Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

pikkasen hiljaista täällä on juu... =)

ootte keskustellu hankinnoista.. mä oon vaan mietiskelly mitä mahdollista pitää ostaa, enempi en oo vielä kattellu... kun tässä seitsemännellä viikolla mennään ja esikoista ootellana ni mitää ei oo ennestäänkään :)

perjantaina ois siis tarkoitus mennä varmistamaan viikkoja LASiin. omien laskujen mukaan n 6+6 mut saas nähdä, toivottavasti pienen :heart: siellä sykkisi =)

Talvis&Möykky
 
B-7
Täällä ollaan,päivä kerrallaan mennään :whistle:

Joku kyseli miten lapsien syntymät sijoittunut kalenteriin.
Esikoisesta alkaen menee näin.Marraskuu,helmikuu,lokakuu,lokakuu,elokuu,maaliskuu ja nyt sitten marras/joulukuu.Aika syksy/talvi voittoista porukkaa mulla ;)

Mulla on kaikki valmiina vauvaa varten(no vaunut on vielä liikkeessä,sovittu haettavaksi marraskuun puolivälissä)Pakkasin jo oman sairaalakassin varuilta :whistle:
Mutta onhan tässä vielä runsas 6 viikkoa odotettavissa ainakin...
Sais kyllä mennä aika siivillä,on meinaan hiukan kypsä olo täälläkin jo ;)
 
Heips,

Mä laiskana kopsasin maaliskuisista rakenneultrakokemukset. En halua kirjoittaa sitä uusiksi, kun tuli siellä niin pahuksen paha mieli :kieh: .

Täällä ollaan vähän ristiriitaisissa fiilareissa. Pyydän anteeksi, kun tämä viesti tulee olemaan pelkkää omaa napaa :ashamed: .

Olimme siis rakenneultrassa tänään. Mut ultrattiin Tyksissä äitiyspolilla. Alkoi heti varoituskellot kilkattaa, kun näin että ultaushuoneessa on kaksi kätilöä. Jep jep, toinen niistä harjoitteli ultraamista. Koko hiton tunti meni siihen, että se toinen harjoitteli käyttämään anturia. Pään saivat sentään ultrattua, ottivat siis lakimitan, vatsan mitan ja reisiluun mitan. Mitään muuta eivät ehtineet TUNNISSA tehdä :kieh: . Meille eivät puhuneet juuri mitään, eivät sanoneet onko ok ja mitä missäkin on, molemmat kätilöt vaan väänsivät anturia paikasta toiseen ja käyttivät sitä laitetta. Lopuksi se "opettava" kätilö sanoi hassusti, että saatte kahden viikon päästä uuden ajan, kun kaikki ei näkynyt ja sen tekee lääkäri. Aikaisemmin hän oli sanonut ettei ehditä tällä kertaa katsoa kaikkea. Jäi mieleen kaivelemaan kummasta oli kyse, menikö ultrauksessa kauan siksi kun ei kaikki näkynyt vai oliko tosiaan kyse vaan harjoittelusta ja ei ehditty. Tässä kauhulla odotetaan pari viikkoa.

Mulla jäi mieleen kaivertelemaan myös se, että miksi seuraavan ultran tekee lääkäri, kun nyt teki kätilö. Jos kerran kaikki ne mitä näkivät oli ok, niin eikös silloin kätilö olis voinut katsoa loputkin. Mulle jäi tosi paha fiilis tuosta ultrasta, kun eivät meille kertoneet mitään ja jouduin lopuksi oikein tenttaamaan oliko jotain vialla :( . Ilmeisesti kaikki ne mitä he näkivät oli normaalia.

Kävi kyllä mielessä, että kannattaako mun luottaa koko ultraan vaan soitanko ajan yksityiselle ja menen kunnolliseen ultraan. Mietin tämän päivän ja teen kyllä iltaan mennessä päätöksen. Miehestä ei juurikaan ollut ultrassa apua, vaan sanoi mun olevan pessimistinen ja odotan aina pahinta. Hän niin vahvasti takertui niihin kätilön sanoihin "kaikki mitä nähtiin näytti normaalilta". Lähdettiin tyksistä tiuskivien sanojen saattelemana eri suuntiin (kun molemmat lähdettiin töihin). Kyllä on paska fiilis!

Iines ja Sintti 20+3
 
Voi Iines, tosi ikävä ultra teillä! Toi on just niin typerää, etteivät kerro mitään! Siis vaikka nyt toinen opettelis, niin kyl se asiakas tarttis ottaa huomioon, senhän, siis sun, siinä pitäis olla se pääasia! No, eiköhän se ongelma ollut vaan se ajankäyttö, kun eivät ehtineet katsoa kaikkea. Tommosesta kohtelusta vois kyl jo antaa hiukan *krhm* palautetta. Kunhan nyt saatte kunnollisenkin ultrauksen mahdollisimman pian.

Tsemppiä odotukseen ja positiivista meininkiä (vaikka vaikeeta onkin)! :hug:

ventti ja viuhti 16+1
 
Moikka!
Mulla on viikon päästä ensimmäinen ultra ja kyselisin millaisia kokemuksia teillä on ollut Turun alueella. Iines tuossa kertoikin jo oman kokemuksensa. Mua niin kovasti jännittää ja on ollut niin kovin huonoja kokemuksia lääkäreistä viime aikoina et yritän tässä jo henkisesti valmistautua tilanteeseen.
 
Moi Camomilla!

Mulla on oikein hyviä kokemuksia nt-ultrasta, oltiin tuolla Luolavuorenkadulla ihan kaupungin missälie ultrayksikössä ja ultran teki erikoislääkäri. Oli nopea- ja varmaotteinen. Hiukan ehkä nopeasti kertoili aisoita, mutta kuitenkin kertoi paljon, antoi kuvia mukaan, näytti kaikenlaista kohtaa Viuhdista ja lopuksi sai vielä kysellä ja vastaili oikein kärsivällisesti ja oikein mietti vastauksiaan. Eli sieltä ainakin oikein hyvät kokemukset, toivon pääseväni samalle äijälle myös rakenneultraan marraskuun lopulla. Nimeä en nyt muista...

Jos on sinne matka, niin parkkipaikkoja alueella ei oikein ole, ja siksi kannattaa mennä ajoissa. Ja must se koko sairaala/terv.keskus -kompleksi oli niin monimutkainen et oli vaikeuksia löytää oikeaa paikkaa. Tosin mä nyt olen eksynyt Hansaan ja Helsingin Stockallekin... :LOL:
Näin pikaisesti töiden lomasta...

ventti ja viuhti 16+3
 
Heips,

Camomilla: Voi, oonko mä pelästyttänyt mun surkealla kertomuksella, sorry :ashamed: . Siis mähän käyn Tyksissä äitiyspolilla ultrassa, kun sinne lietolaiset menee. Esikoisen aikana kun asuttiin vielä Turussa, niin käytiin tuolla samassa ultraääniyksikössä mistä venttikin mainitsi. Se nt-ultraaja on ihan ultraukseen erikoistunut lääkärismies, joku Heikki (muistaakseni). Pätevän oloinen mies, oli aika vähäpuheinen mutta kertoili kyllä kaiken tarvittavan. Rakenneultran sielläkin teki kätilö, joka muistikuvani mukaan oli oikein ihana ihminen :) .

Nyt tuolla äitiyspolilla nt-ultran teki kätilö ja täytyy sanoa, että oikein ihana ihminen hänkin oli. Tää mun rakenneultra-kokemus oli kyllä niin ääripäästä :/ .

Yleensä äitiyspolilla on ollut ihan kivoja kokemuksia, kun siellä on tullut hypättyä jo esikoisen aikana aika monta kertaa. Mitä nyt yliaikaiskontrollissa oli hiukan kenkku gyne, joka alkoi mulle napista ylipainosta raskausaikana rv 41+3. Silloin teki mieli sanoa, että eikös toi saarna ole jo hiukkasen myöhäistä ja että jutellaanko vaikka ensi viikolla uusiksi :D .

Iines ja Sintti 20+5
 
Ultrasta Mä olen käynyt myös kaikki kolme ultraa kaupungin ultrayksikössä Luolavuorenkadulla ja mulle niistä kaikista on jäänyt positiivinen mielikuva.

ventti Oisko se lääkäri ollut sellainen kuin Heikki S. Virtanen? Kuulosti samalta, joka teki mulle ekan ultran (jonka piti olla np-ultra, mutta ultrassa paljastuikin, että vauva on vasta sellainen katkaravun kokoinen ja saatiin uusi aika). Lunttasin nimen neuvolakortista ja erikoislääkäri näytti olevan, ja kuvaus sopisi siihen lääkäriin, eli varmaan sama. Vaikutti osaavan asiansa, mutta tosiaan tekee ja selittää asiat nopeaan tahtiin, eli kannattaa kysellä jos jotain jää epäselväksi. Mun kohdalla se käynti oli melko pikainen, kun tosiaan sikiön viikot ei riittäneet ja mitään niskaturvotuksia ei voitukaan katsottua. Pari kuvaa saatiin silti mukaan, vaikka vauva oli siinä vaiheessa 2,2cm mittainen. Sama lääkäri teki mulle sisätutkimuksen edellisellä neuvolalääkärikäynnillä, ja silloinkin hyvin pikaisesti asiat selitti yhteen putkeen ja kuulosti siltä, että se on se sama litania, jonka se selittää kaikille kuin suoraan kirjasta luettuna :D Se käynti kesti kokonaisuudessaan n.5min, koska en itsekään kysellyt mitään sen enempää, ja neuvolantäti ihmettelikin, että olitpa sä nopea :p

Np-ultran teki samassa paikassa nuorempi naishenkilö, joka selitti asiat selkeästi, ei kiirehtinyt ja antoi monta kuvaa mukaan. Positiivinen kokemus :)

Ja rakenneultran mulle teki naispuolinen kätilö, joka vaikutti mukavalta ja myös selitti asiat selkeästi. Kätilö kuvasi vauvan joka suunnasta ja samalla selitti missä mitäkin on, saatiin tietää sukupuoli ja siltäkin kerralta saatiin kiva määrä kuvia mukaan.

Iineksellä tosiaan vähän ikävämpi ultrakokemus :hug: Mutta mä kanssa luulen, että siinä on vaan aika loppunut kesken sen harjoittelun takia, ja sen takia sait sen uuden ajan. Kyllä ne mielestäni aina kertoo rehellisesti, jos jotain olisi vialla. Mutta on toi tosiaan ikävää, jos asioita ei kerrota selkeästi, ja itselle jää asiat epäselviksi ja joutuu taas odottamaan, kun muutenkin noita ultria aina jännittää ja odottaa niin kovasti. Hyvä kuitenkin, että sait sen uuden ajan :)

Fistik ja PikkuPrinssi 29+6
 
Asun siis turun alueella,en turussa, ja meillä ultrat ovat medisonarissa.Ja voin vaan sanoa että huippu paikka.Osaavat,ihanat ja rauhalliset ihmiset=)
Ja menen sinne tosi mielelläni,mikä on aika suuri asia mun kohdalla.Inhoan yleensä kaikenlaisia lääkäreitä ja ronkkimisia viimeseen asti.
8.12 meen taas kun on rakenne-ultran vuoro.

Nyt lähden töistä ja meen nauttimaan syysilmasta hevosen selkään=)

milky 13+6
 
Mulla Luolavuoressa ekan ultran teki Heikki S. Virtanen. Eikä kuulemma tee niitä toisia ultria, et se on kuulemma joku toinen viereisessä huoneessa. Mun mielestä olis ollut kiva tietää ennen ultraa että se on mies joka ronkkii. Mut ei mitään muuta ihmeellistä.
 
B-7
Se on joo, heikki s virtanen joka tekee ultraääniyksikössä np-ultrat.Sitten on kaksi kätilöä jotka hoitaa muut ultrat,toinen on hänninen ja toisen nimeä en nyt muista.
Jos saa neuvolasta lähetteen kokoarvioon,sen tekee jompikumpi näistä kätilöistä mutta jos taas on jotain huolta raskaudessa,että lähetetään ultraan,niin sitten taas virtaselle.

Mulla on pelkkää hyvää sanottavana kaikista näistä henkilöistä!
Ja vaikka mulla on jo jotkut kerrat ollut aikamoinen lauma lapsia mukana rakenneultrassa,ei oo pahalla katsottu ja lapsille selostettu myös tarkaan mitä ruudulla näkyy!
Eikä ole ollut liukuhihna tunnetta vaan ovat ihan ajalla ultranneet!

Mutta nyt sais mun vikat viikot jo kiitää,ei jaksais enää odottaa :ashamed: :whistle:
petite ja rv 34-2
 
Tylsää, Iines, että oli epämukava ultra. Varmasti kaikki on kuitenki hyvin pikkuisella, ja se harjoittelijakätilö on saanu harjoituspalautetta olan takaa. ;)

Heikki S. Virtanen mutkin ultras tossa vajaa pari viikkoa sitten. :)
Oon ihan unohtanu että tämäkin pino on olemassa... :whistle:
Saatte siis samalla ultra- ja neuvolakuulumiset... :kieh:
Ultrassa oli 60mm pitkä kaveri, jolla nt 1,0mm. Syke 160. Kaikki mainiosti. Liikkeet ++
Ja neuvolassa tiistaina saman kaverin syke 155. :)
Mikä oli ihan kiva ylläri, niin mulla on hemoglobiini 132, mikä on mielestäni oikein hyvä, mulla on välillä ollu alle 120 nuorempana.
Seuraavat ajat menikin sit joulukuulle, ultra 8.12. ja neuvola 17.12. Neuvolassa vissiin sit jo on niitä kelan paperijuttuja, äitiysavustuksien hakujuttuja sun muita. :)

Laala ja Punkero 14+2
 
Joo, Heikki S. se oli! Tosiaan aika pikaisesti se siinä selitteli, ja kun itse ei oo mikään ultrauksen asiantuntija nin oli hiukan vaikea hahmottaa siitä ruudulta kaikea, mutta mulle jäi silti oikein positivinen fiilis siitä. Ja ei ollu tosiaan epäselvää etteikö olis Heikki osannut hommaansa. Tärkeimmätkohdat se sanoi useampaan kertaankin, joten ei kaikki menny ihan ohi. :)

Hyvä tietää, että rakenneultrassa on sit odotettavissa kätlö, ja että sitäkin on ollut hyviä kokemuksia. Sinne sit 20.11., eli ei nyt ihan vielä...

Petite-te, siipiä ajalle sinne, jotta menis aika nopeasti! Melenalla alkaakin olla kohta tositoimet edessä, jos täällä käyt niin tsemppiä tulevaan! b=)d

ventti+viuhti 16+3
 
heips kaikille...

Täällä vielä kärvistellään supistelujen takia, joista ei tapahdu alapäässä sitten yhtään mitään... Kuten esikoisestakaan ei omat supparit riittäneet synnytykseen...
Kävin taas jälleen äippäpolilla seurannassa torstaina, jolloin lekuri totesi että vauveli olisi n4kg ja äiti lantiostaan kaponen... Kysyivät että jäänkö heti sisälle, mutta kun oli vielä asioita hoidettavana niin meen maanantaina sitten käynnistykseen...

Täällä oli juttua turvakaukaloista ja vaunuista, ite ostin babytownista tako fastrider merkkiset vaunut ja kaukalon, koska niiden yhteen sovittamiseen ei tarvii mitään adaptereita vai mitä ne nyt oli... Ja hintakin kohtuullinen emmaljungaan esim. verrattuna... Ja takuakin sain 2 vuotta...

Maanantai hui se on jo ylihuomenna, enpä ole ennen odottanutkaan maanantaita näin paljon... Palailen sitten kertoilemaan miten meni...

Mahankasvatus voimia kaikille!!!!

Melena 39+1
 
Hui Melena, sulla on sit huomenna edessä urakkaa! Iso tsemppi! :D

Täällä on ehkä tuntunut eilen ekat liikkeet, varmaks en mene sanomaan, mutta en kyllä keksi mistä muustakaan olis ollut kyse. Tänään en oo havainnut vastaavaa, mutta eiköhän se tästä... istukka on kuulemma edessä, joten turha kai sen suurempia vielä odotellakaan, kun viikkoja on tänään vasta 16+6. Jännää silti, ihanaa kun tulee taas jotain uutta 'viestiä' tuolta masuasukilta - ainakin tässä vaiheessa kun liikkeet on vaan keveitä hipaisuja. :whistle:

Sit tarttis lähteä tuonne ulos tuuleen ja sateeseen, joella varmaan tuulee niin ettei pystyssä pysy. Ja noi vedenpitävät ulkoiluhousutkin mahtuu melkein päälle, mistäköhän löytäis henkselit tähän hätään. :headwall:

v +v 16+6
...viikot paukkuu taas kohta :heart:
 
Mä voisin tulla tänne vilkuilemaan =)

Asustellaan perheen kanssa Kaarinassa ja meille olis nyt ilmeisesti tulossa kolmas lapsi kesäkuussa :heart: Ennestään on kaksi poikaa: 1v3kk ja 3v2kk. Eli sama ikäero tulossa taas näille kahdelle nuorimmaiselle mitä edellisillä on.
Lasketusta ajasta ei ole tietoa, koska mulla vasta kerkes alkaa kuukautiset tuon edellisen pojan imetyksen jäljiltä. Mutta eiköhän tuo sitten ultrassa selvinne =)
 
Melenalle onnittelut ja voimia huomiseen koitokseen! :flower:

Ninniliina tervetuloa joukkoon :)

Ja ventille onnittelut ensimmäisistä liikkeistä :) Ekat liikkeet on ihania, kun tulee jotenkin todellisempi olo, että siellä masussa oikeasti on jotain..Mulla oli ekoihin liikkeisiin asti sellainen olo etten millään uskonut, että oon raskaana, vaikka ultrassakin oli käyty jne, mutta ensimmäisten hipaisujen jälkeen raskaudesta alkoi tulemaan jotenkin todellisempi :D

Täällä viikot poksahteli perjantaina ja pikkuhiljaa alkaa loppusuora häämöttää...

Fistik ja PikkuPrinssi 30+2
 
Haudi taas!

Henkselit löytyi ja kuivana säilyin, vaikka tosiaan joen tienoilla tuli vettä vaakatasossa. :kieh: Tuli ihan reipas olo tuolla käpytellessä, vaikkei vauhti päätä huimannutkaan.

Tervetuloa Ninniliina, ja onnea plussauksesta! Laitankin sut samantien listalle.

Vielä kiitos Fistik onnitteluista, mulla oli kans jo ihan epäodellinen olo, et onko tuolla mitään toimintaa tuolla mahassa. Kyl tuo pallo tuossa on paisunut, ja huono olo tulee yhä heti jos pääsee maha tyhjäks, mutta silti jotenkin epätodellinen olo. Tulis vaan lisää niitä hipaisuja, niin olis varmempi ja todellisempi olo. Kun ei näköjään usko ellei omin silmin näe ja nahoissaan tunne. :D Viikon ultran jälkeen on ihan ok, ja sit taas alkaa epäilyttää.

Hyvää loppukiriä myös Fistikille! Ei enää montaa viikkoa... joko jännittää, vai ootatko vuodenvaihdetta enemmänkin malttamattomana?

Oottekos muuten käyneet äänestämässä jo? Itse oon kahden vaiheilla, kun tuntuu hieman hölmöltä mennä, kun ei asuta enää Turussa kuin ehkä pari kuukautta. Ja sit taas toisaalta... ehkäpä menen tiskaamaan ja mietin samalla. :LOL:

v+v 16+6
 
Kyllä mä aika malttamattomana jo odotan..alkaa vähitellen tää maha ahdistamaan, ei saa yöllä nukuttua ja hengästyy pienestäkin kun kohtu painaa keuhkoja ja en mistään löydä sopivaa takkiakaan tälle mahalle... Mutta ei kai tässä vaiheessa pitäis vielä valittaa, kun tää olo tästä varmasti pahenee vielä. Jos vielä muutaman viikon yritän pysyä hiljaa ja sitten joulukuussa alan valittamaan :D Loppujen lopuksi tää aika on kyllä mennytkin nopeasti, tuntuu että vastahan mä sen plussatestin tein :)

Mä en saanut aikaiseksi äänestettyä..Täytyy myöntää, että mä en ole vielä koskaan käynyt äänestämässä :ashamed: Tällä kertaa aioin mennä ensimmäisen kerran äänestämään ja ehdokaskin oli valittuna, mutta kun satoi koko päivän niin ei huvittanut lähteä sateessa äänestyspaikalle kävelemään...

Fistik ja PikkuPrinssi 30+3
 
Multa jäi kans äänestys väliin, en jaksanut yksin lähteä, eikä sit jaksanut ihan niin paljoa kiinnostaa kun ei tosiaan enää kauaa täällä asuta. Ja uuteen kotikuntaan ei vielä päässyt. :)

Olipas mukava aamu kun oli just kelloja siirretty! Melkein valoisaakin kun töihin asti pääsi, eikä edes satanut mitään.

v + v 17+0
 
Kävin jopa äänestämässä=)Oli hyvä ehdokas joka oli meillä ajanut kuntalisä-juttuja sun muita mallikkaasti.Olihan siinä pakko oma ääni antaa.

Öistä ei tahdo tulla mitään kun saa ravata koko ajan vessassa=(

milky 14+3
 
Melenalle paljon tsemppiä tämän päivän koitokseen!!!

ventille onnea liikkeistä! Ne ekat on ihana tuntea.

Mä tunsin eilen ekan kerran masun päältä kädellä Sintin potkut ja mies tunsi tänä aamuna. Sintti on nimittäin todella räväkkä pikkuihminen, protestoi kaikesta ja voimakkaasti. En saisi nukkua kylkiasennossa, en istua vähänkään etukumarassa (tai edes suorassa) tai muuten alkaa hirmuinen potkunyrkkeily, joka laantuu heti, kun asentoni on Sintille mukava :D .

En käynyt minäkään äänestämässä :ashamed: . Olis ollut hyvä ehdokas, mutta lapsi on kipeänä ja meidän olis pitänyt käydä erikseen autolla äänestämässä (oli 7 km matkaa), keli aivan kamala, niin mulla jäi väliin. Mies kävi, joten eiköhän meidän perhe äänestänyt yhdellä äänellä aivan riittävästi.

Iines ja Sintti 21+2
 
Tuttua hommaa milky! Tosin viime yönä säästyin, mutta illalla kävinkin varmaan 5-10min välein pari kertaa... on tää kyl, ja ymmärtääkseni vessassa ravaaminen ei tule ihan heti helpottamaan. Muuten mulla on ihan säännöllisesti kerran yössä vessa ja evästauko, mikä on tietysti huisin mukavaa, kun muutenkin saa herätä ennen viittä.

Ollaan saatu jo seinien väri päätettyä, nyt vaan tarttis löytää se just oikea ja täydellinen tapetti. :D Juu, että onnea vaan siihen yritykseen... olis kyl hyvät mahkut päästä tän vuoden puolella muuttamaan, jos vaan sais nämä pintamateriaaliasiat valittua ja hankittua.

Lauantaina oltiin moikkaamassa 3,5kk vanhaa tytteliä, hänpäs olikin oikein aktiivinen ja tarkkaili kaikkea silmät pyöreinä. Oikein suloinen. :saint:

Ja TAAS töitä pukkaa, just mä viime viikolla tein töitä... :LOL:

v+v 17+0
 
Pakko vielä kommentoida tuota pissillä hyppäämistä. Ei helpota, ei. Kun luulee alun helpottavan, niin eikös vaan vauva ala potkia rakkoa ja kohtu ala painaa rakkoa kasaan. Se täyttyy paljon pienemmästä määrästä ja oikeesti edes kauppareissua ei pysty tekemään ilman veskissä käyntiä. Tai siis näin mulla oli esikoisen aikaan. Viimeiset viikot oli kauheet, kun janotti paljon (oli kuuma) ja veskihätä iski n. puolen tunnin välein. Niin ja kun lantionpohjalihakset oli löystyneet, niin pidättää ei pystynyt kovin pitkään vaan oli kiireesti etittävä vessa tai muuten olis lirahtanut pöksyyn. Eli tämmöinen lähitulevaisuus.... :eek:
 

Yhteistyössä