Kaikki siivoojiksi 3 tunnin työmatkan päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nii-in, sellaisten kohdalla jotka olisivat tällaiseen potentiaalisia kohteita. Kai lähinnä niitä, jotka vain odottavat, että työkkäri ottaa joskus yhteyttä voidakseen sitten kieltäytyä ties millä verukkeella.

Kysehän oli siitä, että 3kk:n jälkeen kenelle tahansa alkaa tulvia lappusaastetta ties mistä kummallisista duuneista.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29754951:
Kysehän oli siitä, että 3kk:n jälkeen kenelle tahansa alkaa tulvia lappusaastetta ties mistä kummallisista duuneista.

Ja ne, jotka oikeesti tahtoo töihin ovat silloin joko a) löytäneet hommia omatoimisesti tai b) ovat iloisia siitä, että nyt viimeistään saavat työtä.

Ja ne, jotka oikeesti tahtoo töihin ovat silloin joko a) löytäneet hommia omatoimisesti tai b) ovat iloisia siitä, että nyt viimeistään saavat työtä.

Tää "No just joo" taitaa olla ihan hitonmoinen työnarkomaani.
Tiedoksi sulle, ettei se työnteko ole kaikille itseisarvo. Jotkut jopa arvostavat itseään niin paljon, että eivät mene hanttihommiin, koska ovat jo opiskelleet itelleen kunnon ammatin, ja sinnittelevät vaikka ilman rahaa sitten. Tuo 3kk ei ole aika eikä mikään, ei siinä ajassa välttämättä kaikki löydä töitä.
Mikä ihmeen pakkomielle sulla on ,että kaikki pitäisi pakottaa töihin kuin töihin mahdollisimman nopeasti? Ja mikäköhän sunkin ammatti tai alasi on, kun et ymmärrä että kaikkia ei se siivoojan tai alepan kassan työ kiinnosta. Sun mielestä ihmisten pitäisi ilmeisesti olla toistensa klooneja, ja kenelläkään ei ole omia kiinnostuksenkohteita TAI aivoja. Sut on aivopesty, jos luulet että yhteiskunta paranee sillä tavalla että ihmisiä käsitellään kuin sonneja.

Johan mä sanoin, että ei mua haittaa jos joku ei halua tehdä työtä, mutta jos ei halua, niin miksi ihmeessä ilmoittautuu työkkäriin silloin? Onhan se vähän väärä paikka sellaiselle. Ei taida olla pakko niin tehdä jos ei halua niihin ehtoihin sitoutua.

Johan mä sanoin, että ei mua haittaa jos joku ei halua tehdä työtä, mutta jos ei halua, niin miksi ihmeessä ilmoittautuu työkkäriin silloin? Onhan se vähän väärä paikka sellaiselle. Ei taida olla pakko niin tehdä jos ei halua niihin ehtoihin sitoutua.

Levennä vähän kapeakatseista elämänkatsomustasi, ja yritä ymmärtää että meitä on moneen junaan. Se mikä sinua tässä asiassa pännii, liittyy todennäköisemmin omaan elämääsi, tyytymättömyyteen sitä kohtaan, kuin siihen, että sun pitäisi nyt henk.koht. huolehtia siitä että jokainen työkkärin asiakas ottaa ne työt vastaan. RELAA.

Jos sä ymmi haluat, että viedään keskustelu tuolle tasolle, niin mähän voin sitten vuorostani päättää, että sä olet just sellainen työnpakoilija, kun niin kovin mielesi pahoitit.

Ja jos sulle ei mun elämänkatsomus kelpaa, niin mikä olet muille sen leventämisestä mitään sanomaan? :D

Jos sä ymmi haluat, että viedään keskustelu tuolle tasolle, niin mähän voin sitten vuorostani päättää, että sä olet just sellainen työnpakoilija, kun niin kovin mielesi pahoitit.

Ja jos sulle ei mun elämänkatsomus kelpaa, niin mikä olet muille sen leventämisestä mitään sanomaan? :D

Yritä ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia, minä en ole niinkuin sinä. Ja päinvastoin.
Sinulla on kova tarve saada taotuksi jonkun (kenen?) päähän tässä ketjussa, että kaikki on pakotettava töihin kuin töihin, 3kk ajanjakson jälkeen, ja työmatkalla ei ole väliä. Asenteesi on vähintäänkin kova ja tunteeton muiden ihmisten tilanteita kohtaan.
Mitä se sinua liikuttaa, kuinka kauan joku ihminen on työtön? Tuskin se sinun elämäntasoasi alentaa millään tavalla, jos joku joutuu vaikka etsiskelemään töitä puolikin vuotta. Ei vaikuta henkilökohtaisesti sinuun mitenkään. Yritä siis ymmärtää jos vaikka joku työtön perheenäiti ei halua matkustaa 3 tuntia sen eteen,että PÄÄSEE töihin, ja joutuu palkkaamaan lapsenvahdin hakemaan lapset hoidosta. Kaikille se työnteko ja yhteiskuntaan kuuluminen ei merkitse niin paljon, että urhaa sen ajan omilta lapsiltaan pois. Mitä tässä pitää vielä jankuttaa?

No just joo; ja voit aivan vapaasti leimata minut vaikka työtävieroksuvaksi pummiksi,tai miksi haluat, ei haittaa minua laisinkaan.

Et ymmärtänyt sen lauseen pointtia? Mietipä, kuka sen leimaamisen aloitti. Olinko se minä, vai se joku joka huutelee avarakatseisuuden perään?

Tiiäks, mä mielummin keskustelen tästä sellaisten kanssa joilla on jotain ihan oikeaa annettavaa, ja ihan perusteltuja mielipiteitä, oli ne puolesta tai vastaan. Tällainen paskanjauhaminen ja henkilökohtaisuuksiin meneminen on ihan perseestä.

Ne, jotka ihan asiasta keskusteli, tais jo poistua ketjusta, ja niin teen minäkin.

En mäkään jaksa enää vääntää rautalankaa ja kuunnella olevani täysin kylmä ja tunteeton. Tässä on selkeästi kaksi täysin vastakkaista näkemystä.

Nykyään taitaa olla ihan yleinen mielipide että on ok kieltäytyä työstä kuin työstä ja elää tuilla joita pitää jokamiehenoikeutena antamatta itse mitään vastineeksi.

Mun ajatusmaailmassani on häpeä joutua sosiaalitukien varaan ja jos niin hetkellisesti käy, tavoitteena on päästä mahd pian omille jaloilleen taas, työllä kuin työllä. Jos joutuukin tekemään vähemmän mieluisaa työtä, sen innokkaammin hakee muuta työtä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

eikä ala, koska tämä juttu on olut jo aiemmin voimassa. Kutioenkin tässäkin käytetään inhimillisyyttä. Autotonta ei laiteta paikkan jonne ei pääse busseilla , usko vaan

En mäkään jaksa enää vääntää rautalankaa ja kuunnella olevani täysin kylmä ja tunteeton. Tässä on selkeästi kaksi täysin vastakkaista näkemystä.

Nykyään taitaa olla ihan yleinen mielipide että on ok kieltäytyä työstä kuin työstä ja elää tuilla joita pitää jokamiehenoikeutena antamatta itse mitään vastineeksi.

Mun ajatusmaailmassani on häpeä joutua sosiaalitukien varaan ja jos niin hetkellisesti käy, tavoitteena on päästä mahd pian omille jaloilleen taas, työllä kuin työllä. Jos joutuukin tekemään vähemmän mieluisaa työtä, sen innokkaammin hakee muuta työtä.
oliis hyvä jos se aloite että sossuntuet menisi kelan kautta maksettavaksi olis hyvä. Ei tulisi leimautumista, koska silloin hakemukset olisivat tasapuolisia ,ei pärstäkertoimeen sidottuja ja sen saiis tehtyä netin kautta, kuten kelan hakemusketkin.

Tiedoksi sulle, ettei se työnteko ole kaikille itseisarvo. Jotkut jopa arvostavat itseään niin paljon, että eivät mene hanttihommiin, koska ovat jo opiskelleet itelleen kunnon ammatin, ja sinnittelevät vaikka ilman rahaa sitten. Tuo 3kk ei ole aika eikä mikään, ei siinä ajassa välttämättä kaikki löydä töitä.
Mikä ihmeen pakkomielle sulla on ,että kaikki pitäisi pakottaa töihin kuin töihin mahdollisimman nopeasti? Ja mikäköhän sunkin ammatti tai alasi on, kun et ymmärrä että kaikkia ei se siivoojan tai alepan kassan työ kiinnosta. Sun mielestä ihmisten pitäisi ilmeisesti olla toistensa klooneja, ja kenelläkään ei ole omia kiinnostuksenkohteita TAI aivoja. Sut on aivopesty, jos luulet että yhteiskunta paranee sillä tavalla että ihmisiä käsitellään kuin sonneja.

Jos on valmis olemaan ilman rahaa kuten kirjoitit niin sama se minulle. Mutta yhteiskunnan elättinä kenelläkään ei ole oikeutta olla siksi että ei satu tarjolla olevat työt kiinnostamaan. Koulutuksella ei ole sen kanssa mitään tekemistä, korkeampi koulutus ei anna oikeutta olla elättämättä itseään.

C) Moni varmaan kokee rasitteena, että joutuu oikeiden työhakemustensa ja haastattelujen lomassa kirjoittamaan hakemuksia kaikenmaailman mäkkäreihin ja siivousfirmoihin.

Ja siis se, että työkkäri noita töitä tarjoaa, ei siis suinkaan tarkoita, että henkilö "on saanut työn". Se tarkoittaa vaan, että hänen täytyy hakea niihin, mikä on pois oikeiden hakemusten tekemisestä ja oikeasta, varsinaisesta työnhausta. Pelkkä hakeminen ei myöskään tarkoita, että kyseisen työn saa. Luultavasti samat laput on lähetetty kymmenille muillekin työttömille, ehkä jopa sadoilla, jos kerran niitä aletaan tarjoamaan muistakin kaupungeista.

eikä ala, koska tämä juttu on olut jo aiemmin voimassa. Kutioenkin tässäkin käytetään inhimillisyyttä. Autotonta ei laiteta paikkan jonne ei pääse busseilla , usko vaan

Niin, mutta aiemmin ei käytännössä ole tarjottu mitään tuulesta temmattuja älyttömyyksiä, vaan kyllä niissä on pyritty siihen, että työ on joko omaa alaa tai edes jotain sinnepäin.

Riippuu alueesta. Jos koulutettua tai kokenutta työvoimaa on, niin ei sinne laiteta sellaisia jotka eivät osaa työtä.

Sivusta seuranneena täytyy kyllä todeta, että melkoinen muutos täytyy työkkärin toimintaan tulla jos tässä jotenkin järkevästi ja tuloksellisesti jatkossa toimivat. Ystäväni piti mm. hakea työpaikkaa, johon edellytettiin omaa pakettiautoa ja kaikkia mahdollisia remonttiin tarvittavia työkaluja ja -laitteita omasta takaa, vaikkei hän omistanut edes henkilöautoa -niistä ristilaasereista ja paineilmakojeista puhumattakaan.

Valitettavasti työkkärissä eivät liiemmin katso, millaiset puliveivarit sinne työpaikkailmoituksia jättää. Yksinkertaisempi huomaa äkkiä olevansa pakkoyrittäjänä jonkun lafkan puoli-ilmaisena alihankkijana.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29756230:
Niin, mutta aiemmin ei käytännössä ole tarjottu mitään tuulesta temmattuja älyttömyyksiä, vaan kyllä niissä on pyritty siihen, että työ on joko omaa alaa tai edes jotain sinnepäin.

juu eikä siihen aleta nytkään. koska siinä ei pidemmän pälle ole mitään järkeä.

Yhteistyössä