Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Diipadaipa kylläpäs me ollaan täällä hiljasia. :D

Kouluun pitäs lähtee. Toivon mukaan olis torstai viimeinen päivä ku tarvii raahautua mihinkään nyt koko päiväks. Sit on tietysti viel yks pbl-istunto (about 2h) myöhemmin, mut se ei oo ongelma, kunhan mä vaan pysyn yhdessä kasassa siihen asti. :D Mut noin niinku käytännössä tää loma alkais tuntua lomalta ehkä perjantaina! :D Olis ihan loistavaa jos ehtis tosiaan päivänki viettää äitiyslomaa ennen ku vauva on täysiaikainen. ;)

niin ja tentit läpi! :D Ainoo mikä ei menny läpi tän kevään aikana oli se yks kasvatuspsykan tentti, mut sen saa muutenki jättää syksylle, jos ei ehdi tenttii sitä. :) Tenttistressit siis ainaki ohi tältä keväältä. :)

No mut nyt pitää lähtee kouluun että tosiaan saa ne harjoittelut tehtyä. ;)

Laala ja Punkero rv 36+0 *poks*
 
Huh-hah-hei, mutta ilman rommia.

Täälläpäs ollaan, omassa talossa, isoimmat kamat saatiin muutettua jo lauantaina. Kolme yötä takana ja kivasti on kotiuduttu. Sunnuntaina käytiin omassa saunassa, en ole sitten heinäkuun käynyt, mutta ei ollut sen suurempia seuraamuksia. ;)

Nyt on sit verkkokin toiminnassa niin pääsee taas lueskelemaan kuulumisia, huh, kerkes jo tulemaan pahoja vieroitusoireita! :LOL: Eilen saatiin myös telkkari toimintaan, vaikka hyvin selvittiin ilmankin muutama päivä. Hiukan on opettelemista tässä, kun ekaa kertaa asuu ihan omas talos, eikä vuokralla kerrostalossa. Tekemistä olis, muttei oikein tiedä mistäaloittais, varsinkin kun ihan kaikkee ei mahan kans voi tehdä.

Muutosta siis selvittiin yhdessä paketissa, vaikka on kyllä joko muuton kyykkimisten seurauksena tai ihan vaan 38 viikon täyteen tulemisen takia suppailut lisääntyneet ja voimistuneet. Liikkeet tuntuu kaikki alakerrassa vihlontana ja jonkin verran jo ahdistaa nää jäykistymiset. Mitään sen kivuliaampaa ei kyl oo tuntunut, et eiköhän me tässä vielä sinnitellä. :D Anoppi tilas kyl toimintaa tällä viikolla, kun ne on ens viikon reissussa ja silloin kuulemma ei saa syntyä.

Neuvola-asioita pitäis ainakin hoitaa, kun jos ei tällä viikolla jakauduta niin sit vaihtuu neuvolakin näin loppusuoralla. Sit vois pyyhkiä loput keittiön kaapit, jotta saisin koneesta astiat kaappeihin. Ja Turkuunkin tarvii tänään ajella ihmettelemään vanhaa kämppää. Ainakin astioita ja vaatteita tarvii tuoda lisää, kun ei täällä alastikaan voi kulkea, kun ei ole vielä ensimmäistäkään verhoa ikkunoissa. ;)

Sori oma napa, oon vaan vielä niin hurmiossa tästä kämpän vaihdoksesta... kyllä se siitä haihtuu ja pystyn taas sisäistämään muidenkin kuulumisia. :whistle: Sen verran jäi mieleen, että taaperotx4, :hug: pahoinvoinnin kans, Otavalle paranemisia ja Ninnilinalle sen myötä tsemppii, Laalalle :wave: opiskelustressille, upeesti oot jaksanut painaa ne harjoittelut loppuun!

Hitsit täällä on hiljaista verrattuna yo-kylään...

uuden kodin lumoissa :saint:
ventti + viuhti 38+1
 
Voihan aivastus! Eemeli heräsi 5.30 ja Otava 7.00 aikaan, jee... :kieh: Olin kyllä niin v-mäinen äiti tänä aamuna, et itteekin hävettää :ashamed: Törkkäsin molemmat hoitoon kun Otavallekin maistu uni ja ruoka jo sen verran hyvin, et on ihan ok.

Päivän aihe ois sitten referaatti kirjasta "Toimiva kunta". Kiinnostus ihan 100 :xmas: Mut ny mä sen teen, ei sen nii väliä miten mut hitot mä jaks vaan haluun sen kurssin suoritetuksi!

Ventti kuulostaa kyl ihanalta! Hyvä et kaikki suju hienosti. Saahan se jo alkaakin supistelemaan ja vauveli varmaan laskeutunu, jos alaosastoa kovin vihloo. Hän on siel lähtökuopissa sitten =)
meil on muuten molemmat pojat päättäneet syntyä juuri silloin kun mun vanhemmat on olleet reissussa :whistle: ;)

Laala hieno homma!! Nauti nyt oikeesti vapaista. Toivotaan, et hän pysyis viel mahassa kun onhan sul tässä viel aikaa laskettuun päivään. On se kuiteskin mukava vähän olla itekseen ennenkun vauva tulee.
 
Joo ei, nyt ei tuu mitään tästä kirjotus hommasta. Ajatukset on tuttavaperheen luona: ystävän mies, neljän lapsen isä makaa sairaalassa eikä tiedetä selviääkö. Oli ajanu liki 200 km/h ulos tieltä. Ihan uskomaton juttu: jos ei tietäs ihmistä ja lukis sen uutisen tosta niin ajattelis vaan, et "hyvä ettei kukaan muu loukkaantunu" tai jotenkin et "noinhan siinä käy - sai tavallaan sen mitä haki". Mutta kun tuntee ihmiset ja tietää taustoja ja millasta heidän elämä on ollut, niin ei se olekaan niin yksinkertaista :|
Ihan tyhjä olo. Kovasti vaan enkeleitä toivon heidän matkaansa :'(
 
Täällä on edelleen kovaa kuvotusta ja väsymystä.

Äskön kävin lukasemassa huhtikuisten pinoa ja huomasin että vuffi on saanu kaksi poikaa maanantaina:)

Huomenna meitin Juho täyttää 1v.

Varasin itelleni varhaisultran joka on 9.4

mutta nyt pojalle iltapuuroa!!

 
Niin kauan kun on elämää, on toivoa - oli ystäväni kirjottanu. Näinhän se on. Onneks aurinko paistaa, se tekee hyvää =)

Flunssa on pesiytyny kaikkiin mahdollisiin pään onteloihin ja olo sen mukainen. Yritän käynnistellä itseäni pizzan ja flunssajuoman voimin. :snotty:
Mä oon muuten kerrankin ajoissa pääsiäisjuttujen kanssa: johtuen siitä, et luulin palmusunnuntain olevan jo nyt tulevana sunnuntaina :LOL: Eipä siin mitään: kerrankin meil on pääsiäisruohot ajoissa, eikä tarvi laittaa tipuja pelkkään multaan istumaan, kuten yleensä :D Löysin loistavan pajunkissapaikankin, josta kävin äsken hakemassa parhaat päältä.

Vuffi tuplasti onnea ja voimia tulevaan myös! :flower: Mukavaa, että synnytys käynnistyi sitten (ilmeisesti?) itsellään eikä tarvinnu kauaa kärvistellä. Hyviä vointeja sekä äidille että pojille.

taaperoille hyviä synttärijuhlia! ja koita jaksaa sen pahan olon kanssa. Pianhan sinäkin jo näet, et kuka siellä masussa asustaa :)
 
Helou!
Olen virallisesti höperössä jamassa, sillä unohdin maanantaina mennä neuvolaan. No, täti ei kuulostanut mitenkään vihaiselta tai järkyttyneeltä, vaan antoi tyynesti uuden ajan ensi viikolle. Ihmettelen kyllä vähän itseäni, onko tämä nyt sikiön laiminlyöntiä sitten? :eek: Ei kuitenkaan pääse enää unohtumaan että on raskaana, kun sen verran säännöllisesti pannaan mahanahan alla polkaksi. Etenkin tuonne äidin häntäluuta kohti on mukava jumpsia!

Jäätiin taas esikoisen kanssa puoleksitoista viikoksi kahdestaan, kun isi lähti aamulla töihin. Ihan mukavaa toisaalta, saa äitikin vähän huomiota tuolta tytöltä :D Isi kun on niin hurmaava muuten. Ainut varjopuoli on, että ollaan edelleen ilman pyykkikonetta, ja tuo alakerran pyykkitupa on jotenkin niiiin kaukana ja vaivalloinen käyttää...

Parempia vointeja kaikille joiden voinnissa on nyt toivomisen varaa!

pinkeärouva ja pikku k2 rv 23+4
 
Täällä ilmoittautuu yksi pallomaha lisää!! Eli kahden pojan(vanhempi pian 6v ja nuorempi ensiviikolla 2v) 27v äiti ja rv nyt 13+3 ja turun keskustassa asustellaan nyt ainakin toistaiseksi. Pahin vaihe raskaudesta taitaa olla menossa ohi eli siis pahoinvoinnit ja elämä alkaa taas vähitellen hymyilemään :D np-ultrassa olin edellispäivänä ja siellä kaikki oli ok. Ainoa harmi oli se että en päässyt siihen yhdistelmäverikoeseula mikäliejutskaan koska raskaus olikin pidemmällä kuin mitä luultiiin, mutta en mä koe sitä valtavaksi menetykseksi kun ei tota turvotustakaan ollut!
Mutta nyt kauppaan ja sitten lasagnea vääntämään mikäli siitä jotain tulee mun keittotaidoilla :LOL:
Jaana rv13+3
 
Tervetuloa mukaan Jaana26! Meillä on täällä näköjään hiukan hiljaisempi vaihe meneillään, itse täällä muuton keskellä ihmettelen uusia tuttavuuksia eli hiukan jämäkämpiä suppareita. Lisäilen sut kuitenkin nyt JO listoille :D. Haluaks vielä kertoa lasketun ajan, niin saan sut sit varmasti oikeaan kohtaan listaa? Mun laskemisellani voip osua mihin sattuu muuten. ;)

Hiukan tuossa vakoilin muita palstoja ja sain tuonne etusivulle päiviteltyä syntyneitäkin. Ja kauhistuin taas, että alan ite olemaan mahakkaiden osalta kohta seuraavana vuorossa! Kääk. No, onneks alkaa olla muutto suht hyvässä vaiheessa, vielä kun sais näitä Viuhdinkin kamppeita järjestykseen, niin hyvä olis. Noh, kaipa täs sit lopulta odotellaan 2 viikkoa yli kun nyt on olevinaan kiirettä laittaa paikkoja järjestykseen.

Tarttis mennä vielä ulos kylmään nappaamaan pyykit sisälle (ihana tuoksu kun saa ulkona kuivatettua!) ennen kuin saa asettautua takkatulen eteen iltapalan kanssa.

ventti + viuhti 38+4
 
Jaanalle tervetuloa!

Ventti kuule: ihan epistä tollanen! Mä NIIIN kaipaan takkaa! |O Siis jos sen ois muuttokuormaan saanu meidän edellisestä kämpästä niin ikionnellinen olisin. Viuhti on näemmä ollut ystävällinen ja ootellu kiltisti, että saatte muuttohommat järjestykseen: hyvä niin =)

Mullon ny menny tää viikko vähän plörinäks, en o saanu mitään aikaseks. Ajatukset on ystävän luona, vaikka eihän se tietenkää mitään auta, että mä sitä asiaa mielessä pyörittelen...
 
niin joo siis 28.9 olisi tuo laskettuaika.. Voi kun väsyttää!! Pojat heräsi tänään ekan kerran jo klo 6.15 ja sen jälkeen eivät enää sitten nukkuneetkaan ku yhen vartin pätkän. Nyt niitä sitten kiukuttaa koko ajan kaikki aivan älyttömät pikku jutut :headwall:
 
En oo kadonnu mihinkään. :D Kiitos vaan muistamisesta! :hug:

Me tullaanki kohta teille Ventti kaikki oven taakse, takan ääreen ja saunaan. :kieh: Sitä ennen tietysti jonotetaan milkysterniltä leivonnaiset mukaan. :kieh: :LOL: Mihin milky muuten kadonnu?

) .) Eilen loppui harjoittelut mun keväältä siinä ennen kymmentä, mä menin sen jälkeen keskustaan Cafe Braheen yksinäni kahville, söin suklaakakkua ja join kolaa... :p näin siis loman alun kunniaksi! :D Sit näin äidin ja mentiin sen kanssa OZiin, se halus ostaa mulle imetyspaidan... :D En valita, sain ihanan mustan boob:in imetyspaidan (ei oo muuten halpoja) ja sitten käytiin viel kahvil sen kanssa....
Sit ku mies pääsi töistä niin vietiin sen isoisä kauppaan ja sieltä suoraan lähettiin illaks kylään mun siskolle! :D Punkero sai paljon heidän tytön (1v3kk) viimevuotisia vaatteita, tosi hyväkuntoisia. :) Mun sisko oli hirveen "ilahtunu" ku vietiin ihana rytmisoitin niiden neidille (lautaset), se on kuulemma nyt aamun soittanu niitä. :LOL: Kosto kuulemma tulee olemaan suloinen. :LOL:
Enää ei siis tarvii mennä kouluun tekee harjoittelua! Sen sijaan ens torstaina olis proseminaarityön deadline, katotaan saanko sen alkuviikosta kasattua. :whistle: Sit pitäis viel kirjottaa portfolio ja yks pbl-raportti, mut jos kaiken sais vaiks painettua ens viikolla niin olis ihanaa, kirjoittaminen ei onneks ainakaan aiheuta supistuksia. ;)
Maanantaina on sit se äitipolin aika (enkö jo mainostanu sitä?) ja sitten tiistaina oon menossa kasvohoitoon. :xmas: Mielestäni ansaitsen pienen hemmotteluhetken itselleni. ;)

No mut nyt lauantaiaaminainen menossa, ainoo että ei lojuta sängyssä, vaan olkkarissa kun mies katsoo aika-ajoja. :whistle:

Laala ja Punkero rv36+4
 
Laala;täällähän mä!On vaan ollut niin väsynyt ja huonohko vointi etten ole jaksanut.

Mutta elämä voittaa taas.Tiistaina oli neuvola,kaikki jees,hemppakin oli taas noussut 135(olihan se mulle huiman alhaalla 123 tai jotian ed.kerralla)Nyt vaan iskenyt kamala turvotus ja sormukset ahistaa.

Jotenkin toivon että tiistaina tuolla synnytystapa-arvio lekurilla sanottais et vaavi tulossa maailmaan;) ei millään jaksais enää,kun selkää särkee ja alapäätä vihloo ja olo on aika rampa...

milky 36+1
 
Heippa! Kannanpa minäkin korteni kekoon pinon ylhäällä pitämiseksi. Jännää taaperotx4, että nyt jo mitattiin tuota sf-mittaa - ehkä siinä on jotain erikoista sitten! Multa ei olla vieläkään mitattu. No, jos olisin muistanut tällä viikolla mennä sinne neuvolaan, niin kaipa sitä olisi jo katsottu.

Tästä pinostahan voi vaikka viikon sisään poksahtaa jo moni! Kivaa. Toivottavasti kevät tulee sitten kunnolla. Taas kauhea viima ulkona, oli pakko käydä kaupassa. Tyttö on flunssassa ja korvakin tulehtunut, mutta onneksi nyt nukkuu rauhallisesti. Tylsä viikonloppu vaan, kun ei päästä mihinkään ihmisten ilmoille. Oli vaikka mitä ohjelmaa, kaikki piti perua :( Mutta eiköhän se tästä. Aika haasteellista vaan olla itse saamatta tuota räkätautia, kun toinen hieroo niin antaumuksella eritteitään joka paikkaan. :whistle:

 
No en sitte tiiä miksi se jo nyt mitattii,kovasti oli kyllä sitä mieltä että on pidemmällä tai masussa on enemmän kuin 1 asukas koska kohtu oli jo navan korkeudella vai miten se nyt sanoi,en muista enää.

Sais se kevät jo tulla että ei tarttis aina niin opaljon noita vaatteita pukea kun ulos menee.

 
Huomenta! sataa, sataa, mut jos se lumi vaiks sulais? Viikko alkoi sikäli hienosti, että sain kuulla, et tää ystäväni mies, josta oon tännekin kirjotellu, oli herännyt. Pitkä matka parantumiseen tottakai ja sen jälkeen odottaa paljon selvitystyötä, mutta pääasia on, että ystäväni sai miehensä takaisin ja lapset isänsä :heart:

taaperot mut voisko siihen kohdun kokoon vaikuttaa se, että sulla on kuitenkin suht vähän edellisestä synnytyksestä aikaa ja lapsia aika tiuhalla aikavälillä? No, joka tapauksessa: odotamme mielenkiinnolla uutisia :)

Laala hyvältä kuulostaa :D mää kans... :snotty: Boobin paidat on kyllä hyviä ja kestäviä, että mun mielestä maksaa ittensä takaisin. Ostin esikoista odottaessa sellaisen, eikä se oo mikskään menny, vaik paljon olen käyttänyt.

Milky jaksuja olon kanssa. Noi on niitä loppuraskauden "iloja". :/ toivotaan, et vauva olis siellä hyvin lähtökuopissa =)

Mä en ny jaks mitää taaskaa... Tää perhanan flunssa sais jo mennä menojaa |O
 
Sori tulee vaan omaa napaa... :saint:
Oltiin tänään siel TYKSis äitiyspolilla, sen perätilaepäilyn takia...
No eihän se Punkero mitään perätilassa ollu, niin ku en mä uskonutkaan et olis. :D Ihan oikein päin oli pää edellä maailmaan tuloa odottamassa.
Käyrää otettiin kuitenki ensin varmuudeks vartti ja kätilö sanoi käyrästä että hän on oikeen iloinen meidän pienen käytöksestä (hirvee touhuaminen päällä koko ajan ja sykkeet huiteli korkeella aina kun vähänki innostu). :D
Sitten ultrattiin, edelleen näytti kuulemma enemmän tytöltä. ;)
Painoarvio tällä hetkellä 3200g.
Mua katottiin pahalla ku sanoin että en mä mitään dieettiä oo pitäny... Olin ite ihan että thäh kun ne kysy että oonko... (en mä edes muistanu että mun piti pitää jotain rd-dieettiä, varsinki ku muutenki syön aika terveellisesti ja liikun, eilenki olin punttiksel viimeks :LOL: )
Ja mitäs... sit se lääkäri katto että "sul ei oo merkattu tätä lantioo ollenkaan tähän neuvolakorttiin, et mä tutkin sen samantien".. Nyt sain sit sormen lopuks jo kakkoseenki. yök. Tuntu tosi ikävältä. Ja kohdunsuun kun se tutki niin sekin jo sattui sikana kun "onpas tää takana"... no löytyi sentäs ja lääkäri sano että 1cm jäljellä enää kohdunkaulaa... JOtain siel tapahtuu kun 10 päivää sitten neuvolassa oli viel 3cm... :eek: :D
Niin ja siis mulla pissa puhdas ja verenpaine 116/77, eli kaikki kerrassaan mainiosti sekä vauvalla että äidillä. :)

Lopuksi toivottivat tervetulleeksi "synnyttämään alakautta normaalisti". ;)

Sen lisäksi huolien taakkaa kevensi, että soitin Yliopistolle ja kysyin että mitäs kun ei oo mitään kuulunu mun "anomuksesta", niin sieltä oli joku tyyppi ollu saikulla, niin eivät olleet saaneet päätöstä viel lähetettyä mulle, mutta saan jatkaa ens vuonna pedagogisia, joten proseminaarityön stressaaminen jää ens keväälle. :saint: Nyt mä aion enimmäkseen levätä ja kirjoittaa niitä vähän rennompia kirjotusjuttuja mitä viel on tehtävänä... :D

Laala ja Punkero rv36+6
 
Milky: :hug: jaksamista vaivojen kans! Ei enää kauaa... Ninniliinalle paranemisia! Pinkeärouva, kiitos linkistä, mielenkiintoista. Taaperot, siellähän on sit jännät paikat, kerrohan sit uutisia kun syy tuohon mittaan selviää! Ja Laala, onnea hyvistä uutisista, sekä Punkeron suhteen että opiskelun!:flower:

Meillä meneillään muuton loppukiri, eli kaikkea sälää on kanniskeltu (lue: mies on kantanut) pois vanhasta kämpästä. Ja huh, et sitä on kertynyt 10 vuodessa, olis varmaan joskus tarvinnut ihan rankalla kädellä siivota ne kaikki kaapit ja vaatehuone. :ashamed: No, tänään vielä vika keikka; jääkaapin tyhjennystä, kukkien tuontia, muuta pientä ja sitten siivous. Nyt tarttis tyhjentää pari laatikkoa, jotta sais mukaan.

Ollaankin tänään vikaa päivää turkulaisia, ja on Viuhdin vika mahdollisuus syntyä turkulaiseksi. :D Maha tuntuu olevan jo polvissa, ihan ku olis vielä laskeutunut lisää viime päivinä, ja jatkuvasti jonkinlaista jomotusta tai jäykistelyä ja supistelua tuntuu + hirvee meuhkaaminen pienellä päällä.

Jokojo nyt se kevät tulis????

ventti + viuhti 39+1 <--:eek:
 
Kaipa minä voisin rohkaistua 7. raskausviikon kunniaksi ja ilmoittautua myös tänne (Laalan suotuisalla myötävaikuttamisella :D).

Täällä siis 26-vuotias esikoistaan odotteleva opiskelijaneito Turusta. Perheeseen kuuluu miehen lisäksi kaksi kissaneitoa, iältään 3-vuotta ja 15-viikkoa. :heart: Taustoista sen verran, että yritystä pillereiden loppumisesta plussaan saakka oli puolitoista vuotta. Lapsettomuuden taustalla minun epäsäännölliset kierrot ja pco-tyyppiset munasarjat. Joulukuusta lähtien kävimme hoidoissa TYKSissä ja maaliskuussa oli ensimmäinen inseminaatio, josta sitten plussa pärähti testiin 19.3. rv 4+2. :)

Laskettu aika on 24.11. Tänään on ensimmäinen neuvola ja ensi viikolla varhaisultra. Olen viime päivät potenut "ihanaa" vatsatautia, joten olo on vieläkin melko tööt. :ashamed: Kirjoittelen paremmalla ajalla sitten lisää.

-Pantsu rv 6+0
 
Oli tänään sitten vika neuvolalekuri ja se ns.synnytystapa-arvio..OLipa sitten turha keikka se.Jos lekuri meinas että ko polille kuitenkin meen ni ei hänen tartte tutkia sen ihmeemmin.

Painoa tullut 500g viikkossa :D vaavi ei ole ihan heti ulos pyllähtämässä;kinnteä ja kiinni edelleen,ja jos pituus ollut tähän asti 3cmni nyt oli 2-3cm.Pään kuulemma tuntee alhaalla muttei todellakaan ole laskeutunut.Sf-mitta oli 31cm Ja paineet 110/72.siinä kai tärkeimmät ja todellakin pientä turvotusta mikä kuulemma selittää painonnousunkin.Hah.

Nyt oottelen vaan tyksin soittoa polille.

36+4
 

Yhteistyössä