Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Helei.
Käväisin neuvolassa ja lääkärilläkin sen päälle sitten hakemassa sitä lentokelpoisuustodistusta. Kaikista mittauksista tuli mitä suotuisimmat tulokset, painoakin oli miinustunut 300 g! Viimeksihän sitä humahtikin melkein kilon viikkotahtia. Verenpaineet on edelleen oikein hyvät myös, ja se on suorastaan ihmetyttänyt, sillä edellisessä raskaudessa olivat koko ajan liian korkealla. Olisiko elimistö jotenkin sopeutunut. Tiedäpä hänestä!
Se lääkärintarkastus oli sitten ihan läpihuutojuttu, kyseli kuulumiset ja löi leiman paperiin, eli ei mitään kohdunsuun tilanteen tarkistuksia. No samapa tuo nyt sitten. Pääasia että on paperi ja heti ostin myös lentoliput.

Eilen hiplasin varpaasta aika pientä vauvaa, kahden kuukauden ikäistä. Se oli kyllä ihmeellisen pieni :D Nyt on taas niin vaikea käsittää että meille tulee heinäkuussa jotain mikä on vielä pienempi :eek: :heart:

Niin mikäs on Niisku-rouvan tilanne..?
 
Iltoja!
iltasupistelut taas menossa: tästä näyttää tulevan nyt oikeen tapa.

Saatiin mies kotiin: pojat oli ihan innoissaan, ei tieneet oikeen, et mitä oisivat tehny ku huomasivat aamulla, et isi nukkuu omassa sängyssään :heart:

taaperot mä just mietinki, et mitä teil kuuluu. Sullakin sit jo eka kolmannes ohi :) Toi sairastelu on kurjaa: tänä keväänä niit tauteja tosiaan on riittäny oikeen kunnolla.

Mäkin oottelen et Milkystä kuuluis jotain. Toivotaan, et ovat päässeet ainakin kotiin jo.

Laitatko Ventti sen salasanan, please.
 
Täällä ollaan :D Eilen tultiin kotiin.Ja saatiin jopa luksus-yöunet ko poika heräilee 4t välein syömään,eli 24-9 aikana nukuin ruhtinaalliset 8t.Jotain aivan muuta ko mitä sairaalassa.

Ja rupeaa näyttämään että vatsakin(pojan) voi paremmin ko viimeisestä antibiootista on yli 24t.
Hyvähän se oli että sitä sai,mutta toisaalta tuntui hassulta ko tulehdusarvot olivat 12 ja 25 joiden perusteella sitä annettiin.Mutta parempi tietysti että ei anneta mennä pahemmaksi.

Poika on maailman suloisin.Antoi tosiaan odotuttaa itseään 41+6 asti :LOL: Mutta yliaikaiskontrolliinkaan ei päästy sillä supistukset alkoi edeltävänä yönä sitten.Jos pitkälle mentiin viikoissa niin kesti synnytyskin kauan.KOkonaisuudessa meni n.26t ja ponnistusvaihe oli 1t45min.Mutta ehjänä selvittiin.

Mä koitan keretä lukemaan teijän juttui.
 
Tosi kiva kuulla teistä Milky Oli sulla kyllä ihan maratooniluokan synnytys. Toivotaan, et poika jatkaa hyviä uniaan :)

Mä lähden tästä shoppailemaan Skanssiin ja käynn yliopistolla selvittämässä, että mitä mun keskeneräisille opinnoille mahtaa kuulua. Et jos vaiks haluais jatkaa niitä, niin tietää, et mikä on tilanne.
Aurinkoista päivää :wave:
 
Epiduraali oli/on aivan maailman paras keksintö,sain sen kahteen otteeseen.Siinä oli sitten kiva ola.Joskin ne sen jälkeiset tuntemukset eivät olleet kivoja :LOL: Tai eikai niin pahojakaan jos olisi ponnistusvaihe kestänyt lyhyempään.Supistukset oli mulla siinä vaiheessa heikohkot ja siksi venyi.Sainkin sitten neljään otteeseen jotain joka edisti niitä.

Mutta kun oli n.30t ollut nukkumatta ja sitte toi melkeen kaksi tuntinen urakka niin olin fyysisesti aivan loppu.Joskin sekin unohtui siinä vaiheessa kun poika nostettiin rinnalle.

Mun on pakko kommentoida nyt TYKSin henkilökuntaa yms kun siitä täällä meilläkin ollut juttua.
Siis kaikilla osastoilla(synnäri,311,ja sit se vauvojen teho)aivan super mukavaa henkilökuntaa.Iloisia ja avuliaita,ei tosiaan enempää voitu vaatia.Mutta todettiimpa että ehkä se johtuu myös siitä että en itse leikkinyt prinsessaa ja soitellut kelloa hela tiden "turhaan" kuten mm.vierustoverini teki.
Lehdissä olleet jutut eivät mielestäni pidä paikkaansa laisinkaan.
 
Joo siis mun mielestä kans henkilökunta oli tosi mukavaa. :) Ainoo, että imetystä ei kyl voi sanoo että olis yhtään tuettu. Siis ei mitään neuvontaa. Pari kertaa ekan vuorokauden aikana kävi kätilö puristelemassa mun rintaa ja tunkemassa sitä vauvan suuhun... :LOL:
Mut tosiaan mäkään kun en turhaan häirinny hoitajia niin aina kun jotain asiaa oli, niin saiin tosi ystävällistä "palvelua". Ekan yön jälkeen en tainnu soittaa kelloa kertakaan. :D Pyysin särkylääkettäkin vaan aina kun ne tuli katsoo et mites täällä voidaan. :D Ja siis mä olin osastolla 310, eli molemmat synnyttäneiden vuodeosastot Milkyn kanssa hyviksi todettu. :D

Ja synnärillä oli kans ihanaa se henkilökunta. :)
 
Laala; mä en tainnut soittaa kelloa kertaakaan ja särkylääkettä otin ko tarjottiin tai kävelin hakemaan :LOL:

Meillä kyllä tarjottiin imetykseen paljon apua,mutta se on kai kätilö-kohtasta ja mä sain suurimman "avun" öisin,kun poika piti hereillä..silloin tietty enempi aikaakin ko oli kohtuu hiljasta :)
Toisaalta mulla oli eri tilanne ko sinä aikana ko poika oli teholla en imettänyt laisin.
 
Jiihaa!!! Olipas mukava yliopistoreissu: munsta voi tulla viel hum.kandi suht pienellä vaivalla, näemmä. :D Ei siis oo mikään ihan lähitulevaisuuden juttu, mut eipä sieltä oikeesti niin kauheesti puuttunu niitä opintoja.

Milky oon samaa mieltä tosta mitä sanot, että varmasti on omasta asenteesta ja käytöksestä kiinni, et miltä henkilökunta vaikuttaa. Mulla on pelkkiä hyviä kokemuksia :flower: Mut annettakoon äideillekin sen verran anteeksi, että siin synnytyksen jälkeen voi ne tunnetilat olla melkoiset ja vaihdella salaman nopeudella hormonien vaikutuksesta. Plus että tietysti ensisynnyttäjillä (ja miks ei muillakin) kaikki on niin ehkä outoo ja uutta, et voi tulla väärinkäsityksiä. Sit olis tietty hyvä aukasta suunsa ja kertoa mielipiteensä, niin asiat vois selkiintyä...
Imetysohjauksesta oon myös samaa mieltä. Mä luulen, että ongelma on se, et TYKSissähän hirveesti korostetaan sitä imetysmyönteisyyttä ja imetyksen tärkeyttä ideologisella tasolla, mutta kuitenkaan varmaan henkilökunnalla ei ole riittävästi koulutusta ja osaamista siihen. Ja sit tapahtuu just tollasta, että ainut tuki on se tissin suuhun tunkeminen.

Meidän äiti on kuullu nyt koko liudan kauhujuttuja liittyen vauvan kääntämiseen ja perätilasynnytyksiin ja kovasti huolissaan siitä kun en sektioo haluais. No: mä nyt katson mitä TYKSissä tuumaavat ja mietin asiaa. Ainakin pystyn pitämään puoleni ja vaatimaan sitä leikkausta tarvittaessa, jos siltä tuntuu.

Ninniliina ja Nunnu rv34
 
Ninni, tuossa mitä sanoit Tyksin imetysmyönteisyydestä on kyllä vinha perä. Aika lailla se tuntuu monen kohdalla jääneen siihen, että käytävän seinältä on luettu että täällä ollaan sitten imetysmyönteisiä. Itse sain imetysohjausta teholla, mutta sielläkin oikeastaan vain yksi hoitajista oli kiinnostunut asiasta - toki siihen vaikutti sekin, että vastasyntyneen keuhkokuumeen takia vauva ei aina ollut tarpeeksi hyvässä hapessa muuta kuin pullolle, ja menipä nenä-mahaletkullakin osa ruuasta sisään.

Imettäminen oli kyllä mukavaa. Nyt huolettaa se, että imetysnojatuolini on aivan liian pieni, koska esikoistyllerö ei mahdu kainaloon jos vauvakin on sylissä. Ikeassa olen nähnyt sellaisia ekstraleveitä nojatuoleja. Pitääköhän sellainen nyt käydä hommaamassa sitten. :)
 
Jos teistä on muuten joku kiinnostunut ostamaan matkarattaat, niin mulla on myynnissä satasella Gracon ruskeat Mosaiq matkarattaat, olleet meillä aika vähän käytössä ja ei kauheesti käytön jälki silleen näy.. kuviaki saa kyllä jos haluaa. Ne on kyllä kätevät ku niissä 5-piste vyöt ja menee tosi pieneen tilaan.. pitkään ja kapeaan pakettiin.
Toivottavasti joka tahtoisi ne, kun me tarvittais uudet rattaat ostaa tuolle tulevalle vauvalle.

t. Moonlight
 
ventti oliskos sala sanaa sinne kerhoon tuntuisi että voisi tutustua avoimemmin kun en ainakaan tänne julkiselle puolelle lapsieni nimiä yms. tuu useinkaan kirjoittaneeksi just sen takia kun kaikki voi lukea.
 
Me oltii tänää vähän shoppaamassa ym asioita hoitamassa. :) Nyt on mm. hella hankittu tähän kämppään (tulee keskiviikkona) ja sit auton ilmastointi huollatettu. :)
Mut mä jatkaisin mielummin tätä kirjottelua tosiaan tuol kerhopuolella, että kaikki sinne vaan. :) joku neljä meitä siel onkin jo. :) Et muutkin täältä sinne vaan niin saadaan toimiva kerho kasaan. EI se eroa tästä foorumilla kirjottamisesta muuten ku että pitää aina sit erikseen kirjoittaa viel toinen salasana ja että siel tietää että "ulkopuoliset" ei lue juttuja. :)
Oon sinne jo meidän pienestä laittanu kuvanki. Jaan kuvia mielummin sellaselle köörille, että tiedän että koko netti ei sitä käy katsomassa. ;)

Laala ja Aura 13vrk

ps. huomenna Skanssiin! :D
 
Kyllä minäkin mielelläni tulisin kerhopuolelle kirjoittelemaan, jos kelpuutatte tämmöisen juuri rekkautuneen. =) Mä en kovin tykkää kirjoitella tarkemmin asioista, juuri sen takia, että koskaan ei voi tietää kuka eksyy tänne(kin)...
 
Heipparallaa...

Ja saanen ilmoittaa :D POIKA SYNTYI MAANANTAINA KLO 15.14 :D

pikasesti stooria.

aamulla klo 5 alkoi tuntumaan supistuksia ei mitään mikä olisi viitannut synnytykseen. Olihan niitä jo tullut monta viikkoa.

Klo 8 neiti päivähoitoon niinku joka arkiaamu...

Sit keskustelupalstalle valitukset/tuntemukset. Ja sit sit me lähdettiin vaan ajelemaan ja palattiin kotiinkin vielä klo 11-12... Menimme hiukan huilaamaan ja sit tuli 10 min välein kaksi tosi voimakasta supistusta sanoin miehelle et nyt menoks ei kestä enää.

Klo 13 olimme vihdoin sairaalassa. Sairaala ihan täynnä ei huonetta missä synnyttää. Joten jaoin sairaalan ainoan ammehuoneen jonkun kanssa jota en ikinä nähnyt. En edes tiedä oliko siellä kukaan. Eli ihan rauhassa sain olla.

klo 14 ilokaasua naamariin. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

klo 14.45 suihkuun

klo 15.05 sänkyyn. jossa ilokaasusta ei enää mitään apua supisti niin kovin ja olin varma etten jaksa enää kauaa. Kätilö alkoi pukea päälleni vaatteita ja kysyi vielä että laitetaanko housut. Rupesin kiljumaan koska tajusin ettei nyt mitään housuja voida laittaa että jotain tulee kohta ulos. :LOL: :LOL: :LOL:

klo 15.10 kuului POKS ja vedet lensi pitkin seiniä ja lattioita kaaressa :whistle:

Ilokaasunaamari meni siinä samassa rikki ja kätilö huusi miehelle että ei se enää mitään auta vauva syntyy nyt. :D

Ja klo 15.14 hän oli ulkona!

pisteet 9/10/10 :heart:

niisku-rouva & neiti 1v 3kk + minimies 3pv (eilen päästiin jo kotiin) :heart:
 
kyllä hiukan yllätti. Ei ollut supistuksissa mitään säännöllisyyttä omasta mielestäni... Anturi piirsi satasen pintaan kun päästiin sisälle. Ja enne suihkua olin auki vasta 5 cm joten ei kukaan uskonut että vauva syntyisi niin nopeasti.. Tuli kätilölle vähän kiire saada hanskat käteen ja vauvasta ote ja vielä kun oli napanuorakin kaulankoristeena... :D
 

Yhteistyössä