Vauva Haaveissa 2013

Myötätunnot ja tsempit kaikille jotka ovat saaneet tädin kylään - ehkä tämä on "se" kierto! :)

Omaa napaa: Jännät päivät täällä käsillä, dpo 8 ja aamulla ilmestyi vaalean pinkkiä vuotoa. Toivon niiiiin kovasti että se olisi kiinnittymisvuotoa! Menkkoja en odota ennen sunnuntaita tuleviksi ja ajoitus olisi kiinnittymisvuodolle juuri oikea. Kokoajan meinaa myös paleltaa. Esikoisesta oli juuri samaan aikaan sama homma! Mutta jotenkin nyt en uskalla toivoa liikaa vielä. Voihan se olla ihan mitä vain ja palelut johtua siitä kun vedin säkillisen karkkia ja sipsiä iltapalaksi :D. Ennen viikonloppua en kyllä aio hätiköidä raskaustestien kanssa. Olo on varovaisen toiveikas.... :)

Finneistä... Mulla on parissa viime kierrossa ruvennut tulemaan kovasti finnejä myös. Ärsyttävää! Tuntuu että niitä pompsahtelee kuin sieniä sateella! Olo on kuin murrosiässä... Oliskohan muuten sillä samalla karkkisäkillä vaikutusta asiaan? :p

Slallu, iso kiitos taas listan updeittauksesta ja tsemppiä kouluun! :)

Mäkin tänään just laskeskelin että perheille ehkä vois kertoa jouluna jos nyt tärppäisi... Mutta toisaalta viime jouluna olin raskaana ja kaipasin niiiin kovasti mätiä ja kaikkia herkullisia kaloja joita en uskaltanut syödä, että jos nyt ei tärppää, täytyy nauttia kaikista jouluherkuista jotka muuten olisi kiellettyjen listalla :)

Mitäköhän Kaislaselle kuuluu?

pink dream ymmärsinkö oikein että kaksoissiskosi on raskaana? Olisipa hauska kun saisitte vauvat pienellä ikäerolla! Oman siskoni nuorimmaiseen meidän esikoisella on vain muutaman kuukauden ikäero ja on niin ihana nähdä miten pienet ottavat jo ihanasti kontaktia :) Paljon plussaonnea!
 
  • Tykkää
Reactions: pink dream
annamay toivottavasti olis kiinnittymisvuotoa! Milloin ajattelit testata?

ON: Joka kuukausi, kun täti tulee kylään, petyn ja päätän olla seuraavassa kierrossa tutkailematta itseäni ja testailematta ja stressaamatta. Joka kierrossa ennen ovista on ihan seesteinen olo asian kanssa ja silti joka kierrossa oviksen jälkeen samat asiat;pyörin netissä tutkailemassa alkuraskauden oireita, tutkin itseäni kahta tarkemmin ja kuvittelen kaikkea. Pyh, aikuinen ihminen ja menee ihan sekaisin.
Nyt kyllä meinasin olla ensinnäkään testaamatta ennen kuin menkat on myöhässä, jos on myöhässä. Vaikeeta se varmasti tulee olemaan, ja voihan se olla et joskus dpo11 pyörrän päätökseni =)

Ja onhan sitä tässäkin kierrossa tullut taas tutkailtua itseään, tissit kipeytyi taas. Viime kierrossa olin varma tärpistä, koska oli eka kierto kun oviksen jälkeen rinnoissa tuntui mitään. Mut pah, tätihän se pärähti käymään. Tällä hetkellä olo on melko normaali tissejä lukuunottamatta ja toisaalta olen kummaa painon tunnetta tuntenut alavatsalla nyt pari päivää. Mutta kun järjellä ajattelen niin se ei voi tarkoittaa mitään, koska ovulaatiosta vasta se 4 päivää. Mielikuvitus taitaa vaan niitä tepposia tehdä, taas.

Tuosta perheelle kertomisesta: olisi ihanaa lisätä äitini joululahjaan viimeiselle sivulle paikka tulevan lapsenlapsen ultrakuvasta. Teen siis kuvakirjaa lahjaksi. Olisi ihana nähdä ilme kun katsoo viimeisen sivun ja siellä olisi tyhjä kolo ja alla teksti "Tulevan lapsenlapsesi uä-kuvaa odottaen" tai jtn...
 
Mä en uskalla testaa, kun se on kuitenkin nega :D Meinasin tilata testejä tänään, mutta sit totesin että turhaa tuhlata rahoja, jos /kun menkat alkaa kuitenkin loppuviikosta.
Ajattelin kärvistellä ensi viikkoon asti, jos menkat ei viikonloppuna ala..
 
Ihan tärinöissä, paleltaa niin kauheesti! Mies aivastelee, joten se taitaa flunssa iskee. Mahassa on sellainen pyörremyrsky että vois vaikka vatsainfluenssa tulla. Ja mä oon kanssa sellanen finninaama nyt että hävettää, kun kävin töissä niin työkaveri kysyi "onko sulla jokin rokko?"...jessus. Mulla on kokoajan nälkä ja jano. No katsastellaan mitä tästä seuraa...Jännää! Ihanaa! Hatsiih!
Eipä ole punanuttua kuulunut...vielä.
 
KP 19

Annamay: toivottavasti plussaat...! (ja vastaus; joo, mun kaksossisko plussasi lauantaina ja olemme leikkineet ajatuksella että saisimme lähes samaan aikaan tai tosi pienellä ikäerolla lapset!!!).

Kuulumisia; palelee (mutta ei nuhaa tms), lämpö on nyt ollu 36.9. oviksesta saakka, pissattaa alvariinsa, yölläkin juoksuttaa vessassa, masua kipristelee ja välillä vihloo, janottaa, kahvinhaju tökkii (on tökkinyt jo viikon) ja se ei mene alas, naama on aivan karmea!!! täynnä näppylöitä ja leuassa on kaksi turbopaisetta (tavallaan naurattaa, toisaalta tekis mieli itkee) ja mullahan ei yleensä ole iho-ongelmia, joten tän on pakko olla hormonaalista.

Mä leijun pilvissä ja elän myötätunnossa siskon raskauden ja oireiden kanssa. Varsinkin nyt, kun olemme yhdessä viikon - miehet työmatkoilla.

Hyvää viikkoa kaikille ja positiivista mieltä!!!
 
hei kaikille!

annamay toivotaan, et kiinnittymisvuotoa on sulla. :)

minä käänsin ajatukseni positiivisemmaksi ja ajattelen, että jos viime kierrossa sattui olemaan edes yritystä raskautumisesta, niin sitten se on ehkä
mahdollista meilläkin onnistua! :heart:
mietityttää vaan se yöllinen kipu ja tädin tulo aivan liian etuajassa. noh, uuteen kiertoon vaan!

pink dream ihana tilanne sulla tai teillä kyllä! toivotaan, että sun oireet kertoo plussaamisesta eikä vain siskon raskauden myötäelämisestä :)

täällä mennään siis kp 2 ja mieli on kovin maassa, en tykkää yhtään näistä menkoista. ennen saatoin ilahtua niiden alkaessa, mutta silloinkin hyvän olon tunne loppui hyvin lyhyeen. nyt en ole ilahtunut ollenkaan ja sama tympeä olotila vaan jatkuu. mietin tuossa, että kannattaisko tässä kierrossa yrittää testata ovista? mitä mieltä olette? aiheuttaako se enemmän stressiä aiheesta vai onko se helpottavaa, kun tietää milloin se on?
 
Hei täällähön minä annamay ihanaa kun kaipailette :D! Tykkään! Oon käynyt täällä pikasesti lukemassa, mutta en oo jotenkin saanut aikaiseksi kirjottaaa. Ollu aika kiirettä ja väsyttää ihan karmasevasti koko ajan. Alkaa olee jo aika jännäpäivät käsillä.
Mua vaan vähän ahdistaa, kun olen lähdössä kaverin luo viikonlopuksi ja baarihommat on sovittuna, mutta testiä voisin tehdä vasta ensi viikolla. Mitä jos oonkin raskaana, niin onko tollaisen aivan alkuraskauden kevyt alkoholin nauttiminen kuinka vahingollista?? Ahdistaa ja jännittää. Toisaalta tänään kyllä mahassa ollut niin menkka oireet, että pahoin pelkään, että se täti kurvaa viikonloppuna kylään. Help??

Rinnat on kyllä niin kipeet kun olla vaan voi ja mahassa edelleen haalea viiva..kummaa. Inhottavaa, kun nämä menkka oireet vois olla ihan samat kuin raskausoireet.

annamay niin isot peukut että ois kiinnittymisvuotoa :)!

pink dream ois kyllä aivan ihanaa kun oisitte yhtä aikaa raskaana, musta sen kuulusi mennä just niin! Plussatuulia!

ja kaikki finneilijät täällä myös :D! Ihan järkkyä touhua. Mulla on kyllä muutenkin välillä niiin hankala iho että. Kuivuu ja rasvottuu samaan aikaan. Ihanata. Kuhan ei heittäis sit mitään raskausajan aknea. Se ois ikävä.

Ja täällä kanssa niin haaveillaan, että jouluna sais kertoa vanhemmille ja muulle perheelle. Se ois niin ihanaa! Tosin jos nyt plussaan, niin en usko, että maltan jouluun asti kitkutella kertomatta omalle äidilleni. Ollaan todella läheisiä, niin se ois jotenkin tosi vaikeeta olla kertomatta. Mitä mieltä ootte voiko äidille kertoa aikaisemmin. Vai onko se sitten hänellekin turhaa surua jos menee kesken. Toisaalat tiedän, että tarvisin siinä tilanteessa paljon tukea...on tosi vaikeeta miettiä, että missä vaiheessa kertois kellekin. Kaverit nyt on selkee että niille vasta sitten kun ollaan paremmilla vesillä. Läheisille ystäville ehkä aiemmin...mene ja tiedä :D. Hyvää yötä!
 
Kaislanen minäkin olen pohtinut tuota alkoholiasiaa paljon ja jutellut siitä monien kanssa. moni on sitä mieltä, että alkuraskaudessa nautittu kohtuullinen alkoholimäärä ei ole vahingollista vauvalle ja suuri osa naisista nauttii alkoholia silloin, koska eivät tiedä olevansa raskaana.

yksi tieto on myös, että hedelmöittymisestä ensimmäiset kuusi viikkoa vauva ei ole vielä yhteydessä äidin verenkiertoon, joten teoriassa tällä ajalla nautitulla alkoholilla tms. ei ole mitään vaikutusta vauvaan.

koskaanhan näistä ei kuitenkaan tiedä. joku saattaa vetää viinaa koko raskauden ajan ja lapsessa ei koskaan näy mitään merkkiä, että olisi vahingoittunut asiasta ja toisessa tapauksessa jo tupakanpoltto on vaarantanut vauvan kehityksen.

itse olen tehnyt ratkaisun, että pysyn miedoissa alkoholijuomissa ja kohtuudella. muutamia siidereitä olen juonut illanistujaisissa.
 
Olen samaa mieltä, pinkkihevonen. Enkä usko, että alkoholi kohtuullisesti nautittuna ennen tietoa raskaudesta vahingoittaisi lasta - kyllä luonto on ton asian hoitanu niin, että lapsi on turvassa kunnes äiti tietää olevansa raskaana.
 
Voi helpotus. Eli voin huoletta hyvällä omalla tunnolla ottaa parit siiderit. Ei oo muutenkaan tapana vetasta mitään kaatokännejä tai juoda naama irvessä viinaksia, niin tämä lienee nyt sitten ihan ok homma :). Kiitos naiset! Tuli niin helpotus kyllä, kun omassa päässä asiat saa isomman mittakaavan. Tuntuu vaan, ettei tällaisten asioiden kanssa voi oikeen olla liian varovainen. Mutta oishan se hupsua jos joutuis koko yrittämisen ajan elämään sellasella varmuusmoodilla, että mitä jos.

Kiitos :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Ja vastaan itse itselleni.Tai käytin päättelykykyä. Maaliskuussahan mä ne pillerit lopetin =)
Nyt onkin siis kp16/24,3/12, 2.lapsi ja dpo5. Meniköhän se edes sinnepäin? =)
Ja yk10
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kun kaikilla meillä on järkyttävä täplänaama, sympatiaa :D Mä valitin siskolle mun finneisttä ja se kysy "eikö sun pillerit oo aina pitäny sun naaman puhtaana?" jätin kertomatta sen faktan etten syö niitä enää.

Kp24 missä on mun menkat kun viime kerralla tulivat tähän aikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: hopestar ja Milk@
Voi vittu. Nyt se iski. Epätoivo. Mistä ihmeestä näitä kyyneleitä oikein tulee?
Pyydän jo etukäteen anteeksi vuodatustani. Musta tuntuu, ettei mulla ole edes aihetta vielä surra tätä yrityksen "pituutta", on niin paljon muita, jotka on yrittänyt niin paljon kauemmin kuin me mieheni kanssa. Mutta se jostain nurkan takaa iski, kun kahvia hörpin parvekkeella.Me asutaan neuvolan yläkerrassa ja jotenkin sieltä kuuluva vauvan itku sai tunteet liikkeelle. Pelottaa, ahdistaa ja vituttaa tää touhu. Miksi sitä lasta ei suoda? Tutkimuksiakin olen jo miettinyt, mutta eipä niihin taida päästä, ennen kuin yritystä on takana se vuosi.
Pahinta tässä tilanteessa on se, että mun poika 4 v. kyselee usein, että milloin synnytän pikkuveljen. Ja miehestäni huomaa, kuinka paljon asia häntäkin mietityttää ja ainut asia mikä hänenkin elämästää oikeasti puuttuu, on oma biologinen lapsi.
Tiedän olevani onnekas, kun on edes yksi lapsi, mutta silti.Nyt vaan se epätoivo jostain nosti päätään ja pakko purkaa pahaa oloa edes johonkin. Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti.

Plääh. Sori vuodatus. Jotenkin vaan toi yk:n laskeminen iski tajuntaan. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
 
Piitu_83, kaikki tunteet on sallittuja, anna niiden tulla vaan. Mutta muista, että joskus raskauden alkamista joutuu odottamaan pitempään - se ei vielä tarkoita, että kummassakaan teistä olis mitään vikaa. Tsemppiä :hug:
 
Kiitos tsempeistä :heart:
Niinhän se mulla ainakin menee, että järjellä kun ajattelee, niin ei mitään ongelmaa, kuitenkin vielä vähän niitä yrityskertoja takana. Mutta sitten joskus ne tunteet ottaa vallan ja sit vaivutaankin itsesääliin =)

Mut eiköhän tämä tästä taas, miehen kanssa varmaan vielä tsempataan toinen toisiamme illalla :heart:

Ja joskos vaikka simppatutkimuksiin yksityiselle vuoden alussa, ellei mitään sitä ennen tapahdu. Se taitaa kuitenkin olla se helpoin ja halvin testaus ihan alkuun.
 
Heissan kaikille...

tänne toisin omia kuulumisia.

PIITU_83: älä anna masennukselle periksi, sillä negatiiviset tunteet ja stressi jossain määrin (lukemani mukaan) vaikuttavat haitallisesti hormonituotantoon. Ymmärrän, että aika tuntuu ikuisuudelta ja jokaiset menkat ovat kohdunkyyneleitä, mutta yritä ajatella valoisasti ja uskoa siihen, että se nyytti vielä ilmoittaa tulostaan!!! Paljon tsemppiä matkaan ja leuka pystyyn!!!!

Mä sain aikoinaan ihan teininä kaksoseni ja se oli puhdas vahinko. Tuntuu pahalta sanoa niin, koska ovat äärettömän rakkaita mulle, mutta niin vaan kävi. Nyt kaksoset ovat itse teinejä. Oletin, kun helmikuussa jätin ehkäsyn pois (oli kierukka), että olen pian raskaana...mutta nyt yritystä takana 10 kiertoa, tai tämä oli kymmenes yk. Ehkä siihen vaikuttaa ikä, ja se ettemme ole ihan oviksen aikaan päässeet touhuilemaan, kun mies matkustaa työn puolesta niin paljon. Mutta nyt ollaan pupuiltu:heart: ja ovis tällä kierrolla bongattu varmasti KP 14.

Nyt KP 27. Ei menkojen alkuun viittavaa, vaikka masua juilii ja vihloo, mutta eri lailla kuin menkojen alussa. Pissattaa, janottaa, JA TOI NAAMA on näköjään yhteistä monille muillekin, tai siis näpyt ja pompulat ja kirjava iho!!!! mulla ei yleens ikinä ole näppyjä saati sitten kraaterin kokoisia turbopalloja:O. Rinnoissa ei niinkään enää tuntemuksia, ihan oviksen jälkeen pari päivää niitä kuumotti, kihelmöi ja kutitti. Lämpö pysynyt 36.9-37.1 tasoilla. Tosin ei luotettavaa mittailua, kun olen mitannut eri aikoihin päivästä. Mua paleltaa, vasinkin iltaisin, yöllä saattaa ensin paleltaa ja hetken kuluttua on hiki päässä ja saa kiskoa kaikki peitot hemmettiin. Tätä toistuu yön aikana useasti, plääh. Heräilyistä huolimatta olen aamuisin ollut kummallisen virkeä ja erilailla energinen kuin ennen...joko mä kuvittelen ja haaveilen tai tämä on SITÄ.
En vielä uskalla testata, vaikka eilen kävi mielessä, että ostan varhaisen testin ja teen sen aamulla, meni pupu pöksyyn - odottelen....

PINK DREAM; olis tosi ihkua, jos saisitte siskosi kanssa olla samaan aikaan raskaana ja serkukset olisivat samanikäisiä, se olis mielettömän hieno juttu, toivotaan sitä!!!

Kaikille toiveikasta viikkoa!!!!:saint:

PS. mitä tuohon alkoholipohdintaan tulee, niin mun mielipide on se, että alkuraskaushan on herkintä aikaa, kun vauvassa kaikki kehittyy, mutta luin että ihan ekoina viikkoina solut ovat totipotentiaalisia eli suomeksi; vaurioituneet solut korjaantuvat itsestään. Mutta mikäli pahoja virheitä on tapahtunut, raskaus keskeytyy, ja tämä niin ettei siihen tuleva äiti mitenkään itse voi vaikuttaa - luonto vaan korjaa vialliset pois. Mutta rv 8 alkaen (muistaakseni) täytyy alkaa olla varovainen mm. tupakan, alkoholin ja lääkkeiden suhteen. Silloin runsaalla ja väärällä käytöllä voi olla tuhoisia vaikutuksia vauvaan. Korostan sanaa runsas, kohtuullisuus on eri asia, ja minä ainakin arvostan kohtuullisuutta kaikessa. Eli alkoholin suhteenkin ajattelen, että pieniä määriä voi satunnaisesti ottaa, siitä tuskinpa on mitään haittaa. Itse ainakin aion noudattaa kohtuullisuutta. Kun odotin aikoinaan kaksosiani, sain tietää raskaudesta vasta rv 12. Olin sitä ennen juhlinut jne, mutta terveet ja ihanat lapset sain!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: angelblue
:saint:IHKUA KESKIVIIKKOA!!!!!

PINK DREAM; samoilla kierron päivillä mennään, mutta mulla taitaa jäädä elovauva haaveksi:( koska en sitä ovista ole tikuttanut. Tänään kp 20 stiksasin viimesen. Eikä muutenkaan mitään hurraa-tuntemuksia, tasaista oloa ja eloa vaan...

HOPESTAR; musta aika vahvasti vaikuttaa siltä että tulet tekemään plussatestin, toivon onnea ja paljon enkeleitä...!!!

Ja kaikille muille plussatuulia myös, sinnikkyyttä ja uskoa, että kyllä se vielä tärppää.

Mä jatkan vaan "katselua" tän loppukierron kanssa ja mitä tässä tapahtuu, aika menee vaan niin hitaasti, olo on malttamaton ja turhautunut. Olenkin ollut pari viimestä päivää kiree ja huonotuulinen sekä nukkunut tosi huonosti. Tietysti mä ajattelin, että ovis ois voinu tapahtua jo ennen kp 16, kun mähän alotin sillon vasta stiksaa. Mun kierto on 30-32 ja siinä kiekossa (Viola-testi) oli suoositus, että noiden kiertopäivien mukaan tikuttaminen alkais kp 16. No, voihan sitä toiveikas olla, mutta mitä itseäni tunnen ja kiertojeni kulkua, niin aika epätodennäköistä tuo ilti olisi...
 
Vauva haaveissa 2013



Touhukasta torstaita!

Torstai 22.11.2012

Haaveuni............ 27........ 59/38........... 7/12.......................... 1.
Unja-O............... 28........ 43/32........... 5/10.......30 yritystä ... 1.

Buster84............. 28........ 27/?............ 11/12......... yk 1......... 3.
annamay............ 23........ 26/30........... 09/12......... yk 2......... 2.
Postimerkki......... 23........ 25/24.......... 09/12.......................... 1.
Kaislanen........... 26......... 25/27.......... 09/12......... yk 3.......... 1.
Slallu................. 25....... 22/28-41....... 09/12......... yk 2.......... 1.

pink dream.................. 21/(30-32)........ 8/12......... yk 2.......... 1.
angelblue...................... 21/30-32......................... yk 4 (C)
Nenni88............. 24........ 18/28........... 10/12......... yk 3......... 2.
Piitu_83............. 28........ 17/24........... 03/12......... yk 10........ 2.
miss_piggy........ 31......... 16/29........... 02/12........ yk 7.......... 1.
Milk@................ 36........ 15/30............ 10/12........ yk 1.......... 1.

s-atu................. 26......... 7/31............ 10/12........ yk 2........... 2.
Rosie B.Mom...... 29......... 6/31.............................. yk 1.......... 1. yht
Bambini.............. 31........ 6/30............................. yk 4.......... 2.
Hallittu kaaos..... 22......... 5/18............ 10/12…...... yk 2.......... 2.
pinkkihevonen.... 26......... 4/24............ 08/12......... yk 3......... 1.

roro................... 28.......... ?/?............................... 2 kk.......... 1.




Jännäpäivät
Piitu_83 dpo 6
annamay dpo 10
buster84 dpo 12


Plussanneet
nanna_ 07.11.2012
BDU 08.11.2012


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918


Jos haluat listalle, kirjoita tietosi punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Piitu_83 ihan hirmusti zemppiä ja täällä sitä ollaan sitä varten, että tuetaan toisiamme, eli ihan kaikki tunnepuuskatkin on sallittuja ja jopa toivottuja jakaa. Mielellään sitä kuuntelee ja zemppaa. Itellä ainakin tuntuu, että tänne kun huolensa kirjottaa, niin se vertaistuki on ihan valtava :)! Kiitos siitä naiset.

hopestar täällä on kanssa ihan ihme joulumisia ja nippailuja tossa keskellä mahaa navan alla ja jotenki tosi “pinnassa”. Mutta tää mulla ois tietysti tosi otollista aikaa menkkakivpujen alkamiselle, niin olen tässä varautuneena kyllä ihan kaikkeen. varovaisen toiveikas. Mulla rinnat on kyllä niin kipeet että possahtavat kohta. Yleensä pelkät nännit on kipeenä mutta nyt on kyllä ihan koko tissit kosketusarat.

Mua jännittää meidän kaikkien puolesta!


Nenni88 ihanaa reissua!
 
On se muuten hauskaa kuinka ennen menkkojen alkaminen oli niin end of the world, nyt vain oikein innolla odotan että alkaisivat jotta saisin uuden kierron kehiin. :D

Ovistestit tulivat postissa, jos kolmas kerta toden sanoisi!

Kaikille mukavaa huomista päivää!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@

Yhteistyössä