* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Täällä kp 15 ja ovistestiin tuli plussa eilen, tänään on jo selkeän haalea viiva. Saas nähdä että miten tämä vaikuttaa kierron pituuteen kun normaalistihan mulla on se ovisplussa tullut kp 16. Ovestin puikkoja käytin muutaman kerran, en vaan pystynyt käyttämään ovikseen asti kun ne aiheutti kutinaa ja kirvelyä sekä haavaumia mitä ei kyllä aiemmin ole tehneet.

En odota tältä kierrolta juuri mitään, pupuilut jäi kahteen kertaan lauantaina ja tänään ja ovis on liian aikaisin. Seuraavasta kierrosta sitten gynelle käymään.
 
Täällä ois uusi kuumeilija, eka yrityskierto menossa! :wave: Pillereitä syöty 6 vuotta putkeen, joten kiertopäivistä ei mitään hajua mitä ne nykyisin ois. Epäilin oviksen olleen pe tai la. Mielikuvitus ainakin saa vaikka minkälaisia oireita aikaan... Tää odottaminen on niin piinaavaa, tekis niin paljon jo mieli testailla :D
 
Heippa, täällä kovasti kuumeileva 20vee, yrityskertoja 7.. en ole koskaan näille palstoille kirjoitellut, mutta luulisin sen vahvistavan lukea muiden kokemuksia ja yrityksiä. Mulla vähän noi kp't heitellyt päivällä parilla, normi on siis 28pv tai voi venähtää myös 32pv. Viimisimmät menkat alkoivat 22.9.2014. Mitään hääppösempiä ovis tuntemuksia mulle ei tule, mutta tässä kuussa aivan menkkojen jälkeen olin todella halukas ja valkkaria riitti.. Ovislaskurin mukaan ovis olisi pitänyt olla 5.10 mutta silloin ei ollut yhtään mitään himoja, mutta siltikin peittoa heiluteltiin varmuuden vuoksi. Viikonloppuna oli sitten iltaisin pientä pahoinvointia ja koko ajan päänsärky tähän päivään asti. Eilen oli ihmeellistä kipuilua alavatsan seudulla joka säteili alaselkään ja etureisiin. Munasarjojen kohdalla tuntui viiltävää kipuilua. Rinnoissa mitään kummosta ei ole, ehkä vähän nännit arastavat. Vauva olisi meillä niin toivottu ja aika monta kertaa tässä jo jouduttu pettymään.. Raskaustestejä en ole enää viitsinyt ostaakaan, vain odotellut menkkoja, koska sieltähän ne aina tuppaa tulemaan sitten. Mutta ikinä ei ole mahassa tällaista kipua ollut, ei edes menkoissa. Onko kenelläkään ollut samantyylisiä oireita ennen plussaamista? Täytyy tässä seurailla ja katsella jos ilmaantuisi vaikka kiinnitysvuotoa näiden kipujen yhteydessä :) Onnea kaikille plussanneille!
 
lulina ootko jo uskaillu testata, alkaa olee hyvät DPO:t :)
Mulla ollu runsasta valkkarivuotoa, eilen vetistä ja tänään limasta, ihan alkkarit kastu :eek: Tullut myös semmosta lämmöntunnetta nimeomaan oikealle vatsaan, joka tuntuu alapäässä asti, muilla koskaa vastaavaa ollu? Nippailua ym. ei nyt ole ollu. Nännit edelleen arat. Voiskohan tää nyt olla sitä ovista :kieh:
 
Ja ovistesti lähti jo haalenemaan klo 18 tehdyssä testissä (se plussa tuli klo 13). Nopeita nää mun ovikset ;) eli jos olisin taas testannu vaan vaikka aamulla ja illalla, niin olis saattanu jäädä huomaamatta. Päivällä tuntu muutama pieni nipsaus alavatsassa oikealla puolella. Eli oireetki oli aika vähäiset. Niinpä kalenteri olis ollut ainoa, joka kertoo arvion oviksesta, jos en olis tikuttanut :)


Piinailijat, joilla on vatsatuntemuksia: Kyllähän alkuraskaudessakin voi olla kaikkia vatsatuntemuksia. Mulla oli esikosta ihan selvää menkkajuilintaa useamman päivän (en muista enää tarkkaan monta). Ja rv5+0 kävin vielä YTHS:ssä (opiskelin sillon vielä yliopistossa) gynellä, joka ultrasi, että kaikki oli kunnossa. Eihän sille mitään olis voinut, jos ei olis ollut, mutta itse sain siitä helpotusta. Niillä viikoilla muuten näky ultrakuvissa vaan pieni piste. (Se YTHS:n lääkäri niin kovasti tykkäs, kun sai tehdä varhaisraskauden ultria, kun normaalisti se arki oli vaan pillerireseptin kirjottamista. Se sano sillon rv5+0, että tekee kyllä varhaisultrankin, jos haluan. Eli kävin vielä VU:ssakin siellä. Ja sillon oisko ollu rv8+0 näky jo sydämen sykkeet ja että aivot alko muodostua "tippaleipää sopivasti vapuksi, sano lääkäri ;) ) Mutta siis ei ne menkkajuilinnat ja muut vielä tarkota, etteikö vois olla raskaana. Tsemppiä :heart: :)

Zuikelille (ja muillekin uusille) tervetuloa :wave: :) Ilmoittele, jos haluat listalle piinailemaan, niin laitan sut sinne :) Ja tosiaan musta tää vertaistuki, jota täältä saa, on ihan mahtavaa. Samassa tilanteessa olevia naisia, jotka ihmettelee ja pohtii oman kroppansa toimintaa. Täällä on helppo pohtia näitä, jos ei ole sen henkisiä kavereita, joille näitä voisi päivitellä... :)
 
eläinystävä, en oo uskaltanu vielä testata... Taidan jättää päivälle millon menkkojen pitäs alkaa.. Pelottaa, et jos saanki plussan ja onkin joku kemiallinen raskaus..?! Hulluja pelkoja, tällä vauhdilla testaan synnytyssalissa vasta oonko raskaana..

Na-dene, mulla oli myös ekassa raskaudessa tota juilintaa niinkuin nyttenkin on. Toisaaltaan nyt on näistä juilinnoista vaan joku outo fiilis että taitaa menkat alkaa, kun oli muutaman päivän juilinnat jo pois ja alko nyt sopivasti pari päivää ennen menkkojen oletettua alkua.. Kuinka kauan sulla on ekasta raskaudesta ja huomasitko raskauden ja synnytyksen jälkeen, et ois jotenkin menkat ja niihin liittyvät kivut ym muuttunu? Sillä vaan kyselen, et itellä ei ennen ekaa raskautta ollu IKINÄ menkkakipuja ennen menkkojen ekaa päivää.. Synnytyksen jälkeen kerkes tulla kahet normimenkat ennen pillereitä joitten en muista kipuilleen päiviä aiemmin, mut sit otin pillerit käyttöön ja nehän vaikuttaa kipuihin, vuotoon ym.. Että nyt ei oo hirveesti kokemusta siitä, et voiko tää olla vaan nykyään mulle "normaalia", vai uskaltaako toivoa....
 
Heippa
Niin toivoisin kp5/28? Yk1

Eli menkat alkoi lauantaina. Oudon lepsut kuukautiset. Ei kipuja ja vuoto niukkaa siihen nähden mitä se yleensä on.... Ja näyttää jo loppuvan,yleensä vähintään viikon kestää. Keho tosin nyt etsii itseään kierukan jälkeen.

Nyt vain odottelen ovista. jee :D
 
lulina: Nyt täytyy oikein hetki pohtia asiaa (ja kaivaa menkkakalenteri kännykästä esille. WomanLog on ihan paras :) ).
Mulla on siis reilu 10kk ikäinen tyttö eli synnytyksestä ei oo vielä ihan hirveän pitkä aika. Mulle laitettiin kierukka, kun tyttö oli joku reilu 2kk, se voitiin laittaa jo silloin, koska mulla ei imetys onnistunut. Yleensä kai odotetaan sinne 4kk paikkeille, että hormonit tasottuu. Eli mulla ei tullu ollenkaan menkkoja ennen kierukkaa. Kierukan kanssa tuli parit menkat. Ne ei ollu muistaakseni mitään ihan hirveän kipeitä tai runsaita, kuten ennen on ollu. Mulla oli luomumenkat ennen raskautta ihan hillittömän kipeitä ja aika runsaita myös. Nyt kierukan poiston jälkeen on tullut tyhjennysvuoto, joka oli viimekertaista huomattavasti niukempi (mulla oli siis kierukka jo ennen raskautta) ja kahdet menkat, joista ekat oli toooooodella runsaat ja ramppasin keskellä yötä vessassa vaihtamassa sidettä. Selkää juimi myös ihan kunnolla (mulla menkkakipu aina enemmän selässä). Nyt nää toiset menkat ei ollu ihan niin runsaat ja kivutkin oli kohtalaiset. Eli on ne menkat varmaan ehkä vähän muutuneet. Ja noi ekat tosi runsaat luomumenkat oli myös vanhaan kierronpituuteen verrattuna useamman päivän myöhässä ja kivut alko illalla ennen vuotoa ja vuoto siis yöllä. Nyt alan olla aika varma, että mun kierto on pidentynyt raskauden jälkeen muutamalla päivällä ja se on sen vanhan 28-29 päivän sijaan n. 30 päivää. Mulla on ollu aina kellontarkka kierto.
Muistelen jonkun muunkin jutelleen, että raskaus ja synnytys saattaa muuttaa menkkoja jotenkin. Osalla kans kivut vähentyneet, samoin vuodon määrä. Eli kaikki on mahdollista :) Naisen kroppa on vaan niin ihmeellinen ja vähän outokin, että koitappa tässä ennustaa sen toimintaa :D :LOL:
 
Ai niin. Kirjoittelin eilen, että ovis oli oireeton. No eipäs sitten lopulta ollutkaan. ;) Illalla kun heiluteltiin peittoja, iski sen jälkeen aika voimakas kramppi alavatsaan. Eli oiskos se munasolu sitten irronnu sillon :) joku reilun tunnin se siinä juimi...
 
Na-dene kiitos kutsusta ja voit vaikka laittaakin mut sinne listoille. :) Niin ja tuohon sun eiliseen kirjotukseen jossa on myös kuva, siitä paljon onnea ja voiko testejä oikeesti puolittaa noin? Nerokasta. :)

Mulla tää alavatsan juiliminen ei oo helpottanu, nyt aamulla kun nousin sängystä, tuli kunnon repäisykipu vasemmalla puolella munasarjan seudulla. Rinnat tuntuvat ehkä hieman isommilta ja kun tarkkaan katsoo, nännipihassa on pieniä tummempia kohtia.. Nännit vain aavistuksen herkät. Päänsärkyä ajoittain ja ilmavaivoja koko ajan.. Kumpa olisi tärpännyt tai sitten nää on näitä kovassa toivossa olevan harhaluuloja.. silti kuitenkin on vahva tunne, että olisi tällä kertaa tärpänny, eikä aiemmin ole tämmöstä mahanjuilintaa ollut. Pidetään peukkuja ;) Niin ja yhtään mitään vuotoja ei tule.. Myöhäistä ovulaatiotakaan tää ei voi olla, koska olen kuiva ku näkkäri eikä tee yhtään mieli.
 
Kuinka lähekkäin Davidin testien viivat pitäis olla? Mä tein äsken testin ja kun se näytti ekan parin minuutin aikana negaa, niin jätin sen vaan pöydälle ja menin vasta parinkymmenen minuutin päästä kattomaan uudelleen. Siihen on ilmestyny haamu, mutta näyttäis että vähän liian kaukana kontrolliviivasta.. Ei kuitenkaan teipin kohalla, et ois sieltä alta levinny...! Onko muilla tullu tämmösiä vääriä hälyytyksiä? Vai missä kohtaa noissa testeissä on se testiviiva??
 
Jahas, kattelin netistä kuvia noista testeistä ja kylläpä mä taisin just tehdä haamun! :eek: TOSIN en testiajan sisällä käyny kattoo sitä... Huomenna aamupissasta uus.. Menkkajuilit jatkuu koko ajan. Mulla on semmonen tunne, että tää on joku kemiallinen tai jotenkin muuten ei vaan voi olla totta. Saa nähdä!
 
No hitsi, kun mulla on niin p*ska puhelin, että en saa sillä kuvia koneelle, tai siis lähinnä hajonnut se ohjelma, jolla saisin.. Enkä osaa korjata, eikä mieskään (tietenkään just nyt!!) oo työmatkan takia kotona. Lisäks toi ei näköjään tänään ees suostu tarkentamaan lähelle.. Ärh. Mutta näyttäis se olevan oikeella kohalla ja ihan hailakan vaaleenpunainen, mut kuitenkin näkee kun kattoo, ei tarvii käännellä eikä väännellä testiä! Se vaan hämää kun en kattonu sen 5 min sisällä tota, et tuliko se viiva jo siinä... No, aamulla on pissi uus :D
 
Onnea plussanneille :flower:

Täällä kp 21/24-28, eli piinapäivät pahimmillaan. Yritän venyttää testin tekoa perjantaihin eli kp 23. Toisaalta ei tunnu yhtään siltä, että olis tärpännyt :|

Jos ja kun siirrytään lähiaikoina yk 3:lle, niin ajattelin alkaa sitä ovista testaamaan. Mistä te suosittelette tilaamaan testejä, ja minkä merkkisiä?
 
Aatoel: noita kotitestin sofi-liuskoja ite käytän.. Halpoja ja toiminut.. Käytössä myös Pregcheck:n liukatestit, mut jotenki hepposemman oloisia, vaikka antoikin ovisplussa tänään.. Kts.kuva, siinä näät kumpiakin..
 

Yhteistyössä