Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Juu tottakai. Mä kyllä taisin tehdä kesätöitä pari viikkoa ja opiskella loput. Vastaus rahoitukseen on tietysti opintoraha.Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Mielenkiinnosta, miksi (saa töllistellä mua)?Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Ja todellakin katson suu auki jo 20-vuotiaita, jotka eivät ole vielä mitään töitä tehneet.
no kyllä mäki katson kummallisesti jos oot parikymppinen etkä päivääkään oo ollu töissä..
mites kesällä? millä sitä elää? iskä-äitin rahoilla vai?
Mitä vaikutusta sillä on jos ei ole tasan 20-vuotiaana saanut kesätöitä ja käy syömässä kotona? 30-kymppisestä minäkin jo katsoisin, sillä mitä hyötyä on vuosien opiskelusta, jos sitä ei ole yhtään missään yrittänyt hyödyntää. Yleensä valmistuminenkin vaatii kuitenkin työssäkäyntiä.
Kesätyöt ovat kunnan tukemia suurin osa ja paikkoja ihan varmasti löytyy kun on ajoissa liikkeellä! Kun lähti viimeistään maaliskuussa kyselemään hommia, sai valita mukavimmat paikat päältä. Me oltiin kaupungilla maalareina. Oli mukavaa työtä, palkka ei päätä huimannut mutta oli iso raha meille.
Ja en kyllä katso asioiden olevan hyvin jos parikymppinen juoksee äidin kattiloilla syömässä? Vaikea ymmärtää tuollaista epäitsenäisyyttä kun itse tienannut ruokarahansa nuoresta asti.