En ole päässyt vielä työn ja perheen yhteensovittamista käytännössä kokeilemaan. (lapsi syntyy tässä kuussa) Mutta uskoisin, että vaativaakin työtä pystyy tekemään pikkulapsiaikana, jos toinen perheen vanhemmista on valmis panemaan vuorollaan uransa taka-alalle. (ainakin miehiltä se näyttää onnistuvan...) Sitten ovat erikseen ne uraohjukset, joilla on hyvä mummuverkosto takanaan. Silloin perheessä voi olla kaksikin kiitäjää.
Meillä mies ja minä olemme molemmat asiantuntijatehtävissä, ja työ on varsin epäsäännöllistä. Hoitoapukin on monen sadan kilometrin päässä. Tällä hetkellä ajatus on, että minä olen lapsen kanssa kotona ensimmäisen vuoden, mies seuraavan. Työssä olija pyrkii parhaansa mukaan tekemään hommat virka-aikaan, mutta jos se ei onnistu, kotipuolisko yrittää olla rähjäämättä. Ja totta kai kotona olijalle järjestetään aika ajoin mahdollisuuksia käydä tuulettumassa alan tapahtumissa, viikonloppuseminaareissa, ay-jutuissa, jne.
Katsotaan miten onnistuu...