Työttömille työvelvoite: "Työttömyysturva pienenee jos työtön kieltäytyy kunnan tarjoamasta työstä."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järkkyä!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="näin on";29037638]Jos pitää tehdä orjatyötä ilmaiseksi, niin tottakai sitä kuuluukin vastustaa. Jos työtä tehdään, siitä kuuluu maksaa normaali palkka, josta eläkekin kertyy.[/QUOTE]

Juuri näin.

Oon ollut lukion jälkeen työmarkkinatuella harjoittelijana. Pidin työstä, mutta työmarkkinatuki oli niin pieni, että en sillä elänyt. Onneksi äiti maksoin mun vuokran + bensat ja lainasi vielä auton, että pääsin sinne töihin.

ja ennen kuin joku alkaa märisemään et sillä summalla pitäisi tulla toimeen niin:
Ilman korotuksia työmarkkinatuen suuruus on keskimäärin 698 e/kk (21,5 x 32,46 e).

Kuinka moni muu tekis vuorotyötä ja 8 tunnin työpäiviä kun tuloja on 698 € - miinus verot kuussa? Minä tein. Nyt kun on asuntolaina, lapsia ja mies eikä äiti enää maksa niin en IKINÄ tulisi noilla tuloilla toimeen.

[QUOTE="vieras";29037808]698€/kk on ruhtinaallisen paljon rahaa: bangladeshilainen vaatetyöläinen tekee 80 tunnin työviikkoa 28 euron kuukausipalkalla![/QUOTE]

Siellähän on asiat muutenkin tosi hyvin =/ samaanko täällä pyritään?

Alkuperäinen kirjoittaja huh mikä vertaus;29037867:
Siellähän on asiat muutenkin tosi hyvin =/ samaanko täällä pyritään?

Onko meillä oikeus saada korkeampaa palkkaa kuin bangladeshiläinen? Minusta ei, vaan pitäisi pyrkiä tasa-arvoon.

[QUOTE="vieras";29038236]Onko meillä oikeus saada korkeampaa palkkaa kuin bangladeshiläinen? Minusta ei, vaan pitäisi pyrkiä tasa-arvoon.[/QUOTE]

Silloin varmaanki kaikki muutki kulut pitäis saada samalle viivalle; asumiskulut, ruoka jne.

[QUOTE="noo";29038249]Silloin varmaanki kaikki muutki kulut pitäis saada samalle viivalle; asumiskulut, ruoka jne.[/QUOTE]

Tietenkin kulut tippuisivat, koska niiden tuottaminen on edullisempaa.

[QUOTE="vieras";29038236]Onko meillä oikeus saada korkeampaa palkkaa kuin bangladeshiläinen? Minusta ei, vaan pitäisi pyrkiä tasa-arvoon.[/QUOTE]

On tosi epistä, että bangladeshilaiset saa käyttää lapsiakin perheen elättämiseen mutta suomalaiset ei. Onko reilua, että suomalaisen perheen pitää elää yhden tai kahden hengen tuloilla, mutta bangladeshilainen perhe saa käyttöönsä esimerkiksi kuuden hengen tulot? Ei ole tasa-arvoa semmoinen.

Yhteistyössä