Työttömille tulossa velvoite hyväksyä 1,5 tunnin/200 kilometrin työmatka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29016701]Niin vaan monet kulkee töissä Kemistä Rovaniemellä ja toisinpäin. Kimppakyyti? Oma auto?

Mua ainakin motivois kovasti etsimään työtä lähempää, jos olis tuollainen "uhka" päällä. Ehkä jopa luomaan itse se työ itselleni.[/QUOTE]

miten ostat sen auton, ja aikamoista tuuria se on että samalle työpaikalle sattuis muitakin Rovaniemeltä. Muta onhan täsä välissä tervola aj pitkälti tätä entistä maalaiskunnan aluetta, jonne varmasti pystyisi menemään. Helsinkiinkin menis,mutta lentokoneella on PIKKUISEN liian kallista. tunnissa ehtis =D

[QUOTE="ccccc";29016731]Siinä vaiheessa ku mulle osoitetaan työpaikka 200km päästä mä kieltäydyn ja poistan itteni työkkärin listoilta :)[/QUOTE]

entä työttömyyskorvaukset, et saa sit sitäkään, millä sit elät?

miten ostat sen auton, ja aikamoista tuuria se on että samalle työpaikalle sattuis muitakin Rovaniemeltä. Muta onhan täsä välissä tervola aj pitkälti tätä entistä maalaiskunnan aluetta, jonne varmasti pystyisi menemään. Helsinkiinkin menis,mutta lentokoneella on PIKKUISEN liian kallista. tunnissa ehtis =D

Auton voi ostaa, kun menee töihin ja saa palkkaa. Saa lainaa auton hankkimista varten, eikä sen auton tarvitse olla kalleimmasta päästä kun se toimii.

Miksi pitäisi olla sama työpaikka? Pitääkö sun päästä työpaikan ovelle saakka, että kimppakyyti kelpaisi?

NO kai se työnantajakin ajattelee työntekijäitä palkatessaan, eli jos ihminen ei voi noudattaa työaikoja, niin ei sitä varmaan palkatakaan

tässä on hyvä tapa saada ihmisiä oppimaan työelämä, mutta pienten alakoululaisten ja päiväkoti-ikäisten kohdalla
toivoisi että jotain joustoa tähän, jos esim. molemmilla vanhemmilla on parin tunnin työmatkat.

Mutta lapsettomat ja isompien lasten kanssa elelevät, töihin vaan ,.

Alkuperäinen kirjoittaja höpötys;29016650:
ei ole syy

eipä taida täälä monet ole olleet tuollaisessa tilanteessa, jossa pitäisi ottaa työ vastaan kauempaa... Jos julkiset ei kulje/niitä ei ole ja autoa ei ole, niin se riittää työkkärille syyksi! Ihan on fakta tieto tämä!

Yhteistyössä