Uusperheelliset kuumeilijat

**************13.3.2012***************

Mukana:
Eltzu84.................kp / ...................yk?
kittyb...................kp 7/8-28...................yk2
Lumia80................kp 8/ 29(-30)...................yk5
Scarleth................kp16/28........................yk5
juliesisko...............kp17/26-28 ...................yk5
Mahza...................kp20/28......................yk2
Kärsimätön............kp27 /28 ...................yk1
Pink*....................kp31/28-36...................yk5
Rakkauspakkaus83...kp48/36-38.................yk5


Taustailijat:
mymosa


Plussanneet:




Sori Rakkauspakkaus päivitys virheestä :ashamed: Laskutaito tais jäädä lomille..:whistle:
 
Kärsimätön
HUOMENTA DARLINGS! :heart:


Juliesisko: Ai sul oli nii aikanen ovis..ihanan lyhyt kierto..:) MÄÄKI TAHDON! :D

Nii joo, kun tosta tupakista ootte puhunu..mähä sit sortusin ton saakuti valeplussan jälkeen uudelleen..:( noh, sitä OIKEETA plussaa odotellessa..sitten se jää, tiiän sen..:)

Rakkauspakkaus: WOU mikä tilanne siellä päällä..mitäs ihmettä..hitsin pitkä kierto..oliks sulla jotai havaintoo oviksesta ? Millä testillä muute teit r-testin?

ON
: kp 27/n.28...alkaa vähä kuumottaa, että missäs ne menkat on..koko ajan hyvin pieniä menkkakipuja, mutta mitä lie neki sitte tarkottaa..jaa-a...eli siis ehkä mun se ajatus siitä oviksesta meni ainaki mettään, ku luulin, et se oli sillo kp 11-12..eli melkeen ovisplussa tuli sillo kp 11 ja kp12 puhdas nega jo...mutta siis, jos ois ollu kp12, ni kaiken järjen mukaan ois pitäny alkaa eilen...mut siis, myönnän, joka vessareissu jännittää vielä jonki verran, mut yritän pitää ajatukset suurinpiirtei muualla..

AI NII. mun isä ei kyselly mitään, oli pankissa eilen allekirjottamassa ja nyt mun ressi on kaikki siitä pois..oon nii onnelline ja helpottunu siitä asiasta kyllä, ettäh!!!!et en murru yhtää nii paljo menkoista, KUN ne alkaa, ku oisin voinu murtuu..:)
 
Huomenta päivää! :heart: Kärsimätön, mä en tosiaan oo koskaan oikeen kartalla mun oviksesta, mutta oletetusti se oli siellä kp12 :) Tiedäppä sitten!

Joo, kp17 tänään. Tänään oon tuntenut pientä vihlontaa /jomotusta alavatsassa ja se tuntuu myös jaloissa.. Reisien seudulla. Muistan tätä olleen myös viime kierrolla, mutta en kyllä kuollaksenikaan muista missä vaiheessa se oli.. Onko muilla ollut tällaista? Mistähän tuo voi johtua? Töissä oon tosi paljon jalkojen päällä ja just seisoskellessa oon nyt tänä aamuna tota pienenpientä kipuilua havainnut välillä- Mut nyt takas työn ääreen! :) Ihanaa päivää kaikille! :heart: ja toivottavasti oikein aurinkoista sellaista, täällä ainakin mahtava auringon paiste, sisätyö harmittaa tällaisina päivinä :ashamed:
 
Kärsimätön
Juliesisko: mulla tollasta oviksen tietämillä..HAH,tosi luotettavaa tietoa, kun en ees tiiä, koska se sitte oli..joku niistä kolmesta kerrasta..mut siis tuttu tunne kyllä......mä oon luullu sit taas välillä että mulla tuntuu sellasia istumatyön takia..et jotenki pakkaantuu veri tms..

Mähän olin paljon saikulla viime raskaudessa sen takia, ku istumatyö aiheutti mulle tukoksia jalkaan..:( se ei ollu kivaa, särky oli kamalaa ja epäiltii jopa veritulppaa jossain kohtaa, mutta ei onneks ollu...turposin myös ku norsu..
 
Joo mulla oli kans esikoista odottaessa melkoista turvotusta :D Se oli vielä tosi kuuma kesä toi 2006 ja olin heinäkuussa viimesilläni, siis se oli KAMALAA! Nestettä kerty niin paljon että mulla nousi yhessä viikossa 5kg paino... Mut se kyllä lähtiki toki sitten kun se turvotus lähti. Jalat oli sellaiset pallot ettei mulla menny mitkään kengät jalkaan. Mut enimillään mun paino nousi raskausaikana 20kg :( Tuli nimittäin syötyä ihan kiitettävästi myös. Vannon, että kun alan odottaa kakkosta niin en varmasti syö sillä tavalla kuin esikoisella! Siis mussutin ihan sikana...

Hmm, nyt alkoi kiusata ajatus että jos mulla ei ookkaan ollut ovis vielä :whistle: Jos se tekee tuloaan kun on nuita vatsa vihlaisuja ollut? Mutta mitään vuotoa ei kyllä oo ollenkaan... Just tuolloin kp12 tuli sitä oikein liukasta ja kirkasta limaa. Sittemmin ollu kuivahkot paikat :D Mut jos kaiken varalta tänään heiluttelis peittoa :LOL: Siis ihan kaiken varalta vain ;)

Tänään muuten, kun töissä yhdessä vaiheessa nostin housuja kun olin just kyykistellyt lattian rajassa niin repäisi tosi kovaa vatsassa! Siis se todella sattui, piti päästää ihan kirosana... Mutta mulla oli koko päivän vähän sellainen turvotus kyllä, mulla kun ei tuo vatsa koskaan pelaa kunnolla niin on näitä ikäviä päiviä, niinkuin olis valtava kivi mahassa :( Että liekkö se kipu johtunut ihan vaan siitä. Nyt illalla ei oo kyllä sitten ollut mitään tuntemuksia masussa vaikka ei oo kyllä vatsa toiminutkaan... Kinkkistä!

Kärsimätön mites sulla? :) Mitään uutta jännää kerrottavaa? =)
 
Tilasin itelle ovistestejä! :p En tiiä mikä muhun meni, minä kun oon aina ollut sitä mieltä että ei oo mun juttu :D saapa nähdä osaanko niitä sit alkaa käyttää. Mut olishan se toki mielenkiintoista tietää millonka se ovis oikeesti on :)
 
**************15.3.2012***************

Mukana:
Eltzu84.................kp / ...................yk?
Pink*....................kp1/28-36...................yk6
kittyb...................kp 8/8-28...................yk2
Lumia80................kp 9/ 29(-30)...................yk5
Scarleth................kp17/28........................yk5
juliesisko...............kp18/26-28 ...................yk5
Mahza...................kp21/28......................yk2
Kärsimätön............kp28 /28 ...................yk1
Rakkauspakkaus83...kp49/36-38.................yk5


Taustailijat:
mymosa


Plussanneet:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla vaihtui yk 6:ksi, niinkuin jo tiputtelusta päättelinkin pari päivää sitten. Nyt vaan innolla odotellaan akupunktiota :) Ja tänään aattelin ovistikkujakin tilata lisää..

Mikäs tilanne Kärsimättömällä?! Jännät paikat :popcorn:
 
Mä kans kaipailisin jo tietoja miten Kärsimättömän tilanne etenee :) jännittää todella sun puolesta! :heart:

Kuka osais antaa jotain maukasta vinkkiä mitä mussutettavaa me voitais pikkupoikani kanssa tehdä äiti-poika iltaan huomiseksi? :D Ollaan kahdestaan kotona ilta ja yö, elikkä sehän tarkoittaa vahvaa sokerihumalaa ja piirrettyjä! Mut jotain ruokaa? Itsellä tulee mieleen vain pitsa ja sitä nyt tulee tehtyä aina tuon kaltaisiin iltamiin. Tekis mieli tehdä jotain erilaista mut en keksi mitä... Jotain mitä olis helppo sohvalla tv:tä töllöttäessä syödä :)
 
Nyt mulla on kriisi! Mun poika oli taas mennyt varkaisiin keittiön kaapille ja syönyt viittä vaille tyhjäksi pussillisen suklaakekesjä... Oltiin avattu pussi aikaisemmin illalla ja maisteltu keksejä. Sit poitsu oli hetken yksin sisällä katsomassa piirrettyjä kun mä kävin tapaamassa kavereita ja mies oli pihalla auton kimpussa. Tällä välin poika oli käyttänyt tilaisuuttaan hyväksi. Kun tulin kotiin, ajattelin että eiköhän oteta vielä keksit kun ne oli herkullisia, mutta niitä oli jäljellä enään muutama! Kysyin pojaltani, onko käynyt kaapilla. Sanoi ensin että ei ole käynyt, mutta kun painotin puhumaan totta, hän tunnusti... Tämä ei oo eka kerta, poika on varastanut kaapeista useita kertoja keksejä ym. ja mm. mieheni yöpöydän laatikosta vei kerran karkkeja. Oon saanut sen kiinni varastelusta monta kertaa ja AINA on puhuteltu, vaadittu anteeksipyyntö ja jotain mukavuuksien miinustamista sitten... Mutta edelleen tämä jatkuu. Mitä minä teen tuon pojan kanssa??? Kerran yritti varastaa kaupasta purukumia, josta jäi onneksi tädilleen kiinni ennen kassoille menoa ja purkka palautettiin hyllyyn.

Nyt ilmoitin pojalle, että huominen päivä on kotiarestia ja sitä mukavaa äiti -poika iltaa, joka piti olla huomenna, ei ole tulossa. Emme osta karkkia emmekä katso piirrettyjä. Lisäksi poitsu odotti että pääsee nukkumaan minun viereen, kun mies ei ole kotona, se on aina innoissaan kun saa nukkua mieheni paikalla. Ilmoitin ettei tämäkään nyt toteudu. Olenko liian ankara? Tuo mukavan illan peruuntuminen harmittaa mua itseänikin ihan vietävästi, mutta toivon että se näpäyttäisi poikaa ihan kunnolla. Kovast näytti itku puskevan pintaan kun kerroin rangaistuksen. Mä en oikeasti enää tiedä mitä mä sen kanssa tekisin :( Oon niin sanoinkuvaamattoman pettynyt poikaani tällä hetkellä... Kuinka saan menemään jakeluun, että varastaminen on rumaa? Vihastuttaa, kun ei voi ollenkaan luottaa. Pitääkö mun laittaa lukot kaappien oviin kohta?
 
**************16.3.2012***************

Mukana:
Eltzu84.................kp / ...................yk?
Pink*....................kp1/28-36...................yk6
kittyb...................kp 9/8-28...................yk2
Lumia80................kp 10/ 29(-30)...................yk5
Scarleth................kp18/28........................yk5
juliesisko...............kp19/26-28 ...................yk5
Mahza...................kp22/28......................yk2
Kärsimätön............kp29 /28 ...................yk1
Rakkauspakkaus83...kp50/36-38.................yk5


Taustailijat:
mymosa


Plussanneet:
 
Kärsimätön
HEIPPPPPPPAAAAAAAA!!!!!!!

Täällä on sukunimi vaihtunu OOPEEKSI eli naimisii tuli pankin kanssa mentyä..:LOL:

VOI TEITÄ IHANIA! jännäätte mun puolesta, vaikka mulla sellanen olo, että EI mitää toivoa...mitää oireita ei ole, menkkakipuja välillä.....:( eli kyl ne sieltä varmaan piakkoin tulee..

Juliesisko: Vai menit sie lähtee tähän pissimisleikkiin mukaan..:D mulle noi ovistikut ei henk.koht. tunnu aiheuttavan mitään ns. PAHAA ressiä..enemmän mul kaiken jännityksen lisäks ne tuottaa jotenki sen ilon, et AINAKIN on yritetty oikeaan aikaan..

Lapsen varastelu: Meillä tuo 4vee sälli varasti yhessä kohtaa päiväkodista (ei oo paljoo aikaa)..otti taskuihin magneetteja ja jopa joskus jonkun toisen pikkuauton jne....:( se oli jotenki tosi nolooki...meillä loppus siihe, ku kaks kertaa jäi kiinni kunnolla ja joutus menee päiväkotiin pyytää anteeks..mut luulen kyl, et noi sun rangaistukset on oikeen hyviä!!!:) meillä myös tutkittii sit taskut jonki aikaa ku päiväkodista tultii kotio..ONNEKS loppus siihe!

Samoin tollasist eri jutuista, ni meillä on oikeestaa vähä enempi miehen pojan takia tällä hetkellä tämmönen kannustusjuttu meneillään..lapsi voi saada pisteen/päivä, jos on totellut ja ollu muuten nätisti..extrareippaudesta kaksi pistettä..sitten ku on kymmenen, ni saa jonkin lahjan, joka sovitaa lapsen kanssa..:) Mä henk.koht tiiän, et mun poika alkaa taas pian uhmaamaan, ku lähestyy hoitopaikanvaihto, joten tällä yritetää ny ehkästä se...hyvin on viimeset 3pv muistanut asiat ja pisteitä on tullut..:) miehen pojalla sitte sama juttu oman äitinsä luona, koska hänellä oikeen kunnon 5v uhma päällä...

Pink
: voihan pylly..:( no mut, saapahan sitte hyvällä omallatunnolla vetää ensimmäiset terassisiiderit, ehkä..;) JÄLLEEN KERRAN ihmettelen, kuin ihanan tyyniä te ootte, ku menkat alkaa.......KATOTAA KUI MUN KÄY...:D :D

ON
: tänää taas tehty ovistesti heikko plussa...KP29/28....oon yrittäny miettii, koska tekisin r-testin, JOS EDES TARVITSEE tehdä...EI MITÄÄN OIREITA, oikeesti ei mitään..väsyny oon, nukahdan melkee heti ku makuuasentoon pääsen, mut oon ollu nii ressis, et johtuu siitä enemmänki..periaattees ois järkevin testata vasta kp 34...sillo täyttyis sen mun mahdollisen viimesen oletetun oviksen jälkeiset 14 pv..:D ainaki suurinpiirtein.......mut hei, SIIHE ON VIELÄKI 5 PÄIVÄÄ.....toisaalt, miettisin, että o-testeillä pärjäisin siihe asti ja vkl tietty menee nopeesti..oon kyl melkee varma, et o-testi näyttäis jo nyt kirkasta plussaa, jos jotain olis, joten sen takia ns. odottelen menkkoja, mutta toivon parasta..

HITSI VIE, tarttisha tänne ny plussiaki saada jO!!!!!!!!!!!!



HEH. eilen kyllä sellanen tuhlauspäivä..pistettii miehen kans leviäks 120 000...kevyttä tuhlailua..:D
 
Mulla ei sitten eilen ollutkaan alkanut menkat.. Käytän kuukautiskuppia, niin en siinä päivän aikana tilannetta seurannut ja illalla kun otin kupin, niin eipä siinä mitään valkkaria kummempaa ollut.. No mut illalla sitten oli tissit turvonneet ja kipeet, et jätin nyt päivitykseen ton kp1, koska eiköhän ne tänään ala..

juliesisko: Meillä on välillä ollut myös valehtelu ongelmaa.. Samoin olen pitänyt puhuttelua ja vähentänyt jotain mukavuuksia jne.. Ei ole kuitenkaan tuollaista jatkuvampaa ja samantyyppisiin asioihin liittyvää ollut.. Onkos poika hoidossa vai joko oli kouluikäinen? Onko siellä ollut jotain valehtelua? Ihan oikein olet minusta toiminut, en keksi mitä muutakaan tuossa voisi tehdä.. Jos valehtelu jatkuu hankalana, niin itse varmaan hakisin apua esim. perheneuvolasta tai vastaavasta..
 
Hei!

Saiskos liittyä taustaileen ja kesällä sitten kunnolla mukaan? Elikkäs mulla on edellisestä liitosta 17-vuotias tyttö, joka asuu meidän kanssa. Ja tästä uudesta liitosta meillä on yhteinen 8 kk poika. Ja tarkoitus olis kesäkuussa pojan täyttäessä vuoden aloittaa yrittämään uutta vauvaa. Kuumeilen jo hiljalleen, vaikka yritystä ei siis vielä ole aloitettu. :)
 
Kärsimätön
Pink: NO ohhoh..siis tuliko sulta mitään vuotoa sitten alunperinkään?

Leenuliinukka
: TERVETULOA!!!!!! oih, sullahan on lapsenvahtiki sitte jo omasta takaa hankittuna..:)

Hitsivie ei jymmärrä tätä mun kehoo..sanotaa näin, et kun menkat alkaa, ni ne tulee iha puskista, koska siis nyt taas ei minkäännäköstä vattakipua (paitsi Läkeroleista johtuvaa ilmavaivaa ;) )...taitaa olla kyllä iha sekaisin mun kroppa..:D

Pari tuntia viikonlopun alkuun hei! jes...muksut on tänä vkl meillä, joten hulinaa riittää..huomenna uimaanki, PAREMPI SIIS ois ettei menkat ala........:D
 
Kärsimätön
VOIHA PEEKELE. ensinnäki mää oon tainnu laskee kaikki vääri..ilmeisesti nyt on 28/28.......plaah..miten mä tollee oon harpannu...ja sitte kaike lisäks..jos mul oli ovis sillo Kp21 aikoihin, ni ei sillo ollu sänkytouhujakaa ollu ku tiistai-illalla ja toi oli jo perjantai............taidanpas kuulkaa turhaan täällä mietiskellä..pöh ja puh, minä olla idiootti..JA KAIKEN LISÄKS, jos en ois saanu sellasia valeplussia, ni ehkä oltais harrasteltuki jotai!!!!!!peekele.
 
Leenuliinukka tervetuloa! :)

Kiitos vinkeistä poikani suhteen! meillä on tota valehtelua esiintynyt just silloin kun poitsu on tehnyt jotain väärää, niinkuin eilenkin väitti silmät kirkkaina, ettei ole keittiön kaapilla käynyt. Mutta kun sitä painottaa puhumaan totta, niin kyllä se totuus sieltä sitten aika reippaasti tulee. Oon aina yrittänyt sille opettaa, että rehellinen pitää olla ja varastaminen on ilkeimpiä juttuja mitä voi tehdä... Anteeksipyytämistä oon myös painottanut aina. Toi piste -juttu oli tosi hyvä minusta, otin puheeksi kotona heti kun tulin töistä ja mies sekä poika itse olivat samaa mieltä että tätä aletaan kokeilla :) Poika innostui heti, että jos käyttäytyy hienosti niin voisiko saada joskus palkkioksi ihan oman suklaalevyn? :D Toivotaan, että tällä keinoin saataisiin nuita käytöstapoja parannettua!

Mulla kiinnostaisi, että mikä kp teillä muilla suunnilleen on ovulaatio? Mulla se tuntuis olevan tuolla kp12-14 tietämillä yleensä, siis JOS oon ollenkaan osannut tulkita oikein... Ihan mielenkiinnosta kyllä nyt odotan niitä tikkuja tulevaksi, niin vois testailla että oonko yhtään ollu oikeilla jäljillä :D Viikko pitäis vielä malttaa nyt odotella että alkaa menkkojen tulo olla käsillä. Sitten sitä taas jännitellään... Elikkä viikon päästä la. tai su. pitäis menkat alkaa. Onneksi meille tulee tuona viikonloppuna vieraita, niin tuskinpa tulee kovin paljoa ajateltua asiaa sitten :)
 
Hello taas. On ollu olevinaan kiire, eikä oo ehtiny kirjuutella, mut luen kyl joka päivä tätä ketjua.

Leenuliinukka, tervetuloa!

Pink, tuu sit kertoo miten kävi. Jos ne vaik ei alkaiskaan....:whistle:

Juliesisko, yhtään en osaa kyl auttaa, mut kurja tommonen homma kyl on. Mä varmaan vastaavassa tilanteessa kertoisin sille lapselle jo etukäteen, mitä siitä varastamisesta seuraa (esim meillä muut sais normaalisti karkkipäivän herkut ja varastelija ei). Ja lisäks koittaisin jutella lapsen kanssa et miks se varastaa ja sitäkautta lähtee selvittää asiaa.

Kärsimätön, joskus voi laskut heittää, ku oikein innoissaan on :D

ON, mä vaan odottelen ens viikonloppua. En kyl usko et ois tärpänny, ku on toi peittojen heilutus jääny vähemmälle. Toivoa en kyl suostu heittämään, mutta nyt ei kyl kauheesti ehdi edes ajattelemaan asiaa kun sovittiin enskuulle kaks näyttökoetta (opiskelen siis autonasentajaks.) ja pojalta löyty jotain vikaa lonkasta, ja sitä mennään maanantaina kirurgille näyttää. Jännittää ihan sikana et mikä siinä on. Ja pelottaa tietty et mitä sille tehdään. Mutta, antaa hevosen surra sillä on isompi pää.

Nyt meen nauttimaan vapaasta viikonlopusta, ja tietty siivoilen kun huomenna meille tulee uus pesukone :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Mahza oikein hauskaa viikonloppua sulle myös! :) Ja kiitos vinkeistä lapsen kasvatukseen. Oon kyllä tentannut pojalta miksi varastaa, vastaus on aina sama: keksit ja karkit on niin hyviä! Ja ollaan puhuttu monet kerrat, ettei herkuttelun halu oikeuta ottamaan ilman lupaa... Saa nyt nähdä miten tää lähtee etenemään :/

Mun ovistestit tuli tänään! Oli ihan pakko kokeilla yks heti, että osaanko edes käyttää :whistle: Ja osasinhan minä :) Nyt siis kp19 ja oviksesta ei tietoakaan. Ens kierrolla alan sit ihan oikeesti testailla, siis tää on oikeesti aika mielenkiintoista, en ymmärrä miks mulla on ollut aina vähä negatiivinen suhtautuminen näihin? :D
 
juliesisko, tässä kopsaus:

Lunette


Lunette-kuukautiskuppi eli tuttavallisemmin kuukuppi on Suomessa valmistettu uudenlainen kuukautissuoja. Se on helppokäyttöinen, turvallinen ja hygieeninen vaihtoehto kertakäyttöisille suojille.

Tarvitset vain yhden kupin, joka oikein hoidettuna kestää useita vuosia, tämän vuoksi Lunette-kuukautiskuppi on käytössä edullinen ja ympäristöystävällinen. Lunette-kuukautiskuppi on oikea valinta itsestään ja luonnosta välittävälle naiselle!

Lunette-tuoteperheeseen kuuluvat Lunette-kupin lisäksi sen pesuun soveltuva täysin kasvipohjainen Lunette Lempipesuneste ja kätevät yksittäispakatut Lunette-pyyhkeet kuukautiskupin ja käsien puhdistukseen sekä kankainen Lunette-kuukautisside.

Tutustu myös Kuppikunnan nettisivuihin!

https://www.hyvinvoinnin.fi/lunette?gclid=CMjByJXn664CFUS-zAodj3DlMA
 
Ovulaatiosta: mulla se on aika tarkalleen kierron puolessa välissä eli kp 14-15 suurinpiirtein. Siihen aikaan on myös selvimmät oireet, sekä ennen että jälkeen noita päiviä.

Siispä tässä alkaakin kohta olla SE aika kuusta :) Nyt kp 10. Ja viimeinen mahdollisuus saada vielä vaavi tälle vuodelle! Tässä kuussa raskautuvat odottaa sitten pieniä joulutonttuja. Tahtoisin sellaisen...ois ihana.

Minäkin täällä jännäilen teidän puolesta Pink ja Kärsimätön!!!
 
Mä kans haluaisin oman pikku joulutontun :heart: Kun tosiaan tulis tuossa jolukuun alkupuolella ettei menis loppuun :) Kaveri vietti muuan vuosi sitten vauvan kanssa joulun laitoksella ja kertoi että kyllä harmitti kun ei päässyt perheen kanssa kotiin. Heidän vauva syntyi 23.12 :) laskin että jos mä tulisin tästä kierrosta raskaaksi niin vauvan syntymä ajoittuisi melko tarkalleen samaan päivään kun mun sisko on syntynyt :) siis laskettu aika, sitähän ei toki tiedä milloin se syntymä sitten olis :D

Onko teillä muuten miten edellisten lasketut pitäneet paikkaansa? Mulla tuli poika päivälleen laskettuna, mut käynnistyksellä oli säikytelty :) Elikkä olin käynyt edellisenä päivänä taas sairaalassa ja sanoivat että vauva on jo niin iso, lapsivettä todella vähän ja äidillä niin tukala olla että eiköhän jo anneta pikkuiselle vähän vauhtia :D Lähdin sillon vielä kotiin ja mulle sovittiin aika käynnistykseen seuraavaksi aamuksi klo. 8.00. Lähtö tulikin sitten yöllä joskus 3:00 aikaan kun supistukset alkoi, tuosta 10h myöhemmin mulla oli sylissä poika kokoa 4290g ja 53,5cm :)
 

Yhteistyössä