Vaikea kaveripyyntö facebookissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Miksi olet ottanut tuollaisen miehen joka ei hyväksy sun vanhempaa lastasi? jos kerran suhteeseen ryhtyy on otettava koko paketti tai ei mitään. Sun velvollisuutesi äitinä on pitää yhteyttä laspseesi ja lähetettävä miehes johonkin terapiaan sillä ei hänellä kaikki ole kunnossa jos on noin itsekeskeinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Menettäisin kuitenkin tämän nykyisenkin lapseni ja sitä en haluaisi. Tiedän että mieheni olisi vahvoilla huoltajuusasioissa niin siksi en ole lähtenyt.

Mut sähän oot sitä koko ajan selittänyt että et olisi lasta koskaan halunnutkaan ja että kun eroatte niin laspi jää isälleen ja hyvä niin.

Hyväksyi edellisen lapsen ennenkuin saimme yhteisen lapsen, silloin jopa kävimme tapaamassa joskus lasta adoptiovanhempien luona. Mutta kun tuli yhteinen lapsi niin hän haluaa että olen vain äiti meidän yhteiselle lapsellemme.

Menettäisin kuitenkin tämän nykyisenkin lapseni ja sitä en haluaisi. Tiedän että mieheni olisi vahvoilla huoltajuusasioissa niin siksi en ole lähtenyt.

mikä sussa sit on vikana ku n yhen olet antanut pois ja nykyistä lasta et saisi pitää?

No kyllä mies varmasti tietäisi miten saisi yksinhuoltajuuden ja sitä en halua.

sussa täytyy olla sitten jotain tosi pahasti vialla.. kun lähes kaikissa tapauksissa lapsi menee äidille. Hoida ensin ne alkoholin- ja huumeongelmat + mielenterveysongelmat kuntoon. ja sit otat eron.

Ja viimeks oli tää sama ongelma siten että lähetäkkö lapselle synttärikortin kun mies lähtee ja vie uuden lapsen jos lähetät...

Jos olet joskus ollut jonkunlainen, ei se tarkoita että olisit sitä edelleen. Menneisyys on kaikilla, sieltä löytyy niin hyviä kuin huonojakin asioita, kaikilla. Ihmiset muuttuvat, ihmiset kasvavat. Tärkeintä on se, mitä olet nyt. Kun pidämme tämän mielessämme, on elämä paljon valoisampaa ilman murehtimista.

Alkuperäinen kirjoittaja ff:

sussa täytyy olla sitten jotain tosi pahasti vialla.. kun lähes kaikissa tapauksissa lapsi menee äidille. Hoida ensin ne alkoholin- ja huumeongelmat + mielenterveysongelmat kuntoon. ja sit otat eron.

Yhtähyvin ne ongelmat voi olla miehellä. Aika usein toinen osapuoli perheissä joissa on "aikuinen vammainen lapsi" muuttuu alistuneeksi ja tuntee että se toinen saa kaiken ja hänelle ei kuulu mitään. Käsittämätöntä kyllä siihen alkaa uskoa.
Niin uskomattomia kun nää jutut on, mä en voi ihan täysion provoksi leimata ap:tä, koska olen nähny vähän liiankin hyvin, mitä läheisriippuvuus on.

Mulla ei ole ongelmia kyllä ne aikanaa oli ex-miehelläni. Mutta tiedän että jos eroaisin niin mieheni saisi varmasti yksinhuoltajuuden ja minä vain viikonloput. Siksi yritän pitää perhettä kasassa.

Mulla ei ole ongelmia kyllä ne aikanaa oli ex-miehelläni. Mutta tiedän että jos eroaisin niin mieheni saisi varmasti yksinhuoltajuuden ja minä vain viikonloput. Siksi yritän pitää perhettä kasassa.

Ja olet koko ajan onneton ja valitat kaikesta? Onko se sitten ihan tervettä?

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Yhtähyvin ne ongelmat voi olla miehellä. Aika usein toinen osapuoli perheissä joissa on "aikuinen vammainen lapsi" muuttuu alistuneeksi ja tuntee että se toinen saa kaiken ja hänelle ei kuulu mitään. Käsittämätöntä kyllä siihen alkaa uskoa.
Niin uskomattomia kun nää jutut on, mä en voi ihan täysion provoksi leimata ap:tä, koska olen nähny vähän liiankin hyvin, mitä läheisriippuvuus on.

No eikai mies saisi yksinhuoltajuutta jos ne ongelmat miehellä olisi? Vai?

No joo... edellisellä miehelläs oli ongelmia, sulla ei, joten annoit oman lapses pois. Eipä toi perheen kasassa pitäminen sulle kovin tärkee asia taida olla.

Kerro ykskin täysjärkinen syy miks aina jankutat että miehes sais yksinhuoltajuuden? Siis yleensä selität näistä tuloista ja siitä kuinka sulla ei oo töitä eikä koulutusta ja plaa plaa plaa, mut siis sellanen syy mikä ois ees etäisesti sellanen ettei tuu yksinhuoltajuutta?

Mistä tiedät että on näin?

No naista sun jutuista päätellen ne samat ongelmat on nykyisellä miehelläsi tai ainakin uskot niin olevan. Mikä kyllä ei ole harvinaista, ihminen etsii tuttua ja turvallista, vaikka se oliskin konkreettisesti jopa vaarallista (esim. väkivaltainen suhde kerta toisensa jälkeen)
Ei yksikään normaali mies rajoita kumppaninsa elämää niin kuin miehesi sinun mukaasi tekee. Tosin monesti nimenomaan ne on oman pään sisäisiä oletuksia ja arvauksia kun on kadottanut itsensä ja elää toisen kautta, miettii kokoajan mitä toisen päässä liikkuu ja kun ei arvosta isteään, niin siellä toisen päässähän liikkuu vaan pahaa minulle haluavia asioita.

No ei mun nykyisellä miehelläni ongelmia ole muita kun empatian puute. Mutta hänellä työ, talo yms niin kyllä uskon että hän saisi yksinhuoltajuuden. Minä kuitenkin saisin niin harvoin tavata pienintä lastani ettei ero oikein innosta lisäksi tuskin tämä adoptioon antamanikaan kovasti yhteyttä pitäisi ehkä silloin tällöin.

No eikai mies saisi yksinhuoltajuutta jos ne ongelmat miehellä olisi? Vai?

Se alistettu, läheisriippuvainen osapuoli, alkaa uskoa mitä se "aikuinen vammainen lapsi" oli se sitten päihteidenkäyttäjä, narsisti tai muu mieleltään horjuva, sanoo. Ne on niin taitavia manipuloiia, että saa lähipiirin ehkä jopa laajemmin uskomaan asiat aivan päinvataisiksi.
On esim. normaalia, että alkoholisti miehen vaimoa hoidetaan psyykkisistä syistä ja pidetään hyvin epävakaana ja mies onnistuu kieltämään koko ongelman. Keskimäärin homma pyörii 10 vuotta niinpäin, ennen kun totuus tulee esiin, eli muutkin alkaa uskoa että puoliso vaan reagoi epäterveeseen tilanteeseen.

No ei mun nykyisellä miehelläni ongelmia ole muita kun empatian puute. Mutta hänellä työ, talo yms niin kyllä uskon että hän saisi yksinhuoltajuuden. Minä kuitenkin saisin niin harvoin tavata pienintä lastani ettei ero oikein innosta lisäksi tuskin tämä adoptioon antamanikaan kovasti yhteyttä pitäisi ehkä silloin tällöin.

Ei talot ym. ole mikään syy saada yksinhuoltajuutta. Kyllä se huoltajuus menee äidille jos äidillä ei ole vakavaa ongelmaa. Teidän tapauksessa varmaan olisi yhteishuoltajuus ja lapsi asuisi sun luona enimmät ajat. Jos sulla ei ole mitään oikeita ongelmia niin ei ole mitään estettä sun saada lasta, se on jopa todennäköisintä.

sain äsken sovittua asian mulla adoptioäidin kännykkänumero. Lähetin tekstiviestin ja sanoin etten voi ottaa facebook kaveriksi mutta että mulle voi laittaa joko tekstiviestiä tai sähköpostia.

Mulla on kaveri, jolla todella ei ole koulutusta ja on elänyt aika epävakaan elämänkin, lapsille eri isät jne...Silti nuorin lapsi huoltajuusriidassa on jääny hänelle, vaikka miehellä vaki työ ja omistus asunto, hän elää sossun tuella niin slummissa, kun Suomessa voi.

Sä olet todella epävarma itsestäsi ja kyvyistäsi.Pohdiskelet samoja asioita viikkokausia.
"Mutta tiedän että jos eroaisin niin mieheni saisi varmasti yksinhuoltajuuden"
Tätähän sä olet täällä kirjoittanut useasti, eikä mikään tunnu koskaan muuttuvan.

Mitä naurerravaa tässä on?mun on päätettävä hylkäänlö kaveripyynnös, jos en hylkää mies lähtee yhteisen poikamme kanssa pois, tämä ei ole helppo tilanne.

Hei lopeta jo tää sama jauhaminen!!!! Kuinka monta vuotta tätä on jo jatkunut?!?

Vain otettu lääke auttaa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä