Turkulaisia äitejä

Nähtävästi vaihtelee toi painon määräki paljon olis sopiva. Mulle sanottiin meinaan et 150g väh. pitää tulla vkossa ja enimmillään 300g ja sit taas toisella kertaa sanottiin toista..Noh, tyytyväinen vauva ja se on mulle pääasia.
 
Mä voisin ilmoittautua kans, täällähän on tuttujakin =) Mä olen kanssa tuolta 20-30-vuotiaista.

Mulla on yksi poika, Verner, joka syntyi 20.6.07. Hän syntyi pitkittyneen avautumisvaiheen takia sektiolla ja oli 4025gr ja 54cm. Nyt on jo 10 kiloinen pikkumies, vilkas ja tomera:)

Mulla on ikää 27 vuotta ja miehellä kohta 30. Toista lasta odotellaan nyt tosin ihan alkuvaiheessa, viikkoja on tänään tasan 9. Tän kuun lopussa on np-ultra, sitä odotetaan kovasti!
 
Pinkerouva kyllä muista teidät keskolasta! Mits teillä on lähtenyt arki sujumaan kotona? Aron oli todellakin pari viikkoa kokonaisuutena siellä keskolassa. Mulla on kyllä hyvät muistot sieltä. Henkilökunta oli kyllä todella ammatillista.


Treffit olis kyllä kiva! Me ollaankin ton Lapasen kanssa treffattu kerran täällä Kaarinassa. Mylly olis hyvä vaihtoehto, itse tulee myös käytyä siellä aika useasti, juuri sen takia kun siellä on niin helppo vaunujen kanssa liikkua. Mulle sopii oikeastaa ihan millon vaan, kun on auto käytössä, niin pääsee hyvin liikkumaan!

Me käytiin eilen neuvolassa, Aron painoi 6,5 kg ja pituutta on venynyt jo 64cm, pitkä poika. Katselin eilen illalla valokuvia pojan keskolaajasta, siitä on jo 4kk! Kuinka paljon hän onkaan muuttunut siitä!

Niin, vähän perheestä. Siis me asutaan täällä Kaarinassa, rivitalossa. Alunperin olen kotoisin Porista, mutta muuttanut Turkuun opiskelemaan vuonna 1999 ja tänne olen jäänyt. Vuonna 2005 muutettiin Kaarinaan. Porissa on kiva käydä, mutta tuskimpa sinne koskaan takaisin muutan. Perheeseen kuuluu miehen lisäksi kaksi karvaista kissaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elza:
Pinkerouva kyllä muista teidät keskolasta! Mits teillä on lähtenyt arki sujumaan kotona? Aron oli todellakin pari viikkoa kokonaisuutena siellä keskolassa. Mulla on kyllä hyvät muistot sieltä. Henkilökunta oli kyllä todella ammatillista.
Kivasti on sujunut, kiitos vain - on tyttö kasvanut kovasti ja ensihammaskin saatu esiin. Sama täällä sen TYKSin keskolan suhteen - ei todellakaan valittamista, tosi mukavia ja ammattitaitoisia hoitajia ja lääkäreitä! Olen monesti ajatellut sitä jälkeenpäin, että esimerkiksi imetyksen onnistumisen suhteen keskolan hoitajat olivat meillä aivan avainasemassa - kannustivat ja opastivat tosi paljon, kun itseä tietysti huoletti, miten maito nousee ja oppiiko vauva rinnalle kun ensin pullosta sai. Mutta hyvin kävi siinä! eipä ole moittimista mulla muistakaan TYKSin äitiosastoista. Menen ilolla uudelleenkin sinne synnyttämään jos suinkin suodaan.
 
Ilmoittaudun minäkin joukkoon, vaikka tunnin matka meiltä Turkuun onkin :D

Meillä on 7.11.2007 käynnistyksellä rv 42+1 syntynyt esikoispoika. Syntyessään painoi 4360g ja pituutta oli 56cm. Jätkä on kasvanut huimasti ja tänään päivittelin, kun 62 senttinen body oli liian pieni.

Minulle tuo Mylly kuulostaa hyvältä tapaamispaikalta. Sinne on helppo tulla meiltä omalla autollakin. Usein ajelen sinne, jos haluan shoppailemaan. Meitin lähistöltä, kun ei ihan kaikkea löydy. Ajankohdalla ei niin väliä ole, arkipävisin ollaan kuitenkin kotosalla pojan kanssa kahdestaan.

Hipkukka
 
Mä sain eilen Mussukalta liinan lainaan ja illalla sitä kokeilin ja hyvin tuo neiti siinä viihty. Pitäää vähän treenata.. Ja meillä on ainaki retro-pinnasänky, on 32v vanha. Ollu aikoinaan eka mun siskolla..

Elza Mäki olen Porista kotoisin.. Ollaankohan tuttuja..?! Mä olen viimeks käyny Porissa Jazzeilla ja se oliki varmaan ainoo käynti Porissa viime vuonna. Nyt pitäs mennä ku kaveri on valokuvaaja niin vois ottaa vähän vauvakuvia jne. Piti sillon loppuraskaudesta mennä otattaa kuvia vaan eipä menty sitte ku Ella synty 35+6 ja edellisenä pvänä klo 17 aikaan soittivat et huomenna aamulla klo 7 on sektio.. Että näin.. Ja taas asian vierestä :LOL:

Ja tervetuloa vaan taas uusille. Lisään teet tonne listalle..

Meilla kans Ella koittaa kääntyy mahallee ja öisin vetää kyljeltä toiselle ja on tosi rauhaton..
 
Tosta Tyksin keskolasta on mulla toisenlainen kokemus... Pinkeänrouvan kanssa olikin siitä puhetta. Meillä siis poika oli sielöä kans pari vuorokautta, kun oli lapsivesi vihree ja oli vähän "käynnistymisvaikeuksia". Osa hoitajista oli kivoja, mut osa tyrmäs mun imetyshjalut täysin ja muutenki olivat tympeitä. Jos toinen kerta tulee, niin tyarkkaan lääkärin kanssa pohdin annanko lapseni sinne... Sen verran huono maku jäi siitä.

Pori Jazzeille ois mieletöntä päästä... Oon haaveillu vuosia, mut en o saanu aikaseks. Aina on jokin syy jättää väliin, mut jonain vuonna täytyy päästä, ihan ehdottomasti. Sentään oon käyny blues-legenda Gary Mooren keikalla ja sen tahon uusiks... Tulin sillon keikan aikana kipeeks, (tosi hyvä ajotus kuumeella nousta :headwall: ) joten ei jaksanu jamitella. Hieno keikka oli kyllä ja livemusiikista saa aina enempi irti.

Millos te haluisitte miitata? Oisko jo tulevalla viikolla vai seuraavalla? Mä tulisin mieluiten autolla siskon kanssa, mut sit täytyy toisen liinailla eikä auto edes o käytössä ihan millon vaan. Bussilla onneks pääsee. Mä kyllä liinailen jonkin verran, mut takki on edelleen ostamatta ja se rajottaa. Kesällä varmaan sit aktiivisemmin.
 
mullakin tyksin keskolasta huono fiilis myös, kun tyrmäsivät myös imetyshaluni ja aina kun halus hoitaa poikaa oli liian kiire siellä yms. yms.
meillä poika kävi siellä pikaseen vaan,kaikki oli sit hyvin. paitsi että minä errossa hänestä :'(
 
Keskolasta: meidän Elias oli siellä kaksi päivää märkäkeuhkoisuuden takia heti synnytyksen jälkeen ja itelle jäi vain positiivista sanottavaa: opastivat hyvin kärsivällisesti vaipan vaihdossa ja kovasti kannustivat imettämään, vaikkei multa ees mitään tullut silloin, mutta pääsi poika sentään lähelle omaa äitiä ja äitin syliin. Annoin sitten hänelle aina pullosta ruokaa ku siellä oltiin, ainakin mulle sattui tosi mukavia kätilöitä siellä.

Mylly kuulostaa ihan ok paikalta, siellä on ainakin hyvä hoitaa vauvaa sit jos tarttee. Sovitaan vaan sopiva päivä, ni mäkin pääsen autolla hurahtamaan sinne. Ens viikko on mulla aika täynnä, eli jos se seuraava kävis?
 
Listaa päivitetty et jos jotai puuttuu tai virheita yms niin ilmoitelkaa..

Ens vkolla meille sopis vaan ma tai pe mut seuraavalla vkolla miten vaan, että sovittasko sinne vkolle 3 joku pvä?

Tossa Ella liinassa tänään

Äsken oli eri sidonnassa ja siihen nukahti ja äsken nostin nukkuun tonne lattialle.. En tie mikä kiukku taas iski ja missään ei ollu hyvä mut tonne liinan sisään sitte rauhoittu.

Meillä Ella ei onnesk joutunut keskolaan vaikka pieni olikin. Otettiin lapsivesipunktio keuhkoista ennen ku päätettiin sektiosta niin seki varmaan yks syy ettei joutunu ja ne kortisonit keuhkoja varten sai jo rv 30+1 kun osastolle jouduttiin ja oli vaarana et Ella syntyy tai siis leikataan mut kuitenkii. Onneks sitte pysy viel melk. 6 vkoa mahassa ennen ku leikattiin ja söin sitte oikeen vaan kunnolla noi vikat vkot et Ella kasvais ja kasvohan hän sitte, mikä seki sitte varmaan autto asiaan.
 
Huomenta kaikille!!!

Meillä on tapahtunu ihme....Ilona heräs syömään ekan kerran kuudelta syömään!! ja nukkuin siitä vielä puoli yhdeksään. Nyt on kyllä tosi levänny olo. =) Ens yönä varmaan herätään taas useammin. Mulla tuli imetys tiensä päähän...siis se vähäkin mitä on ollu. ei tule enää maitoa. :(

Mulle sopii tapaaminen myllyssä kanssa ja vko:lla 3 sopii mikä päivä tahansa. Huomenna alkaa taas vauvauinti loman jälkeen.

Minkä ikäisen/painoisen kanssa voi liinailla?
 
amalia07 Liinailun voi aloitttaa jo ihan vastasyntyneen kanssa, luin tuolta kantoliinakanavalta, tässä linkki sinne http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/index.tmpl?navi_id=1

Mä ainakin totesin eilen että hyvä keksintö toi liina ku Ella vaan kiukutteli ja mikään ei kelvannu niin liinan sisälle rauhoittu sitte.. Tosin en mä nyt montaa tuntia pysty olee sen liinan kanssa nyt ainakaan alkuun mut kaippa se siittä sitte ku harjoittelee ja kokeilee erilaisia sidontoja ja mun pitäs saada viel toisenlainenki liina ens vkolla.. Rintareppuki meillä on mut Ella on musta sinne liian pieni, jotenki tulee ne soljet jne Ellan naamalle ku hän kääntelee päätään siellä..

En tie miks toi neiti on nykyään öisin niin levoton. Aloitti eilein kiukkuumisen siinä klo 20 aikaan ja välillä rauhoittu ja sit taas jatko ja ihan hirveet huutoitkuraivot otti TAAS klo 1 yöllä ja kahden aikaan sitte sain vihdoin nukkuu ja nukku mun vieressä ja seilas edes takas kyljeltä toiselle ja raapi mua ja mölisi ja ähisi. Sitte klo 6.30 söi ja nukahti ja klo 10 sitte noustiin ylös ja mä nukuin kyl tosi kevyesti kun toinen kokoajan mölisi vaan. Nyt on neiti tuol makkarissa isänsä kanssa ja mä vedän kahvia jos tästä vaikka heräis..
 
Kiitos kun lisäsitte minut listaan!

Minä kans aktiivisesti liinailen pojan kanssa =) Tuolta Kantoliinakanavalta saa kyllä hirmu hyvin tietoa, ja kannataa käydä myöskin Kestovaippainfon sivuilla, siellä on erillinen keskustelualue liinoille.

Meillä oli liina pikkuvauvana ihan ehdoton, kun Verneri ei muualla viihtynyt kuin sylissä. nykyäänkin on vielä päivittäin pari tuntia, yleensä illalla ennen nukkumaan menoa, kun jo väsyttäisi, ja kaikki kiukuttaa. Samoin kaupunkireissuilla on kiva, ja lenkilläkin, jos ei ole liukasta.

Mutta yksi hyvä neuvo on pakko antaa(varulta, varmaan tiedättekin kyllä), eli kiinnittäkää huomiota vauvan oikeaan asentoon liinassa! Joulun alla kaupungilla näin yhden naisen, jolla lapsi roikkui alhaalla äidin lantiolla jalat suoraan alaspäin :( Anteeksi jos kuulostin ärsyttävältä :)

Kohta lähdetään ulkoilemaan koko perheen voimin, vaunuillen kylläkin, koska on liukasta. Jos saisi aikaiseksi hommata liukuesteet kenkiin, niin voisi liinaillakin:) Se on tehokasta liikuntaa, ja kohta mulla on jo masukin tiellä.

Hauskaa lauantaipäivää kaikille :heart:
 
Mulla on sitten taas hyvät kokemukset keskolasta.. meillä 2v. tuli 7vkoa ennenaikaisena ja jouduttiin viettämään keskolassa 3vkoa, että kyllä siellä tuli aikaa vietettyä ja en kyllä pahaa sanaa voi sanoa... ja meillä oli kyllä tosi ihanat omahoitajat, että ei valittamista...ennemminkin voisin sanoa noista synnyttysosaston hoitajista, että toiset on kyllä valinneet ammattinsa aivan väärin..
meille kanssa tuo mylly on ihan hyvä treffaamispaikka, kun sinne pääsee niin kätevästi.. että jos vaan ollaan terveinä, kun tapaaminen olisi niin saavumme kyllä paikalle... =)
meillä neiti on sellainen pieni siro tapaus.. elikkä 6kk neuvolassa oli mitat 7060g ja 69cm... nauratti, että täälläkin on moni muutaman kuukauden nuorempi jo lähes samoissa mitoissa... mutta niin me olemme erilaisia...

oikein mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Moro,
viikko 3 sopii tapaamisajaksi ja Mylly tapaamispaikaksi oikein hyvin! Maanantaina meillä on harrastusmeno eli muskari, mutta muuten kalenteri näyttää tyhjää. Niin ja to on tosiaan se babybio, jos on sinne lähtijöitä!

Jännä miten päinvastaisia kokemuksia tuolta keskolasta! Ihan taitaa olla tuurista kiinni, millaiset hoitajat sattuu... mutta tuota imetyksen tyrmäystä on kyllä vaikea käsittää. Tosi inhottavaa. Varsinkin ensimmäisen vauvan kanssa on ihan hoitsujen "armoilla".
 
Moikka!

Sanna, mistäpäin Poria olet kotoisin? Mä olen asunut Hyvelässä, eli pohjoisporia. Mahdetaanko tuntea...niin, senpä näkee sitten!

Mulle sopii myös se viikko 3, tiistaina on mahd. ohjelmaa, muuten olen täysin vapaa tulemaan minä päivänä hyvänsä. Ja Mylly paikkana on myös hyvä.

Niin, keskolaan tullaan varmaan niin monella eri tavalla, ei pelkästään vaan siksi, että syntyy ennenaikaisena. Meillä oli kokoemus varmaan siksi niin hyvä, koska en osannut odottaa mitään ja kaikki meni paljon paremmin kun odotin. Sillon kun menin synnärille reilu vuorokausi ennenkun Aron syntyi, minulle puhuttiin siitä, että vauvan keuhko voivat olla vielä kehittymättömät ja että pieni voi joutua olemaan hengityskoneessa. Ja kun menin sinne synnytyksen jälkeen, näin että poika ei edes ollut keskoskaapissa, vaan pelkästään lämpösängyssä. Sain hänet heti syliin ja sain myös syöttää häntä heti. Sitten myös lääkärit olivat heti ottamssa meitä vastaan ja kertomassa mitä pojalle kuuluu.

 
Minullekin käy vko3 ja Mylly. Tällä hetkellä ei sille viikolle ole mitään menoja merkittynä.

Eli ke, to ja pe on vapaita kaikille? Noista päivistäkö valitaan?

Liinailusta Meillä on liina lainassa ja olen ajatellu ostaa oman. Ollaan kokeiltu jo koiralenkillä (miehen takin alle mahtu vauvakin hyvin) ja kaupungilla.Tosin en osaa kuin tuon yhden sidonnan, muiden kanssa olen ihan solmussa :ashamed: tai en saa vauvaa oikeaan asentoon.

Kestovaippoja meillä käytetään osittain, lähinnä iltaisin. Saatiin tutuilta iso kasa ja onhan sekin jo aika säästö, jos illassa yksi vaippa on kesto.

Puuh, miulla on jalat väsähdyksissä. Olin koiran kanssa kolmen tunnin lenkillä. Mies hoiteli poikaa, hyvin oli mennyt. Pakkasesta sulattivat maitoa nälkään. Sain vähän omaa laatuaikaa ja koira huomiota :D Meillä mies on alusta asti jäänyt mielellään pojan kanssa kaksistaan ja mie meilellään antanut hoitaakin.

Hipkukka
 
mekin tunkeudutaan tänne =) elikkäs pinja synty 6.11 ja oli 3790/51 ja 38+0.. nyt päivää vaille 2kk ja 60cm ja 6kg.. äidin pulleroinen =)
perheeseen kuuluu myös mies -81, minä -87 ja jori 060806. eli puuhaa riittää näissä =)
meillä osittaiskestoillaan ja liinaillaan liki päivittäin, muutama liina on kertynyt kaappiin ;) ompelin semmosen v:n mallisen kappaleen jossa on pitkillä sivuilla vetokejut, saan sen pariin erilaiseen takkiin kiinni ja vauvan liinassa sinne alle ja jää vähän paremmin tilaa =) tyty on niin iso ettei mahdu muuten alle enää.. ja tuon osan saa sitten myös näppärästi irti jos haluaa pitää takkia päällä ilman kyytiläistä =)
 
very important baby Mun puolesta saa antaa hyviä neuvoja jne liinailun suhteen kun mä olen nyt vaan muutaman sidonnan kokeillu ja kotona. Ja sellaseen sammakkoasentoon koitan Ellan laittaa.. Mulla on vaan ongelmana toi rintavarustus kun sitä on aika paljon :LOL: Noh, on ainaki Ellalle pehmustetta sitte :D Ja kaupungilla näkee kyl välillä jos jonkinlaista viritysta ja hiipparia vauvojen kanssa.

Sssalla:lle tervetuloa tänne puolelle.

Elza
Mä asuin kotona asuessa niin Länsi-Porissa, Liinaharjassa. Kävin Vähärauman ala-asteen, Länsi-Porissa yläasteen ja lukion ja kirjoitin '97 ylioppilaaks..

Me käytiin tänään Ruissalossa kävelemässä ja oli melkoinen tuuli. Oli pakko lähtee ulos ku alko niin väsyttää ku viime yönä nukuin tosi huonosti.. Tossa sitte oli pakko myös vetää pikku päikkärit, koko perheen voimin :D

Vkolla 3 niin olisko sitte se keskiviikko esim. hyvä?


Synnärin hoitajiin
mullaki meinas palaa hermot. Olen tästä asiasta jo muualla "vaahdonnu". Eli Ella ku pääsi mun mukaan heti osastolle niin ite en voinu oikeen hoitaa heti ku oli niin järkyt tuskat ja selkään ja suoneen meni kipulääkettä ja olin piuhoissa kiinni pari pvää.. Ja maitoa ei tullu multa niin eivätpä antaneen Ellalle kauheesti lisämaito ja paino laski 2720grammasta 2480grammaan ja sitte alettiin pakkosyöttää ja siittä seuras järjetön puklailu.. Mä moneen otteeseen pyysin et jos Ella sais pullosta mut ei ku piti vaan koittaa imettää. Luulis nyt niiden tajuavan siellä et kyseessä sektiovauva joka synty 4vkoa etuajassa ettei se maito ihan tosta noin vaan nouse. Ella synty ti ja vasta la alko tuleen maitoa.. Vieressä oli ihan normikokoiset vauvat ja niitä kyl syötettiin pullosta ilman pyytämistäkin.. Ei mee mun jakeluun tää toiminta.. Sitte paino nousi joku 50g ja sit mä totesin et me lähdetään kyl kotiin, oltiin vko oltu osastolla ja se oli maanantai. Sit käytiin ke ja pe neuvolassa punnituksessa et paino on lähteny nousuun.. Osa hoitajista oli ihan mukavia mut sit oli just näitä jotka ei tosiaankaan ole oikeessa ammatissa ja sit oli viel se irtisanomisjupakka meneillään niin oli senki takii varmaan hoitsut kypsiä mut eipä se meidän vika ole..

Sellanen avautuminen, että anteeks vaan..
 
Heippa vaan!

Hohhoijaa, siivosin tänään koko kämpän ja laitoin joulukoristeet laatikkoon ja kuusi läks kans...Nyt on ihanan puhdasta ja siistiä, hetken aikaa! :)
Siitä treffeistä: vko 3 ja keskiviikko käy ainakin meille, jos nähdään 12-16 välisenä aikana!? Meillä on aamulla neuvola ja sit klo 17 jälkeen mul on taas menoa.Mites muut?
 
:wave: liittyy joukkoon =)

Otava syntyi 12.7. eli puoli vuotta tulee kohta täyteen. Tässähän tämä on mennyt, joskin tosi väsyneissä tunnelmissa kun poika heräilee edelleen usein 1-2h välein öisin...
Ja siitä ettei äidillä vaan käy aika pitkäksi, pitää omalta osaltaan huolen isoveli Eemeli 2v4kk.

Missäs te kaarinalaiset asustelette? :) Me muutettiin kesällä pari viikkoa ennen Otavan syntymään Turusta Piispanristille.

liinailua ollaan mekin harrastettu: se oli ainut tapa saada Otava päivisin nukkumaan jossain vaiheessa. Ja kun poika on vielä oikea mammanpoikasylissänukkuja niin sillä lailla sain kanssa käteni vapaaksi. Itse en ole muuta sidontaa kuin kietaisuristi2:n opetellut: se käy ihan pienellekin ja tosi tukeva. Nyt talveksi liinailu on jääny kun ei mahdu takin alle ja päällä on mun mielestä hankala kantaa.

kestovaipoista joku mainitsi... Meillä kummatkin pojat on kestovaipatettuja.

Ja vinkkaan vielä, että on tuolla kerhoissa tuo Turun seudun plussalaisetkin, että jos kiinnostaapi...
 
Meillä on myös kestovaipat käytössä. Tosin ollaan vasta hiljattain tosissaan aloitettu, kun alku ei meinannut onnistua. Ehdin jo melkein luovuttaa niiden kanssa. Liinailtu ollaan myös kovasti syntymästä lähtien. Se on kyllä aivan mahtava väline. Muuten olisi kädet/selkä kipeät ja moni kotityö jäänyt tekemättä. Hiljattain ostin myös rengasliinan. Sitä ei vielä oikein osata käyttää...

Auralan värikylvyt: Huomasin muutama kuukausi sitten lehdessä jutun noista maalaus- jutuista ja kävin sitten heidän nettisivuillaan kurkistamassa. Muuta en oikeastaan tiedä. :)

Käytiin viikolla 5kk neuvolassa ja taas oli Pihla kasvanut kamalasti. Pituutta oli 66cm (aivan tyttöjen keskikäyrällä ) ja painoa oli 8,8kg!!! Paino menikin sitten aivan sinne käyrän yläreunalle. :whistle: Torstaina maisteltiin ensimmäisen kerran perunaa. Pimu ei erityisemmin pitänyt mausta. Avasi suun kyllä aina kiltisti, kun sitä lusikalla lähestyi. :)

Meille sopii myös kaikki päivät tapaamiseen. Maanantai hieman huonommin kuin muut.

Miten sinne turkulaisten kerhoon pääsee? Olisin kovasti kiinnostunut. Välillä epäilyttää kirjoittaa tänne "yleiselle" palstalle. Jos vaikka, joku tunnistaa... :wave: Sieltähän ei pääse juttuja lukemaan ilman kerhoon kuulumista?

mansikka ja Pihla 5kk 4pv
 
Mistä te ootte noita liinoja hommannu? Mä nyt sain Mussukalta lainaan ja sit tuolta marraskuun pinosta yks tyttö lähettää mulle ku ei tarvii.

Ja mä kans voisin liitty Turkulaisten kerhoon et tarviiks sinne jotai salasanaa tms?!

Ja tervetuloa taas uusille jos en ole muistanu jo sanoa..

Jospa menis nukkuun ku Ellaki nukkuu tossa mun vieressä..
 

Yhteistyössä