Vauva Haaveissa 2013

Onpas ihanaa käydä lukemassa muiden kommentteja, vaikka ei aina jaksakaan itse kirjoitella. Kauheasti sattuu ja tapahtuu ihmisille! Ja kovin kivaa lueskella, kun aika moni tuntuu olevan suht samassa kierron vaiheessa, kohtahan pitää jo jännäillä niitä testituloksia ;)

Ommoo nappaa: Täällä oli kovin jotenkin niukat menkat, mikä ei siis tod.haittaa yhtään mitään. Hassua tässä on vaan se, että seuraavana päivänä loppumisesta alkoi ovistuntemukset. Limailut, munasarjan vihlonnat ym. Ja just kun ajattelin, että nyt on pari viikkoa sitä kivutonta kautta, ennen kuin alkaa oviskivut ja siitä suoraan menkkakivut. Mut ei. Saapi nähdä millainen kierto tästä tulee. Tosin mulla enteilee ovis aina muutaman päivän ennen varsinaista irtoamista ja sit iskee se tajuton kipu kun se irtoaa. Hooh, tässä kierrossa meinasin yrittää saada tota ukkoa innostumaan puuhailemaan ainakin joka toinen päivä :heart:

Tulipas taas sekava sepustus :)
 
s-atu voi höh jos se täti siellä kolkuttelee! Tosin aina mitä pikemmin täti tulee niin sitä nopeammin taas on seuraavat otolliset päivät käsillä :)

Ja Slallu kääk mikä tilanne! Hyvän seivin kyllä tosiaan keksit noin nopeasti. Toisaalta jos ei selitys mennyt läpi ja äiti arvasi mitkä suunnitelmat on kyseessä niin ehkäpä siitä olisi se hyöty että hän ehtii "sulatella" vauvauutisia jo hieman etukäteen :) Vauvauutiset on kuitenkin niin iso juttu aina että kyllä niitä vähän pitää sulatella vaikka olisi hyvin toivottu ja iloinen juttu!

Mulla kävi vähän saman tyylinen juttu jokin aika sitten kun ovistestipaketti oli iloisesti levällään kylppärissä kun anoppi paukahti kylään. Tiedä sitten onko sitä hoksannut tai jos on niin onko tajunnut mikä juttu on kyseessä.. No, siinäpähän sitten miettii :D

omanapaosio toissailtana tosiaan tikku kirkui ovista ja eilenkin vielä. Nyt on ovis hyödynnetty niin hyvin kuin vain on jaksettu, jalat ylhäällä sängyssä makoiltu, greippimehut ja foolihapot kaadettu kurkusta alas ja mitäs vielä... :D Joo ihan rennosti otetaan, tulee jos on tullakseen ;) Vielä ei ole lämmöt pompsahtaneet ylös, toivotaan että nousisivat huomenna niin voisin varmistua että ovis tosiaan oli näinä päivinä ja voisi ruveta jännäilemään. Onneksi täälläkin on loppuviikko niin kiirettä että jospa malttaisin nyt rauhottua odottelemaan tätiä tai plussaa!
 
Moi!

Täällä kanssa yksi malttamaton jännäilijä:) ketjun löysin päivä sen perustamisen jälkeen ja siitä asti olen taustalla lueskellut. Tarve vertaistuelle on valtava ja paljon täältä on kyllä vastaavuuksia omaan tilanteeseen ja ajatuksiin löytynyt. Ja ketjun henki on aivan ihana. Tikuttelua en ole vielä aloittanut ja hommaan lähdettiin tjottailu-mielellä, mutta itsellä alkaa vaarallisesti kallistumaan jo ihan muuhun:) meillä kans miehelle biologiaa opetettu ja oon joitakin nettisivuja luetuttanut, ettei tule sitten juustohyllyllä kaikkien kuulle kysymys, että mikset muka pysty homejuustoa syömään??:) Meillä tämä suunnittelu vain meidän kahden välistä, ettei luo itselle liikaa paineita PCO:n vuoksi, mutta jos nyt plussais, niin jouluna olis ihana kertoa molempien perheille, ystävät saisivat odottaa sinne turvallisimmille ajoille.

Mutta oma tilanne...oon syönyt pillereitä n.10 vuotta ja lopetin ne syyskuun loppupuolella. Kuukautisia ei ole kuulunut sen koommin, jos ei lasketa pienen pientä tuhruvuotoa muutamana päivänä (näiden mukaan kierto 22 päivää). "luomukierto" alkoi sairaalareissulla, kun aivan valtavia sykäyksittäin tulevia kipuaaltoja, mutta ilmeisesti oli jonkinmoinen munasolun irtoaminen kyseessä. Diagnosoitiin myös oikean puolen PCO. Tämän jälkeen LUULEN tunnistaneeni kolme ovulaatiota, koska muistuttivat kovasti tätä kipua, mutta 100 kertaa pienempiä. Näistä viimeisin viikko sitten sunnuntaina nukkumaan mennessä. Petipuuhat osuivat ihan sattumalta suurinpiirtein kohilleen eli kaksi päivää ennen ja tarkoituksella seuraavana päivänä. Oviksen jälkeen pukkas VTI:n vuosien jälkeen. Nyt viikonloppuna alkoi alavatsakivut, perjantaina nukkumaan mennessä viiltävä kipu oikean munasarjan kohdalla ja lauantaiaamuna kuivunutta verta (toiveissa elää, että kiinnittymiskipuja ja -vuotoa) ja lauantaina ja sunnuntaina multiturvotus:) sunnuntaina lisäks valtava ketutus, joka jatkui maanantaina. Muuten ei mitään oireita, laskujen mukaan tänään olisi dpo9..mieleen hiipinyt nyt myös ajatus, että olisko tuo perjantain kipu kuitenkin ollut ovis, joka nyt missattiin..vaikka viikko sitten sunnuntain jälkeen loppui limat ja nyt melko tahkeaa on, ettei limojen puolesta kyllä passais perjantaille..

En kuvitellut, että tämä olis näin jännää (ja super stressaavaakin:)) mutta plussatuulia kaikille ja onnittelut jo plussanneille!! saatan olla aika laiska kirjoittelemaan (tai mistä tietää kuinka innostun nyt, kun uskaltauduin mukaan), mutta ahkerasti lueskelen ja hengessä elän mukana!
 
Hei kaikille!

Mukavasti on porukkaa tässä ketjussa, mukava lueskella kuulumisia.
roro, minullekin on aivan uutta, että tämä aika on näin jännittävää:D

minä odottelen ens viikkoa jännittyneissä tunnelmissa, koskapa meillä on tuparit ja menkat yhtäaikaa. ja jos ei tule menkkoja, niin sitten onkin mielenkiintoista... taidan kertoa suoraan kaikille vieraille, että tässä voi olla raskauden mahdollisuus:D huh huh, saa nähdä. aiemmin minulla on siis menkat alkaneet melkeinpä kellon tarkkudella ja perjantaina pitäs alkaa....ja tietenkin siinä käy niin, että kun kovasti jännitän, niin ne ei ala, mutta sitten muutaman päivän päästä alkaa... voi apua.

hei, minulle tuli mieleen, että onko täällä muita paljon harrastavia? olen jo miettinyt ja valmiiksi jopa aikaani suunnitellut, sitten kun on vauva:) eli hienoja suunnitelmia olen laatinut : aamupäivällä käyn vaunulenkillä ja otan toisen koiran mukaan, iltapäivällä sama homma, mutta nyt se eri koira. sitten jos on hyvä vaunuissa nukkuja, niin heppatallille mukaan (hyvin pieni kotitalli) kentän viereen nukkumaan kun äippä ratsastaa...:LOL: joo, tiedän, tiedän... siksi haluaisinkin kuulla, että miten teidän aika kuluu? miten omat harrastukset? minulla on kaksi koiraa, hevonen, ja sitten vielä käyn kuntosalilla.

minä olin viikonloppuna helsingissä messuilla messukeskuksessa, luin aiemmin, että joku muukin aikoi sinne. ihania juttuja siellä kädentaitopuolella!:D löysin paljon joululahjoja ja varmaan olisin löytänyt enemmänkin, mutta oli pakko ajatella, että laskutkin pitää vielä pystyä maksamaan. :LOL:
 
Viikonloppureissusta palannut.

Juu minä olen mennyt aivan sekaisin kiertopäivistäni joten ovista en oikein saanut laskettua... Kyllä ollaan touhuiltu, tuskin raskaaksi tästä yrityksestä. Mietityttää vain, että kuinka monen päivän kierto tulee kun viimeksi oli 24 ja sitä edellinen 28.

Saisivat menkat tulla aikaisin niin jos kolmas kerta toden sanoo :D
 
pinkkihevonen Itselläni ei harrastuksia ole kummemmin ollut ennen perhettäkään, mutta kokemuksesta voin sanoa, että varsinkin vaunulenkkien luulisi kyllä onnistuvan. Meidän 2v ainakin nauttii edelleen vaunulenkeistä vaikka nykyään ne menevätkin alkuun neidin kävellessä ja kun ei jaksa enää niin rattaissa istuessa.. hyvin hyvin harvoin saattaa vaunuihin enää nukahtaa. vauvana taas saattoi nukkua useita tuntejakin putkeen vaunuissa köllötellen - oltiin sitten liikkeellä tai ei. Paremmin nukkui vaunuissa kuin omassa sängyssä :)

Toiset lapset taas eivät suostu millään vaunuissa nukkumaan tai heräävät heti kun vähänkin pysähdytään. Ja tottakai ne päiväunirytmit ym. muuttuu pitkin vauvavuotta ja taaperoikään tultaessa niin moneen suuntaan. Jokainen päiväkin on erilainen ja välillä saatetaan nukkua vartin pätkiä ja toisinaan taas 3-4h putkeen jne.

Vaikea sitä on etukäteen ennustaa miten se tulee toimimaan ja minkä luontoinen vauva sieltä tulee, mutta ihan varmasti te löydätte oman rytminne sitten kun pieni maailmaan tulee ja alun hullunmyllystä homma tasoittuu. :)
 
mulle hei vois päivitellä ton kierron uusiks kun tänäpä eletään jo päivää 28/28
tosiaan aamuset menkkajuilimiset hävis kokonaan ja sen tilalle jännää kipuilua aina noustessa esim. sohvala ylös vasemmalla alamahassa.. hemmetti.. oli pakko testata ja ihan puhdas nega :(
en muista yhtään millasii kipuja mulla oli kun esikoista odotin .. sillonkin tuli plussa suht myöhään, et pieni toivonkipinä sittenkin elää:))
on vaan jotenkin hassu olo..ja aivan järkyttävä turvotus..maha on kuin ilmapallo .. jos ei tätiä näy vielä viikonloppuna niin sitten uutta testiä kehiin.
tein elämäni ensimmäisen testi-tilauksenkin:p

tuosta harrastamisesta.. en ole koskaan ollut kova harrastamaan yhtään mitään.koiran kanssa normaalia ulkoilua. ja voin kyllä sanoa että helposti ne lenkit jää tekemättä sen pienen lapsen kanssa ainakin alku-aikoina..meidänkin poika syntyi kylmimpään aikaan vuodesta niin mielummin jäi sisälle kun lähti paukkupakkasiin..tietenkin se on ihan omasta itsestään kiinni.mä oon ainakin niin huono tekemään/lähtemään yhtään mihinkään..täytys olla aina joku potkimassa perseelle :)

oonko mä ainoo kenellä tää kakplussa temppuilee?? parina päivänä on tullut joku server problem ettei pääse tänne sivulle lainkaan ja sit kun pääsee on pirun hidas :/
 
Hirveesti tekstiä päivän aikana tullu :eek: Tervetuloa uusille! Laittakaa punaisella tiedot jotka haluatte listalle. Jos siis haluatte listalle :)

Joo, eihän se mikään katastrofi nyt sinänsä ois vaikka äippä tietäski, tiiän vaan ettei pitäis ajatusta fiksuna ku miulla kuitenkin opiskelut vielä kesken ja jos tärppi tulee vielä talven aikana, viimenen puoli vuotta jää sitte äitiysloman jälkeiseen elämään :/ Mutta oon valmis ottamaan sen riskin.

BDU, ootko jo varannu neuvolaa? Piehän meiät kartalla, toivon mukaan meitä alkaa täältä kohta hiipiä sinne muitakin :)
 
Hellurei!

Tervetuloa roro, nyt ihan kirjoittelemaankin!

Mua täällä niin ärsyttää, kun oon unohtanu tehdä ovistestiä nyt. Mutta on täällä kyllä peitto heilunu, sain kun sainkin miehen heräteltyä eilenkin vielä :) hihi. Tänään oon antanut sen nyt ihan olla rauhassa. Jos huomena vielä vähän häriköisin sitä. Hih hih. Täytyy huomenna koittaa muistaa testata.

s-atu toivotaan, että sulla se täti pysyy nyt pois ja pääsisit vaan tuonne BDU:n seuraks ihan samoin tein :). Me ovistelijat tullaan sitten äksää perässä. Hih kiva haaveilla tämmösistä.

pinkkihevonen minä harrastan aika paljon jumppia ja kuntosalia ja oon kanssa miettinyt, että kyllä mä sitten haluan jatkaa näitä. Onneks mies on ihan päiväduunissa ja viikonloput vapaata, niin on mahis päästäkin iltaisin joskus jumpalle ja salille. Vaunulenkkejä tehdään ihan varmasti koko perheen voimin. Ihanaa.
Ja sitten yks mihin haluan ehdottomasti on vauvauinti. Olen muutaman kerran ollut kaverin ja tyttönsä kanssa vauvauinnissa ja jäi kyllä niin positiivinen
fiilis siitä, että haluan sitten itsekin mennä. Meillä muutenkin uimahalli on varmasti sellainen mitä tulee perheen voimin kulutettua paljon kun lapsi on isompikin. Olen itse pienenä rakastanut uimahallissa lutraamista ja talvella käytiinkin viikottain.

Tää on niin hassua kun suunnittelee jo niin paljon kaikkia vauvajuttuja, vaikka pitäis nyt ottaa ihan rauhassa. Tuo tän päivänen erilaiset mamit jakso näytti, ettei se ole aina niin varmaa, että tulee helposti raskaaksi. Mutta ihana, että hyökin vihdoin sai oman käärönsä.

Kerroin muuten yksi päivä ekalle kaverille, että meillä on tällainen tilanne, että saa tulla vaavi. Oli tosi hassua puhua tästä jollekin. Mutta hän itse odottelee vauvaa ja ollaan puhuttu että mä kuumeilen, niin se oli sit luonnollista sanoa, että tässä nyt on asia näin. Tuntuu kivalle, kun joku tietää <3

ps. kattelin noita hymiöitä ja mietin miksi hemmetissä on tehty tällainen hymiö :stick: hahaha
 
Vauva haaveissa 2013



Keskiviikko 14.11.2012

Haaveuni............ 27.......... 51/38............. 7/12........................... 1.
Unja-O............... 28.......... 35/32............. 5/10......30 yritystä ..... 1.
s-atu.................. 26.......... 30/28............ 10/12.......................... 2.
Bambini.............. 31.......... 27/30............................. yk 3........... 2.
Buster84............. 28.......... 19/?.............. 11/12........ yk 1........... 3.
annamay............ 23.......... 18/30............. 09/12........ yk 2........... 2.
Postimerkki......... 23.......... 17/24............ 09/12.......................... 1.
Kaislanen........... 26.......... 17/27............. 09/12........ yk 3............1.
Slallu................. 25.......... 14/28-41......... 09/12........ yk 2........... 1.
Hallittu kaaos..... 22........... 14/??.............. 10/12…...... yk 1........... 2.
angelblue.......................... 13/30-32.......................... yk 4 (Clomit)
Nenni88............. 24.......... 10/28.............. 10/12........ yk 3........... 2.
Piitu_83............. 28........... 9/26............... 04/12.......................... 2.
miss_piggy......... 31........... 8/29............... 02/12........ yk 7........... 1.
Milk@................ 36........... 7/30............... 10/12......... yk 1.......... 1.




Jännäpäivät

annamay dpo 2
Bambini dpo?


Plussanneet
nanna_ 07.11.2012
BDU 08.11.2012


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918


Jos haluat listalle, kirjoita tietosi punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
BDU
Huomenia kaikille!

Slallu tais kysellä miun neuvolasta, varasin varhaisultran ja sain ajan 27.11 eli parin viikon päästä!! :) Varsinainen neuvola on sitte vasta 21.12, eli piiiiitkän ajan päästä.. Kylläpäs kerranki tuntuu et aika kuluu hitaasti ku yleensä viikot menee ku siivillä ku on aina niin kiire. Nyt vasta 4+4.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Mulla nyt hetken aikaa (pari min) ollut sellaista pientä juilimista vatsalla hieman oikealla (satuinki just olemaan palstalla :D), voisikohan olla mahdollista että ensimmäistä kertaa elämässäni bongailen ovista (en ole kyllä ennen edes miettinyt koko asiaa) vai liekö sitten jotain omia tuntemuksia / yksinäinen paukku eksynyt tjtn. :D Olisi kyllä heti aika tasainen ja normi kierto jos tänään ovuloisin.

Nooh. Pitää yrittää olla miettimättä sen kummemmin :D
 
  • Tykkää
Reactions: BDU
Ovulaatio on kyllä niin ihme mysteeri! Mulla testien mukaan olisi ovis osunut kp 16, tänään (kp 18) nousi lämmöt, mutta nyt on ihan menkkakipujen oloisia tuntemuksia ja limatkin on enemmän ovistyyppisiä nyt kuin pari päivää sitten kun testien mukaan olisi ollut ovulaatio. Mitäköhän tuolla olikein on meneillään?
No, dpo 2 joka tapauksessa, oletan :)

Ja joo, tää kaksplus sekoilee pahasti myös täällä :(
 
annamay No niinpä. Mielummin yritän olla miettimättä koko asiaa :) Milloinkas niiden joidenkin puhumien kiinnityskipujen sitten pitäisi tulla? Voisiko olla jotain sen tyyppistä?

Juu täälläkin parina iltana tullut tuo ettei pääse kaksplussan sivuille ja välillä taas latailee niin pitkään ettei pitkän latailun tuloksena kirjoittamani viesti ole koskaan sivuille päätynyt, eli pari viestiä on jäänyt tulematta enkä ole jaksanut alkaa sitten uudelleen raapustamaan. Tosin tuo hidastelu voi johtua ihan yhdistelmästä surkea miniläppäri ja viimeaikoina hieman kiukutellut dna:n netti. Tuota hidastelua kun ei ole tällä pöytäkoneella kuitenkaan ollut minulla ainakaan..
 
BDU
Mulla myös on nää sivut kenkkuillu jo useempana iltana! Kyllä taitaa sivustolla olla jotain häikkää..

Minä en ole mikään asiantuntija noissa ovis ym. asioissa (en siis ole ikinä niitä fiilistelly tai edes ajatellu moisten olemassa oloa), mutta sen jälkeen ku jätettiin ehkäisy pois niin sen ekan kierron aikana kuulostelin hieman kroppaa tarkemmin ja luulen huomanneeni nää kriittiset ajat :) Oon yleensä aina menossa ja elämä on semmosta hulinaa ettei siinä jouda miettimään mitään nippailuja sillon tällön mut tajusin ku pysähdyin kuunteleen et kyllä mulla oli siinä kp 14-16 paikkeilla (en muista tarkkaa pvää) pientä nipistelyä vatsassa joka sitten hyödynnettiin reippaasti ukkelin kans.. ;) Sit n. viikko tuosta mulla oli uudestaan sellasta tikkuilua mahassa ja se oli minusta outoa koska oletettuihin menkkoihin piti olla vielä viikko eikä mulla yleensä ole ennen menkkoja mitään kipuja (ainakaan noin paljo ennen!) et jomotus alkaa vasta kun vuotoki. Sillon mä tietty toivoin et ois sitä kiinnittymiskipua, mut toisaalta olin aika varma et olin kuvitellu vauvakuumeissani kaiken.. Mut enpäs ollutkaan, kun ei niitä menkkoja ole kuulunutkaan ;) Joten toivoa on naiset, vaikka toki mielikin voi joskus temppuilla... :D
 
Toivotaan hallittu kaaos että toi on tosiaan ovulaationippauksia! Ahkerasti sitä sitten vaan hyödyntämään! ;)

En usko että nää vielä on kiinnittymiskipuja. Esikoisesta heräsin n. 5 päivää oletetun hedelmöittymisen jälkeen siihen kun kohdussa tuntui kuin joku olisi puukolla iskenyt. Luulin että ne oli liian aikaisin tulevat menkat jotka vaan sattuu ihan sairaan paljon. En ollut koskaan kuullutkaan kiinnittymiskivuista tai -vuodoista. Ne oli kyllä oudot kivut kun ne kesti varmaan pari viikkoa. Ehdin jo olla tosi huolissani. Mutta hyvin oli kiinnittynyt ja tuolla parvekkeella pikkuinen nyt tuhisee <3

Äääää en kestä, haluun lisää vauvoja!!! Sekoan kohta tähän vauvakuumeeseen!!! Seikkailen vaan päivät pitkät täällä netissä vaikka pitäisi olla tekemässä vaikka mitä tärkeetä, ihan kuin netti muka osaisi kertoa mulle onko tärppi käymässä tässä kierrossa vai ei. Oon jo kolunnut kaikki englanninkielisetkin sivut kun suomalaiset on jo käyty läpi :D Eikä missään kerrota oonko tulossa raskaaksi tässä kierrossa vai seuraavassa vai vasta puolen vuoden päästä vaiko ollenkaan! Ihme juttu :D

Ihana BDU kun tsemppaat! Toivottavasti me muut rynnätään sun seuraksi pian! Ootko voinut hyvin nyt plussan jälkeen? Oliko sulla muita oireita kuin ne nippailut ennen kuin plussasit?
 
Ovulaatiota ihmetellään täälläki. Lauantaiaamuna tehty testi oli tosi hailakka. La ja su pupuilut aiheutti kuitenki hurjaa vihlontaa, jonka epäilin liittyvän ovikseen. Tikkuun tuli eilen vieläkin haaleempi viiva ni mietin et oisko se voinu olla siinä välissä :/ Limoja ei oo kyllä ollu minkäänmoisia et voi se olla vielä tulossakin. Sais kyllä kierto edellisestä lyhentyä.

BDU, juu pohdinkin että meetkö varhaisultraan, ku siitä taisit mainita aiemmin. Näinköhän joutuu sit ite tekee saman, ei ehkä malta oottaa :D

noista kiinnittymiskivuista, jossain pinossa lueskelin keskustelua aiheesta ja about viikko hedelmöittymisestä se kiinnittyminen kai pitäis tapahtua. tiiä sitte :/

Kollektiiviset tsempit ja peukutukset kaikille! :)

alkaa jurppimaan tää sivuston tökkiminen, järkyttävän hidasta :eek:
 
Viimeksi muokattu:
BDU
Mulla tuli tissit myös kipeeksi muutama päivä ennen menkkojen alkamispäivää ja sitten alko siinä kp 26-> väsy ja palelu. Ajattelin ensin et ei ne oo mitään raskauteen liittyviä ku kyllähän se nyt väsyttää ja palelee muullonki mutta kun ne vaan jatku ja jatku ja tosi voimakkaina. Nytkin oon villapaidassa viltin alla :D Ja vaikka kuinka yrittäs nukkua hyvin niin aamulla silmät on melkeen tunnin muurautunu kiinni ku ei vaan jaaaaksa.. Finnejä myös puskee joka paikkaan ihan hirveesti, jopa mun korvat on täynnä niitä!! Muuten oon voinu vielä toistaiseksi ihan hyvin, eli ällötyksiä tai pahoinvointeja ei oo ollu (*koputtaa puuta), enkä valita kyllä ;) Eiköhän neki ehdi sieltä tulla.. Nyt töihin *haukotus*
 
Täällä tänään dpo 5 :) Kohta voi alkaa jännäilemään.. Tuskin kyllä mitään on tapahtunut, kun meni muhinoinnit vähän myöhäseksi töiden takia :( Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Pitäisi varmaan tilata testejäkin valmiiksi kaappiin odottamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Buster84, pidetään peukkuja! Eihän sitä koskaan kuitenkaan tiedä... :)

Mulla ovis pitäis olla ens viikolla. Esittelin miehelle eilen sekstailuaikataulua (ihan vitsimielessä) ja se sai kyllä makoisat naurut. :D Pitäis yrittää jotenkin nyt tässä rauhottua, en mä tuu ikinä raskaaksi jos mietin tätä asiaa koko ajan. Mut miten olla miettimättäkään..?
 

Yhteistyössä