/??yk19/144. lapsi
Susunasu25?/??-ya 10/143. lapsi





........................... :xmas: Piinailijat :xmas:

........................... s4nnn...........DPO19
........................... HKS84...........DPO17
........................... mariana87......DPO9
........................... Lauwra..........DPO6




........................... :flower: Haaveilijat :flower:

................................ InkeriIisakki
................................ Penni89
................................ BlackCat
................................ Tee86
................................ Hepuli_
................................




............................:heart: Plussanneet :heart:

................................ Pecanpie 6/14
................................ Unto-Helmiina 6/14
................................ äiti88 8/14
................................ CherryCake 9/14
................................ joa 9/14
................................ nenni26 9/14
................................ Alvinna 9/14
................................



Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)
Ilmoitathan, jos kiertosi venyvät yli 60 päivän. Muuten siirrän listalta
ihmiset, joista ei ole kuulunut mitään ja kp:t ovat yli 60, haaveilijoiden
puolelle. Tämä siksi, että listä pysyisi siistinä ja ajantasalla. :) Takaisin
tottakai pääsee, kun vaan huutelee ketjussa :)



 
Ihanaa! Nyt niitä plussia tulee :heart: Tosi paljon onnea nenni26 ja Alvinna ja paljon tarrasukkia matkaan :)
Jatkuiskohan tää plussa-aalto nyt laajemmaltikin :xmas:

Uusille tervetuloa! :wave:


Mä sain mieheltä luvan ostaa ovistestejä. Mutta totesin, että eihän ne sitä raskautta saa aikaan, ne vaan kertoo otollisen hetken. Hän kun on edelleen sitä mieltä, että ei meillä ole kiire. Ja ei olekaan, mä vaan olen "mulle-kaikki-heti-nyt" -luonne ;)
 
Na-dene, tuo luonteenpiirre on välillä vaikea :D itsellä usein on sama, tosin nyt olen tän vauva-asian kanssa ollut jotakuinkin järjissäni.

Mä tilailin herkkiä r-testejä, että pääsen torstaina (dpo10) testaamaan. Olen kuvitellut erinäisiä oireita jälleen, mutta en kyllä osaa sanoa miten tässä käy :) Mulla oli kp30 tienoilla aavistus, että seuraavasta kierrosta tärppää.
 
Mä olen nyt käyttänyt niitä ovestin puikkoja, mielenkiinnolla odotan että millaiset seuraavat menkat on. Ovis on laskennallisesti tossa ens viikon keskiviikkona joten varmaan maanantaihin tai tiistaihin asti käytän niitä ja sit loppukierron ajaksi pois käytöstä.
 
Tervehdys aurinkoiseen maanantaihin! Täällä on vapaapäivä piiitkästä aikaa ja ehtii jopa tännekin kirjoittamaan :)!

Paljon onnea plussanneille :heart: toivottavasti täältä tullaan vauhdilla perästä!

na-dene, mä olen just niin kärsimätön, kaikki mulle heti! Miks ei sitä ihminen osaa olla tyytyväinen siihen, mitä on juuri sillä hetkellä :/ Vauvakuumetta mulle ei hirveästi ole, mutta tää odottamisen odotus on karseeta :D

Mulla alkaa 8 viikkoa kestävä harjoittelu kuukauden päästä ja pelkään, jos nyt tärppäisi, niin olisi just pahimmat pahoinvoinnit siihen alkuun.. Esikoisesta oksensin päivittäin rv16 asti, mutta ainahan voi mennä niin, että seuraavasta pääsisi helpommalla! Toisaalta, olisi ihana, kun jouluna voisi kertoa ihania uutisia kaikille!!

Mä luulen, että ovis oli nyt viikonloppuna, ainakin jomotuksista ja kosteista oloista päätellen. Ovista en ole tikuttanut, mutta otan ne taas ens kuusta käyttöön, jos ei nyt tärppää.. Mut saapi siis lisätä piinailijoihin dpo1 voisi olla oikein :)

Ihanaa alkavaa viikoa kaikille! Nyt tää lähtee ikkunoiden pesuun vapaapäivän ja auringonpaisteen kunniaksi :headwall:
 
Täällä piinaillaan, dpo3. Oon kyllä 110% varma, että tästä kierrosta ei oo napannu, ne buranat ja stressi ja kaikki sotkemassa.. Mut enpähän ainakaan oota liikoja. (Paitsi, että tilattiin miehen kanssa Suomalainen vauvakirja, ja lueskelen sitä ihan sydän pakahduksissa :D !)

Plussaa nyt vaan kaikille!!
 
Ihanan paljon plussia! :) Itsekin oikein herkistyy, kun muistelee miten sanoinkuvaamattoman onnellinen oli se hetki kun testissä luki "raskaana"!

Mulla on nyt ensimmäinen oikea kierto viime raskauden jälkeen. Tai siis mä ainakin luulen. Ovista tässä just tänään testailin (mulla oli yksi avaamaton testipakkaus kaapissa joten pakkohan se oli avata! :D ), mutta ei vielä mitään merkkiä. Vielä mua vähän jaksaa epäilyttää, olisko tämä vielä kuitenkaan ihan normaali kierto, kun noi ekat menkat oli aika nihkeet, 2 päivää kunnon vuotoa ja kolmas päivä vähemmän. No, yritystä kuitenkin jatketaan. Jos kierto on nytkin se 31 päivää niin kuin ennen raskautta, niin mulla pitäis ovis olla perjantaina. Eli tällä viikolla pistetään lakanat heilumaan! :p

Toivotaan, että tämä plussa-aalto jatkuutässä ketjussa :)
 


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 30.9.2014



NimimerkkiikäkpykyaToiveissa
tirpsi3049/??yk1ya 8/142. lapsi
lauwra2638/30yk2ya 7/142. lapsi
Sirppuliina3537/30-35yk2-4. lapsi
s4nnn2936/??yk5-2. lapsi
HKS843035/29yk2-1. lapsi
:confused: :confused: :confused:
Whisky 30/31-32--4. lapsi
pipiipa2027/29-33yk6-
phaedra3025/28-31-ya 7/142. lapsi
mariana872723/25yk2ya 8/142. lapsi
Kaktuspiikki833121/32yk5ya 6/143. lapsi
hennaliina2619/27-28yk2ya 8/141. lapsi
heikkulin2717/23-28yk3ya 7/142. lapsi
heidip*2616/27-28yk1ya 9/143. lapsi
Titti3315/31yk1ya 9/142. lapsi
caramba892515/32-36yk2ya 7/142. lapsi
JeHil3315/28-31--5. lapsi
:heart: :heart: :heart:
eläinystävä2714/26-28yk3ya 7/141. lapsi
Aatoel3313/25-28yk2-3. lapsi
Vivi Hellion3413/28-30yk2ya 8/14 (6/14)2. lapsi
päärynärouva 12/28yk4ya 7/144. lapsi
Marie823211/29-32yk2ya 9/142. lapsi
Na-dene2910/28-33yk2ya 7/142. lapsi
Leonella319/30yk3ya 7/142. lapsi
Citilda298/25-28yk3ya 7/142. lapsi
Jepulis<3316/27-28yk8-3. lapsi
:) :) :)
Myyttynen26?/??-ya 6/142. lapsi
suan26?/??-ya 9-10/144. lapsi
sohvi3636?/??-ya 8/144. lapsi
maggis26?/??-ya 8-9/142. lapsi
dzelli23?/??-ya 8/142. lapsi
Huumori32tjot-ya 8/142. lapsi
Susunasu25?/??-ya 10/143. lapsi





........................... :xmas: Piinailijat :xmas:

........................... s4nnn...........DPO21
........................... HKS84...........DPO19
........................... mariana87......DPO11
........................... Lauwra..........DPO8
........................... hennaliina......DPO4




........................... :flower: Haaveilijat :flower:

................................ InkeriIisakki
................................ Penni89
................................ BlackCat
................................ Tee86
................................ Hepuli_
................................




............................:heart: Plussanneet :heart:

................................ Pecanpie 6/14
................................ Unto-Helmiina 6/14
................................ äiti88 8/14
................................ CherryCake 9/14
................................ joa 9/14
................................ nenni26 9/14
................................ Alvinna 9/14
................................ Jennyliini"" 9/14
................................

Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)
Ilmoitathan, jos kiertosi venyvät yli 60 päivän. Muuten siirrän listalta
ihmiset, joista ei ole kuulunut mitään ja kp:t ovat yli 60, haaveilijoiden
puolelle. Tämä siksi, että listä pysyisi siistinä ja ajantasalla. :) Takaisin
tottakai pääsee, kun vaan huutelee ketjussa :)



 
Viimeksi muokattu:
Mä odottelen edelleen herkkiä r-testejä saapuvaksi postin kautta! Torstaina (dpo10) testaan ja sitten lauantaina. Oireet tulee ja menee, en luota mihinkään kun pää niitä oireita voi luoda :D mutta kyllä mä kovasti voisin siirtyä kesäkuisiin <3

Na-denelle tikutteluiloa! ;)
 

Yhteistyössä