Vauva Haaveissa 2013

Kiitsa tyypit, ootte mahtavia! Uuteen kiertoon juu. Ja nyt on elämäntilanne vähän relampi ku tossa edellisessä kierrossa, niin ei stressikään paina niin :).

Tässähän päästään pian taas jännittelemään sitten kaikkia muita! Alkuoään likoista en tiiä ketkä kaikki täällä ovat mukana yhä, mutta Slallua ja Postimerkkiä alan ainakin jo vähän silmäilemään jännityksellä täällä :)! Zemppiä likat!
 
Tilasin lisää ovistestejä.

Jotenkin ollu niin pessimistinen tunne ettei tälläkään kertaa onnistunut, yritän nyt vain odotella menkkoja. Huomenna on dp9. Jos lauantaina ei menkkoja kuulu niin sitten teen testin.

Aamulehdessä oli juttu että pessimistit elävät optimisteja pitempään, voi kakka.
 
Vauva haaveissa 2013



Muikeaa maaliskuuta!

Torstai 7.3.2013

Nyytti88............ 24........ 59/32............. 06/12......... yk 8.......... 2.
sofia_86............ 26........ 51/28............. 12/12......... yk 1...........2.
Piitu_83............ 28......... 44/24............ 03/12......... yk 13......... 2.

Tintti83............. 29...... 42/33-36.......... 07/12......... yk 6.......... 3.
Alexandra89...... 23........ 36/30............. 01/13......... yk 1.......... 1.

Slallu................ 25...... 23/31-41........... 09/12......... yk 5.......... 1.
Postimerkki........ 23....... 23/29.............. 09/12.......................... 1.

jen_ni............... 26......14/28-38............ 01/13......... yk 3.......... 3.
Boom................ 25........ 9/31............... 01/13......... yk 2.......... 2.
Na-dene............ 27...... 9/28-30............. 01/13......... yk 2.......... 1.
Kaislanen.......... 26...... 5/29-34............. 09/12......... yk 7.......... 1.

miss_piggy........ 31......... ?/?................. 02/12......... yk 9.......... 1.


Jännäpäivät


Taustakuumeilijat
mavli
roro
jjennaa-
Ihanamami
haaveuni
Milk@
Unja-O
Rosie B.Mom
young_woman
annamay
Nenni88
happy sun
angelblue
pinkkihevonen


Plussanneet
Marraskuu: nanna_ 07.11.2012, BDU 08.11.2012 yk1, hopestar 24.11.2012 yk10
Joulukuu: pink dream 4.12.2012 yk2, Buster84 5.12.2012 yk1, Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2, Bambini 15.12.2012 yk 4
Tammikuu: fever 18.1.2013 yk 3, Maana_mamma 27.1.2013 yk 1
Helmikuu: Fossiili 1.2.2013, Helleka 4.2.2013 yk 3, sinnuli 5.2.2013 yk 2, pecanpie 6.2.2013 yk 2, vema 6.2.2013 yk 1, Tagzy 7.2.2013


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918

Päivittäjä
Slallu

Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
postimerkki toivotaan että täti pysyy poissa! Onko minkäänmoisia oireita havaittavissa?

kaislanen toivotaan että stressittömyys auttaa, ihanaa kun oot positiivinen! :heart:

Oon ihan ymmälläni näiden ovismerkkien kanssa. Taas tätä ällöttävän yksityiskohtasta pohdintaa :LOL: Limaa on ollu jo viikon mut kohdunkaula tänään tosi alhaalla (ovulaation aikaan nousee ylemmäs), eilen vihlo muniksien kohdalta seksin jälkeen. Tänään "vasta" kp23, ovis on kuitenkin myöhäsimmillään ollu parissa kierrossa kp27-28. Onhan se mahdollista että ovis oli jo mut nännit on normaalissa tunnottomassa tilassa ku aikasemmin on herkistyneet oletetun oviksen jälkeen..

Hiukan meinaa ahdistaa, ku laskin että mahdollisen seuraavan kierron ovulaation aikaan mies on reissussa, eli jos tästä ei tärppää, siirrytään yrittämään vauvaa vuodelle 2014 :/ MUTTA yritän olla ajattelematta sitä vielä ja toivontoivontoivon että ovulaatio tapahtuu ja tää olis se meidän THE kierto ...
 
miss_piggy
Täällä on nyt vasta loppunu täysin tuo keskenmenon jälkeinen tyhjennysvuoto. Viime perjantaina tilasin ebaysta 50kpl ovistestejä ja 20 kpl raskaustestejä ellen vielä oo maininnu, ja hintaa tuli yhteensä postareiden kanssa noin 11 euroa. Ja paketti oli perillä jo tiistaina, eli toimitus englannista kesti 2-3 arkipäivää :)

En oo vielä ovista alkanut tikuttelemaan, kun tosiaan tuo tuhruttelu nyt vasta loppui ja tuskin mun pitkällä kierrolla se ovis heti edes olisi näin keskenmenon jälkeen. Yksityiselle lääkärille odottelen sitä aikaa joka olis parin viikon päästä. Tahtoo clomit terojen lisäksi, ku en jaksa joka kuukausi bongailla että onko ovis nyt kp 26 vai vasta vaikka peräti kp 40, tikkujaki kuluis aika kivasti :x
 
postimerkki: Toivotaan, että noi oireet ennustaa kahta viivaa r-testiin :heart:

miss_piggylle tsempit!

Slallu: Itsekin olen miettinyt tota vuoden vaihtumista (eletäänkö me kaikki vauvakuumeilijat yhdeksän kuukautta etuajassa, justhan se vuosi vaihtu ;)). Olishan se kiva joululahja saada vauva joulukuussa, mutta toisaalta ajattelen myös mun (tulevan) ammatin kannalta asiaa näin: alkuvuodesta syntyneillä lapsilla on enemmän aikaa kypsyä kun koittaa koulun aloitus. Eli suuremmalla todennäköisyydellä esim. matikka ja äikkä sujuu vaivattomammin. Joten ei se tammi-helmikuu ole sen huonompi vaihtoehto saada lasta. (Ehkä hiukan kehno sanavalinta, huonoa kuukautta saada lapsi, ei ole olemassa :heart: ) Toki ymmärrän täysin sun näkökannan. Ja onhan tän pinonkin nimi Vauva haaveissa 2013. Mutta silti meillä on aikaa haaveilla ja iloita vielä monta kuukautta tän vuoden puolella, vaikka lapsi syntyisikin vasta vuoden vaihtumisen jälkeen. Tästä kaisesta huolimatta pidän sekä sormet että varpaat ristissä teiän puolesta, että tää olis se teiän THE kierto. :heart:

Omaa napaa: Kierron suhteen ei oikeastaan mitään kerrottavaa. Tuhruvuoto on vihdoin loppunut. Tänään tein ekan ovistestin ja näytti taas sitä haaleeta viivaa, jota se mulla voi näyttää pitkäänkin. Odotellaan siis rauhassa. Sen huomaan, että kun toi yk1 oli ja meni, niin nyt jotenkin osaa olla rauhallisemmalla mielellä tän testailun ym. kanssa. Ainakin vielä. ;) Womanlog ennusta ovista ensiviikon torstaille, joka olis siis kp16.

Käytiin miehen kanssa tiistaina Tallinnassa ihan kahdestaan ja muuten vaan. Eksyttiin kahteen vauvanvaateliikkeeseen :ashamed:. Toisessa oli pelkästää ulkovaatteita, joten en ostanut mitään. Toisessa sitten olikin kaikkea kivaa edullisesti, mutta hillitsin itseni ja ostin vaan yhdet potkuhousut. Ja sellaset taikalusikat, jotka muuttaa väriä, jos ruoka on liian kuumaa. En tiiä mitä ne Suomessa maksaa, mut tuolla ne makso 2e/2 lusikkaa. Kaikkiaan siis siihen kauppaan kulutin 6,5e, joten ihan hyvin hillitsin itseni. ;)
En tiedä johtuko tosta Tallinnan reissusta (laivan ruoka?) vai mistä, mutta täällä on podettu jonkinlaista vatsatautia. Eli eilen keskiviikkona sairastuttiin miehen kanssa parin tunnin välein molemmat. Tänään mies oli jo parempi, ja minäkin pikkuhiljaa jo nyt iltaa kohden.

(Ja taas kerran kilometriviesti. Miks mä en osaa koskaan kirjottaa lyhyesti :LOL:)
 
Na-dene kuulostaapa ihanalta nuo Tallinan kaupat! Sinnehän melkein pitäisi lähteä sitten joskus kun sen aika on.. :) Noi lusikat kuulostaa mielenkiintosilta, en oo koskaan kuullu tollasista!

Slallulle tsemppiä oviksen hyödyntämiseen ja piinapäiviin! :)

Postimerkki on jo päässyt kunnolla piinailemaan! ;) Pidän peukkuja! :)

Kaislaselle intoa oviksen bongailuun! :)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Täällä taustalla olen ollut ja käynyt välillä kurkkaamassa kuulumisia.
miss_piggy olet ollut ajatuksissani usein, voimia sinulle!

Slallu minulla menossa nyt yk 9. alkaa jo välillä ahdistaan, kun ei mitään tapahdu.
mielessä ollut jo usein, että meille tuskin vauvaa tulee enään tälle vuodelle.
toivonkin nyt, että raskautuminen tapahtuisi tämän vuoden puolella kuitenkin. leikkauksesta
toivuin erittäin hyvin ja kierto on normaali. nyt vain tärppiä odotellessa...

Ovista täällä odotellaan, nyt kp 8 menossa. miestä yövuorosta kotiin täällä odottelen;)
 
postimerkki toivotaan että tissikipu enteilee hyvää ;)

miss_piggy tsemppiä kovasti! Hyvä että vuotokin loppui. Toivottavasti saisit clomit avuks. Pakko kyllä sanoo että tosi hyvä hinta tollasesta määrästä testejä :O

Na-dene mieki oon pohtinu tuota koulukypsyysjuttua (myöskin tulevaan ammattiin liittyen). Niin pitkään ku lapsista oon haaveillu, oon halunnu lasteni syntyvän alkuvuodesta. Tää onkin joku psykologinen juttu, vuosi2014 tuntuu jotenkin "niiiin paljon kaukasemmalta" ku joulukuu2013 :D Ja siis ku ens kierrossa ei oo paljoo mahiksia :/ Eniten ahdistaa kuitenkin se että jos synnytän vasta 2014, en näillä näkymin pysty synnyttää kotikaupunkini sairaalassa :s neuroottisena ja vainoharhasena ihmisenä oon satavarma että miun lapsi syntyy taksiin tai ambulanssiin sen sairaalamatkan takia. En olisi tietenkään ensimmäinen, mutta ajatus niistä kivusta pelottaa jo muutenkin ni tuo ei oo kiva mielikuva...

Hmmm, pahalta kuulostaa Tallinna. Oon menossa käymään toukokuussa ni saa nähän mitä sieltä tarttuu matkaan. Jos vaikka sais luvan kanssa jo sillon jotain ostella...

pinkkihevonen hyvä että oot toipunut ongelmitta ja kiertokin kohdallaan. Vaikka itseä ahdistaa ihan yhtä lailla tuo vuodenvaihde, miulla ei tosiaan vielä yrittämisajan kannalta oo mikään paniikki, liittyy enempi oman elämän suunnitelmiin ja ajoituksiin. Siulle kuten kaikille muillekin pidempään yrittäneille toivonkin kovasti plussia, omakin mieli menee välillä pohjamutien kautta ni voin vaan kuvitella teidän tunteita :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
miss_piggy
Slallu:Kyllä sieltä löytyy niin paljon eri merkkisiä testejä ja halvalla, että täytyy sieltä tilata jatkossakin :) Oon pari ovistestiä jo testannut, en oikein osaa vielä sanoa mitä mieltä niistä oon...Ne on sellasia kapeita liuskatestejä, pitäs varmaan pissiä vaan johonki purkkiin että sais paremmin osumaan siihen tikkuun :D Ku tahtoo se kontrolliviiva vähän jotenki levetä ja jäädä toiselta reunalta tummemmaksi. Nyt ois tyhjennyksen jälkeen niinku kp 14, jos keskenmenosta lasketaan, mutta epäilen että ovista joudun odotella vielä pitkän aikaa.
 
Nyt on pakko tulla jakamaan makuuhuonehuumoria teidän kanssa. Oli niin hauska juttu, että tuli naurettua oikein kunnolla. (En tiedä naurattaako teitä muita, mutta tilannekomiikka oli kyllä niin kohdillaan :D)

Ollaan käytetty termiä "tallettaa" jo viime kierrossa. Ja nyt pupuilun jälkeen siinä miehen kanssa höpöteltiin ja totesin vaan, että täähän on ku rahaa pankkiin laittais. Mies tähän totes, että niin on, mutta hän vaihto pankkia. Hölmistyneenä kysyin, että miten niin. "No kun viime kerralla kaikki talletukset meni, mut mitään tuottoa ei tullu!" :LOL: :LOL:

Kysyin vielä hetken päästä, et mitäs jos tälläkään kerralla ei talletukset kasva korkoa. Johon totes vaan, että sit vaihdetaan taas pankkia. Kyllä ne jossain pankissa maksaa korkoakin. Johon mä sitten vielä totesin, että sit saakin yheksän kuukauden sijotuksesta kunnon bonukset kerralla. 3 kiloa puhdasta kultaa. :heart:

(Meillä on melko usein tapana puhua asioista kuvainnollisesti, niin että vaan me kaks ymmärretään. Inside-huumoria :D)
 
  • Tykkää
Reactions: mavli ja Helena2013
Hei ihan mahtavaa :D! Tulin tästä kyllä nyt niin hyvälle mielelle, että kiitos.
Hauskoja sanailijoita ootte. Mites siellä on kierto edennyt? Täällä alkaa tositoimien päivät lähestymään yhkaavasti. Ihanaa, että TAAS ollaan jo tässä vaiheessa :)!
 
miss_piggy
Mulla ei oviksesta tietoo, km-tyhjennyksestä laskien nyt kp 16, valkkari vaan haisee vähän jännälle, että toivottavasti ei tuu mikään tulehdus :( Apteekista hain jotain femiflor-tabletteja. Onneks on ens maanantaina se yksityinen.
Eilen pupuiltiin ekaa kertaa km:n jälkeen...
 
Vauva haaveissa 2013



Muikeaa maaliskuuta!

Tiistai 12.3.2013

sofia_86............ 26........ 56/28............. 12/12......... yk 1...........2.
Piitu_83............ 28......... 49/24............ 03/12......... yk 13......... 2.
Tintti83............. 29...... 47/33-36.......... 07/12......... yk 6.......... 3.
Alexandra89...... 23........ 41/30............. 01/13......... yk 1.......... 1.

Slallu................ 25...... 28/31-41........... 09/12......... yk 5.......... 1.

jen_ni............... 26......19/28-38............ 01/13......... yk 3.......... 3.
Boom................ 25........14/31.............. 01/13......... yk 2.......... 2.
Na-dene............ 27......14/28-30............ 01/13........ yk 2.......... 1.
Kaislanen.......... 26......10/29-34............ 09/12......... yk 7.......... 1.

Postimerkki........ 23........ 4/24............... 09/12.......................... 1.

miss_piggy........ 31......... ?/?................. 02/12......... yk 9.......... 1.


Jännäpäivät


Taustakuumeilijat
mavli
roro
jjennaa-
Ihanamami
haaveuni
Milk@
Unja-O
Rosie B.Mom
young_woman
annamay
Nenni88
happy sun
angelblue
pinkkihevonen
nyytti88


Plussanneet
Marraskuu: nanna_ 07.11.2012, BDU 08.11.2012 yk1, hopestar 24.11.2012 yk10
Joulukuu: pink dream 4.12.2012 yk2, Buster84 5.12.2012 yk1, Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2, Bambini 15.12.2012 yk 4
Tammikuu: fever 18.1.2013 yk 3, Maana_mamma 27.1.2013 yk 1
Helmikuu: Fossiili 1.2.2013, Helleka 4.2.2013 yk 3, sinnuli 5.2.2013 yk 2, pecanpie 6.2.2013 yk 2, vema 6.2.2013 yk 1, Tagzy 7.2.2013


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918

Päivittäjä
Slallu

Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
postimerkki voi harmi että menkat tuli. Voihan se olla, että siellä silti ois kaveri kyydissä, jos menkat kerta oli oudot :p Toivotaan että saatais taas plussaa tännekin.

Na-dene omat inside-jutut on ihan parhaita! :D minuu on koko ajan huvittanu nää "seksitermit" täällä, on jotenkin niin sieviä ilmaisuja ku ite puhusin ronskisti ihan vaan panemisesta. Meillä on tosin käytössä myös termi "paneloida" :D

miss_piggy laitanko siulle listalle jo kp:t? toivotaan ettei oo mitään tulehdusta :s

täällä kp27, nyt taas parin päivän tauon jälkeen kananmunalimaa ja kohdunsuu pehmee ja auki eli ovulaatio on joko ollu tai ihan hetkenä minä hyvänsä tapahtumassa. Eilen ja lauantaina laitettu "setit toosaan", arkikiireet ja aikaset herätykset painaa päälle joten näillä mennään :)
 
postimerkki: Voi kun siellä olis salamatkustaja kyydissä kuitenkin :heart:

miss_piggy
: Toivottavasti toi olis vaan jotain km:n jälkeistä juttua, eikä mitään vakavampaa. Mut toisaalta senkin takia hyvä, että pääset sinne yksityiselle, et jos on jotain mikä vaatis sen lääkärikäynnin, niin selviää sekin sitten samalla. Saa moneen asiaan (toivottavasti) vastauksen samalla kertaa.

slallu: Toi tallettaa-termi on tullu vasta nyt tän vauva-projektin myötä. (Ja mistäköhän sekin on tullut??! Ihan täältä palstalta tarttunut :D) Ennen on puhuttu ihan seksistä ja sitten meiän oma termi on kelliä. Tosin kelliminen voi olla ihan vaan sängyn päällä halailuakin, kun joskus vaan on hellyyden kipeä ja halausten tarpeessa :)

Kaislanen: Toi viesti oli varmaan mulle tarkotettu? Oon jotenkin osannu olla tässä kierrossa rauhallisemmalla mielellä kaiken suhteen. Oon lähes kaikkien asioitten suhteen sellanen, et innostun alussa kauheesti ja hössötän vielä enemmän ja sitten kun suurin alkuinto menee ohi, voi jatkaa normaalisti ;) Hyvä, että pätee tässäkin asiassa.

ON: Oon jo muutaman päivän tehny ovistestejä, koska ovis olis tarkotus tässäkin kierrossa bongata. Toivottavasti löytyy. Eilen illalla sitten kurkkasin WomanLogia tarkemmin ja totesin, et nythän on jo kp12 :) Oli jotenkin ihan jääny päivät laskematta. Menny vaan sillä ajatuksella, et ovikseen on vielä aikaa :D ÄLLÖVAROITUS: Eilen illalla aika myöhään olin ihan varma että nyt alko menkat, vaikka kp oli vasta sen 12. No vessareissulla selvis, et tulikin vaan ihan hillittömät limat. Eli jos viime kiertoa voi pitää esimerkkinä, niin ovis olis varmaan ke-to-pe paikkeilla. Mut nyt osaan olla tässäkin asiassa rauhallisemmin, koska viime kierrossakin tuli ensin limat ja sitten vasta useampaa päivää myöhemmin oli ovis, niin se saattaa päteä tähänkin kiertoon.

Mies totes tänään saunassa, että jos tärppää vasta ensi kierrosta, niin tulee tammikuun poika. Hellyyttävää, että sekin on jo laskenu laskettuja aikoja :kiss: Korjasin tosin, että voi se olla tyttökin... Meillä vaan molempien suvut on aika poikavoittoisia... Onkohan sillä mitään ennustavaa vaikutusta?
 

Yhteistyössä