* * * Vauva haaveissa 2015 * * *



..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 1.7.2014

...... Nimimerkki..........ikä.........kp..........yk (ya)..........Toiveissa

.......Leonella.............30...........5/30-32....ya 9-10/14..... 2. lapsi
.......BlackCat.............28.........13/27...........yk5............. 1. lapsi
.......äitii88.................25.........23/28-30.......yk6............ 2. lapsi
...... joa.....................24.........32/26-30.......yk1............. 1. lapsi
.......phaedra..............30..........17/28-31.....ya 7/14........ 2. lapsi
.......Myyttynen..........26...........?/??...........ya 6/14.........2. lapsi




............................. Piinailijat

..............................nenni26...........DPO7
..............................äitii88..............DPO8
..............................




............................. Haaveilijat

............................. Na-dene
............................. Lauwra
............................. päärynärouva


..............................Plussanneet

............................. Pecanpie 6/14
............................. Unto-Helmiina 6/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)


 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille :heart:

Listaan voisi lisätä että meillä toiveissa toinen lapsi
kiitos :)

Lauwra
Minäkin ostin alesta jo imetysliivit kaappiin odottamaan :D Esikoisen ajalta on muistissa, kuinka yllättävän kalliita on etenkin imetyskuteet uutena. Suurimman osan vaatteista kyllä säästinkin seuraavaa odotusta ja imetystä varten.
 
joa
Heippa! Olin ihan varma että alkaa menkat eilen kun vatsaa kipristeli niin.. Vaan ei näy! Nyt kp 32/26-30. Pillerit jätin pois kp 18, kesken laatan. Raskaustesti viimeksi kp30 ja nega :( Kaikennäköstä oiretta oon kyllä kehitellyt, päällimmäisenä se että ruoka ei yksinkertaisesti maistu. Ihan väkisin joudun syömään että jotain saa alas. Sitten oon ihmetelly ihon kuntoa, yleensä ennen tätiä kukkii vaan nyt ei näpyn näppyä näy. Mutta voi olla että mielikuvitusta, pillereiden lopettamisella varmaan jotain tekemistä oireiden kanssa :)
Oon 24 ja esikoinen haaveissa, ensimmäinen yrityskerta. Menkkoja ootellessa, tai plussaa testiin.. Ja isot onnittelut plussan jo saaneille! :flower:
 
Voinkohan liittyä tähän mukaan kun en oikein kuulu mihinkään muuhunkaan? Alunperin ajattelin mennä tuonne yrityksen odottelijoihin, mutta.. Yritykset oli tarkoitus aloittaa tuossa kuukauden-parin päästä, mutta hetken mielijohteesta alkoikin jo nyt:) Mikään ei sinänsä estänyt. Joitakin laskelmia oltiin tehty, että silloin olisi paras aika raskautua. Harvemmin vaan menevät nämä vauva-asiat noin suunnitelmien mukaan niin miksei aloittaa jo nyt. Toinen lapsi olisi haaveissa.

Muoks. Meneekös nämä näin?:
Phaedra, 30v, kp tän viikon alussa 16/28-31, 7/2014 ja toisesta haaveillaan
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä, mihin kuulun noista ryhmistä, kun ehkäisyä ei oo esikon jälkeen ollu ollenkaan, mut yritys alko 6/14. Ei menkkoja, joten ei tietoa kierrosta, eli todnäk mittään raskauttakaan kuulu ennen ku imetys loppunu ja menkat tullu tilalle... :D muttamutta, silti tässä tämä:

Myyttynen, 26v, kp ei tietoo, ya 6/14, toinen lapsi toiveissa.
 
äitii88, jes! En siis olekaan ainoa kaheli vaan säästeliäs ja käytännöllinen ;)

joa, toivotaan pikaista plussaa! Usein vaan pillereiden jälkeen voi mennä kuukausiakin ennen kuin kroppa tajuaa kierrosta mitään..

Sain tänään varattua ajan neuvolaan kierukan poistoon! Ensi viikon tiistaina härpäke lähtee :D apuva miten jännää! Kuumetta ei kyllä helpota kun miehen parhaalle ystävälle syntyi tänään tytär, jota varmaan päästään ensi viikolla sylittelee ja nuuskuttelee :)
 
Ihanaa, kun meidän lista kasvaa. Toivon kaikille lyhyttä vierailua tässä ketjussa ja puhaltelen plussatuulia tasapuolisesti meille kaikille +++++++ :heart:

joa: Tervetuloa :wave: :) Keräsin tosta sun tekstistä noi tiedot tonne listaan, jos et halua, että sun tiedot on siellä, niin sano vaan ja otan ne pois sieltä. Sulla vaan oli siinä kaikki tiedot niin hyvin esillä :)

phaedra: Totta kai olet tervetullut, sekaan vaan :wave:
Kirjoitit, että sulla oli tän viikon alussa noi kp:t eli oletin ton olevan maanantain päivät, muokkasin ne tiistaille. Jos ovat väärin, niin korjataan :)

Myyttynen: Lisäsin sut kuitenkin jo tonne listalle ja kiertopäivien kohdalle laitoin kysymysmerkit :)

päärynärouva: Oliko sulla se kapseli vielä paikallaan, vai onko miten yleistä että sen kanssa tulee menkat? Mulla on sekä ennen esikoista, että nyt tehnyt kroppa sen, että kun alkaa vauvakuumetta puskea, alkaa myös säännölliset menkat hormonikierukasta huolimatta. Tai no nyt on tullut vasta ne yhdet, että säännöllisyydestä en tiedä vielä, mutta mun kropan tuntien ne on säännölliset... :) Oliskohan sulla siis samaa? :)

ON: Täällä ollaan taas astetta malttamattomampia, kun kuukausi vaihtui... mun aamukampa harvenee :)
 
Viimeksi muokattu:
joa
Na-dene saa mut laittaa listalle, kiitos :)

lauwra se mua vähän jänskättää jos kierto alkaa venymään.. : / Mulla oli sitä ongelmaa viime vuonna, sen takia lääkäri määräs pillerit että sai menkat alkaan ja kierron normaaliksi.

En malttanu oottaa, tänään aamulla testi ja nega. :| Ajattelin että testaan ens kerran vasta sunnuntaina, jos ei tätiä ala kuulumaan.

Kiva kun tulee porukkaa tänne! :D
 
Kopsaan tekstin suoraan tuolta kolmatta kuumeilevista. Elikäs olen 26-vuotias kolmannesta lapsesta haaveileva.

Yritystä ei vielä ole, kun parisuhde niin tuore (vanha tuttu kyllä), mutta kovin olisi haaveissa kolmas itselle ja miehelle ensimmäinen. Asiaa ollaan jo vähän sivuttu, mutta itse hangoittelen vielä vastaan vaikka 30v päivä lähenee uhkaavasti ja tahtoisin kuitenkin vielä 2 lasta ennen sitä.

Taustaa hieman; itselläni tytöt 2/07 ja 4/08. Molemmista plussa näkynyt testissä vasta rv6+3. Kuopus on ns. erityislapsi, puheentuotossa vakavia ongelmia. Nyt ollaan tutkimuksissa ja diagnoosi saataneen syksyn aikana. Tämän hetkinen tilanne tuottaa omalta osaltaan stressiä ja siksi kolmannen yritys aloitetaan aikaisintaan vuoden vaihteessa. Takana myös km 12/13 rv4+5 edellisessä suhteessa, raskausoireet olivat rajuja ja vuotokin todella kurja. Testeihin ei positiivista tulosta saatu. Esikoista yritettiin aikoinaan alulle liki 1½ vuotta, toinen sai luvan tulla kun on tullakseen ja kolmannessa petti ehkäisy totaalisesti.

Onnea plussanneille! :heart: Kovin sitä tahtoisi itsekin alkaa yritystä, mutta järki haraa vastaan eikä tietenkään yhtään helpota kun ensi viikolla on pienen neitokaisen ristiäiset.. ;)
 
täältä voitas kans liittyä seurailemaan
pipiipa 20v kp 23/29(?) yk 1 yritysaloitettu 6/2014 esikoista toivotaan

Monessa keskustelussa jo oon, liekkö samoja täälläkin, mutta onpahan enemmän tarinoita luettavaks :)

Elikkäs näillä mennään, en tikuta ovista koska se tuottaa liikaa stressiä, olemme kyllä jo pitempään yrittäneet 4/2013 asti, mutta tulee jo on tullakseen meiningillä, että ei olla "panostettu" asiaan.

Tässä kierrossa huippujuttuja: Tupakointi vähentynyt 15:sta yhteen tupakkaan, ja loppumaisilla kokonaan. lenkkeily aloitettu (vaikka ei ylipainoo ookkaan ja liikun normaalisti, mutta nyt koitan vähän vielä enemmän. Ja soittelin omalle lääkärille ja lopetettiin pitkäaikaissairauden lääkitys raskauden toivossa.

Omaa napailua: Massu ollu tänään hirmuisen turvoksissa, ei ilmapinkeessä vaan turvoksissa. Nuhailu oloa ollu viikonloppuna ja väsymystä, mutta olin reissussa niin voi johtua siitä ja hotellin ilmasta... Odotus on kova !!

Kierto suunnilleen 29 vrk, mutta vaihtelee jonkin verran.

Nyt on peittoheilunu ennen oletettua ovista ja sen jälkeen 2-3 päivän välein.
 
Na-dene: on oikein. En tiedä pitäisikö mut nyt sitten kuitenkin laittaa tuonne piinailijoihin kun aloitettiin yritys sopivasti oletettuna ovispäivänä.=) Eli nyt ois DPO3.

Mulla oli jäänyt kaappiin ovistikkuja esikoisen yrityksestä ja nyt olen mielenkiinnosta testaillut muutamassa kierrossa ovulaatiota. Tikut ovat menneet vanhaksi jo varmaan ainakin puolitoista vuotta sitten, mutta ovat edelleen vaikuttaneet toimivan. Nyt sitten totesin miehelle, että mullapas on muuten ovulaatio ja sittemmin yksi asia johti toiseen:D

Muuta taustaa: meillä on siis ennestään 1v 8kk vanha pikku-ukkeli. Raskaaksi tulin silloin toisesta kierrosta jolloin yritettiin, ensimmäisestä jona tikuttelin ovista. Se on itseasiassa aika stressaavaa silloin kun oikein vauvakuume iskee. Nyt ehkä osaisin ottaa vähän rennommin..ehkä.. Mulla on sellaisia lääkityksiä joita ei voi raskaana ollessa käyttää joten joudun kokoajan purkamaan ja nostamaan lääkitystä takaisin yrityksien aikana. Siksi maksimoitiin jo esikoista yrittäessä mahdollisuudet noilla testeillä. Voi kyllä olla, että olisin malttamattomana alkanut testaamaan enivei.

Mites te jotka odotatte toista, kolmatta jne..lasta: miten olette ajatelleet isosisarusten suhtautuvan uuteen tulokkaaseen? Meillä esikoinen olisi siis vähintäänkin 2v 5kk jos raskautuisin nyt kaikki menisi "normaalisti". Veikkaan, että aika hankalaa olisi hänelle. Muutenkin niin vaikea ikä. Voihan se tietysti olla, että yllättääkin positiivisesta. Minua vain alkoi reppana surettamaan heti peiton heilutuksen jälkeen:'( On kuitenkin saanut paistatella täysin meidän huomion keskipisteenä. Itse olen vieläkin poissa koulusta ja muutenkin melkoisen paljon iltojakin kotona eli äidin huomio on ollut saatavilla melkein kellon ympäri. No, myöhemmin osaa sitten varmasti iloita sisaruksesta.
 
phaedra: Jos me aloitettaisiin yritys silloin vuoden alusta niin mun on tytöt siinä vaiheessa yli 8½- ja 7 - vuotiaita, kun vauva syntyisi. Uskon että esikoinen ottaisi vauvan hyvinkin vastaan ja hoitaisi tätä ylpeänä isosiskona. On meinaa itse puhunut, että tahtoisi vauvan perheeseen :D Nuoremmasta en osaisi yhtään aavistaa, hän reagoi kaikkeen nykyään kovin voimakkaasti, joten mustasukkaisuutta saattaisi olla hyvinkin paljon ilmassa. Toisaalta kumpikin on toivoneet, että äiti ja isä palaisi takaisin yhteen ja saisivat vauvan, mutta kun on uusi mies kuvioissa niin ehkä siinä mielessä vältyttäisiin suuremmilta draamoilta kun ovat kuitenkin isänsä tyttöjä. Menipä hankalaksi selitys, mutta toivottavasti aukeni ;)
 
Viimeksi muokattu:
Phaedra miunkin lääkitys purettiin kokonaan pois,mutta haaveissa on kokeilla ilman lääkitystä vaikkei nappaiskaan. Kummallista olla ilman pillerin nappailua tai neuloilla tökittelyä. Mulla siis sairaus olla 1,5v asti ja rauhottu niim muutenkin hyvä sauma kokeilla. Nyt kaks viikkoo ilman lääkkeitä ja olo uskomattoman hyvä!
 


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 3.7.2014

...... Nimimerkki..........ikä.........kp..........yk (ya)..........Toiveissa

.......Leonella.............30...........7/30-32....ya 9-10/14..... 2. lapsi
.......BlackCat.............28.........15/27...........yk5............. 1. lapsi
.......phaedra..............30..........19/28-31.....ya 7/14........ 2. lapsi
.......pipiipa................20..........24/29(?)...yk1/ya 6/14..... 1. lapsi
.......äitii88.................25.........25/28-30.......yk6............ 2. lapsi
...... joa.....................24.........34/26-30.......yk1............. 1. lapsi
.......Myyttynen..........26...........?/??...........ya 6/14.........2. lapsi




............................. Piinailijat

..............................phaedra...........DPO4
..............................nenni26...........DPO9
..............................äitii88..............DPO10
..............................




............................. Haaveilijat

............................. Na-dene
............................. Lauwra
............................. päärynärouva


..............................Plussanneet

............................. Pecanpie 6/14
............................. Unto-Helmiina 6/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)


 
Tervetuloa kaikille uusille,
ihanaa kun joukko kasvaa, vaikka toki toivotaan ettei meistä kukaan pitkäksi aikaa tänne jää :cool:

Omaa napaa: Meillä on ollut hieman hiljaista makkarin puolella, kun työt on rasittanut kumpaakin niin, että iltaisin on vaan kaatunut sänkyyn... Tänään kyllä ajattelin tuon ukon kellistää petiin ettei mene kierto kokonaan ohi =)

Uskoisin oviksen olevan tänään tai huomenna, joten ei onneksi olla vielä myöhässä, eihän se tarvitse kuin sen yhden kerran onnistuakseen (tai näinhän mä motivoin itseäni, ettei tulis "masis")

Niin ja Unto-Helmiina paljon Onnea ja tarrasukkia matkaan :heart:
 
Viimeksi muokattu:
phaendran sisarusmietteisiin: meidän esikoinen on nyt 1v 4kk eli toisen tultua olisi 2+. Varmasti kaikilla isosisaruksilla jotain kateutta ilmaantuu, mutta mä en sitä viitsi stressata. Oma pikkuveljeni on minua 1v 9kk nuorempi ja näin aikuisiällä on helppo sanoa, että sisarus on ollut onni, vaikka ei se nuorena aina siltä tuntunut. Ensimmäistä lasta "tehdessä" se ajatus lähtee kuitenkin omasta tarpeesta lapseen ja nyt toisen kohdalla kyse on myös suuresti siitä, että tahdon esikoiselleni tuon ainutlaatuisen sisarussuhteen.

ON: Mulla on ollut outoa etovaa oloa (nega siis tehty) ja epäilen jotain kehittynyttä ruokayliherkkyyttä.. Tästä kuitenkin muistui mieleen esikoisen odotuksen pahoinvointi ja mielettömän kova väsymys. Olisi aika kiva raskautua heti :)D) koska miehellä alkaa 7 viikon kesäloma.. Sais rauhassa potea ekan kolmanneksen oireet!
 
heidip*: Itsestäkin tuntuu tuollainen teillä tuleva ikäero mukavalta ajatukselta. Ehkäpä meilläkin tulisi sitten vielä joskus myöhemmin se kolmas lapsi jo isommalla ikäerolla ainakin esikoiseen. Vaikka ainahan nämä on persoonakysymyksiä.

pipiipa: Hieno juttu, että sulla pysyy sairastelut kurissa ilman lääkitystä!=) Mulla on siitä ongelmallinen tilanne, että tuo lääke mistä puhuin hoitaa oiretta eikä sairautta eli ei siis paranna mitään. Heti kun lääkkeet on veks tulee oireet päälle. Hyvää on onneksi se, että noita uskaltaa syödä siihen saakka kun testi näyttää plussaa. Myöskin ekassa raskaudessa sekä imetysajan olin täysin oireeton! Hormonit siis piti oireet kurissa. Kyllä noita sais käyttää raskauden aikanakin eli ehdotonta kieltoa ei ole, mutta tutkimustietoa on aivan todella vähän niin en haluaisi koekaniiniksi.

lauwra: Noinhan se varmasti on ja tuohon lopputulokseen olen itsekin järjellä tullut. Itse olen melkoisen empaattinen ihminen noin muutenkin ja toisen asemaan asettuminen nousee vielä potenssiin kymmenen kun ajattelee omaa pikkuista elämänmuutosten syövereissä..

Ja omia juttuja: Eikös tänne voi kirjoittaa niitä raskausoireita? Kuvitteellisia tai ihan todellisia;) Mulla on ensinnäkin kipristellyt alamahaa just kohdun kohdalta tänään välillä napakastikin. (Mulla saattaa kipristellä joskus mahaa muutenkin, tuo oli kyllä just kohdun kohdalla). Eilen illalla tosin tuntui tosi kova kipu toisen minusarjan kohdalta eli miten nää nyt menee..liittyykö se vasta ovulaatioon vai onko raskausoirekin? En ole niin perehtynyt näihin kun ensimmäinen sai alkunsa suhteellisen helposti. Lisäksi illalla tuli toisesta rinnasta maitoa (tosin on tullut silloin tällöin yöllä muutenkin). Ja mitä sanotte tästä: tänä aamuna pamahti yhtäkkiä todella vahva metallin maku suuhun. Mä alan jo vetämään kaikenlaisia johtopäätöksiä ja haaveilemaan vaikka mun piti ottaa niiiin rauhallisesti..:D
 
Mullaki näitä ollakko vaiko eikö olla oireita ilmenny:
Yli innokkuutta vähän kaikkeen
Rinnat kasvanu kuulemma miehen mukaan mutta itekkin huomaan arpeutumaa (kuin raskaus arvet, mutta mulle herkkään tulee jo kilon kasvusta vyötärölle ja reisiin) semmosia rintoihin ilmentyny..
Nuhanokka iltaisin
Yleensä olen hyvin samassa lämpötilassa ja nautin enemmän ilman peittoa olosta, mutta nyt on visusti sukkia yöks jalkaan vedettävä
Satunnaista nippailua alavatsalla
Yökötystä enemmän
Loputon maha ruuan suhteen?!!

Noh toiveita on edelleen hyvä herätellä
 
miranenn.............24...........37/?....yk 3..... 2. lapsi

Hormoneita napsitaan kun kroppa ei toimi.

Tänään sain oudon haamun testiin, tais olla viallinen testi. Ens viikolla viimeistään saa tietää oikeen tuliksen ku terolut-kuur loppuu :)
 

Yhteistyössä