Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Kiitoksia :D ehkäpä se on mukavampi juhlistaa tosiaan sitten kun rinsessakin on jo vuoden vanha.

Mä oon tässä rötvästäny jo ties kuin monta tuntia sen jälkeen ku muksut meni nukkuun. piti mennä kattoon telkkaria, mut... Nukuin viime yönä piiitkästä aikaa sellaset reilu 10 tuntia - tais vähän se vyöhyketerapia nukuttaa. Tuli kyllä unet tarpeeseen ku on ollu vähän kortilla täs viime aikoina.

ventti hei! järjestys on: äidille sapuskaa, sitten muut hommat jos muksu nukkuu :wave:
Mä tein Otavan synnyttyä sellasen itsekkään periaatepäätöksen, että kun lapsi nukkuu, minäkin nukun tai sitten teen jotain mitä huvittaa, mutta EN kotitöitä. Jaksaa sitten paljon paremmin kun saa hetken olla vaan. =)

Milky ja Laala vai että semmonen "oleilu-päivä" :D ootte te kans... Milky on vissiin saanu miehenki kotiin? Hienoa, että vauva jakso odotella. Sunnuntaikos se nyt oli se sovittu päivä? :whistle:

Mä sain kans vähän pihaa siistimmäks tänään. Lähes koko ajan Otava kyllä seiso siinä vieressä ja huusi "kiikaa, kiikaa - kakkua, kakkua!!!" pakkohan siit oli sitten lähteä keinumaan ja hiekkalaatikolle kakkuja leipomaan.
 
Ninnin periaatepäätös lapsen nukkumisajan hyödyntämisestä kuulostaa aika pitkälti siltä mitä mun siskokin sanoo toteuttavansa. :D Silti niillä on kummasti myös aina kämppä siisti jne, mut käsitin että mun sisko jaksaa lopulta tehdä myös ne siivoamiset sun muut kun tosiaan ekana tyydyttää uni- ja ruokatarpeensa. :D

) .) Täällä siis edelleen yhtenä kappaleena. Alan tuntemaan itseni hiljaksiin ikihautojaksi... :whistle: No mut ihanaa, nukuin oikeastaan aika hyvin, sitte miehen isoäiti oli hommannu meille uudet tyynyt (en todellakaan tiedä miten kun se ei ikinä käy missään, mutta uudet ne oli, avaamattomissa myyntipakkauksissa..), ja niillä oli aika mukava nukkua, kun meidän vanhat tyynyt oli jo aika litteet. :p Ja nyt aurinko vaihteeks alko herättelee mua viiden jälkeen mutta ei haitannu. Lopulta oli pakko herätä ku vessa kutsui. :LOL: Nyt keitin just kahvia ja seuraavaks vien miehelle kahvin, tuoremehun ja sanomalehden sänkyyn ja meen ite perässä takasi. :D

Jos tänään tosiaan sais pienellä kuntoilulla jotain hiljaksiin edistettyä. :p Ei tää hautominen ookaan enää niin kivaa (vaikka alunperin sanoin että menkööt vaikka sen 2vk yli), kun tekis jo mieli päästä katsoo millainen pieni sieltä tulee.... Ja kun nää ohjelmattomat päivät on himskatin tylsiä! :LOL:

Laala ja Punkero rv40+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
järjestys on: äidille sapuskaa, sitten muut hommat jos muksu nukkuu :wave:
Mä tein Otavan synnyttyä sellasen itsekkään periaatepäätöksen, että kun lapsi nukkuu, minäkin nukun tai sitten teen jotain mitä huvittaa, mutta EN kotitöitä. Jaksaa sitten paljon paremmin kun saa hetken olla vaan. =)
Näin minäkin tein esikoisen kohdalla. Niitä kotitöitä pystyy kyllä tekemään vauvan ollessa hereilläkin (tai jättää tekemättä :kieh: ). Ja jos sattuu olemaan hyväuninen vauva niin ehtii syödä, nukkua, tehdä jotain kivaa ja siivota. :D Mutta ehdottomasti kannattaa nukkua aina vaan kun pystyy, etenkin jos yöt ovat risaisia.

Täällähän on kiva jännäillä, ku monella h-hetki käsillä. Mutta mites muut alkuraskauden kärvistelijät, millainen olo teillä on?

Oltiin nt-ultrassakin viime viikolla ja kaikki oli hyvin. Helpotus oli se. Seuraavan kerran neuvolaan menenkin vasta kesäkuussa, uudelleensynnyttäjillä näköjään melko kovalla kädellä ollaan näitä käyntejä karsittu Turussa. Säästöä, säästöä! No mua ei niin haittaa, helpompi näin, ku mun on aika hankala töistä irrottautua siellä käymään.

Mukavaa viikonloppua, nauttikaahan auringosta!
 
Mä tässä mietin, että pesiskö ikkunoita vai kuopsuttasko tuol pihalla... Mies lähti poikien kanssa poies, ni oon yksikseni. Taidan lähteä ulos kun tuo aurinko kutsuu sen verran. Ihanaa! :D

Muuten, jos en oo viel muistanu mainostaa niin jos yhtään kiinnostaa, kannattaa kokeilla vyöhyketerapiaa näihin raskausajan vaivoihin. :wave:
Mulla siitä on ollu iso apu, harmi vaan, et täl kertaa ei o ollu rahaa käydä kun vasta nyt loppumetreillä. Mutta tosiaan, sillähän voidaan varovasti käynnistellä synnytystäkin sitten loppuvaiheessa. Että jos Laala ja Milky viel kauan kärvistelette niin kannattaa miettiä. Voin kyllä vinkata hyvän ja ammattitaitosen terapeutin jos joku haluaa.

Kiva ruukkis et kaikki oli hyvin. :)

nymmää kyl meen... kohta...
 
Täällä kans kaikki yhes koos.Ja kun tosiaan mies kotona niin nukuimpa sitten jostain 24-10.Ja todella makoisasti.
Tänään kyllä haluan ulos koska keli on niin makee.Jos vaikka jonnekkin turkuun päin suunnattaisiin ja sitten vaikka vähän jatkais herkuttelua ja kävis jätskillä jossain.

Ninni;tässä voi vielä yksi sun toinenkin apu keino olla tarpeen.Vaikka olotila on ollut jo vkon verran "muuttunut" eli pitkät lenkit on out ja jatkuvaa poraamista alhaalla ja masu pinkeenä mennään eli jotain tapahtuu mutta ei mitään sen ihmeempää kuiteskaan :D

Odotellaan.

40+1
 
Tylsäääääää!!!!!
Käytiin kävelemässä ja EI MITÄÄN! :kieh:
Yritin HYPELLÄ portaissa ja JUOSTA ja mentiin vähän liian kovaa, niin että mulla oli epämukavaa... Mut...
EI MITÄÄN!!!!!

....

Yritin sopia mun siskon kanssa että jos me mentäis sinne, että miehet olis jostain repiny sinne digiboksin (ne laitto just TV:n pois ja osti videotykin, niin ei oo kaikkia härpäkkeitä viel) ja olisivat katsoneet jäkistä ja me naiset oltais voitua SAUNOA... Mut äh. Ei niille kai sovi...

Täytyy katsoa jos sisko tulis vaik Turkuun, olis voinu koittaa käydä juoksemas Kuuvuoren portaita... :LOL: Yksin en viitsi mennä, ku jos kuitenki saan jonkun supistuksen aikaseks, niin voi lähtee jalat alta (sen yhden kivuliaan supistuksen ku eilen sain niin lähti reidet totaalikramppiin)...

Laala ja Punkero rv40+4
 
Oltiin sit mun vanhemmilla ja mä olin tunnin verran shoppailemassa siskon ja sen yhden kaverin kanssa. :) Sain muutamia supistuksia aikaiseksi, ja vähän juilintaa alapäähän.. Toivottavasti nyt eteniskin tää homma jossain vaihees. Yöllä vois mun puolesta tulla vaik lähtö. ;)

Mies siis meni kattoo jääkiekkoa mun vanhemmille (oli varmaan hirveen seurallinen mun äidille :LOL: ) ja mä kävin cittarissa. Tajusin vihdoinki että pitäis ehkä ostaa vaippojakin kotiin. :D Nyt on yks paketti new born -kokoa...

Sit ku menin ite peräs meidän vanhemmille niin grillattiin. :) mä söin maissia ja makkaraa. :D ja meidän äiti hirvitteli mun mahaa edelleen. :LOL:

Nyt ollaan kotona ja mä toivon että tulis vähän lisääki supistuksia ku välillä tuli jo melkeen säännöllisesti sellasia melkeen puol minuuttisia... Tosin suhteellisen kivuttomia edelleen, mut jos ne nyt jatkuis ja vahvistuis jossai vaihees.... :D

Toiveita olis vähän siis ilmassa...
 
Toiveet oli ilmassa mutta ne meni sitten kanssa jo.Jos koittais häärätä urakalla tässä :D

Outoa silti kun eilen illalla oli kyllä sellainen fiilis että tapahtui tuolla masussa kaikenlaista mutta nyt on kuin mitään ei olisi ollut.Ookoo..kärsivällisyys ei koskaan ole kuulunut mun vahvimpiin puoliin mutta silti...mä haluisin jo hypätä tän jutun yli ja päästä "nauttimaan" arjesta sen jälkeen ko toi isukkikin olisi nyt kunnolla kotona.

40+3
 
milky täällä sama että mitään ei oikeastaan huomaa eilen olleen. Mitä nyt mulla alkaa totaalisesti hajoamaan nyt häpyluu ja nivuset... Mut muuten olo yhtä hyvä kuin tähän asti muutenki.

Tän päivän "ahkeruus" onki ollu tasan se että tiskasin. Jos mä vaik pesisin vihdoinki sen keittiön lattian. Huoh.
 
Täällä oon yrittäny nyt häätää Punkeroa:
-vessassa: kylpyamme, lattia, pönttö ja lavuaari pesty, vessan matot tuuletettu ulkona ja imuroitu
-eteisessä: lattia pesty, matto imuroitu
-keittiössä: kaikki pöytätasot pyyhitty, kaappien ovet pesty, lattia pesty (myös hellan alta/takaa)
-olohuone imuroitu
-makuuhuone imuroitu

...nyt on sikamainen hiki ja juon vissyä, mut mitään supistuksia ei mainittavammin oo tullu.. Jos niitä vaik alkais tulee, ku muuuten vähän rentoudun nyt hetken. :D
 
Nyt sovittiin sit että mennään mun siskon luo ennen kasia tänään, saunotaan siellä. :kieh: :LOL:

Äsken tuli taas sellasia ihania alamasujuilintoja kun töi yks tunkee ihan kunnolla tonne alas. :D Meitsi täällä hengitti hampaiden välistä ja mies nauraa että kohta ei tarvii lähteäkään saunomaan. :LOL:

No mutta, jos vaiks ens yönä tulis lähtö. :D Siin olis sekin hyvä, että ei ehdittäis hirveesti sit enää sotkee kämppää ennen ku Punkero tulee tänne. :LOL:

Laala ja Punkero rv40+5
 
Mahtavat grillikelit!!

Voi Laala sua, sä olet todellaki päättänyt savustaa Punkeron pihalle :LOL:

Mulla ei tullu tuosta esikoisesta yhtään ainutta supistusta, ennenku ne sitten oikeesti alko yöllä kahden maissa ja suoraan 2-3 min. välein. Olin kyllä käyny päivällä vyöhyketerapeutilla ja illalla pitkän kävelylenkin.
Koskaan en mitään ikkunoita alkanu peseen enkä mitään kurottelemaan, kun siitä lääkäri varoitteli, että loppuvaiheella ei olis hyvä, kun napanuora saattaa sillä pyörähtää kaulan ympäri. Että ottakaas vielä hiukka varoen niiden ikkunoiden kanssa.

Tigelle paljon jännityspuhalluksia huomiseen ultraan, josko vaikka saatte tietää kumpi tulee.. vai haluatteko ees? No mutta tosi paljon onnea matkaan, että kaikki on kunnossa.

Mulla oli rakenne ultra just kans parisen viikkoa sitten loimaalla ja tosi hyvä ultraaja kyllä oli, katto tosi tarkasti kaikki läpi.. ja veikkas poikaa tulevaksi. Tosi kiva, kun menee kaikki esikoisen tavarat nyt sitten kun se on poika. Hän täyttää just ens kuun lopussa 2 v. Saa nähdä miten tulen kestään kotona vauvan ja pojan kans, kun voi olla vähän kädet täynnä töitä ;)

No kunhan sitten löytys mullekki jotain kahvi seuraa vaikka myllyyn tai muualle..

No mutta nyt taidan lähtee laittaan grilliin tulia ja toivottelen kivat viikonlopun jatkot kaikille. Ja onnea synnyttämään lähteville jos niitä tuleekin äkkiseltään ;)

Moonlight ja pompi ehkä 23 rv. tai 24..
 
Moonlight miten se siivoominen voi vaikuttaa siihen napanuoraan? :eek: Apua, mua alkoi huolestuttamaan! Ei mulle vaan oo sanottu mitään ettei sais rehkiä tai muuta, ainoo mistä varoitettiin oli se että mun oma keho rasittuu liikaa, että tulee valkuaista pissaan ja nousee verenpaine jos liikaa rehkin... :whistle:
 
Lohdutuksena, ei mullakaan mitään tuntemuksia ollut ennen lauantaita silloin, ja lauantainakin aika mietoja. Ja niin vaan kärvisteltiin koko sunnuntai ja maanantaina aamulla aikaisin oli pikku menninkäinen jo kainalossa. Kyllä teillä Laala ja Milky vielä toivoa on. :D

Tigelle hyvää rakenneultraa huomiselle!:heart:

Ja jos loppuu tekeminen kesken, niin täällä vois asentaa loput sälekaihtimet ja laittaa kodinhoitohuoneeseen altaan paikalleen ja loput ovet ja kahvat kans. :p Pyykinpesu on onneks leppoisaa touhua, sitä oon saanut tehtyä tässä ohessa. Muuten oon kyl tuota toteuttanut, ensin mulle ruokaa, sitten lepoa, ja sit jotain muuta jos ehtii ja jaksaa. Yleensä ei ehdi...

Ja pyykistä puheen ollen, kakkakoneesta tuli just lähetys, kuului tänne asti tuolta pinniksestä. Kuulosti kyl semmoselta, et pysyy vielä vaipassa. Kestot on meillä vielä isoja ja vuotoja on aika pahasti, Liberoista tulee hautumia nivusiin, Pampersit on olleet parhaita, vaikka joskus tulee lahkeesta vahinkoja varsinkin jos äiti tai isi on hiukan puolihuolimattomasti laittanut ne lahkeen reunat. Muita merkkejä ei olla kokeiltu.

Ronjan ruoka-aikakin lähestyy taas, eli jos kävis vaipanvaihtohommiin! "Vanhat sapuskat" pois alta niin mahtuu taas uutta maitolastia masuun.

B) Aurinkoista sunnuntain jatkoa!:heart:

ventti + Ronja 20 pvää
 
Laala, Ronjalla oli napanuora kerran kaulan ympäri ja kerran vartalon ympäri, mutta ei siitä ollut mitään haittaa. Kätilö löysäsi sitä nuoraa siinä samalla kaulan ympäriltä kun synnytys eteni. Kerran laski sikiön sydänäänet jonnekin 70 tienoille, ja mulle annettiin hiukan happea, ja johan ne pomppas takas 120:een. Et vaikka oliskin nyöritetty nassikka, niin ei se välttämättä tarkoita mitään kamalaa. Ja minähän tosiaan edellisellä viikolla pesin vanhan kämpän keittiön kaapit kans kokonaan, kiipeilin keittiötikkailla ja möngin siellä maanrajassa ja puunasin... ja uuden kämpän keittiön kaappeja myös pyyhin.

MUOKS: ikkunoita en kyl ole pessyt moneen vuoteen.(miehen homma:saint: )

ventti.
 
Ventti joo tää ainakin touhuaa täällä niin paljon, että voi hyvin olla kietonut itsensä vaikka millaisiin liaaneihin. :D Ja oon kyl käsittäny, että sairaalassa osataan hyvin hoitaa noi jutut jos vauva on vähän kahlekuningasta leikkiny, että en silleen varsinaisesti kanna huolta. :) Mut aina se tietty vähän huolestuttaa, jos siitä kuitenki tulee jotain.

...Ja siis mähän tykkään ikkunoiden pesusta, että ihan mielelläni senkin tekisin ku olis vaan välineet. :D

No mutta... Nyt on sit yks koneellinen pyykkiä pesty ja ripustettu kuivumaan ja toinen koneellinen on pyörimässä. ;) Ihana kävellä keittiössä ja eteisessä ku on pinnat kaikki puhtaat ja tuoksuu mäntysuovalle. B)
 
Mä kyllästyn virallisesti. Taidan olla enää yksin pitämässä tätä ja koko huhtikuisten pinoa pystyssä. :kieh:

Illal käytiin viel saunomassa mun siskon luona ja sisko yritti mua viel lenkittää ja syötti rusinoita ja kaikkee mitä nyt keksi..Ja kumma juttu että siskolla meinas kunto loppua lenkillä ennen ku mulla, saunassa mies totes että happi loppuu ennen kuin mä ja taisin viel olla parhaalla ruokahalulla varustettu... :LOL: Mies viel yritti kotona hieroa jaloista akupisteitä mut ei mitään.

Illal siis supisteli jo useamman tunnin silleen about vartin välein, mutta eipä ne mihinkä johtanu. Oli vähän jo sellanen toivorikas olo, mutta pah. Yön nukuin ku pieni possu, käytännös tohon puol kymmeneen asti. Tosin heräsin pari kertaa vessaan ja toisella kerralla tein viel viidestä tyynystä näköesteen sänkyyn ku aurinko olis muuten paistanu naamaan. Ja seitsemän ja kahdeksan välissä heräsin neljään otteeseen kipeään supistukseen, mutta nukahdin aina heti ku ne loppu.

Nyt vähän supistaa, mut tää on vaan tällasta masun kivistelyä. :kieh:

Mä luulin ettei tarttis enää huomen mennä neuvolaan, mut niinköhän mä olen 5. päivä menossa käynnistykseen?

Laala ja Punkero rv40+6
 
Laala; Älä vielä kyllästy!! Kyllä mäkin heti aamulla kävin vilkaseen, että joko olet menny..

Unohda hetkeksi se koko vauva, koita tehdä jotain muuta ja ota oikeesti vaikka välillä aivan rauhassa, hae kirjastosta vanhoja vauvalehtiä ja kaksplussaa ja lue niitä juttuja sohvalla maaten. Se se vasta on kivaa ja sitä tuskin saat olla ainakaan vuoteen kunnon rauhassa tekemässä. Ja oikeesti nauti vielä näistä ajoista, kun saat vaan olla!
Ymmärrän että se on vaikeeta, mutta et oikeesti tiedä kuinka paljon mä esim. kaipaan nyt niitä ihania aikoja kun sai vaan kattoo töllöä ja lukee aivan rauhassa lehtiä, ilman että mikään keskeytti ;)

Kyllä se pian sieltä syntyy! Ja siitä napanuorasta, niin en minäkään usko että sun tarvii olla huolissas, mutta aina on hyvä olla varovainen, niinku näkee niin monella se kova kurottelu kuitenkin saa sen napanuoran meneen sinne kaulan ympärille ja ei se aina ole hyvä juttu..vaikka taitavia kätilöt onkin. Mutta ole huoleti ja nyt et sitten enää kurottele!!

Mulla on alkanu aivan järkyttävät liitoskivut ja en oikeesti tiedä mitä tehdä, kun painoa vaan tulee koko ajan ja lenkillä ei oikein viitsi käydä kun yö on sitten niin kauhee noiden kipujen kans. Kuntokin on niin huono, tuplasti huonompi kun ensimmäisen odotuksen aikaan, nyt oikeesti ei jaksa mitään ja silloin tarpo niin paljon mäkiä ylös ja kävi pitkiä lenkkejä pitkin päivää.
Mutta silloin olikin hyvä,kun oli koira ja olin koko raskausajan kotona. Nyt töissä ja yks lapsi ja ei koiraa ja kiire koko ajan, ei ehdi edes lenkkiä miettiä..

Mites onko täällä muuten riihikoskelta ketään odottajaa? Ollaan vasta muutettu ja en tunne ketään sieltä.. josko vaikka sais kavereita??

Ja Ventti mulle voit päivittää että toinen lapsi tulossa ja laskettu aika elokuun 31. synnytyssairaala on TYKS jos sitä kysyttiin..

t. Moonlight ja Pompi
 
Neuvolassa käyty.Kaikki arvot kohallaan ja järjettömästä herkuttelusta viime vkolla johtuen paino oli noussut +300g :LOL: Joten not bäd.Viikon päähän antoi vielä ajankin,mutta torstaina kuulemma pitää soitella jos vaavi ei ole maailmassa niin laittaa lähetteen yliaikaskontraan jonne sitten vkon päästä maanantaina taas soittelen.

Eli jos vaavi ei tee tulojaan niin vkon verran saan taas olla ja möllöttää...
Kivaa...not. :kieh:

milky 40+3
 
heippa.. harvakseltaan tänne olen kirjoitellu, mutta lukemassa käyn sitäkin useammin... kun oon täältä "maalta" niin en oo niin päässy kaupunkilais-juttuihin mukaan :D

Moonlight en oo riihikoskelta mut suht läheltä, aurasta.. =) oleks käyny nyt tässä viime viikol alkanees perhevalmennukses? lasketun ajan perusteella saatetaan olla samas ryhmäs.. mä en ollu viel viime viikol enkä tule tälläkään viikolla, mutta ens viikolla ois tarkoitus...

tänään rv 33+1
 
Tervehdys.

Jaksamista milkylle ja laalaalle. :hug: Ei se helppoa ole.

Itse olen koko viikonlopun rehkinyt ja tehnyt jos kaikkea mitä ikinä keksinkin. Nyt on vuorossa kipeän lapsen hoitaminen ja tämä on ollut raskainta. Meidän neiti sairastus eilen illalla ja oksenteli. Tänään on vaan kakonut mutta ei ole mitään tullut ylös ja kaikki on pysynyt sisällä. Minä puolestaan olen jo niin rättiväsynyt neidin kantamiseen, että pyysin jo miestäkin tulemaan kotiin.

Kauhee nälkäkin olisi mutta en jaksa mitään tehdä. :ashamed:

Vauveli möyryää tosi kovin ja paikat ovat myös hellänä. Kyllä kaikkea joutuu kestämään. :D

Onneksi illalla tulee suomen peli ni on edes jotain mitä tuijottaa teeveestä. :whistle:

Nyt on taas mentävä. :wave:
 
Niisku tee niinku mä, että kun ei kokkaus kiinnosta niin mulla on nyt uuni lämpiämässä ja valmispizza menossa sinne kunhan lämpee tarpeeks.

) .) Olo on nyt kutakuinkin kurja koko ajan, mut mikään ei tunnu etenevän. :/ Tapahtuis ees jotain.
 
Ongelma on siinä että kauppa on alakerrassa. mutta en oksentelevaa ja ripuloivaa lasta jaksa enkä halua raahata mukaani sinne. Ja jos jätän sen 5 min nukkumaan tohon sitteriin ni naapurit katsovat pahana että " kato nyt martta taas se ilkee äiti jätti lapsen yksin kotiin ja noin pienikin vielä. " :LOL: :LOL: :LOL: Ei nyt virallisesti ole käynyt näin mutta olo on aina sillainen jos mua katotaan, että mua jotenkin äitinä arvostellaan... tälläkin hetkellä 3 mummelia istuu rivissä pihalla niinkuin kanat orrella odottaen kukkoa... :LOL: :LOL: :LOL: ne kukot on varmaan päässy karkuun. :LOL:
 

Yhteistyössä