Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Jou, pikaisesti...
osastolla saa pitää kännykkää päällä, mutta hiljaisella ja muut huomioonottaen.
ja yliopiston langaton verkko löytyy vaihtelevasti, sen kans laitoin ite sieltä ekan ilmoituksen. Ei kyl ollut mikään tuulennopea, eikä joka kohdassa huonetta löytynyt. :)

Täällä nukuttu hyvin 'yöllä', matsin jälkeen nukkumaan ja 4h pätkiä päätiin vetämään, sängystä noustiin Ronjan kans just äsken. Tosin kuuden aikaan seuruteltiin pari tuntia.
Huomenna onkin sit Ronskun 1kk-synttärit! Äkkiä se aika menee tän käärön kans.

ventti + Ronja 27 pvää
 
Kiitos ventti tiedosta, osittainenkin verkko riittää varmaan välttämättömän facebook-statuspäivitykseen synnytyksen jälkeen :D :D Nuo teidän unethan kuulostaa oikein mukavilta pätkiltä! 4 tuntia oli meillä niin pitkä tissiväli, että kerran kun esikoinen sellaisen parin kk iässä piti, mulle meinasi tulla heti rintatulehdus :eek: :)
 
Mä en aatellut ottaa konetta mukaan vaikka mokkulat sun muuta härdellit olisi.
Olen sit nettipimennossa mutta eiköhän mulla ole muutakin hommaa.Yhtä kirjaa olen säästänyt sinne asti vaikka sormet syyhyäälkin sitä lukemaan,

Juu,ja puhelin oli tosiaan tarkoitus ottaa mukaan.Se on kotonakin useesti äänettömänä eli ei tuota ongelmia sekään.
Ainut ongelma on tää vaavi joka ei vaan tahdo :headwall: :LOL:

Mutta maanantaina tosiaan neuvolaan ja sitten soitteleen sinne tyksiin että milloin ne tsekkais tilanteen.Huomiseen mennessähän tää ei tule.Taidan lähtee yksin käymään kaupassa niin jos siitä olisi taas hyötyä.Pakko saada vähän hedelmiä.Muu ruoka ei tunnu taasen maistuvan lainkaan.Eikä onneksi herkutkaan.(mikä ei ole ihme niiden munkkien jälkeen vappuna)

41+2
 
milky en mäkään usko että sillä kannettavalla kauheasti käyttöö on sit heti synnytyksen jälkeen... Mut kun se käynnistys voi tosiaan venyä vaikka kuin pitkäksi, ja sit ei enää taideta kotiin lähettää, vaikka reilun kilsan päässä tyksistä asutaankin, niin arvelen että aika kuluu mukavammin fb-statuksia päivitellen. :D

Aika alkaa käymään taas pitkäksi, mulla on vaihteeks ranskalainen manikyyri kynsissä, ku väänsin. :LOL:
 
Huomenta.

Täällä taas näitä öitä kun vessareissun jälkeen ei uni tule enää. Päätä jomottaa muiden paikkojen lisäksi ja mies veteli vappuna viimiset särkylääkkeetkin. Joten odotetaan nyt sitten apteekkien avautumista. Ei tää hellitä millään. :kieh:

Rupesin samallaa myös jo suunnittelemaan keittiöremonttia. Ai kun olis kiva sillanen uusi keittiö. Vielä kun meillä yks huone ihan tyhjä sais sinne keittiön tavarat laatikoihin säilöön ja niitä sieltä olisi helppo käydä myös hakemassa. :whistle: Mies saa jonku kohtauksen kun mä keksin öisin kaiken näköisiä juttuja.

Täytyy kohta varmaan kokeilla sohvaa jos siinä saisi unta edes pikkaisen. Tää päänsärky on jotain kamalaa.

Tänään jo 38+5 tai 39+6 :D
 
Eilen ilta olikin jo milenkiintoinen.KOlmisen tuntia supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti putkeen mutta kun päätin mennä sänkyyn lukemaan ne meni ohi.Joten nyt menossa neuvolaan ihmetteleen maailman menoa.
Mutta pikkuhiljaa kai jotain tapahtunee;limaa tulee ja eilen illalla huomasin että paita oli rinnuksista märkä :kieh:

milky 41+3
 
milky ei se paidan märkyys mitään merkkaa. Mulla on tullu maitoa jo joulukuusta asti. :LOL:
Tuu kertomaan sit heti neuvolan jälkeen kuulumiset! :D

) .) Ihanaa, mä sain nukuttua 9 tuntia viime yönä. :D Yhdellä vessatauolla (ei tää beibi oo ees laskeutunu kunnolla siis) ja parilla kääntymisheräämisellä. Toivoinki että ainaki tää yö menis hyvin, koska ens yö voi mennä vähän stressatessa... Mua jo vähän säälittää meidän Punkero, kun ei se pieni ymmärrä vielä että sen pitäis jotain tehdä. Huomenna voikin sitten iskeä sille stressi päälle. Toivottavasti käynnistys menee silleen sujuvasti, että ei montaa päivää menis, mutta ei olis liian raju sitten pienen (eikä äidinkään) kannalta. Iig.

Nyt pitäis lähtee tänään käymään viel Norssilla, sinne pitäis viedä sellanen "pyyntö opetustyylin kuvauksesta", jotta siis voi saada sen opetustyylin kuvauksen (joka onkin ainoa paperi mitä sieltä voi saada niinku "työtodistus"-tyylistä lappua, missä on mitään siitä miten ollaan pärjätty...)... Hehe ne opettajat varmaan vaihteeks kauhistelee että mitä mä viel siellä teen. Itseänikin kyllä hirvittää. :LOL: Noiden paperien viiminen vientipäivä olis tän viikon perjantai, ja olin etukäteen kuvitellu, että mä menen sinne silloin perjantaina pari-kolmeviikkoinen vauva kainalossa (näyttää samal Punkeroa siis), mut enpä näköjään mene. :whistle: Ei aina käy niin kuin suunnittelee. :D

No mutta, ehkä pitäis täs keksiä jotain aamupalaa itelle. :D (Tärkeysjärjestys aamulla: aamupesu, sit koneelle, sit ehkä aamupalaa :LOL: )

Laala ja Punkero rv41+6
 
Kuulumisia neuvolasta ei oo..Siis ihmeitä.Kaikki kuten aina,painonnousu taas se hurja +100g/vko :LOL: Paineet kunnossa .Pissa oli +/- mutta johtuu kuulemma tosta limasta jota tulee.Ja sillai..nyt oottelen että klo tulis yksi että sinne tyksiin vois soitella ja varailla aikaa.

Nyt neuvolatäti sanoi ettei anna aikaa että seuraavan kerran tulee sit meille kotiin käymään=)Hyvä uskoinen täti..
 
Huomenta!

Voi teidän kärvistelijöiden kanssa! Joka kerta kun tulee kattoon tänne ni sitä toivoo, et joku ois jo päässy toimeutumaan :hug: Täytyy sanoa, et aika lunkisti otatte verrattuna siihen mikä itellä olis fiilis jos menis pari viikkoa yliaikaseks... Oon meinaan jo siin rv38 paikkeilla aika kypsänä ollu yleensä.
Laala koit ottaa rennosti! Sitä kun ei koskaan tiedä. Onhan se käynnistetty kropalle varmasti rankempi kuin itellään käynnistynyt, mutta voi silti sujua hyvinkin sukkelaan. Koita aatella, että palkinto siitä ainakin on hyvä =) Ja siis, vaikka siinä itse synnytyksessä kuluiskin kauan niin se aika menee oikeasti hirmu nopeesti. Myönnettäköön, että miehelle se voipi olla sitten kovempi paikka, mutta synnyttäjälle itselleen iha eri juttu.

Mä tässä kerään itteäni kasaan lähteäkseni käymään Pienten lasten vastaanottokodissa. Mun täytyy viedä sinne yhden lelukeräyksen lelut. Just soitin sinne ja kysäsin sitten, että onko ihan vauvan leluille tarvetta, niin he siellä totes, että "kyllä heille tulee ihan synnäriltäkin lapsia suoraan..." :'( Muutenkin herkällä fiiliksellä niin tarvii oikeen kerätä itteni, että jaksaa lähteä. Toisaalta: hyvinhän niillä lapsilla on asiat, jotka sinne on päässeet. Paljon paremmin kun monilla muilla.
 
milky mulla oli kans viimeks pissa +/- mut ne sano että "on ihan normaalia synnytyksen lähestyessä" tjsp. mä tosin nyt mietin vaan että minkä ihmeen synnytyksen lähestyessä ku ne oli +/- jo rv40+0. :LOL:
Ja siis sulla on ollu tosi maltillista toi painonnousu. :D Mulle on tullu tosi reippahasti painoa, mut nyt tänäaamuna kävin vaa'alla ja paino on LASKENU ihan selkeesti. Olin vähän että w00t. :eek: No, ei kai se mitään merkkaa. :p

Ninni joo en mä kauheesti osaa stressata. Toisaalta oon kuullu monilta että on ollu tosi helppo synnytys vaikka olis ollu käynnistettykin, että ei kai niissäkään mitään "kaavaa" oo että kaikki olis ekstratuskaisia. :D Kunhan nyt sit vaan alkais käynnistyy suht reippaasti, eikä silleen että 6 päivää käynnistetään ja sit todetaan että otetaan beibi sektiolla masusta. :kieh:

Kauhee, että jotkut joutuu vastaanottokotiin jo laitokselta. :( Ei voi ymmärtää, miten huonosti joillain jo alkaa elämä. Varsinkaan sitä osiota siinä, että vastaanottokotiin päätyneet ei välttämättä oo tosiaan ees niitä huono-osaisimpia.

) .) Jee supistuksia tullu aamusta asti, tosin kivuttomia, mut elättelen toiveita että jos ne kypsyttäis vähän ees tota kohdunkaulan/-suun tilannetta, että jos huomenna olis sit tosiaan edes hiukan sutjakkaampaa toiminta... :whistle:

Nyt norssiin.

:wave:
 
oho, mä olin jo ihan tiistaissa... miten niin päivät sekaisin?

Tärkeysjärestys aamulla: meijeri auki, sit jos käy tuuri ja nassikka nukahtaa vielä, niin äkkiä vessaan ja oma aamupala syömäkuntoon, sit Ronja herää, koska sil on joku hälytyssysteemi, joka kertoo koska äitil on ruokaa lautasella:), sit syödään yhdessä aamupalaa ja yhtäaikaa ehtii myös koneelle. Nyt pikkukippura kerää voimia seuraavaa tankkausta varten sylissä ja noinhan se sieltä sit havahtuikin ja eikun maitoa!

Meil on pesukone pois käytöstä :( siitä puuttuu puolet liitännöistä kun mies on viimeistellyt tota kodinhoitohuonetta. Suunnittelin jo harsojen pesua, mut ei sit.

Jaa niin, ja Ronsku on nyt sit jo kuukauden ja melkein 7 tuntia päälle! Ja nyt pitää röyhtäyttää...

ventti + ronja 1kk:heart:
 
Tervehdys.

Laalaalla kuulostaa lupaavalta.

Oma napa on jääräpäinen. Limaa tulee ja ihan pikkuriikkisen pieniä jomotuksia. Ei voi kehua. :LOL:

Hahaa mies teki virheen ja jätti suklaansa pöydälle esille. :whistle:

Kohta täytyy mennä hiukan päikkäreille jos tulis uni. Ei se kuitenkaan tule. ;)

Niisku-rouva + pp 38+5/39+6 mul olis la jo huomenna. Äkkii se aika menee. Neuvolakortissa tosin lukee et tod.näköisesti la on 13.5. Eikä 5.5. mikä siihen on merkattu. ;)

Mutta eikös tänään tule peli. Ainakin jotain jännäämistä. :LOL:
 
Joo tänään täytyy katsoa Suomi-Kanada. Jos vaikka sais kunnon stressin päälle ja lähtis synnytys viel itestään käyntiin. :LOL: No joo, en edes itse usko tuohon. :D

Kauheesti hommia hoidettu ja mä oon kävelly taas kilometrejä päivän aikana... Kaapit täynnä kaikkea hyvinsäilyvää ruokaa (Skanssin Cittarista oltiin saatu kuponki millä tänään sai sit -10% kaikista elintarvikkeista alennusta) ja mm. kahta homejuustoa odottamassa että pääsen sairaalasta kotiin herkuttelee... :LOL:

Suurin toive olis nyt vaan että ens yönä sais sit nukuttua...

Laala ja Punkero rv41+6
 
Laala; Tosi paljon tsemppiä huomiseen, koitahan levätä kunnolla niin jaksat huomenna läpi koko raskaan koitoksen!! Ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka yöllä käynnistyiski itsestään jo. Mutta tosi paljon sulle onnea matkaan..

t. Moonlight
 
Tsemppiä Laalalle!!!
Mulla tyksiin keskivkona kontrolliin aika..MUlla oli kk sitten kokoarviossa paikat pehmenneet ja sormelle auki eli katotaan mitä keskivkona sanotaan.Tuskimpa tää sitä ennen pullahtaa.Vaikka lieviä suppareita on.

Mies grillaa,ja sit kattomaan peliä sohvalle ja toivomaan parasta :D

milky 41+3
 
Onnea Laalalle tuleviin tosikoitoksiin! Pian on vauva sylissä ja se on ihan uskomattoman ällistyttävä hetki :) :heart:

Yritin soittaa äitiyspolille tai jonnekin tänään iltapäivällä, kun esikoinen ruhjaisi vahingossa mahaa kyynärpäällä niin että sattui ja säikähdin. No, ei sieltä kukaan siihen hätään vastannut, ja kipua ei ole tuntunut sen jälkeen ja vauvakin liikehtii ihan tavanomaiseen tapaan. Ei kai siinä sitten mitään. Inhottava tunne vain, mutta en liene ensimmäinen odottava äiti, jota ymmärtämätön tuleva isosisarus kohtelee vähän kaltoin... :(

Ihme simputusta olen tässä viime aikoina kokenut: olen yrittänyt saada lääkärintodistusta lentämislupaa varten - Finnair haluaa sen jo viikolta 28 eteenpäin. Neuvolalääkärihän on vasta viikolla 36, neuvolan täti ei osannut auttaa mitään, neuvoi yksityiselle. Vähän kalliiksi kävisi... Työterveyslääkäri heittäytyi ihan avuttomaksi ja sanoi että ei ne sellaisia tarkastuksia tee, vaikka neuvolan tädin mukaan ihan yleislääkäri sen voi tehdä..? Hmm. No, soitin terveyskeskukseen ja siellä oli erittäin ymmärtäväinen ihminen luurin toisessa päässä ja sain lääkäriajan seuraavan neuvolakäynnin yhteyteen! Täytyy valistaa terkkaria seuraavalla kerralla että käy se näköjään noinkin. Hyvä näin, uskon että todistus umpinaisesta kohdunsuusta irtoaa helpostikin :D

pinkeärouva 29+2
 
Muista sit Milky että meil on treffit TYKSissä! :D

Ihan kohta pitäs lähteä ja mua hirvittää ihan hirveesti ja oon nukkunu surkeesti ja kaikkea sellasta asiaan kuuluvaa. :kieh: Auuuuuh. No, mentävä on. Kunhan ne ei enää sit sano että "joo ei mitään, kotiin vaan vielä, niin hyvin on vauvalla viel asiat..." SIinä vaihees kyllä pääsee poru. :ashamed: :kieh: No ehkä ne ei enää tällä raskausviikkomäärällä sano niin... :D

Iiks vähän aamupalaa nassuun ja menoksi!

Laala ja Punkero rv42+0
 
Laala;et ehkä nyt lue tätä..mutta meijän treffit taitaa jäädä siihen että tulen huomenna pikaiseen polilla käymään ja ne totee että mee kotia :headwall:

Katoin just neuvolakorttia ja siinä oli 7.4(kokoarvioultra) merkattu tyksissä että pehmeet paikat ja sormelle auki.Mun toivo elää että nää supparit olisi ehkä jotain saanut aikaan.Mun tuurilla käy kuiteskin niin että paikat miljoonasti kiinni :LOL: :LOL: ei naurata ei..

Mutta eilen oli tosiaan taas kahden tunnin verran kivuliaita suppareita,limaa tulee ja vatsa toimii(on toiminut koko ajan kyllä,mut nyt sillai ninnin kuvaamalla tavalla)Mutta tuleehan sitä perjantaina jo 42 täyteen eliparasta olisi ees jotain merkkiä antaa tulostaan.

milky 41+4
 
uu, kyl sä milky selkeesti oot tänne päin tulossa.. :D

Mä lojun tällä hetkellä siis synnyttäjien vuodeosastolla, cytotecit sisuksissa ja odotan että alkais tapahtuu jotain... Kohta tunnin ollu vaan. Mies lukee vieressä mikrobittiä... ja mä roikun miniläppärillä, johon onneks lähtiessä löysin nettitikun, ei täältä olis löytynytkään Sparkia.

Kätilöopiskelija kävi just äsken katsomassa miten täällä voidaan. :D Tajuttiin siinä sitten että se on ollu samaan aikaan samas lukios mun kanssa, ihmettelinki ku oli tutun näköinen. :D Sit se ihaili ku mulla on kunnon "Pelit ja vehkeet" täällä, että kaikki aina valittaa ku tääl ei pääse nettiin. ;)

Hehaa. :D

Laala ja Punkero rv42+0 toistaiseksi
 
Laala olikin naamakirjaan päivittäny kuulumiset TYKSistä, että suppareita ainakin oli saatu jo aikaan =) Pidetään peukkuja!!!!! :attn:

MUOKS: no kato nythän se samaan aikaan kirjottelikin tänne jo :LOL:

Milkylle samoin edelleen kärsivällisyyttä ja toivotaan, että homaa etenee!

Mihkäs Pinkeärouva on viel reissaamassa? Mulla Finnair aikoinaan hävitti sen lääkärin todistuksen ja soittivat 12h ennen lennon lähtöä, että sitä ei löydy: voisitko toimittaa uuden :headwall: No: mä olin sillon jo sisällä sairaalassa supistusten takia, että se siitä reissusta.
 
Nyt sain syötyä (ah niin ihanaa sairaalaruokaa) ja mies lähti vuorostaan kebulle tohon kadun toiselle puolelle. :) Mitään ei kyl oo viel tapahtunu. ne supistukset mitä "sain aikaan" aamulla oli ihan siis sellasia mitä tuli itestään, että ei mitää lääkkeillä tehtyjä. :) Toivottavasti alkais siis tapahtuu jotain hiljaksiin... tää pelkkä oleskelukin on vähän tylsää... :p

Mun ruokaseuralaiset oli aika masentavia, niistä kaks oli käynnistyksessä kans, toinen oli kolmatta päivää ja toinen neljättä.... Että näin... niillä on kyllä vielä keskeneräisemmät tilanteet noiden kohdunsuiden ym kanssa ku mulla (ja raskausviikkojen suhteen) mut silti vähän pelottaa ku jotkut on niinku ikikäynnistettäviä...
 

Yhteistyössä