Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

B-7
Älä nyt ihan vielä ole valmis jakaantumaan Melena.Muutaman viikon kasvuaika olisi oikeen hyvä vauvalle =) Voimia sulle viimeisiin viikoihin :hug:

Itselläkin loppusuora menossa,viikot 30+ ja kaikenmoista krämpää alkanut ilmenemään :p

Me remontoitiin miehen lapsuudenkoti silloin kun odotin esikoista.Sittemmin ollaan laajennettu,alaspäin kellariin :LOL: sitä mukaan kun lapsia tullut lisää.
Ollaan nyt 12v kohta tässä asuttu,paikka on rakas mutta vaihtelu kyllä virkistäisi!Jo siinä mielessä että sais kunnon suursiivon kun joutui/sais muuttaa!
Ehkäpä jonnekin turun lähiseudulle kävisi tiemme...
Mutta ei nyt ajankohtaista,ei!

Vointeja toivottelen kaikille turkumammoille!
 
Huomenta turunseutulaiset!

Meillä on ollut melkoista tohinaa, kun esikoinen täytti 2 vuotta. Sunnuntainaa juhlittiin ja oikeastaan koko viikonloppu meni leipoessa ja siivotessa. Sain sitten pelästytettyä itseni pahemman kerran, kun ahkeroin itseni läkähtymisen partaalle ja lauantaina sain aikaiseksi mojovat supistukset ja kipeät sellaiset. Sen verran pelästyin, että nyt otan iisisti.

Mitäs muuta mulla olikaan.... Lauantaina kävimme tutustumassa Lastentarvikkeessa tuplarattaisiin. Käytetyt kyllä etsimme mut testasimme kyseisen mallin, että miten se toimii ja kyselimme hiukan miten ne toimii meidän maalaisolosuhteissa. Ilmeisesti kyseessä on hinta-laatu-suhteeltaan hyvät rattaat, joten sellaisia varmaankin aletaan metsästää. Ja niin, kyseessä on Emma Jule Twin rattaat :) . Seisomalautaa harkitsin, mutta täti lastentarvikkeessa oli sitä mieltä, että lautojen pyörät on niin pienet ettei se kulje kunnolla soratiellä :/ . Tietty he yrittää myydä aina kalliimpaa vaihtoehtoa mutta kun lautoja katsoimme, niin onhan ne pyörät tosi pienet.

Eipä tässä kummempia, jatkan töitä ja odotan ekaa kahvitaukoa :D.

Iines ja Sintti 17+3
 
Heippa kaikille!

Mä olen nyt ihan tippunut kärryiltä täällä kun vanha kone otti lopputilin ja olin kolmisen viikkoa ilman nettiä..Hurjasti tullut tekstiä ja myös uusia ihmisiä, tervetuloa kaikille :)

En jaksanut ihan kaikkia viestejä käydä läpi, mutta joku ainakin kyseli noista perhevalmennuksista.. Me käytiin miehen kanssa siinä ensimmäisessä, oli ihan mielenkiintoista, mutta eipä siellä nyt niin kovasti mitään uutta tullut, aika pitkälti samoja asioita mistä neuvolassa on ensimmäisillä kerroilla ruokavaliosta "saarnattu" ja mitä raskausajan hammaslääkärissä kerrottiin. Eli ette mielestäni paljosta jäänyt paitsi jos ette päässeet. Viime viikolla ei päästy menemään, mutta huomenna olisi tarkoitus mennä kun aihekin vaikutti mielenkiintoiselta :)

Meillä oli tänään neuvola ja kaikki oli kunnossa, paitsi rautakuuri on aloitettava kun pari viikkoa on ollut kamala väsymys. Pikkuinen on raivotarjonnassa vinossa oikealle päin kallistuneena niinkuin arvelinkin, poitsu kun koko ajan potkii oikean puolen kylkiluita :D Seuraavana onkin sit lääkärineuvola ja sen jälkeen alkaa neuvolakäynnit kahden viikon välein.. Alkaa se loppusuora oikeesti jo pikkuhiljaa siellä häämöttää :)

Fistik ja PikkuPrinssi 26+4
 
Heips,
Mietin että tehdäänkö meille uusi pino vai miten se meni? eikö jossain vaiheessa juteltu tästä? Mutta joka tapauksessa nostan tätä ylös päin.

Eilen oli sokerirasitus saas nähdä miten ämmän käy. Käytiin myös tilaamassa kihlasormukset. Valkokultaset ihan perus rinkulat.
 
Yff täällä taistelen pahoinvoinnin kanssa. Nyt just parhaillaan syön jäätelöä, kun sillä saa ainakin hetkeksi paremman olon. :D
Mekin nyt sitten ilmeisesti joudutaan katsomaan vähän isompaa kämppää. Vuokralla ollaan oltu ja mitään ei olla säästetty, mutta laskettiin että halvemmaksi tulisi silti ehkä ostaa oma. Seurataan nyt hetki maailmantalouden kehitystä ja pankkien lainanannon tiukkuutta (meneekö liian tiukaksi meille...) niin ehkä ens vuoden alussa voitais alkaa kiertelee asuntoesittelyjä. :p Meillä on kyllä mahdollinen takaaja jo lupautunut, jos Liedon Säästöpankki ei harrastakaan enää ensi vuonna täystakauksia... :whistle:
No, onneksi nyt on aikaa viel muutama kuukautta rauhassa miettiä asuntoasioita. Nyt koitan olla lähinnä stressaamatta ens viikon perjantaina olevaa nt-ultraa.... :eek:

Laala ja Punkero rv 11+2
 
Moi pitkästä aikaa.

Tänään oli ultra, ja kaik on hyvin. Viuhdilla on mittaa 73mm ja viikkoja nyt sit 13+3, niskaturvotus 1,4mm. Hauska lekuri oli, ja todellakin osasi asiansa. Oloon ollut vime päivinä parempi, mutta eikös tänään sitten taas 'päässyt' oksentamaan. Tää on niin tätä.

Täytyy varmaan mennä päiväunille kun aamulla tuli taas herättyä nälkäänsä vähän turhan aikaisin. Onneks ei tarvinnut enää ultran jälkeen lähteä työpaikalle...

Uuden pinon vois tehdä, tää on hiukan hämäävän niminen. :) Onko mitään nimiehdotuksia? Toi kuukausi ei taida olla hyvä, kun ei täällä nyt mitään 2000 viestiä tule kuukaudessa.

ventti ja viuhti 13+3 :heart:
 
Kunhan nostelen, ettei pudota kolmannelle sivulle. :)

Oliko joku muuten siellä keskiviikon iltamissa? Mä en sit saanut aikaseks, ja sit hiukan unohdinkin :ashamed:, hiukan yli klo18 muistin koko homman. Ehkäpä se torstain eli eilisen ultra vei huomion, oltiin molemmat täällä ihan jännityksestä jäykkänä varsinkin torstai-aamuna.

Mul on pää nyt niin tyhjä, etten vielä laita uutta pinkkaa, kun ei tuu mitään järkevää nimitystä mieleen. Turku + lähimaasto 10-12/2008? Blaah, menisin päiväunille jos ei olis niin kauhee nälkä. On ihmisellä taas ongelmat. :D

ventti, joka on tänään pikemminkin ihan naatti.
 
Heipsan Talvis!

Kauhee myrsky ulkona.. piti lähteä kävelylle, mut en kyllä varmana mene tonne tuuleen ja tuiskuun. :( Täytyy siis koittaa löytää motivaatiota kotihommiin. Ihan ku olis ollut jotain ihan asiaakin, mutta se kyl hävis jo mielestä ihan täysin :ashamed:

No, ainakin piti sanoa tsemppiä meidän loppusuoralla oleville, melenalla alkaa jo maali häämöttää ja uus urakka on alkamaisillaan!

v+v 13+6, huomenna uudelle viikolle :heart:
 
Huomenta Turun seutu!

Kiitokset pinon nimen muutoksesta ventille. Kuulostaa huomattavasti järkevämmältä näin lokakuussa =) .

Jaksamista sinne loppusuoralle. Itsellä alkuraskauden pahoinvointi helpotti vasta reilu viikko sitten. Nyt olo on oikein mukava. Mahaa ei vielä juurikaan ole.

Sisustusvimma iski, kaappeihin pitäisi saada tilaa uutta tulokasta varten. Tilasinkin esikoisen huoneeseen oman kaapin, tyttö (10 v.) oli oikein innoissaan. Muutakin pitäisi tehdä. Makuuhuoneen lipasto kaipaisi uutta pintakäsittelyä ja muutakin keksin taatusti kun ympärilleni katselen. Uutta vain en kauheasti halua hankkia, ihan periaatteellisista syistä, mutta kirppiksiä voisi kiertää ja huutonetissä katsella mitä on tarjolla.

Nyt taidan kuitenkin pikkuhiljaa vetäytyä nukkumaan, töissä valvottu viikonloppu alkaa vaatia veroaan.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Metsälauha 17+5
 
Maanantaita Turun seutulaisille!

Mulla on ollut hiukan hiljaista tämä kirjoittelu enkä ole ehtinyt juuri muuhun kun maaliskuisiin mukaan. Nyt alkaa helpottaa. Meillä on esikoinen ollut jälleen korvatulehduksessa ja viidestä viikosta poika on päässyt hoitoon vain n. vajaa puolet. Eli kipeänä on ollut paljon. Vihdoinkin näyttäis siltä, että lapsi on terve.

Viikot hujahtelee ihan hullua kyytiä! Itselläni alkaa jo puoliväli häämöttää, enää vajaa pari viikkoa aikaa :eek: . Mihin tää aika menee :) ?

Rakenneultraa odotellaan kovasti. Tietääkö kukaan miten äiityspolilla suhtaudutaan sukupuolen kertomiseen. Me kun käydään ultrat Tyksissä. Ainakin esikoisen aikaan ultrassa kerrottiin sukupuoli mutta silloin me käytiin eri paikassa, kun oltiin turkulaisia. No, jos ei Tyksissä kerrota niin päätettiin, että mennään yksityiselle.

Mulla olis hirveä vimma ostaa vauvalle kaikennäköistä mutta mitään ei tarvita :/ . Esikoiselle on kaikki ostettu ja tavarat ovat erittäin hyvässä kunnossa, joten nyt pitää vaan hillitä ostosvimmaa. Sukupuolitietoa pitää odotella ainakin kaksi viikkoa ellei pidempäänkin, joten vaatettakaan ei viitsi ostella. Ja jos on poika tulossa niin ei tarvi edes vaatetta hankkia :| .

Onneksi sentään Kelan paperit saa seuraavassa neuvolassa kolmen viikon päästä niin saa alkaa jännityksellä odottaa äitiyspakkausta :) .

Iines ja Sintti 18+2
 
Moiks,

milky, kiva kuulla sustakin, vaikkei toi työnantajan kanssa tappelu miltään mukavalta kuulostakaan. Henkistä tukea laitan tulemaan! Pidä pintas!

Täällä kärsitään yhä jonkin verran pahoinvoinnista, vaikka hiukan on hellittänytkin. Lähinnä väsyneenä ja nälkäisenä on yökkö olo, ylös ei oo tullut sitten perjantain. Eiköhän se tästä.

Maha tuntuu pullahtaneen taas viikonloppuna, ihan ku olis pallompi ku viime viikolla. Ja ihanaa käyttää taas muitakin vaatteita kuin tota hupparia, nyt nt-ultran jälkeen päätettiin, et saa näkyä. Oppilaat katteli epäileväisen näköisinä jo tänään, mutta eivät mitään sanoneet. Työkavereille kerroin viime viikon lopun palaverissa.

Mulla ei oo vielä ostovimma iskenyt, paitsi äippävaatteita tekis mieli hankkia lisää. Vanha koulukaveri lupas lahjoittaa omat pöksynsä, kolmet! kunhan joskus tästä pääsen sielläpäin käymään. Ihanaa! :heart: Se oli ihan kauhuissaan, että joudun/pääsen jo nyt käyttämään niitä, sillä oli molemmista aika pieni kumpu. Niin, mitä nyt eilen selasin varmaan neljä tuntia vaunusivustoja... mut en ostanut vielä! :D

Molemmat mummut on kutomapuuhissa, samoin tuleva täti uhkas jotain väkertää. Se on tosi hienoa, koska itse en oo mikään käsityöihminen. Ja nyt taas väsyttää, kuten aina lounaan jälkeen. No, eikun töitä vaan...

LOistavaa viikonalkua Turun seutulaisille!

ventti + viuhti 14+0 :heart:
 
Ventille kiitti tuesta!Sitä tarvitaankin nyt.Mutta ei mua nitistetä kuitenkaan kovin helpolla.Ja tässä vaiheessa en anna periksi en mitenkään.

Sain kanssa kaverilta kahdet pöksyt ja paidat kun hän ei kuulemma eenää ikinä niitä tule tarvitsemaankaan :LOL:

Olo on iskiasta lukuunottamatta hyvä,joskin mieli maassa ton työpaikka-sotkun tähden.Koitan tänään mennä katselemaan tallille jos se vaikka piristäisi!

Vaaville ei ole hankintoja tehty.Vaatekaappi pitäisi piakkoin tilata,tilataan samanlainen kuin yläkerran inariakin on,kun ne saa mittatilauksena juuri koloon sopiviksi .Ja sitten saan tän pöytäkoneen huitsin nevadaan ja vihdoinkin sitten läppärin jonka kanssa istua sohvalla ja hengailla täällä :saint:

muut hankinnat saavat oottaa,paitsi että tuo autoistuin-härdelli meillä on.joku brion se on.Musta.Mutta en muista merkkiä.Isäntä hankki sen ko oli kiva kun oli musta eikä mikään hempeen värinen ;)

Torstaina sitten nt-ultraan.Ei jännitä vielä ainakaan kovasti.
 
milkystern: Millainen työpaikkajupakka sulla on menossa? Jos et halua kertoa niin ihan ok. Koitahan jaksaa, kaikki työväännöt on inhottavia :hug: .

Mä nyt en oo joutunut taistelemaan täällä mistään mut sain parilta ihmiseltä aika ikäviä kommentteja, kun kerroin raskaudestani :( . Pahoitin mieleni enkä oikein pystynyt hetkeen nauttimaan raskaudesta, kun tunsin niin kovaa syyllisyyttä. Mua siis syyllistettiin siitä, että jään "taas" pois töistä kun palasin hoitovapaalta helmikuussa -08. Heittivät mm. ikävään sävyyn kommentin "mitäköhän esimies tykkää kun joutuu taas etsimään sulle sijaisen". Erikoisinta on se, että ovat useamman lapsen äitejä itsekin.Näillä hormonitasoilla loukkaannuin pahasti :( . Onneksi täältä kuitenkin löytyy myös niitä ihmisiä, jotka iloitsevat puolestani.
 
heips kaikille...

Täällä edelleen yhtenä kpleena, vaikka sais jo tulla, pe kävin painoarviossa ja se oli reilu 3kg, apua, jos menee vielä 4 viikkoa niin kuinkakohan iso mahtaapi tulla...

Iines: en halua mitenkään masentaa mut turun kelalla ei tunnu olevan päätösten kanssa kiire, ite odotin äippäpakettia n.7 viikkoa, mut toivotaan et sun ja teidän muidenkin kohalla eivät viivyttelis...

Jaksamisia ja sinnittelyjä kaikille!!!

Melena + "kirppu" 36+3
 
Iines;ei sen "ihmeempiä" kuin että mulle suoraan ehdotellaan että voisin jäädä saikulle koko loppuraskauden ajaksi ja eilen bongasin netistä että mulle haetaan sijaista jo vuodenvaihteesta tai mahdollisesti ailaisemminkin jo.Vaikka äippäloma alkaa vasta 18.3.
Mun annetaan selkeesti ymmärtää etten ole tervetullut töihin,ja siksihän sinne onkin todella kiva taas mennä.

Ja nyt kun olin /olen iskiaan takia saikulla niin sitä epäillään että onko oikeeta vaivaa vai miten.Ei ole aina herkkua tää elämä=)
 
Milkystern: Auts! Onpas sinulla ikävä tilanne. Meillä ei ainakaan sijaista voi hakea ennen kuin olen jättänyt anomuksen äippälomalle jääntiä varten. Kaikenlaista sitä sattuu ja tapahtuu. Mulle neuvolasta ehdoteltiin sairaslomaa, jos työilmapiiri on menossa aivan toivottomaksi.

Neuvola terkkuja: Paino laskenut -1kg, hemppa noussut ennen 128 ja nyt 134, vauvan sydänäänet kuului (olipas se ihanaa kuunneltavaa), sokerirasituksen paastoarvosta jäin kiinni.
 
Mä aion kanssa oman neuvolatädin kanssa keskustella pois jäännistä.Mutta se tapahtunee vasta ensi vuoden puolella.Kunta maksaa kalenterivuotta kohti 60sairaspäivää joten ei tarttisi sitten kelan rahoille mennä lainkaan.Mutta siihen asti on mentävä läpi harmaan kiven.Onneksi mulla riittää sisua.Katotaan kuinka kauan vielä..
 
Milkystern: Onpa kurja tilanne! Tuntuu varmasti pahalta :( . Koitahan jaksaa, vaikka inhottavalta tuntuu varmasti olla tuollaisessa työilmapiirissä :hug: !

Mun työpaikalla on kanssa niin, että ennen kun mä oon saanut Kelan lapun, niin en voi hakea virkavapaata ja sijaisen voi laittaa hakuun vasta sitten kun oon tehnyt sen virkavapaushakemuksen. Saan tosiaan raskaustodistuksen tämän kuun lopussa ja mulle jää kuukausi aikaa siihen takarajaan, kun pitää ilmoitta äippäloman alkamisaika. Byrokratiassa voi mennä useampi viikko, joten tiukille menee :/ .

Mullapa onkin niin, että mun työpaikalla tapahtuu mun äitiysloman aikana todella suuria organisaatiomuutoksia, jotka vaikuttaa myös mun työhön, joten pelolla odottelen mihin paikkaan palaan ja palaanko töihin enää ollenkaan :/ . Minimissään käy niin, että mun esimies vaihtuu mut toivottavasti saan silti tehdä samassa paikassa samoja hommia. Muistaakseni oli ainakin niin, että äitiyslomalla/hoitovapaalla olevaa ei saa irtisanoa mutta mikään ei tietty estä irtisanomista samana päivänä kun palaan töihin.

Menipä mun juttu taas masentavaksi. Pahoittelut siitä :) .

Iines ja Sintti 18+4
 
Heipsan kaikki,

Iines, meillä vähän samaa ilmassa, isoa muutosta pukkaa työpaikalla näillä näkymin ens vuonna - 2010, ja ihan mielenkiinnolla kans mieteskelen, et mitäköhän täällä sillä välin tapahtuu kun oon pois. Äitiyslomalla olevaahan ei tosiaan saa irtisanoa, mut meilläkin voi työtehtävät muuttua yms. Tällä hetkellä suhtautuminen on kyl ollut ihan positiivista, ja näitä juttuja lukiessa voi vain olla onnellinen siitä!

Ja sit vois taas tehdä jotain palkkansa eteen, eikä vaan hillua palstoilla... :whistle:

ventti + viuhti 14+3 :heart:
 
ventti: Samalla aikajänteellä muutokset tapahtuu myös täällä. Pahinta on se, että asia etenee hiiiiiljalleen, ja uutta infoa tulee kun ylemmältä taholta sitä saadaan. Mutta kun valtion muutoksista kyse, niin sen tietää ettei mikään etene nopeasti :/ . Täällä meillä ollaan kyllä huolissaan asioista, toisilla kun tuntuu olevan juuri mahdollisuus työnsä loppumiseen. Yksinkertaisesti työ vaan katoaa :eek: .
 

Yhteistyössä