Turkulaisia äitejä

Niisku-neiti, suloinen ja söpönen tyttö teillä!!! :heart: :heart:
Tämä ei ole mitään pelottelua, mutta menkää ihmeessä heti lääkärille jos vaikuttaa siltä, että teidän pikkuinen on tosi tukossa. Näillä pienillä flunssat menee helposti keuhkoihin ja hengitysteihin. Kaikenlisäksi maito vielä oikein ruokkii tukkoisuutta. Ja meillä alkoi tuo rs-virus ihan tavallisen flunssan oirein, mutta yhtäkkiä vauva oli niin tukossa, rohisi, oksenteli ja haukkoi henkeä, että oli pakko lähteä lasarettiin... Teillä on kyseessä varmasti ihan tuiki tavallinen nuha, mutta älkää epäiröikö soittaa lääkärille jos siltä tuntuu! Toivottavasti paranette pian! :wave: ja sanna-78 kans!
 
Snoopy Sitä mäkin olen yrittänyt kaikilta mummuilta kysellä et pitäiskö mun soittaa jo johonkin kun toi tukkoisuus on selvästi pahentunut... mutta kaikki on vaan sanonut et ei noin pienille ole mitään apua lääkkeistä/lääkärikäynnistä??? Meillä on suolatippoja ja niistäjä jolla saadaan kyllä tukkoisuutta vähennettyä mutta äskenkin neiti heräs kesken unien pelokkaaseen itkuun kun suuhun oli tullut paljon sitkeetä keltavihreetä limaa.. Ja ei hän oikeen muuten ole kipeen oloinen leikkii ja juttelee ja seurailee menoa ihan tavallisesti eli on virkee eikä kipeydestä uupunut.

En sit tiedä mitä pitäis tehdä kun vanhat ihmiset on toista mieltä ja itse ja muut äidit toista mieltä.

Jos saan kysyä niin väsyikö teidän pikkanen selvästi vai oliko vaan tukkoinen ja yski? :/
 
Lisään vielä, että meillä rs-virus oli kuumeeton ja kaikki vanhemmat toitotti, että "kyllä virus kuumeen nostaa" Eli jätä ne muiden kommentit omaan arvoonsa. Itse tunnet vauvasi parhaiten.
Kun ei kerran ollut kuumetta, Saara oli ihan pirteänä siihen saakka kunnes oli niin tukossa ettei henkikään meinannut kulkea. Se oli tämän taudin "huippu" ja sen jälkeen ollaan hyvin pärjätty suolavedellä ja nenäfriidan kanssa. Kyllä te sitten huomaatte, jos on oikeasti aika mennä lääkäriin. Silloin viimeistään, kun tulee sellainen olo ettei enää pärjää kotona vauvan kanssa. Alle 3kk:n vauvan kanssa kannattaa käydä lääkärissä, vaikka olisi "vaan flunssa". Pikaista paranemista, ja hyvä että neiti on nuhasta huolimatta pirtsakka!
 
niiskuneidillä suloinen tyttö :)

snoopy: Meillä on toi bumbo-tuoli ja suosittelen sitä. Ilona on siinä ku oon suihkussa ja ku käydään vauvauinnissa niin on siinä sillä aikaa,kun itse peseydyn ja laita uikkarit. Vauvauinnissa todella kätevä ennen bumboa oli turvaistuin suihkutilassa ja se kastui ja oli muutenkin hankala. Meillä bumbosta ei ole ollu muutakuin hyötyä ja Ilona viihtyy siinä hyvin :)
 
Niisku-neiti Just nimenomaan pienen kanssa pitää herkästi lähtee lääkäriin eli älä kuuntele niitä vanhempia ihmisiä lainkaan.. Mäki olisin vieny Ellan lääkäriin mut rohisi vaan yhden yön ja se siittä taudista.. Parempi mielummin vaikka turhaan mennä lääkäriin kun kyse mini-ihmisestä. Paranemisia sinne :hug: Niin ja ihana tyttö :heart:

Mun olo on onneks vähän parantunu jo. Niistää toki saa kokoajan ja yskiä mut viime yönä sai jo paremmin nukuttua ja Ellaki nukku klo 3-8.45 putkeen eli syötiin klo 23.30 ja klo3 ja neiti meni klo 20.30 nukkuun eilen et ihan hyvä enkä syöttäny puuroa edes eilen. Pvällä mangoa ja illalla ennen nukkuun menoa peruna-porkkanaa..
 
musta tvstä saa liikaa virikkeitä, joten ei vauvalle vaikka sitä kuinka kiinnostais.. pinja ainakin koittaa aina tuijotella sinnepäin :D. jori tais olla 1½v kun katteli teletappeja ekaa kertaa :)
meillä koitettiin bumboa jossain 5kk iässä, mutta jori koetti vaan tulla pois siitä, ei siis ollut meidän juttu :)
 
viruksethan ei nosta kuumetta, vaan bakteerit. ainakin näin yleisesti ottaen. joten niiskuneiti heti hoitoon vaan jos siltä tuntuu. ja sairaalassa saa ainakin hengitettäviä lääkkeitä jotka helpottaa oloa, jollei henki meinaa kulkea. ja tietysti laitetaan tippaan, jollei pieni jaksa imeä niin yleiskunto pysyy huomattavasti parempana.

meillä ei juuri tv:tä katota, muuta kun äiti. Tomas ei oo lainkaan tajunnut ja kattelee mieluummin yhtä talua missä on monia värejä. ja sitä vois tuijottaa aikas kauankin. ja isi ei muuten vaan niin kato telkkua kun ei sieltä kuulemma mitään tule!

toi on ihan kamalaa kun Tomas puklaa, muuta ei anna sen tulla ulos ja sitten meinaa tukehtua siihen. sitten mä joudun aina ihan paniikkiin vaikka tiedän ettei itse ole siitä moksiskaan! se vaan näyttää ja kuulostaa niin kamalalta. mun pieni murunen. :heart: :heart:
 
huh huh. on taas herätty aikasin, eli puol 10! :LOL: tosin mymmy nyt nukkuu, sain nukkumaan pienen sisälle ja vaan noin 5 minuutin huudolla! :whistle: :D

eilen käytiin ostamassa kaverin 2- vuotiaalle tytölle lahja siitä pikku pegasoksesta, joka on siinä eerikinkadulla. aika tyyris paikka oli, mutta sitten löydettiin sieltä sellainen Tommy Hilfigerin paita joka oli musta niin suloinen niin oli pakko ostaa! ja sitten kun siellä oli kaikista normaalihintaisista vaatteista -30% niin eihän se ollut edes kallis. pitäis vielä mennä ehkä mymmylle hakee siletä yhdet NIIN MAKEET housut, jotka oli aletangossa ja hintaa oli joku 12 ?, eli halvemmat kuin h&m :ssä. ja oli siellä yks sellainen ihana slipoverikin, mutta se maksoi aikas paljon, joten taitaa jäädä kauppaan.

sellkä edelleen kipee, mikäs tohon mahtais auttaa?

ei oo ilmarinäidistä aikoihin kuulunut, onkos se edes hengissä enää? ;)
oli nyt aika omanapainen kirjoitus, mutta pankaas kirjottaen niin sitten kommentoin teidän kirjoituksia. :D
 
Mä kävin pikku pegasoksesta kans ostamassa lahjan kaverin vauvalle. Nooh, siinä kävi niin että valitsin kivannäköisen potkarisetin ja menin kassalle. Loppusumma tuossa setissä (sis. muistaakseni potkarit ja paidan) oli viiskybää! Enkä siinä sitten tajunnut enää kauppaa perua. :eek: No joo, olinhan vielä silloin työelämässäkin mukana ja palkka juoksi, mutta kyllä tuo summa oli hippasen liikaa... Eikä muuten ollut mikään VIIDENKYMMENEN EURON hieno setti... prkl. Vähän sydäntä särki antaa se tälle tuttavan vaaville... :LOL: Näitä sattuu...

Saaran vrk-rytmi taitaa vihdoin kääntyä!!! Pari päivää on ollut päivisin hereillä melkein 8 tuntia yhteensä, ja on nukkunut yöllä 6 tuntia yhteen menoon! Äiti olisi hyvinhyvin kiitollinen jos näin jatkuisi... ;)
 
hyvä snoopy että Saaran rytmi alkaa muokkautua äidin mieleiseksi! ;)

toi paita mikä ostettiin ei maksanut loppujen lopuksi kuin 17, 5 ? joten ei ollu kallis lainkaan. ja siihen sitten jos ostais henkasta ja maukasta jotkut housut / hameen.
huomenna ois tarkoitus mennä kaupungille ostaa mymmylle lisää vaatetta, hiukan suurempaa kun noita 68 on aikas paljon. ja kun mulla on noita ale- lappuja joilla saa -15 tai -20 % hinnasta pois, niin pakkohan ne on hyväkis käyttää!

onpas täällä ollut hiljaista, missä kaikki on?
 
Liirah... Mistä niitä H&M:n alelappuja saa? Vai tarkotitko johonki muuhun liikkeeseen? Mun pitäs kans ostella pojalle vähitellen uusia vaatteita... Muita nyt onkin jo ihan kivasti, mut yökkäreissä tartteis siirtyä isompiin.
 
Täällä :wave:

Ei oo jaksanu koneella olla eikä ole oikeen ehtinytkään ku toi meen neiti on nykyään niin vaativa :D Pääsis ite varsin hyvin mahalleen mut ei ja sit pitää kokoajan olla kääntää häntä mahalleen ku toisinpäin osaa kyllä kääntyy mut ei muka pääse takas mahalleen.. Ja sit käsistä kiinni ja auttaa istumaan.. Lattialla ei voi leikkiä vaan pitää päästä sohvalle jne jne :D

Tonne meen yläkertaan muuttaa häiriköitä häiriköiden perään.. Edelliset huudatti täysillä musaa jatkuvasti, nää tappelee 24h/vrk, ihanaa..
 
:wave: ja täällä!
Tuo meikäläisen ukko on kököttänyt joka ilta koneella viimeistelemässä jotain esseetään joten on ollut vähän ruuhkaa enkä oo päässy kunnolla koneelle päiväkausiin..No josko nyt helpottais kun sai sen tehtyä..

Venla on nyt kohta parisen viikkoa maistellut kiinteitä, kivasti on uponnut kaikki mitä on suuhun lapattu- isänsä tyttö :) Pari-kolme kertaa päivässä syödään ja muuten sitten imetystä edelleen. TOSIN tänään tapahtui se mitä joka imetyskerralla hiukan pelkäänkin- neiti nappas hampailla kiinni oikein kunnolla. Lopputulos oli itku sekä äidillä että tyttärellä, meikä kun huusi kivusta ja toinen pelästyi tietty sitä :/ isä sitten kiiruhti lohduttamaan molempia.. En millään haluaisi lopettaa imetystä, mutta kyllä siitä se isoin hohto on laantunut noitten hampaidentulon myötä :(

Tehtiin lana syrjähyppy Tampereelle (eikai sitä oikeen täällä Turussa sais sanookaan et on siä käyny...) ja kavereitten luona kiertelyn lomassa ostettiin neidille aurinkolasit!!!Nyt vaan toivotaan et se aurinko sit kans paistaa,parempi ois!!!

liirah ihana kuva Tomaksesta :heart:

Mun pitäis kans päästä vauvanvaateostoksille, alkaa olla tarve uusille bodyille noihin kiinteisiin siirtymisen johdosta...vaikka miten on ruokalappu ja koitan tähdätä tarkkaan niin silti aina jostain päätyy porkkanaa tai mustikkaa vaatteille (myös mun) joten pitää varmaan alkaa syöttämään alasti- ois ainaki naapureille iloa :LOL: no joo,kertokaa viisaammat et miten saa lapsen syötettyä vähemmällä sotkulla? vai saako?

Jaahas,unosille!
 
ilmarinäiti, semmosia ruokalappuja mitkä on vähän niinkuin paita? h&m myi ainakin niitä yhteen aikaan.. porkkana lähtee heti tuoreeltaan + haalistuu jos vaatetta kuivattaa auringossa, mustikkaan sappisaippua ennenko sen pesee.. näillä me on pärjätty :D
 
Juu täällähän sitä ollaan täälläkin, mut en o kauheesti jaksanu palstailla... Kun ei o oikein tuntunu olevan mitään sanottavaa tai sit en o ollu kirjotusfiiliksellä. Koneelle pääsen kyllä millon vaan miehestä riippumatta... Meil on omat koneet molemmilla. :D

Ilmarinäiti... Meillä ainakin poitsu sotki alkuun tosi paljon, nyt pysyy enimmäkseen naaman sottaamisena. Paitsi jos saa kähmälöidä pöperöö eli käsillään tutustua ruokaan. Sit on joka paikka sotkussa, mut ainahan voi pestä. :) Onhan se toki aika uuvuttavaa. Hennesillä näin sellasia hihallisia ruokalappuja... Oli vaan tosi rajallisesti kokoja. Ei ollu poikaselle sopivaa. Mut sellasiaa siis saa, joten kannattaa katella... Vähän sais suojattua enempi. Ja mustikkatahrat lähtee hyvin, kun hankaa tiskiaineella ennen pesua. Mieluiten tietty tuoreeltaan. :)
 
Meillä lähti mustikka ihan normipesussa pesukoneessa ja viel pikaohjelmalla ja body oli pvän seissy mustikkatahransa kanssa ja ei näy missään mitään likaa ja pesuaineena nestemäinen Bio Luvil, hajusteeton ja pesupallossa laitan koneeseen ja sillä siis lähteny mustikat yms pois..

Musta Cittarissa oli kans sellasia päälle puettavia ruokalappuja.. Meillä on harso vaan vähän tossa päällä kun ton luomen takia ei oikeen viitsi ruokalappua pitää ja sylissä ku syötän, laitan Ellan toisen käden tonne omaan kainaloon ja toista koitan toisella kädellä pitää suusta pois. Aika hyvin olen nyt viime aikoina onnistunu siinä, ei ole naamakaan hirveesti ollu ruuassa =)

Wallander tuli katottuu joten vois varmaan nukkuun mennä, ei vaan väsytä ku vetäsin päikkärit.. Nyt olis kyl hiljasta, naapurit lopetti tappelunsa JO tossa klo 23 aikoihin.
 
Hohhoijakkaa kun ramasee.. Tuli kyllä nukuttua ihan ok viime yönä, mutta mulle on tullut joku krooninen uupumus. En tiedä pitäiskö vaan hiipiä tuonne sänkyyn Niilon viekkuun päikkäreille..
Eilen illalla meillä oli pienimuotoinen kriisi kun Niiloa nukutti eikä se uni meinannut tulla millään.. Hän sitten koki parhaaksi karjua suoraa huutoa toista tuntia. Niilo käyttää ääntään harjoin, mutta sitäkin kovaäänisemmin, kätilö jo kehaisi että tästä jätkästä lähtee ääntä ja PALJON. Osastolla oli 1 toinen vauva jonka karjunta oli samaa luokkaa, muut oli huomattavasti kuulija-ystävällisempiä. Sitten kun Niilo ottaa käyttöön sen ylä-c:n niin äipän korvissa humahtaa ja alkaa tinnitys. (meidän koira lienee asiasta samaa mieltä, koska aloittaa näissä huutokonserteissa ulvonnan, eikä ole ikinä aikaisemmin ulvonut..)
JOten ei voi muuta kuin olla onnellinen siitä, ettei noita karjunta-sessioita ole joka ilta.

Sanna, noi on karmeita tollaset naapurit.. Soita vaan poliisit paikalle, sano että pelkäät niiden mäiskivän toisiaan. Josko niitä vaikka alkais hävettää tuo käytös..?
 

Yhteistyössä