Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Iines, meillä taas muutosta runnotaan läpi kauheella vauhdilla, yhdistymisestä on kyse, ja vaikka suurin osa asioista on vielä ihan auki, niin kauheella vauhdilla painetaan vaan eteenpäin. Just kaikki käytännön asiat on ihan levällään ja porukka ihan ihmeissään, että miten esim. päällekkäiset tehtävät tullaan jakamaan... johtoportaalla vaan kauhee kiire saada homma eteenpäin. Jonkinlaista irtisanomissuojaa ovat mainostaneet, mut siinäkin on porsaanreikiä ja just tehtävien uudellenjaon kautta voivat heittää porukkaa pihallekin, ei kiva.

Onneks onnistuin itse valmistumaan juuri keväällä (heh, ikuinen opiskelija valmistuu vasta kun on aivan pakko) ja on hyvät mahdollisuudet hakea muita töitä sitten joskus jos on tarvis. Mies tosin juuri eilen selitti, että kun Viuhti on 3v, niin sen kanssa pääsee ongelle, ja mä saan sit olla kotona niiden kahden muun kanssa! :LOL: Ehdotin, et jos nyt ensin kattellaan tämä yks ulos tuolta, ja sit puhutaan niistä "kahdesta muusta" vasta. Mut miehen suunnitelman mukaan ei ihan hetkeen tarttis takas töihin mennäkään... :)

Mies myös joka ilta käy juttelemas masulle, huhuilemassa Viuhtia. Itse en oo vielä alkanut puhua 'itsekseni' tuolla pitkin poikin. Huomaa muuten, että on tänään ollut pahoinvointi minimissään ja siksi oikein iloinen olo, kun tuli puheripuli!

Jotain piti vielä kysyä... hmmm... ai niin: kokeneemmat ja pitemmälle ehtineet, kuinka kauan teillä on kestänyt tämä mielenherkkyys, eli esim. itkeskely ihan hölmöistä syistä? Satuin sunnuntaina näkemään pätkän hölmöstä leffasta (Cheaper by the dozen, en muista suomenkielistä nimeä nyt), tuli kolmoselta, ja kun loppupuolella ensin pikkupoika karkas kotoa, ja lopussa kun tuli onnellinen Hollywood-loppu, niin mähän vetistelin aivan täysillä... rasittavaa. :kieh:

ventti + viuhti yhä 14+3 :heart:
 
ventti Täällä on viikkoja nyt 27+5 ja edelleen olo on normaalia herkempi :wave: Eli tulee itkettyä turhista asioista, mutta myös sellaisia kiukkukohtauksia tulee ihan hölmöistä jutuista, jotka välillä jälkeenpäin itseäkin nolottaa..mies parka joutuu kärsimään :p Meillä tuolla tammikuisissa oli tästä aiheesta varmaan viikko sitten puhetta ja ihan yleistä tuntui siellä olevan vieläkin eli saa nähdä jatkuuko loppuun asti.

Fistik ja PikkuPrinssi 27+5 (tai oikeastaan 27+6, ollaan jo torstain puolella :) )
 
ventti: Mä en ole kovinkaan paljon sua pidemmällä mutta itkuherkkyys on ihan hirmuista. Ekaksi sitä aiheutti kaikki vauvoihin ja synnytykseen liittyvät, nyt ei tarvi olla kun yleisesti hiukan surumielinen tai iloinen asia, niin mä parun ihan täysillä. Muutama viikko sitten, kun Big Brotherin Andreas sai tietää tulevansa isäksi ja mä katsoin silloin suorana sen kohtauksen kun mies lyhistyi lattialle itkemään -> oli niin onnellinen, voi sitä vetistelyn määrää :eek: . Naama ihan märkänä, silmät turvonneena istuin sohvalla :ashamed: .

Esikoisesta kiukuttelut laantui loppua kohden, vetistelyt jatkui synnärille saakka mut voi sitä vetistelyn määrää kun imetyshuurut/-hormonit lähti pyörimään. Se vasta oli herkkis aikaa. Siitä laantuminen kesti varmaan yhtä kauan kun mitä raskaus kesti. Eli edessä herkkisaikoja vielä piiiiitkään.

Iines ja Sintti 18+5
 
Kiitos tiedoista! Täytyy siis varautua tähän vetistelyyn jatkossakin. Onneks ei nyt sentään ainakaan vielä oo kesken oppitunnin iskenyt... :D

Mun 'tähtihetkeni' tähän mennessä oli kun yritin talotyömaalla yhtä kaapelia pujottaa, eikä se millään mennyt siitä kolosta. Se sit aiheutti tulvan, ja itkin suunnilleen tunnin... mies hiukan katteli ihmetellen ja laittoi sen kaapelin sillä välin siitä kolosta. Loppuun sain sen sit laitettua kunhan ensin rauhoituin. :LOL: Nyt on hiukan rauhoittunut meininki, mutta kyl jatkuvasti silmät kostuu milloin mistäkin, ja noi Nelosen sairaala-sarjan synnytysjaksot on ihan vihoviimeisiä. :)

petite-te toi
alkoi vasta rv25+
kuulostaa huolestuttavalta, kun nyt jo vetistelee, sit täytyy varmaan pitää aina nessupakettia mukana!

MUUTEN! Tänään kun heräsin bussissa tunsin jotain tosi outoa masussa tuossa navan alla, oliskohan se ollut viuhti itte??? Jännää! Ei oo ennen ollut semmosia tuntemuksia, peräkkäin muutama semmonen ihan pieni tökkäisy. Nyt yritän koko ajan tarkkailla, mutta ei oo uusiks tuntunut.

ventti 14+4.
 
Mä olen seuraillut tuolta mtv faktalta kaikenlaisia synnytys- ja lapsiohje´lmia.Vaikka välillä ne tuntuukin melkoisen hurjalta=)Rupee jännittään älyttömästi.

Tosta tunne-jutusta;mä olen tasapainottunut omasta mielestäni raskauden myötä enkä ole yhtä ainoaa itku yms kohtausta saanut mikä on tosi yllättävää sillä muuten olen aina yli-tunteellinen ja tosi herkkä!
 
Missäs kaikki Turun seutulaiset luuraa ;) ?

Mulla on työmotivaatio aivan tiessään, oon palstaillut puolet päivästä. Joku oli ostanut kahvihuoneeseen leivonnaisia, joten oon melkoisessa sokerihuurussa :D . Onneksi on perjantai eikä huomenna tarvitse raahautua töihin.

Raskauden puolesta kaikki ihan ok, mitä nyt sain verikokeiden tulokset ja kilpirauhasarvot oli alarajan alapuolella :/ . Löytyi ainakin syy väsymykseen. Hemppa oli ihan ok, 127, mutta siitä huolimatta sain kehoituksen syödä lyhyt rautakuuri. Sintti sätkii joka päivä hiukan terävämmin ja eilen tuli aivan yllätyksenä miten voimakkaasti liikkeet voi jo tuntua. Voi sitä äidin ärhäkkää Sinttiä :heart: .

Iines ja Sintti 18+6
 
Hau, töissä luuraa tämä, odottamassa, et pääsis pois. :D

Ollu taas huono olo tänään, kaipa se on tää perjantai, kun on jo ihan väsynyt. Ja työmotivaatio täälläkin aivan pohjamudissa, ja ens viikko viel ihan kamala kiireviikko.
Saas nähhä kui muijan käy, jaksaako vai mitä tapahtuu. Nyt alan kyl jo laittaa kamoja kasaan, ei tästä tuu enää mitään. Palstailuks menny muutenkin koko iltapvä...

v+v 14+4
 
Mulla rupes just maha sattuun..on vaan jännitystä maanantaista jo nyt jo.En siis stressaa lainkaan=)
Olen koittanut vähän kotona siivoilla ja pestä pyykkiä.Tulos on kohtalainen..

Oikeastaan haluaisin eilisen nt-ultran jälkeen mennä ostamaan jotain kivaa vaaville=)Hölmö puhua vaavista,kun mun ratsuni on myös pieni sh-ruuna joka laumansa nuorin ja omistaa kutsumanimen vaavi=)
 
Täällä ollaan! Tosin aika harvakseltaan olen tänne ehtinyt kurkkimaan..

Viikot tosiaan menevät kovaa vauhtia ja nyt on jo 26:s viikko meneillään. Hui! :) Mulla on vieläkin itku- ja kiukkuherkkyys todella pinnassa. Ja varmaan jatkuu raskauden loppuun asti.

Vauvatarvikehankintoja minäkään en pääse paljoa tekemään kun melkein kaikki on jo esikoisen jäljiltä. Tosin tuplavaunut täytyy hankkia ja minäkin olen tykästynyt Emman Jule Twineihin, niin kuin joku täällä niistä mainitsi. Mutta vielä en ole ostanut kun meillä on ehkä mahdollisuus saada miehen siskolta niiden vanhat tuplavaunut.
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Aika kuluu siivillä, välillä olen ehtinyt lukaisemaan pikimmiten viestejä, mutta kirjoittelu on jäänyt. Eipä ihmeempiä kuulukaan. Vointi on hyvä, vauvan liikkeitäkin on tuntunut muutaman päivän ajan, mukava tietää että siellä masussa on joku.

Vauvan tarvikkeita pitäisi hankkia, meillä kun tulee kuopuksen ja tämän tulevan pikkuisen ikäeroksi kuutisen vuotta, niin olen jo ehtinyt laittaa kaiken paitsi pinnasängyn kiertoon (järjellä ei voi selittää miksi olen juuri sen säästänyt). Kestovaippoja olen katsellut. Ne ovat kovasti muuttuneet tänä aikana, täytyy varmaan kokeilla muutamaa erilaista, vaikka olenkin jo vanhan kokemuksen pohjalta jossain määrin päättänyt minkä tyyppisiä haluan.

Tunnepuoli ei täällä heittele, mutta eipä ole heitellyt aiemmissakaan raskauksissa. Miehen joku kaveri oli kysellyt olenko kovin äkäinen kun heillä odottava rouva kuulemma tulee silmille kaikesta. Mies oli siihen todennut että eipä se vielä, mutta jos aiemmat merkit pitävät paikkansa niin imetysaikana voi olla vähän hankalampaa. Näin se meillä on mennyt, vaikea sitten sanoa mikä on hormoneiden ja mikä väsymyksen osuus silloin pikkuvauva-aikana.

Metsälauha 19+6
 
Tervetuloa mukaan hiljaiseen mutta mukavaan joukkoon, Camomilla!

Ja nyt sit piti kirjautua kun piti päivittää listaa, ja mun ei pitäny tulla ees koko palstalle nyt iltapäivästä kun mun PITI olla ahkera... :saint: Orastavaa flunssaa pukkaa, ja väsyttää niiin piruks, kun oon nukkunut liian vähän. Ja väsymyksestä seuraa sit päänsärkyä ja oksetusoloa, ei yhtään kiva. Onneks on sentään kaunis syyspäivä, hiukan lohduttaa...

ventti + viuhti 15+3
 
B-7
Loppuraskauden väsy<- siinä syy hiljaisuuteen :whistle: En siis ole saanut aikaiseksi kun lukea viestejä silloin tällöin.
Olo on jo tukala ja mieli suuntana synnytys.Sinne vaan niin pitkä aika vielä :eek:

Ihanaa kun jo touko-että keskuiset odottajat palstailee.Onnea Camommilla!
Petite ja seiska rv 32+4
 
Camomillalle munkin puolesta tervetuloa!

Niin piti munkin olla ahkera mutta olisko tämä jo viides kerta tänään, kun eksyin tuhertelemaan tekstiä :whistle: . Mä oon ollut poissa töistä taas alkuviikon, kun esikoisen korvat ei olleetkaan parantuneet ja toisen korvan tärykalvo puhkesi :( . Koko päivän oon selvitellyt tuubitusoperaatiota Terveystalosta ja vakuutusyhtiöstä maksusitoumusta. Kun tuolle operaatiolle siunaantuu hintaa 1160 ?, jos vaan tuubitetaan, reilun 1300 ? jos risat poistetaan.

Raskauden kanssa on myös ollut vaikeeta. Väsymys painaa kovasti ja siitä syystä löytyy myös päänsärkyä. Päänsäryn takia ruoka ei maistu ja oksettaa :x . Ja kun ei syö niin väsähtää.... ja kierre on valmis. Mä oikeesti harkitsen saikkarin mankumista, sillä oon paljon paremmassa kunnossa aina, kun oon ollut esikoisen korvien takia kotona.

Sitten mua niin kiukuttaa tää työpaikan ilmapiiri. Kiukutellaan, kun ei jokin asia ole tänään valmis, vaikka takaraja oli vasta huomenna. Mä en pysty tekemään kaikkea heti... Ja kun joku muu on siivonnut poissaollessani omaa huonettaan niin roskia on dumpattu mun huoneeseen ja papereita heitelty mun hyvin organisoidun työpöytäni peitoksi :eek: (hyvin organisoitu oli sarkastinen huomautus :saint: ). Ei mee jakeluun miksi roskat dumpataan mun huoneeseen, todennäköisesti vaan siksi, etten ollut paikalla :headwall: .

Sori vali vali-viestistä, tänään vaan oli tämmöinen päivä :ashamed: .

Iines ja Sintti 19+4
 
Tervetuloa Camomilla!

Täällä on tosiaan vähän hiljaista, missäköhän kaikki ovat?

Kävimme miehen kanssa eilen ruokatunnilla täyttämässä sen tutkintapyyntölomakkeen. Hirmuisen niminen paperi, kuulostaa ihan sille kuin epäilisi toista kauheista rikoksista, vaikka aikookin vain mennä naimisiin. Sitten pitäisi saada sormusasiaa eteenpäin ja päättää päivämäärä, jotta vois varailla vihkipaikan ja ravintolan. Vieraslista on jo kunnossa, päätimme kutsua kokonaiset 14 vierasta. On vain niin väsähtänyt olo ettei jaksa edistää asioita, ja mikäpä kiire tässä, laskin että tammikuussa on oltu yhdessä näin epävirallisemmin jo 16 vuotta, jos ennen sitä yrittäisi saada homman hoidettua.

Jaksamista petite-te loppuraskauteen, kyllä olo varmaan alkaa olla jo tukala, mutta lohduttaudu sillä ettet ole helteellä viimeisilläsi. Nämä ilmat ovat mahan kanssa sentään mukavampia. Sinullahan on enemmänkin lapsia, ovatko syntymäpäivät tasaisesti pitkin vuotta, vai sijoittuvatko enemmän johonkin tiettyyn vuodenaikaan? Meillä tämä kolmas tullee kahden aiemman väliin (maaliskuun alkua) ja kaikilla tulevat synttärit olemaan kuukauden ja viikon sisään. Siinä sitä juhlaputkea piisaa, varsinkin kun mies ja minäkin olemme talvella syntyneet.

Mukavaa loppuviikkoa!

Metsälauha 19+1
 
Heippa=)
en ole jaksanut kirjoitella,lukenut olen.Mua masentaa omat työkuviot ja mietin joka pv pääni puhki mitä tehdä=(
Muuten olo ja vointi kiva,ei valittamista.Sisko laittoi yllärin että tammikuussa menevät naimisiin.Mahdun varmaan noihin mun nätteihin mekkoihinkin silloin :LOL:

milky 12+6
 
Haudihou!

Töissä ollut tappoviikko, ja rupes keskiviikkona hiukan flunssaoireita pukkaamaan päälle. Olin sit eilisen kotona töissä, vaik ois tarvinnu olla täällä. Onneks heti helpotti kun sai vaan kunnolla nukkua ja levätä. Tänään onkin sit taas juostu ees ja taas, ja ylös ja alas. Ja vaihteeks taas ulkona satelee, argh!

Oon tänään ollu töissä pelkkien eväiden varassa, alkaa jo olla heikohko olo, ja ruokala meni just kiinni klo 13. Mun täytyy yhä edelleen syödä tasaisesti ja ihan jatkuvasti tai tulee huono olo. Nyt hiukan pirteempänä on onneks vähän parempi olo senkin suhteen.

Metsälauhalle onnitteluja, kiva kuulla iloisia uutisia, sit vaan päivän valintaan!

Ja Iinekselle ja Milkylle iso tsemppi työasioihin :hug:. Tulee vaan mieleen, et tarvis varmaan käydä kiittämässä ja kumartamassa kaikki työkaverit kun ovat niin hyvin suhtautuneet, ja eilenkin paikkasivat. :heart:

Nyt maanantain matskut kuntoon, ja sit jonnekin syömään ennen kotimatkaa! Oi kun kivaa et on viikonloppu tulossa!!!

ventti + viuhti 15+4
nyt on viikot oikein, olin jo välillä ihan sekaisin...
 
Perjantaita!

Harmillista kun monilla työpaikoilla tuo suhtautuminen äitiyslomaan näyttää olevan noin nuivaa. Meillä onneksi pomo vain onnitteli ja oli kovin huolissaan jaksamisesta. Kevyempiä töitäkin järjestyi. En kyllä muun laista suhtautumista osannut odottaakaan kun on muutenkin ihan mukavan ja fiksun oloinen ihminen.

Olen katsellut noita turvakaukaloita, joku sellainen pitäisi valkata. Se on niitä harvoja asioita jotka pitäisi olla valmiina jo sairaalasta nyytin kanssa lähtiessä. Se, hiukan vaatteita ja vaippoja. Melkein kaiken muun ehtii hankkia myöhemminkin. Toki aion hankkia muutakin etukäteen, mutta olen yrittänyt miettiä tärkeysjärjestystä ja ajattelin käydä asiaan käsiksi siinä järjestyksessä jossa tavaroita tarvitaan. Tiedän vanhastaan että vauvaa tulee kuljetettua tosi vähän autossa, mutta sitten kun johonkin pitäisi mennä niin se kaukalo on oltava siellä, ja saisi se vähäisestä käytöstä huolimatta olla kunnollinen. Onko joku jo hankkinut? Ja jos niin minkä ja miksi? Katselin Britaxin Baby safe plussaa, joku Britax meillä nytkin on tuolla pikkuneidillä ja se on ollut hyvä.

Hankinnoista ylipäätään tuli mieleen että katselin tällä palstalla listaa jolla ihmiset kertoivat mitä kaikkea heistä on välttämätöntä hankkia vastasyntyneelle, se oli mielenkiintoinen. Se mikä toisista oli välttämättömyys oli toisille täysin turha. Jos kaiken siinä pinossa mainitun hankkisi niin meille tarvittaisiin yksi kaappi lisää.

Metsälauha 19+2
 
Mä luulen taas että meillä tulee vauvaa kuljeteltua aika lailla autossa=)Kun täältä korvesta ei muuten pääse ihmisten ilmoille laisinkaan=)
Pari pv toisesta duunista vapaata niin olin nyt tuurauskeikalla muualla.Oli kivaa taas tehä töitä mukavassa ilmapiirissä,harmio etteivät vakkaria tartte vaan silloin tällöin=)
 
Moi pitkästä aikaa!

Olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa muiden kirjoittelua :)

Täällä raskaus sujuu ihan normaaliin malliin. Tietty on ne ihanat vaivat, mutta ne kuuluukin asiaan, enkä jaksa niistä enempää ruikuttaa. Suurin harmi on supistelu, mikä onneksi on nyt ainaskin hetkeksi helpottanut kun on muistanut levätä välillä. Viime viikolla kävin neuvolassa lääkärin ronkittava ja kohdunkaulahan olikin sit jo hiukan pehmentynyt. Muuten kaikki oli ihan hyvin. Suursiivous kielto tuli, mikä harmittaa kovasti :LOL: Ensviikolla sit tiistaina olis seuraava aika neuvolaan ja sit otetaan taas se sokerin paastoarvo :( Vähän tekisi mieli päästää se koholle, niin pääsisi vielä ultraan kattelee vauvaa, mut eikai sitä kuitenkaan ihan tahallaan viitsi. Mulle tulisi kuitenkin huono omatunto ja saisin sitä sit katua lopun ikäni :saint: :headwall:

Mulla olkaa muuten kohta olee eka äippäloma viikko takana :D Vaikka se ole kyllä mitenkään tähän elämään vaikuttanut. Raha tilanne vaan hetken sekaisin, kun täytyy nyt odotella niitä parempia rahoja, mitkä tulee vasta joskus enskuun puol välissä :kieh:

Meillä oli ekalla pojalla Maxi-Cosi Cabrio turvakaukalo ja aijotaan tälle toisellekkin ostaa samanlainen. Eka syy on, että meillä on siihen ne Quinny Zapp rattaat mihin saa sen kaukalon kiinni. Ja toinen syy on, että se kaukalo oli sen verta ison kokoinen että uusi turvaistuin ostettiin vasta muistaakseni hiukan ennen kuin poika täytti yks. Ja meillä kuitenkin yläkäyrillä kasvava poika. Yksikin kaveri joutui ostamaan uuden jo, kun sen pieni tyttö oli puolivuotias. Nyt en kyllä millään muista minkä merkkinen sillä oli.

No nyt on pakko lopettaa kun poika jo hermostuu, äiti kun "vaan" istuu koneella eikä leiki "ollenkaan" :ashamed:

Jaksuja kaikille!!
Terveisin Orvokki ja vauva 33+3
 
Rattaita mietitään.Turvakaukalo autoon on.Sellainen brion.En muista tarkempaa,on äitillä varastossa oottamassa ni en pääse ees kurkkaan=)Mutta paljon muuta ei kyllä olla aateltu,eiköhän se tule sitten rennosti ensi vuoden puolella kun tätä aikaa on kuitnekin ihan rennosti tässä=)
 
Meilä ei oo vielä mitään, enkä tiedä noista kaukaloistakaan mitään. :/ Jotkut rattaat saadaan anopilta, sillä on jotain jemmassa, mutta en tiedä niistäkään sen enempää. Vaunuista ei oo vielä tietoa, katselin netistä kotimaisia Oran vaunuja, mutta täytyis käydä jossain liikkeessä testaamassa eri valmistajien eri malleja. Nyt ei vaan jaksa eikä ehdi... onneks huhtikuuhun on vielä aikaa! Niin, ja alkaa vaikuttaa siltä, että nuo mummut ja isomummu ehtii huhtikuuhun mennessä kutoa ja ostaa ihan täyden vaatevaraston Viuhdille. :LOL:

Meillä alkaa nyt seuraavaks pintahommat talolla ja tarttis sielläkin päättää kaikenlaista ja ehtiä juoksemaan rautakaupoilla, kaikki on vielä päättämättä. Laatat ja keittiö on ainoat, mitä on valittu. Kauhistuttavaa joutua päättämään koko kämpän seinien värit ja lattiat ja kaik.

ventti + viuhti 15+6 <-- viikot paukkuu huomenna, jee!
 
Heips!

Viikot on paukkuneet täälläkin. Nyt on sitten puoliväli ylitetty :eek: . Justhan tässä oli vasta alkuraskaus ja pahoinvointi päällään.

Huomenna on rakenneultra ja hiukan jännitää. Me aiotaan selvittää sukupuoli ennen synnytystä ja ehkäpä jo huomenna kuullaan kumpaista odotellaan. Vaikea juttu muuten tuo sukupuoli. Poika olis helppo, kun yksi on jo ennestään, niin vaatteet & lelut menis seuraavallakin. Mut sit taas tyttö olis kiva, jotta saatais sukupuolitasapaino kuntoon meidän perheessä :D . No, oli vastaus kumpi tahansa, niin toivottu tulokas on :heart: .

Enpä muista oonko täällä valitellut väsymyksestä, joka ei millään tunnu menevän ohi. No, nyt on menossa. Oon syönyt rautaa nyt 9 päivää, joten olisko sillä vaikutusta. Mullahan ei hemppa ollut mikään hirveän huono, mutta terkkari suositteli sitä joka tapauksessa. Normaali mulla huitelee 140 paikkeissa ja viimeksi verikokeessa hemppa oli 127. Vielä olis viikko edessä rautakuuria ja sit täytyy lopettaa.

Toivottelen ventille kovasti tsemppiä pintamateriaalien valintaan. Se saatta olla rankkaa puuhaa ;).

Mä olin aikoinani laiska ja käytin eteisen ja olkkari/keittiö/ruokailutilan kanssa sisustussuunnittelijaa :ashamed: . Kerroin vaan mistä väreistä tykkään, millainen keittiö tulee ja mistä en tykkää. Sit saatiin valmis suunnitelma ja sillä mentiin. Nyt oonkin todella tyyytyväinen, sillä kokonaisuus on hyvä. Ja siis meillä suunnittelija ehdotti lattiamateriaaleja ja värejä, seinien värejä sekä keittiön laattoja. Samoin ehdotti meidän takkaseinään ihanaa struktuuripinnoitetta, joten ei ole ihan samaa materiaalia, kun muut seinät. Saimme myös vinkkejä tekstiilien valintoihin, lähinnä materiaaleissa ja väreissä. Toki ite sovellan enkä mene täysin suunnitelman mukaan, mutta on paljon helpompaa varsinkin kun mulla ei ole ihan semmoista silmää hyvännäköiselle kokonaisuudelle. Pihan kanssa varmaan käytetään myös suunnittelijaa :ashamed: . Mä tykkään toteuttaa, en suunnitella :whistle: :saint: .

Oho, kellohan on yhtäkuin kotiinlähtö. Pitänee liueta paikalta :D .

Iines ja Sintti 20+2
 

Yhteistyössä