Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Mua alkaa hengästyttää ja supistaa jo pelkästään kun luen noita teidän listoja siit mitä ootte tehny :LOL:
Mut koittakaa muistaa sekin, et se synnytyskin on yleensä aikamoinen urakka, enkä ite haluais suursiivouksen jälkeen väsyneenä lähtee synnyttää. Tiedän kyllä, että noi on hiton pitkiä päiviä kun on täysin valmis toimittamaan masukkaan ulos eikä mitään tapahdu. Pitkää pinnaa siis vaan!! :hug:

Huomenna on Otavalla korvien putkitus. Ainut mikä oikeestaan näin etukäteen mietityttää, et millä ihmeellä mä saan puoltoista-vuotiaan ymmärtämään, ettei se saa aamiaista :eek: Tolla ressulla kun on aina hirvee nälkä aamusin ja nyt ei saa syödä mitään :/ Tulee mielenkiintonen aamu huomisesta...
 
Ninni sanot Otavalle, että "sori, ei oo ruokaa". Eiku... Outo tilanne, ite en ees tiedä kuin hyvin puoltoistavuotias tajuis että mitä sille yrittää selitellä tai lupailla..

JA siis tuon eilisen rehkinnnän jälkeen onneks nukuin tosi hyvin, ja kun ei siitä selkeesti mitään "hyötyä" ollu, niin voin jättää seuraavat rehkinnät sovinnolla johonki synnytyksen jälkeiseen kaukaisuuteen ja levätä lopun ajan hyvällä omallatunnolla (varsinki ku on nyt siisti kämppä). :D
 
Talvis; Mä käyn kyllä Aurassa itsekki äitiysneuvolassa, mutta ei mulle ole edes mitään ryhmiä kerrottu :/ Mutta olethan sä jo sen melkein 10 vko:a edelläkin, että ehkä kertoo sitten kuun lopussa kun on seuraava aika.
Me asuttiin kans ennen Aurassa vuoden verran ja poika on edelleen siellä hoidossa, joten joka päivä tulee käytyä ;) Riihikoskelta en tosiaan ketään tunnekkaan, mutta Aurastakin jos löytyis uusia tuttuja niin kiva olis!
Täytyypäs kysyäkkin sitä neuvolantätiltä sitä ohjausta.. jos vaikka satuttais samaan ryhmään kuitenkin..
 
Moonlight aijaa :/ mulle terkka selitti että tässä lähikunnat tekevät yhteistyötä perhevalmennuksen kanssa (valmennuksia on riihikoskella, aurassa ja kyrössä) ja koska on kumminki vähän odottajia verrattuna isompiin paikkakuntiin, niin ryhmiä menee muutama vuodessa. huhtikuussa alkoi tämän vuoden toinen valmennusryhmä, edellinen alkoi tammikuussa, siihen ei terkka mua vielä ilmoittanut.
 
Talvis;maalta se minäkin;mutta toisesta suunnasta ko te olette.

Pihaa on laitettu;mun osuudelta valmis,loput on miehen hommia.JOten aika ylpee olen ko alunperin aattelin ettäen millään jaksa/kerkee ennen vaavin tuloa,mutta aikaa näyttää olevan vaikka kuinka :LOL:

Kävin jo kaupassakin niin saadaan illalla grilli taas päälle,ja saunaankin mennään.Mutta olo on valitettavasti erittäin hyvinvoiva,mitä nyt selkä mutta se ei ole mitään uutta.
Huomiseksi suunnittelin leipomista jos ei muuta ilmene :D
 
Milky kukista puheenollen, mä laitoin tänään sellaisiin pieniin ruukkuihin vähän oppineittenkukkaa, katotaan kuin nopeasti mä saan ne kuolemaan. Täytyy miehelle laittaa varmaan jotkut muistilaput pitkin kämppää että muistaa laitokselta kotiuduttuaan kastella kukat. :LOL:

Huomisen ohjelmassa ikkunanpesua ja pullien leivontaa. Mä niin toivon että tulis lähtö ens yönä. Ei inspirois kumpikaan noista vaikka periaatteessa tykkään molemmista touhuista. Eikä kyl inspiroi oikeen se huominen neuvolakaan ku olis 8.30.

Synny jo!
 
Neuvolassa käyty taas painokontrollissa, ja nyt saatiin vapautus punnituksista: 175 grammaa lihonut meidän trinsessa viikossa, ja pituutta tullut taas sentti lisää. Eli nyt ollaan jo reippaasti(?) yli kolmen kilon, 3105 on neidin paino, 51,5cm pituus ja päänuppi 35,5cm. Ja tänään käytiin kylvyssäkin sen ja kolmen viikon 'synttäreiden' kunniaksi, pestiin kunnolla neuvolan pölyt pois. Lisäks ollaan oltu päiväunilla ja tietysti syöty. Eipä tässä tänään oikein muuta. :D

~~~~
^ Supistuksia Laalalle ja Milkylle.

Moonlight, kiitos tiedoista, päivitetty on.

Nyt tämä mamma syö jäätelöä sillä aikaa kun soppa lämpiää. Eikös ne just näin päin kuulukin syödä, ensin jälkiruoka ja sitten kunnon ruoka? :p

ventti. + Ronja 3 viikkoa
 
Pakko lähettää yks viesti vielä kun huomasin, et lähetettyjä viestejä oli 499... :saint:

Jäätelö on hyvää, ja maistuu muuten vielä paremmalta tällai kun ei oo ensin masu täys sitä kunnon ruokaa. Ja just tais Ronja herätä, aivasti ja kakkas samantien. Ja sillä on valkoiset vaatteet, tarvii varmaan mennä heti tarkastamaan ettei oo vuotoja turvajärjestelmissä! Kohta tullee käsky: ruokaa tänne ja heti!

v.
 
Lähden tästä kohta neuvolaan. Suomeks sanottuna ei siis mitään edistystä edelleenkään. :kieh: Meidän pieni on hyvin omaehtoinen alusta alkaen! Glaaah.

Laala ja Punkero rv 41+0 *poks* (joko olis viiminen "poksahdus"?)
 
Voi Laala, vielä jouduit neuvolaan. No, maksimissaan viikko jäljellä, kyllä se Punkero sieltä vielä ulos löytää. :hug: Vai jokos oot synnyttämään lähtenyt? Entä Milky?*kysyy toiveikkaana*

Mies on töissä tänään, eli me opetellaan nyt olemaan Ronjan kanssa kaksin. Hyvin ollaan pärjätty, sain neidin omaan sänkyynsä nukkumaan juur ja vaihteeks tässä syön. :) Lisäks oon yks kerrallaan aina syli- ja tissitauoilla laitellut astioita pesukoneeseen, lisäks oli pyykkiä pyörimässä. Ripustamisen säästän isukille. ;) Sit kun saan syötyä voisin mennä itsekin vaakatasoon, jos ei sitä ennen ehdi pinniksestä kuulua suurempaa mekkalaa.

ventti.
 
Täällä todellakin yhdessä osassa edelleen.Kävin hakemassa lisää kukkia mutta eipä mistään tunnu olevan mitään apua..
Ootellaan nyt sit et kuinka kauan vielä.(mullahan oli eilen neuvola ja antoi vielä ensi vkollekkin ajan)
Kiva kuulla ventistä ja ronjasta
 
Täälläkin siis yhtenä kappaleena ollaan, mut sain tingattua itselleni torstaiksi ya-kontrolliajan! :D Onpa taas joku välietappi mitä odotella! :D Maanantaita tarjottiin, mut sit se osastosihteeri (whatever) kysy että tuunko sittenki mielummin torstaina, niin mä olin ihan et JOOO! :D Joten silloin meen siis näyttäytyy, otetaan käyrää ja sit sisätutkimusta tehdään että mikä on tilanne, kannattaisko käynnistää.. Tuskin siis käynnistävät, mutta jos vaikka se sisätutkimus sais jotain aikaan, ku oon kuullu että monella se on käynnistäny synnytyksen, niin et sit viimeistään illalla on palattu jo tositoimiin. :LOL:

No mut ihan kiva, mä kävin kaverin kanssa kahdella kirppiksellä ja sit Skanssissa (taas) shoppailemassa. :D Ostin miehelle kaks pikeepaitaa, kun Dressmanissa oli kaikki -50% ja sit ostin mustan Ratian pyyhkeen, että laitan sen meidän auton penkkiä suojaamaan, ku turvakaukalon telakka vähän painaa sitä penkkiä ja ohjekirjas sanottiin että jos ei halua penkkiin painaumia niin pyyhkeen saa laittaa väliin. :D Enhän mä meidän tummanharmaisiin/mustiin autonpenkkeihin voi mitään vaaleenpunasta pyyhettä suojaks laittaa. :LOL: Minäkö turhamainen? :D

Nyt nukuin vähän päiväunta, jota äiti vähän häiritsi välil soittamalla, mut ei se mitään, olo on vaihteeks levänny. :) Jäi sit kyllä tältä päivältä ikkunoiden pesu ja leivonta, mut ehtiihän sitä.... :whistle: Nyt meen keittiöön hääräämään, mies oli ostanu tortillatarpeet tän päivän ruuaksi, jee! :D

Laala ja Punkero rv41+0
 
Huomenta! Lähetin tässä juuri yhden pikku-pellen ja pupun hoitopaikkaan - saas nähdä missä ne maskit on kun palaavat kotiin... :whistle: Huomenna viel Eemelillä kerhossa naamiaiset ja Otava onkin kotosalla.

Otavalla meni putkitus ihan loistavasti: hän oli tosi reipas ja rauhallinen. Ihme kyllä, ei sitten aamulla vaatinut ruokaa kun sanottiin, et mennään ensin lääkäriin ja sit syödään :eek: Ihme otuksia noi lapset, yllättää joskus tosi paljon tolla ymmärryskyvyllään.

Mun pitäis vähän siivoilla... lattialla alkaa oleen sellanen leivänmuru yms. -kuorrute, että nyt kyl ihan oikeesti tarttis. Nunnu painaa alaosastoa ihan kiitettävästi |O tukala olo. Voisin lahjottaa nää kyllä vaikka Laalalle ja Milkylle kun teil ois kuitenkin enempi tarvis...

Ninniliina ja Nunnu 31+5 (näin hyvänä arvauksena)
 
Ninni, joo mulle kaikki alapäävihlonnat. :D Mä huoleisin sen, että sit huomen todettais että ei oo mitää estettä miks ei voitas jo käynnistää näin vappua vasten. :D

Mulla on muuten maha ihan sekasin. Toivottavasti se tarkoittaa että synnytys lähenee. :saint: Mun sisko ainaki sano että hänel sillon maha tyhjeni ennen tytön syntymää... Jos tää olis sama.... tai sit oon vaan syöny jotain sopimatonta.

No voi että mä odotan jos huomen tapahtuis jotain... :D :D :D Iigs. (oon tääl huomen iltapäiväl tietty taas ihan tylsistyneenä..)
 
Ninniliina; Tosi kiva kun Otavan putkitus meni sitten noin hienosti!, minäki olisin varmasti ressannu tuota aamu syömistä.

Meillä täällä korkee kuume tuosta viime perjantain MPR rokotteesta, toissa yönä oksensi just ku nostin sohvalle, niin sitten tietty koko sohvan ja lattiat ja kaikki aivan paineella... no ei se mitään haittaa, onneksi on pesulat olemassa.

Kuumetta on edelleenki jotain 38, mutta aamulla oli jo parempi. Onneksi ehtii vapuksi kuntoon kun tulee anoppi ja appi kylään niin päästään sitten edes vähän ulos. Tää se on vaikeinta koittaa selittää tuommoselle 2 vuotiaalle että miksi ei voida mennä ulos.. reppana menee vähän väliä ovelle ja vetää tärkeimmät päälle, eli pipon ja lenkkarit :LOL:

Laala; Mullaki meni maha aivan sekasin kun alko synnytys ja sitten just ku päästiin synnärin ovelle yöllä niin aloin oksentaan.. eli mulla koko avautumisvaiheenkin lensi oksennut.. Totaali tyhjennys olikin sitten.. mutta ei ollut hätää että olis ponnistumisen yhteydessä tullut synnäripöydälle jotain muutaki ku vauva ;)

No mutta toivotaan että Laala saat jo vapuksi nyytin kotiin!!

Nyt alan taas miettiin uusia sisustusjuttuja ja selaan noita mun kymmeniä sisustuslehtiä taas kerran läpi, kun poika menee kohta nukkuun.. Mulla kans kauhee pesänrakennus taas menossa ja siivous ja leipomis into täälläki. On tuota siivouspinta alaa vaan 250 neliöö , että se into onneksi loppuu jo pian ;)

t. Moonlight ja pompi kohta viikolla 24.
 
Jaahas, sielt oli sit lähteny yks kesäkuinen synnyttään... Tosin häl tais olla la toukokuun lopulla, eli mua melkeen kuukauden edellä. Mut pahalta näyttää, et täs alkaa tosiaan loppu häämöttää :D

Laala hyvähyvä! Niinku sillon sanoin, niin mulla tuo täystyhjennys on aina ollut se merkki, limatulppaa en esim. koskaan oo nähny. Pidetään peukkuja!!!

Moonlight paranemisia pienelle! Otava sai kans ton MPR-rokotteen viikko sitten, et viel täs on mahdollisuudet saada vapuks siitä jotain kuumetta aikaseks. Toistaseks ei o ollu mitään.

Mites te muut vietätte vappua? Me ollaan menossa kavereiden luokse. Käydään lakituksessa ja sit palataan sinne takaisin: mukana menossa on 7 junioria, mielenkiinnolla odotan, että mitenkähän heidät nukutetaan... Kävin hakemassa holittoman kuoharin Alkosta, ihan mukava, et nykyään niissäkin on jo useempia vaihtoehtoja. Kaarinan alkon holittomien osaston valikoima oli muuten hämmästyttävän hyvä :D
 
Heipsan!

Mulla vielä 15 päivää duunia, otin ylityövapaata huomisen joten vappumme vietto alkaa...tosin aika pitkälle ollaan kotosalla ja telakalla laitetaan purjevenettä kesäkuntoon. Kai pitää käydä Turussa lakittamassa itsensä (jos lakit jostain löytyy). Sniff, kun ei pääse terassille... Ninniliina kiitos vinkistä, täytyy kävästä tossa Kaarinan alkossa kotimatkalla! Aika jännältä tuntuu ettei ole alkoa tosiaankaan ottanut yli puoleen vuoteen:)

Laalaa, mää pidän sulle jo peukkuja, huomennako sulla oli se terkkari? Toivottavasti jottain tapahtuu, olis kiva vappuvauva sit! Ite pelkään yli kaiken että menee yli paljon kun la on tosiaan 1.7...en halua olla raskaana heinäkuun puolessa välissä hikoilemassa kun vois jo opetella tutustumaan pienokaiseen. Onks teillä laala se isofix-telakka muuten? Tekeeköhän ne kaikki painaumia penkkiin (nimim. just vaihettu autoa)???

Tänään oli ubersöpöä aamulla. Pikkunen tais tykätä mun uuden kännykän herätysäänestä kun herättyämme sekin rupesi molemmilla jaloilla tökkimään kylkeä. Otin sitten miehenkin käden siihen ja kerroin et pieni toivottaa hyvää huomenta! Mut tosi rauhallinen hän on muuten, arvaan jo aika varmasti että tulee "lappalaiseen" isäänsä. Niin ja aamulla Sergei toi meille uuden pyykinpesukoneen, vanha oli vähän heikko linkoamaan ja vähän jäi pesuainejäämiäkin...eikä vauvan peppu niistä taida tykätä.

Tänään sitten taittui jo 31 viikko. Hirveän nopeasti se aika menee, vasta meillä oli rakenneultra ja kohta ollaankin jo synnärillä...:)

Mukavaa vappua kaikille!
 
Ninni;meillä on kuluvan 9kkden aikana ollut yhtä sun toista suurempaa juhlaa ja täytynee sanoa että alkon holittomat kuoharit ovat laadultaan yllättävän hyviä.Nytkin iskin viilenemään yhden jos sitä vappuna jostain syystä tekisi mieli..

Bongasin tänään karseeta limaa :LOL: mutta toisaalta se ei paljoo lohduta ko sanotaan et siitä 1-10pv niin syntyy.Ja tää syntyy vaikka käynnistyksellä siihen mennessä.

milky 40+5
 
Böö! Täälläkö kaikki on vielä yhtenä kappaleena. No hyviä merkkejä varmaan nuo limat ja sekaiset mahat!

Mulla on viime aikoina ollut hieman raskastekoinen olo ja syykin selvisi neuvolassa: painoa on tullut tässä kuussa melkein kilon viikkovauhdilla. Voisi vähän hidastua, kun kymmenisen viikkoa on kuitenkin vielä edessä... siis vähintään, veikkaisin :whistle:

Ihanaa vappua kaikille! Toivottavasti pari teistä pääsee vetämään ilokaasua, vedetään me muut sit vaikka heliumia pallosta :D
 
Noniin, 8.40 on se yliaikaiskontrolli. Jos sais pidettyä itsensä järjissään siihen asti. Jännittää jostain syystä hirveesti, vaikka kyllähän mä jo tiedän että ei ne ala kuitenkaan tänään käynnistää. Ei mulla oo takuulla paikat mitenkään valmiina, eikä ne ala puolivalmista käynnistää vappua vasten. :ashamed: Mä oon tästä oikeastaan melkeen 100% varma.

Ja tuskin se sisätutkimuskaan mitään saa aikaseks, kun ei tähänkään mennessä oo saanu. Blaah. Punkero ei synny ikinä.

Tänään olis ollu muuten vaan niin hyvä päivä syntyä, ihan vaikka sen kunniaksi että Punkeron pappa jää eläkkeelle. :LOL: Hyvä eläkkeellejääntilahja olis tullu, mut ei väkisin. Ihme jästipää on meidän Punkero.

Laala ja Punkero rv41+2
 
Voi Laala, syntyyhän se vauva ennen pitkää. Ei sitä käynnistystä välttämättä kannata toivoa, siinä voi tulla hurjat supistukset heti eikä keho ehdi ollenkaan valmistautua. Kyllä se itsestäänkin irtoaa kun on valmis. Mulla meni sen 11 päivää yli eikä vauhditettu ja olin siitä jälkeenpäin hyvin iloinen, tuntui menevän omalla painollaan ja kaikki meni hienosti. Niin käy teillekin! :heart:
 
Jee :D
Eilen illalla oli selkeitä supistuksii mut ne meni taasen.Ja heti aamusta bongaillut lisää limaa joten eiköhän nää kuitenkin ole merkkejä siitä että joskus jotain tapahtunee.Onhan se jo aikakin ko eletään 40+6 :kieh:
 
Täällä taas.
Tässä käy luultavasti lopulta niin, että milkystern on mua ennen tositoimissa. Mulla on kohdunkaulaakin vielä jäljellä ja paikat tiiviisti kiinni. Vauva on 4kg ja viel liian vilkas meininki että aikois mitään syntyä...
No, huomenna mennään sit miehen kanssa vappupiknikille. Mä olen kuskina, joten parempi olis sit kans pysyä sisällä (tai saadaan soittaa ambulanssi hakee mut piknikpaikasta). :LOL:

Oliks sul milky oikeen kipeitä supistuksia jo? Tai millasia?
Mullahan on useampana päivänä ollu supistuksia, mutta ne tuntuu kuulemma "väärässä paikassa" ku kerroin kaverille että millasia ne on. Eipä ne oo mitään edistänytkään siis. Huoh.
Mä kyl jotenki toivon että viikonlopun aikana viimistään tulis lähtö.
 

Yhteistyössä