* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Koska en tällaista ketjua täältä löytänyt, niin päätin perustaa sellaisen :)
Tänne voivat siis tulla kirjoittelemaan kaikki, jotka haaveilevat saavansa vauvan vuoden 2015 aikana, oli sitten jo yritys päällä tai haaveet vasta haaveilun tasolla :) Tähän porukkaan sopivat myös kaikki riippumatta siitä, monennestako lapsesta haaveillaan. Lasketaan yhdessä kiertopäiviä tai tjottaillaan, mikä kenellekin parhaiten sopii ja jaetaan ilot ja surut. Vertaistuki on monessa elämän tapahtumassa tärkeä juttu, niin myös tässä :heart:

Joten tänne vaan kaikki, jotka tämän itselleen sopivaksi kokevat :)
 
Ja vähän omaa taustaa:
Olen kuumeillut esikoistani täällä muistaakseni ketjussa "Vauva haaveissa 2013" ja tiukille se meni, koska laskettuaika oli joulukuun alussa :) Tyttö syntyi tosin jo marraskuun lopussa ja on nyt siis puolivuotias. Vauvakuume kolkuttelee taas jo takaraivossa, mutta kierukka pysyy paikallaan vielä heinäkuun loppuun asti. Näin olemme miehen kanssa jutelleet :) Olen myös hakenut töitä syksyksi ja jos niitä satun saamaan, niin suunnitelmat mahdollisesti muuttuvat hieman ja yrityksen aloittamista siirretään, sillä edellinen raskaus oli supistusten ja liitoskipujen vuoksi melko vaikea ja olin sairaslomalla sunnilleen viikolta 23-24 loppuun asti. Ja koska työt, joita olen hakenut, ovat pääasiassa vuoden mittaisia määräaikaisia töitä, haluaisin pystyä hoitamaan ne kunnialla niin, etten ole sairaslomalla pitkiä pätkiä. :)

EDIT: Ai niin... Ikää mulla 28 vuotta, kohta 29 :)
 
Viimeksi muokattu:
Miekkii haaveilen!

Yksi Muru Murmeli (5kk) löytyy kotoa ja toisesta kovasti haaveilen. Ensimmäistä yritettiin puoli vuotta, toinen on mahdollinen kun mies ehkäisyllään tai ehkäisymättömyydellään siihen antaa luvan.

Ite oon 26v, hassu ja lapsellinen idealisti, joka ei aina pysy maan pinnalla :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Na-dene Nimimerkkisi kuulostaa tutulta! Taisit tulla samaan Vauva haaveissa 2013 ketjuun siinä main kun minä sieltä plussasin ja häivyin :) Täällä kun esikoinen sitten syntyi syyskuussa, kun la oli lokakuussa. Kiva, että sinäkin sieltä plussasit ja sait pienokaisen! :flower:

Täällä tosiaan kuumeillaan kanssa pikkukakkosta, viikon verran tuossa kerkesin olemaan jo Helmivauvojen odottelijoissa, mutta eilen alkoi vuoto, joten ilmeisesti oli kemiallinen. Nyt on sitten suurimmat itkut itketty asian kanssa ja toiveissa olisi aloittaa yrittäminen heti kun tästä vuodosta pääsee eroon. Toivottavasti ei monen viikon vuodoksi mene ;/ Mutta ihan hyvillä mielin nyt sitten jatketaan projektia, että toinen lapsukainen saataisiin tähän perheeseen.
 
Täällä yksi haaveilija. Olen 24.v. Ja yk 5 meneillään. Ja kp31/32. Eli jänniä päiviä mennään, alkaako menkat vai pääseekö testailee tulevana vklp:na. Edelliskierrossa oli kiinnittymisen yritystä ja kemialliseksi jäi, pari haaleaa plussaa sain kunnes vuoto alkoi, nyt toivotaan että olisi tärpännyt eikä menkkoja kuuluisi :)
 
Minä myös mukana, miranenn ei minusta eroon pääse :snotty:

10 kilon painonpudotus ekaksi. Ja jokatapauksessa menee syksyyn ennen kun edes saan aloittaa. Joulukuussa syntyi kiireisellä sektiolla poika ja jälkitarkastuksessa sanottiin et 1,5 vuotta täytyisi olla synnytyksien väli vähintään. Eli aikaisintaan vuoden kuluttua saisin synnyttää joten tässä odotellaan nyt syys-lokakuulle asti ennen kun edes yrittämään päästään. Sitä ennen painoa pois se 10 kiloa.
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Haa! Täydellinen ketju minulle. :)

Mä oon 25v, 12/13 syntyneen pojan äiti tampereen huudeilta. Pientä vauvakuumetta pukkaa, tai oikeastaan nyt ensin sitä masukuumetta. ;) Kakkosen yritys alkaa ensivuoden huhtikuussa, toiveissa saada vauva alkuvuoteen -16. Aikaisin oon hei tässä haaveilussa liikkeellä! Toisaalta haluan mennä tässä välissä töihin ja mullakin sektio tehty silloin joulukuussa, niin annan kropan palautua.

Kierukka meillä ehkäisynä nykyään ja se on ihan hyvä, sillä mun mielipide tosta toisen hankkimisesta muuttuu noin joka päivä, ettei tuu tehtyä mitään hätiköityjä päätöksiä. :D Kalenteriin oon kyllä jo merkannu ens vuoden maaliskuulle, et käyn varaamassa sen poiston. :)
 
Täällä kirjottelee 24v, 9/13 syntyneen pojan äippä tampereelta,poika ilmoitti tulostaan aika tarkalleen vuoden yrittämis jälkeen ja oli samalla ihana lahja 1-vuotis seurustelupäivän kunniaksi =). Vauvakuumehan nosti päätänsä jo kun poika oli vasta 1,5kk. =D kakkoselle ollaan annettu lupa tulla jos on tullakseen eli ilman ehkäsyä on menty,mutta vielä ei oo tärppiä käynny. =)
 
Ihan väkisin sattui tällainen katju silmään:LOL: Minulla alkoi kakkosen haaveilu jo ensimmäisen synnyttyä 9/13. Tuumasin 36 tunnin ja kiireellisen sektion jälkeen että näitä voisi tehdä lisää ja sen jälkeen ei kuume ole laskenut. Miehelle en oo uskaltanut(?) kertoa kuumeilusta, vielä. Yrityksiä ei ole mutta ilman ehkäisyä mennään kun minipillerit aiheuttivat kaikenlaisia vaivoja, joten lopetin ne miehen kehoituksesta.

Minulle sanottiin että vuosi sektion jälkeen olisi hyvä odottaa että kohdun arpi ehtii kunnolla parantua siis että se kestäisi raskauden...kohtahan se vuosi on jo mennyt;)
 
Ihanaa, että tänne on eksynyt näin moni muukin :heart:

Pecanpie: Sun nimi tosiaan kuulostaa kans tutulta, eli ollaan varmaan ohimennen törmäily edellisen haaveilun ja yrittämisen aikoihin :) Mutta kylmät väreet kulki pitkin kroppaa, kun kerroit miten surullisesti teille kävi. Plussatuulia puhaltelen sinnepäin :)

Muutama muukin tuttu nimimerkki on eksynyt mukaan, kiva kun olette täällä :heart:

Kun vaan nyt vielä pääsis tästä pelkästä haaveilusta yrittämisen puolelle :D Tosin heinäkuun loppu on jo ihan kohta :p

EDIT: Sen siitä saa, kun testaa miehen uutta puhelinta ja poistaa sen ekna viestin. Sitten jää puolet kirjoittamatta.

Hankin kohta aamukamman... :LOL: sen verran innolla odotan tota kierukan poistoa :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Juhannus tuli vietettyä ja kas kummaa, menkat alko lauantaina hormonikierukasta huolimatta. Eli mun kroppa tekee sen taas. Viimeks kun mulla tuli vauvakuume, mulla alko tulla myös menkat säännöllisesti kierukasta huolimatta ja kierukka kun poistettiin, niin oli ovulaatio menossa. Ja näköjään vauvakuume saa taas mun kropan toimimaan?

Mä haluan (ja mies toki myös :heart: ) toisen lapsen, mutta olen viime aikoina muutamasti miettinyt, että pärjäänkö (lähinnä siis kun mies on töissä) kahden kanssa. Toisaalta ei ole mitään syytä, miksi en pärjäis, mutta on varmaan normaalia, että miettii tällaisia juttuja, kun elämä kuitenkin muuttuu taas hiukan. :)

Miten muilla menee? Pitäiskö meidän tehdä tohon sellanen listaus kiertopäivistä ym. Ja olisko joku tämän tapainen hyvä: Na-dene / 29 (ikä) / kp x/xx / yk x / 2. lapsi ? (Mitä muuta tohon on yleensä kirjattu?)
 
Viimeksi muokattu:
Heis!
Meillä olis kans toiveissa toinen lapsi.. Esikoinen on nyt 3-vuotias..
Tjot- meiningillä menty muutama kuukausi, mutta ei vielä ole tärpännyt.. vai onko sittenkin? viikonloppuna se selviää ;) vaikka en kyllä jaksa uskoa, kun menkkaoireet alkaa nostaan päätään tässä..
 
Meidän lähipiiriin syntyy/on syntyny tänä vuonna 5 vauvaa ja ihmettelen kuinka ne ei niin nostata tunteita pintaan. :eek: Mut kai se on niin et oma on oma. En viitti ton esikoisen pieneks jääneitä vaatteita ja tavaroita pakata vielä mihinkään kauas, kun luulen et tarviin niitä ihan just. :D Mäki voisin hankkia aamukamman! Missä myytäis 270 piikkisiä? ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Tervehdys!
Olen jo pidemmän aikaa lueskellut kaksplussan sivuja, mutta nyt alkaa tuntua että voisi sitä kirjoitella myös omia fiiliksiä.
Olen 28-vuotias esikoisesta haaveileva nainen. Mieheni kanssa olemme olleet kolmisen vuotta yhdessä ja vauvahaavetta todeksi on yritetty saada nyt 5 kierron verran. Juhannuksen kunniaksi torstaina alkoi siis yk 5:mad: Kierto minulla on aika tasainen 26-28 päivää. Ovulaatiota on tullut tikulteltua muutamissa kierrossa yrityksen aikana ja ennen virallista yritryksen aloitusta...

Tämä ketju tuntuu nyt ehkä parhaalta vaihtoehdolta itselle kun sitä nähtävästi tässä vasta aletaan pistää pystyyn, näin tulee porukkakin helpommin tutuksi :)
Osaako joku tehdä noita listauksia? Minä olen aika onneton näiden koneiden kanssa, joten olen kiitollinen jos joku sen pystyisi tekemään =)
 
Taidan hypätä mukaan! :)
Hui miten jännää... Foorumeille palaaminen jotenkin konkretisoi asiaa mulle entisestään. Reilun viikon päähän on tarkoitus varata aikaa kierukan poistoon ja antaa lupa toiselle lapselle tulla. Olen siis 26v pirkanmaalaisäippä vajaa puolitoistavuotiaalle tytölle (2/13).

Vauvakuumetta on toki ollut pidempään, mutta esikoisen alkutaival on ollut niin rankka perheellemme että nyt vasta uskalsimme edes ajatella uutta vauvaa. Tytöllä todettiin rv32 hyvänlaatuisia kasvaimia kaulan alueella ja hän syntyi sektiolla ja vietti ensimmäiset 3kk Taysissa. Kasvaimet painoivat tytön hengitystiet kiinni ja hänellä on ollut trakeostomia viikon ikäisestä lähtien. Monien terapioiden, hoitojen ja leikkausten jälkeen tyttö voi nyt elokuussa päästä henkitorviavanteesta, joka tekee arjestamme hieman normaalimpaa (meillä on yöhoitajat 9h/yö valvomassa että tyttö hengittää). Tämä sairaus on elämässämme aina, mutta kriittisin aika toivottavasti ohi.

Minä malttamattomana ostin jo alesta neuleen, jolla voisi vauvamahaa piilotella jos pompsahtaa toisesta raskaudesta heti esiin :D
 
Mä olen päättänyt, ettei pelolle saa antaa valtaa. Se ei saa olla syynä sille ettei esikoiseni saisi sisarusta. Tottakai uudesta odotuksesta tulee henkisesti raskaampi, koska mieheltäni löytyi kromosomipoikkeavuus joka voi periytyä "huonosti". Edessä voi olla keskenmenoja, lapsivesipunktioita, mutta riski on loppuenlopuksi melko pieni ja keskityn siihen toiveikkuuteen, että saisin tällä kertaa kokea alatiesynnytyksen, imetyksen, kuulla lapseni jokelluksen :) Esikoinen on ollut siis trakeostomian vuoksi mykkä, koska ilma ei kulje äänihuulten ohi.
 
heips!

täällä kans haaveillaan esikoisesta :)
takana yksi keskeytys 03/2011, ja yksi keskenmeno 05/2014 rv tuolloin 5+2
nyt sitte innolla kohti kolmatta yrityskertaa :D
ikää itsellä 26 ja miehellä 24..
mukavaa tämä piinailu ja odotus :LOL:
 

Yhteistyössä