* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Uusi täällä, 22 vuotta on ikää... :) en nyt tiennyt oikein, mihinkä ketjuun kirjoittelisin. Onhan tässä kuumeiltu ja nyt oikeastaan eka kierto että ollaan yritetty, ehkäisyä ei sinänsä olla käytetty enää pitkään aikaan. Mulla kierto tosi epäsäännöllinen 31-58pv, olen suunnitellut tutkimuksiin menoa mutta joka kerta kun menkat myöhässä olen ajatellut että jospa nyt olisin raskaana kuitenkin. Olen ollut varma jo monta kertaa! Siksi en tässä kierrossa miehellekään ole mitään puhunut, vaikka oireita on jo ollut. Ovulaation ajankohdasta ei tietoa, mutta kp 22 illalla voimakas viiltävä kipu vasemmalla alavatsassa. Erilainen kuin ovis, mutta jälkeen päin mietin että sepä se, myöhässä taas. Edellinen kierto 40pv. Rinnat olleet tosi kipeät ja hajut öklöttäneet, ihan normi ruokaa tehdessä. Tänään kp 32 / 31-58. Viime yönä näin unta että imetin pientä poikavauva. Päätin töiden jälkeen että teen testin. Vessan laatikko täynnä halpistestejä kun ainahan sitä testaa kun menkat myöhässä. Olen tehnyt saman merkkisen monta kertaa. Tänään se oli haamu. Selkeä haamu, ei mitään epäselvää. Kai?? Silti kirjoitin tänne kuumeilijoiden puolelle, en vaan usko todeksi...? ????
 
Täällä KP19 ja tosi lupaavalta tuntuu tää kierto. Tänään alkoi pieni nuha, eikä läheiset ole kipeänä ollut.. tosi usein nipistelyitä ja noustessa repäisykipuja kohdussa. Nännit aivan tuskallisen kipeet, eivät koskaan ennen ole näin kipeät ollut ja tissit myös turvoksissa ja tosi pinkeät. Tosi kova jano ja pissattaa koko ajan. Joutuu yölläkin pissalle menemään.. ruokahalu aika suuri myös. Päätä särkeny viikon joka tosi harvinaista mulla ja alaselkä kipee, eikä sitäkään mulla esiinny kovin usein. Myös väsymys tullut ja iltaisin haukottelen koko ajan tosi aikaisin jo vaikka olen tottunut kello kolmen aikoihin välillä mennä nukkumaan (unirytmi vähän sekaisin) :D 10 päivää vielä odottelua, että tuleeko menkat vai ei. Pettymys on suuri jos tulee, koska koskaan ei tämmöstä liutaa ole oireita ollut :D sitten täytyy vaa todeta ittensä TOSI vainoharhaseks.
 
Tänään kp 17/JOTAIN. On tää mun kroppa nyt jotenki sekasi. Viimeks kierto oli 23 päivää tavallisen 27-28 sijasta. Nyt oon tikuttanu ovista kp 8 asti eikä oo viivoissa muutosta. Kp 6 (menkkojen vikana päivänä) tuntu että ois ollu ovulaatio, voikohan ees olla mahdollista.... en päässy testaamaan ku ei oltu kotona. Jos näin oli,nii menkkojen pitäs alkaa viikonloppuun mennessä. Tärpin mahdollisuus pyöree 0.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Uutena ilmoittaudun mukaan. Esikoisesta haaveillaan, yritystä 8/14 alkaen. Kohdunulkoinen raskaus 11/14, hoitui itsestään seurannalla ja hormonit laski nopeasti. Lääkärin ohjeiden mukaan yhdet kuukautiset odoteltiin ennen uutta yritystä ja ne menkat oli tammikuun alussa. Kierto on ollut kohdunulkoiseen saakka täsmällinen 27 päivää. Mutta eipä ole enää, nyt mennään jo kp34. Testit on negaa. Odotin tämän kierron olevan normaalia lyhyempi, koska tikutin oviksen jo kp10, eli dpo on jo 24. Menkkaoireita oli tosi rajusti silloin kun niiden piti alkaa, nyt satunnaisia vihlontoja ym. Raskauden mahdollisuuteen en enää usko, sen verran monta testiä ja monella eri merkillä on tullut testailtua :| Voiko olla, että ovisplussa oli virheellinen, tai mitään ei sitten irronnutkaan (testi oli siis clearbluen digitaalinen, jonka hymynaama ei antanut tulkinnan varaa) vai mikä tässä mättää?? Pää on pyörällä ja olo turhautunut! :headwall:
 
haamis tervetuloa! Mulla kans aika sama tilanne! Täällä Dpo 21-22! Oviksen testasin myös CB digillä(hymynaama saatu 12.1.15)! Menkkoja ei näy ja nyt jo kp42... Raskaana en testien mukaan ole. Veikkaan kyllä, että munasolua ei vaan irronnut lh-piikistä huolimatta. Turhauttavaa tämä on! Oon nyt päättänyt, että ootan pariviikkoa vielä ja sitte meen yksityiselle gynelle tarkastuttamaan munasarjat..
 
Onnittelut haamis menkoista! =) Täällä ei edelleenkään menkkoja... :stick: ja meinaa jo pää hajota.. :kieh: Oon tässä pohdiskellu, että mitä kaikkea siltä gyneltä sitten kysyä kun sinne meen.. ainakin tuosta pco:n mahdollisuudesta...täytyy varmaan kirjoittaa ylös kysymyksiä.
 
Tsemppiä sulle myös tonne gyne käyntiin! =) Aion ainaki vaatia jotain joka käynnistäs menkat( jos ei siihen mennessä oo alkanu) mielummi otan ne menkat avustetusti kun oottelen.. muutenkin oon hieman kärsimätön luonne..

viimeks ultrattu munasarjat 2012 ihan vatsanpäältä ja sanottiin, että hyvät mahdolliset raskautua... mutta jotenkin en vaan usko tuota (tuolloin siis söin vielä pillereitä) ja esim pco voinu pysyä piilossa. No kyllä kaikki selviää aikanaan =)
 
hmm nyt on mennyt 20 päivää eli n. 3 viikkoa tuulimunan tyhjennyksestä... ehkäisyä ei olla käytetty, mutta ei nyt ihan pupuina olla sekstailtukaan ;) olisi mielenkiintoista tietää olikohan mulla ovulaatiota vielä? vai tuleeko se vasta kun on menkat tullu? pitäisi kyllä kaiketi tehdä raskaustesti myös tuon tm takia, jos plussa tulisi niin olisi kyllä vähän sekavaa että mistä se johtuisi :¨D

blue-bell
 
Tää ketjuhan on aivan täysin kuollut :eek: kaikki plussannu jo ja osa menny muille palstoille.. :D tänne ei niinkään hyviä uutisia, kp27 ja menkat alko oikeen ihan etuaikaan.. ajattelinkin unohtaa nyt omalta osaltani kokonaan nää kirjoittelut ja megayrittämisen. Eiköhän se sitten tärppää, mitä vähiten sitä odottaa ja muutenkin tämmönen kauhee itsensä tutkistelu ja wannabe oireiden määrittely varmaan stressaa kroppaa ja muutenkin estää raskaaksi tuloa.. nyt olin taas niin varma tärpistä mutta tässä se taas huomattiin, miten ei tunnekaan omaa kehoa. Piti kirjoittaa tää jatkoksi edelliseen viestiin, mutta onnistuin poistamaan sen vahingossa.. kyllä kieltämättä kiukuttaa tää yritys kun ei tuota tulosta mutta minkäs teet. Täällä alkaa nyt YK13 vissiinkin jos väärin en muista.. Tulen sitten joskus ilmoittamaan, että tuliko sitä plussaa koskaan, jos ylipäänsä tulee edes tälle vuodelle kun joku mättää ja pahasti kun ei yksinkertasesti tärppää, niin ja maltan olla tulematta tänne palstoille ainakin siihen asti :D hyvät keväät teille kaikille ja sen mukana plussatuulia!! :)
 
Tänään oli aika yksityiselle gynelle. Probleemanani oli siis muunmuassa aikainen ovulaatio, mutta pitkä kierto. Kaksi päivää sitten tikutin oviksen, mutta ultrassa selvis, ettei ovulaatiota ole tapahtunut, eikä siis todennäköisesti aiemmissakaan kierroissa. Munarakkula ei oo kasvanu riittävästi, minkä vuoksi kohdun limakalvokin oli onnettoman ohut. Sain clomit, jotka sitten ensi kierrossa käyttöön. Oon iloinen siitä, että kävin gynellä (kannatti se reilu 200€ maksaa) ja etten luottanu vaan niihin positiivisiin ovistesteihin. Lisäksi pitää käydä tämän kierron lopussa otattaa verikokeet, joissa katotaan prolaktiiniarvot. Jänskättää nuo clomit, tää on kaikki niin uutta mulle. Kokemuksia kuulen niistä mielellään, jos jollakulla on kertoa. :)

Onko Kinder_Kitty sulla mitään uusia kuulumisia? Joko oot saanu kierron päätökseen? Ja kävitkö gynellä?
 
haamis kiitos kysymästä! Menkkoja ei edelleenkään näy... mutta koitan nyt olla pahemmin stressaamatta niistä ja lisäksi oon alottanut taas pienimuotoisen liikunnan :) jospa tuo kotijumppailu auttaisi ja sais menkatkin aikaan :). Mulla oli jo gyne aika varattuna mehiläiselle , mutta jouduin sen perumaan : /, kun rahaa nyt ei ole siihen laittaa. Tarkotus ois ens kuulle varata aika. Hyvä, että sait gyneltä avustusta : ) Peukut pystyyn, että oisi tehoa lääkkeillä! =)
 
Haaveilijat

Kuumeilija Espoosta ilmoittautuu :)
Ikää 33v ja miehellä 36. Esikoinen on niinkin vanha kuin 13 ( toukokuussa 14 v ) ja nyytin kaipuu ois kova. Lontoon lomalla tuli vaan nähtyä pelkkiä vauvoja tai masuja.

Joskus ennen muinoin kun menkat vielä tuli niin kp ( opettelee termejä ) oli 25-27. Nyt ei mitään tietoa kun oli piikki käytössä ja sitä ei enää oteta.

Aikoinaan eka raskaus oli tuulimuna ja onnistunut toka raskaus onnistu tokasta kierrosta.
Mutta nyt? vissiin endo tyyppistä oireilua ja reilusti ylipainoa jota onneks saanu -14kg :)
Tarkotuksena ois saada kyl paljon enemmän pois mut jos nyt ainakin toiset saman verran niin ois helpompaa.

Varsinainen yritys aloitetaan jahka saadaan toi meikäläisen lääkitys selville :)

Jotain suosituksii oisko jotain vitamiinia tai jotain mitkä edesauttais raskautumista? greippi on poissuljettu toistaiseksi verenpainelääkityksen takia. :D

On nääs edellisestä raskaudesta sen verran aika ettei muista enää mitään.
 
Wolt, mullaki poika täyttää kesällä jo 12v :) Ei tosiaan ihan hirveesti oo muistikuvia edellisestä raskaudesta! Tässä jo 10s kuukausi yritystä menossa.. siihen sisältyy yks varhainen km. Itte oon kohta 35 ja ylipainoakin on.

Oon kokeillu vaikka mitä greippimehusta vehnänalkioöljyyn ja Gele royaleen.. nyt käytössä vain raskausvitamiinit, foolihappo ja d-vitamiini.

Ovis just tässä käsillä ja parin viikon päästä taas saa jännäillä :D
 
Mitä muuten on tuo endotyyppinen oireilu?

Multa poistettiin hormoonikierukka viime kesäkuussa ja kierto palautu melkeempä heti normaaliksi. Ovis on tullu ainaski testien mukaan ihan normisti joka kk. Kierrot 25pv, 2 viimestä ollu 27pv.
 
Vivi: se oli vähän ku kysymysmerkillä. Ei suoranaisesti koskaan todettu. 2011 kun oli massiivinen vuoto-ongelma ton ehkäsyinjektion aikana niin se naikkarin lekuri ( hirvee tätyli) viittas et voi olla ku jotain siellä pikkasen tais olla mutta koska se meni sit ohi niin ei sit tarkemmin tutkittu. Ja tais olla sit "jälkitarkastuksessa" normaali.
( kesken piikki kauden vuosin kuin niagara 6 viikkoa putkeen paljon ).

Mä en noista kiertoluvuista vielä ymmärrä mutta eiköhän ne tuu tutuiksi ? :D
Ens viikolla käydä ostaa raskaustesti/testejä valmiiks. Teoriassa on voinu nimittäin tärpätä jo mutta vielä ei ainakaan oo oireita.Koska just oviksen aikaan satuttiin nautiskelemaan.

Ja kiva tietää etten oo ainoo "näin pitkällä välillä" :D unohtanu et mitähän sitä pitää ees hommata et mitä se vauva tarvii..niin hirveesti noikin "välineistöt" muuttunu niistä ajoista :D
 
Ja hokasin et itelläkin on kaappi täys Q10 ja foolihappoa niin ei muuta kun aamusin nassuun.
Kaikki mikä vaan edesauttaa niin :D

(jäi edellisestä et se lekuri töksäytti et vois olla endoa tai sen tyyppistä. Mut hassu ettei kukaan muu lekuri oo sanonu mitään vaikka on ronkittu monesti ja oli yks tuulimuna häidenkin alla 2000)
 
Mä tilasin just ekat testit. Tajusin nimittäin et hemmetti piikistä alkaa oleekkin jo sen verran aikaa ja oireet ... meinas nimittäin yrjötä tää kahvkikissa kahvinsa aamulla ja niitä oireita joita täälläkin on mainittu.
Oviksen aikaan on tullu nautiskeltua :D rupes nimittäin jännittää ihan simona :D
 

Yhteistyössä