V*tun s-ryhmä!!

Alkuperäinen kirjoittaja tää on niin tätä:
mulle tuli pikavippilasku jossa väitetään että olen kännykällä ottanut pikavippiä.
EN KOSKAAN OTA PIKAVIPPEJÄ.
Kävin poliisilaitoksella tekemässä rikosilmoituksen ja joku oli ottanut prepaidliittymällä nimissäni
nonen sadan euron vipin.EI EDES OMA KÄNNYKKÄNUMERONI OLLUT PÖLLIJÄLLÄ KÄYTÖSSÄ.
Oli jotenkin päässyt pikavippifirman juttujen läpi.asiaa tutkitaan.
ei liity tähän ketjuun nyt mutta tästä tuli mieleeni että kannattee olla tarkkana missä ja mihin niitä omia sotujaan kirjottelee...

 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mua ois kyllä S-ryhmäläisenä IHAN OIKEASTI kiinnostanut tämä kunnolla.

Minkälainen virhe oli tapahtunut, että tili oli mennyt miinukselle?
Miten mies oli korttia käyttänyt, kun se oli otettu häneltä pois? (pelkkien bonusten kirjaamisessa kun sitä vaihtoehtoa ei ole)

Outo juttu mielestäni! :eek:
Täällä toinen ässäläinen, joka haluaisi myös vastauksen... Aiemmin jo kirjoitinkin, että kun meen takaisin vapaalta, taidan kysellä onko kellään tietoa vastaavasta tapauksesta. Koska järjestelmävirheissä yleensä on osallisia enemmänkin...Ja Prismahan on asiakaspalvelupiste, jos saldo on saatu, olisi saanut myöskin selvityksen, eikös vaan? Outo juttu kertakaikkiaan...
 
essi
Siis voi hyvänen aika! Aika omituista, ettei sen vertaa ap:tä miehensä kanssa kiinnosta, että katsois missä kohtaa tämä s-ryhmän virhe on tapahtunut. Suuri osa ihmisistä haluais varmaankin myös tarkistaa, että se raha todella on siellä tilillä nyt!
Kuten suuri osa haluaisi myös tarkan selostuksen miten näin on voinut päästä käymään!
Myös jonkin sortin hyvitystäkin moisesta mokasta ja nolauksesta (kaipa se hävettää, kun kassalla kortti viedään ), sekä turhista käynneistä ko. kaupassa ihmiset haluaisivat.
Mitä se mies muuten osti sieltä kaupasta sillon kun kortti vietiin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin se on:
Mutta jos se kortti on sulkulistalla niin tunnistaahan se kone sen nyt hyvänen aika vaikka ottaiskin vaan bonsrit?!?!
Ei se mene näin.
Bonukset saa halutessaan siinäkin tapauksessa, että se kortti otetaan pois.

 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Siis voi hyvänen aika! Aika omituista, ettei sen vertaa ap:tä miehensä kanssa kiinnosta, että katsois missä kohtaa tämä s-ryhmän virhe on tapahtunut. Suuri osa ihmisistä haluais varmaankin myös tarkistaa, että se raha todella on siellä tilillä nyt!
Kuten suuri osa haluaisi myös tarkan selostuksen miten näin on voinut päästä käymään!
Myös jonkin sortin hyvitystäkin moisesta mokasta ja nolauksesta (kaipa se hävettää, kun kassalla kortti viedään ), sekä turhista käynneistä ko. kaupassa ihmiset haluaisivat.
Mitä se mies muuten osti sieltä kaupasta sillon kun kortti vietiin?
:wave: täällä ainaki yks joka ois halunnu kunnon selvityksen että miten näin on voinu käyä... ja sen selvityksen oisin antanu tähänkin jos se tosiaan ois ollu s-ryhmän virhe. ihan noin niinku varotukseksi muille...

 
...
Ei tollanen oo kovin helposti mahdollista. Jos kassakone käskee ottaa kortin pois, niin se on todellakin järjestelmässä näkyvä tilinylitys. Eli ei mikään "inhimillinen" vahinko. Ja ei ole mahdollista, että s-tililtä(pankkitili) katoaa monta sataa euroa ja ne vaan "löytyykin" jostain. Eli joko ap tai mies huijaa!
 
näin se on
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin se on:
Mutta jos se kortti on sulkulistalla niin tunnistaahan se kone sen nyt hyvänen aika vaikka ottaiskin vaan bonsrit?!?!
Ei se mene näin.
Bonukset saa halutessaan siinäkin tapauksessa, että se kortti otetaan pois.
Nii-in. Mutta jos se credit/debitkortti on sulkulistalla, se pitää ottaa pois heti kun sen käsiinsä saa. JA kun sillä on bonukset höylätty, se otetaan pois, yritettiin sillä maksaa tai ei.
 
S-Pankin työntekijä.
Alkuperäinen kirjoittaja näin se on:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin se on:
Mutta jos se kortti on sulkulistalla niin tunnistaahan se kone sen nyt hyvänen aika vaikka ottaiskin vaan bonsrit?!?!
Ei se mene näin.
Bonukset saa halutessaan siinäkin tapauksessa, että se kortti otetaan pois.
Nii-in. Mutta jos se credit/debitkortti on sulkulistalla, se pitää ottaa pois heti kun sen käsiinsä saa. JA kun sillä on bonukset höylätty, se otetaan pois, yritettiin sillä maksaa tai ei.
Kassa järjestelmä näyttää tekstin "Ota kortti pois." vasta silloin,kun kortilla yritetään maksaa. Järjestelmä ei ilmoita mitään,jos kortilla vedetään vain bonukset.
 
voi
Siis mihin se 500 oli sitten siirtynyt sieltä tililtä?
En usko, että yksikään pankin työntekijä vaan ilmoittaa, että siellä ne rahat nyt on, ja laittaa luurin kiinni. Ihan varmasti on selitetty miksi näin on käynyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No eihän ne edes näe kassalla, et onko siellä rahaa.
aivan. yli 150? kertaostosta se tarkistaa et onko tilillä rahaa. muuten sitä voi vinguttaa kui paljon vaan. näin sanoivatten minulle kun kortin kadotin. eli sillä voi ostaa alle 150? kertaostoja vaik sata eikä kukaan katso onko tilillä rahaa....

Ei muuten voi! Mun ostokset maksoi viimeksi reilu 80 e, ja annoin S-tilikortin, että sieltä maksetaan, kassa vetäisi kortin läpi ja totesi, että ei ole katetta!! Eikä ollutkaan, tilillä oli vain vajaa 20 e. Ja ihan näillä sanoilla sanoi: tilillä ei ole katetta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No eihän ne edes näe kassalla, et onko siellä rahaa.
aivan. yli 150? kertaostosta se tarkistaa et onko tilillä rahaa. muuten sitä voi vinguttaa kui paljon vaan. näin sanoivatten minulle kun kortin kadotin. eli sillä voi ostaa alle 150? kertaostoja vaik sata eikä kukaan katso onko tilillä rahaa....

Ei muuten voi! Mun ostokset maksoi viimeksi reilu 80 e, ja annoin S-tilikortin, että sieltä maksetaan, kassa vetäisi kortin läpi ja totesi, että ei ole katetta!! Eikä ollutkaan, tilillä oli vain vajaa 20 e. Ja ihan näillä sanoilla sanoi: tilillä ei ole katetta!
Kassa pystyy sen kortin manuaalisesti varmentamaan myös alle 150? ostoksissa. Mutta ei sitä tehdä "ihan muuten vain".

 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No eihän ne edes näe kassalla, et onko siellä rahaa.
aivan. yli 150? kertaostosta se tarkistaa et onko tilillä rahaa. muuten sitä voi vinguttaa kui paljon vaan. näin sanoivatten minulle kun kortin kadotin. eli sillä voi ostaa alle 150? kertaostoja vaik sata eikä kukaan katso onko tilillä rahaa....

Ei muuten voi! Mun ostokset maksoi viimeksi reilu 80 e, ja annoin S-tilikortin, että sieltä maksetaan, kassa vetäisi kortin läpi ja totesi, että ei ole katetta!! Eikä ollutkaan, tilillä oli vain vajaa 20 e. Ja ihan näillä sanoilla sanoi: tilillä ei ole katetta!
tuossa debit-kortissahan saa itse valita, tarkistetaanko siinä ostaessa kate vai ei.
Siis että toimiiko niinkuin electron, vai niinkuin pankkikortti (en kyllä tiedä saako normi pankkikorttiinkin tuon toiminnon halutessaan )

 
Itsekin kassalla ollut
Siis mitä kaikkee ihmiset tänne kirjottelee vaikkei edes tiedä mistä puhuu, kannattais ottaa selvää ennenkuin kirjottelee!!!!!!! Tää haiskahtaa pahasti... s-ryhmän mollaamiselta.
 
90
Siis minä muistan aina sen ketjun, jossa Potkuri syytti jotain sukulaista lapsensa rahojen varastamisesta. Tuli pitkä ketju ja sitten kävi ilmi, että oliko se isoäiti laittanut rahat jonnekkin muualle. Mulla on tunne, että tämä on taas vain erehdystä.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No eihän ne edes näe kassalla, et onko siellä rahaa.
aivan. yli 150? kertaostosta se tarkistaa et onko tilillä rahaa. muuten sitä voi vinguttaa kui paljon vaan. näin sanoivatten minulle kun kortin kadotin. eli sillä voi ostaa alle 150? kertaostoja vaik sata eikä kukaan katso onko tilillä rahaa....

Ei muuten voi! Mun ostokset maksoi viimeksi reilu 80 e, ja annoin S-tilikortin, että sieltä maksetaan, kassa vetäisi kortin läpi ja totesi, että ei ole katetta!! Eikä ollutkaan, tilillä oli vain vajaa 20 e. Ja ihan näillä sanoilla sanoi: tilillä ei ole katetta!
Minulle on kerrottu että varmistusraja on 50 euroa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja outo juttu:
Tuu sitten ap kertomaan kuinka kävi. Mutta jos mä olisin sinä niin menisin kyllä samantien prismaan tai johonkin muuhun s-kauppaan jossa on infopiste ja pyytäisin sieltä salasanat nettipankkiin. Ellen väärin muista, ne saa samantien mukaansa. Kotona voisit rauhassa katsoa, mitä tililtä on ostettu!! Asia selviäisi mitä pikimmiten ja palstailjat sais minut mukaanlukien mielenrauhan.
Täältä tullaan!
Oltiin soitettu miehelle puolenpäivän jälkeen, jakorjattu tapahtunut virhe. Virhe siis joka oli käynyt kassalla. S-tilillä on edelleen se summa bonuskertymää niin kuin pitääkin.
:)
Hienoa =)

 
mulla on kyllä prisman kassalla kone pyytänyt ottamaan kortin pois, kun olen ollut ottamassa vain bonukset. olin silloin ilmoittanut kortin kadonneeksi, mutta löytänyt sen myöhemmin. meni kortit sekaisin. :)
eli ei pelkästään maksaessa kone kiellä luovuttamasta korttia takaisin asiakkaalle. :)
toinen tapaus, kun kone on pyytänyt kortin pois oli sellainen, kun väliaikainen käteiskortti oli mennyt vanhaksi.
 

Yhteistyössä