Turun seudun odottajat loppuvuonna 2008

Meillä koko lähisuku asuu tässä noin 25 km säteellä joten olemme yleensä viettäneet aaton ja joulupäivät eri paikoissa. Miehen vanhemmat ovat eronneet, joten kolmeen paikkaan pitäisi ehtiä. Välillä olemme kyllä rauhoittaneet aaton omalle perheelle. Kaipa sitä voisi tehdä niin tänäkin vuonna. Joulu on kyllä ihana juhla. Lahjojakin alan yleensä katsella näihin aikoihin vuodesta, jos löytyisi jotain osuvaa kullekin, ei sitten tarvitse ostaa väkisin joulun alla jotain vaan. Jotain voisi koittaa ehtiä tekemään itsekin.

milkystern toivottavasti osuu mukava neuvolantäti! Suurin osahan niistä onneksi on symppiksiä.

Ruokailu kutsuu ettei tule huono olo.
 
Hyviä päiviä.

Ventti rakennus puuhissa ? Kaikki sympatiat sinne. Me rakennettiin kans ja vaikka ollaan jo reilusti yli vuosi asuttu niin vielä on kesken sitä sun tätä. Tänä kesänä vasta pihoja alettiin rakentaa. :whistle:

Meillä ollaan joulu ennen vietetty miten milloinkin. Mutta nyt kun on oma koti niin siellä ollaan ja sinne on suku tervetulleita. =)

Meillä murkut on ottanut näitten vauvojen tulon hienosta. Jopa teini-neitikin tuossa eilen ääneen toivoi että tulokkaat tyttöjä olisi :heart: ( niin toivon minäkin :D )

Mammajoogaa kun joku sellaisen bongaa minäkin olisin kiinnostunut.

Mulla vatsa on turvonnut ihan valtavaksi. Eilen jo ihmettelin et kun nyt jo joutuu käyttää mammavaatteita niin mitä ihmettä mä käytän tuossa joulun tienoilla :/
Just muistelin et toisista muksuista maha on tullut esiin vasta tuolla vko 16 jälkeen. Nyt on viikko 10+5 :LOL: Taidan olla aika valas :LOL: :LOL:
P.S En kyllä ymmärrä et mies alkoi nauraa kun minä vakava selittelin et kai saan nyt syödä kolmen edestä :p :LOL: Joopa joo.

Töitä joo :whistle:

Vuffi + tyypit 11
 
Vai on täällä meissäkin näin monta, jotka ovat kärsineet talon rakennusvaiheen. Me ollaan ihan tuoreita asukkaita, nimittäin vasta 2 kk on asuttu uudessa kodissa. Piha on meillä aivan karmea, sisältä on onneksi täysin valmista. Huonekaluja ostellaan parin kuukauden välein, kun tämä rouva on niin vaikea, ettei nopeammin löydy :ashamed: . Niin, toi pihan tekeminen on siinä vaiheessa, että nyt syksyllä tehdään lähinnä kaivinkonetöitä, keväällä aletaan tekemään pengerryksiä ja terassia & maalataan talo ja autotalli/varastorakennus ja toivottavasti päästäis nurmikon tekoon jo ens kesänä. Meillä tontti on n. 5000 neliötä ja rinnettä on talosta katsoen niin ylös kun alaskin päin, eli pengertää saa ihan kohtuudella. Kaikesta huolimatta, on ihanaa asua omassa talossa maalla :) .

Joulusta vielä lisää: Mun vanhemmat asuu 160 km päässä, miehen vanhemmat taas 600 m päässä. Ongelmana ei ole mennä anoppilaan mut ongelmana on se, että mä en jaksa lähteä ajamaan joulun pyhinä yli 300 km yhteensä. Jouluna on niin ihanaa vaan rauhoittua ja mussuttaa hyviä ruokia, lukea uutta lahjakirjaa ja katsoa telkkaria. Huomaa hyvin, että mä olen täydellinen jouluhörhö :D .
 
Hiq
Pikaviesti vain- kiirettä pitää ja kauheasti lukemista kun on jäänyt viikonloppuna palstailematta :)
Mutta- Iines79 meillä äippärillä kanssa rakenneultra 21.päivä :D
Ja liikkeistä- juuri luin ja huolestuin kun en mielestäni ole tuntenut pienen liikkeitä vielä mutta eikös äsken potkaissut niin että varmasti huomasin :heart: Nyt kutittelee tuossa oikealla puolella kiivaaseen tahtiin- IHANAA
meillä siis rv17+0
Hemoglobiini laskenut 140stä 100n joten rautakuurin aloitin perjantaina ja painoa ei ole tullut lisää. Vielä 1 neuvola ennen ultraa.
vointeja kaikille- tämä rientää kokoukseen.

-Hiq
 
Hei, kivaa, että on kohtalontovereita myös rakentamisen suhteen! Meillä on homma vielä aika pahasti vaiheessa, ja musta ei tosiaan siellä oo kauheesti apua nyt ollu... onneks mies jaksaa painaa, ja appiukko on innokas auttamaan. Itse kun tehdään niin homma edistyy aika hitaasti, kun tarttis ihan palkkatöissäkin välillä olla. Pihaa pääsee sitten ehkä ens kesänä ihmettelemään, tai sit jätetään se viuhdille hiekkalaatikoks. :LOL:
Iines, epäilenpä, että meillä menee tuo huonekalupuoli vähän saman mallin mukaan. :)

Hiq, kuulostaapa ihanalta nuo liikeet! Taas yksi asia, jota odottaa.
Ja sit taas välillä töitä, vaikka ei yhtään nappaa. Motivaatio taas sata.

ventti + viuhti, 12+4/12+0! :heart:
 
Tuntuu olevan hirveän vaikeaa varata itselleen aikaa neuvolaan; Asun siis 20100 aluella, noh soitin yhteen neuvolaan, sieltä annettiin numero toiseen neuvolaan josta annettiin numero vielä kolmanteen josta annettiin numero vielä neljänteen josta sitten kukaan ei enää vastannut. Alkoi jo vähän turhautumaan :D Huomenna ajattelin soittaa sitten ihan turun terveyskeskukseen ja kysellä sieltä että mihin mun pitäis soittaa :D

Ainiin minut voi lisätä kanssa tuohon LA listaan eli; ensimmäinen lapsoinen ja LA on 3.5 ja Turku :)

tällä hetkellä viikoilla 8+2 , ei vielä kyllä uskalla iloita koska viime raskaus päättyi keskenmenoon 11+5, 2 pvä niin olisi ollut ns. turvaraja :( noh paremmalla tuurilla tällä kertaa varmasti mennään :)

 
Moikka moikka prinsessaiitu, tervetuloa joukkoon!
Onpas sulla ollut hankalaa neuvolan kanssa, toivottavasti huomenna onnistuu paremmin.

Inkaliina, mä en ollut, mutta olis saattanut olla ihan mielenkiintoista. Tuo 1.10. kuulostaa kans semmoselta, et vois harkita (http://www.turku.fi/Public/default.aspx?contentid=100065&nodeid=4488).

Iltapalaa ja aa-aa menee tämä turvonneen mahansa kans, kamala pallo tänä iltana tuo...

ventti.
 
Ensimmäistä kertaa tänään istuksimassa. Viime yönä alkoi supistella töissä ja tuli pari ihan kiipetäkin... aamulla soittelin sit neuvolaan ja kolmeks päiväks vuodelepoon. mitään en saa tehdä. :/ Oon nyt siis aamusta asti ollu sängyssä ja nyt oli pakko nousta hetkeks koneelle laskuja makselee (ja tänne vilkaisemaan tilannetta äkkiä). Vauva potkii hyvin ja kovin, vointi on mammallakin ollut nyt parempi jo useita päiviä.... Kuluis nyt päivät ja pääsisi sinne rakenneultraan. Tänä lauantaina ois siskon tytön ristiäiset. Lahjoja löytyy jo aika monta, kun aina löytyi joku uusi ihana juttu.. Ihanaa kun pääsee mykistelemään pkkuista vauvaa. :LOL:
 
Turun seudun odottajilla on näemmä ollut kova halu päästä vauvoineen uuteen taloon :) . Meillä on tuosta urakasta kohta jo nelisen vuotta, mutta aina vain pihalla riittää puuhaa. Ei kai sen kuulukaan loppua. Meillä ainakin yksi syy omakotitaloon muuttamiseen oli innostus pihatöihin. Mutta alku oli kyllä ankea, se on myönnettävä. Soraa riitti -ja se osa pihasta joka ei ollut soraa oli rakennusjätteitä täynnä olevaa saviliejua.

Täälläkin supistelee, mutta ei onneksi kipeästi. Olo alkaa olla muutenkin kohtuullinen, kunhan pitää kiinni siitä että syö parin tunnin välein. Mistä tulikin mieleen että olisi taas aika tutkia jääkaappia...

Metsälauha rv tasan 16

 
Ventti: mietin ihan samaa tosta 1.10. illasta. Jos vaan jaksaa raahautua toiselle puolelle kaupunkia.

Joulusta: En ole koskaan viettänyt joulua missään muualla kuin isovanhempieni luona enkä usko että tänä vuonna tulee poikkeusta asiaan.

Metsälauha: On kyllä tosi hyvä kun sukulaiset asuu lähistöllä. Pääsee joskus baanalle kun saa lapset hoitoon ;) Meillä miehen porukat asuu käsivarressa, matkustaminen sinne on tuskaa. Onneksi meidän suku on 100 kilometrin säteellä.

Inkaliina ja AnniAapeli 13+6
 
Inkaliina: sitä vois ajatella että lapset on helppo saada hoitoon kun suku on lähellä, mutta ei se aina ole niin helppoa. Mun vanhemmilla lapset on ollut hoidossa viimeksi pari vuotta sitten, miehen isällä ne eivät ole olleet koskaan hoidossa. Miehen äiti sen sijaan ottaa ne mielellään useamman kerran vuodessa, mutta alan kai olla niin vanha etten oikein jaksa lähteä mihinkään ellei ole jotain erityistä ohjelmaa, esim. häitä, pikkujouluja tms. Mutta miehen kanssa on aina joskus kiva viettää kahdestaan elokuvailtaa, syödä hyvin ja mennä ajoissa nukkumaan :heart: .
 
Metsälauha: taidan olla siinä onnellisessa asemassa, että meidän äidille voi kyllä viedä hoitoon lapset. omia mulla ei vielä ole, mutta veljen lapset on ainakin pari kolme kertaa kuussa meidän äidillä, joko vaan illan tai sitten yökylässä sekä kesäsin viikon verran mökillä.
 
Moikkamoi Laala, aina mahtuu vielä yksi turunseutulainen tähän jengiin!
Lätkäistäänpä sutkin tuonne listaan vielä...

Metsälauha, meillä oli hinku omasta takaa uuteen taloon, ja sit päätti Viuhtikin ehtiä heti alusta asti mukaan. ;) Ihan mukava ajatus päästä tavallaan opettelemaan IHAN uutta elämää, kun on ekaa kertaa ihan oma talo ja ekaa kertaa myös vauva perheessä. On tää itse rakentaminen kyl iha hullun hommaa! :LOL:

Meillä mun appivanhemmat asuu tossa vähän yli 50km päässä, eli ihan sopivalla etäisyydellä, ja mun vanhemmat AIVAN korvessa täältä katsoen, eli pääkaupunkiseudulla, semmoset vajaa 200km sinne matkaa. Molemmat mummit ovat jo juosseet lastenvaatekaupoilla... itse en oo vielä osannut ees ajatella semmosia.

Luulen kyllä, että tarvii 2kk ennen lastenlapsen tuloa alkaa kouluttaa noita isovanhempia, tehdä joku sääntökirja niille, etteivät heti hemmottele viuhti-parkaa piloille, sen verran ovat innoissaan asiasta jo tässä vaiheessa. Oon vaan vierestä katsellut kuinka veljenpoika pompottaa meitin vanhuksia ihan miten haluaa, ja semmosta mä en kyl kauaa kattele. Joku kuri täytyy olla mummolassakin! :saint:

Sit mainos: mulla on kaks päivää ollut huomattavasti parempi olo, jeee! Ja nyt kun menin hehkuttamaan asialla, ni huomenna varmaan oksennan koko päivän, mutta viis siitä, täytyy nauttia sen aikaa kun tämä kestää. B)

Smirgelinille vielä iso tsemppi, ja jaksamista lepäilyyn, sekin voi olla raskasta hommaa.

Inkaliina, ties vaikka nähtäis siellä 1.10., jos jaksetaan raahautua, en mitenkään menis itsestänikään vannomaan. Saattaa laiskuus iskeä illalla, jos nyt pääsee klo 18 mennessä eds töistä kotiin.

ventti & viuhti 12+5/12+1
 
Hei kaikille!
Johonkin turku aiheeseen joskus kirjoitinkin, mutta ei tainnut olla tämä syyskuu. Voisin kuitenkin tulla vielä mukaan. Odotan toista ja tämän Vili Vilperin laskettuaika on 25.1.2009. Vili on tosin ultran mukaan 6päivää pienempi, mutta tolla neuvolan lasketulla ajalla mennään.

Moni oli täällä rakentanut/muuttanut ja mekin ollaan muuttamassa marraskuussa. Muutetaan Turusta Lietoon. Hieman isompaan ja yksitasoiseen. :) Mun täytyy paremmalla ajalla lukea mistä kaikesta olettekaan keskustelleet. Kohta olen lähdössä neuvolaan ja jännityksellä odotan, että olisiko nyt mun oma neuvolan täti paikalla. Olen ollut tähän mennessä neuvolassa siis vasta kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla on ollut sijainen. :D Muutenkin tuntuu, että neuvolakäynnit on aika harvassa tässä toisessa raskaudessa. No poli käyntejä alkaa kuitenkin kohta varmaan tulemaan kun mulla on insuliinihoitoinen raskausdiabetes niin kun esikoisen odotuksessakin oli.

maarunen ja Vili Vilperi rv 22+4
 
Torstaita kaikille!

Missä mun työmotivaatio luuraa? Ei sitten yhtään nappaa tehdä töitä. Onneks on oma huone, joten voi välillä rauhassa surffailla. Jos joku marssii sisään, niin pitää äkkiä nostaa maha pystyyn, kun raskaana olevalle istumatyö on niin rankkaa ;) :D .

Tuosta raksaamisesta vielä, meillä homma aloitettiin kun esikoinen oli reilun 8 kk. Maatöissä meni useita kuukausia, kun talo läiskättiin olemassa olevan tien päälle ja tie piti siirtää. Oli myös puiden kaatoa, kaivikonetöitä yms. Pohjat tehtiin itse ja paketti tuli loka-marraskuussa -07. Sen jälkeen meillä oli melkein koko ajan kirvesmies/-miehet tekemässä taloa ja pitkästä tavarasta autotalli/lämpökeskus/varasto-rakennusta. Siitä huolimatta mies oli koko ajan illat ja viikonloput raksalla tekemässä mitä pystyi. Oli aika rankkaa olla yksinhuoltajana...

Nyt on sit ihanaa jäädä äitiyslomalle uuteen kotiin ja vauva pääsee suoraan pysyvään kotiin. Ei ollut mitenkään ihanaa muuttaa 9 kk aikana kaksi kertaa ja pienen lapsen kanssa. Me myytiin asunto välissä ja muutettiin hetkeksi vuokralle. Aika asumista se olikin, pahvilaatikkojen keskellä :/ .

maarunen: No jospa minä tässä nyt myönnän asuinkuntani (ei kai mua kukaan tunnista)... Tervetuloa lietolaiseksi :) . Itsekin siellä vasta hetken asuneena. Mä kyllä tykkään, neuvolassa on ihan jees terkkari ja ainakin vielä kaikki on toiminut ihan kivasti.

isovanhemmista: Meillä on isovanhemmat lähellä. Toooooosi lähellä. Nimittäin miehen vanhemmat asuu 600 metrin päässä. Joskus saattaa tuntua, että liian lähellä mut on niistä hyötyäkin :whistle: . Esimerkiksi tällä viikolla, kun poika oli maanantai-keskiviikon kipeä ja pois hoidosta, niin poika sai olla mamman hoidettavana ja me vanhemmat pystyttiin olemaan töissä. Mun vanhemmat taas asuu 160 km päässä, joten heistä ei niin hoitoapua ole. Mut eihän se hoitoapu ole kaikki kaikessa, vaikka välillä itse tunnun arvostavan vain sitä :ashamed: . Eikös tärkeintä ole se, että isovanhemmat haluaa olla läsnä elämässä.

Ja mitä hemmotteluun tulee, niin se on välillä vähän ongelmallista meilläkin. Mä yritän välttää mehujen juottamista & muuta sokerista, kun en halua opettaa pientä samanlaiseksi sokerihiireksi kun ite oon. Lähellä olevat isovanhemmat vaan tuppaa juottamaan pelkkää mehua ja aina kun silmä välttää niin ollaan lykkäämässä jotain suuhun :/ .

Pitäisköhän tehdä välillä töitä...

Iines ja Sintti 16+5
 
No ohhoh, täällähän kaikki rakentaa. :eek: Me ite asutaan tällä hetkellä 52-neliöisessä vuokrakämpässä, ja ainakaan omaan ei olla lähiaikoina siirtymässä, katsotaan jos muuten raaskeis muuttaa vähän isompaan vuokrakämppään.. :ashamed: Ite haluaisin isompaan, ellei kolmioon niin yli 60-neliöiseen kaksioon edes... Mut aika kovat on vuokrahinnatkin. Ja kun auton maksueriä vielä pari vuotta maksellaan, niin ei sitä ennen varmaan omaa asuntoa katsellakaan. :whistle:

Meillä isovanhemmat lähellä myös, mun vanhemmat asuu tästä 15km päässä, miehen äiti asuu toiseen suuntaan 15km päässä ja miehen isovanhemmat viereisellä kadulla. Se on vähän tähän meidän nykyiseen asuinpaikkaankin vaikuttanu, ku mies pitää isovanhemmistaan huolta. (ja nyt viimeistään tutut mut jo tunnisti. :LOL: ) Sen verran vanhoja, (jääräpäisiä ja ) huonokuntoisia on miehen isovanhemmat, että en varmaan niille kyllä vie sit lasta hoitoon. Paha minä, mut kun meidän vaavi on jo nyt mun kultakimpale, niin haluan että voin luottaa hoitopaikkaan.

Laala ja Punkero 10+2

 
Mukava kuulla, että muillakin on työmotivaatio kateissa, vaikkei se tietenkään sinänsä mikään hyvä asia olekaan. :kieh: Näyttää olevan niin, että aamulla täytyy käydä vilasemassa mitä täällä turistaan, ja nyt kun on oppitunnit pidetty ja PITÄIS tehdä tarkastuksia ja valmisteluja, niin jotenkin vaan taas eksyin tänne. :ashamed:

Me ollaan rakennettu pitkällä kaavalla, ensin raivattiin tontti itse -puut pois, poikki ja pinoon- ja sitten pohjatyöt, perustukset yms. teki urakoitsija. Ei oltu siihen tyytyväisiä, joten päätettiin sit koittaa ite. Talopaketin pystytti talotehtaan urakoitsijat ja sit ollaan tosiaan itse väännetty sen jälkeen. Mä oon ihan tumpelo kaikissa käsitöissä, mutta onneks miehellä on taito hyppysissä, ja olen mäkin tässä paljon oppinut, mm. sähköpiuhaa on tullut vedettyä urakalla, lisäks olen jo aika hyvä muurarin apulainen. :D

Niin, ja moi ja tervetuloa maarunen! Tää on tosiaan uus pinkka, kun edellisessä oli jo niin paljon lapsellisia ja vähän odottajia, ja meno siis hiljaista, et kokeiltiin uutta aloitusta. Nyt vaan harmittaa toi otsikko, kun syyskuu on lopussa jo, eikä viittis uuttakaan aihetta tehdä vielä.

Jaa, ai töitä vai? Joo... :p

ventti ja viuhti 12+6/12+2
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista!
Iines Kiva kuulla, että olet tykännyt Liedosta.

Meilläkin on rakentaminen haaveissa, mutta se saa vielä odottaa mun töihin paluuta. Nyt muutetaan siis Vason paritaloon. Isovanhemmista meillä asuu miehen vanhemmat täällä lähellä naapurikunnassa, mutta mun omat vanhemat asuvat Espoossa. Vanhempani jäivät juuri eläkkeelle, joten varmaan saan apua tarvittaessa. Mun äiti on ihan innoissaan lapsenlapsista, mutta hän ei ole ihan niin hyvä kuntoinen, että jaksaisi yksin hoitaa pitkiä aikoja. On kuitenkin kiva, että molempien puolien isovanhemmat ovat lapsenlapsista ilahtuneita. :)

Olin tänään neuvolassa ja nyt oli jo oikea neuvolantäti paikalla. Vaikutti ihan mukavalta. Sain esitietolomakkeen ja Kelan paperit. Kaikki oli ihan kunnossa ja pääsin kuulemaan Vilin sydänäänetkin. :heart: Painoa mulle on tullut vasta yksi kilo ja siitä terkka sanoi, että tässä vaiheessa voisi olla jo hieman enemmänkin. Mutta mulla kun on diabetesruokavalio niin en oikein tiedä miten voisin syödä enemmän, ettei sokerit kohoaisi niin kovin.. Mutta ei kai se mulle huonoa tee, jos ylimääräiset rasvavarastot hieman sulavat. :D
 
Heip, joku taisi aiemmin kysellä mammajoogasta? Turussa ainakin Turun joogayhdistys järjestää äitiysjoogaa. Toinen ryhmä on maanantaisin keskustassa ja toinen Kähärissä sunnuntaisin. Olen itse käynyt muutaman kerran edellämainitussa. Jooga on aika pitkälti synnytysvalmennusta: sitä pitää kätilö ja siellä mm. harjoitellaan oikeanlaista hengittämistä ja kipua helpottavia asentoja jne. Sinne voi tulla joko kertamaksulla (5 e) tai kurssimaksulla (50 e). Kokeilukerta on ilmainen.

Suosittelen kyllä lämpimästi, jos kiinnostaa! Jos innostutte lähtemään, ainakin tuonne maanantairyhmään pitää ottaa oma jumppamatto mukaan, siellä ei sellaisia ole.

Täältä löytyy lisätietoa:

http://www.turunjoogayhdistys.com/

Amena 13+2
 
Me asutaan rivarissa,mutta kaksi vuotta sitten kun tää ostettiin niin revittiin kaikki pihalle ja sähköjä+väliseiniä myöten meni uusiksi.Ja nyt on kiva koti.Tänne kelpaa perheenlisäyksen tulla.

Me päädyttiin rivariin ko isäntä teki silloin niin paljon ulkomaankeikkaa että oli harvoin kotona ja sanoin että yksin en halua tulevaisuudessa lasten kanssa olla(ei siinä mitään) kun on lumityöt sun muut..Nyt kylläkin katse kääntynyt ok-taloihin.Täällä niitä vaan on vähän tarjolla.Ei haluta minikunnastamme pois.Ja uudet tontit ovat isännän makuun aivan liian pieniä jotan..

rv 10+1
 
Tervehdys.

Kaikki on hyvin. Vauveli on oikeassa paikassa kävin itse yksityisellä ultrassa koska en muuten olisi päässyt.

Mutta tämä vauveli on 2 viikkoa pienempi mitä luultiin joten sillon ultrassa ei näkynyt muuta kuin se pussukka.

Seuraavaksi pääsen ultraan vasta 4.11 se on se np-ultra ja neuvolaan pääsen jo 15.10 aika hassua.

Aika paljon ollut "supistuksia" teen raskasta työtä ja vapaa aikani vietän pikkuneidin kanssa joka ollut kovin kovin kipeä viime päivinä ja olen hänen kanssaan valvonut ja kantanut sylissä joten aika loppu alan olemaan. Täytyy miettiä miten sitten jatkossa.

Ja sitten kysymys. Ultrassa katsottiin myös että kummalta puolelta olen ovuloinut ja keltarauhas hormooni näkyi ultrassa selvästi vasemmalta puoelta. Eli onko jollain tietoa kuinka kauan se näkyy ovuloinnin jälkeen?? :D olisi helpompaa tietää koska pikkuinen on saanut alkunsa.

No nyt sitten päivä kerrallaan.

Niisku-neiti & neiti 7kk + pikkupapu 6+5 :heart:
 
heips kaikille...
täällä ollaan vieläkin yhtenä kappaleena, vaikka olisin jo aivan valmis jakautumaan... Ihana lueskella noita teiän alkuvaiheen juttuja ja huomata kuinka pitkällä ite todellisuudessa on jo...

Ihme kyllä mulle on alkanut tulemaan noita samoja oireita, pahoinvointia jne. Pahin ehkäpä on toi ripulointi... Teillä kun alkaa vatsa pyöristyyn niin mun alkaa valahtaa alaspäin...

Huomenna saan pinniksen, niin saan sitten laitettua senkin valmiiksi pikkusta varten... Kaikki on muuten valmista, vain vauveli puuttuu...

Voimia ja jaksamisia kaikille, meen haravoimaan, jos vaikka saisin muutaman supparin aikaseksi!!!!

Melena +kirppu 35+3
 

Yhteistyössä