* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Voihan flunssa!!!! Mä oon taas kipeä, sama homma viime kierrosta!!! Että ottaa päähän, jos tää vaikuttaa kiinnittymiseen tai hedelmöittymiseen :( Kävin lekurissa ja mulla on keuhkoputkentulehdus. Kerroin mahdollisesta alkavasta raskaudesta ja sentään vähennettiin vähän lääkkeiden annostusta. Ei muuta, kun astmalääkettä nassuun seuraavat kaksi viikkoa ja eka viikko tupla-annostuksella.

kp19/23-30 dpo4
 
Hennaliina ovulaatiotestit reagoi lh-hormooniin ja sikälimikäli hormooni kohoaa niin testi näyttää sen. Hormoonin kohoamisesta huolimatta ei väkttämättä ovista tapahdu eli ei ole kypsää munasolua joka irtoaisi. Mutta käsittääkseni useimmiten kyllä se toimii näin, joka naisella on vissiin sillointällöin kierto mistä ei ovuloi ollenkaan.

Kp 11 mulla tänään ja ovista odotellessa. Oireita ei ole vielä ollenkaan, mulla ovisplussa on nyt tullut kp 16 parista kierrosta joten siihen luotan.
 
heippa taas!
Aikasempi kirjoitus katosi kuin tuhka tuuleen :D
joten aloitetaanpa lyhennetysti uudestaan.

Paljon plussia, suuresti onnea!

Täällä odotellaan menkkoja, että pääsis ekalle yrityskerralle ja listoille mukaan :D
Muutaman päivän tullut ihan pienen pienesti muutaman kerran rusahtavaa vuotoa ja vaaleanpunaista valkovuotoo. Tissit ajoittain kipeet ja jomotuksia on,että kyllä ne sieltä kolkuttelee.

Mistä Ois hyvä tilata raskaustestejä, jos varalle tilailis. Ovistestejä en vielä hommaa.

Onnea yrityksiin !
 
Mulla ehkä DPO 0. En testaillu ovista mutta limojen ja pistelyiden tunteella epäilin et olis ollu eilen. Ja viimekuussa ajottu samalle kohdalle kiertoa. Tänäänkin ollut nipistelyä ja semmosta lämmöntunnetta oikeella alavatsalla :eek: Outo oire. Puuhailut ajotettiin et kaks kertaa ja kaks päivää välissä. Viimenen kerta keskiviikkona.
Mä just tilasin kotitestit.fi testejä. Tosi halpoja ja on digitaalisia ym. Ja tulee toimitus aivan törkeen nopeesti, tilasin eilen aamulla ja oli tänään postiluukussa :)
 
Viimeksi muokattu:
Kp 18/31(?). Täällä edelleen ovistesti näyttää pyöreetä nollaa, mutta alavatsassa on kiristystä ja menkkamaista kipua. Peittoja on heiluteltu tällä viikolla joka toinen päivä, tuskin siitä mitään haittaakaan on :p
Oon sinänsä ihan rennosti, koska en todellakaan tiedä miten mun kierto nyt asettuu tuon ekan raskauden ja imetyksen jälkeen. Touhuillaan nyt ja sitten kun tärppää niin tärppää! =) viimeksi siinä meni 5 kk, katsotaan miten tällä kertaa!
 
Viimeksi muokattu:


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 4.10.2014



NimimerkkiikäkpykyaToiveissa
tirpsi3053/??yk1ya 8/142. lapsi
Sirppuliina3541/30-35yk2-4. lapsi
s4nnn2940/??yk5-2. lapsi
Whisky 34/31-32--4. lapsi
:confused: :confused: :confused:
phaedra3029/28-31-ya 7/142. lapsi
mariana872727/25yk2ya 8/142. lapsi
Kaktuspiikki833125/32yk5ya 6/143. lapsi
hennaliina2623/27-28yk2ya 8/141. lapsi
lulina2023/29yk1-2. lapsi
heikkulin2721/23-28yk3ya 7/142. lapsi
heidip*2620/27-28yk1ya 9/143. lapsi
Titti3319/31yk1ya 9/142. lapsi
caramba892519/32-36yk2ya 7/142. lapsi
JeHil3319/28-31--5. lapsi
eläinystävä2718/26-28yk3ya 7/141. lapsi
Aatoel3317/25-28yk2-3. lapsi
Vivi Hellion3417/28-30yk2ya 8/14 (6/14)2. lapsi
päärynärouva 16/28yk4ya 7/144. lapsi
Marie823215/29-32yk2ya 9/142. lapsi
:heart: :heart: :heart:
Na-dene2914/28-33yk2ya 7/142. lapsi
Leonella3113/30yk3ya 7/142. lapsi
Citilda2912/25-28yk3ya 7/142. lapsi
HKS843012/27-30--1. lapsi
Jepulis<33110/27-28yk8-3. lapsi
pipiipa205/29-33yk6-
:) :) :)
Myyttynen26?/??-ya 6/142. lapsi
suan26?/??-ya 9-10/144. lapsi
sohvi3636?/??-ya 8/144. lapsi
maggis26?/??-ya 8-9/142. lapsi
dzelli23?/??-ya 8/142. lapsi
Huumori32tjot-ya 8/142. lapsi
Susunasu25?/??-ya 10/143. lapsi





........................... :xmas: Piinailijat :xmas:

........................... hennaliina........DPO8
........................... heikkulin..........DPO6
........................... Vivi Hellion.......DPO4
........................... päärynärouva...DPO1
........................... eläinystävä......DPO1




........................... :flower: Haaveilijat :flower:

................................ InkeriIisakki
................................ Penni89
................................ BlackCat
................................ Tee86
................................ Hepuli_
................................




............................:heart: Plussanneet :heart:

................................ Pecanpie 6/14
................................ Unto-Helmiina 6/14
................................ äiti88 8/14
................................ CherryCake 9/14
................................ joa 9/14
................................ nenni26 9/14
................................ Alvinna 9/14
................................ Jennyliini"" 9/14
................................ Lauwra 10/14
................................ mariana87 10/14
................................

Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)
Ilmoitathan, jos kiertosi venyvät yli 60 päivän. Muuten siirrän listalta
ihmiset, joista ei ole kuulunut mitään ja kp:t ovat yli 60, haaveilijoiden
puolelle. Tämä siksi, että listä pysyisi siistinä ja ajantasalla. :) Takaisin
tottakai pääsee, kun vaan huutelee ketjussa :)



 
Oi mikä ihana plussa-aalto meillä on täällä menossa :heart:

Onnea kovasti marianalle ja Lauwralle :heart:


Uusille tervetuloa! :wave: Tähän porukkaan kyllä mahtuu, joten sekaan vaan :heart:


Te, ketkä juotte greippimehua: Mitä mehua juotte? Valiolla ei ole enää valikoimissa sitä pelkästä greipistä tehtyä mehua, joten olen juonut sitä verigreippimehua... Muutakaan en ole löytänyt :D


ON: Täällä tikutellaan ovista, vielä ei ole mitään viivan vahvistumista havaittavissa, mutta kalenterin mukaan ovis olisikin vasta alkuviikosta, joten odotellaan :)
 
Odottavan aika on todellaki pitkä, DPO1. Tässä kuussa en tikutellu ovista mut epäilin sen olevan torstaina, kun oli oikealla puolella pientä pistelyä ja limasta vuotoa. Tänään on ollut menkkamaista juilintaa ja maha on ollu sekasin. Ääh. Haluais jo päästä testailee. Toisaalta on suuret odotukset tälle kierrolle, kun ajotettiin hommat aika kivasti (jos se ovis tosiaan oli to) Lisäks oon nähny vauvaunia ja jotenki tuntuis et josko vihdoin tärppäs!
 
Viimeksi muokattu:
Hei eläinystävä, mullakin on ollut parina viime päivänä vatsa sekasin ja just tuollaista juilintaa ajoittain alavatsalla, paineen tunnetta ja menkkamaisia kipuja. Ärsyttävää vaan odotella, että pääsis testailemaan. Pari viikkoa vielä :p
Mulla ei kauheen suuria odotuksia ole tästä kierrosta, mutta olishan se kiva yllätys, jos näin pian olis onnannut... =)
 
Heipparallaa leidit.. :wave: Voisin liittyä taustalle haavelijoihin. Oon 34 vuotias poikavauvan äiti ja haaveissa olis ens vuodelle poitsulle pikku veikka tai sisko. Haluaisin lapsille mahdollisimman lyhyen ikäeron. Takana sektio ja lupausta toisen yrittämiselle ootellaan lääkäriltä.
 
eläinystävä mä en tiedä mikä dpo on, koska en oikeastaan tiedä onko mulla ollut ovulaatiota lainkaan tässä kierrossa (eka kierto tammikuun synnytyksen jälkeen) ja jos niin koska on ollut. Eli aikas hakuammunnalla mennään ennenkuin pääsen taas selville missä mennään...

Sniff tervetuloa mukaan! Mä olen vissiin aika samassa tilanteessa sun kanssa. Synnytin pojan sektiolla tän vuoden tammikuussa ja nyt oltais valmiita hankkimaan pikkusisarus hänelle. Lopetin imetyksen elokuun puolivälissä ja 16.9. tuli ekat menkat sitten raskauden jälkeen. Miksi tarvitset lääkärin luvan seuraavaan raskauteen? Mulla gyne teki jälkitarkastuksen 40 päivää synnytyksen jälkeen ja sanoi, että jos halutaan niin mun "värkit" on ok jo seuraavan lapsen hankintaan. :)
 
Mulla vajaa viikko menkkojen alkuun.. Jännittää hirveesti, koskahan uskaltais alkaa testailemaan !? Pidän kyllä aika epätodennäköisenä, et ekasta kierrosta tärppäis.. Esikon kohdalla niin oli, sitä suuremmalla syyllä epäilyttää et niin vois taas muka käydä.... Varsinkin kun oma elimistö on synnytyksen jälkeen tuntunu vähä vähemmän omalta, päivälleen tarkka kierto ollu siitä asti ku menkat alko, mut synnytyksen jälkeen ihan mitä sattuu.. Helmikuussa synty siis esikoinen, huhtikuussa alko menkat ja toukokuussa jo pillerit käyttöön mitkä siis säännöllisti kierron, eli synnytyksen jälkeen 2 menkat ennen pillereitä jolloin kierto jotain 34 päivää. Elokuun lopus lopetin pillerit, ja alko sit parin päivän päästä siitä, pillereiden kans kierto ton 29.

Viikolla mulla oli ihan hirveitä alamahakipuja, muutaman päivä nipistelyä ja menkkamaista jomotusta, keskiviikko iltana sit kärjisty ja suunnilleen kaksinkerroin sai jonkun tunteroisen ajan olla. Tiiän, että elättelen suuria toiveita, mut esikoisen aikaan oli ihan samanlaiset kivut.. Muistan vieläki sanasta sanaan, kun sanoin että nyt mulla alkaa elämäni menkat!! :D Mut ne kivut oli sillon 2 päivää ennen ku menkkojen ois pitänyt alkaa, nyt yli viikkoo ennen, 5 päivää ovulaatiosta.. Ikinä ei oo kivuliaita menkkoja ollu, eikä oo oireillu ennen ekaa vuotopäivää.. Mutta toisaaltaan, mistäs siitäkään tietää, et miten tuo synnytys ja hormonitoiminnan käynnistyminen on muuttanu mun elimistöä, tai jos tuo pillereiden lopetus nyt jotenkin aiheuttaa noita kipuja..

Tulipas tekstiä, näitä ei varmaan kukaan jaksa lukea mutta aivan pakko oli kirjoittaa johonkin näitä pääni sisäisiä pähkäilyjä !
 
Sniff tervetuloa mukaan! Mä olen vissiin aika samassa tilanteessa sun kanssa. Synnytin pojan sektiolla tän vuoden tammikuussa ja nyt oltais valmiita hankkimaan pikkusisarus hänelle. Lopetin imetyksen elokuun puolivälissä ja 16.9. tuli ekat menkat sitten raskauden jälkeen. Miksi tarvitset lääkärin luvan seuraavaan raskauteen? Mulla gyne teki jälkitarkastuksen 40 päivää synnytyksen jälkeen ja sanoi, että jos halutaan niin mun "värkit" on ok jo seuraavan lapsen hankintaan. :)
Mä oon saanut loppukesästä vauvan. Odottelen siis jälkitarkastusta vielä ja tietoa miten olen parantunut sekä miten pian uutta vauvaa olisi turvallista yrittää. Jo iänkin takia en haluaisi odottaa vuotta ennen seuraavaa raskautta. Tosin olen varautunut siihen että raskautumiseen voi mennä aikaa. Täällä HUS:n alueella sektion jälkeen suositeltava odotusaika vaihtelee kuulemma 3kk kahteen vuoteen. Ei mun kärsivällisyydellä ooteta kahta vuotta. :D Vaikka imetän on mun hormoonitoiminta palannut ilmeisesti heti normaaliksi. Mistä oon aika yllättynyt positiivisesti. :)

Tsemppiä pikku kakkosen yritykseen. Toivottavasti nappaa pian. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Titti.
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva;30315935:
Kp 25/ dpo 3 muuttui limojen bongailin vuoksi dpo 0 ja tärppää ei siis tässä kuussa kun pupuilusta 4 pvä ;( no tää mamma lähtee menkkojen jälkeen niiiin viihteelle!!
Älä heitä kirvestä kaivoon. Siittiöthän säilyy sen viikonkin hyvin siellä odottelemassa. ;)
 
Mä oon saanut loppukesästä vauvan. Odottelen siis jälkitarkastusta vielä ja tietoa miten olen parantunut sekä miten pian uutta vauvaa olisi turvallista yrittää. Jo iänkin takia en haluaisi odottaa vuotta ennen seuraavaa raskautta. Tosin olen varautunut siihen että raskautumiseen voi mennä aikaa. Täällä HUS:n alueella sektion jälkeen suositeltava odotusaika vaihtelee kuulemma 3kk kahteen vuoteen. Ei mun kärsivällisyydellä ooteta kahta vuotta. :D Vaikka imetän on mun hormoonitoiminta palannut ilmeisesti heti normaaliksi. Mistä oon aika yllättynyt positiivisesti. :)

Tsemppiä pikku kakkosen yritykseen. Toivottavasti nappaa pian. :)
Aha ok, eli sä oot siis _ihan_ just äskettäin synnyttänyt!
Mä täytän kanssa parin viikon päästä 34, eli tosiaan en ihan hirveen montaa vuotta haluis odotella :D

Onnea teillekin yritykseen!
 
onnea plussanneille!!!! Erittäin paljon tarrasukkia matkaan kaikille :heart:

Täällä oltu kaksi viikkoa sairaslomalla, olo on ollut kurja. Huomenna palailen töihin. Kierto mennyt seksin vähyyden kuin myös lääkkeiden vuoksi täysin harakoille. Pienen pieni mahdollisuus raskauteen kuitenkin on, mutta epäilenpä kun kierto mennyt vallan keskeytettynä yhdyntänä eikä niitä kertojakaan nyt monia ole.
 
Paljon Onnea plussanneille! :heart: Näitä uutisia lisää. :)

Täälläkin sit yritys voi pikkuhiljaa alkaa. :) Kierukka lähti neljännellä yrittämällä pois. :D Yksityisellä lekurilla oli oikeet vehkeet hommaan eikä hommassa menny kuin kaks minuuttia ja täysin kivuitta! Pari päivää poistosta alkoi vuoto.

Ootteko te muut kellä on hormonikierukka ollu, niin aloittanut kierron laskemisen siitä tyhjennysvuodosta...?
 
Hei vaan :) Täällä pitäis olla lukemassa tentiin, mutta keksin kaikkea muuta tekemistä :headwall:

Paljon onnea plussanneille :heart:

sniff, tervetuloa mukaan :)

täällä ei siis kertakaikkiaan mitään oireita.. Nyt olis jo kuitenkin 23/23-28 ja dpo8. Ei edes rinnat kipeät, ei jomottele mihinkään, eikä muutakaan :D olkoon se siis hyvä merkki :heart: tilasin just eilen testejä 6kpl, joten pääsee testailemaan loppuviikosta. Lauantaina olis se 28.. Esikoisesta tein negatestin kp23 ja plussan sitten 28, joten en aio lannistua. Siihen asti, kunnes alkaa menkat on toivoa :) Jännää!!! Tsemppiä myös muille piinailijoille!

na-dene, kiitos listan päivityksestä :heart:
 
Täällä kp 25, dpo 9. Mahassa satunnaisia nipistyksiä, rinnat arat, tekis mieli olla rintaliivittä kun ahistaa nekin.. Menkkojako enteilee vai "keksinkö " itelleni nyt oireita, kun raskaus niin kovasti toiveissa.
 
Lulina mulla vähän samoja oireita vaikka aikasemmat dpo:t, satunnaisia nippailuja myös mahassa

Täällä KP 20/28 DPO 3-4 (riippuu laskutavasta) Oviksen ajankohdan tuumailin viimekuun testailujen valossa, lisäks olin tuntevani jotain pistelyä oikealla vatsassa ja limanen vuoto. Nyt kuitenkin tänään tajusin et nännit on vähän arat ja mulla on ollu vetistä valkovuotoa. Oliskohan mulla myöhänen ovis? Puuhailtu ei olla 5päivään miehen reissun takia. Jos se oli tollon KP15 niin vois tärpätä mutta nyt en tiedäkkään :/ Tänään illalla päästään vielä puuhiin kyllä..
 
Viimeksi muokattu:
Eläinystävä, mulla oli siis kans tossa dpo 3-6 paikkeilla muutamia päiviä enemmänkin nuita nippaleivia tunteita, kunnes sitten yks ilta tuli ihan sietämättömät alamahakivut, kesti tunteroisen tai kaks. Sen jälkeen ollukki sitten taas vaan tällästä pientä jomottelua. Ovulaatiosta lähtien on siis koko ajan ollut jotain. Kirjoittelinki tosta aiemmin, mutta kertaus on opintojen äiti ;) Mulla oli siis esikoisen aikaan kans samoja oireita, mutta vasta pari päivää ennen menkkojen oletettua alkua.

Ja joo, dpo taiski olla 8 eikä 9, ei enää pysy näissä päivissäkään kartalla :D
 
  • Tykkää
Reactions: eläinystävä

Yhteistyössä