vasta-alkajat 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minerva77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on iltasella kun mennys sänkyyn niin jomotellut vatsaa.
Eipä oikeestaan muita oireita. Naaman näpyt on nyt rauhoittuneet
ja päänsärkykin katosi perjantai illan aikana.

kp 23/28-30

Lupailuista huolimatta pikavisiitillä taas :-)
Alan nyt kirjottamaan yhtä opintojutskaa, kun iskä majottautui lasten kanssa yläkertaan remuamaan ;-)

Saas nähdä, mitä ne Minervan jomottelut on... Eikö sulla ollu omasta mielestäs ovis jo vähän aikaisemmin eli onko toi kierto jopa lyhyempi?

Täällä tosiaan lupaavasti alavatsalla kypsyttelyjomotukset. Musta muuten tuntuu, että tuon kolmannen jälkeen mulla on tullu kivuliaammaksi toi ovis. En oo ennen niin noteerannu. Vai onko se vaan tämä itsetutkiskelu? ;-)

Nyt hommiin. Metodologisista opinnoista olis 3 op tarjolla aika vähällä vaivalla. Se on huomenillalla viimeistään valmis!

hellou,

olipas hurja määrä viestejä luettavana, olette olleet ihanan ahkeria!

Pikaviesti väsyneeltä matkaajalta; reissu meni hyvin ja mikä parasta, menkoista ei vielä tietoakaan. Nyt on siis 15vrk siitä
"melkeinovisplussasta". Aiemmin on ovisplussan jälkeen menkat alkaneet 14vrk kuluttua, mutta viikonlopun valvominen ja juhliminen (kohtuudella)on voinut sekoittaa systeemeitä ja toisaalta; en ole ihan varma oliko se ovis oikeasti silloin kaksi viikkoa sitten lauantaina... No, odotellaan tässä päivä tai pari. Jos ei menkkoja sitten ala kuulumaan, pitänee sitten uskaltaa tehdä testi.

Kerron huomenissa gallup-vastaukset. Nyt Amazing Race kohti Nukkumattimaata!

Huomiseen!

Pikaisesti toivottaa huomenet ketjuun!

Vau, jokohan se plussaus kohta alkaa. Joannalla kuulostaa hyvältä tuo menkkojen puuttuminen! Tästä on tulossa oikein todellinen plussausviikko!!!

Täällä vasta yksi lapsi hereillä, kovin harvinaista :-) Nuorin nukkuu, joka on todella harvinaista tähän aikaan...

Nyt moikkelit ja palaillaan!

Hoh-hoijaa! Tosi ahkerasti olette kirjoitelleet sen jälkeen, kun lauantaina häivyin töistä. Niin sitä pitää! Nyt en vaan tiedä, mistä aloittaisin…

Ulkonäkögallup: et todellakaan Tehis – valitettavasti – ole ainoa pätkä! Mä olen suakin lyhyempi n. 160 cm. Normaalipainoinen, en mikään langanlaiha, mutta en pyöreäkään. Hiukset on tämmöiset keskiruskeet (vähän vaaleita raitoja) ja olkapäille ylettyvät. Silmät siniharmaat ja nenällä nököttää silmälasit, käytän tosin piilareitakin.

Ja joulusta: mä sekä oon että en oo jouluihminen. Siis tykkään kyllä joulusta, mutta olen aika laiska hössöttämään ja järjestämään. Mitään en ole vielä joulun eteen tehnyt, mutta kai tässä nyt vielä ehtii. Tai hei, siivosinhan mä vaatekaapit eilen! Senhän voi jo laskea aloitetuksi joulusiivoukseksi, vai mitä? Viime vuonna joulu meni vähän ohi, kun muutettiin just joulun alla ja kaikki oli pyhinä vielä ihan sekaisin. Niin että nyt vietetään sitten ekaa ”kunnon” joulua uudessa, omassa kodissa. Ja vaikkei nykyinenkään asunto mikään valtava lukaali ole, on se kuitenkin ihan eri asia ”tehdä joulua” sinne kuin pieneen, ahtaaseen vuokrakaksioon…

Harrastukset: tänä syksynä oon yrittänyt elvyttää jo välillä unohtunutta harrastustani ja käydä pari kertaa viikossa jumpassa. Tän flunssakierteen takia ei oo kyllä ihan onnistunut… Ulkoillakin yritän säännöllisen epäsäännöllisesti. Enemmänkin pitäisi liikkua, mutta tuntuu ettei vaan millään ehdi :-/ Viikonloppuja tulee vietettyä aika paljon maalla eli anoppilassa, kun miehen melkein kaikki rakkaat harrastukset (=moottorikelkka, vene jne.jne.) löytyy sieltä…

Huh, siinä vähän alkua gallupeihin. Jatkan muista aiheista joskus myöhemmin!

Ai niin, se lapsiluku: joskus aikoinaan puhuttiin miehen kanssa, että pari lasta olisi hyvä määrä. Mutta tällä hetkellä tuntuu siltä, että hyvä jos yksikin saadaan ja sen kanssa pärjätään :-) Vaan eihän sitä koskaan tiedä… voihan se olla, että kun vihdoin päästään tässä puuhassa alkuun, niin ei maltetakaan ihan heti lopettaa… ;-)

huomenta ja voihan prkl, mun äsken rustaama viesti hävisi, joten kirjoitan nyt pikaisesti kaikki uusiks.

Menkat ei ole alkaneet vieläkään :-) Tänään tulee varmaan käytyä vessassa tunnin välein tarkistamassa tilanne.

Sitten galluppia; pituutta 172cm, vaatekoko XL, hiuksissa paljon blondiraitoja ja vaikka perjantaina kampaaja leikkasi 15 cm hiuksista, voi näitä vieläkin sanoa pitkiksi. Silmät siniharmaat ja mullakin tulee kesällä vähän pisamia.

Harrastuksia: matkustelu, uinti ja kävelylenkit joko miehen tai kaverin kanssa. Frendillä on myös vauvaprojekti meneillään, joten jalat käy ja suut vaahtoaa kun käydään "walk&talk"eillamme.

Joulusta; en ole mikään älytön jouluihminen, mutta kyllä asiaankuuluvat jouluvalot ja koristeet pitää laittaa esille. Ja aattona on kiva seurata 5v siskonpojan täpinöintiä. Niin, ja onhan se kiva itsekin saada pari pakettia :-)

Oli kiva kuulla susta Monsku! Joo, perustetaan sinne odottajien puolelle oma ketju. Voi voi kun toivon me kaikki päästäis sinne vielä tämän vuoden puolella!

lapsiluku unohtui multakin; eli tällä hetkellä ollaan molemmat sitä mieltä, että jos saadaan aikaiseksi edes yksi päivänpaiste, niin se riittää. Kaksi olis ihan ehdoton maksimi!

Täällä yksi persiiseen ammuttu äiti :-) Saatiiin just kaikki vaatteet niskaan ja astuttiin ovesta ulos, niin eiköhän siellä muuttunu taivas niiin tummaksi, ettei kannata lähteä. Täytyy siis käydä heittämässä tuo yksi koululainen autolla. Onkin kiukutellu koko aamun, et miks pitää kävellä, kun on luistinkassikin jne jne. Är ja mur:-/ Ja mä tarvisin sen happihypyn nyt!!! Täytyy kattoo, jos kumminkin pienelle lähtis, kun koululainen viety.

Kukkaruukusta siis taas, kunhan saadaan viestit äkkiä täyteen :-D
Palataan.

Tehis kp 10/28-34

Täällä vasta minerva heräilee.
Ootte olleet ahkerina galluppien kimpussa,m itäs kekssitään seuraavaksi?

Aika jännää joanna!!! Muista heti ekana tulla kertoon meille jos jotain tapahtuu! Onko testi jo ostettu?

heyssan,

saankin kivasti laitettua viestejä tänään, jos kerron väliaikatilanteen jokaisen vessatarkistuskäynnin jälkeen, no, ehken kuitenkaan.

Pari mammaksin r-testiä odottelee kotosalla. Pakko kyl ootella pari päivää ennenkuin uskallan testata, mikäli menkat ei ala aiemmin.

Täältäkin väkiaikatieto, lenkillä käyty ja nyt suihkuun :-) Aah, mikä olo :-D Meinaskin ruveta ahdistamaan nää seinät ympärillä.

Kehitellääs lisää galluppia päivän aikana.
Jouluhommiin vastailen seuraavaksi. Mutta nyt löyhkää niin pahasti, on mentävä ;-)

Heissan!!
Täällähän on ahkeroitu oikein kunnolla!En viikonloppune viitsinyt roikkua koneella kun tuo mies ei kerrankin ole töissä,mutta kävin kyllä pari kertaa lukemassa viestitulvaa!

Joanna on siis ensimmäinen akuutti jännättävä,jee!Oireita,oloja ,tuntemuksia?
Kauanko meinaat jaksaa odottaa niiden testien kanssa?

Gallupit väliin:niinkuin Tehis liikuttavasti arveli,olen pieni :-D 162,5 (!)cm pitkä ja vaatteiltani sellasta SX/S-osastoa.Hiukset ovat nyt vähän tummemman ruskeat kuin luonnostaan(hartian yläpuolelle)ja silmät siniharmaat.Niin ja on silmälasit tai piilarit.
Joulu on ihan loistava juttu!Olen ehdottomasti jouluihminen!Kaikenlaista ihanaa joulujuttua tekee kokoajan mieli ostaa.Korttitarpeet onkin jo hankittuna ja paja aloittaa toimintansa kun tästä kerkiän!
Mitä harrastuksiin tulee,niin työni on vähän senluonteinen,että se on lapsena ollut harrastus,joten eka ajatus oli etten harrasta mitään!Mutta olen mä käynyt pilateksessa jo vuosia ja kuntosalia,hydrobikkia yms.on tullut harrastettua!
Lapset:minulla on yksi sisarus ja miehellä kaksi,joten munmielestä hyvä lapsiluku on kaksi ja miehen kolme!!Mutta sais nyt sen ekankin alulle...

Vitsit mä ihan kirjauduin....ahkeraa :D.

Mä ajattelin, että seuraavassa gallupissa voisi vähän ruotia noita ukko-kultia.
Siis sanotaan, että puolisot alkavat muistuttaa toisiaan, onko teillä näin? Mille näyttää siippa?

Me muistutetaan toisiamme ihan naurettavan paljon. Hällä on myös tummanvaalea tukka, on tasan saman pituinen kuin minäkin, sinisilmäinen ja miehet verkkarit ja t-paidat on täysin sopivia minullekin. Joskus kun oltiin ystäväni bileissä, minä, mies, ja kaksoisveljeni, niin pari vierasta, jotka eivät tunteneet meitä ennestään, häkeltyivät kun aloin pussailla "veljeäni". Luulivat siis miestä veljekseni ja veljeä miehekseni, koska muistutetaan toisiamme paljon enemmän miehen, kuin veljen kanssa.

Joannallahan on tosi jännät paikat! Kuulostaa lupaavalle!

Ewa saa muuten näpytellä sormensa rakkuloille gallup-vastauksia, kun hän ei ole tainnut keritä vastata vielä yhteenkään :D. Ellei sitten minulta ole mennyt jotain pahasti ohi!

Ja Monsku, kun kuitenkin kurkit meitä, niin vastaile sinäkin! Ollaan uteliaita!

Tämä on siis jatkoviesti!

Sitten hysterisointiin ;-)
Mulla siis nyt 29/n.32 ja pessimisti alkaa löytyä taas!
Nukun kyllä ihan älytömän paljon(yöllä 12h...),käyn kokoajan pissalla,välillä menkkamaisia kouristuksia,lämpö 36,9C...Mutten silti jaksa kauheesti uskoa.Ainoa juttu joka on musta "merkittävä"on,että sillon n.viikko oviksesta sain flunssan ja heti perään oli ne kivuliaat vihlaisut yöllä.Eli vois kuvitella,että vastustuskyky on laskenut kiinnittymistä varten ja sitten on vesseli matkassa!Mutta mene ja tiedä sitten...Pitäisköhän testata yksi tyylipuhdas nega vaikka huomenamulla niin vähän helpottais?

Fanny the pähkäilijä

moi,

älähän Fanny nyt mitään kirveenheittoa ajattelekaan.

Mulla tuntuu vähän väliä sellaisia pieniä nipistyksiä vatsassa. Ei mitään havaintoa mitä ne on. Koko ajan on myös sellainen olo, että menkat alkaa, vaikka normaalisti ei ole mitään tuntemuksia ennen niiden alkamista. Kaipa tää tilanne vaan jännittää ja saa aikaan kaikenlaisia tuntemuksia. Pitääkin taas käydä vessassa tarkistamassa tilanne.

Joanna the vessassajuoksija

Mä nyt todella aion pätkiä juttujani. Sillä kun saadaan nopsasti viestikiintiötä täyteen... ;-)

Minäkin tykkään joulusta, mutta siinä on myös iso MUTTA...
Rakastan sitä joulun tunnelmaa, yhdessäoloa jne.
MUTTA se joulun kaupallisuus kertakaikkiaan raivostuttaa. Ei se silloin ennen lapsia niinkään haitannut. Mutta nyt kun noita lapsia on jo tuonkin verran, niin mä puhisen raivosta sille tavaramäärälle. Itse ostetaan kaikille lapsille aina jokin YKSI vähän parempi lahja. Olen yrittänyt sitä toitottaa myös sukulaisille, mutta tuntuu olevan niin, että se pakettien määrä vain kasvaa vuosi vuodelta. Itse haluaisin kasvattaa lapset tyytymään ja olemaan iloisia vähän vähempäänkin. Meillä tiettyjä periaatteita, joita ei nykyperheissä kauheasti muuten näy, mutta ei niistä nyt tässä kohtaa.

Kortit tosiaan olen aina tehnyt itse tai sitten en lähetä ollenkaan. Nyt on taas muutamana vuonna keksitty jokin kuvausaihe ja olen sitten niistä väsännyt. Niitä valmiita kuvakortteja en tietenkään kelpuuta. Viime vuonna oli niin hyvä kuva, että se näkyy monilla sukulaisilla olevan vieläkin jossain hyllyssä. Tänä vuonna aion ottaa noista lapsista sellaisen Tanssivat tontut -kuvan. Meillä sellainen vanha mummoradio vanhan tv-tason päällä, joten sen edessä ajattelin laittaa tontut rokkaamaan. Isoin tonttu taitaa kurkkia radion takana. Kuva tietty mustavalkona tai seepiana!

Mutta joulusta siis tykätään :-) Vielä ei ole kylläkään mitään tehty sen eteen. Lapset kyllä jo pipareiden leipomista kyselivät... Ja kyllähän ne lapset sen joulun myös aika pitkälti tuovat :-)

No niin, sitten tästä varsinaisesta jutuntyngästä :-)

Onpas jänskää teitin pähkäilyt ja vessaravaamiset, kääk.
Olen satavarma siitä, että elokuun juna on pyssännyt tämän ketjun kohdalla. Mutta kuinka monta kyytiin pompsahtaa, niin sitä en ossaa sanoa ;-)
Nyt ne kirveet käteen ja tiukasti! Ja loput viilaa ahkerasti kirveitä sellaseen terään, ettei oo ennen nähty!!!!!

Juu, mutta sitten omasta haaveilusta muutama rivi. Eli romaani todennäkösesti ;-)
Tuossa lenkillä oli taas aikaa vähän pohdiskella aina välillä. Siis kun ei just ollu kaivureita tai isoja autoja tai traktoreita näkyvissä, joista ois pitäny jutskailla...
Havahduin nyt omalla kohdalla sellaseen pieneen lopahtamiseen tämän haaveilun suhteen. Toi keskenmeno ja todennäköinen varhainen keskenmeno siihen päälle pikkasen latistaa fiilistä. Vaikka noita varhaisiahan ei edes lasketa... Gynekin sanoi, että saattaa olla, että sieltä ne yhdet menkat tulee, mutta kyllä sitten jo taidat ultraan tulla. Niinpä varmaan :-) Jotenkin ajattelin nyt kuitenkin, että tämä kierto menee enempi tjottailulla. Annan jomottelukin ja kipuilujen nyt olla ihan rauhassa. Naiaan sillon ko naitattaa :-D No, saattaahan tässä mieli vielä muuttuakin, mutta nyt tällanen fiilis.

Tehis kp 10/28-34

Fanny, jos sinä testaat negan huomenna kp:lla 30/32, niin sitten sinä luultavasti pahkäilet, että testasitkohan liian aikaisin jne. Jos taas olet raskaana, ja tulee vaikka haamuplussa, niin mietit että voikohan siihen luottaa :D:D Pähkäilijä kun ei luonnolleen mitään voi.

Täällä joka tapauksessa uskotaan, että plussa sieltä tulee!

Luojan kiitos, mulla ei oo samaa tukkamallia ku siipalla :-D
Isännällä nuo kutrit on lähtenyt jo alle kakskymppisenä, siis päältä. Mutta kampaus on nykyään: kaikki pois koneella.
Mutta en mä tiedä oltasko me muka samannäkösiä?! Molemmilla aikas isot silmät. Mutta välillä huomaan, että en ole ihan varma, onko lasten jotkin tietyt piirteet siipaltani vai isältäni. Jotenkin muistuttaa siis ehkä isääni. Ja minä kyllä taas olen isäni näköinen ;-) Eli summa summarum?! Siippa on kans pienikokoinen, vain viitisen senttiä mua pidempi eli 169cm. Hää on semmonen pyöreäkasvoinen pojanvesseli, vaikka ikää onkin jo 42v. :-D

Mä täällä nauroin tuota sun veljenpussausta, aikas hauska :-D

Hyvä idis muuten sulla Entu, että ei niitä menkkoja lainkaan! Niin sitä pitää. Kirvestä viilaamaan, hus hus!

Ja just ku sain kirjotettua tuosta omasta haaveilusta, niin eiköhän alkanu alavatsalla vihlaisuja tuntumaan. Hoh ja höh. Tosi helppo olla huomaamatta ja miettimättä! Niinku kirjottelin aikasemmin, ni noi on kyllä muuttunu voimakkaammiksi kolmosen jälkeen...

Mä olin ystävän kanssa ostosreissulla, hän on 20viikolla raskaana. Uutiset ultrasta ei olleet kauheen hyviä, paljon lisätutkimuksia ja lapsivesitulokset tulee ens viikolla. Kamalaa oon ihan järkyttynyt hyvä etten ruvennut itkeen! Heillä on jo 3lasta ennestään.
Mä oon vähän sanaton nyt...