Mulla vajaa viikko menkkojen alkuun.. Jännittää hirveesti, koskahan uskaltais alkaa testailemaan !? Pidän kyllä aika epätodennäköisenä, et ekasta kierrosta tärppäis.. Esikon kohdalla niin oli, sitä suuremmalla syyllä epäilyttää et niin vois taas muka käydä.... Varsinkin kun oma elimistö on synnytyksen jälkeen tuntunu vähä vähemmän omalta, päivälleen tarkka kierto ollu siitä asti ku menkat alko, mut synnytyksen jälkeen ihan mitä sattuu.. Helmikuussa synty siis esikoinen, huhtikuussa alko menkat ja toukokuussa jo pillerit käyttöön mitkä siis säännöllisti kierron, eli synnytyksen jälkeen 2 menkat ennen pillereitä jolloin kierto jotain 34 päivää. Elokuun lopus lopetin pillerit, ja alko sit parin päivän päästä siitä, pillereiden kans kierto ton 29.
Viikolla mulla oli ihan hirveitä alamahakipuja, muutaman päivä nipistelyä ja menkkamaista jomotusta, keskiviikko iltana sit kärjisty ja suunnilleen kaksinkerroin sai jonkun tunteroisen ajan olla. Tiiän, että elättelen suuria toiveita, mut esikoisen aikaan oli ihan samanlaiset kivut.. Muistan vieläki sanasta sanaan, kun sanoin että nyt mulla alkaa elämäni menkat!!
Mut ne kivut oli sillon 2 päivää ennen ku menkkojen ois pitänyt alkaa, nyt yli viikkoo ennen, 5 päivää ovulaatiosta.. Ikinä ei oo kivuliaita menkkoja ollu, eikä oo oireillu ennen ekaa vuotopäivää.. Mutta toisaaltaan, mistäs siitäkään tietää, et miten tuo synnytys ja hormonitoiminnan käynnistyminen on muuttanu mun elimistöä, tai jos tuo pillereiden lopetus nyt jotenkin aiheuttaa noita kipuja..
Tulipas tekstiä, näitä ei varmaan kukaan jaksa lukea mutta aivan pakko oli kirjoittaa johonkin näitä pääni sisäisiä pähkäilyjä !