Työttömille tulossa velvoite hyväksyä 1,5 tunnin/200 kilometrin työmatka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, tästähän ei ole länkytettykään palstalla kuin vasta päiväkausia. Kiitti tästä tuoreesta uutisesta!

Sinänsä uutinen on erinomainen. Vihdoinkin öllöttelijöitä aletaan potkia pois turvaverkosta.

[QUOTE="huoh";29016486]Joo, tästähän ei ole länkytettykään palstalla kuin vasta päiväkausia. Kiitti tästä tuoreesta uutisesta!

Sinänsä uutinen on erinomainen. Vihdoinkin öllöttelijöitä aletaan potkia pois turvaverkosta.[/QUOTE]

vaihda jo levyä =)

No multa ainakin menny ihan ohi tällainen uutinen.. Mut onhan se nyt ihan perseestä, jos työpäivän pituus on 8h, siihen päälle matkat 3h niin eipä siinä kotonaoloaikaa jää kovin montaa tuntia.. Kun siitä vielä vähennetään yöunen osuus niin ei sekään musta ihan oikein oo!

Minä en murehdi matkaa tai lippujen hintoja vaan lasten LIIAN pitkiä päiviä hoidossa!Ajattele että teet töitä sen 8 tuntia ja kuljet eestaas kolme. Yhdestä metrosta,junasta tai bussista myöhästyminen voi vielä pidentää matka-aikaa. Viet lapset hoitoon aamu kuudelta että ehdit itse kahdeksaksi töihin,pääset neljältä ja matkustat kotiin,pääset hakemaan lapsia huonolla tuurilla kuudelta illalla!!!! Kaupan kautta kotiin ja lapset saa laittaa heti nukkumaan että jaksavat taas herätä aamulla. Kuulostaako hurjalta?

Minä en murehdi matkaa tai lippujen hintoja vaan lasten LIIAN pitkiä päiviä hoidossa!Ajattele että teet töitä sen 8 tuntia ja kuljet eestaas kolme. Yhdestä metrosta,junasta tai bussista myöhästyminen voi vielä pidentää matka-aikaa. Viet lapset hoitoon aamu kuudelta että ehdit itse kahdeksaksi töihin,pääset neljältä ja matkustat kotiin,pääset hakemaan lapsia huonolla tuurilla kuudelta illalla!!!! Kaupan kautta kotiin ja lapset saa laittaa heti nukkumaan että jaksavat taas herätä aamulla. Kuulostaako hurjalta?

ja tälä jos myöhästy bussista seuraava ehkä menee tunnin päästä, jos silloinkaan

Tätä mä siis ajoin takaa, mut en jaksanu puhelimella naputella.. Juurikin niin et jos on lapsia, niin eihän niitä edes opi tuntemaan (näin kärjistetysti...) kun hereillä ollaan kotona ehkä tunti.. Onhan siihen sit vielä viikonloput ja blaablaablaa, mut se on kumminkin vaan 2 päivää 7stä..

No multa ainakin menny ihan ohi tällainen uutinen.. Mut onhan se nyt ihan perseestä, jos työpäivän pituus on 8h, siihen päälle matkat 3h niin eipä siinä kotonaoloaikaa jää kovin montaa tuntia.. Kun siitä vielä vähennetään yöunen osuus niin ei sekään musta ihan oikein oo!
Niin, onhan se perseestä jos on tottunut lorvimaan kotona. Uskomatonta miten röyhkeä asenne joillakin ihmisillä on ja kuinka itsestäänselvänä pidetään sitä että yhteiskunta maksaa kattoon räkimisen jos arvon työttömälle ei juuri mieluista hommaa lyhyen matkan päästä voida osoittaa. Onneksi se loppuu.

[QUOTE="vieras";29016630]Niin, onhan se perseestä jos on tottunut lorvimaan kotona. Uskomatonta miten röyhkeä asenne joillakin ihmisillä on ja kuinka itsestäänselvänä pidetään sitä että yhteiskunta maksaa kattoon räkimisen jos arvon työttömälle ei juuri mieluista hommaa lyhyen matkan päästä voida osoittaa. Onneksi se loppuu.[/QUOTE]

voi lapsiparkoja jos joutuvat olemaan päiväkodeissa yli 12 tuntia, kaikilla ei ole sitä puolisoa joka hoitaisi.

• Tykkää
Reactions: Pumbuliini
Ei kuulosta hurjalta kun olen tehnyt tuollaista päivää ja kolme tuntia matkustanut päivittäin vuosikaudet. Ja aika hiton moni muu tekee myös, kuuden ja seitsemän junat aamulla ovat ihan täynnä ja samoin palatessa.

Mutta suomalaiselle työttömälle kelpaa vain mieluinen työ riittävän läheltä ja palkkakin pitää olla hyvä. Muuten on kohtuutonta että arvon työtön pakotetaan nousemaan aikaisin aamulla ja näkemään vaivaa elantonsa eteen.

Olen todella kiitollinen että nämä röyhkimykset laitetaan pikku hiljaa töihin vaikka väkisin. Aikojen on aika muuttua.

[QUOTE="vieras";29016644]Ei kuulosta hurjalta kun olen tehnyt tuollaista päivää ja kolme tuntia matkustanut päivittäin vuosikaudet. Ja aika hiton moni muu tekee myös, kuuden ja seitsemän junat aamulla ovat ihan täynnä ja samoin palatessa.

Mutta suomalaiselle työttömälle kelpaa vain mieluinen työ riittävän läheltä ja palkkakin pitää olla hyvä. Muuten on kohtuutonta että arvon työtön pakotetaan nousemaan aikaisin aamulla ja näkemään vaivaa elantonsa eteen.

Olen todella kiitollinen että nämä röyhkimykset laitetaan pikku hiljaa töihin vaikka väkisin. Aikojen on aika muuttua.[/QUOTE]

Höpö höpö! Mikään ei ole pakko. Ehkä kuolla, ja sekin vain kerran.

Onhan toi ihan perseestä. Tavallinen pulliainen saa käteen jonkun 1800 euroa kuussa ja maksaa siitä 400 euroa sitä helvetin kuukausilippua vr:lle. Sitten päälle vuokra joka on jotain 1000 euron luokkaa. Lapsen hoitomaksut. Muut laskut. Auto. Ruoka. Vaatteet.

Missähän vaiheessa se raha loppu? Oisko jossain tossa auton ja ruuan kohdalla?

[QUOTE="vieras";29016644]Ei kuulosta hurjalta kun olen tehnyt tuollaista päivää ja kolme tuntia matkustanut päivittäin vuosikaudet. Ja aika hiton moni muu tekee myös, kuuden ja seitsemän junat aamulla ovat ihan täynnä ja samoin palatessa.

Olen todella kiitollinen että nämä röyhkimykset laitetaan pikku hiljaa töihin vaikka väkisin. Aikojen on aika muuttua.[/QUOTE]

jos minä lähjtiisn täältä ENSIMMÄSIELLÄ junalla kemiin , se lähtee klo 7.10, perille ehtiisn yhdeksäksi. Mitä jos työnantaja suostu joustamaan että saiisn aloitta vasta klo 9? linja-autolla menisi jo kauemmin,aikaa.
Kun joka paikkaan ei vaan ne julkiset kulje niin hvyin, kemijärvellekään täältä Rovaniemeltä ei ehdio kahdeksaksi.

[QUOTE="Vieras";29016659]Höpö höpö! Mikään ei ole pakko. Ehkä kuolla, ja sekin vain kerran.[/QUOTE]Ei tietenkään ole pakko, ei ketään pakoteta töihin sanan varsinaisessa merkityksessä. Ne jotka pystyvät loisimaan puolisojensa rahoilla, perintörahoilla tai joillakin muilla rahoilla tai rahoittavat elämisensä pankkiryöstöillä, pulloja tai käpyjä keräämällä voivat vapaasti tehdä niin. Mutta ne jotka makaavat kotona pelkkien yhteiskunnan tukien varassa kokevat ikävän yllätyksen kun rahahanat laitetaan kiinni jos duuni ei maistu.

Naurattaa näitä palstakommentteja lukiessa viime aikoina kuinka iso hätä ja katkeruus on niillä jotka pikku hiljaa tajuavat että ilmainen lounas alkaa olla syöty ja kohta joutuu oikeasti näkemään vaivaa elantonsa eteen.

Mun mielestä tämä keskustelunaihe on varsin jännä. Itse olen ihan vapaaehtoisesti muuttanut sellaiseen paikkaan, että oma työmatkani on 1h 10min per suunta, julkisilla. Miehellä 40min, omalla autolla. Meillä on kaksi päivähoitoikäistä lasta. Ei isovanhempia tms apuna. Ihan hyvin selvitään. Toki lapset on hoidossa aina 9-10h päivässä, mutta viihtyvät oikein hyvin hyvässä hoitopaikassaan.

Mun mielestä tässä nyt unohdetaan se, että USEIMMISSA perheissä on kuitenkin se kaksi aikuista ja kuskaamisissa voidaan vuorotella. Yksinhuoltajan toki on fiksumpaa muuttaa työn perässä, mutta kun sen muuton tekee fiksusti valitulle paikkakunnalle, niin työtä löytyy jatkossakin eikä lasten tarvitse muuttaa montaa kertaa.

jos minä lähjtiisn täältä ENSIMMÄSIELLÄ junalla kemiin , se lähtee klo 7.10, perille ehtiisn yhdeksäksi. Mitä jos työnantaja suostu joustamaan että saiisn aloitta vasta klo 9? linja-autolla menisi jo kauemmin,aikaa.
Kun joka paikkaan ei vaan ne julkiset kulje niin hvyin, kemijärvellekään täältä Rovaniemeltä ei ehdio kahdeksaksi.

Niin vaan monet kulkee töissä Kemistä Rovaniemellä ja toisinpäin. Kimppakyyti? Oma auto?

Mua ainakin motivois kovasti etsimään työtä lähempää, jos olis tuollainen "uhka" päällä. Ehkä jopa luomaan itse se työ itselleni.

Yhteistyössä