Vauva Haaveissa 2013

Täällähän kuhina käy, uusia tulee ovista ja ikkunoista. Ihanaa, tervetuloa joukkoomme :wave:

Testitilausta pitäis alkaa tekeen. Päätin tämän kummallisen kierron jäljiltä taas tikuttaa seuraavan kierron, mutta hitto ku en osaa päättää mistä tilata. Davidin testit oli mun mielestä ok, niitä tässä yrityksessä oon käyttänytkin, moni hehkuttaa wondfoa halpatestillä. Mammaksilta tuli tilattua esikon aikaan (mikä lie niissä merkki), pc:n testeillä taisin tikuttaa yhtä ovista osittain.. valinnan vaikeus, määrällisesti en ihan huimasti testejä kuitenkaan haluaisi, saati että köyhtyä niistä mielettömän paljon. Suosituksia?

Omanapaa: väsyttää edelleen tuskastuttavan paljon. Eilen tuntui ettei hereillä pysy, joskin takana oli tosi vähillä unilla menty yö, kun toissailtana nukkumatti karkasi ennen ku saatteli minut höyhensaarille. Tänään töissä olin maailman laiskin. Ja hitain. Hävettää oikein. Outoa, kun eilen pupuiltiin, oli alakerran sisuskalut tosi kipeät ja hellät. Kokeilin googletellakin aiheesta, mutta en löytänyt mitään tietoa, paljon vaan pco:sta ym. Tää on joku kiertoon liittyvä juttu, koska oikea nivunenkin kipuilee taukoamatta, mutta mietin, että onkos tuo normaalia.. ja voisko se olla viite tädistä vai raskautumisesta. Ensimmäistä veikkaan. Tuntuu ettei mikään oo ihan kohdillaan, tosi raivostuttavaa.

Ja ai niin; me tehtiin tarjous siitä haaveilemastamme talosta. Eilen myös laitettiin tää oma rivarikoti myyntiin, sen ilmaantumista nettiin odotellen. Ja puhelin ku soi, minä pomppaan puoli metriä ilmaan siinä toivossa että välittäjä soittaa :D

Minä een nyt muista mitä kukakin oli kirjoitellut enkä pääse vakoilemaan, kun tekstit on melkein kaikki tuolla edellisellä sivulla. Höh. Joten taidan jättää löpinät sikseen ja lähteä kauppaan.
 
Huomenta!
Tuli tuossa tänään mieleen , että kuinka paljon sitä yritystä pitää oikeasti olla takana, ennenkuin mtn tutkimuksia tehdään? Jossain puhutaan vuodesta, jossain puolesta vuodesta. Itse olen sen vuoden kannalla, mutta mistäköhän tuo puoli vuotta on johonkin tullut?

Täällä kp2 karseiden megakipujen kanssa. Buranaa menee, sitä kun lääkäritäti suositteli. Siitäkin tuntuu olevan useita mielipiteitä, buranasta meinaan. Mulle ainakin lääkäri sanoi, että ei vaikuta raskautumiseen ja että sitä saa syödä raskaudenkin aikana. Kaikkialla ja kaikista asioistahan näitä useita mielipiteitä on, onneksi omakin järki toimii, ainakin välillä :)

Mites te muut, mielenkiinnosta kysselen, että kun raskaudutte niin millaiset välit teillä on appivanhempiin? Olen omaa suhdettani anoppiin kovin miettinyt, ei ole sieltä helpoimmasta päästä. Ja KUN joskus raskaudun, niin tiedän, että taisteluita tulee, koska minähän elän omaa elämääni ja hoidn raskauden omalla tavallani enkä hänen tavallaan :mad:

Tulikohan taas jotenkin sekava viesti =D
 
Tännehän on tullut paljon uutta väkeä, tervetuloa mukaan!

En oikein ole jaksanut kirjoitella tänne, kun meinaa alkaa todella jo ärsyttämään tämä oma kierto. Nyt tosiaan kp43 ja mitään ei tapahdu. Ei tätiä ei plussaa. Mutta aloin miettimään tässä, että jospa olenkin ovuloinut viime viikolla (kuvan testistä tänne laitoin), koska nyt kun ovistestiä tekee, niin viiva jää todella haaleaksi. Eli tässähän voisi kohta puoliin alkaa testaamaan, kunhan muutamia päiviä on vielä kuljettu eteenpäin. Alaselkää on parina päivänä vihlonut siihen malliin, että luulin jo tätin tulevan vaan ei. Katsotaanpa tässä hiljaa eteenpäin. Pitänee mennä lääkäriin, mikäli tässä ei olla plussalla eikä tätikään tule.

Appivanhemmista sen verran, että oma anoppini on kuollut. Appiukko on ihan mukava tyyppi, mutta ei mitenkään erikoisen läheinen. Ei siis sekaannu mitenkään meidän elämään yms. vieraillaan puolin ja toisin, ei oikeastaan sen kummemmin.
 
Huomenta!
Tuli tuossa tänään mieleen , että kuinka paljon sitä yritystä pitää oikeasti olla takana, ennenkuin mtn tutkimuksia tehdään? Jossain puhutaan vuodesta, jossain puolesta vuodesta. Itse olen sen vuoden kannalla, mutta mistäköhän tuo puoli vuotta on johonkin tullut?
Jos nainen on yli 35-vuotias (toisten lähteiden mukaan yli 37v.), suositellaan tutkimuksiin lähtöä jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen...

Me olemme päättäneet mieheni kanssa, että jos helmikuuhun mennessä ei ole onnistanut, menemme tutkimuksiin. Olen kohta 37, joten en halua hukata aikaa...
 
miss_piggy
Täällä on sitte nyt kp 1/29, yk 7 ja terolut-kuuri nro 6 alkaa kunhan sen aika tulee..

Enpä taas yllättynyt juurikaan...ei muutaku tammikuussa hoitoihin jos ei oo tärppi käyny. Eli mulla tulee vuoden alussa yritystä vuoden verran ja ikää tulee kesällä 32.
 
Helou ja tervetuloa kaikki uudet, päivittelen teidät huomisen listalle :)

Nannalle onnittelut, oli tosi pikavisiitti :D

Meillä ei oo pahemmin ollu biologiasta puhetta, ei ainakaan vielä pahemmin tunnu miestä kiinnostavan. Okei, mie oon meistä se kuumeisempi, mies "anto luvan" koko projektiin osittain sen takia ettei enää pystyny tekosyillä viiraamaan pidempään. Tietää sen että siittiö hedelmöittää munasolun ja loput hoituuki sitte itestään :LOL:

Anopista, oon onnekas koska miulla on ihana anoppi. On hyvin samantyylinen ku oma äitini, jonka kanssa oon tosi läheinen. Ja myös mies tulee äitini (kuten myös omansa) kanssa hyvin juttuun, eli ei etukäteen tarvii törmäyksiä pelätä. Ennemminkin luulen että saan olla ohjeistamassa heitä etteivät lelli lapsiani pilalle .D

Ostin tänää ovistestejä, jos ens viikon alussa kattois mitä näyttää. Muuten täällä ei siis tapahdu vielä mitään. Nukuttais aivan mielettömästi, jäi unet aika vähälle viime yönä eilisten opiskelijabileiden takia. Oon vähän erilainen opiskelija, käyn aika paljon noissa bileissä mutta en juo alkoholia juuri lainkaan :D Jospa sais ens yönä otettua unia takasi.
 
Siis mitä ihmettä oon päivän pois ja tänne on tullu ihan hulluna viestejä ja uutta porukkaa :)! Tervetuloa kuulkaas kaikki uudet! Ihanaa. Mäkin oon nykyään niin tän meidän ketjun suhteen addikti, että tosi kiva kun täällä juttua riittää.

Ja hei ihan tuhannesti zemppiä kaikille jännäilijöille! Täällä alkaa pupuviikot olemaan käsillä. Täytyy huomenna tehdä ovistesti, kun tänään unohdin. Kääks.

Joku kysy onko munasarjat kipeenä, niin kyllä maar täälläkin sisuskaluja kokolttaa, mutat mun kierto on niin heittelevä, etten osaa sanoa mihin kohtaa kiertoa nuo osuis.

Appivanhemmat taas on mulla niin ihanaa porukkaa, että tiedän että hyö menee kyllä onnesta sekasin jos vauvauutisia päästään kertoilemaan. Anoppi on hoitoalalla ja aivan ihana ihminen, en vois parempaa toivoa. Varmasti saadaan paljon hoivaa ja apua sieltäkin suunnalta. Oon kyllä elämäni aikana nähnyt myös ei niin mukavan anoppikokelaankin, niin kyllä nyt osaa arvostaa tollasta mahti anoppia :).
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Vauva haaveissa 2013



Torstai 6.11.2012

Haaveuni............ 27.......... 45/38............. 7/12........................... 1.
Nenni88............. 24.......... 30/24............ 10/12........ yk 2............ 2.
Milk@................ 36.......... 30/30............ 10/12........ yk 1............ 1.
Unja-O............... 28.......... 29/32............. 5/10......30 yritystä ..... 1.
BDU................... 25.......... 28/28-35........ 09/12......................... 1.
s-atu.................. 26.......... 23/28............ 10/12.......................... 2.
Bambini.............. 31.......... 22/30............................. yk 3........... 2.
Postimerkki......... 23.......... 15/24............ 09/12.......................... 1.
annamay............ 23.......... 12/30............. 09/12........ yk 2........... 2.
Kaislanen............ 26.......... 11/27............ 09/12........ yk 3............1.
Slallu................. 25........... 8/28-41......... 09/12........ yk 2........... 1.
Hallittu kaaos...... 22........... 8/??.............. 10/12…...... yk 1........... 2.
Piitu_83.............. 28........... 3/26............. 04/12.......................... 2.
miss_piggy......... 31........... 2/29.............. 02/12........ yk 7.......... 1.




Jännäpäivät

Bambini dpo?



Jos haluat listalle, kirjoita tietosi punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Oioi! Tosiaan, vain hetki pois ja täällä on mahtavasti uutta porukkaa ja hienoja uutisia! Wautsi :)

ON: ovista odotellaan viikonlopulle / alkuviikolle mutta hemmetti kun on nyt tädin poistuttua tehnyt mieli vaan koko ajan, oon ihan varma että sitten kun ovis on käsillä niin ei enää jakseta :D pitää varmaan koittaa vähän malttaa. Heh. Aikamoiset ongelmat mulla :p Ja vitsit, tulipas nyt rohkaisua tosta nanna_:n plussasta, kyllä se ehkä voi meilläkin tärpätä vaikka esikko on vasta puolivuotias... :)

Ja tosiaan: Tervetuloa kaikille uusille! =)
 
PS. Kaislanen, pakko sanoa että sun jutut voisi niin monesti olla itseni kirjoittamia, kuulostaa nimittäin niin tutulta! Taidetaan olla sun kanssa aika onnekkaita kun on mukavat appivanhemmatkin :) Meillä ainakin ne on ihan pelastus vauvan hoidon suhteen.
 
Hih, meillä kyllä tuntuu olevan jotain jännää synkkausta ajatuksissa ja muutenkin. Ja kaiken lisäks tällä hetkellä kyllä niin sama rytmi meneillään :D! Hehe. Hauska päästä jännäilemään yhdessä.

Toi listahomma on niin hyvä juttu kun näkee helposti missä kukakin menee ja pääsees itten jännäilemään jännäviikkolaisten kanssa :)!
 
  • Tykkää
Reactions: annamay
Hei kaikille!

Täällä alkaa olla kans ovisaika käsillä. ainakin niin luulen :) koskaan en ole siis ovistestejä käyttänyt. kp 14 on tänään. huh, nyt kun ajattelee asiaa, niin johan heti tulee mukava jännitys pintaan;) mies tulee aamulla töistä, tarvinnee heti houkutella petipuuhiin...

minä en kyllä tunne omaa ovistani. vaikka olen nyt oikein yrittänyt kuulostella kehoani niin en huomaa mitään. omituinen on tosiaan naisen keho ja jokaisella erilainen.

meilläkin on keskusteltu siitä, miten raskautuminen oikeasti tapahtuu:D mies ajatteli sen olevan paljon yksinkertaisempaa. vaikka niin ajattelin minäkin. on se kumma, silloin, kun vauvaa ei halua, niin ehkäisystä pitää tarkasti huolen ja saattaa jopa pelätä raskaaksi tulemista ja sitten kun oikeasti haluaa vauvan ja asettuu muutenkin elämässä aloilleen, niin sitten ei tapahdukaan mitään. :| vaikka on poikkeuksiakin, monenlaisia.

Anopistani. minulla ei ole kovin läheiset välit anoppiini ja hänellä on jo useita lapsenlapsia. olen usein miettinyt, että osaako hän enään edes iloita meidän vauvasta. asumme melko kaukana toisistamme, joten hän ei ole lähellämme vaikka tarvisimmekin. joskus huolettaa, kuinka käy vauva-arkena, kun molempien suku on kaukana.

onnea nannalle!
 
on se kumma, silloin, kun vauvaa ei halua, niin ehkäisystä pitää tarkasti huolen ja saattaa jopa pelätä raskaaksi tulemista ja sitten kun oikeasti haluaa vauvan ja asettuu muutenkin elämässä aloilleen, niin sitten ei tapahdukaan mitään.
pinkkihevonen, mä olen kans miettiny ihan samaa juttua... Itse nimittäin olen pelännyt tulleeni raskaaksi ja tehnyt paniikissa testiä rautatieaseman vessassa, kun en malttanut odottaa kotiin asti sen ostettuani. Tai hakenut jälkiehkäisytabletteja ja toivonut ja rukoillut hartaasti, että ne toimivat...

Välillä mietin, että onko mulla edes oikeutta toivoa/odottaa raskautta, kun olen kaikki nämä vuodet lähinnä pelännyt sitä. Mutta vasta nyt mulla on mies, jonka kanssa voin edes ajatella perustavani perheen.

Mitä appivanhempiin tulee, mulla on ollut aina hyvä onni noiden anoppien/anoppikokelaiden kanssa. (Niitä on muutama.. ;)) Miehet vaan on olleet ihan peestä ennen tätä nykyistä. Ja tällä nykyisellä on tosi ihanat vanhemmat, uskoisin, että heistä olisi apua lasten kanssa. Asuvatkin samassa kaupungissa. Mutta omatkaan vanhempani eivät asu kaukana, ja oma äitini on odottanut mun lapsia jo kauan, joten varmasti myös hän on innokas lapsenvahti.

Kunhan nyt saatais se pieni ihminen alulle.. Mulla alko menkkakivut eilen. Nyyhkin jo miehelle, että ei tainnu onnistaa.. Huomiseen mennessä se selviää.

Toivon koko sydämestäni kaikille plussaonnea. Ja onnea teille, joilla plussa jo on.
 
Viimeksi muokattu:
BDU
Voi kääk, sain haalean viivan aamulla testiin! Sitä ei tarvinu ees tihrustaa läheltä vaan se kuitenkin näkyi aika selvästi vaikka haalea olikin.. Kylläpä on varovaisen onnellinen olo! Taidan kuitenkin vielä varmistella tässä vkl:n aikana, en uskalla vielä hypätä suoraan odottajien puolelle :) Ja tulipa mieleen että tän sakin ottaisin enemmän ku mielellään odottajien puolelle jatkaan juttua! ;)
 
BDU
ja ihan ku voisin nyt miettiä jotain muuta... :D Kysynkin teiltä viisaammilta, että kun mulla on nyt kp 28, niin onko se siis rv 3+6 vai 4+0? Ja jos käyn lueskeleen että mitä milläkin viikolla tapahtuu niin onko nyt alkava viikko sitten raskausviikko 5? Äh, en tajua miten tää voi olla näin hankalaa, anteeksi tyhmät kysymykset :D
 
BDU, Onnea!! :)

Jos sun kierto on 28, kp 28 on 3+6. Olen ymmärtänyt, että raskausviikkojen alkupäivään vaikuttaa myös kierron pituus. Mun kierron pituus on 30 päivää, joten raskausviikkojen alku lasketaan: kuukautisten alkamispäivä+2 pvää. Joten periaatteessa kai mulla on tänään 3+6. En kuitenkaan malttanut enää odottaa, vaan tein kuitenkin raskaustestin minäkin, ja se oli negatiivinen.. :( mutta ensimmäinen yrityskerta vasta, nyt sitten odotellaan kuukautiset ja uutta yritystä vaan... Toivottavasti mäki saisin joskus iloita plussasta.
 
BDU
Kiitoksia :) Mulla on aina ollu epäsäännöllinen kierto että ei oo siinä mielessä "varmaa" nuo päivät mut katotaan nyt jos tuo viiva vahvistuis ni vois ehkä varailla aikaa varhaisultraan.. Onpa sekava olo ku ei voi uskoa oikein tätä vielä. Ja puhaltelen kovasti plussatuulia kaikille! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Unja-O ja Milk@
BDU ihan tuhannesti onnea ja zemppiä. Tällaset uutiset kyllä niin rohkasee itteäkin :)! Jos nyt kaikki menee niiku ois suotavaa, niin sä voisit sitten perustaa meille tonne tästä ketjusta plussanneiden ketjun odotuspuolelle ellei joku sitä oo jo tehnyt. Hypitään täältä sitten muut perässä mukaan :) hihi. Kylläpä tuli hyvä mieli tästä uutisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
BDU
Se ois kyllä superkivaa ku sais täältä porukat matkaan odotuspuolelle! :) Katsotaanpas millon alkais tuleen lisää plussia vielä ja minäki vielä varmistelen parilla pregcheckillä tän ja ehkäpä soittelen jo maanantaina neuvolaan :heart:
 
Mä voisin liittyä tänne mukaan :) Eli olen 28v ja haaveillaan kolmannesta lapsesta miehen kanssa. Meillä on kaksi poikaa ennestään 04/09 ja 02/12 ja nyt haluttaisiin pienellä ikäerolla se kolmas <3 Mulla alkoi ekat menkat synnytyksen jälkeen vasta lokakuussa ja nyt ois sit eka yrityskerta ja kp13, toivottavasti tärppäisi :)

Listalle: Buster84.. 28v... 13/?... 11/12... yk1... 3.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
BDU, sinäkin plussaat! Ihanaa, lisää plussaa! :heart:
Tekaiskaapa tosiaan odottavien puolelle pino ni tiedetään me muutkin minne tulla niitten viivojen kanssa toivottavasti mahollisimman pian :)

Mie kävin tänää parissa rättikaupassa pyörimässä, joulukuun alussa ois mekkobileet ja ois kiva saaha joku uusi kolttu. Huomasin sitten seisovani sovituskopissa ihana neulemekko päällä ajatellen "tää ois ihana sit raskaana, pitäiskö ostaa valmiiks" :LOL: Tulin sitten siihen tulokseen ettei ehkä toinna käydä valmiiks raskausvaatteita hankkimaan, vauvanvaatteita ku on tullu jo jemmailtua :D
 
  • Tykkää
Reactions: BDU

Yhteistyössä