Turkulaisia äitejä

Sssalla olit ihan oikeessa sen babybion suhteen, se onkin vasta torstaina. Mä ihan kuvittelin että ihmiset treffaa tänään sen merkeissä, kun tuolla aiemmin oli puhetta että se leffa tulis tänään :) Täytyys kattoo josko sitä torstaina olis semmonen elokuva-olotila.
Ollaan huinittu koko päivä kaupungilla Niilon ja mun äidin kanssa. Löytyi Niilolle hyvä puku ens syksyksi/alkutalveksi lindexin ale-tangolta. Ja pakko oli ostaa kolmen housut kun oli se "osta 3, maksa 2" -kampanja.. On tää shoppailu rankkaa.

Mun äiti oli löytänyt meikäläisen neuvolakortin, ja äsken soitin ja kyselin omia lapsuusajan mittojani. Mä olen ollut kyllä oikea rääpäle, ainakin Niiloon verrattuna! Syntymäkoko oli aika samaa luokkaa, mutta siihen se sitten jäikin: 3 kk-neukassa mun pituus 60 cm ja painoa vähän päälle 5 kg, Niilo 63,5 cm ja 7150 g. 8-kuisena painoin n. 6,5 kg ja 1-vuotis-neuvolassa vähän päälle 8 kg :eek: Ehkä huulihalkiolla oli osuutta asiaan, koska silloin kun se ekan kerran leikattiin mun ollessa puolivuotias, olin kuulemma menettänyt kokonaan ruokahalut. Sitä ennen olin reipas ruokailija.

Onnea Tomakselle nimestä :flower: Ja kiva ku Saara päässy kotiin ja tauti helpottaa..

Ellalla oli joku miniflunssa. Eilen oli räkänen ja edellisyönä ja nyt ei oikeestaa edes ollu tukkonen ku nukkuun meni mut laitoin silti Nasolin-tippoja nenään.. Mulle sit taas iski joku tosi kiva flunssanpoikanen, nenä vuotaa kokoajan ja kurkkuun sattuu.. Noh, onneks mummu on täällä niin voin sairastaa..

Huomenna olis 5kk neuvola, saa nähdä kuin päin hel***tiä taas tälläkin kertaa mitat otetaan :LOL: Ja kuin monta kertaa se täti sanoo et AIKA JÄNNÄ..

Oh hoh mikä ilma! :eek: Ei paljoa huvita ulkoilla, tuskinpa tuolla sais edes vaunuja lykättyä. Huomiseksi on luvattu samanlaista keliä, joten täytyypä katsoa, miten babybion käy. Voi olla, ettei jakseta lähteä täältä keskustaan asti.
Niilolla oli äsken oikeen tosi hurja itkukohtaus, ja eilenillalla sama. Nyt sain hänet nukahtamaan, mutta tulipahan vaan mieleen, että ei kait vaan olis korvat kipeät. Kuumetta ei ole, eikä mitään flunssan oireita, mutta korvatulehdus voi kaiketi olla kipua lukuunottamatta oireeton, vai kuinka? Viime yö kyllä meni oikeen mukavasti, mutta annoinkin ennen nukkumaanmenoa supon kun aloin vahvasti epäillä, että Niiloa sattui johonkin. Äsken en laittanut suppoa, vaan poju nukahti rinnalle. Jos vielä herätessään itkee niin sitten taidetaan kyllä lähteä lääkärille näytille.

Me ollaan koko perhe taas kipeenä, kun iski flunssa jälleen kerran. :headwall: Pojan antibioottikuuri ei tainnu tepsiä, joten uus on vissiin joku päivä haettava, samalla kun muutenki käydään näyttämässä. Ite taitasin tarvita myös jotain droppeja, mut kattoo ny jaksanko vaivautua arvauskeskukseen. Toi poitsun korvatulehdus oli toinen todettu, mut oon ihan varma, että välissä oli yks... Nyt kun tiedän noista merkeistä enempi. Vaikee on jätkällä tunnistaa, kun ei juurikaan oireile.

Reissu meni hyvin ja poitsu hurmas isovanhempansa, toisen tätinsäkin. Uusia sanojakin oppi, kun kovasti hoettiin... Nyt sanoo täti ja ukki, mummonkin sanoi pari kertaa. En sit tiä oliko ihan vahinkoja vaan, tätin taitaa osata ihan oikeesti.

Voimat pois, joten en nyt tarinoi enempää. Kahvittelua voisin harkita joku poäivä, tosin vasta sitten ku ollaan toivuttu.

meidän poitsu täyttää reilun kuukauden kuluttua vuoden ja haluaisin mennä ottamaan 1-vuotiskuvia ihan kuvaajalle.
osaatteko suositella jotain paikkaa turunseudulla??
itse en ole noita kuvausfirmoja käyttäny et hankalaa yrittää valita joku hyvä paikka, mut kertokaa jos teillä kokemusta =) =)

lispetti, me tullaan leffaan jos vaan anoppi jaksaa muskarin jälkeen vaan vahtia joria :D InHairissa oli opiskelijoita, hiustenleikkuu oli vaan 10e. Olin jo kuvitellut maksavani itteni kipeäksi, mutta halvalla päästiin ja paljon lähti hiuksia :)
Pientä taukoa ollut, läppäristä hajosi virtajohto lyöden sinisiä salamoita melkein sormille, ja pöytäkoneella en muistanut passuani tänne.. suuret ongelmat :headwall:

funny tervetuloa joukkoon! vauva-arki on mitä ihaninta, vaikka välillä väsynyt onkin. :heart:

me ei tulla huomenna, olin jo sopinut muuta.
meidän Tomas nukkuu nyt pinnasängyssä, tähän asti nukkunut äitiyspakkauksessa, mutta nyt ei raukka enää oikein mahtunut sinne. melkein otti pää ja varpaat päätyihin kiinni. ja ikää 7 viikkoa! :D on tuo niin pieni, vaikka onkin niin iso. :heart:
isi on ihan hermo kireellä kun äiti oli ostanut Tomakselle marimekon pinnasuojan ja sitten se oli jotenkin iso tohon sänkyyn ja patja ei sopinutkaan ihan noin vaan ja sitten meni 69 ? ihan turhaan. mutta kylhän noi pinnasuojat maksaa muutenkin aikas paljon, eikö? vai oliko toi 69? nyt ihan kamalan paha hinta? mulla kun ei oo mitään hajua noiden muiden hinnoista.

tänään oli kyllä aikasmoinen ilma. oltiin eläinlääkärissä koiran kanssa ja sitten käytiin kaupassa ja hyvä ettei tukka lähtenyt!

arvatkaas mitä tossa eilen tajusin: sen millasen kuvan olin saanut kaikista ei oikein pitänyt paikkaansa nyt kun teitä on tavannut.
lispetistä ajattelin että on sellainen 4-kymppinen ekan lapsen saanut ylihysteerinen.
snoopystä ajattelin että on about 3-kymppinen uraohjus.
sanna taas oli se punatukkainen, kuten unta näin.
ihan ei pitänyt paikkaansa!!! :LOL: :LOL: :LOL:

Tervetuloa funny ja onnea uudesta perheenjäsenestä..

Oltiin 5kk neuvolassa tänään ja meen Ella on nyt sit meen neuvolatädin mukaan ollu tähän asti ihan liian lihava :eek: Ekaks, se ei osaa pituutta mitata ja tokas musta Ella ei todellakaan ole mikään lihava. Mitat tänään 6640g, 62cm ja 42.8 ja tiedoksi, että Ella oli n. 5vkoa sitte 62.5cm pitkä että että..Noh, joka tapauksessa neiti on 5kk ja painaa 6640g ja on ollu liian lihava.. Joopa joo ja nyt pitäs alkaa syöttää puuroa 2 kertaa pvässä, kasvis-sosetta 2 kertaa, lihaa, kalaa, kanaa,munaa alkaa antaa ja hedelmösosetta kerran ja yösyötöt pois.. Mielenkiintosta..

Mulla on ihan hirvee flunssa, mut onneks Ellan minimini flunssa oli ja meni..

Jos menis tosi kuumaan suihkuun jos se avais vähän nenua ne höyryt..

kananmunaa en antais tuon ikäselle, enkä vielä lihaa tai viljoja.. ja jori syö välillä vieläkin öisin, ja on 1½v ;)
mutta osalle vaan tuppaa sattumaan jännä nlatädit :D jotain iloa aamuun lukea niiden ohjeita..

Sanna: jo on ihana neuvolatäti sulla!!! :p Ja että on teidän Ella taas lähteny kutistumaan pituudesta vai? Ja muka 5 kk pitäis antaa noin hemmetin paljon kiinteitä, hoh hoh! Ehkä meet ihan sen mutu-tuntuman mukaan ja oman järjen mukaan, noi määrät kuulostaa ihan käsittämättömiltä! Meillä annetaan tällä hetkellä se kaks ateriaa päivässä, eikä Elias edes syö mitään hirvittävän paljon silloin ja ku 5 kk tulee täyteen, ainoa, minkä aattelin lisätä, olis iltapuuro, et jos ne unet pitenis... =)

Ei tulla leffaan tänään, ku tuntuu et siel on aina sellaisia elokuvia, ettei mua oikeen kiinnosta... =)

Sanna onpas pimee neuvolatäti! :eek: Niilo on kutakuinkin samoissa mitoissa kuin Ella, hiukan isompi, eikä kyllä ole neuvolassa siitä toruttu. Ja ihan vaan tissimaidolla on tuommoiseksi kasvanut. Meidän neukkatäti sanoi viimeksi, että kiinteitä saa alkaa antaa jos siltä tuntuu, mutta pakko ei ole koska maitoa riittä. Ja jos kiinteitä haluaa kokeilla, niin perunalla paras aloittaa, ja antaa esim. 1 peruna-annos/pvä ja toinen annos hedelmää, esim. banaania. Lihapitoiset ruoat kehiin vasta puolen vuoden iässä.

Mä edelleen mietin tuota babybioa.. Oon jotenki niin hitaalla tuulella et taitaa jäädä välistä.

No puuroa olen antanu muutamana iltana, sellasta HIPP-kaukapuuroa joka on alk. 4kk mut en todellakaan ala lisää viel noin montaa ateriaa ku Ella nytki on suostunu syömään 1-2 kertaa pvässä soseita ja ei kai nyt noin paljon sit ruokaa saa antaa jos Ella kerran liian lihava on :LOL: No joo, onneks osaan kuitenki tota omaa järkeä käyttää ja tossa lapussaki mikö eilen saatiin niin luki et olis hyvä ko 8kk iässä alkais oleen suurinpiirtein noi ateriat noin..

Mulla on ihan järkky flunssa. Mun äiti ku nyt on täällä niin otti Ellan aamulla ja mä sain nukkua.. Tossa parit särkylääkkeet vedin naamaan ja join kuumaa mehua niin eiköhän tää taas tästä sitte..

Ella tuolla mummun sylissä huutaa. Otettiin lappu niskasta äsken pois ja taas vähän aukes se luomi :(

lispetti siis ei su jutuistas tollasta kuvaa saanu vaan nimimerkistä!! :D mutta olit todellakin ihan jotain muuta, parempaan päin! oliko toi nyt selitetty oikein..? mä oon taas niin kaffella. siis, et todellakaan ollut kuin 4- kymppinen, etkä ylihysteerinen vaan musta oikeinkin mukava. :)

sanna AIKA JÄNNÄ toi sun neukkutäti. :LOL: eiks tosta voi jo tehdä jotain valitusta. tai pyytää toista neuvolatätiä?

kyllä toi meidän Tomas nyt jaksaa taistella unta vastaan, mites sitä pystyis helpottaa? siis nukahtamista? isi saa illalla pienen nukkuu noin viidessä sekunnissa, mutta päivällä se ei onnistu, ei multa eikä isiltä.

lispetille yyveetä!!

liirahille yv! Olipas helpottavaa kuulla et se oli vaan mun nimimerkki joka kuulosti neljäkymppiseltä ylihysteerikolta :LOL: Mennään 15 vuotta eteenpäin ni sitten se on varmaan totisinta totta ku Niilo 15 vee aiheuttaa 40-vuotiaalle äiteelle unettomia öitä ja harmaita hiuksia ;) Siis mikäli on yhtään äitiinsä tullut.. Tosin mä aloitin rellestyksen vasta 17-vuotiaana :whistle: Tarttee lähtee kauppaan kera koiran ja vaunujen, Vilma RAKASTAA lunta ja oletettavasti kulkee koko matkan peppu pystyssä työntäen kuonoaan hangessa :LOL: Mä en tiennytkään et liirahillakin on koiruus! Minkäslainen karvakamu teillä on? Onks hän kipiä ku tarttitte eläinlääkäriä? :(

liirah Joo kyl mä otan nyt asiakseni et päästää koko neuvolasta jonnek muualle. Menee oikeesti hermot ja Verkkoklinikan kasvukäyrällä Ellan paino on viellä miinus-käyrällä et en nyt oikeen tajuu tota "Ellalla on ollu liikaa painoa"-juttua..

Ellan sain sohvalle nukkuu, nukkuu varmaan taas 30min ja sit herää.. Niin joo ja ton neuvolatädin mukaan Ella nukkuu ihan liikaa, ku Ella menee nukkuu klo 20-21 ja herää aamulla klo 8-9 ja pvällä nukkuu yht. n. 30min-3h päikkäreitä. Jos nyt pvässä nukkuu 15tuntiaki niin onks se sitte liikaa 5kk ikäiselle vai.. Eli en sais syöttää ku toinen liian lihava mut kuitenki pitäs lisätä aterioiden ja soseiden määrää, yöllä ei saa syöttää ja nukutaan liikaa. Eli siis syötän mut en kuitenkaan ja annan nukkua mut en kuitenkaan |O |O |O

MEen tekee nyt peruna-porkkana sosetta..

Ohoh, onpa paljon tekstiä! Olette olleet ahkeria. Funny, onnittelut koko perheelle! :flower: Ja tervetuloa minunkin puolestani palstailemaan! :D

Saara alkaa jo olemaan terve. Öisin menee helposti nenu tukkoon, mutta päivällä ei enää tartte niistellä. Yskääkään ei enää ole. Näin siitä rs-viruksesta sitten taidettiin selvitä. V-mäinen tauti noin pienelle! Itse olen myös sairastanut samaisen taudin 1-vuotiaana ja silloin jouduin useammaksi päiväksi happikaappiin...

Vai on Sannan Ella lihava... Joopajoo.. |O Nouseekos sen neukkatädin hissi ihan vintille saakka? :eek: Epäilen... Toi vauvojen painon kyttääminen on mun mielestä muutenkin ihan ajanhaaskausta ja naurettavaa, mut jokaisella on tästä oma mielipiteensä. Tietysti ääripäihin on puututtava, mut näkeehän Ellasta jo tällainen ei-ammattilainen jo silmämääräisestikin, että painoa ei tosiaan ole liikaa! Kaikkea sitä kuuleekin kun vanhaksi elää...

Missä liirah nukutat Tomaksen päivisin? Saara ei nuku kuin ulkona, ja se on tullu testattua moneen kertaan. Nyt kun oli oikein kipeänä, otti tosi lyhyitä torkkuja sisällä, mutta kunnon päikkäreitä ei sisällä ota millään ilveelläkään. Hynttyyt niskaan, tutti suuhun, vaunuihin pihalle ja pari kertaa työntelen vaunuja edestakas ja avot. Siellä nukkuu.

Kävitkö lispetti lääkärissä Nipan kanssa?? Korvatulehdus voi olla kuumeton. Toivottavasti Nipa ei ole kipeä.. :hug:

lispetti sulle yyvee taas!

snoopy, meillä nukutaan sisällä useimmiten. ulkona on sama homma ettei nuku kun pieniä hetkiä kerrallaan, jollei vaunut sitten ole liikkeellä. jos on liikkeessä vaunut niin sitten nukkuu, mutta toisaalta noiden vaunujen roudaaminen on ihan helvetillistä noita rappuja pitkin. niin aina en jaksa lähtee roudaa niitä.

eilen sitten meinasin kaatua kun kannoin Tomasta istuimessa, jumaliste että mä pelästyin. no ei siinä pienelle mitään tapahtunut, mutta mun selkä sanoi sitten naps. en päässy yöllä ylös sängystä ja miehen piti aina nousta antamaan Tomas mulle. nyt sitten kun mies ei oo kotona niin täällä ollaan menty hammasta purren. toi lihas jotenkin venähti ja pahasti. ja kun en uskalla syödä mitään vahvempaa särkylääkettä..

mä oon snoopyn kanssa samaa mieltä että näin pienellä noita käyriä ei sais ees olla olemassa! sitten vasta vanhempana ehkä on ok, mutta siis kun kyse on alle 1- vuotiaista niin tekis mieli kyllä polttaa sen neukkutädin kone ettei nää käyriään. onhan meinkin Tomas iso, mutta olkoon! tissimaidolla ollaan toi koko saavutettu ja niin kauan kun lapsi ei pysty syömään sipsejä / kakkuja niin ei sitä voi kauhean väärin syöttää. Joten sanna haistata pitkät sille tädille!

Snoopy Ei me menty lääkärille, Nipa ku heräs päikkäreiltä niin oli taas ihan hangon keksinä, yhtä hymyä siis! :heart: Jotenka kyllä se oli varmaan vaan väsymyskiukkua, tai sitten se rokotus vieläkin toimii taustavaikuttajana.. Luin tuolta rokotukset-osiosta, että joidenkin vauvat ovat olleet selkeästi tavallista itkuisempia vielä 3 vko:a rokotuksen jälkeen. Ja Niilolla alkoi nää itkut just sen rokotuksen jälkeen.
Mut tänään on ollut hyvä päivä, ei oo itkettänyt ollenkaan!
liirah noista päikkäreistä, tuo ulkoilu on meilläkin varma nakki, Niilo nukahtaa jo siinä vaiheessa kun on laitettu ulkopuku päälle. Mutta Niilo kyllä nukahtaa sängyllekin tissi suuhun ihan ongelmitta.

huomenta kaikille! Meillä nukuttiin tänä aamuna kuuteen. :D Äiti on onnellinen ku sai nukkua tunnin pitempään. Oltiin eilen illalla avannossa taas miehen kanssa, että teki hyvää :) Ilona oli sen aikaa mamman ja pappan luona hoidossa. Ilona oli ollu pikkasen totinen ku ei äiti ja isi ollu paikalla. Sitten ku täti oli tullu kotiin niin oli ilona ruvennu itkemään ja itki siihen asti et me tultiin. Onneks ei itkeny ku 10 min. Sitten ku näki äitin ja isin niin ruvettiin nauramaan =)

Eilen huomasin, että oli tullu alas kolmas hammas. Ilona taitaa tehdä alarivin ekaks valmiiks ja sitten vasta ylärivin :LOL:

SANNA-78: Vai, että on teiän Ella lihava...just joo..taitaa teiän neuvoaltädillä viirata päästä ja pahasti! Onneks sulla maalasijärkeä ja osaat käyttää sitä!!

Meillä Ilona ei suostu nukkumaan päiväunia muutakun ulkona! Sisällä joskus harvoin suostuu nukkumaan 15 min, mutta ulkona vetelee parikin tuntia unta kaaliin.

Pitäiskö järjestää kahvittelu joku päivä?? Mekin voitaisiin tulla Ilonan kanssa.

Tyttö nukahti sitteriinsä telkkarin ääreen. Näin on jo muutaman päivän torkkunut ekat päikkärit. Tutti suussa ja rätti kädessä... On toi niin söpö! :heart: (ja *winkwink* liirah, josko Mymmykin nukkuis telsun äärelle ;) )
Mites muiden vauvat, katsooko telkkua? Meidän neidin suurinta huvia on piirretyt, joissa on paljon värejä. Hassua, kun itsekseen hihittelee ohjelmia. Jaksan aina nalkuttaa miehelle sen tv-riippuvuudesta ja nyt sitten tyttökin! :kieh: Eilen kun yritin huvittaa tyttöä sohvalla hän käänsi kerta toisensa jälkeen katseen telkkuun päin :eek: On se prkl kun täytyy mediavehkeen kanssa kilpailla paremmuudesta! :LOL:

Me saatiin tuollainen bumbo-tuoli. Onko kellään täällä kokemusta moisesta? Yhdessä toisessa ketjussa oli aika värikästä keskustelua jakkarasta... En nyt vielä ajatellut siinä istuttaa, kuukauden päästä vois kokeilla. Saattais olla meillä ihan hyvä juttu, kun Saara ei ollenkaan suostuis olemaan niinkuin "vauvojen kuuluu olla" vaan pystyssä pitää olla jatkuvasti! Äidin haba ainakin kasvaa kun sylittelee vauvaa :D

Ella otti äsken kunnon itkupotkukiukkuraivarit ku vaihdoin sen lapun niskaan ja rauhoittu ku pistin musaa missä paljon bassoa ja telkusta piirretyt päälle :D Nyt nukkuu tossa sohvalla mun vieressä..

Kahville voitas mennä vaik ens vkolla niin tää munki flunssa on varmaan jo helpottanu eli mikä pvä/klon aika olis hyvä? Meille käy miten vaan..

Yhteistyössä