Listalle tarvitaan uusi päivittäjä! Tässä alla siis ohjeet, ja tosiaan mulla ei riitä enään aika näiden reissujen ja raskausväsymysten kanssa tämän ketjun päivittämiseen. Ja tosiaan ongelmia lisää myös se, että tämä kaksplus.fi sivusto ei vaan suostu toimimaan, latasin jopa Chromen tähän koneelle, mutta ei.. Ja tänään meni tattadaa 45 minuuttia, että pääsin tähän kirjottamaan.. Jos nyt muistan oikein niin viimeisin lista oli sivulla 66..
Kiitos näistä kuukausista ja toivon sydämeni pohjalta teille kaikille sitä plussaa. Jos tulee kysymyksiä niin kannattaa laittaa vaikka täällä mulle yksityisviestiä.
Päivitysohje
Kuvaan (klikkaa isommaksi, saa paremmin selvää) on merkitty maalaamalla ja punaisella nuolella "lainausrimpsu". Poista se alusta ja lopusta [/QUOTE]-teksti. Muuten koko lista jää "laatikon" sisään. Kuvaan on merkitty punaisella laatikolla tieto, joka muodostaa taulukossa yhden vaakarivin. Eli muokkausvaiheessa tiedot näyttävät vähän erilaisilta kuin valmiina taulukkona. Taulukon alusta (ylin/ensimmäinen rivi) näkee, mihin kohtaan mikäkin tieto tulee. Sisennetyt rivit saattavat hypellä hieman, mutta se ei ole vaikuttanut päivitykseen, muuta kuin sekoittamalla vähän näkymää.
Aloita päivittäminen klikkaamalla edellisen listauksen oikeasta alakulmasta "Lainaa". Eteesi avautuu kuvan näkymä. Vaihda ensin päivämäärä ja päivitä kaikkien kp:t niin monella päivällä kuin välissä on ollut. Esim. äsken päivitin 20.10 -> 22.10. ja lisäsin siis kaikille 2 päivää. Päivitä samalla myös Piinalijoiden DPO:t samalla tavalla.
Seuraavaksi käy läpi kaikki viestit edellisestä listasta kuluvaan päivään ja tee muutokset muutospyyntöjen mukaan. Kun jollain on alkanu uusi kierto, päivitä kp:t, siirrä tämän henkilön tiedot (kaikki rivit, katso mallia punaisen laatikon sisältä) kiertopäivien mukaiseen kohtaan. Ihmiset ovat siis listassa kiertopäivien mukaisessa järjestyksessä, ylhäällä kierron lopussa olevat ja alhaalla kierron alussa olevat. Muista lisäksi päivittää yk (esim. yk2 -> yk3)
Plussanneiden tiedot poistetaan listasta ja nimi lisätään Plussanneet-kohtaan. Myös ihmiset, joiden kp:t ovat yli 60, siirretään Haaveilijat-kohtaan, jollei ko. henkilö ole käynyt kertomassa olevansa ns. pitkäkiertolainen, jolla kp:t voivat venyä yli 60 päivän.
Piinailijat, Haaveilijat ja Plussanneet olen sisentänyt lisäämällä alkuun taustan värisiä pisteitä. (Kännykällä selatessa tämän näkee.) Pisteet ja niitä määrittävä värikoodi näkyvät yllä olevassa kuvassa punaisen laatikon sisällä. Kun kopioi koko edellisen rotlan ja vaihtaa siinä rotlassa olevan nimen tilalle uuden nimen, sisennys käy kätevästi ilman sen suurempia ongelmia.
Tulikohan nyt kaikki
(Ja pahoittelut "väännetään rautalangasta"-meiningistä. Mä olen opettaja ja mä vaan teen ohjeet tällä tyylillä
Ja toivon tosiaan, että joku rohkaistuu päivittämään tätä.
Ihanaa kun porukkaa on näin paljon ja toivottavasti moni pääsee pian siirtymään odottajien puolelle. :heart: