Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Moi tinni :wave: tervetuloa tännekin.

Orvokki ei siin mokomassa kaavakkeessa ole sellast kohtaa mihin merkataan se, että haluaa edellisen lapsen mukaan sen rahan - ei ollu ainakaan viimeks kun pari vuotta sitten sitä täyttelin. Viimeks taisin jättää kokonaan merkkaamatta ja sitten Kelasta soitettiin perään, et mitäs sä nyt oikeen meinaat...

Kuntalisästä oishan se eri kiva juu. Kaarinaan ei ainakaan sen toivossa kannata muuttaa :| Mä tykkään tosi paljon asua täällä ja esim. neuvolaan oon ollu tyytyväinen. Mutta päivähoitotilanne täällä on ihan katastrofaalinen. :headwall: Kuna on houkutellut lapsiperheitä oikein urakalla, mutta päivähoidon kapasiteetti ei ole enää pitkään aikaan ollut riittävä. Yksityisenhoidon kunnallinen tuki on taas niin pieni, että sitä ei voi edes ajatella. Turussa se on esim. 2x Kaarinan maksaman summan suurunen.

Siis oikeestiko kaikki yli 25 ensisynnyttäjät joutuu sokerirasitukseen :eek: Jopas on.
 
Metsälauha;mua vaivas kanssa väsymys ja kävin otattaan hempankin siks ekstraa,valitettavasti oli 138 ja ekalla kerralla oli ollut 132 joten raudan puutteesta ei voinut olla kyse=(.Olisi ollut niin helppoa lisätä sitä,mutta nyt ei kuulemma auta kun levätä!

Ja tervetuloa tänne korpeen=)Täällä maksetaan ensi vuoden alusta kuntalisää!!Jippii=)
 
Metsälauha: Me asutaan korvessa, tai siis "korvessa". Haja-asutus alueella mut Turkuun on matkaa vaan 13 km. Korveksi mä luokittelen siksi, että joudutaan kulkemaan soratietä kotiin eikä omalla tiellä ole katuvalaistusta. Lenkille saa siis lähteä taskulampun kera. Ja Liedossa saa kuntalisää, mikä on kyllä aika kiva juttu :) . Päivähoitoonkin oon erittäin tyytyväinen, saatiin paikka nopealla tahdilla ja vielä läheltä kotia.

Mitäpä muuta... Flunssa jatkaa kiusaamistaan. Huomenna oon menossa työterveyteen, kun tämä järjetön tukkoisuus on jatkunut jo 9 päivää. Masussa voidaan ihan hyvin. Kova poika jumppaamaan, kun masu tärähtelee potkujen voimasta. Sit kun viikkoja on 30+ niin todennäköisesti masu heiluu puolelta toiselle, kun kaveri vetää aerobicia :D .

Tyksissä kävin rakenneultran jatkossa mut eipä tuo kohtelu ollut kovin kummoista toisellakaan kertaa. Lääkäri ultrasi sydäntä melkein koko ajan, tokaisi, että täytyy luovuttaa kun ei näy, en voi sanoa varmaksi että sydämen rakenteet on kunnossa, kun ei niitä näy. Sit varmaankin vauva kääntyi, sillä ultraaja valpastui, katsoi vielä kerran ja mutisi opiskelijalle (tälläkin kertaa mukana oli opiskelija) jotain. Kaverini oli ultrassa tukenani, sillä mies ei päässyt paikalle ja jopa kaveri oli kummissaan, kun mulle ei jälleen kerrottu mitään. Kaveri sit sanoi sisukkaana tyyppinä, että saisko ton äskeisen selkokielellä suomeksi :whistle: . Lääkäri oli vähän nyrpeänä mut ilmeisesti ne sydämen rakenteet on sit kunnossa. Ihme hommaa siellä Tyksin äitipolilla.

Jaahas, kello on niin paljon, että saa livistää kotiin. Ihanaa, mies palaa työmatkalta joten saan ottaa tämän illan rentoutumisen kannalta :D .

Iines ja Sintti 22+5
 
milkystern: Lieto maksaa 100?/kk alle 3-vuotiaasta lapsesta ja 40 ? jokaisesta alle kouluikäisestä sisaruksesta. Eli meidän perheeseen saatais 140 ?/kk lisää kotihoidontukeen. Ihan mukava lisä, kun Turussa asuessa en saanut ollenkaan lisää :| .
 
milkystern: Tuo 200? on todella hyvin :) . Kyllä sillä kelpaa olla hoitovapaalla.

Katotaan nyt pystynkö olemaan kovinkaan montaa kuukautta vanhempainvapaan päälle kotona. Yhden lapsen kanssa ja pienellä asuntolainalla se vielä onnistui mut kahden lapsen kanssa ja suurehkolla lainalla voi olla ettei kauan voi kotona olla. No, mä oon tarkoituksella säästänyt sitä varten, että voin olla hoitovapaalla ja sit säästöistä voidaan ottaa lainanlyhennykseen rahaa. Voishan sitä tietty olla lyhennysvapaalla jokusen kuukauden, eihän se loppujen lopuksi niin paha ole.

Mä kävin lääkärissä, kun tämä flunssa ei ala helpottaa. Mulla on kuulemma poskiontelotulehdus JA alkava korvatulehdus. Kuinka noloa, lastentauti :ashamed: . No, pitänee lähteä kotiin huilaamaan. Pari työasiaa pitää hoitaa alta pois ja ehkä puoleen päivään mennessä olisin valmis :| .

Iines ja Sintti 22+6
 
Iines;raskauden alussa harmittelin kun kuntamme ei maksanut sitä.Mutta kuntaliitoksen myötä tuli tämäkin herkku meille joten totesin heti että mahdollisuudet jäädä kotiin paremmat.En varmaankaan silti kovin pitkäksi ajaksi jää,mutta ainakin niin että katson rauhassa työkuviot uusiksi sitten.

Onhan se niinkin etten isäntää viitsisi raha-asioilla rasittaa;eli että hän joutuisi melkein kokonaisuudessaan lainat yms maksamaan.Minä kun en oikein osaa olla "toisen elätettävänä" .Vaikkakin tuosta jo kertyy melkein 500? brutto plus lapsilisäkin vielä.

Jos sitä olisi (äippäloma päättyy tammikuun loppuun jonka päälle kkden loma) vaikka syksyyn asti kotona,koittaisi vähemmälläkin rahalla nauttia kesästä ja lapsesta.Huh..mikä vuodatus!

Milky tänään tasan 16 eli kuukausi menee vaihtoon myös=)
 
Hejsan pitkästä aikaa!

Tuolla näytti olevan tapaamista huomenna päivällä Turkulaisten äitien kesken, odottajatkin lienevät tervetulleita: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1147641,75

Tapaaminen on siis 11.11. klo 11 Kupittaan paviljongilla. Itse en ole menossa, koska olen töissä. Aattelin silti mainostaa, jos jotakuta kiinnostaa ja pääsette paikalle, ainakin meidän loppusuorilla olijat!

v + v 19+0 :heart:!
 
Heips,

Kuinkas turunseutulaisten isänpäivä meni? Meillä lahjottiin isää, herkuteltiin possun sisäfileellä ja jälkkärinä sitruunatorttua :p . Iltapäivällä siirryttiin miehen isää ja pappaa tervehtimään ja siellä melkein loppupäivä menikin. Omaa isääni kävin onnittelemassa jo viikko sitten.

Raskaus sujuu ihan ok, Sintti potkii ja kasvaa. Itseäni hiukan ahdistaa tämä masun malli, se kun työntyy tasan eteenpäin eikä leviä sivulle. Edessä siis on hankala pallo, joka on aina tiellä ja taipuminenkin on hankalaa. Niin ja puhumattakaan töissä istumisesta. Saan olla haarat levällään jotta masu tippuu väliin ja siitä huolimatta joudun olemaan takakenossa ja näpyttelemään näppistä jostain kaukaisuudesta :/ . Mä en halua edes miettiä millainen olo mulla on tammikuussa, joka täytyy vielä kokonaisuudessaan jaksaa töissä.

Töistä puheenollen, jos joudutte töissä tekemään raskaita hommia kuten nosteluita yms. niin saatteko muilta apua? Joudutteko pyytämään sitä vai tarjotaanko ihan ilman pyytämistä? Mulla on jonkin verran raskaiden laatikoiden kantamista ja nostamista mutta en vahingossakaan saa apua niihin hommiin :( . Joudun erikseen menemään pyytämään apua joltain mieheltä (täällä on päivittäin jopa yksi mies paikalla) joka suhtautuu asiaan hiukan nihkeästi. Eniten ärsyttää se, että jotkut ihmiset saattaa tulla mun luokse ja ilmoittaa että pitäis vissiin hakea se iso paketti tuolta postituksesta eivätkä edes ota huomioon mun raskautta ja sitä ettei oikeesti sais nostella kovin painavia juttuja :eek: . Siinä tilanteessa aion kyllä jatkossa avata suuni ja sanoa, että sori, voisitko hoitaa sen itse tai pyytää joltain toiselta apua.

Eipä tässä muuta valituksen aihetta ;) . Taidanpa jatkaa töitä. Hyvää viikon alkua kaikille!

Iines ja Sintti 23+2
 
Joo..näin se vko alkoi taas.Vaihteeksi siraslomalla.On paha töissä nostella 50kiloista tyttöä kun ei paikat kestä.Joten ensi alkuun viikko tai kaksi ja sitten kattellaan.Lääkärille sain ajankin vasta keskiviikolle=(
 
Heipsan taas,

vitsit kun nukuin neljä tuntia viime yönä, ei oo yhtään työtehoseura täällä... kaikkea muuta tekis paitsi töitä. :ashamed: Onneks viikonloppuna sai muuten nukuttua paljon, ni ei oo ihan kuollut olo.

Nostamisesta, mun ei pahemmin tarvitse nostella töissä. Oppikirjoja joskus tarvii kanniskella luokasta toiseen, mutta silloin pistän opiskelijat hommiin. ;) Muuten oon samassa työhuoneessa kolmen äijän kans, joten nostoapua kyl löytyy.

Viime viikolla kävin rautakaupassa, ja siellä pyysin ihan suoraan myyjän auttamaan, se nosti mulle laastisäkin kärryyn, ja tuli mukana nostamaan sen kärrystä autoon. Mä en ollenkaan rupee riskeeraamaan. Talotyömaalla oon vaan kantamatta, kyllähän se tuota miestä rasittaa (vaikken nyt normaalistikaan mitään suuria kuormia pysty kantamaan), mutta semmosta se nyt on.

Milky, sulle jaksamista työkuvioihin! Mä heti kaivoin tietoa verkosta sun kuntalisäjuttujen inspiroimana, mutta eipä meidän tulevassa kotikunnassa ainakaan vielä ole moista herkkua. ;) Käsittelyssä on ollut, ja taas ensi vuodelle ilmeisesti ainakin asia käsitellään. Lopputuloksestahan ei sit etukäteen tiedä.

Isänpäivänä meillä oli mun isukki ja isoveli raksa-apulaisina, siellä sit nautittiin isänpäiväpullat ja kahvit ohessa. Miehelle hommasin ennakkoisänpäivänä kunnon tietokirjan odotusajasta ja hiukan sen jälkeisestäkin. Isien oppaat oli must jotenkin aika huonoja, toi oli ainoa opus, jossa oli oikein kunnolla ihan raakaa faktaa sillai kun meidän tuleva isi tykkää.

Talo edistyy oikein hienosti ahkerien apulaisten ja sitäkin ahkeramman päätekijän toimesta, ja nää työt ei tätä vauhtia ollenkaan, joten *laittaa palstan pois ja avaa wöördin...* Blaah.

v+v, viikot paukkuu: 19+0,
enää viikko puoleen väliin ja hiukan yli rakenneultraan. Jännittää.

P.S. Viuhdin meuhkaaminen alkaa olla jokailtainen tapahtuma, nukkumaan mennessä sieltä aina jotain tuntuu. :D
 
huh mikä ilma!!! en viitti lähtee ees roskia viemään ku tuulee ja paukkuu niin, et katto kolisee.

isänpäivä meni kolmestaan poikien kanssa; mun miehellä on aina töitä sunnuntaisin Hesassa ja siin menee sit koko päivä - toivottavasti sais ens vuoden alusta täältä töitä ni ei tarttis ajaa Hesaan useita kertoja viikossa :)

tapaamisista tuolla on sellainen kerhokin kun "Turun seudun plussalaiset" :wave: :wave: Kerhon perustaja on Nytkypylly ja häneltä saa yv:nä salasana (laittakaa nikki hakuun niin pääsette lähettään yv:n )

ventti voi ihana! mä niin odotan niitä ekoja liikkeitä :heart: :heart: kun ensin aattelee mahan kuplivan ja sit tajuaakin, että sehän onkin vauva joka siellä kutittelee. Kakkosen raskaudessa oli jo vko:lla 12, että ei kauheen kauaa välttämättä joudu oottaan (kunhan nyt tietäs, että millä viikolla tässä edes mennään... )

nostamisesta mun edellisessä työpaikassa työkaverit vahti tosi tarkkaan, eikä antaneet nostaa mitään :D Välil vaan kävi niin, että meit oli kaks raskaana olevaa töissä ja asiakas tuli hakeen jotain huonekalua. Oli itse asiassa kiva sanoa, että niin mielelläni nostaisin, mutta kun en voi millään :saint: :saint: (kaikella rakkaudella, mut asiakkaat oli joskus aika kusipäitä )

Milkylle jaksuja. Huilit rauhassa nyt vaan! Niin se vaan tuppaa usein menee, et raskaana kun joutuu jostain syystä saikulle, ni harvemmin siit ihan työkuntoseks ennen mammalomaa palaa. Muista, että se masukki ja sinä olette nyt tärkeimmät!
 
Ilmat vaan paranee! Vettä näyttää lentävän ulkona vaakatasossa. Kurkin äsken että yön aikana on lasten hiekkaämpäreitä levinneet pitkin pihaa, ainakin yksi on lammessa ja pyörät ovat kaatuneet. En kyllä lähde korjaamaan niitä paikoillleen tuohon ilmaan. Valitettavasti tänään on pakko lähteä hakemaan rokotus pienemmälle tytölle ja sitten mennään samalla reissulla uimakouluun. Ja bussilla ollaan liikkeellä, tietenkin :| . Onneksi mies vie autolla isomman tytön hammaslääkäriin ja hakee meidät uimasta sitten illalla.

Nosteluista minä joudun kyllä töissä nostelemaan, eikä siihen yleensä ole apua saatavilla kun olen yksin hommissa. No, nyt olenkin sitten saikkarilla supistusten takia. Kuun loppupuolella kokeilen sitten vähän kevyempiä hommia, mutta ei niissäkään nosteluista kokonaan eroon pääse. Toivottavasti kuitenkin homma sitten sujuu.

Isänpäivä sujui aika tavanomaiseen tapaan. Aamulla lahjottiin isää itse tehdyillä korteilla ja isolla pinolla eri merkkisiä kalsareita (se on tyttöjen vakioisänpäivälahja, ja joukossa on oltava ainakin yhdet punaiset kalsarit), lisäksi annoin vanhan talon remontointiin liittyvän kirjan. Päivällä syötiin hyvin ja kahville poikkesi omakin isä. Ihan mukava päivä omasta mielestäni. Oli ihanaa olla koko päivä kotona, se on harvinaista meillä, aina tuntuu olevan jotain menoa.

Iines pikaista paranemista! Toivottavasti sopiva lääke on löytynyt.

ventti eikös olekin ihanaa kun ne liikkeet tuntuvat! Itse ihastelen niitä joka ilta nukkumaan mennessä.

Metsälauha & Pyry 22+6
 
Moikka!

Ensikertalainen (ja varmaan myös ainutkertalainen) Kaarinasta, plussasin viime viikolla enkä ole edes neuvolaan vielä varannut aikaa.

Pahoinvointi on kauhea ja vyötärö turvonnut niin että housut kaikki kiristää.

Heinäkuussa ilmeisesti olis laskettu aika, sitä odottelen kuin kuuta taivaalta:)
 
Moi iiris :wave: Missäpäin Kaarinaa asutte? me asutaan Piispanristillä :)

Meillä kaatu viime yönä puu kadulla sähkölinjan päälle. Ei ollu tosin meidän linja kun ei sähköt menny. Katu oli onneks siihen mennessä raivattu kun aamulla lähdettiin, sillä se puu oli tukkinu sen koko kadun yöllä. Riittäis jo tää sade ja tuuli!!! |O
 
Tervetuloa iiris! Lisäsin sut etusivullekin. Kiva saada myös lisää ikätovereita, meitä on nyt sit jo iiris, milky ja mä ainakin vuosikertaa -77 ja esikoista odottamassa!

Tänne ilmoittautuneita Turun seutulaisia on nyt 23. :flower: Tosin epäilen, että melena on jo jakaantunut (jos juniori on suostunut tulemaan ulos), myös johannajaa lienee vauvautunut ja aika loppusuorallahan siellä on muutama muukin, Orvokki80 ja petite-te etunenässä. Mukavaa, kun on eri vaiheissa olevaa porukkaa! Saa esimakua tulevasta ja pääsee jakamaan suurta viisauttaan *:whistle: mitä se on...* alummassa oleville.

Tuossa oli hetken jo melkein valoisaa eikä edes satanut kun kävin lounastauolla, eilen kyl meinasin huuhtoutua Aurajokeen kotimatkalla, hyi olkoon mikä keli! Tää on tää marraskuu... vaikka olenkin tämmönen marraskuun lapsi, niin en kyl silti tykkää yhtään. No, ens viikolla rakenneultra, se tähtäimessä eteenpäin!

Zuizau!
ventti + viuhtova viuhti 19+1
 
heips!
eipä mitään ihmeellistä. hieman mietityttää on joulukuun alussa kesäteatterin 30v pippalot että mahtuuko juhla vermeet vielä päälle silloin. toivottavasti uusia ei olis ny varaa ostaa.

täällä on mukavasti saman ikäisiäkin... mä olen kyllä vuosimallia nuorempaa. eli 78 ja tulossa kolmonen,.. etkös sinäkin ninniliina oottanu kolosta ??? pitänee sitte samaan syssyyn myös pyytää anteeksi näitä mun kirjoitus virheitä. mulla on lukihäiriö ja mulla se vaikuttaa just esim. näoppiksellä kirjoittamiseen. joten sekaan hyppii älyttömästi vieraita kirjaimia ja monesti riippuu ihan päivästä kuinka monta virhe lyöntiä tulee.

voimia viimemetrejä kiriville.

tinni ja jölli 9+6
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille! :flower:

Kirjoittelenpa tännekin välillä kuulumisia, vaikka ei mitään uutta ihmeellistä oikeastaan olekaan. Nukkuminen alkaa menemään entistä tuskallisemmaksi ja lonkkia särkee yöllä ja nyt on alkanut myös selkäkipu vaivaamaan..valivali :)

Eilen oli neuvola ja kaikki kunnossa, raivotarjonnassa pikkuinen edelleen siellä loikoilee ja sf-mitta jatkuu samaa linjaa keski- ja yläkäyrän välissä. Sain myös ajan neuvolan synnytysvalmennukseen, mutta aika viime tippaan se menee...Ensimmäinen käynti olisi 8.12 ja toinen 15.12. Siinä 15.pvä viikkoja on jo 37+3 (ultran mukaan laskettuna 38+2). On kaikki ainakin tuoreessa muistissa :D Pitäisi vielä varata se tutustumiskäynti Tyksiin, jospa sinne pääsisi hiukka aiemmin... Miehen ainakin olisi hyvä päästä sinne tutustumaan, kun sillä on mua suurempi stressi siitä miten kaikki toimii siellä sitten... Toinen paniikissa miettii että tuleeko joku mut sit pyörätuolilla ovella hakemaan kun sinne mennään ja onko siellä synnytyssalissa toinen sänky jos hän pyörtyy :LOL: Mun mies on ulkomaalainen ja hänen kotimaassaan on tapana, että mies ei tule mukaan synnytykseen, vaan odottaa jossain ulkopuolella, niin sen takia kaikki on hänelle niin outoa.. Mies ilmoitti mulle jo ennen kuin edes raskaana olin, että kun joskus lapsia saadaan niin hän ei synnytykseen tule, mutta mahan kasvaessa itse muuttikin mielensä ja nyt on kovasti tulossa mukaan :)

Vaunut sain tilattua viikonloppuna ja nyt alkaakin kaikki hankinnat olemaan tehtynä muutamia pikkujuttuja lukuunottamatta. Voi tulla pitkä loppuajan odotus kun kaikki alkaa olla valmiina ja äitiyslomakaan ei ole vielä kerinnyt alkaa :D

Fistik ja PikkuPrinssi 32+4
 
Joo: olen tosiaan vuosimallia -79, eli tämä kolmas lapsonen syntyy aika sopivasti 30v. synttärilahjaksi :D (omat synttärit heinäkuussa)

Fistik mulla oli kans aikoinaan synnytysvalmennus ihan loppumetreillä. Kun viimisestä valmennuksesta lähettiin kotiin, niin synnytys alkoikin pikkuhiljaa käynnistyä. Seuraavana aamuna meillä oli sitten pieni nyytti kainalossa :heart: Tais poitsu haluta varmistaa, että vanhemmat saa kaikki opit :LOL:
Ihana tuo sinun miehesi! :D Ja tosi hienoa, että haluaa lähteä mukaan, vaikka ei olekaan heilläpäin tapana.

Jaksuja loppumetreille itse kullekin siinä vaiheessa olevalle :wave:
 

Yhteistyössä