Turkulaisia äitejä

Iltoja.

Snoopyn pikkuiselle :hug: Kyllä kaikki järjestyy.

Lispetti
se vaan loppu siis 4 päivää vai enemmän mä pidin neitiä tissillä imi hetken ja lopetti rupes ärisee/murisee tissille ja lopuksi Itkemään kun mitään ei tullut. Sitten ei enää pumppaamallakaan tullut ja sitten minä itkin. Vaikka imetyksenloppumisesta on jo melkein viikko niin silti surettaa kun mikään ei mennyt niin kuin piti.

MUTTA OLEN IKI ONNELLINEN PIKKUNEIDISTÄ JA HÄNEN SULOISESTA HYMYSTÄ! on se niin ihana. :heart:

Nyt täytyy hipsiä nukkumaan.... :whistle:

Niisku-neiti :hug: Neuvolassa voitaisiin mun mielestä puhua odotusaikana enemmän siitä, kuinka kaikki "suunnitelmat" voi tosiaankin muuttua radikaalisti sitten tosipaikan tullen. Esim. mulla oli joitain ajatuksia synnytyksen suhteen, ja loppujenlopuksi yksikään niistä ei toteutunut. Ei siksi, ettenkö olisi halunnut niiden toteutuvan, vaan koska tilanne ei sitä sallinut. Ja mikään neuvolassa kerrottu ei riittänyt kuvailemaan imetystä! Sitä saisi kanssa kunnolla painottaa, että kaikilla ei vaan luonnista ja se ei ole kenenkään vika. Imetyksestä kyllä puhutaan, mutta sellaiseen sävyyn, että siitä tulee melkoisia paineita.
Tule säkin ens kerralla kahvittelemaan niin voit ihastella kuinka komeiksi on muidenkin korvikevauvat kasvaneet! ;) :heart:

neuvolaterveisiä:

ikää 6 vkoa
paino 6040 g
pituus 61 cm.

eli ei mikään ihan pieni pienokainen. :D neuvolatäti sanoi että on noin 2-3kk kokoinen, mutta oltiinhan me isoja kun synnyttiin. tai siis kun mymmy syntyi. :heart:

hiukan mymmy jo yrittää jutella mutta sitten kun saa sen äänteen ulos suusta niin häkeltyy jotenkin ja on sitten ihan pihalla että mikäs tuo nyt oli. :D äitin oma muru.

nyt pikkuveljen synttäreille.

liirah vitsi kun mymmy on ISO! :D Onkos teillä suvussa vauvat yleensäkin isoja tai oliko sulla sokeriarvot koholla raskausaikana? Toivottavasti mymmyn tahti vähän hidastuu, on meinaan varmaan hartiat kovilla jos joudut kovasti kantamaan! Mun niskat on ihan jumissa Niilon kantamisesta. Nyt olen yrittänyt aika ajoin korjata ryhtiä, mutta vähän väliä huomaan istuvani hartiat kasassa. Tarttis varmaan alkaa käydä hierojalla.

liirah Ella oli 4kk 62.5cm ja 6245g että aika samankokoisia ovat, tosin Ella sit taas oli mini ku synty.. JA sun vauva on edelleen sellanen vauvan näköinen, Ella on sit taas jo "ison" tytön näköinen :)

Eli hyvin kasvaa korvikevauva täällä. Että Niisku-neiti ei kannata stressata tota imetysasiaa. Mulle ainaki ollu pääasia et toinen saa ruokaa ja voi hyvin, se on tärkeintä.. MEillä Ella ei jaksanu pysyy hereillä tarpeeks kauan et olis jaksanu imee rinnasta tarvittavan ja tottu jo sairaalassaki pulloon. Enkä koe olevani mitenkään epäonnistunut äitinä vaikka Ella synty sektiolla ja imetin vaan n. 6vkoa.

Nälkä. Ruokaa...

lispetti ei meillä suvussa ole vauvat olleet mitenkään isoja, siskolla reilu 2 kg ja tyttö oli sitten reilu 3 kg. sokeriarvot mulla ei ollut koholla raskausaikana, et en tiä mistä voi johtua toi kasvu. on se kyllä että jos hän nyt on jo 2-3kk kokoinen niin minkäköhän kokoinen on sitten kun on 3 kk? äitin PIENI muru. :D
kuis iso Niilo nyt on?

sanna kyllä Ella näytti isolta tytöltä jo, et ei kyllä uskois että nää kaks on melkein saman kokoisia, vaikka ikäeroa on se 3 kk. mutta sekin tietty tekee kun Ella istuu ja on tarkkavainen jne, ja sitten kun tuo meidän Mymmy vaan nukkuu ja välillä ehkä ihmettelee. :heart:

ois sitten ne ristiäiset sunnuntaina. mun tarttis kuulemma leipoa vielä kinkkupiirakkaa, mahtaako jaksaa? eihän se nyt paha ois jos sen tekis mutta mutta... joskos sitten lauantai- iltana sen äkkiä väsäis.. joskos menis nukkuu.

liirah Niilo oli 3-kk-neuvolassa 63,5 cm ja 7150 g, pituus keskikäyrällä ja paino yläkäyrällä, kuten poskista voi päätellä ;) Niilo oli syntyessään niin pieni (51 cm ja 3270 g) , että siihen nähden on kyllä ottanut valtavasti painoa ja pituutta myös. Mutta kolmen kuukauden jälkeen se tahti alkaakin vissiin hidastua.
Nyt aamupalalle! :p

lispetti toimiko toi pohja? kun mä oon tehnyt tollasta kinkkupiirakkaa, tai hiukan erilaista (mamman reseptillä) mutta pohja ei oo koskaan onnistunut. joten oon aina kaupasta ostanu valmiin piirakkapohjan. siitä mun pohjasta on aina tullut sellasta ihan jauhoista ja murenee heti kun yrittää nostaa pelliltä pois, eli käteen jää pelkkä täyte. :D

perskuta, mun ptäis tehdä opinnäytetyötä ja kun en millään jaksais / kiinnostais. mutta pakkohan tuota on tehdä että saa ne paperitkin ulos. vaikka töitä voi tehdä ilman papereitaki, mutta palkka nousee heti kun saa paperit. ja ei kai ainiaan voi ilman papereita tehdä. annatteko mulle luvan olla tekemättä sitä? :LOL:

mites te pääsiäistä vietätte? me ei tehdä nyt mitään erikoista kun järkätään vaan ristiäisiä, yleensä syöty koko mun perheen kesken meidän vanhempien tykönä. siellä sitten tehty kaikkea yhdessä, mutta nyt ei lähetty järkkää mitään kun meillä on jo kädet täynnä!

liirah Pohja toimii mainiosti! :p Ja ennen täytteiden laittamista pohjaa paistetaan yksikseen jonkin aikaa niin ei jää taikinaiseksi. Juustoraaste antaa mukavasti makua tuohon pohjaan.

Me lähdetään pikapuoliin kaverin 2-vuotiaan pojan synttäreille, ja illalla mennään ravintolaan syömään kaverin kihlajaisten kunniaksi. Tartteekin alkaa askarrellapaskarrella jotain pientä lahjaa! ;)

Vanhasta tietokoneesta levis kovalevy, tuli pakollinen tauko nettailuun... Nyt uusi masiina ja taas kelpaa kirjotella! :D :D

Saara on kipeänä, sai jostain flunssan. Tyttö on ihan tukossa ja vähän on lämpöä. Jotain hyvääkin; estolääkityksen takia todennäköisimmin säästyy kaikilta jäkkitaudeilta! Kävin ostamassa nenäfriidan apteekista nuhaa helpottamaan. Tyttö nauroi ekaa kertaa ääneen kun sillä nenua putsasin :LOL: Ihmeelliset on ilonaiheet...

Mitäs täällä, liirahin poitsu saa tänä vkonloppuna nimen, eikös? Onnea vaan ristiäisiin! :wave: Myy-80:n perheessä sairastetaan myös, jaksamisia :hug: Onko pojalla aikaisemmin ollut korvatulehdusta? Meille sanottiin, että Saaralla on "seurattavat" korvat, eli alttiit tulehdukselle. Toivottavasti vaan säästyttäisiin kovalta kierteeltä!
Otitkos lispetti vauvan mukaan syömään?? Raaskitkos jättää hoitoon ;) :D?

Pääsiäisestä, sitä vietetään nyt hoitaen sairasta vauvaa.. Pieni kaipaa syliä enemmän kuin tavallisesti, ja käytännössä sylittelen vauvaa koko päivän. Voi reppanaa :heart: Mämmiä ostin itselleni, mies ei koske pitkällä tikullakaan :LOL: Jääpähän itselle enemmän... Lammasta ei meillä laiteta, maistuu ihan villasukalle :x Yhden ainoan kerran olen hyvää lammasta maistanut, ja silloinkin siinä oli niin paljon yrttejä ettei maistunut sille itselleen.

Pikaista paranemista kaikille sitä tarvitseville!
Eilen mentiin tosiaan Haraldiin syömään kavereiden kanssa, ja ihan viime tingassa soitettiin mun vanhemmille ja saatiin vietyä Niilo sinne hoitoon, kun alunperin oli ajatuksena ottaa Nipa mukaan ravintolaan. Imetin Niilon just ennen lähtöä siinä toivossa, että poju pärjäisi sen pari tuntia. Koitin kyllä lypsää ennen lähtöä "eväspullon" Nipalle, mutta ei sitä maitoa enää pulloon riittänyt. Ja korvikkeet poitsu yrjöö samantien. Hätävarana oli tilkka sokerivettä, mutta ei sitä oltu tarvittu. Oltiin reissussa kaikkinensa 3 tuntia, ja vähän pojua oli alkanut kummastuttamaan meidän katoaminen, mutta isommilta kriiseiltä vältyttiin.

Me saatiin sitten isukin kanssa syödä kaikessa rauhassa ja pitkän kaavan mukaan: oli alkuruoat, pääruoat ja jälkkärit tietysti myös! Aivan tajuttoman hyviä kaikki..! Yleensä olen aina ollut hitusen pettynyt ravintolaruokiin, mutta nyt tuli kyllä rahoille vastinetta, vaikka hinta oli mun mielestä tähtitieteellinen. 83 euroa maksoi meidän kahden pöperöt, mutta oli siinä juomiakin mukana. Olin säästänyt jouluna saatua viiskymppistä, joten sovittiin isukin kanssa että "oikeasti" meidän ravintolailta maksoi vaan 33 euroa ;)

Pikaista paranemista sairastaville :hug: Itelleni iski kauhee nuha tänään ku sängystä ylös nousin. Toivottavasti on jotai ohimenevää..

Meillä ei sen kummemmmin pääsiäistä vietetä, ei oo mitään pääsiäisruokia, ei suklaamunia, ei rairuohoa jne. Ens vuonna sitte ainaki kaikkia koristeita jne ku Ella tajuu jo jotai, mut vielä en jaksanu.

Eilen oltiin Ruissalossa kävelemässä ja oli tosi kiva ilma, vaikka siellä vähän välillä tuuliki niin ei haitannu ja Ella veti unta palloon kaukalossa ja sit rattaissa ja sit taas kaukalossa ja ku kotiin päästiin niin neiti veti 180ml maitoa, oli vähän nälkä. Tuli tosin pikku puklut mut ei pahat kuitenkaan.

Hyvä et lispetti teen "reissu" meni hyvin ja ruoka oli hyvää..

Mä täällä eilen nukuin päikkäreitä ja äijä hoiti Ellaa yön ja aamun ja nyt taas jaksaa. Pakko sitä on joskus saada nukkua iteki vaikka yöllä kyl heräsinki Ellan kitinöihin mut kun ei tarvinnu ite nousta niin seki oli jo paljon. Ens vkolla sitte ku äiti tulee niin saa lisää levätä niin kyl tää taas tästä.

Kauppaan pitäs lähtee sitte ku tuo pikkumimmi tosta herää, alko joku 10min sitte nukkuu leikkimatolla :D Niin rankkaa toi leikkiminen et pitää otta pikku levot välillä.. On kauhee yritys päästä mahallaan eteenpäin mut kun ei. Hirvee ähinä ja puhina käy lattialla ja sit menee hermot :LOL:

huomenta!

me herättiin tuossa aäsken, tai siis mä heräsin, Mymmy jatkaa unia. :heart: ja arvatkaa mitä? otin Mymmyn sitten viereen tossa puol kuusi aamulla kun ei pieni enää viihtyny omassa sängyssä. meijän pienellä lentää tota kakkaakin ihan kamalasti ja PALJON kerralla, toivottavasti ei kehtiä mahatautia koska noin pienellä se käytännössä tarkottaa sairaalareissua.

snoopy pikaista paranemista neidille. on toi inhottavaa kun pieni sairastaa, ja ei osaa vielä kertoa mihin sattuu ja mikä on ikävää. :hug:

lispetti sä sitten raaskit jättää Nipan hoitoon? mä en varmaan ikänä pysty päästää irti Mymmystä ja sitten tuo asuu kotona vielä 40- vuotiaanakin! :LOL: toivottavasti mäkin osaan päästää irti. :D tekis ihan hyvääkin jossain vaiheessa lähteä jonnekin ilman Mymmyä, mutta vielä ei meillä ole sen aika. ehkä sitten 3kk tai 4kk. tai no viimeistään 1 v! :LOL:

sanna koitahan nyt parantua, toivottavasti ei ole mitään sen pahempaa et ois vaan tollanen ohi menevä nuha, eikä sit kehitä mitään kuumetta.

jaahas millon kaffelle taas?

nyt stressaamaan taas ristiäisistä. :D

Kyllä mulla on ollu suuria vaikeuksia edes ajatuksen tasolla tuon Niilon hoitoonviemisen kanssa.. Mutta eilen oli hyvä päivä, eikä oltu kaukana joten jos olis hätä tullut niin oltais päästy nopeasti hätiin ;) Hirveetä ajatella että jossain vaiheessa se on palattava taas töihin.. Se on niin nurinkurista että työtovereita tulee nähtyä enemmän kuin omaa perhettään, se kyllä kertoo jotain tästä suomalaisesta arvomaailmasta.. mutta tuota työhönpaluuta ajatellen, on se varmaan parempi että Niilo saa "pehmeän laskun" ja tottuu hoitajiin jo pienenä. Mun äitihän ottaa Niilon hoitoonsa sitten kun joudun takas sorvin ääreen.
Nyt tissittelemään, Niilolla on hikka! :wave:

Sitä samaa sinnikästä flunssa mäkin poden, mistä sanna-78 ehti jo mainitsemaan. Nokka on tukossa ja kurkku kipeänä aamuisin. Oikeesti, mistä h***stä noita pöpöjä riittää!? Tää saakelin leuto talvi on kanssa omiaan levittämään noita kaikenmaailman tauteja. Toivottavasti nää pakkaset nyt tekis tehtävänsä...

Hoitoon viemisestä, meidän piti ukon kanssa lähteä leffaan ja syömään eilen, mutta neito oli kipeänä, niin siirtyi se reissu. Parin viikon päästä yritetään uudestaan kun miehellä on vapaata. Hoitoon tyttö menee mun siskolle, hänellä lapsia jo kolme ennestään joten sinne vaan sekaan! :LOL: Mutta ihan vakavasti ajatellen on mielestäni kaikkein paras vaihtoehto hoitopaikalle. Isovanhemmat ovat vähän liian varovaisia (vähän kökösti muotoiltu), heillä on viimeksi kokemusta vauvoista silloin kun minä olin pieni. Ehkä sitten isompana voi mennä sinnekin hoitoon. Anoppi taasen... no joo. Tapaus sinänsä. Aivan upea mummina, mutta muistaa aina huomautella mitä teen hänen mielestään väärin. :LOL:

Snoopy ihana anoppi sulla :LOL:

Meillä Ella oli ekan kerran yökylässä n. 2kk ikäisenä mun siskon perheen luona, siellä siis kans 3 lasta ja toisen kerran yökylässä tossa sitte reilu 4kk iässä. Muutaman kerran muutaman tunnin ollu mummun kanssa täällä meillä Ella sitte kun mä olen jossai asioilla ollu. Nyt taas ti ku meen kynsihuoltoon niin Ella on mummun kanssa. Saa nähdä onko vaan yhtä huutoa. En meinaan tie mikä Ellalla oli tossa vko sitte la ku oli mun siskon sylissä niin ihan ok mut ku näki mummun niin alko huuto. Tosin sitte rauhoittu ku käskin mummua ottaa silmälasit pois et joskos ne oli sitte ne lasit vaikka just muutama vko sitte oli mummun nähny. Ota näistä mini-ihmisistä selvää sitte :D

Kaupassa käytiin ja pakko oli vähän karkkia ostaa, ihan vähän vaan ja suklaajäätelöä :D

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!! En ole kerenny/ jaksanu kirjoitellla pitkään aikaan,mutta taustalla olen lukenu ahkerasti!! :)

Meillä Ilona on jo 7,5 kk. Mihin se aika on oikein menny?? =) Kovasti ryömitään eteenpäin ja mennään konttausasentoon. Nyt Ilona tykkää et häntä kävellytetään ja sitä sais koko ajan tehdä!
Ilonasta on tullu aamukukkuja...heräs tänä aamunakin klo 5.00 :headwall: Onneksi mies nousi aamulla Ilonan kanssa ja sain ite nukkua kaheksaan. Ilona herää joka aamu 5-6.00 välillä, mutta menee iltasin nukkumaan jo 19.00- 20.00 :)

Eilen tuli lunastettua lupaus minkä oon miehelle tehny joskus aikoja sitten. Mies meni luovuttamaan verta ja ite lupasin mennä avantoon uimaan ja eilen se tuli tehtyä =) Mamma ja pappa oli Illalla Ilonan kanssa meillä ja mentiin uittamolle avantoon. Olin positiivisesti yllättyny. Ei se ollu niin kauheaa ku luulin!! Tais meikäläistä purra avantouinti kärpänen :LOL: Siitä tuli niin hyvä olo!

Onko jollain kokemuksia turvaistuimista? Olisi kiva kuulla kokemuksia niistä,koska meille tulee pian ajankohtaiseksi turvaistuimen hankinta! Oikein mukavaa pääsiäisen loppua kaikille. Yritän tulla useammin kuulumisia kertomaan!!

Amalia07, minkä teit!!! :eek: :LOL: Mä olen pulahtanut avannossa joskus vuonna kivi ja keppi, tätä nykyä oon niiiin mukavuudenhaluinen, että mua ei hyiseen avantoon saisi millään! :whistle: Aikamoinen suoritus, en itse moista lupausta ihan helpolla täyttäisi...

Me ollaan TAAS tyksissä. Tytöllä on rsv ja se iski tosi kovin keuhkoihin eikä saanut täällä kotona oikein kunnolla hengitettyä. Nyt ollaan happihoidossa lasaretissa.... Itse olen pikaisesti kotona käymässä ja mies jäi sairaalaan... Täytyykin tästä taas joutaa.. Me ei näillä näkymin tulla ti kahville, mutta seuraavalla kerralla taas ihan varmasti! :whistle:

Amalialle :wave: tervehdys pitkästä aikaa!
Snoopy tytsylle voimahali ja pikaista paranemista! :hug: On se vaan kurja ku näillä pikkuisilla on niin olematon vastustuskyky, että kun yhdestä lentsusta paranee niin seuraava tekee jo tuloaan :(
Me ollaan onneksi isoimmilta pöpöiltä onnistuttu välttymään, silloin nimiäisten jälkeen oli se minimaalisen pieni flunssa, enkä mä jälkikäteen ajateltuna ole edes varma siitä, että kyseessä oli flunssa. Serkun lapsilla on kuulemma kaikilla ollut parin kuukauden kieppeillä hieman nuhan tyylisiä oireita, jotka johtuu limakalvojen kehittymättömyydestä. Ehkä se meidän "flunssa" oli sitä.
Viime yö oli ihana.. Sain taasen otettua univelkoja kiinni, kun Niilo nukkui 21-06, sitten tankkas ja jatkoi uniaan niin että nukkuu vieläkin :) Nyt ylhäältä kuulu jotain pientä höpötystä, josko pikkumies alkais jo heräillä :heart: Viime yönä taasen Niilo nauroi unissaan, se on kyllä niin herttaista! Oikeen semmosta pientä hohotusta! :LOL:

snoopyn prinsessalle pikaista paranemista!! :hug:

meillä oli eilen ne ristiäiset, jotka meni hyvin. itse ei tarvinnut tehdä mitään, isoäidit hoiti kaiken. mutta kyllä sitä jotenkin oli kuitenkin väsynyt niiden jälkeen, kai se jännitys purkautui sitten sen jälkeen tai jotain. pojasta tuli Alf Tomas Antero, eka nimi tulee isän suvusta isänkin eka nimi on Alf, mutta sillä nimellä ei siis kutsuta (joku ruotsalaisten tapa) ja viimeinen nimi tulee mun isältä.

Kyllä Mymmykin sitten eilen nukkui ekaa kertaa 4 h putkeen, tais olla hänellekin rankka päivä. :D
millon sitä mahtaa osata alkaa kutsua oikealla nimellä? :heart:

Paljon onnea mymmelle nimen johdosta! :flower:
Muistan,että meillä kesti hetken aikaa ennen kuin tottus kutsumaan omalla nimellä Ilonaa.

Meillä herättiin aamulla taas viideltä :eek: pikkasen on äiti väsyny! Onneksi on miehen vuoro nousta huomen aamulla neidin kanssa. Nyt laittamaan pyykkejä kaappiin ja pikkasen siivoomaan.

Päästiin kotio (ts. äiti puhui lapsen kotihoitoon.. ;)) Tyksissä pelaa hoito tosi hyvin ja os.415 hlökunta on tositosi mukavaa, mutta kyllä on IHANAA olla kotona! Tyttö on jo paljon paremmassa kunnossa. Hengitys ei enää rohise, mutta yskä ja nuha vaivaa vielä.

Vauva on yskiskellyt jo pidemmän aikaa, mutta kuumetta ei ole ollut. Vkonloppuna iski kauhea nuha ja sunnuntaina vauva oksenteli kaiken ruoan ulos, ja meinas välillä tukehtua limaan. Illalla ajattelin, että en enää uskalla olla vauvan kanssa kotona ja mies soitti päivystykseen. Sinne ei meinattu millään ottaa, mutta oltiin jo matkalla, joten mentiin puolväkisin. Kun päästiin lääkärille, hän passitti välittömästi tyksiin... :eek: Vauva hengitteli ventolinea ennenkuin lähdettiin lastenpolille, siellä saatiin lisähappea kun saturaatio oli laskenut sen verran alas. Kyllä äiti taas sai sielunvaurioita, kun niin pelästyi! Onneksi sunnuntai oli tämän taudin "huippu", ja nyt ollaan paranemassa päin. Niin, että kylläpä taas luotan tuohon turun kaupungin terveydenhuoltoon... :/ Ärsyttää, kun epäillään vanhempien sanoja! Vaikka kaipa sinne päivystykseen eksyy paljon turhiakin tapauksia...

Onnea liirah ja perhe pojan nimen johdosta! :flower: Komean nimen on poika saanut! Ja onhan hän kovasti Tomaksen näköinenkin! :heart: Hienoa, että ristiäiset menivät hyvin. Onhan se iso juttu koko perheelle ja varsinkin lapselle itselleen. Miten Tomas käyttäytyi juhlassa? Meillä Saara karjui kasteen jälkeen, ja paukutteli kuuluvasti papin puheen aikana. Muuten kyllä meni hienosti :LOL:

snoopy hyvä että pääsitte jo kotiin! on se varmasti kamalaa olla siellä lapsen kanssa, vaikka henkilökunta onkin mukavaa. keneltä puhuit teidät kotiin? Ruuskaseltako?
Meillä ristiäisissä Mymmy, tai siis Tomas oli oikein nätisti. kyllä hänkin aika kovia puuppia päästeli kun pappi siinä piti puhettaan, mutta olipa tollainen pieni kevennys. :LOL: ja sitten kun kirkossa vielä kaikuu aikas mukavasti. :D

mun viime yön unisaldo 3 h! nyt on äiti vähän väsynyt. ja mymmy huutaa tossa kanssa kun on väsynyt muttei voi antaa unelle periksi. hölmö tapaus. :heart: ja hän hikoo kainaloista kun huutaa, eli ihan oikea äijä! :D

Yhteistyössä