V*tun s-ryhmä!!

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
valaiskaa nyt tyhmää, mulla on kyllä se maksuominaisuus s-kortissa mutta en käytä sitä, joten en tiedä tätä: jos maksaa s-kortilla jossa on maksuominaisuus, eikö siinä tarvitse kirjoittaa nimeä kassakuittiin kuten esim tavallisella pankin visa-elektronilla tarvitsee? Nimittäin jos s-kortinkin kanssa maksettaessa vaaditaan kuittaus, eihän ole mitenkään mahdollista maksaa vahingossa, koska kun s-korttia käytetään vaan bonuksien keräämiseen ei silloin mitään allekirjoitusta tarvita kuittiin.
Tarvii siihen allekirjotuksen, ihan samalla lailla kun muihinkin pankkikorttikuitteihin. Tai vastaavasti se tunnusluku, jos on sellanen kone kaupan kassalla.
eli vahingossa maksaminen on käytännössä mahdotonta, kai siinä nyt hämmästyisi ja selvittäisi asian heti oitis,jos olisi ollut tarkoitus kerätä vain bonukset, ja pitäisikin allekirjoittaa
Totta, ellet sitten oo antanu s-etukorttia ja vaikka op:n pankkikorttia, jolloin kassa olis vahingossa velottanut s-tililtä etkä huomaisi sitä. Tässä tilanteessa vaan tuskin on tuollaisesta virheestä kyse, kun tililtä on hävinnyt melkein 500 ?, joten kassa tuskin ihan niin monesti tekee tuollasia virheitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja sinna:
piipa: taidat olla vähä yksinkertainen?
käytä ne bonukset ostoksiisi
joo niin oon. ku mulla ei oo sitä sirukorttia. vaan ihan tavallinen bonuskortti. jolla ei makseta. jolla vaan kerrytetään.

ja pankintädille, kyllä mä oon pankissa asioidessani tähän mennessä selvinny tolla kelakortilla. mut tosiaan, kun ei oo ollu muuten tarvetta uusia passia tai hakea henkilökorttia niin se on vaan jääny.
plus mä käyn noin kolmesti vuodessa prismassa kaupassa että sikälikin se on jääny - voishan sieltä tosin ottaa omansa kokonaan pois, eikös se satanen ollu se "liittymismaksu"?
Pankintäti ei saisi missään nimessä hyväksyä kela korttia, paitsi jos tuntee sut muuten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maria:
no kuka jurpo nyt semmosen kortin ottaa jolla voi kerätä vaan bonuksia?
miks piipa et siirrä niitä rahoja sun tilille sieltä s-tililtä?
no mä jurpo. ja en saa niitä pankkitunnuksia s-pankkiin koska en voi asioida palvelupisteessä ilman virallista henkkaria. ja tuo bonuskortti oli meillä ennen koko tuota s-pankki- hömpötystä, ei olla vaan vaihettu mihinkään kun tosiaan asioidaan siellä se kolmisen kertaa vuodessa. jahka tässä kevään mittaan saan aikaiseksi uusia passini niin sitten pitäs kaikkien ovien avautua mullekin, ehkä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
plus mä käyn noin kolmesti vuodessa prismassa kaupassa että sikälikin se on jääny - voishan sieltä tosin ottaa omansa kokonaan pois, eikös se satanen ollu se "liittymismaksu"?
Se satanen on OSUUSMAKSU = omistat osan (tosi pienen, mutta kuitenkin) siitä osuuskaupasta. Ne maksaa sille sataselle korkoa, täällä se on ollut 10% ja kun haluat erota saat sen satasen takaisin.
Bonukset on ns ylimääräistä ja koron saat siis sijoittamallesi pääomalle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Totta, ellet sitten oo antanu s-etukorttia ja vaikka op:n pankkikorttia, jolloin kassa olis vahingossa velottanut s-tililtä etkä huomaisi sitä. Tässä tilanteessa vaan tuskin on tuollaisesta virheestä kyse, kun tililtä on hävinnyt melkein 500 ?, joten kassa tuskin ihan niin monesti tekee tuollasia virheitä.
Joo, mulla on pari kertaa veloitettu s-tlilitä, vaikka oon antanut pankkikortin perään. Sitten tuli huomautus aika pian s-pankista, että tili miinuksella :kieh: Mutta tosiaan kun noin suuresta summasta kyse, niin ei oikein täsmää... Ellei ole yksi tosi iso ostos.
 
vieras
Miten toisille aina sattuukin , s-kortin käyttö on mun mielestä niin selkeetä ja yksinkertaista ettei tosikaan, ei ymmärrä. Ja netin kautta selviää kaikki mitä siellä tilillä on tapahtunut. Tuli vaan väkisin mieleen yksi juttu kun eräs mies soitteli kaikki mahdolliset paikat ja yritti "selvittää" salaperäisen suurta laskua, no sekin selvis, ihan sen miehen oma moka. Nykyisin meillä uudessa liitossani molemmat tietää perheen tunnukset ja tilit , ei ole mitään salattavaa. Ja tunnukset esim. netti pankkiin ja s-tilille hankitaan heti eikä sitten kun mä oon ainakin sata kertaa pyytäny! Mä olen sen oppinu että avoimuus rahaasioissa on yks kaikkein tärkein juttu.
 
jep
laitetaanko pystyyn vedonlyönti? Mä paan omat rahani likoon sen puolesta, että ap on ite ryssiny, tai siis mies tai ap!!!

Mutta tuskin se täällä sitä tällasen mesoamisen jälkeen myöntää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
valaiskaa nyt tyhmää, mulla on kyllä se maksuominaisuus s-kortissa mutta en käytä sitä, joten en tiedä tätä: jos maksaa s-kortilla jossa on maksuominaisuus, eikö siinä tarvitse kirjoittaa nimeä kassakuittiin kuten esim tavallisella pankin visa-elektronilla tarvitsee? Nimittäin jos s-kortinkin kanssa maksettaessa vaaditaan kuittaus, eihän ole mitenkään mahdollista maksaa vahingossa, koska kun s-korttia käytetään vaan bonuksien keräämiseen ei silloin mitään allekirjoitusta tarvita kuittiin.
Tarvii siihen allekirjotuksen, ihan samalla lailla kun muihinkin pankkikorttikuitteihin. Tai vastaavasti se tunnusluku, jos on sellanen kone kaupan kassalla.
eli vahingossa maksaminen on käytännössä mahdotonta, kai siinä nyt hämmästyisi ja selvittäisi asian heti oitis,jos olisi ollut tarkoitus kerätä vain bonukset, ja pitäisikin allekirjoittaa
Totta, ellet sitten oo antanu s-etukorttia ja vaikka op:n pankkikorttia, jolloin kassa olis vahingossa velottanut s-tililtä etkä huomaisi sitä. Tässä tilanteessa vaan tuskin on tuollaisesta virheestä kyse, kun tililtä on hävinnyt melkein 500 ?, joten kassa tuskin ihan niin monesti tekee tuollasia virheitä.
no ainakin meidän lähi Prismassa kysyvät, jos asiakkaalla on pankkikortissa myös visa että kummalla maksetaan, luulisi että tuossakin tapauksessa kassa älyäisi kysyä, kummalla on tarkoitus maksaa, ja miksi ihmeessä asiakas antaisi ollenkaan pankkikorttia, jos tarkoitus olisi maksaa nimenomaan s-kortilla?...kun ne bonuksetkin tulee samalla s-kortilla eikä pankkikortilla, ja jos antaa kummatkin kyllä kassan pitäisi tajuta että pankkikortti on maksamiseen, kun ei sillä mitään bonuksia keräillä, ei ammattitaitoiset kassat tuollaista virhettä tee, eikä ainakaan usein. t, ex-kassatäti
 
juuh
Siis tää on ny niin pitkä ketju etten kaikkea lue, mutta jos näin on käynyt ni miksi ap ei samalla käynnillä ottanu pankkitunnuksia mukaan kotiin ja olisi heti kotona tarkistanut mitä tilillä on tapahtunut? Asia olisi jo selvä.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap:missä se kortti nyt on?
öö, lompakossa.
ja miehen prisman infossa.
kerro ap että mikä oli se virhe minkä s-ryhmä oli tehny että teiän s-tili näky 180 euroa miinuksella?

mie kyllä haluaisin tietää tai sitten mie käyn ite kysymässä infossa että miten toi voi olla mahollista... mie haluan tietää jos tuo on tosiaankin totta että s-ryhmä on sössiny niin piän sitte vähän tarkemmin silimällä tuota omaa tiliäni... :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Siis tää on ny niin pitkä ketju etten kaikkea lue, mutta jos näin on käynyt ni miksi ap ei samalla käynnillä ottanu pankkitunnuksia mukaan kotiin ja olisi heti kotona tarkistanut mitä tilillä on tapahtunut? Asia olisi jo selvä.....
ap ei ollu sillä kauppareissulla vaan miehensä. jolle sanottiin että kortti pitää ottaa pois. miehensä meni sinne infoon jossa sanottiin että tili 180 euroa miinuksella.

vaikkei siitä mitään oltu maksettukaan ap:n mielestä siltä tililtä.

ja ap ei selvitä tätä asiaa enempää koska sitä ei kuulemma kiinnosta, näin ainaki ite sano :D

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja sinna:
et sä mitään sirukorttia maksamiseen tarvii!!!!!
sanotaanko niin että minun kortissani ei ole maksuominaisuuksia :D vai oliko tää potkurille?
piipa, sie olet ihan oikiassa, kaikissa s-bonuskorteissa EI ole maksuominaisuutta :)
Juu ei ole. Esim mun lapsilla (12 ja 14 v) ei ole maksuomiaisuutta vain pelkkä käteiskortti
 
näin se on
Mun mielestä kyllä vaikka ottaa vaan bonarit, se järjestelmä voi pyytää ottaa kortin pois. Koska, se järjestelmä ei välttämättä tiedä, otetaanko pois miinusten takia vai siksi että se on pöllitty!
Heti kun korttia käytetään, se pyydetään ottamaan pois, ihan sama mitä siinä käytewtään.

Mutta, itse puolisoa raha-asioissa tyhmänä vedättäneenä kehoittaisin myös ap:ta tarkistamaan tiliotteen jos ei ole eka kerta kun on rahaongelmia. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap:missä se kortti nyt on?
öö, lompakossa.
ja miehen prisman infossa.
kerro ap että mikä oli se virhe minkä s-ryhmä oli tehny että teiän s-tili näky 180 euroa miinuksella?

mie kyllä haluaisin tietää tai sitten mie käyn ite kysymässä infossa että miten toi voi olla mahollista... mie haluan tietää jos tuo on tosiaankin totta että s-ryhmä on sössiny niin piän sitte vähän tarkemmin silimällä tuota omaa tiliäni... :whistle:
tätä on kysytty jo pariin otteeseen.. ei pyytänyt ukoltaan tarkempaan selvitystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Tosin ap voi myös tulla kohta tänne

" no hei täähän oli provo".

Eikä olis eka kerta :whistle: :whistle:
kuinka niin?
En mä nyt niin tarkkaan muista mutta ap rutkutti täällä jotain tyyliin kuinka kukaan nainen ei tykkää hänest, heil iso kaveri porukka ja ap tuli mainiosti toimeen niiden miesten kanssa josta muut naiset hälle katteellisia blaa blaa blaa. en muista tarkkaa miten meni, mutta ap sai palstalla aika jäätäävää tekstiä ja kuittas lopulta koko härdellin sanomalla " porvoossa tätä tapahtuu" tjsp, joten väitti provoksi koko hommaa.


hohhoijakkaa..
 
Mua ois kyllä S-ryhmäläisenä IHAN OIKEASTI kiinnostanut tämä kunnolla.

Minkälainen virhe oli tapahtunut, että tili oli mennyt miinukselle?
Miten mies oli korttia käyttänyt, kun se oli otettu häneltä pois? (pelkkien bonusten kirjaamisessa kun sitä vaihtoehtoa ei ole)

Outo juttu mielestäni! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin se on:
Mun mielestä kyllä vaikka ottaa vaan bonarit, se järjestelmä voi pyytää ottaa kortin pois. Koska, se järjestelmä ei välttämättä tiedä, otetaanko pois miinusten takia vai siksi että se on pöllitty!
Heti kun korttia käytetään, se pyydetään ottamaan pois, ihan sama mitä siinä käytewtään.


Mutta, itse puolisoa raha-asioissa tyhmänä vedättäneenä kehoittaisin myös ap:ta tarkistamaan tiliotteen jos ei ole eka kerta kun on rahaongelmia. :/
ei pie paikkaansa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Tosin ap voi myös tulla kohta tänne

" no hei täähän oli provo".

Eikä olis eka kerta :whistle: :whistle:
kuinka niin?
En mä nyt niin tarkkaan muista mutta ap rutkutti täällä jotain tyyliin kuinka kukaan nainen ei tykkää hänest, heil iso kaveri porukka ja ap tuli mainiosti toimeen niiden miesten kanssa josta muut naiset hälle katteellisia blaa blaa blaa. en muista tarkkaa miten meni, mutta ap sai palstalla aika jäätäävää tekstiä ja kuittas lopulta koko härdellin sanomalla " porvoossa tätä tapahtuu" tjsp, joten väitti provoksi koko hommaa.


hohhoijakkaa..
:D ok, että sellanen tapaus :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Siis tää on ny niin pitkä ketju etten kaikkea lue, mutta jos näin on käynyt ni miksi ap ei samalla käynnillä ottanu pankkitunnuksia mukaan kotiin ja olisi heti kotona tarkistanut mitä tilillä on tapahtunut? Asia olisi jo selvä.....
Eikai ne ap:lle mitään tunnuksia anna, jos ja KUN pääkortti on miehen hallussa. Silloinhan mies on myös tilin omistaja eikä nyt kuka vaan saa tunnuksia toisen tiliin.
 
Johan oli huvittavaa luettavaa tää ketju...
Faktahan on se, että:
S-ryhmä on voinut vahingossa ryssiä kortin sulkulistalle, eli maksettaessa kassakone ilmoittaa, että kortti sulkulistalla ja otettava pois. Tällaistakin voi käydä, ja on käynytkin... monelle isommallekin pankille.

Itse olen ottanut kortin pois asiakkaalta, kun kassakone antanut ilmoituksen... Ja se vikailmoitus vielä [tietty numerosarja] ilmoitti, että kortti oli varastettu... Joten soitin myymäläpäällikön paikalle. Miehellä kuitenkin oli kuvallinen ajokortti ja nimet ym. täsmäs. Asiakas soitti pankkiin, samoin myymäläpäällikkö... Mä pidin edelleen sitä korttia hallussani ja tämä show kesti tunnin... asiakas jopa kävi osuuspankissa räyhäämässä. Ja samana iltapäivänä tuli takaisin kauppaan, jolloin myös myymäläpäällikkö oli selvittänyt pankin kanssa asian, ja mies pystyi jälleen maksamaan tällä kortilla. Eli kyseessä oli pankin virhe kun kortti oli mennyt vahingossa sulkulistalle.

Mutta se ei silti kumoa sitä faktaa, että mikään tietämäni kassajärjestelmä ei veloita laskua kahteen kertaan. Kun maksu on hoidettu, tiedot tulostuvat koneelta kuitille. Sitten ruutu on tyhjä, ja kassatapahtuma takanapäin.

Myöskään kassakone ei varmasti lähde varmentamaan pelkkää bonusten kerryttämistä kortilla.

Mutta nämä asiathan täällä on jo käyty läpi.

Huvittava ketju... Jotenkin huvittava tää ap:n hiukka lapsellinen asennekin koko hommaa kohtaan. Mutta... mukavaa iltapäiväviihdettä kun poika on päikkäreillä :D
 

Yhteistyössä