Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Milky b:)d, jospa se sit olis lähtö lähellä!
Laala, vai 4kg veikkasivat. Meitin sokerivauva on maanantaina kuukauden ollut ulkona ja juur vasta päästiin 3kg yli. :D No, olet säkin aika pal pitempi ku minä, ja Punkero on jo yli viikon pitempään saanut kasvaa masussa. Ja meillekin arvioissa puhuttiin 3,5 kiloisesta, et eipä sitä varmaks tiedä ennen kuin päästään ihan vaa'alla punnitsemaan. Tsemppiä sulle kumminkin, ja jaksamista, kyllä se Punkero sieltä vielä tulee! Sano Ronjalta semmosia terveisiä, että ei se syntyminen nin kamalaa ole, ja ulkopuolella on ihan kivaa ja sitäpaitsi enemmän tilaa heilua.

Mä toivon et ootte yhtäaikaa osastolla, ja pääsette ainakin samalle osastolle ellete jopa samaan huoneeseen. Vaikka mullakin ihan mukavat huonekaverit oli, niin olis se ihan luksusta jos olis tuttuja. Et kaik vaan yhtäaikaa sinne, Milky, Laala ja Niisku-Rouvakin! :LOL:

Hauskaa vappua kaikille turkulaisille + seutulaisille!

ventti ja Ronja 24pvää
 
ventti;näin toivon myös.

Munkit ehtisin ja jaksoin hyvin tehdä.Joskin kadun kovasti päätöstäni tehä ne :LOL: Ne on ylihyvii ja söin jo kolme sellasta..

muoks.miten se Ronja on kerennyt jo noin "vanhaksi" =) Me muut jatkamme hautomista.
 

Tässä meidän Eemeli lähdössä kerhon juhliin.

Me ollaan kotona, vaiks piti mennä lakitukseen ja vaikka mitä... Ensin Otava nukku pitkään ja kun Eemeli tuli takasin kerhosta, oli nukahtanu autoon ja vetää nyt sikeitä. No: jaksaapa sitten juhlia =)
Taidanpa tästä mennä takapihalle syömään tippaleipiä (sairaan hyviä, meidän äitin omatekemiä :p ) ja korkkaan vaiks yhden siiderin (holittoman, ettei tarvi kenenkään huolestua ;) ) aikani kuluksi. Saas nähdä, lähdetäänkö mihkää. Mieskin jo himoitsi noita huomisia grilliherkkuja et en tiä kuin saan sen pysymään niistä erossa :kieh:

Ai niin: yhden jutun oon unohtanu sanoa. Nunnu on PT :headwall: joo: ehtiihän se kääntyä ja mahtuu, mutkun edelliset ei enää täs vaihees ol kääntyneet ja tää on jo laskeutunu... Leikkaukseen en haluais kun siitä toipuminen kestää. Toivotaan parasta.

SUP SUP SUP SUPPAREITA Laala ja Milky :wave: :wave: :wave:
Milkyllä ainakin jotain vissiin tapahtuu. Mä en tiä Laala missä ne supparit tuntuu, mut se on sen verran yksilöllistä, et en ite uskaltais sanoa mitään. Ja toivotaan, ettei tarvi käynnistellä.
 
Vappunosto, Åbo pois kakkossivulta, hii-OP.

Meil on ollut rauhallinen vappu, mies kävi edustamassa eilen naapurissa, muuten ollaan oltu kotona vaan. Vieraita sentään kävi, isoveli ja veljenpoika. Ulkoilua vois velä harkita, jos Ronja tuolta herää lähiaikoina syömään.

ventti.
 
Tervehdys

Huh mikä päivä. Ihanan lämmintä ja tivolissa kävimme. Pelotti olla siellä tungoksessa kun alkoi suppailee ni halusin melkein heti pois. No sitten ne taas loppu :/

Sitten menimme syömään ja vapputorille käymään. Niin turha koko vapputori! Pelkkiä vaate kojuja siellä sun täällä. Missä perinteinen krääsä+ narunveto hässäkät. :kieh: No ei kyllä rahoja laiteta sillaiseen mutta ennen oli paremmin.

Sieltä kotiuduimme ja olin niin loppu siis ihan sekasin kuumuudesta ja vatsa painoin tonnin. |O 2 sekunttia ni tajukankaalle ja koisasin 3 tunnin päikkärit. :D

Herättyäni alkoi supistaa ihan kivasti taas ja vessassa olen juossut. :whistle: saas nähä alkaako jo olemaan lähtö lähellä. Ei nää epäsäännölliset suppailut mitään kivoja ole. :/

No illalla tulee ainakin suomen peli joten jotain jännitettävää kui poikien käy. :D
 
Ei vissiin ehtinyt tulla vappuvauvoja, vai olisiko tämä hiljaisuus Milkyn suunnalta tulkittava että ehkä sittenkin?

Mulla on kans olo että maha painaa tonnin tai ainakin puoli tonnia, mutta ehkä siksi että olen kaksi viime päivää mässäillyt jokseenkin tolkuttomasti. Housut ahistaa mutta ei millään viitsisi ostaa enää uusiakaan. Tai enää ja enää, onhan tässä hyvässä lykyssä kolme kuukautta vielä mahakasta aikaa. Elän kylläkin siinä toivossa että kesällä ei housuja niin tarvita vaan ennemminkin kaikkein keveimpiä hellemekkoja! B)

pinkeärouva ja pikku k2 28+6
 
Milky on kyl "ilmoittautunu" tänään viel yhtenä kappaleena olevaks tuol huhtimasuissa puolen päivän jälkeen... :D Että jos se ei oo sen jälkeen äkillisesti lähteny mihinkään niin ei oo missään, muuta ku vappua juhlimassa. ;)

) .) Katotaan kiekkoa. Mun kurkku tappaa mut. Oon jonku ihanan kevätflunssan saanu jo joskus viikko sitten ja nyt se tarkottaa sitä että musta lähtee vaan raakkumista. Ihanaa. Tai siis muuten olo alkaa olee jo terveempi, mut tosiaan ääni on nyt poissa. Ehkä sillä Singstarin kailottamisellakin on ollu jotain osuutta asiaan tosin. :D

Voi kun se Punkero tajuais lähteä masusta vekee ennen tiistaita... Olis kivempi ihan vaan hänen aikataulullaan synnyttää hänet kuin lääkärien aikataululla. :heart:

Laala ja Punkero rv41+3
 
suuuupiiistuksia niitä tarvitaseville.

laalaa meillä kävi toisin kuin ventillä eli ei ollu toi kakkonen sokeri vauva ja arvioitiin 3,9-4 kiloiseksi oli 4450g kun syntyi. oli tyksin ainoan mies kätilön ensi sanat että tää painaa kyllä enempi kuin arvioitu.... no nyt eivät tätä sokru bebe päästä yli eli kattellaan koska käynnistävät.

käytiin tänään torilla ja sinne uppoo ihan kiitettävästi että ei mitään määrää. ostettiin mansikoita,herneitä ja lakritsia kotiin. kakkoselle feikkicroksit ja jädet, isoveikka halus pyöriviin kuppeihin kun ei voinu kröhänsä kanssa pomppia. ja noihinkin meni ihan sievoinen summa.... taitaa taas päteä elämä on sanonta....

illasta istutettiin pajun oksia reikiin aidaksi takapihalle. ukko (isäni) oli karsinut yhen hopeepajun kasvuston ja noi lähtee kyllä suht hyvin tokllee oksista. ja kun ilmatteksi saa :D

juu eipä sitten muuta......

tinni ja ryyni 34+2
 
Aamuilmoittautuminen. :wave: :D

Täällä ollaan muuten sit flunssassa. Ihanaa. Varsinki ku mulla kaikki hengitystieinfektiot menee suoraan aina keuhkoihin, niin nyt oon sit saanu vetää astmalääkkeitä että henki kulkee. höh. Tai ehkä se limatulppa tuleekin mulla nenän kautta! :kieh: :LOL:

Viel vähän elättelin toiveita et jos Punkero päättäis syntyä vaik huomenna, mut olo on koko ajan niin loistava mulla, että tuskin se mitään syntyy. :D No, ei täs enää montaa päivää oo tiistaihin. Toivottavasti silloin sit tapahtuu asioita reippaasti (en halua mitään neljän päivän käynnistystä mikä päättyy lopulta sektioon)...

Laala ja Punkero-läskipää :heart: rv41+4
 
Laalaa Jaksuja sulle. :hug:

Voi tuo hyvä olokin enteillä tulevaa synnytystä. :whistle:

Omat kipeet supistukseni voisin lahjoittaa sulle. En halua pitää niitä täällä kun ei ne mitään edes auta. Joten saat pitää. Lähetän pikana.

Mua vähän jännitttää et onko joku vika kun joka ilta suppailee ja aina tulee vessahätä ja pynttyyn lorisee jotain kirkasta mut tosi vähän. Ja taas alkaa supistella. Mut heti kun en käy vessassa supistukset on lievempiä?!?!?

Esikoisesta meni vedet ja sit alko supistelee tosi löyhästi tipalla lopuksi vauhditettiin. Jos mul on joku laiska kohtu tai muuta vastaavaa. Alkaa epätoivo hiipiä täälläkin. Kun on niin lupaavaa ja mihinkään en uskalla enää oikeestaan lähteä kun alkaa sattumaan. Pelkään niin paljon et se syntyy johonkin kaupan kassalle. :LOL: :LOL: :LOL:

No nyt kun olen kaikki kauhut ajatellu päässä läpi et tulee joku pika synnytys ni mistä vetoa tämän pungertamiseen ulos menee puolet enemmän kuin esikoiseen. :whistle: :whistle: :whistle:

Hyvin mä olen asennoitunut! :LOL:
 
juu....todellakin yhtenä kappaleena.Makoilen vaan auringossa pihalla.
Eilen oltiin kahden tunnin kävelyillä Naantalissa ja jätskit syötiin.

Tänään on miehen synttäritkin :D Vaavin piti syntyä ennen sitä.
Desinfioisin(keitin) tänään vähän tutteja ja rintakumeja.vaikka ei niillä näemmä kiirettä ole.Mua rupeaa ottaan aivoon että kaikki soittelee ja kyselee et joko???Kyl mää sit kerron sukulaisil ko tilanne on ohi :headwall:

milky 41+1
 
Milky juu täälläkin noita puheluja satelee. :D Nyt oon useammalle saanu taottua kalloon että mä kyllä soitan sitte ku jotain tapahtuu, mut nyt ongelma on se, että mä en voi ite soittaa kellekään, ku mun puheluihin vastataan yli-ilahtuneella äänellä "No JOKO?!" :kieh: :LOL:

Mulla ei edes ole yhtään tuttia, ei rintakumeja, ei tuttipulloja... Mä uskon että niitä alkaa sataa sit laitokselle. :LOL: Ainakin mun sisko sano että älä osta yhtään tuttia tai mitään ennen vauvan syntymää, että ihmiset hukuttaa mut niihin kuitenki. :LOL: Meillä on aika iso ystäväpiiri ja useampikin ihminen on jo sanonu että haluaa tulla käymään laitoksella. :D Oon sit vaan muistuttanu että tarkistavat vierailuajat ennen kuin tulevat. :D

Me käytiin tossa shoppailemassa. :D Viis tuntia kävelemistä ja tietty välillä autossa istumista. :) Sit kävin ostamassa Vichyn raskausarpivoidetta. Saa sit pitää peukkuja että se aikoo toimia. :LOL: Mies otti eilen kuvia mun masusta sellasesta suunnasta, että varmasti kaikki Punkeron runtelut näkyy, ihan hirvee tiikerimaha mulla, en ees ollu tajunnu, kun ei ne raskausarvet näy täältä "yläpuolelta" katottuna. :eek: :kieh: Käytiin myös meidän lähellä olevassa uudessa kahvilassa, ihana paikka! :D Siin tosin on sellanen vaara että alanki käymään siel joka päivä sit Punkeron kanssa, kun se on tossa puolen kilometrin päässä... :D

Ostin toissapäivänä jauhelihaa, ja mun piti tehdä siitä tänään lihamakaroonilaatikkoa, mut se oli menny ihan huonoks se liha, vaik ei nyt olis viel pitäny. :x Se liha oli ihan harmaata ja se lihaneste siel paketissa ihan mustaa. Mietitään nyt et mitäs ruokaa tekis. Ei oikeen sen näyn jälkeen enää tee mieli tehdä edes mitään. Urgh.
Ehkä siis syödään vaan leipää ja kinkkua...

Ja harkitaan jos lähtis tohon jokirantaan istumaan onkivavan kanssa. :D Meiltä on parisataa metriä rantaan tohon Halistenkosken viereen.. :)

Laala ja Punkero rv41+4
 
Päivää! Palasin tässä juuri reissulta: Oz Baby -> Bauhaus -> Mylly -> Plantagen.
Eemeli nukahti moottoritieltä poistuttaessa ja Otavakin hiljenty tonne sänkyyn, et josko sitä vaiks menis istuttaan noita kukkia. Hirvee himo möyriä tuol pihalla ja saada se kuntoon ku se on muutenkin päässy meneen aika ränsistyneeks + viime kesänä kattoremontin aikaan ajelivat traktorilla kukkapenkkien yli yms.....

Ja nyt mää haluaisin nämä:

Onhan meil oikeen hyvät Kombit jo ennestää, mutku...

Laalalle ja Milkylle jaksuja edelleen. Vois muuten kyselijät saada aikamoisen kohtauksen, jos soittas, että nyt oon menossa synnyttään, tai just punnertamassa tätä ulos, oliko muuta asiaa...? :xmas:

Joo, ny mä meen pihalle.
 
Muistakaapa muistuttaa laitokselle tulevia vieraitanne, että eivät lotraa hajuvesien ym. kanssa ennen sinne tulemista. Meillä meni kotiinlähtö hiukan pipariksi, kun siellä laitoksella on tosi kuuma aurinkoisella säällä ja vieruskaverille tuli joku mummi vierailulle ja sillä oli ihan kauheesti hajustetta. No, Ronjahan hermostui aivan täysin kun se käry leijaili siellä kuumassa huoneessa... lähdettiin sit hissiaulaan evakkoon imettelemään, kunnes se rauhoittui sen verran, et saatiin ulkovaatteet päälle ja päästiin lähtemään.

Meillä oli taas vieraita, kaveri ja kolmivuotias poikansa. Oli kyl energinen tapaus. :D Jaksoi kyllä yllättävän pitkään katsella vauvaakin, vaikka enin osa ajasta meni riehuessa. Tais olla aikalailla samanikäinen kaveri kuin teidän Eemeli, Ninni. Ja tällä kaverilla kans kotona myös semmonen hiukan yli 1 v., eli aika samoissa taitavat olla teidän jälkikasvut, ja näitä kaverin poikia kattellessa tulee aina mieleen, et on siinä sulla vielä mahan kans hiukan jo jaksamista. :flower:

Minua väsyttää,nukuin noin 4h viime yönä ja senkin pätkissä. Ja eikös Ronja päättänyt nukkua kun oli vieraita, ja nyt kun äiskä on saanut syötyä ja pääsis päiväunille, niin eikös neiti ala tuolla heräilemään. Ja kun illalla ei taas voi mennä ajoissa nukkumaan kun on pakko katsoa matsia. Aivan, eli täysin oma vika tämä olotila. Kurkkukin tuntuu hiukan kipeältä, siitä en tykkää yhtään. Toivottavasti reagoin vaan siitepölyyn, siitä tulee joskus kurkkukipua vaikken varsinaisesti allerginen olekaan.

Menen kumminkin yrittämään jos ehtis hiukan nukkua, mieskin on viemässä vieraita junalle ja kaupassa.

ventti,
joka sai nyt JO hankittua imetysliivit ittelleen.:LOL:
 
Ninni meil on just noi Brio Singit, mut 2008-värin ruskeina. :) Ainakin ulkonäköön olen tosi tyytyväinen, ite käyttökokemuksia en oo viel kerenny hankkia jostain syystä. :LOL:

Oltiin pari tuntia Aurajoen rannassa. :) Eipä sieltä mitään kalaa tullu mut saatiinpa ulkoilua. :) Ja Punkero jumppas mun masussa. :) Kyllä tulee ikävä niitäki potkuja varmaan muutaman päivän päästä. :heart: Tai ehkä niitä ei sit enää osaa kaivata ku niitä kantapäitä saa pussailla livenä. :D
 
En ala, esikoisella on kuumetta. Ei kyllä näytä olevan mitään muuta, mutta sehän se jo riittääkin taudiksi. Toivottavasti ei mitään korvahommeleita. :(

Mutta ihanaa kun voi ulkoilla pitkäänkin eikä sää aja sisään! Mulla kun ei ole oikeastaan mitään ulkoilutakkia, joka mahtuisi päälle, enkä nyt jotenkin viitsisi hommata mitään jättisuurta parin kuukauden käyttöön. Eipä sen puoleen tunnu olevan mitään muutakaan vaatetta. Tulis ne helteet, väljiä mekkoja mulla kyllä on :D

Kauhea tuplaratasstressi. Meidän on pakko sellaiset hommata, meidän iso tyttö on sellanen vauva että sehän ei kävele ja jos kävelee niin ei ainakaan sinne minne äiti olisi menossa. Käytetyt haluaisin, kamala kyttäys päällä että jos joku täällä Turun seudulla pyrkisi eroon esim. Brion Double Waveistaan. Kertokaahan ihmeessä jos tiedätte!

pinkeärouva ja pikku k2 tasan 29!
 
Iltaa, täytyy tästä viel lähteä huolttarille maitoa ostaan - kiinnostaa oikeen urakalla :kieh:

Laala toi ei o se väri, jota haikailen: niist oli tullu sellasia kukallisia ruskealla ja punasella pohjalla, jotka oli aikas kivoja... Mä nimenomaan tarttisin sen 2009 mallin kun siin on se adapteri sitä turvakaukaloa varten. Noi vaikutti ihan hyviltä kyllä, että vaik on ketterät, niin ei ole sellaset hepposet, vaan pyörillä pääsee varmaan esim. lumessakin ihan hyvin.

ventti joo... no hermot mulla on tällä hetkellä heevatan piukilla, varapäreen jos jostain sais, niin kyllä tää ihan ok menis :D Mutta en tiä mikä ois tilanne jos pojat ei ois hoidossa...

pinkeärouva no voi teidän pientä :| toivotaan ettei tu ainakaan korvatulehdusta!

ja diipadaapa.... arvatkaa vaan onks tääl pojat vieläkin hereillä kun veteli sikeitä niin autaasti tänään päivällä. Ja huomenna sitä vast pirteiä ollaanki aamulla :headwall:
 
Ninni joo ne on hienoja ne ruskeat ja punaiset "kukalliset", tosin siis ne kukathan on niitä Brion logoja vaan eri kokoisina, mut hienon näköisesti mun mielestä toteutettu. :) Ja ite sillon alkuun mietin että haluaisin sen sellasella travelsystemillä, mut sit oikeesti kelasin että jos mä johonki liikun niin voin samantien pakata vaunut mukaan, mä en varmaan sellasia reissuja tee, että haluaisin pitää pientä koko reissun ajan turvakaukalossa. Joten sit olin tyytyväinen ku saatiin 2008-vuoden väri ilman sitä kiinnitysmahdollisuutta siihen 400? hintaan.. :)

Plus että ostettiin sit Britaxin kaukalo, ne on saanu turvallisuustesteissä tosi hyviä arvioita.
 
Huomenta vaan taas turkulaiset ja lähikuntalaiset. :wave: :D

Täällä edelleen odotellaan, mutta nyt jo "kohtalooni tyytyneenä". :LOL: Ei harmita enää yhtään että viel kaks yötä odotellaan. :D Sen sijaan tietysti vähän pelottaa, että toivottavasti se käynnistys sit sujuis mukavasti eikä tulis mitään ongelmia...
Täytyis ehkä keksiä että miten sais sit hyvin nukuttua ma-ti välisen yön.... :whistle: Voi tehdä vähän vaikeuksia saada unen päästä kiinni sekä mulla että miehellä... :/

No mutta... Ei enää kauaa kun pienen kanssa kohdataan kasvokkain. :heart:

Laala ja Punkero rv41+5 :heart:
 
Huomenta.

Hyvin kettumaisissa oloissa meni yö ja aamukin on ollut kivulias. :snotty: Mutta kasassa ollaan.

Eilen kävin synnärilläkin siinä toivossa että ne 2 tunnin kivuliaat supistukset olisivat olleet juuri niitä oikeita.(kellotin 2-5min välein niitä tuli) Ja paskanmarjat kaulaa oli hävinnyt 3cm-1cm mut ei sen enempää ja että olin kotona tuskissani. Mitäs sit kun alkaa ne oikeat. Ja mistä tiedän. Miks ei vaan voi mennä vedet helvette sentään. Tää on liian vaikeeta. :kieh:
 
Täällä minä teidän limoja ja suppareita jännitän :D Tosi hauskaa, että teitä on kolme ilmiselvässä poksahdusvalmiudessa yhtä aikaa. Muistakaa sitten laatia yksityiskohtaiset synnytyskertomukset heti kun kykenette ja ehditte, ne on aina tosi mielenkiintoisia. Ajattelin että jos ottaisi läppärin mukaan sitten synnärille, saakohan sen siellä johonkin verkkoon? Mulla on yliopiston käyttäjätunnukset ja kun se on yliopistollinen sairaala, niin voiskohan siinä olla jotain saumaa. Hmm. Päällimmäisin huolenaihe, tosiaan :LOL:

Kuumetta on edelleen tytöllä, mikä lie taudin nimi. Tosi tylsää, kun nyt sitten vaan tylsäillään kahdestaan kotona, vaikka olisi mitä parhain kyläily- ja ulkoilupäivä. Pah!

Koettakaa jaksaa viime hetket, jakautuminen on lähellä! =)
 
pinkeärouva mä kans mietin että ottaisin miniläppärin mukaan tonne tiistaina käynnistykseen. :D Toimiskohan siellä Spark? :D Kännykkäähän siel ei tosin saa kai pitää päällä (joku viisaampi voi valistaa?) mut jos spark toimii tai ei toimi niin mä voisin ainakin laittaa pari jaksoa jotain sarjaa koneelle ja katsoa niitä, ku mun oma vahva veikkaus on, että ainakaan ekaan neljään tuntiin ei siel tapahdu mitään, jos niillä cytoteceilla käynnistellään. Miehelle joku sikapaksu kirja mukaan ja mulla onkin jo sairaalakassissa sudokulehti. :D

) .) Nyt ootellaan että ruoka valmistuis, viel pitäs jotain kolme varttia lihamakaroonilaatikon olla uunissa... Nälkä! :D

Tein tossa virheen ja luin jotain käynnistämiskokemuksia. Nyt vähän hirvittää että jos siinä aikookin mennä monta päivää tai jos se ottaa elimistölle liian koville tai jotain. Vissiin kaikki ongelmat on todennäköisempiä käynnistetyssä synnytyksessä, kuin normaalisti käynnistyneessä... No, toisaalta, saatiinhan tää raskauskin vähän "keinotekoisesti" avittamalla alkuun ja hyvin on menny, niin toivottavasti sama pätis synnytyksen kohdalla. :xmas: On ne kuitenkin käynnistetytkin synnytykset kaikki erilaisia, täytyy vaan toivoa että itellä olis sit sellasesta sujuvammasta päästä. :D

No mut sellasia mietin. :) Nyt oon tänään jo pessy koneellisen pyykkiä (mm. meidän lakanat, vaihdan ne tänään), ja siivonnu keittiön sen jälkeen ku laitoin ruuan uuniin... :) Ja sit oon koittanu rasvata nyt tota mahaa, jos vielä voisin jotenki minimoida tuhoja. :LOL: Pieni potkii ja mä rakastan sen potkuja ihan hirveesti. Ihanaa vaan ajatella että ihan kohta me jo nähdään!!! :heart: (aina alkaa itkettää ku miettii että kohta se on sylissä!)

Laala :heart: Punkero
 

Yhteistyössä