Vauva Haaveissa 2011-2012 Huhtikuu

hzz
no hyvä tietää ettei työkaverit sit tiedä kaikkea ennen mua :D en oo tehnyt mitään hintavertailua mutta kaupasta saa 2kpl paketin johonkin neljään euroon, tuleeko ne tilaten paljon kalliimmaksi? tai jospa tilais liuskoja että voi testailla useamman kerran ja olla vielä vainoharhaisempi niin että menkat myöhästyy jo sen jännittämisen takia :D en vaan sitten tiedä missä vaiheessa uskaltaa alkaa testailemaan kun kertaalleen oli jo laskujeni mukaan 5+2 tai jotain kun menkat sitten vaan alkoikin :( tietty jäi häiritsemään kun en ollu testiä tehnyt :D
 
hzz ainakin omani tulivat tosiaan ihan basic valkosessa kuoressa.

Greippimehua mun piti ostaa. Se se oli jota mietin kaupassa käydessäni. Tosin unohdin kaiken muunkin oleellisen, eli ei mennyt ihan nappiin ;D
Mutta ehkäpä mä greippeilyn alotan vasta kun kierto nollautuu.

Mä oon ihmeen hyvin onnistunu olee testaamatta. Tosin mulla tätikin kurvaa vaan aikasemmin paikalle, eli ei oo ehtiny edes kuvittelemaan että olis raskaana.. ehkä sitten joskus....
 
Onnea onnea sannuli :heart:

Mä kävin sunnuntaina ostamassa sitä vehnäalkioöljyä eli kolmatta päivää oon sitä nyt litkiny.
Ei oo mitään herkkua muttei kyllä niin pahaakaan ettei pystyis litkimään!
Huomenna vielä greippimehu ostoksille eli nyt vaan kaikki poppakonstit käyttöön :)

Ambrosia Viitsitkö vaihtaa mulle kp 4 eli ykkönen vaan poies :D

Plussatuulia kaikille +++++
 
odotellaan rauhassa menkkojen alkua. Tai sit vaan ei vielä syystä toisesta näkynyt testissä. eipä tuo neitikään näkynyt kauheen hyvin aikoinaan kun testailin. Vaikkakin varma oon että kierto vaan venyyy mahottoman pitkäks. Ärsyttää vaan ku en osaa kulkea muutakuin rätti housuissa ja alapää ei tykkää siitä yhtään:(

tervetuloa uusille=)
 
Ambrosia ei ollut mitään kiinnittymisvuotoa! Niagara alkoi tänään valumaan oikein kunnolla! Ja sitä paitsi oli erilaista, kuin silloin kun viimeksi raskauduin...Eli tod.näk jotain ihanaa limakalvoa :D

Hallaneito toivottavasti kotiuduit ajoissa :D

Täällä taas töistä pikasesti, jotta pääsee just kotio lähteen viiden päivän vapaille :cool:

Aamusta taas sit hyökkään koneen kimppuun, minäkö koukussa? En kai sentään :LOL:
 
Pahoittelut tädin kohdanneille!

Täällä ei edelleenkään paljoa mitään uutta. Mämmiä ollaan syöty ja ulkoiltu ja tietty töissa käyty. Ollaan myös keskusteltu tästä vauvailusta jonkin verran, mä kun tuppaan olemaan sellanen tuuliviiri, et joka päivä vaihtuu mielipide :confused: Olisi niin kiva kun olisi joka päivä täysin varma, että haluan vauvan juuri nyt, eikä niin että joka toinen päivä olen pelosta kankea ja joka toinen päivä ihan normaali (eli vauvakuumeinen :D ). Ehkä tämä kuuluu asiaan, onhan kuitenkin tosi suuresta asiasta kyse. Mietityttää myös miten saa ne häät järjestettyä kun niitäkin olen suunnitellut jo parisen vuotta ja niihin on vielä puolitoista vuotta. Mutta sitten jos vauva tulisi niin prioriteetit heittäisi häränpyllyä. Ehkä ne saa silti järjestettyä, eihän se ole kuin tahdon asia ja onhan nuo muutkin osanneet naimisiin mennä vaikka lapsia on jo ennestään.

Sellaisia höpisee hän ja menee piakkoin nukkumaan. Plussapuhureita voisin kanssa tänne puhallella! :whistle: +++++++++
 
Huh mikä luku urakka takana, mutta olipa kyllä kiva päästä lukemaan ajan kanssa kaikkien kuulumisia =)

Tervetuloa minunkin puolesta uusille, onnittelut plussanneille ja pahoittelut tädin kylään saaneille! Ja ennen kaikkea plussatuulia kaikille :whistle:

Itsekin olen miettinyt greippimehun juonnin aloittamista, mutta mietin että mikä greippimehu olisi parasta niin maultaan kuin muutenkin? Vitamiinejä yms. tulee popsittua riittämiin muutenkin.. Onkos tuosta vehnänalkioöljystä jossain netissä enemmänkin tietoa, lukisin mielelläni, mutten päänsärkyisenä jaksa alkaa itse etsimään...

Testin tuloksia odotellaan malttamattomana kaikilta joilla on jännät päivät käsillä :popcorn:
 
hzz: Et sunkaa sä vaa pohojammaalta oo? Pisti vaa silimähän tuo notta.. :D

Alavatta on aiva turpee, kovasti alavatta pömpöllä.. Yks muori töiski katto aika pitkää, sanoki että saako onnitella? Koitin tarkentaa, että mitä onnitella? Ni se vaa totes, että "no en mä puhukkaa mitää"... :confused:
 
Pitää täältä taustalta taas käydä huikkaamassa tuonne parin sivun takaiseen alkoholikeskusteluun (toivottavasti ette pahastu, kun täällä välillä käyn kommentoimassa :D). Embryologian opettaja ainakin meinasi, että tosiaan vauriota alkiolle ei voi tehdä ennenkuin alkio on kiinnittynyt ja alkanut hyödyntää äidin verenkiertoa. Mutta siihen kiinnittymiseen alkoholinkäyttö hedelmöittymisen jälkeen voi vaikuttaa. Eli siis ettei hedelmöittynyt munasolu välttämättä sitten kiinnitykään kohtuun, jos on joku kostea ilta sopivaan ajankohtaan ollut. Tokikaan ei voi sanoa, että asiat aina noin menisivät, mutta että vaikutusta voi olla.
 
Centaurea kyllä täällä kommentoida saa :D Jos vaikka joku sais hyvää vinkkiä niistä ;)

Pikkumyy toivottavasti muori on oikeassa ;)

ON: Täällä valutaan kuin seula : / Kyllä kierukassa oli ainakin se hyvä puoli,ettei näitä menkkoja näkynyt...Josko ottais sen taas uudestaan, kun joskus kenties sais sen lapsen... Elikkä alkukierron tylsyyttä täällä poden :whistle:
Tänään alkoi viiden pvä:n vapaat =) Tulee minilomana, kun viimeksi olen ollut lomalla vuosi takaperin ja sekin palkatonta...Jaksaa sit kesään asti, kunnes tulee kesäloma! Töitä onkin saanut painaa...

Mitenkäs muuten teillä, vieläkö tämän haavevauvan (sitten kun me loputkin sellaiset saadaan) jälkeen teidän perheeseen olisi vauvoja vielä toiveissa? En mä mitään hätänen ole, kun nämäkin vasta pilkkeenä miestemme silmäkulmassa :D
 
Ansis Kyllä minulla haaveissa olisi 3-4 lasta, eli nyt tämä haavevauva olisi kolmas.
Toivotaan oikein kovasti plussaus onnea kaikille tähän kuuhun !

pikkumyy täällä kans pidetään peukkuja muorin ennustuksille :)
 
Mulla on haaveissa 4 lasta, ehkä jopa enemmänkin. Nyt haaveissa siis kolmas lapsi (toinen yhteinen mut kuitenkin meen talouden neljäs, uusperheen erikoisuuksia)

Pikkumyy, toivotaan et muori tietäis mistä puhuu:)

Täällä ei vieläkään noita menkkoja näy, tänään olis tarkoitus poika viedä uimaan joten toivotaan ettei ne menkat nyt sit tänään vaan ala
 
Ai niin! En itse huomannut laittaa kuinka monta lasta minulla/meillä haaveissa. Tämä haavevauva olis eka yhteinen lapsi, minun kolmas ja miehen neljäs...Eli kanssa uusioperhettä mekin! :)
Mies on sitä mieltä,et yksi yhteinen olisi riittävä ja käytännössä minäkin sen ymmärrän, mutta itse toivoisin kahta vielä lisää...Ja kyllä tuo mies hiukan pehmeni kun asiasta joskus puhuimme...Mutta tosiasia on,että auto joutuu jo nyt todennäköisesti vaihtoon...Taloon saadaan kyllä huoneita aikaiseksi, ettei sentäs tätä tarttis lähteä vaihtamaan :D
Siispä toivon kaksosia vaikkei niitä kummankaan suvussa olekkaan :LOL:
 
Me ei vielä virallisesti "yritetä", mutta silti mä oon täällä lukenut teidän kirjoituksia päivittäin kauheen vauvakuumeen vallassa :D

Varsinkin kun tuli alkukierrosta oltua muutaman kerran peiton alla ilman ehkäsyä... ja nyt jo kp 31 menossa, eikä menkkoja näy? Mun kierto on viimeksi heinä-elokuussa ollut yli 30päivää, sen jälkeen 26-29päivää.
Joten sitä miettii voisko sitä olla raskaana? tai toivoo salaa :LOL:
Ja kun näitä teidän juttuja lukee, niin tää vauvakuume vaan yltyy ;)
Jotenkin vain pelkää ostaa testiä, koska menkat kurvaa kuitenkin just sillä hetkellä paikalle... menis rahat hukkaan :LOL:
Sekin on niin jännä ettei yhtään muista miltä edellisessä raskaudessa tuntui sillon kun tiesi että oli raskaana.. nyt kun on mahaa nippaillut, samalla tyylillä kuin menkkojen aikana.. saapa nähdä :D

Munkin puolesta vielä onnea plussanneille!! :)
 
Miiuliini85 se on kumma miten aika kultaa muistot, unohtuu äkkiä edelliset raskauden tuntemukset, varsinkin ku viimeisimmästä raskaudesta aikaa yli 5 vuotta :)

Toivottavasti menkat ei ala ja pääset plussaamaan :) Jos ei parin päivän sisällä ala niin ei muutakuin uskallusta testin ostoon :)
 
Miiuliini85 Josko muutama kerta olis tuonut tuloksen :whistle: :D

Tuuska minullakin oli kaksi aiempaa raskautta oireettomat! Ja nyt tää kesken mennyt oli vaikka mitä oireita täynnä...Että paree munkoin odotella sitä oireettomuutta :D

Sunflower kuinka pitkän ikäeron iltatähteen haluisit? siis niin kuin vanhemmilla sisaruksilla ikäeroa häneen? Meiää tulis (jos tärppäis nyt) nuorimpien väliin ikäeroa nyt semmonen 9.5v! Osaisko sitä vauvaa enää hoitaakkaan :kieh:
 
Sunflower11
Ansis: Hmm, ehkä niin että nuorin aloittaisi eskarin ja silloin olisin kotona vauvan kanssa.. Näähän nyt on vaan tämmösiä suunnitelmia minkä toteutumisesta ei voi lähteä takuuseen.
 
Mä luulen (tämähän voi muuttua jos esikoinen joskus tulee) että haluaisin 2-3 lasta.
Miehellä tosiaan jo yksi lapsi ja hän on sanonut että vielä kaksi olisi kiva. tosin myöhemmin sanonut että saa tulla niin paljon kun on tullakseen.
Noh, eipä varmaan paljoa kun ei tää ensimmäinenkään tahdo alkuaan saada :/

Lisäks on alkanut pelottamaan se että kun miehellä on jo yksi lapsi, niin miten sitten kun meille tulee yhteinen lapsi joka on mun ensimmäinen? Onko mies kokoajan ojentamassa mua vaipan vaihdosta pukemiseen asti ja syytämässä omia mielipiteitään?

Miehen esikoisen kasvatukseen ei oo mun tarttenu puuttua, enkä edes voisi.
Nyt kuitenkin tilanne mahdollisesti syksymmällä muuttumassa niin, että miehen esikoinen asuisi meillä vuoroviikot (eli ei enää joka toinen vklp ja kerran viikossa) jolloin tottakai myös mun rooli tulisi muuttumaan.
Miehen esikoisen kanssa tullaan hyvin toimeen, eikä ole tarttenut suoranaisesti kasvattaa.
Silti taustalla mörkö huhuilee että mieheni on jo isä, ja sillä on kokemus. Onhan mullakin joo kokemusta pienistä lapsista ja vauvoista, mutta ei ne omia ole ollut.
Tää epävarmuus omista taidoistaan alkoi tossa joku ilta sitten kun luin jotain vaaliehdokas lehteä ääneen kielikylpypäiväkodista ja mies totesi ettei lapsia sellaseen laiteta. Itse kun oon aina ajatellu että tottakai jos on mahdollista niin laitetaan. Ensimmäinen "erimielisyyys" lasten kasvatuksen suhteen ja heti oon herkillä :p

Pitää varmaan miehelle joku ilta avautua tästä "pelosta" niin varmasti alkaa helpottamaan. Ja eihän se ole vielä edes ajankohtaista miettiä lasten päivähoitomuotoja kun ei lapsi ole vielä edes itämässä :(

Täällä varmaan täti lähettelee signaaleja kun oon jotenkin ihana maassa.. murr!
 
*** Keskiviikko 13.4.2011 ***

















Nimimerkki .... Kiertopäivät .... Yk ... Toiveissa, (Lapset)





Maijamehi (29) ........ ..40/35 ......... yk3....... 3./2. (2/03,8/10)
miranda-81................40/28.........yk 3....... 3.
Lolaa (19) ................ 39/? .............. yk3 ........ 1.
miida ....................... 38/29-32 ............ yk3 ....... 2. (5/09)
chrisu.............................38/? .......yk 1 ................. 1
HekkuLiini ..................33/29-32...........yk2
Sininsilmä91...............31/28-41..............yk2 ......... 1.
Hopefull (23)............. 30/34 ............ yk11.......1.





Ambrosia85 (26) ........25/26-32(45) .... yk5 .... 1.
Fionahelmi................24/28? ............yk 2 ........3. (12/04, 01/06)
Sunflower11.............22/26-31...........yk4......3. (-08,-10)
Kolibro(28).................22/28-?...........yk1...............2.
Kolmio .................... 20/29-33 ........ yk3..... 2.








hzz .......................... 18/25-28............... yk9 ....... 3. (7/04, 3/06)
Jul (27) ...................17/26-28 ..............yk3
nimpsu (24)................15/28..........yk13 .............1
hallaneito(22)...................15/29............yk1...........1.
KaTo ..................... 15/28-30 ........ yk4 .... 1.
tuuska .....................14/28 ............ yk4 .............. 3.
Pikkumyy87(23)............13/24-30..........yk 0............ 1.







cita..........................9/24...............yk 6.......... 2.
Niiu (24)......................... 7/26-31 ........yk 1......1
Catherine- (21)........... 5/ 28-32.......... yk 1
Mamu82 .................. 5/28-30 ......yk 6 ... 5. (10v,9v, 5v ja 3,5v)
Ansis (29) ...............3/26 -30............ yk3 .......... 3./1. (01&02))

















Yrityksen myöhemmin aloittavat:



Miiuliini85......................kevät 2011.............................. 2.
Laretzki........................kesä-heinä 2011................. 1.
Sophy (23)...................2011..............................1
mariessa.......................syksy 2011....................... 1.
miah83........................myöhemmin.......................... ?







Taustailijat & Kadonneet:



(An-nie), Anskilia, Kauniina Päivänä tuut, Vauvako?, Isosiskoksi, Teollisuuskypärä, PikkuHöttiäinen, kn071, Bassets, tryffeli89, Peepe, Anna333, Mutsikka81,Ceali, miss bamse, meewi, Spukka








Haamuilijat:







Plussanneet 2011:




*Tammikuu: elmiju (yk1/yk7+km), Talvicci (yk2), äiti88 (yk6), Tine (yk3)
*Helmikuu: sharita (yk1), Öttiskä(yk9), Emeriini (yk1), Irmeli74 (yk1), niiskuneiti90 (yk3), Hölyhuispake (yk2), Heenu (Yk2), Minnuska89(yk13+km1/10)
*Maaliskuu: Alice81 (yk2), EevaN (yk4)
*Huhtikuu: Anin (yk2), metsätähti (yk2), Sannuli88 (yk3)



Plussanneet 2010:





*Kesäkuu 2010: tombatar
*Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu
*Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
*Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123 (yk1)
*Marraskuu 2010: jasmin-- (yk3)
*Joulukuu 2010: kamiraro (yk1), hopeful86 (yk2), tömpsis (yk3), Ruutinen (yk1)






Plussanneille löytyy oma pino odotuspuolelta:


Haavevauvat todeksi 2011-2012 ->
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1907943-haavevauvat-todeksi-2011-2012-a/


Syntyneet:







kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yk/yk= yrityskerta/yrityskerta esim. km:n jälkeen
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
(xx/xx)) = poika
(xx/xx) = tyttö





Uudet tulijat - Mukaan listaan pääset kertomalla kp-tiedot, yrityskierron sekä monesko lapsi on toiveissa Esim 4/25-29 yk 4 ja 4 haaveissa
Lisäksi halutessasi voit kertoa ikäsi sekä jo olemassa olevien lasten syntymävuodet ja iät.
Muistathan olla aktiivinen, sillä listaa siivotaan säännöllisesti!




 
Sunflower niin totta totta...Mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :whistle:

Ambrosia keskustelu voisi tehdä hyvää miehen kaa =) Sinun miehesi sentäs vaikuttaa ihan järki-ihmiseltä ;)

Odotan tässä tyttärelle ekaa uutta pyörää...Tilasin Hobby Hallista...Aika käy pitkäksi, varsinkin kun oli tarkotus lähteä treenaamaan tänään. Sitten täytys lähteä kaverin kaa kaupungille ostoksille...viimehetken ostoksia huomista laivareisuuta varten :D Kiva lähteä tyttöporukalla matkalle, mutta kyllä sit on kiva tulla kotiin miehen viereen... :heart: Omat lapset kyllä ehtivät lähtemään perjantaina isälleen,et heidät näen sit vasta sunnuntaina..snif! Mutta miehen poika tulee meille v-lopuksi, joten kyllä sitä menoa jo lauantai aamusta heti löytyy!
 
Sunflower11
Ambrosia: Ihan ymmärrettäviä ja normaaleja pelkoja, varmasti kannattaa jutella :) Helpottaa oloasi :)

Ansis: Totta, eihän tässä tiedä tuleeko kolmattakaan :) Mut suunitella voi :)
 

Yhteistyössä