* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Tikutin ovista, ovisplussa maanantaina 8.9 eli dpo1 keskiviikkona 10.9. Maanantaina pitäis menkat alkaa. Tietty kaikki on mahdollista mut jotenkin nyt kulminoituu siihen dpo10 kohdalle se raskaustesti kun siitä edellisen plussasin :D Et jos silloin ei näy mun kropassa raskaus niin sitten en ole raskaana. Tietty joka kierto, kiinnittyminen jne on tapauskohtainen mutta siltikin :D
 
päärynärouva :hug:

Omaa napaa: kierto nyt 23/27-28, ehkä dpo 8,jos olen oikein laskenu..
Ei mitään oireita. Ens perjantaina viimeistään pitäs menkkojen alkaa. Nyt ei ole jemmassakaan yhtään testiä, että voisin tehdä. Aina ennen tehnyt ajoissa ja pettynyt.
Mua on vähän alkanu jo pelottaan, et jos taas menkat alkaa. Mulla menee niin surullisena monta päivää, et toivun "normaaliks". Raskasta varmaan koko meidän perheelle,kun oon niin huonolla tuulella...
 
Dpo 12 ja tämmöstä testi näyttää tänään DPO12
Eiköhän ne menkat ala huomenna aamupäivällä ihan odotusten mukaisesti. Meillä menee nyt todennäköisesti yritys ainakin tauolle. Harmittaa tämä tilanne kun oma pää ei kestä ajatusta synnytyksestä tai lähinnä siitä et jos taas menee niin kun viimeksi ja joudun sektioon.
 
Jepulis: toivotaan parasta et ois tärppi <3 itsellä menee 1,5 vrk itkiessä ja olo on kamala kun menkat alkaa. Mut ainakin vielä on mies ymmärtänyt. Mulla tässä kierrossa ei ollu raskausoireira eli jos on kemiallinen niin oireettomyus oli hyvä merkki. Leonella: muista et seuraavan raskauden aikana kannattaa käydä pelkopolilla jos synnytys /leikkaus pelottaa. Mulle siit oli aikanaan apua. Mähän pelkään kans tulevaa synnytystä mut vauvakuume on niin kova et uskon asian jotenkin järjestyvän. En muista ootko kertonut tuosta synnytyksestäs mut ajattelin kun mulle tehtiin viimeksi hätäsektio niin voidaan vaihtaa ajatuksia jos se auttaisi <3
 
Haamu! Meillä on haamu! Iiiikkkk!! :) Tänään dpo12 ja vahvistunu eilis aamusta. :) Mittailin lämpöjäki eilen, normaalisti 35.7-36.2 väliin niin eilen illalla 36.8!! :O Normaalisti tuo on jo mulla melkeen kuumeen puolella, olo oli ihan normaali. Mä olin ihan että voiko tää oikeesti olla mahdollista???!? Laskureiden perusteella laskettu aika olis 2.6.15 jos pien pysyis matkassa ja viiva lähtee vahvistumaan. :)
 
Päärynärouva mulle tehtiin viimeks kiireellinen sektio, pudutus ei toiminut joten on sellainen helvetinmoinen kammo sitä sektiota kohtaan. Se sattui ihan älyttömästi, mä toivoin sinä huutaessani et taju lähtisi mut pysyin juuri ja juuri tajuissani kokoajan. Se kipu oli niin kovaa et ei sitä pysty sanoin kuvaamaan.
 
Jennyliini"" varovaiset onnittelut!! :heart:

päärynärouva: Joo mulla kans pari päivää menee ihan sumussa, koko ajan mieli maassa. Ja pienikin asia itkettää. Kyllä meilläkin mies ymmärtää , mut lapset niin pieniä etteivät ymmärrä. Eikä tietenkään niille olla kerrottu mistä johtuu. Sanon yleensä vaan,että on vaan paha mieli. Yritän kuitenkin, etten nyt ihan romahtas lasten aikana. Koska ei yhtään tiedä miten ne sen ottaa ja miten ne puhuu ulkopuolisille esim. päiväkodissa.
Ja nää piina päivät on KAMALIA! Pitäs olla kauheesti tekemistä koko ajan, ettei kerkiäis miettiin testaamista :D
 
Jennyliini"" Ihanaa!!! Varovaiset onnittelut ja viivan vahvistumista sulle :heart: .

Mulla on alkanu menkkaoireet :( . Toivottavasti ne ei nyt alkais..haluaisin niin saada siihen huomiseen dpo13 r-testiin edes kunnon haamun
 
Viimeksi muokattu:
Oma napa:täällä dpo 10 tai 11 ja tein r-testin.Aloin jo miettimään, et pystyyköhän sitä ihminen kuvittelemaan siihen tikkuun jonkun haaleaakin haaleamman viivan, kun oikein sitä tikkua tapittaa ja tietää mihin paikkaan viivan kuuluisi tulla (?)Kuvittelin siihen jonkun viivanpaikan kaltaisen (ei edes väriä), mutta mies ei kyllä nähnyt siinä YHTIKÄS mitään.Voi luoja kuinka sit toivoisi sitä viivaa taas siihen tikkuun :headwall:

Leonella sun kokemus sektiosta kuulostaa aivan järkyttävälle!En edes tiennyt,että itse sektion tekeminen voi sattua.Hui,hitto.Kyllähän sun pitää keskustella varmaan jonkun kanssa sitten ku seuraavan kerran tuut raskaaks, ettei jää aivan yitsepääsemätön kammo mieleen.Mulle tehtiin kiireellinen sektio ja mulle jäi siitäkin ihan hirveä pettymys ja kammo.Kiire oli kamala ja supistukset kovat.Sitten mua roikoteltiin siellä ku teuraslihaa : / Ja kiitoksena sektiohaava edelleen kipeä ja tunto-ongelmainen samaan aikaan.Yäk!

Jennyliini,rehellisesti sanottuna olen vähän kateellinen :ashamed: Mutta siitä huolimatta Superisti onnea :heart:
 
heips!
täällähän oli tullut lisää plussanneita, onnea :heart:

oma napa: tänään aamupäivällä testattu laimeasta pissasta haamu, tuli ihan testiajan sisällä eikä tarvinnut edes tihrustaa :D vielä ei oikein jaksa innostua, teen huomenna aampissasta uuden testin ja katsotaan että miltä se näyttää..
vähän kyllä tuntuu oudolta koska mitään oireita ei ole :O

mukavaa loppupäivää kaikille, meikäläinen lähtee töihin ihmetteleen =)
 
Heip kaikille pitkästä aikaa! Täällä menossa kp10/27-28, ja ajattelin alottaa oviksen tikuttamisen tänään PC:n testeillä.. Vaikka vasta yk2, mut jotenkin ajattelen asian niin, että parempi tietää oikeesti millon se ovis on, kuin arvailla. Voi vitsi kun nappais tästä kierrosta!! Sitä greippimehua en sitten aloittanut, koska 3 eri kaupasta ei löytynyt greippitäysmehua, vain verigreippi.. :eek: En tiiä oisko se sit ajanut saman asian. Foolihapoilla, vitamiineilla ja satunnaisella maca-jauheella mennään tässä vaiheessa.

Ainiin semmoinen juttu: Mulla on ilmeisesti rintalihas tulehtunut (ehkä salilla venähti), on jo toista viikkoa kipee.. En haluais syödä buranaa, kun oon lukenut sen vaikuttavan hedelmällisyyteen.. Mitä mieltä ootte tästä? Oon nyt vaan kärvistellyt ja käyttänyt Mobilatia.. Tulehduskipulääkettähän sekin tietysti on..
 
Onnea plussanneille! :heart:

Toivottavasti nenni26:n ja Alvinnan haamut vahvistuu. Peukut pystyyn teille siis.

Hui sentään, mikä kokemus Leonellalla jäänyt sektiosta :O En kyllä yhtään ihmettele, että ajatus sektiosta tai seuraavasta synnytyksestä ylipäätään kauhistuttaa.

Mua mietityttään seuraava synnytys myös. Esikon synnytys oli kaikessa lyhykäisyydessään kyllä helppo, mutta kaikki tapahtui todella nopeasti. Ehdittiin nimittäin olla sairaalassa joku reilu tunti, kivunlievityksestä ei tarvinnut edes haaveilla. Kaiken kaikkiaan aikaa vesien menosta lapsen syntymään meni alle 3h (käskivät synnäriltä tulla näytille 2-3h vesien menosta, jos oltaisiin odoteltu niin kauan niin ipana olis plopsahtanut pesuhuoneen lattialle), ja nyt hieman kauhistuttaa, että mitä jos seuraava(t) tulee tuotakin nopeammin! Suvussa on pikasynnyttäjiä, mm. oma äitini, ja ainakin sukulaisilla vauhti on vaan kiihtynyt lapsimäärän kasvaessa. Mutta kai tähänkin ongelmaan on apua saatavilla, tai että ainakin neukkutäti varmaan osaa lievittää tätä mun ahdistusta asian tiimoilta.

ON:
Mä odottelen edelleen vuotoa alkavaksi, nyt menossa kp40. Rajuja pms-oireita on ollut viimeiset 25 päivää, joten alkaa mennä hermo niin mulla kuin miehelläkin näihin vitutuksiin ja mahan vihlomisiin, saakelin kipeisiin ihonalaisiin finneihin... Raskaustestit (Davidin herkät testit) näyttää kaikki puhdasta negaa ja eilen huvikseen tehdyt ovulaatiotestit plussaa, tänään tehty ovulaatiotesti puhdasta negaa. Varasin ajan gynelle, saapa nähdä saisiko sieltä jonkin sortin apua tämän kierron säännöllistämiseen ja sitä kautta jos saisi nämä oireetkin pois. En kestä itseäni tällaisena, eikä kestä mieskään pidemmän päälle.
 


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 21.9.2014



NimimerkkiikäkpykyaToiveissa
Hepuli_3054/29yk1ya 8/132. lapsi
tirpsi3040/??yk1ya 8/142. lapsi
mariana872738/26yk1ya 8/142. lapsi
:confused:
nenni262629/27-32yk5-1. lapsi
lauwra2629/30yk2ya 7/142. lapsi
Sirppuliina3528/30-35yk2-4. lapsi
s4nnn2927/??yk5-2. lapsi
HKS843026/29yk2-1. lapsi
Alvinna2824/??yk3-2. lapsi
Jepulis<33123/27-28yk8-3. lapsi
Whisky 21/31-32--4. lapsi
pipiipa2018/29-33yk6-
phaedra3016/28-31-ya 7/142. lapsi
:heart:
Kaktuspiikki833112/32yk5-3. lapsi
hennaliina2610/27-28yk2ya 8/141. lapsi
heikkulin278/23-28yk3ya 7/142. lapsi
heidip*267/27-28yk1ya 9/143. lapsi
Titti336/31yk1ya 9/142. lapsi
caramba89256/32-36yk2ya 7/142. lapsi
JeHil336/28-31--5. lapsi
eläinystävä275/26-28yk3ya 7/141. lapsi
Aatoel334/25-28yk2-3. lapsi
Vivi Hellion344/28-30yk2ya 8/14 (6/14)2. lapsi
päärynärouva 3/28yk4ya 7/144. lapsi
Marie82322/29-32yk2ya 9/142. lapsi
Na-dene291/28-33yk1ya 7/142. lapsi
:)
Myyttynen26?/??-ya 6/142. lapsi
suan26?/??-ya 9-10/144. lapsi
sohvi3636?/??-ya 8/144. lapsi
maggis26?/??-ya 8-9/142. lapsi
dzelli23?/??-ya 8/142. lapsi
Huumori32tjot-ya 8/142. lapsi
Jennyliini""27?/??yk1ya 9/144. lapsi
Susunasu25?/??-ya 10/143. lapsi





........................ Piinailijat

........................ s4nnn...........DPO12
........................ Lauwra..........DPO12
........................ Jennyliini""......DPO12
........................ HKS84...........DPO10
........................



........................ Haaveilijat

........................ InkeriIisakki
........................ Penni89
........................ Leonella
........................ BlackCat
........................ Tee86




....................:heart: Plussanneet :heart:

....................... Pecanpie 6/14
....................... Unto-Helmiina 6/14
....................... äiti88 8/14
....................... CherryCake 9/14
....................... joa 9/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)
Ilmoitathan, jos kiertosi venyvät yli 60 päivän. Muuten siirrän listalta
ihmiset, joista ei ole kuulunut mitään ja kp:t ovat yli 60, haaveilijoiden
puolelle. Tämä siksi, että listä pysyisi siistinä ja ajantasalla. :) Takaisin
tottakai pääsee, kun vaan huutelee ketjussa :)



 
Viimeksi muokattu:
Mä olen ollut niin paljon menossa, että on jäänyt listan päivittäminen ihan retuperälle, pahoittelut siitä :ashamed: Päivitettävää oli aikalailla, joten jos jokainen ihana nainen nyt kurkkaisi oman rimpsunsa, että se näyttää oikein ja jos on piinapäivät menossa, että myös DPO:t olis oikein. Kiitos :heart: Ja uudet vlistalle haluavat vois taas laittaa tietorimpuja, niin lisään teidän listalle. Tervetuloa piinailemaan :wave: :)


Kirjottelen kohta muuten kuulumisia. Ja muokkaan ton listan ulkonäköä vielä, siellä hyppii nyt rivit miten sattuu. ;)

PS. Menkat alko tänään aamulla :(
 
Mää oon vahingossa jääny tonne piinailijouden joukkoon, saa poistaa :) Ääh, kännyllä en saa punaiseks tätä. Muuten oli tiedot oikein.

Onnea kovasti plussanneille <3

Minä täällä ihmettelen superoutoja menkkoja.. torstaina alkoi, mahakipuja ei ole ollut lainkaan. Päätä vaan parina päivänä särkenyt. Ja nämä on ollut niin niukatkin, yhtenä päivänä vaan hieman enemmän vuotoa. Nyt tuntuu että jo loppumassa. Mut mikäs siinä, en kyllä niitä kipuja ois halunnutkaan :) Tuskin silti raskaanakaan oon koska tein negatestin ennen menkkojen alkua.
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Onnea plussanneille <3 luo hieman ihteenkin uskoa että onnistua voi! :)

Tänään kp 12/32,oli tuolla listassa ihan oikein siis. Tämä kierto otetaan nyt sitten tosissaan,eilen varulta jo aloteltiin ja sanoinkin miehelle että ens viikko koitetaan heilutella peittoja joka toinen ilta. (Eikös sillon pitäs olla ovis? Minun laskujen mukaan ainakin.) Sillä on iltavuoro, se on paras mahollinen vuoro näihin vauvanteko puuhiin. Aamuvuorossa se on liian väsy ja menee ennen mua nukkumaan ja ja yövuorossa ei puhettakaan! Joten nyt on kaikki keinot sallittu ja en kuuntele minkäänlaista vinkumista että väsyttää,otan sen vaikka väkisin! Ainut että itellä flunssa painaa päälle edelleen,yhen kuurin jo syöny ja tää ei vaan helpota! Poika yskii kans yöt,sillä oli vaan viirusta kun lääkärissä käytiin. Se verottaa jonkin verran mutta ei tässä näy auttavan parempia aikoja jäähä odottelemaan.
Ens kuussa lähetään hotellilomalle viikonlopuksi,poika tietty mukana,mutta nukkuuhan se kotonakin samassa huoneessa :saint: Jos ei muuta niin pääseepähän vähä muihin maisemiin.

leonellan kokemus on ollut kyllä kauhee! :O Ihmekkään jos pelot jäi! Mulla on takana alatiesynnytys enkelin kans ja sitten kiireellinen sektio pojan kans. Sektio sujui hyvin ja paranin yllättävän nopeeta siitä. Alatie synnytys jätti kaameemmat muistot,jostunee tietty osaltaan enkelistäkin kun kuollut vauva piti synnyttää,mutta ei se sujunut oikein mitenkään tuota poikaa synnyttäessäkään. Ne kivut on jotain aivan kaameeta ja en hallihe yhtään ihteeni,sitten kun kätilö työnsi puolipakolla ilokaasua,joka sai oksentamaan vielä enemmän,niin että loppujen lopuksi oksensin jo verta ja olin aivan poikki. Poika ei ruennu laskeutumaan tarpeeksi nopeeta ja sillä romahti happiarvot,joten lääkäri päätyi sektioon. Jos meitä vielä kolmannella siunataan,aion vaatia sektiota! kyllä siinä helpommalla pääsee,vaikka riskinsä siinäkin tietysti on. Alatiesynnytys ei vaan taijja olla mua varten :D

Tilasin ovistestejä,vaikka vannoin etten ala niiden kans hermoilemaan. Kyllä se vaan taitaa olla helpointa kun tietää tarkalleem millon on ovis niin osaa oikeena päivänä yrittää.

Omaa napaa taas paljon :snotty: Leppoisaa sunnuntaita!
 
No niin. Nyt on meidän hieno uusi lista valmis. Alko ärsyttää, kun ne rivit hyppi miten sattuu ;) Voi kun olisin kotitöissäkin näin tarkka :LOL:

phaedra: Toivottavasti sulla vaan kroppa reagoi ovikseen tms. eikä ole mitään vakavampaa. Tosin ymmärrän hyvin, että haluaisit jo pikkuhiljaa vastauksen, mistä noi kivut johtuu. Inhottavaa :( Tsemppiä :heart:

Aatoel: Lyhyessä kierrossa sen haittaavuus riippuu siitä missä vaiheessa ovis on. Jos ovis on kierron alkuvaiheessa, niin oviksesta 14 päivän kuluttua alkaa menkat, jos ne on alkaakseen. Toinen vaihtoehtohan on sitten, että on raskaana. Tai no kolmaskin vaihtoehto on eli että ovulaatiota ei ole tapahtunut. Mutta jos ovis tapahtuu, niin menkat alkaa 14 päivän kuluttua siitä, jollei ole raskaana. Sitä en sitten tiedä, että jos luteaalivaihe (oviksen ja menkkojen välinen aika, joka normaalisti on sen 14 päivää) on kovin lyhyt, niin mitä se tarkoittaa. Maalaisjärki sanoisi, että liian lyhyt luteaalivaihe saa aikaan sen, ettei raskaus voi alkaa. Jos jollain on tarkempaa tietoa, niin korjatkaa, jos olen väärässä.

eläinystävä: :hug: ja tsemppiä :heart: menkkojen alkamisen vuoksi :(
päärynärouva: Myös :hug: ja tsemppiä :heart: menkkojen alkamisen vuoksi :( ja voi ei toi kemiallinen :( Ihan hirveetä :(

Tanja12: Toivotaan, että sulla noi koholla olevat lämmöt tarkottais sitä itteään :heart: Ja mulla oli esikoisesta menkkamaista jomotusma muutaman viikon plussan jälkeen. Sekin voi siis olla ihan normaalia :)

Jepulis<3: Mäkin toivon sulle tärppiä :heart:

Jennyliini"": IIK! Apua! Ihanaa! Pikkuiselle kehotus tarrata lujasti kiinni :heart: Varovaiset onnittelut :heart:

Mites Lauwran testailut? :xmas:

kaalimaankakaralle ovisonnea ja eikun peitot heilumaan. :) Ja hei tervetuloa tähän sakkiin :wave:

Alvinna: Kyllä siihen tikkuun pystyy kuvittelemaan viivan. Puhun kokemuksesta :( Mut toivottavasti sun ei kohta tarvii sitä kuvitella :) Plussatuulia ++++++++++ :heart:

Apua! Iik! :heart: nenni26:llakin haamua. Alkaiskohan nyt meiän sakissa plussa-aalto :xmas: Ihan varovaiset onnittelut jo ja pikkuiselle tarrasukkia roppakaupalla: heart:

hennaliina: Oisko Panadol ihan mahdoton ja huono vaihtoehto siihen rintalihakseen? Se ei kai ihan samalla tavalla vaikuta, mutta...

tirpsi: Eikös ne sovi syöksysynnyttäjille jopa käynnistysaikoja, ettei vauva syntyis kotiin tai matkalle? Näin muistelen kuulleeni :)
Ja kylläpä se sun kierto nyt venyy. Toivottavasti gyne osaa auttaa asiassa :) Olisko mahdollista, että ovis onkin ollut vasta eilen, jos testi näytti plussaa? Jos se on ollut eilen, niin sulla pitäis alkaa menkat parin viikon päästä :)


Ja meille kaikille taas ihan hirveästi plussatuulia ja ovisonnea! Jospa tästä tosiaan alkais tän ketjun plussa-aalto :heart: Puuuh: ++++++++++++++++++++++++++++


Ja sitten sitä omaa napaa: Eli olen ollut vähän töissä ja järjestänyt yhdet vauvajuhlat ja sellasta pientä, joten tänne en ole juurikaan ehtiinyt. Jospa taas tästä eteenpäin ehtis sillon tällön :)
Eli ne mun haamuviivat ei vahvistunu, vaan menkat alko tänään. Se viiva oli kuitenkin niin vahva, että uskon kiinnittymisyritystä olleen. Se viiva kun tuli ihan testiajalla ja näkyi helposti vaikka haalea olikin, myös kuivassa testissä. No, jospa seuraavassa kierrossa sitten tärpäisi, saatais juhannusvauva :) Eli täällä odotellaan nyt vaan vuodon loppua ja sitten sitä kierron puoliväliä.
Mulla on ilmeisesti kierrot vähän pidentyneet synnytyksen jälkeen. Ennen oli melkein kellon tarkasti sen 28 päivää, nyt on ollu 33 ja 31 päivää. Mut tietääpähän ajottaa sitten ton touhuilun oikein eli alottaa ajoissa ja jatkaa vähän pidempään, niin jospa pärjättäis edelleen ilman ovistikkuja. Tosin mun sisäinen himotestaaja huutaa, että kaikki testit tänne vaan, kyllä minä testaan ;)
 
Na-dene, ensinnäkin rimpsu on oikein :) ehkä pieni näppivirhe ya 7/14 ;)
Dpo11 testasin negan, joten nyt rauhassa odottelen menkkojen alkamista alkuviikosta. Kunhan ei kierto venyisi. Ollaan 4.10 lähdössä kaveriporukalla laivalle ja odotan pään nollausta innolla :D

Mä olen yrittänyt järkeillä, että seuraavan 8kk aikana vauva saisi luvan saada alkunsa niin ei tuo esikoinen ehtisi täyttää 3v:tä ennen sisaruksen syntymää. Olisi helpointa niiden uusien äippärahojen kannalta.Tavallaan se helpottaa, että ei ole pakko raskautua heti ja tää "vauvaprojekti" menee omalla painollaan ilman stressiä :)

Toivottavasti nennin ja Alvinnan haamut on pian plussat! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Na-dene ihana kuulla =) ja paljon onnea uuteen kiertoon :heart: . Huomenaamuna selviää...oon vähän hermostunu. Laitan yhdeksän maissa tuloksen, jos ei tule yllätyksiä (jos en ehdikkään tehdä sitä aamulla)
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaa ja ihmettelyä. Menkat pitäisi alkaa huomenna ja aina sinä päivänä on samaan aikaan ekojen veritippojen kanssa alkanut mahakrampit yms, sen kummempaa ennakkovaroitusta ei vuodosta tule, ei mitään lisääntynyttä valkovuotoa tms eli siinä vaiheessa kun tuntuu "märältä" niin menkat on alkaneet.
No tänään on puolesta päivästä asti ollut menkkakipuja ja kokoajan alakerrassa märkä olo mut eipähän oo tippaakaan verta tullut.

Raskauteen en usko sillä tosiaan viime kerralla dpo 10 tuli ihan selkeä värillinen haamu testiin ja tänään on dpo 12. mä en vaan tajua mun kroppaa enää!
 
Na-dene, kiitos listan päivittämisestä <3 ja tsemppiä tähän uuteen kiertoon!!!

Mulla tää sivu jumittaa jotenkin ihmeellisesti :( en pääse enää edes tummentamaan kenenkään nimiä, saati sitten käyttämään hymiöitä. Kummallista!!

tsemppiä teillekin, piinailijat! Täällä eletään jännityksessä mukana ja toivottavasti perästä tullaan plussaten kovaa :)

Mitään oloja ei oikein ole, vasta tosin on kp 8. Ens viikolla olisi vähän sijaisuuksia ja koulua, joten aika varmasti menee nopeaan. Ei siis mitään kiinnostavaa päiviteltävää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene

Yhteistyössä