Väkertäjät (uudempi parempi käsityöketju)

kuopuksen ilmoitustaulu: materiaaleina vanha levy, vanua ja ikea-aleloota-kangas

Tilkkumatto:Mulla pyörii nurkissa vanhentuneita verhoilukangas-mallivihkoja...päätin sitten kokeilla tilkkutekniikkaa yhteen niistä. Kymmeniä neuloja meni katki, mutta lopputulokseen olen tyytyväinen. Haaveena tehdä joskus nojatuolin verhoilu tilkkukankaasta...ehkä joskus vielä.

meah laitoitko hiireen ihan vaan tavallista kauraa?? Mä olen miettinyt kauratyynyjen tekemistä mutta homma on kaatunut siihen että mistä mä sopivaa kauraa niihin oikeen löytäsin :D

Mä olen saanut aikaseksi!
Yksi ikuisuusprojekti valmistui, villajakku josta kyllä tykkään ihan älyttömästi vaikkei ihan kauhean edustava olekaan täm pömppiksen kanssa :D
http://tindepekka.vuodatus.net/blog/2394282/villajakku/
Ja myös kukkasia olen innostunut tekemään, niitä on hauska virkata jos kädet kaipaa tekemistä mutta pää ei halua ajatella mitään liian monimutkaista.
http://tindepekka.vuodatus.net/blog/2394287/kukkasia/

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
meah laitoitko hiireen ihan vaan tavallista kauraa?? Mä olen miettinyt kauratyynyjen tekemistä mutta homma on kaatunut siihen että mistä mä sopivaa kauraa niihin oikeen löytäsin :D

Yksi ikuisuusprojekti valmistui, villajakku josta kyllä tykkään ihan älyttömästi vaikkei ihan kauhean edustava olekaan täm pömppiksen kanssa :D
Ja myös kukkasia olen innostunut tekemään, niitä on hauska virkata jos kädet kaipaa tekemistä mutta pää ei halua ajatella mitään liian monimutkaista.
Ihan tavallisia kauranjyviä, juu.
Sen verran seulottuja, että kelpaa hevosten syödä, sietää siis kelvata tyynyynkin ;)
Ja mulla on "kotikenttäetu", mulla on aina 80 litran tynnyrillinen satulahuoneessa, kun loppuu, haen töistä lisää.
Mutta....

Joku palstalainen oli löytänyt ihan jostain prisman lintujenruokintaosastolta.
Toinen vaihtoehto on marssia muovikassi kourassa lähimmälle isommalle tallille, kysyä omistajaa/tallimestaria/muuta henkilökuntaa ja kysäistä, liikenisikö kohtuuhintaan säkillinen.
Ne kun yleensä tilaavat sitä matskua satoja kiloja tai tonneittain, litrahinta on olematon ja se sun pikkunyssykkä ei jossain 10-20 hevosen tallilla tunnu hävikissä vielä missään.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Ihan tavallisia kauranjyviä, juu.
Sen verran seulottuja, että kelpaa hevosten syödä, sietää siis kelvata tyynyynkin ;)
Ja mulla on "kotikenttäetu", mulla on aina 80 litran tynnyrillinen satulahuoneessa, kun loppuu, haen töistä lisää.
Mutta....

Joku palstalainen oli löytänyt ihan jostain prisman lintujenruokintaosastolta.
Toinen vaihtoehto on marssia muovikassi kourassa lähimmälle isommalle tallille, kysyä omistajaa/tallimestaria/muuta henkilökuntaa ja kysäistä, liikenisikö kohtuuhintaan säkillinen.
Ne kun yleensä tilaavat sitä matskua satoja kiloja tai tonneittain, litrahinta on olematon ja se sun pikkunyssykkä ei jossain 10-20 hevosen tallilla tunnu hävikissä vielä missään.
Ok, pitänee ensin katsastaa siis Prisman tarjonta ja jos ei tärppää niin suunnata lähimmälle tallille :D

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Ihania juttuja...taas! Miten te ootte noin ahkeria, tulee ihan huono omatunto kun ei saa ite mitään aikaseksi...laikotuttaa, eikö muilla tuu ikinä laiskotuskautta?
Tulee useinkin ja silloin ihan hyvällä omallatunnolla oon tekemättä käsitöitä. Ei niistä saa mitään pakkoa tulla, kun siihen se into vasta loppuukin. :wave:

Mulla on nyt into päällä tehdä ja ei malttais millään pysyä ompelukoneen äärestä pois. :snotty:

UHU
En myy missään ainakaan vielä. Jälleenmyyjät huhuu :wave: ;)
Useamman teen aina näitä kankaanpainojuttuja siksi kun sabluunat kerran väsään niin pitäähän niitä käyttää :D Kurkaa mun blogiin niin tiedät mihin osa näistä päätyy ;) Yleensä lahjon myös sukua.

Ihania juttuja...taas! Miten te ootte noin ahkeria, tulee ihan huono omatunto kun ei saa ite mitään aikaseksi...laikotuttaa, eikö muilla tuu ikinä laiskotuskautta?
No mulla ainakin venyy ja venyy nää projektit ihan säädyttömän pitkiksiksi ettei oo tosikaan. Sitten kun saa sen viimesen puristuksen niin johan alkaa tulla valmista :D

Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Useamman teen aina näitä kankaanpainojuttuja siksi kun sabluunat kerran väsään niin pitäähän niitä käyttää :D Kurkaa mun blogiin niin tiedät mihin osa näistä päätyy ;) Yleensä lahjon myös sukua.
Säännöllisetsihän minä siellä vierailen, lukija kun olen :D
Meinaa vaan tuo kade pirulainen iskeä välillä kun olet niin taitava ja se blogikin on niin upeasti toteutettu.

UHU
Säännöllisetsihän minä siellä vierailen, lukija kun olen :D
Meinaa vaan tuo kade pirulainen iskeä välillä kun olet niin taitava ja se blogikin on niin upeasti toteutettu.
Juu tiedän että käyt niin kuin minäkin sinun blogissa =)

Kiitos kehuista, mutta ei kade kannata olla! Itsekin osaat vaikka mitä hienoa josta moni osaa vaan haaveilla!

Kysäisenpä, jos jollakulla teistä olisi idea. Haluaisin tehdä pojalle (2v) persoonalliset tumput kevääksi, mutta... Pää lyö ihan tyhjää, mitä kuvioksi? Neulotut perustumput olisi lähtökohta, koristelun ja kuvion toteutus voi olla mikä vaan.

Erivärisiä ja raidallisia on jo läjä. Tytölle keksin ja löydän kuvioita (kukkaa, sydäntä, palmikkoa...) Mutta pojalle ei ole tarjolla kuin pääkalloja :/

Ihan hullutkin ideat otetan vastaan ja mietinnän alle :D

Alkuperäinen kirjoittaja polgara:
Sain vihdoin kaivettua nappikoneen kaapista ja kokeiltua osaanko vielä käyttää, kangasvalikoima vähän heikko kun aihio vain n.1cm mutta tulipahan kokeiltua :D
Näistähän olikin puhetta joskus. Ihania!
juu, niin oli. Täytyisi metsästää vaan pienikuviollisia kangastilkkuja, niin saisi ihan kivojakin tehtyä... trikoo toimi paremmin kuin puuvilla tuon kokoisissa napeissa.

kh
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Kysäisenpä, jos jollakulla teistä olisi idea. Haluaisin tehdä pojalle (2v) persoonalliset tumput kevääksi, mutta... Pää lyö ihan tyhjää, mitä kuvioksi? Neulotut perustumput olisi lähtökohta, koristelun ja kuvion toteutus voi olla mikä vaan.

Erivärisiä ja raidallisia on jo läjä. Tytölle keksin ja löydän kuvioita (kukkaa, sydäntä, palmikkoa...) Mutta pojalle ei ole tarjolla kuin pääkalloja :/

Ihan hullutkin ideat otetan vastaan ja mietinnän alle :D
Vaikka robotti?

Yhteistyössä