Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Jees, tapetit olkkariin ja ruokailutilaan ostettu eilen! Jipi-jipi-jee! Ja laatat tuli eilen! Ja tänään tulee laatoittaja tutkailemaan tilannetta. Hiukanko hienoo!

Sit vielä tulevan työhuoneen, josta tulee ekaks makuuhuone, tapetit tarttis valita. Ja tietty ne tarttis kaikki saada paikoilleen kans... :D

Oli pakko tulla hehkuttamaan... :saint:

ventti
 
Oih, hienoa ventti! Mun mielestä talo alkoi näyttää talolta vasta sitten, kun pintamateriaalit oli paikassaan. Teillä se on jo hurjan lähellä :) !

Me hätäiltiin eilen ja käytiin rakenneultrassa yksityisellä :ashamed: . Mies on työmatkalla silloin, kun sain sen jatkoajan Tyksiin enkä halunnut mennä sinne yksin, jos vaikka kuulen huonoja uutisia. Menimme siis omalla rahalla rakenneultraan ja kokemus kyllä kannatti. Ja mielenrauhasta tuli maksettua kuitenkin pieni summa. Vauvalla kaikki ok :) . On vaan 6 päivää nuorempi, kun mitä laskennalliset viikot. Katsoin eilen esikoisen aikaisesta äitiyskortista ja yllätys yllätys, esikoinen on ollut täsmälleen samalla tavalla 6 päivää nuoremman kokoinen, kun mitä LA:n mukaiset viikot. Taitaa veljekset ;) olla aika samanlaiset.

Iines ja Sintti 21+5 (20+6?)
 
Ihanaa Iines, ja onnittelut! :flower: Upeeta, että kaik on kunnossa, ja aika hauskaa, että tollai menee samalla tavalla just se 6 päivää molemmilla.

Täältä on taas muut turunseutulaiset kadonneet, onkohan syysväsymystä ilmassa vai mitä... B)

Melena, tääl on oltu peukut pystyssä, toivottavasti kaik on mennyt hyvin ja oot siellä jo nyytti sylissä! :heart:

Ja oikein hienoa torstaita kaikil, kohta on perjantai, ja sit päästäänkin jo viikonlopun viettoon! Lupasivat oikein viikonloppukelejäkin... not!

ventti + viuhti 17+3
 
Mukavaa Iines että kaikki on hyvin!

ventillä on meneillään se minun mielestäni hauskin vaihe talon rakennuksessa, aivan alun suunnittelua lukuun ottamatta. Nytkin tekisi mieli vähän vaihtaa eteisen väritystä.

Voipi olla että tulen seuraavan viikon ajan roikkumaan täällä palstoilla kiusaksi asti kun jouduin sairaslomalle supisteluiden takia. Ei tässä sitten kotonakaan oikein paranisi riehua, joten taitaa eteisen väritys jäädä uusimatta.

Metsälauha ja Pyry 21+1
 
Kiirettä on ollut.Ja kun kotona olen niin en ole jaksanut hirveästi ees konetta avata.Sohvalla möllöttänyt.Keskivkona hain itselleni vähän juhlavaatteita ja samalla käytiin kattoos vaunuja ja sänkyjä.

Vaunut taitaakin olla aika selkee homma.Crescentin vaunut ne olla pitää.Aluvanteet ja kaikki :LOL:

milky tasan 15
 
Mä en jaksais enää yhtään tota taloa odottaa... on sitä niin hitaasti ja vartaasti tehty. :ashamed: Onneks ollaan tässä vaiheessa! Olis varmaan mukavampi vaihe jos pystyis vielä enemmän osallistumaan ja itse tekemään, mutta nyt muut vaan tekee ja mä oon yksin kotona illat ja viikonloput, aika ankeeta. Ja väsyttää ja ankeuttaa vielä toi pimee ja sateinen kelikin. :'(

Mutta, mutta, tänään olenkin lähdössä vanhuksia ja isoveljeä moikkaamaan, täytyy kokeilla pääsiskö äiskän kans vähän ostoksille äiskän laskuun :D Vois piristää... ;)

Löytyikös Milky jotain edustusvaatteta juhliin? Mä kävin kans viime perjantaina ostamassa hiukan siistimmät housut, ettei tarvi joka paikkaan mennä noilla farkuilla. Ne kun on ainoat kun meni päälle...

ventti 17+4
 
Iines79 hyvä että kaikki oli kunnossa ja onnittelut pojasta :heart:

Syysväsymystä taitaa olla ainakin täällä.. :wave: Tai sitten tää jatkuva väsymys johtuu edelleen alhaisista hemoglobiineista. Yksi kuuri jo takana ja toista ei enää huvittais syödä. Kotona löhöän päivät pitkät ja minnekään ei jaksais lähteä.. |O Reilu 3 viikkoa ja sitten alkais virallisesti äitiysloma :) Nyt jo tää koko syksy on kyllä ollut aikalailla lomailua, kun ei ole töitä ollut. Viikko sitten soitin työkkäriin uusiakseni työnhaun ja ilmoittaakseni äitiysloman alkamispäivän, niin siellä ystävällisesti todettiin, että ei meidän tarvitsekaan siinä tapauksessa keskustella enempää ja täti toivotti hyvät jatkot ja pyysi ottamaan yhteyttä kun taas työelämään palailen. Kaverilla oli keväällä sama tilanne, kuukausi äitiyslomaan ja työkkärissä pakotettiin vielä vähintään 2 työhakemusta laittamaan, niin olin itsekin vähän varautunut vielä hakemuksia rustailemaan mutta pääsinkin helpolla :p

Mä olen vaatteiden kanssa tuskaillut, kun mikään ei tahdo mennä enää päälle.. H&M:ltä olen parit äitiysfarkut ostanut ja niissä ei se vyötärö tunnu joustavan tarpeeksi mun mahalle enää..Tuntuu että vauva puristuu kasaan :/ Pakko se on kai vielä yhdet äitiyshousut jostain ostaa.

Täällä vauva laskeutui muutama päivä sitten ja nyt on ollut taas hiukka helpompi hengittää, kun ei ole keuhkot ihan kasassa :D Saa nähdä kuinka kauaksi aikaa se helpottaa, kun kuitenkin pikkuiselle tulee vielä aika lailla kokoa lisää.

Fistik ja PikkuPrinssi 31+0
 
Ventti;juu kyllä mä löysin=)Oli vaan hankalaa kun oma mielikuva noistä ei vastannut tarjolla olevia :D

Mä olen miettinyt aika paljon työkuvioita.Äippäloma päättyy tammikuun lopulla ja siihen tän vuoden kesäloma ja ollaan helmikuun lopulla.Työsuhdetta vaan kesäkuun loppuun(ja ennen sitä vielä toinen kk kesälomia pidettävänä).Uskaltasinkohan jäädä ansiosidonnaiselle kotiin lasta hoitamaan sen jälkeen??

milky 15+2
 
Päiviä :D
Lapset päiväunilla ja minä siivoamassa (kuten näkyy :saint: ). Kohta... Kylhän täs viel kerkee. Ihana ilma tuol ulkona!
Esikoiselle eilen kerroin, että äidin mahassa on vauva. Sitä sitten ihmeteltiin ja kirjasta katseltiin kuvaa, että miten se vauva siellä oikeen on... :D Saas nähdä, koska menee kertomaan jollekin ulkopuoliselle, että vauva on tulossa :D Hän myös totesi, että se on pikku-sisko. Jaa-a mä kyllä luulen, että mahassa kasvaa jälleen yksi pikku-mies.
Täällä ei mitään ihmeellistä oo tapahtunu, voin todella hyvin, eikä raskaus oikein tunnu vielä miltään, mitä nyt maha vähän pömpöttää.
 
Hyvää marraskuuta tähänkin pinoon!

Ooo, ens kuussa on jo joulu :) . Nyt pitäis ennen joululahjojen hankintaa keksiä miehelle isänpäivälahja. Olisko kenelläkään mitään hyvää vinkkiä?

Täällä ollaan kauheassa flunssassa. Alkoi jo viime torstaina eikä millään anna periksi. Jos olo ei tästä ala helpottaa, niin pitänee soitella työterveyteen :/ . Nenä on umpitukkeessa ja yöllä herään paniikinomaisesti siihen, kun tuntuu että tukehdun. Tavaraa valuu niin paljon nenän kautta nieluun :x . Oon taas alkanut oksennella, johtuen ilmeisesti juuri tästä flunssasta. Kiva juttu :/ .

äippälomasta/rahasta: Mun pitäis taistella Kelan hakemus kuntoon. Miten se tuntuukin niin ylivoimaiselta. Se on mulla täällä töissä, jossa ajattelin sen täyttää. Lomakehan pitää laittaa sit palkkatoimistoon, jossa täyttävät sen loppuun.

Iines ja Sintti 22+2
 
Maanantaita!

Iines79 pikaista paranemista! Minä saan saman lomakkeen huomenna ja samalla pitäisi palauttaa se sairaalan esitietolomake, en ole siihenkään saanut niitä nimiehdotuksia aikaiseksi. Toivottavasti sen Kelan lomakkeen täyttäminen ei vie yhtä kauan aikaa kuin tämä on ottanut, kai se pitäisi joskus saada eteenpäinkin.

Mulla on maha nyt tullut kunnolla esille. Pari viikkoa sitten ei kukaan olisi uskaltanut tulla kysymään olenko raskaana, nyt ei arvailun varaa jää. Pitäisi ostaa joitain mahan mukavasti peittäviä paitoja. Jos siis jaksaisi lähteä jonnekin niitä sovittamaan.

Fistikille mukavan leppoisaa loppuraskautta. Aika turhaan niitä työhakemuksia olisi tainnut tuossa vaiheessa raskautta täytellä. Hyvä ettei työkkärin täti käynyt turhia nipoilemaan.

Mukavaa alkanutta kuuta kaikille!

Metsälauha & Pyry 21+5
 
Marraskuun alkua kaikille!

Täällä on vatsa jo vähän laskeutunut, mikä aiheutti tuskalliset liitoskivut! Ei tee mieli kävellä yhtään, kun joka askel on yhtä tuskaa. Eipähän tätä tarvitse kauan enää kestää :) Vaikka mulla on kyl jo nyt ikävä tätä mahaa, mies kun ei sit enempää lapsia halua. Hyvä kun sain puhuttua ympäri sen että tää toinen tehtiin.

Mä olin täsä raskaudessa niin laiska/hajamielinen, että menin kelaan puoliks täytettyjen lomakkeiden kanssa ja virkailija sit täytti loput :) Sairaalan esitietolomakkeen vein kans neuvolaan niin, että ei siinä muuta tainnut olla kun pojalle nimi. Terkka sit täytti loput. En ollu ees huomannu erikoisruokavaliota laittaa, mutta onneks se oli senkin osannu täyttää :D

Mä en meinaa isänpäiväks ostaa mitään miehelle, teen vaan jonkun kortin pojan kanssa. Ei sekään oo muistanut mua mitenkään äitienpäivänä:kieh: Joten sen puolesta pääsen helpolla, joululahja on sit asia erikseen. Sen kun keksisi! Tuntuu että sil on kaikki! Ehkä ostan jonkun saunaan liittyvän, kun se niin tykkää saunoa.

Huomenna poksuu täällä viikot! :attn: Enää neljä viikkoa!
Terveisin Orvokki 35+6
 
Orvokki :$ mä näin unta noista kivuista |O Mulla on kaks edellistä laskeutunu tosi aikasessa vaiheessa, josko tää nyt pysyis vähän kauemmin ylempänä... Liitoskipujen lisäks on painanu nimittäin hermoja, josta on tullu tosi "mukavia" kipuja :x
Muuten... meil oli mies kans sitä mieltä, että kaks on sopiva. Kuinkas sitten kävikään :kieh: Ei siinä tarvittu ees mitään suostuttelua: yks lyhyt keskustelu, jossa todettiin olevamme samaa mieltä. =)

Mulla on onneks helppoa sen kelan lomakkeen kanssa: saan saman mitä edellisestä lapsesta.
 
Mulla ei kans taida tulla suuria suunnittelemisia noiden KELAn paperien kanssa, kun opiskelija saa tasan sen minimin, joka muuten on enemmän kuin mun tulot tällä hetkellä. :D

).) Huomenna paukkuu viikot ja itse asiassa kuukaudetkin! :D Pahoinvointi on ollut jo sellaista kerran viikossa -luonteista muutaman viikon, ...jos se tän viikon kerta oli sit mielellään se tän aamuinen..... :x En kaipaa useampia sellasia aamuja. Masu alkaa hiljaksiin tulee uloskinpäin, mutta aika hitaasti. Ihan hyvä, jos pysyy pikkuisena mun maha, niin ei tuu ehkä niin tukalaa oloa. =) Meen tästä nukkuu ku ei näytä olevan mitään järkevää sanottavaa. :p

Laala ja Punkero rv 15+6.
 
Tiistaita! Ja nostelua!

Joksenkin tylsä päivä taas! Mitään en jaksa tehdä vaikka nyt pitäis, kun sain pojan hetki sit jo nukkuu. Liitoskivut senkun jatkuu, onneks eilen iltaa kohden vähän helpotti, nyt aamulla sit taas on on vaivannu. Tiedä sit johtuuko siitä, että nukkuu koko yön samassa asennossa :(

Ninniliina Mä sain kanssa saman kuin aiemmasta äitiyslomasta, mut en sit oikeen tajunnu miten se olis siihen lomakkeeseen pitänyt laittaa. Onneks sattu kerrankin mukava ja palveluhaluinen "kelatäti". Ystävällisesti viel siin odotellessa tarkisti, että onko mulla mahdollisuus vielä parempaan rahaan vai saanko saman. Mä nyt arvasin että sama tulee, mikä ei ole mitenkään huono raha :D

Kyllä nyt on parempi, että hilaan tän pehvani ylös tästä penkistä ja siirryn siivoon(heti tuli potku vatsaan) ;) Ei taida maha asukki tykätä ideasta!

Orvokki 36 tasan!
 
mahtuuko vielä pinoon!!!

tuttuja täällä jo onkin moin ninniliina !!!!

eli tuolla kesäkuisten pinossa minäkin käynyt pyörähtämässä.
la 10.6.09 ja matkalla olisi kolmonen tähän taloon. ennestään pojat 4v 11kk ja 1v 6kk.
ajateltiin että nyt se kolmonen tulee perään eikä viiden vuoden päästä. tähän oli syynä myös mun esikon aikana sairastama raskausaja´n diabetes joka oli niin raju että hoidettiin monipistos hoidolla. kakkosesta sitä ei ollut eli saapi nähä kuinka nyt käy. osuu vaan tuo eka rasitus 15 viikolle juuri tuonne joulun tienoon eli hiukan pelottaa jo näin valmiiksi.

eli siis minusta. olen 30v mies 33v. asutaan paimiossa turkuun siis matkaa noin 30 km. omakotitalossa (135 neliöö), joka vielä kesken. nyt asuttu vähän yli vuosi. autotallista klöytyy neliöitä 70 ja ihan normi omakotitalo alueella asutaan. olen kotona poikien kanssa jonka mahdollisti paimion maksama kuntalisä.

töissä muuten kävisin halikossa eli työnanataja vaihtuu vuodenvaihteessa kuin itsekseen salon kaupungiksi. töihin oli tarkoitus palata elokuussa 2009 mutta nyt lykkääntynee vuodella.

eli näin tinni 8+6
 
Tervetuloa tinni! Kyllä tänne mahtuu oikein loistavasti.

Tosi mukavaa, kun on porukkaa eri vaiheissa täällä. Omassa kuukausipinossa on niitä samassa tilanteessa olevia, mutta täältä saa hiukan eri perspektiiviäkin.

Vakoilin tuolta profiileista, että melenalla on vauvaliimaa oikein urakalla eikä jälkikasvu meinaa millään tulla ulkopuolelle, ja johannajaasta ei ole mitään kuulunutkaan.

Me oltiin eilen neuvolassa, ja kaik on kunnossa, viuhdin syke siellä 150 ja yritti kovasti koko ajan karkuun. :) Muutenkin kaikki ihan ok, joten tästä on taas hyvä jatkaa kohti rakenneultraa kahden viikon päästä. Samalla kertoivat, että uusien ohjeiden mukaan kaikki yli 25 v. ensikertalaiset joutuvat/pääsevät sokerirasitukseen. Aikaa ei vielä sovittu, mutta se siis mulla edessä, vaikkei mitään riskitekijöitä olekaan.

ventti + viuhti 18+2
 
Milky, en tiedä onko joka paikassa sama juttu, mutta ainakin siis ilmeisesti tääl ihan Turku-cityssä. ;) Noistahan on kyl ollut nyt juttua ihan valtakunnan mediassa, miten neuvolat ei tarjoa kaikkia palveluja ja käyntejä mitä pitäis, tiedä sitten liittyykö tämä siihen jotenkin. (?) Toisaalta ihan hyvä et kaikenlaista tarkastetaan, toisaalta mua ei yhtään kiinnostais se 10h paasto ja sokeriliemen kittaaminen yms. :x

v+v 18+2
 
B-7
:wave: minäkin täällä vielä kannan mahaani :whistle: Vaikkei kyllä enää yhtään iske :ashamed:

Eilen kävin ultrassa medisonarissa ihan omarahoitteisesti kun halusin vielä kurkata kohtuun miten sielä kasvetaan.Mukava lääkäri ultrasi ja selosti kaiken kunnolla ja sain jopa 4Dkuvia vaikken ollut sellaista tilannut eikä ottanut extra hintaa niistä.
Painoarvio oli nyt rv 35+3 n.2,4kg eli laskettuna sellainen 3,5kg tai hiukan altakin.Sopii mulle :heart:

Nyt ei vaan muuta kun odottelemaan synnytystä,tässä loppuraskaudessa ei kyllä oikeen oo hohtoa B)
 
Päivää mahakkaille!

Eilen oli neuvola. Kaikki muuten ok, mutta hemoglobiini 94. Rautaa pitäisi siis syödä. Sokerirasitukseen en joudu kun ei ole riskitekijöitä. Perjantaina pitäisi käydä vielä noiden supisteluiden takia lääkärillä.

Voi petite-te mä odotan tota loppuraskautta, kun silloin saa rauhassa kasvatella mahaa kotona eikä tarvi olla öitä töissä. Nyt väsyttää niin järjettömästi. Olen tän viikon ollut sairaslomalla supistusten takia ja kauhistuttaa oikein mennä sunnuntaina taas töihin. Mä en jaksa! No, ehkä se rautakuuri auttaa tähän väsymykseen.

Tänään on ollut taas oikein kaunis päivä. Olin meidän pikkuneidin kanssa pihalla aamusta pari tuntia puuhastelemassa kaikkea kevyttä. Tiedä sitten sainko mitään tehtyä, mutta ainakin saatiin raitista ilmaa. Nyt tekisi mieli mennä nukkumaan, mutta tässä sitä istutaan ja ollaan taustatukena isomman matikan läksyjen teossa. Ruokakin pitäisi laittaa, mutta taidan jättää sen homman miehelle :D .

tinni tervetuloa! Maksaisipa Turkukin kotihoidon tukeen kuntalisää. Jos jostain lähikunnasta löytyisi iso maapala sopivalta paikalta niin rakennettaisiin/remontoitaisiin heti. Yhdeltä omakotitaloalueelta ei ole halua muuttaa toiselle, minä haluaisin korpeen.

Hyvää pyöristymistä mammoille!

Metsälauha + Pyry 22 tasan
 
B-7
Alkuperäinen kirjoittaja Metsälauha:
Voi petite-te mä odotan tota loppuraskautta, kun silloin saa rauhassa kasvatella mahaa kotona eikä tarvi olla öitä töissä. Nyt väsyttää niin järjettömästi. Olen tän viikon ollut sairaslomalla supistusten takia ja kauhistuttaa oikein mennä sunnuntaina taas töihin. Mä en jaksa! No, ehkä se rautakuuri auttaa tähän väsymykseen.
Niin no onhan tuossa puolensa.Mutta kuten täälläkin,supistelee ja vauva painaa kovasti alas ja issias vaivaa ja pitää hoitaa vielä noita 6:tta lasta niin mielellään tästä mahasta jo luopuis B)

Toivottavasti saat kuitenkin levättyä ja hempan nousemaan :hug:
 
Petite-te, sinulla ei varmastikaan niin rauhallista ole kuuden lapsen kanssa, siinä on jo hommaa jonkin verran enemmän kuin mulla kahden kanssa. Ja kyllä se mahakin tosiaan alkaa siellä loppupuolella painaa. Jaksuja sinullekin loppuajalle, paljon ei enää ole jäljellä. Tuo teidän vauvan painoarviokin kuulosti ihan sopivalta, sellaista on mukavampi synnytellä kuin viisikiloista.
 

Yhteistyössä