Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Neuvola-keskusteluista sen verran, että ite olen ainakin aina päässyt neuvolaan kun siltä tuntuu... ja kuukaus on kuitenkin ittellä tuntunut sopivalta ajalta, koska sitten tietää että ollaan taas kuukausi lähempänä h-hetkeä... ja aina kun on jokin asia on painanut mieltä, niin olen soittanut neuvolaan... ja mielummin soitan sinne kuin äippäpolille, jossa on välillä aika jäätävä vastaanotto...
Itse tässä vaan toivoo että olis paljon vähemmän viikkoja tai sitten pääsis jo masuasukista eroon, ku ei oikein pysty mitään touhuamaan... on niin paksu ja kömpelö olo... ja sitten vielä supistelut... mut luulenpa että lopetan valittelun nyt tähän...
 
Heis,
Pääsiskö yksi turkulainen odottaja vielä ryhmään. tosin odotusta enää vajaa 2 kuukautta.. ihan kiva kun alkaa olo olemaan jo melko ilmapallomainen ei tosiaan kyllä yhtä kevyt :/
Laskettu aika on 4. 11

JOhanna 33+ jotain
 
Hiq
Ventti: LA on 9.3. alkuperäisen laskelman mukaan vaikka ultrassa lisäsivät yli viikon raskausviikkojen määrään... että siksi en ilmoittanut la:ta :saint:

Mua alkoi eilen koiralenkille lähtiessä ahdistaa kun goretex-takin vetoketju ei tahdo enää mennä kiinni. Mistäs sitä keksii kivan takin syksyksi/talveksi kun ei viitsisi siihen omaisuutta kuitenkaan tuhlata ja vapaa-aika kuluu koirien kanssa mut töissä pitää olla "edustava". Muilla samaa ongelmaa?

Olen odottanut innolla tämän viikon neuvolaa niin tietenkin neuvolantäti soitti ja siirsi tapaamista. Nyt tarvitsee malttaa pari päivää pidempään ja sekös on tällaiselle äkkipikaiselle luonteelle vaikeaa :p
 
hiq;mulla kanssa eka neuvola vasta ensi vkon tiistaina,oon odottanut sitä älysti...mutta ekan ultran jälkeen ollut aika malttavainen kuitenkin.

Meillä on onneksi tosi kiva neuvolatäti=)eikä tule vaihtumaan kun ei meillä ole kuin yksi tässä kunnassa
 
Inkaliina: mihin neuvolaan joudut menemään? Itse olen käynyt ja käyn rantakadunneuvolassa, joka muuttaa kylläkin kohta tohon maarian/brahenkadun kulmaan tai johki siihen... Siellä meinaan on todella huippu hyvä "neuvolantäti", olen ollut todella tyytyväinen ja enemmänkin... Ja jos vaan on mahdollista niin suosittelen ottamaan aikasia aamuaikoja niin kaupungista löytyy sillon ainakin parkkipaikkoja... :)
 
Johannajaa, tervetuloa vaan, kiva 'tavata' teitä loppuvaiheen odottajiakin! Lisäilenpä listaankin...

melena, täällähän se on hyvä valitella, mä ainakin kateellisena kuuntelen, että olispa jo nuo ongelmat. Vaihdatko pahoinvointiin? ;)

Hiq, kiitos tiedosta, laitetaan nyt tässä vaiheessa tuo 9.3. tuonne, onpahan hiukan osviittaa, että missä vaiheessa kukin on. Talvitakkiasiaa oon jo pohtinut, vaikka mun gore meneekin vielä hyvin päälle. Talvitakit kun ei tosiaan oo mitään ilmaisia, ja olis sit kiva löytää joku kun kävis vähän kaikkeen. Täytyy odottaa ensin, et maha kasvaa, ettei ainakaan liian pientä osta. :D

(.) Eilen oli huono päivä, jäi syöminen vähälle ja nekin vähät tuli ylös. Tänään onneks ollut parempi meininki, ja kohta pääsee jo töistäkin pois. Nyt täytyy päivittää lista ja sit vois laittaa kamat kasaan ja singahtaa bussille! Oliskohan tänään jo mahiksia saada kotona jotain hyödyllistä tehtyä, eilinen meni ihan harakoille.

ventti. 11+1/11+5
 
Nostelen meitä välillä, ettei ihan kauas ehditä pudota!

Tervetuloa uusille minunkin puolesta!

Tänne ei mitään uutta. Liitoskivut välillä vaivaa ja lonkat huutaa kuolemaa toisinaan, mut onneks ei ihan koko aika oo kipuja. Meillä on kans neuvolan kanssa se tilanne, että vajaa kilometrin päässä olis yks mihin viime raskaudessanikin kuuluin, mutta just ennen tätä raskautta oli vähän muokattu rajoja niin joudun käymään reilu viiden kilometrin päässä. Ei onneks montaa kuukautta enää siel tarvii ravata. Jotenkin tuntuu, ettei tän nykyisen "tädin" kans oikeen mee kaikki yks yhteen. Tosin olis tosa lähempänäkin ollu uus "täti" mitä olen muutaman kerran tavannut ja se tuntui paljon mukavammalta.

Teimpä taas tikusta asiaa... Päivän jatkoja kaikille!
Terveisin Orvokki 29+2
 
Melena: rantakadulla olen käynyt. En ole kertaakaan nähnyt vielä sitä oikeeta "neuvolatätiä". siellä oli sijainen molemmilla kerroilla kun olen käynyt. Tosin puhelimessa on vaikuttanut tosi mukavalta. Tänään olin kaupungilla aamupäivällä, eikä kyllä ollut helppoa löytää parkkipaikkaa...

 
hei!

voisin minäkin itseni tänne ilmoittaa, vaikka kirjoittelu voi jäädä vähäiseksi kiireiden takia. olen oikeastaan ain aollut turkulainen, mut nyt muutettiin omakotitaloon ihan tähän turun tuntumaan ja turussa käydään useasti.
toista odotan ja la on 27.3
 
Ihanaa kun on jo perjantai ja vkl odottaa.
Lupautusin katsomaan kummeliakin :p .Saa nukkua ja olla ilman mitään 5.45 herätyskellon pirinää.
Ensi vkon tiistaina vihdoin eka neuvola ja samalla vkolla itselle vielä vuosi lisää=)

milky rv tasan 9
 
Heips!

Vihdoinkin mahdollisuus palstailla B) ! Esikoinen on ollut kipeä 1,5 vkoa putkeen, mä olen ollut tämän viikon kotona hoitamassa pientä. Meidän kotinetti on niin surkea että piti odottaa töihin pääsyä. Vihdoinkin siis töissä :D .

Mitäpä muille odottajille kuuluu? Itselläni on hyviä ja huonoja kuulumisia. Hyviin lukeutuu ihanimmat, eli liikkeet tuntuu! Pienen pieniä tökkäisyjä alavatsalle :heart: . Huonoihin kuuluu sokerirasituksen tulos, eli paastoarvo oli pahasti pielessä. Raja on 5.1 mulla 5.9 :eek: . Taivas sentään, en odottanut, että olis noin pielessä. Nyt sit pitäis olla tiukalla ruokavaliolla, jotta saisi arvon laskuun.

Rakenneultrakin on jo varattu. Äippäpolille on suunta 21.10. Jännää! :)

Iines ja Sintti 15+6
 
Perjantaita kaikille!

Rantakadun neuvolasta tykkäsin minäkin aikoinani esikoista odottaessa tosi paljon, siellä oli mukava ja asiallinen täti. Nyt neuvola on eri, ihan mukavalle tämäkin terveydenhoitaja vaikuttaa, vaikea tosin sanoa vielä, kun eka kerralla oli sijainen ja olen vakkarin nähnyt vasta kerran.

Rakenneultra on 22.10.

Meillä on näemmä LA:t lähekkäin Iineksen kanssa, ehkä nähdään TYKS:issä.

Vointi alkaa olla parempi. Oksetusolo iskee lähinnä iltaisin. Toisaalta töissä tuntuu kaiken aikaa raskaammalta. Ja aika pitkään pitäisi vielä jaksaa rehkiä. Ajattelin kyllä aloittaa äitiysloman jo sen 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Mitenkäs muut on ajatellu tehdä?

Metsälauha 15+2
 
Metsälauha;tunnustan tyhmyyteni että en oikein ole perillä noista jutuista ton äippäloman suhteen.Itse pohdin koko ajan että mitä tehdä..miten sijoittaa lomat ja näin..varsinkin kun tuntuu että töissä tietynlaista painetta kun kuulivat raskaudesta.Ketuttaa..Jos aloittaa loman ajoissa niin eikö se vähennä sitä siellä toisessa päässä? vai olenko nyt ihan pihalla!!

milky rv 9
 
milkystern: Oot ymmärtänyt ihan oikein, eli jos aloittaa äippävapaan 50 päivää ennen LA:ta, niin se vähenee toisesta päästä. Ite aloitin esikoisen aikaan 48 päivää ennen ja kyllä otti päähän, varsinkin kun esikoinen syntyi vasta rv 42+1. Olin siis ihan turhaan kotona. Silloin olin niin pahasti turvoksissa, että olin saikulla yli kuukauden ennen äippävapaan alkua. Eli mun suositus on, että 30 päivää ennen aloittaa vapaan ja hakee sit reilusti saikkua, jos ei jaksa töissä. Kelan sivuilla laskenta-osiossa voi käydä katsomassa koska loma alkaa. Sunnuntaitahan ei lasketa mukaan, eli mulla äippävapaa alkaa 31.1.09 kun LA on 7.3.09 (tämä siis 30 päivän mukaan). Jopas oli vaikea selitys ;).

Mä siis aion jäädä 30 päivää ennen la:ta äippävapaalle, tosin mulla on talvilomaa 7 päivää, jotka aion pitää ennen sitä.
 
Iines;kiitos suuri=)
Jotakuinkin n noin sen olen itsekkin ajatellut,että otan sitten mieluummin saikkua jos kunto ei kestä.Loman pidän sitten mieluummin kun vauva on tässä maailmassa=)

Koitampa käydä katsomassa kelan sivuilta.Ne on vaan niin oudot ettei blondi aina ymmärrä. :ashamed:
 
Iines jo selittikin asian tyhjentävästi.

Minä aion jäädä tuon 50 pv. ennen vapaalle koska teen fyysisesti raskasta yötyötä. Haluan levätä mahdollisimman pitkään ennen synnytystä. Toivon myös että vauva sitten syntyy vasta mahdollisimman lähellä laskettua aikaa, yötyöhän lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Valitettavasti meillä ei kuitenkaan ole mahdollista jäädä sairaslomalla vain työn luonteen takia. Olen aiemmissa raskauksissani voinut hyvin ja jaksanut toimia normaalisti aivan synnytykseen saakka, joten sairaslomalle en toivottavasti/luultavasti joudu nytkään.
 
Jospas minä tänne ilmoittautuisin, vaikka en ihan Turussa asukaan ( Turun rajalle tosin n 20m :LOL: )
Huhtikuisissa olen hieman kirjoitellut. Kovin en vielä ole ollut aktiivinen. Mutta nyt kun olemme käyneet varhaisultrassa olo jotenki luottavaisempi.
Niin siis meille tulossa kaksoset :heart: :heart: KÄÄK.
Ennestään jo kolme lasta. Tosin onneksi kaksi niistä jo tuolla murkkuiän puolella ;)
Pelonsekaisin tuntein ollaan menty mutta nyt alkaa pikkuhiljaa tulla myös jännittynyt odotus vaihe, ehkä mekin sitten pärjäämme =)

Äippävapaa :Ehdottomasti olen minäkin sen 30 pv kannalla. Sairaslomaa sitten jos ei jaksa olla loppuun asti töissä.
Katsotaan missä vaiheessa itse joutuu jäämään kotiin. Useinmiten tuplamamit joutuu jäämään kotiin jo n rv 28 ja vauvatkin syntyy useinmiten aikaisemmin kuin laskettuna aikana. Saas nähä miten tän mamman käy.

Laskettu aika siis mulla varhaisultran mukaan 15.4 np ultra tulossa 3.10 jolloin tuo aikakin tarkentuu.


Vuffi ja tyypit rv 10+ 2
 
Moikka vuffi, tervetuloa tännekin! Oli kyllä varmasti aikamoista, kun olikin kaks asukkia matkassa!

Täällä oli heti ollu kiivaat keskustelut kun en eilen päässyt linjoille. Höh. No, itse en oo antanut itseni vielä suuremmin ees ajatella mitään äippälomia vielä. Vähän oon töitä kattellu, etten haali mitään extraa maaliskuulle ja siitä eteenpäin, ettei sijaisraukalle tuu mitään turhan eksoottista.

Mulla on ns.normaalien opehommien lisäks aikuisten kaikenlaista koulutusta, ja myös yrityksille joskus omia koulutuksia, ja niitä ei kauheesti viitti sijaiselle jättää. Luulen, että mun hommissa on muutenkin sulattelemista, ainakin mulla on ollut!

ventti. & viuhti 11+4/12+1
 
Eipä ole näemmä muillakaan ollut juuri aikaa viikonloppuna istuksia koneella. Omat vapaapäivät menivät pihahommissa ja ruoan laitossa.

Söimme perjantaina kynttilän valossa eka kertaa tänä syksynä. Nuorempi neiti (5 v.) totesikin tyytyväisenä että tuntuu aivan sille kuin pian olisi joulu. Kummasti tuon kommentin jälkeen alkoi ajatella että mitenkäs sitä joulua tänä vuonna vietettäisi, tai lähinnä millä kokoonpanolla minäkin päivänä. Eihän siihen olekaan kuin kolme kuukautta...

Vuffi varmaankin uskomaton tunne kun kerrotaan että masussa onkin kaksi tulokasta. Teillä onkin sitten suurperhe kasassa. Miten murkut ovat asiaan suhtautuneet?

Ai niin, tietääkö joku järjestetäänkö Turussa jossain mammajoogaa?

Metsälauha 15+5
 
Tervetuloa mukaan vuffi ja onnea kahdesta ihanuudesta :heart: :heart: !

Tajusin just tänään, että mulla taitaa olla enää tasan 4 kk töitä jäljellä ja sit jäänkin jo lomalle ja äippälomalle. Voihan järkytys miten aika juoksee :D ! Tässä pitäis alkaa tosissaan miettiä esikoisen opettamista isompaan sänkyyn, auton vaihtoa, tuplien hankintaa yms. Sinänsä harmittaa, että pitää tuplarattaat hankkia (käytettynä kylläkin). Me asutaan haja-asutusalueella eikä siellä soratiellä oikein pääse sisaruslaudan kanssa, kun niiden pyörät on niin pienet. Jos haluan yhtään liikkua lasten kanssa kävellen, niin rattaat on pakko olla :/ . Lähikauppaankin on 3 km matkaa, joten niin pitkälti esikoinen ei 2,5-vuotiaana jaksa kävellä.

Metsälauha: Kyllähän joulun suunnittelu kannattaa aloittaa jo nyt :D . Ihan oikeesti. Meillä ainakin on ollut niin kovaa säätöä just tuo, että missä ja miten mikäkin päivä ollaan, että kannattaakin alkaa alustavasti miettiä. Me ei lähdetä tänä vuonna mihinkään jouluna. Mä oon jo viime jouluna ilmoittanut omille ja miehen vanhemmille, että ens vuonna kun vihdoinkin ollaan omassa uudessa talossa, niin joulu vietetään kokonaan kotona. Kaikki ovat kyllä tervetulleita käymään mutta mihinkään emme lähde. Mun mielestä kahden 50-vuotiaan on helpompi äkkiä hurauttaa käymään ja miksei jäädä yöksikin, kun että me pakataan kamat, lahjat, rattaat yms. autoon ja nukutaan kolme ihmistä 9 neliön kopissa 3 yötä. Meillä on tällä hetkellä 2 makkaria tyhjänä, joten saadaan majoitettua vaikka kuinka monta ihmistä joulun yli :) . Eli kuten näkyy, joulua suunnitellaan jo täälläkin ;) .

Iines ja Sintti 16+2
 
Meillä on onneksi joulu-suunnitelmat melkein joka vuosi samanlaiset.Vuoro vuosin ollaan aatto joko mun mutsilla tai miehen isällä.Ja jos mutsilla ollaan niin siellä menee yleensä sitten koko pyhät.

Kun ei noita lapsia vielä ole niin ollaan vietetty aina jossain muualla,sitten tulevaisuudessa ehkä kuitenkin toisin.=)

Huomenna,jännää,eka neuvola

rv9+3
 
Hyvää neuvolaa Milky! Ootko heti aamusta menossa?

Meillä ei todellakaan vielä suunnitella joulua, vaan kaikki ajatus ja tarmo on suunnattu keskeneräiseen taloon. Itsekin pääsin piiitkästä aikaa eilen paikalle, ja vaikkei musta paljoa hyötyä ollut, oli silti mukava olla mukana siellä säätämässä.

Samaa joulusäätöä on kyllä meilläkin ollut, ja viime vuosina ollaan oltu molemmat omassa "kotona" jouluna. Tänä vuonna ei sit tiedä, kun ei pysty ennakoimaan mikä on fiilis lähempänä ajankohtaa. Siinä vaiheessa pitäis sit olla viikkoja jo alla jotain 25, joten voi olla, ettei tee mieli lähteä yksin reissaamaan. No, ensi vuonna sit omassa talossa, sit me ollaan samassa tilanteessa vihdoin kuin Iines nyt, paitsi yhdellä lapsella vain.

Ai, tarttisko jotain töitäkin taas tehdä? :whistle:

ventti. + viuhti 12+3/11+6
 
ventti,kiitos!En ole aamusta kun aika on vasta 14.30.Pitää töistäkin lähtee ajoissa kun ajomatkaa on reilu minsaa=)
Sen siitä saa kun korvessa asuu.

Peruin nyt sitten mun valmennustunnitkain,eli ratsastamassa käyn enää vain rennosti,yksikseni.

Eilen ilmoitin isällekkin raskaudesta.Ihan per tekstiviesti.On sen verran huonot suhteet että soittelemaan en rupea :ashamed: On se noloa mutta minkäs sitä sille sitten tekee.
 

Yhteistyössä