Heip kaikille!
Lueskelin ketjua pikaisesti ja arvelin, että sopisin hyvin porukkaan mukaan. Aiemmin oon foorumilla ollut mammaryhmässä esikoista odottaessa ja silloin oli palstailu ainakin tärkeä vertaistuen muoto
vieläkin yhteydessä silloisten mammaryhmäläisten kanssa.
Olen 27-v lähihoitajaopiskelija ja yhden 1-v 4kk ikäisen pojan äiti, avoliitossa 30-v mieheni kanssa. Meillä toinen lapsi haaveissa, juurikin sille ensi vuodelle jos hyvin käy.
Tällä hetkellä olen jatkamassa lähihoitaja-opintoja jotka jäin esikoista odottaessa kesken. Valmistun joulun alla, joten nyt olisi syksymmällä tarkoitus jättää ehkäisy pois ja alkaa yrittämään pikkukakkosta.
Toinen syy, miksi ajoitamme ehkäisyn poisjättämisen syksylle, on se , että minulla loppui huhtikuun alussa rankka lääkehoitojakso, johon liittyi riski kehityshäiriöhin(mikäli raskautuu lääkehoidon aikana tai 6kk sisään sen päätyttyä. Kyseessä oli hoito c-hepatiittiin, joka minulla kurjuudeksemme todettiin esikoisen raskausaikana. Nyt siis kuitenkin se on saatu kovilla lääkkeillä hoidettua pois, negatiiviseksi, ja saan/saamme toisen (mahdollisen!) raskauden viettää ilman huolta siitä sairaudesta.
Sitten..esikoista yritettiin 6kk ennenkuin tärppäsi ja oli aluksi raskaus helppo, mutta rv 19 alkoi supisteluja tulla ja rv 20 tienoilla saatiin selville se hepatiitti. Rv 26 selvisi supistusten syy- b-streptokokki. Riskiraskaus siis oli monesta syystä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Poika syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi 3/13.
Tämmöinen minun tarinani lyhykäisesti.
vähän venähti pitemmäksi kuin meinasin...
Todennäköisesti kirjoittelen enempi sitten, kunhan vauvanteko alkaa olla enemmän ajankohtainen, mutta seurailen ketjua siihen asti.
Minut saa siis liittää mukaan
Haaveilijoihin.
mariana87 27v esikoinen synt. 3/2013
Kiertopäiviä en edes voisi nyt sanoa, syön tällä hetkellä minipillereitä (Cerazetten rinnakkaisvalmiste) ja kierto on niin epäsäännöllinen, että nytkin viime menkoista about 50 pvää
odotan innolla että saan lopettaa pillerit ja palata normaaliin kiertoon ja aloittaa kunnon kuumeilun
Ok, mutta onnea kaikille yrityksiin, kuumeiluun ja onnea jo plussanneille!