Vaikea kaveripyyntö facebookissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja defr:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aapee oli skarpannut ekan viestin kanssa! Aiheet oli tuttuja ja sai epäilemään mutta vasta myöhemmistä tunnistin varmaksi.

Tsemppiä, niin se kirjoittaminen kehittyy harjoitellessa :flower:

;)

Joo, kyllä oli hienosti tsempannut ekassa viestissä! Huomasin saman. Onnea ap:lle, kehitys kehittyy.

Kyllä mä ainakin tunnistin ekasta viestistä heti. Siinähän oli monta tuttua juttua, myös se ettei anoppi tiedä lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onneksi teillä on niin selkeät elämät ettei tule tällaisia tilanteita kuin mulla. Mulla vaan ollut hankala menneisyys.

Tai sitten sitä on vaan tehty ne ratkaisut ja lakattu olemasta jumissa oman pään sisällä.
Kyllä moni on vaikeasta suhteesta lähtenyt, kun on tajunnut että tuhoaa lapsensa mielen, jos pitää kiinni ydinperheen ihanteesta. Elämä on aina just niin helppoa tai vaikeaa, miksi sen itse tekee, mutta uskoakseen tuon, pitää käydä pohjalla ja se on kurjaa, että lapsiperheissä lapset joutuu sinne myös, ennen kun oman pään kahleista voi päästää irti.

Jotenkin vaan yöks. Sulla on asiat sekasin ja sä et pysty olla niinku ihmiset on. Äh. Mä en vaan käsitä tollasta. Jotenkin niinku tuijottelet vaan omaan napaas.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Kyllä mä ainakin tunnistin ekasta viestistä heti. Siinähän oli monta tuttua juttua, myös se ettei anoppi tiedä lapsesta.

Jutut oli tuttuja, mutta kieliasuun se oli tällä kertaa panostanut eri tavalla. Ja vähän tällaisia uusia teknisiä ulottuvuuksiakin oli kehitellyt :D

Näin ollaan sovittu alun perin adoptiovanhempien kanssa ettei kovin paljon yhteyttä pidettäisi, mutta ilmeisesti nyt sitten kun lapsi vanhempi niin haluaa itse pitää yhteyttä.

En uskalla asiasta kertoa anopille. Enkä edes tiedä mitä se hänelle kuuluisi?

Mutta kun se näköjään tekee sun elämän vaikeaksi, kun anopilta pitää salata lapsi. Jos sä oikeesti olet totta ja sun asiat on totta NIIN MIKSET SÄ MUUTA SUN ELÄMÄÄ PAREMMAKSI? Ei kenenkään naisen kuulu alistua tuolla tavoin ja olla onneton. Ota itseäs niskasta kiinni ja hanki apua kaikkiin ongelmiin!! Kyllä asioilla on aina tapana järjestyä vaikka elämä tuntuu vaikealta. Jos olet hyvä äiti ja ihminen niin et sinä menetä sun lasta vaikka eroaisit sun kauheasta miehestä.

Anopilla ei ole mitään tekemistä lapsen kanssa koska eihän hän ole sukua lapselle. Olen ihan tyytyväinen muuten elämääni.

Joo varmaan ootkin tosi tyytyväinen elämääs. Taidat olla joku tosi sairas tai sitten et ole totta.

Anopilla ei ole mitään tekemistä lapsen kanssa koska eihän hän ole sukua lapselle. Olen ihan tyytyväinen muuten elämääni.

Ai nyt oletkin tyytyväinen elämääsi? Mistä lähtien? Ei kyllä siltä ole vaikuttanut nuo sun jokapäiväiset vinkumiset täällä.

Mites se opiskelu ja harjoittelupaikka? Oot päättänyt että sossu elättää?

Mun pienempi lapseni ei kärsi tästä tilanteesta, koska ei tiedä asiasta yhtään mitään eikä koskaan tule tietämään.

pidät lasta tyhmänä, kuurona ja sokeana, ettei se huomaa kun sun elämäs on noin vaikeeta ja joudut miettimään joka tekemisrsi, että hyväksyykö mies.
just joo. lapsi kyllä huomaa, että sun asiat on sekaisin. Taas yksi mielenterveyspotilas joka tulee "hyvästä perheestä" ja kaikki ihmettelee ja taivastelee mikä on vikana kun on ydinperhe ja kaikki :x

Ihan tosissaan ap, hae jostain ammattilaiselta itsellesi apua! Tarvitset sitä jotta voit hyväksyä sen, että tulet koko loppuikäsi elämään kurjassa liitossa miehen määräiltävänä ja miehen elättinä ja siten lopettaa valittamisen täällä, tai jos et tuota halua niin tarvitset apua tilanteesta pois pääsemiseen, Selvästikin sulla on paljon ongelmia elämänhallinnassa ja ihmissuhteissa, mutta niihin kaikkiin on saatavissa apua. Toivottavasti ymmärtäisit että en jankuta näitä asioita koska haluaisin loukata, vaan koska mua tympii tuo ainainen valitus jolle kuitenkin voisit tehdä jotain jos vaan haluaisit. Nyt et selvästikään ole onnellinen, mutta voisit olla, mutta se on vaan sinusta itsestäsi kiinni.

Hyväksyi edellisen lapsen ennenkuin saimme yhteisen lapsen, silloin jopa kävimme tapaamassa joskus lasta adoptiovanhempien luona. Mutta kun tuli yhteinen lapsi niin hän haluaa että olen vain äiti meidän yhteiselle lapsellemme.

:o :o :o Vau, on sulla varsinainen "mies" siellä. Itse käärisin tuollaisen postipakettiin ja kärräisin sinne naapurin rouvan ovelle, että siinäpä, pidä hyvänäsi. Ei palautusoikeutta.

Kuule nyt, ihminen. Miehelläsi ei ole OIKEUTTA päättää puolestasi tuollaisista asioista. Jos haluat pitää lapseesi yhteyttä ja tämä sinuun, ota yhteyttä vaikka sossuun, jotta turvaavat selustaasi miestäsi vastaan.

Mun mieheni käyttäytyy ihan hyvin ja on yhteiselle lapsellemme hyvä isä. En tulisi onnellisemmaksi vaikka eroaisin se minusta ei ole ratkaisu.Silloin vasta onneton olisinkin jos eroamaan joutuisin. Uskon että vuosien saatossa isommankin lapsen hyväksyy ja voimme jonkinlaista yhteyttä pitää.

Aion kyllä jatkaa mieheni kanssa kuten tähänkin asti ei joudu sossu mua elättämään.

Hmm. Äsken sanoit, että rakastat miestäsi. Mutta kyse olikin rahasta. Mä en todella usko, että joku ihminen ajattelis noin. Et ole oikea.

Mun mieheni käyttäytyy ihan hyvin ja on yhteiselle lapsellemme hyvä isä. En tulisi onnellisemmaksi vaikka eroaisin se minusta ei ole ratkaisu.Silloin vasta onneton olisinkin jos eroamaan joutuisin. Uskon että vuosien saatossa isommankin lapsen hyväksyy ja voimme jonkinlaista yhteyttä pitää.

Nii, jos tää ois totta, niin se lapsi ei siinä vaiheessa ole susta kiinnostunut, vaan vihaa sua.

Usko ihmeessä.. siltähän se kuulostaa kun et uskalla edes keskustelua avata aiheesta miehesi kanssa... :whistle:

Siis rakastan miestäni eikä ensimmäinen lapseni ole katkera, pidämmehän kuitenkin yhteyttä esim. tekstiviesteillä. Ja jos olisi katkera ei olisi facebook kaveriksi halunnut, ymmärtää kyllä asiat.

Mun pienempi lapseni ei kärsi tästä tilanteesta, koska ei tiedä asiasta yhtään mitään eikä koskaan tule tietämään.
Uskon että vuosien saatossa isommankin lapsen hyväksyy ja voimme jonkinlaista yhteyttä pitää.

Yhdistäs ny hei pisteet itekin. Jos vanhempi lapsi on nyt jo kiinnostunut yhteydenpidosta, niin eiköhän jossain vaiheessa kiinnostu myös sisaruspuolestaan. Ja jos elättelet toiveita jonkunlaisesta yhteydenpidosta tulevaisuudessa niin siinähän selittelet nuoremmalle miks hän kuuli velipuolestaan vastan rippi-iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

Hmm. Äsken sanoit, että rakastat miestäsi. Mutta kyse olikin rahasta. Mä en todella usko, että joku ihminen ajattelis noin. Et ole oikea.

Voi se olla. Jos on pahasti läheisriippuvainen todellkisuudentaju on niin tiesään, että luulee rakastavansa vaikka on sairaalloisen riippuvainen ja voi samassa lauseessa ylistää ihanaa miestä ja kertoa miten on joutunu käymään pahoinpitelyn takia päivystyksessä.

Ehkä 4v päästä selitämme asian kun ensimmäinen lapsi on 18v ja tulee varmasti käymään. Heillä muutenkin niin iso ikäero ettei läheistä sisarussuhdetta senkään takia muodostuisi.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä