Turkulaisia äitejä

Käytiin tänään ultrassa vauvan kanssa. Kaikille alle 3kk virtsatietulehduksen sairastaneille tehdään se automaattisesti. Noh, lääkäri löysi vikaa munuaisista (tiehyt munuaisista eteenpäin on liian ahdas). Sen verran hiljaa ja sekavasti ultraava lääkäri asian selitti, etten ymmärtänyt puoliakaan. Tällä viikolla on soittoaika tyksiin, josta luultavasti kuulen järkeenkäyvän selityksen tälle diagnoosille.

En osannut yhtään varautua tällaiseen uutiseen :eek: Olin ihan vakuuttunut, että kyse oli ainostaan huonosta tuurista tulehduksen suhteen, ja että tämän päivän lääkärikäynti olisi ihan silkkaa rutiinia. Toisin kävi. Nyt lähdetään selvittämään tarkemmin mistä on kyse. Voivoi sentään... Kauheaa kun oma lapsi sairastaa. :'(
 
Snoopy Voi kurjuus.. Onneksi kuitenkin löytyi näin nopeasti tuo vaiva, varmaan hoidon kannalta tosi hyvä asia. Ja luulisin että munuaisvaivoihin on nykyään hyvin apua tarjolla. Nyt vaan voimia teille ja toivotaan että tytsy hoidetaan pian kuntoon :hug:
 
mussukka meillä on nuori vauva, ei niin pieni! joten nuo vaipat on pieniä meille! :D kiitos kuitenkin.
torstaiina on neuvola joten näkee taas kuinka paljon on kasvanut.. varmaan mennään nyt yli 60 cm ja lähemmän 6 kg, ja ikää 6 vkoa. :whistle:

snoopy mä olin kanssa niin varma ettei siellä mitään ole, kun suurimmaksi osaksi siellä ei löydy mitään. ja pissiitti on kuitenkin NIIN yleinen ettei osaa ollenkaan ajatella et siel jotain ois... olen todella pahoillani, ei tota osaa toinen ajatellakaan mitä se on kun oma lapsi sairastaa. vaikka se ei olisikaan mitään vakavaa. toivottavasti kaikki on nyt kuitenkin hyvin, tai siis kääntyy parhain päin. :hug:
 
päivystyksestä päivää ;) pinja sai lähetteen, se syökin 80ml päivisin kerrallaan ja puklaa siitäkin osan ulos, unisena saa syömään enemmän.. lääkärin mukaan on niin hurjat äänet suolistossa että ei ihme jos on maha kipeä ja sitä huutaa. ja pienille pitäis tulla nopeasti ajat sinne, kun ei ole muuta ruokaa edes vielä mukana.
mutta me tullaan huomenna, kun kamerakin pitää viedä huoltoon. toivottavasti olis vaan mun säätövirhe eikä rikki!

lapsimessuista sinne olis tuollanen ryhmälippu joka tulis halvaks, saiskos meistä ryhmää kasaan sitä ajatellen..?
 
Voi Snoopy, iso :hug: ja eiköhän asiaan löydy apu.. Musta on jo ihan tarpeeks kamalaa toi Ellan luomi ja sen hoitaminen ku toinen huutaa ja häneen sattuu.

Tuo meidän pieni iso tyttö on saanut kaksi hammasta. Siellä näky alhaalla 2 sellasta valkosta eli sitä meillä varmaan huudettiin esim. la, voi äidin pientä kultaa kun on jo iso tyttö ku on hampaitaki ja kaikkee.. Noh, täyttäähän Ella sunnuntain JO 5KK :eek:

Huomenna sitte nähdään =)
 
Milloin on lapsimessut? Täällä turussako?Täällä pienokainen vielä massussa ja kovasti jo odotetaan et pää sis liittymään seuraanne. Kivan aktiivisia tunnutte olevan =)

Odottava äiti raisiosta & Voice 38+1
 
pinja huusi kamerakaupassa (putki meni huoltoon, runko onneksi ehjä), huusi bussissa ennenkö jäätiin pois, huusi kaupan kassalla että melkein oksensi, mutta onneksi ehdin nostaa juuri ylös ettei menny kun lattialle..
ja joku oli tarjonnut niistä toisista rattaista 150e enemmän, eli enpä saanut niitä. nyt ottaa päähän ja paljon..
 
Väsy meidän neitiä vaivasi... Nukahti heti vaunuihin ja tuolla se vaunuissa koisaa vieläkin. Tänään on muutenkin ollut känkkäränkkäpäivä (Sssalla, sitä on liikkeellä...). Miten nää päivät osuu aina silloin, kun käydään ihmisten ilmoilla! :headwall:

Huomenna soittelen tyksiin lääkäriaikaa sen munuais-/pissavaivan vuoksi. Toivottavasti saadaan pian aika, ettei tarvitse hermoilla. Toisaalta tää kyseinen vaiva on sellainen, joka ei joka päivä ole mielessä, kun ei ole vaivaakaan. Mut sitten kun vaivaa, on vauvan olo tosi kurja (pissatulehdus) :( Jatkuvasti sitä tarkkailee vauvaa, jos jotain merkkejä näkyy...
 
ei joku tarvis tummansini-turkoosivalkoista lassien 74cm kosteussuojattua haalaria + sydvestiä? jos kiinnostaa niin yvtä,,
pinja huusi suoraa huutoa puoli viiteen, nyt 40min nukku. ja taas huuto alkoi, pikku hiljaa soi korvat jo itselläkin.. sitä juu etsii jotain vikaa lapsesta kun se huutaa, vaikka huuto voisi sillä hetkellä johtua ihan jostain muustakin, rasittavaa
 
kiitoksia kaffe- seurasta! ootte kyllä kaikki todella mukavia. =)

just kun sitä manasin ettei muru hymyile äitille ollenkaan, niin kun tultiin kotiin ja vaihdettiin vaippaa niin johan pikkunen hymyili. on tuo niin ihanan suloinen. :heart: äitin oma murtsu.

haluaisko joku lähtee kävelee joku päivä? ainakin mussukka ja sssalla asuu tässä lähellä, oisko muitakin? kun mulla ei päivisin oo muuta kun aikaa. :D tai no on joskus jotain muutakin.

kamala hedari, miehenkin pitäisi tulla pian kotiin, joskos juhlittais mun synttäreitä. musta tuli tänään niin VANHA! ;)
 
Kiitokset kaikille kahviseurasta, jäi vaan itelle vähän lyhyeks, ku Elias alkoi olla väsyny ja nykyään se on kauheaa tappelua sit...

Liirah: kyllä meille passaapi lähteä kävelemään, missäs te asuittekaan? Me asutaan Katariinanlaaksossa.
 
Onnewa liirah!! Olisit nyt mainostanut tuota vanhenemistas niin oltais hyvällä omatunnolla vedetty kakkua ! ;) Mut paras lahja tulikin pojalta hymyn muodossa, hän on varmaan ihan tätä päivää ajatellen pantannut sulle hymyilemistä :) Mitäs tuli mittariin? (ai kuinka niin utelias..? )
Mä olinkin sitten koko päivän liesussa taas vaihteeksi, menin kahvin jälkeen mun vanhempien luona käymään ja sieltä serkkulaan kattoo Konstaa (ikää 7 pvä:ä ) ja kotiuduin nyt vasta äsken.
Kiitoksia kaikille kahvihetkestä, mukavata oli! :flower:
 
Kiitos kahviseurasta ja soriiii liirah kun sillai lähdettiin mut ku en jaksa sitä Ellan raivoomista ku tien et se loppuu ku vaunut liikahtaa.

Ella on päättäny et pitää huutaa jos mä menen olkkarista keittiöön ja siis Ella näkee mut kokoajan mut heti ku astun keittiön puolelle niin huuto alkaa ja ku tuun olkkarin puolelle niin huuto loppuu, mielenkiintoista..

Käytiin Ilmarinäidin kanssa uudessa Baobab babyssa ja jäi sitte mukaan musta ruusututti, pinkki kukkasellinen tuttiketju ja kruunu tuttipullo missä vaaleenpunainen korkki. Siel on nykyään jotai sisustuskamaakin jne siel yläkerrassa ja se on siinä VOGin vieressä se liike nykyään siis Yliopistonkadulla..

Niin ja paljon paljon onnea liirah :flower:

Koskas treffataan taas?
 
kui mä oon voinut olla noin sokea etten oikeasti huomannut paloautoja??? :D oon vissiin hiukka kaffella. :LOL:

sanna eipä tuo mitään, vaikka mut siihen jätittekin. mulla oli iso mies turvana. :D eikä me siinä kauaa sitten oltukkaan, mymmy ei kauaa ime. MAAILMAN NOPEIN KANSA. :whistle:

ketkä kaikki on tuntenut jo entuudestaan? kun aika monet täällä vissiin näkee tollee muutenkin kuin vain tapaamisissa.

mä en jaksa tajuta kun toi maito on taas alkanut pakkaamaan oikein kunnolla tähän toiseen tissiin ja se on kasvanutkin oikeasti varmaan kahdella koolla. ja sitten mulla alkoi vissiin kuukautisetkin, ei mä tajua. te jotka täysimetätte niin onko teillä alkaneet menkat ja jos on niin milloin? mä kun olin ihan varautunut siihen ettei menkkoja nyt näy ainakaan niin kauaa kun imetän.

mussukka tässä ilpoisissa me asutaan, joten vois hyvin mennäkin ulkoilee joku päivä kun osuu nätti ilma. vai? jos sitten näkis vaikka tossa epithialla (vai mikä se nyt oli)?


 
Meillä selvis eilen illalla Mehiläisessä syy pojan huonoon nukkumiseen, ehkä vaihtelevaan syömiseen ja juomiseenkin. Korvat on tulehtunu ja lääkekuurille sit pistettiin. Epäilin jo viikonloppuna, mut anoppikin pisti uusien taitojen oppimisen piikkiin, joten en jotenki luottanu epäilykseeni. Tosta jätkästä kun ei meinaa millään huomata, toi nukkuminen tai paremminki huono nukkuminen on oikeestaan ainoo. Ja kun hampaatkin on vaivannu paljon uniin vaikuttaen, niin senkin piikkiin tulee laitettua. Onneks vietiin tarkistukselle.

Ei jaksettu tulla kahvitteleen, kuten varmaan huomasitte. Kävin kyllä keskustassa tänään, kun oli asioita... Ulkoiltuakin tuli samalla ja vähän piristyin. Jospa toi poika nyt nukkuis jo paremmin ja ihan omassa sängyssään, niin saisin mäkin paremmin levättyä. Ei kauheesti jaksa olla sosiaalinenkaan ainakaan isommassa porukassa, kun keskittymiskyky lähentelee nollaa. No, pojalla on samaa, joten taitaa seura tehdä kaltaisekseen... :LOL:

Liirahille onnea!

Jos sitä sitte kurkkis vielä muihin pinoihin ennen unille kömpimistä...
 
Holaa! :wave:

Mulla meni sitten kahvittelu sivu suun. Ollaan palattu takaisin reissultamme. Ensin oltiin Porissa viikon verran ja sitten Himoksella laskettelemassa. Oli todella hauskaa. Aron sai nauttia suurimman osan ajasta isovanhempien seurasta, kun tämä mamma kulutti aikansa rinteessä. Oli kiva päästä pois arjen rutiineitsa hetkeksi!

Sitten kun sovitaan seuraavaksi kahvitteluja, tulemme kyllä mukaan. Onkohan jo jotain ensi viikolle sovittu? Nythän onkin lyhyet viikot, kun on tuo pääsiäinen tuossa. Me ollaan kyllä ihan vaan kotosalla, kun on tässä nyt tullut niin paljon reissailtua.
 
liirah Mä olen ainakin onnekkaassa asemassa kun kuukautiset ovat pysyneet poissa. ..ja nyt sitten koputetaan puuta jotta pysyvätkin poissa vielä jonkin aikaa.
Mä olen tuntenut Snoopyn ala-asteelta asti, mutta tän palstan kautta löydettiin toisemme uuden kerran :) Tai oikeastaan ekaksi löydettiin toisemme facebookista ja sitten huomattiin että ollaan palstailtu täällä jo pitkän aikaa :LOL:
 
liirah myöhästyneet onnittelut :flower: kyllähän se oman murun hymy on lahjoista parhain!

Oli kyllä tosi kiva nähdä teitä kaikkia, otetaan pian uusiksi. Mä en tuntenut ketään entuudestaan, turkulaistuinkin vasta viime kesänä, mutta siis tän palstan kautta oon sit löytänyt uusia ystäviä ja kiitos siitä!

Viime yönä tsemppasin ja siirsin Venlan omaan sänkyyn nukkumaan, hyvin menikin sinne 2n asti ja sit syötiin,kolmen aikaan havahduin ku neiti leikki omilla varpaillaan ja siirsin omaan sänkyyn, muutamien tutin sylkäsyjen jälkeen hän nukahti. Venla potkii aina peiton pois ja ostinkin sit eilen sieltä Baobabista uuden unipussin.
Ihan mun omaa laiskuuttahan tuo on että vaavi nukkuu vieressä, pienestä pitäen Venla on suht hyvin nukkunu omassa sängyssä. Eilen laitoin hänelle semmosen pehmoisen pupun kainaloon ja oli hän kyl niin suloinen kun hän nukku kädet pupun ympärillä :heart:

ja menkoista, tervetuloa kerhoon liirah, mulla alkoi kun synnyksestä oli kulunut 2kk.ja siis täysimetyksellä oltu koko ajan tähän asti. äsken tuossa sähelsin ekat perunasoseet Venlalle ja aletaan maistelemaan kun isukki tulee kotiin (haluaa nähdä neidin ilmeet :LOL: )

ens viikolla on taas se babybio, löytyiskö lähtijöitä? ja sen jälkeen sit vaikka kaffeelle?
Kivaa pääsiäistä kaikille!
 
terve.

Meiltä meni ihan ohi koko kahvittelu kun olen niin loppu. Siis ei mitään vakavaa silleen neidin kanssa sujuu erinomaisesti ja mies on ihanasti yösyötöissä mukana eli vuorotellaan ettei mun tarvitse pelkästään nousta. Harmittaa vaan se imetys niin paljon vieläkin et neidin 1kk neuvolassakin tänään parkusin tyhmiä tissejäni. :ashamed: Muutenkin tunnen itseni rumaksi ja mullakun sattuu viel olemaan suvun pienimmät tissitkin ja niistä aina joku huomautellut et missäs ne nyt on niin nyt ei ole niitäkään pieniä pelkät vitun läpät. Ohhoijaa... kyl tää elämä on taas tätä et peilit vois kieltää lailla. :LOL:

No mut niin neiti on kasvanut ihan kiitettävästi eli pituutta löytyy 56cm ja painoa 5015g pipo 39cm

Meillä ollaan päästy makkarinpuolella tekemään muutakin kuin nukkumaan. ;)

Ja yks aamu luulin jo et menkat alkoi mut ei muutama hassu punainen tippa ja ruskea viiru suojassa. mitäköhän lie kun jälkivuotokin loppui viikko sitten... en kyl kestä jos nyt tulee joku tiputtelu ongelma. :/

Ja liirah Onnea :hug: Ja niistä kakuista se oli nostanut vuoden vaihteessa hintoja. Huomasin vaan että aika tuntuvastikkin.

nyt se on taas heippa... täytyy mennä. :heart:
 
Niisku-neiti :hug: Katsele vaan itseäsi ihan armeliaasti, niin mäkin teen.. Raskausaikana säästyin raskausarvilta, mutta kun maito nousi niin mun rinnat muuttui yksiksi valtaviksi raskausarviksi, toooodella viehättävää.. Ja ovatpahan myöskin ihan eri paria. Mutta en jaksa välittää, kun vastalahjaksi on tullut tuo mahtava jäbä ;) Ja sen takia olisin valmis runtelemaan kroppani totaalisesti :LOL:
Miten sulla sen imetyksen kanssa kävi? Loppuiko maito?
Meillä oli pari "kriisi-päivää", kun musta tuntui että rinnat oli tyhjät ja Niilo ei meinannut millään suostua imemään. Kyllä teki mieli heittää hanskat tiskiin, kauheeta tunkea tissiä väkisin toisen suuhun.. Voi olla, että torstaina annetulla rokotuksella oli jotain tekemistä tämän tissisodan kanssa. Eilen sitten latkin serkkulassa teetä ja illalla maitoa riitti. En tiedä, oliko sillä teellä mitään vaikutusta asiaan mutta tänään olen ryystänyt sitä kotosalla ahkerasti.
 
niiskuneiti ei ne musta niin kamalan hintasia ollut, kun muualta kyseli niin hinta oli paljon kovempi. mutta jos tuolla on hinta-laatusuhde kohdallaan niin sehän tärkeintä on.

ilmarinäiti siis sullakin alko menkat niin aikasin. mä en voi käsittää että miten se on mahdollista! mä kun niin toivoin että ois pysynyt poissa.. mutta joskos luonto haluaa että me lisäännytään ja täytetään maa! :LOL: ehkei ihan vielä.

eilen ilmarinäiti kertoi että vauva nukkuu vieressä (tosin nyt oli tyttö päässyt omaan sänkyyn, mutta kuitenkin) mäkin haluaisin toisaalta niin ottaa mymmyn viereen kun se on niin ihanaa kun pieni aina aamuisin kattelee ja hamuaa rintaa ja on niin äärettömän suloinen. mutta sitten me nukutaan molemmat huonosti, joten vauva omassa sängyssä.

huomenna ois neuvola, katotaan kuinka paljon pieni on kasvanut. ja tänään oli pikkuveljen synttärit joita sitten huomenna juhlitaan perheen kesken.
 
Kyl meilläki Ella taas nukkunu mun kanssa tuolla meen sängyssä. Äijä kans välillä ja välillä se sit nukkuu sohvalla ku ei kuulemma osaa kunnolla nukkuu jos Ella vieressä. Mä kyl osaan nukkua hyvin vaikka Ella onki vieressä ja helpompaa taas ollu kun sitä tutti tarvii kokoajan olla tunkemassa suuhun ku toinen ottaa tutin pois ja sit alkaa huuto niin saan ite paremmin nukuttuu ku ei tarvii nousta laittaa kokoajan tuttia vaan voi vaan vähän rauottaa silmiä ja laittaa sen tutin.. Olipas sepustus =)

Tää mun päänsärky ei helpota :headwall: Eilen illalla iski kaamee päänsärky eikä mikään auta. Tulis nyt se ukko töistä niin pääsis suihkuun ja nukkuun..

Ens to olis kiva kyl mennä taas leffaan mut mun äiti on sillon täällä ja se on ainoo aamu kun saan nukkua kunnolla niin taitaa leffat jäädä väliin mut kahville voitas kyllä sitte tulla, kun äiti lähtee sitte siskon luo lapsenvahdiks.
 
Heiba.. Tulin pikaisesti vielä ehtoolla katsomaan mitä olette kirjustaneet. Jopas täällä on juttua riittänyt! B)

Me tullaan mielellään leffaan! Kaffesta en vielä tiedä... :| Kahtotaan.

Tänään sitten saatiin "virallinen" diagnoosi. Vauvalla on virtsaputken ahtauma. Sen takia kuona-aineita pääsee takaisin munuaisiin päin, ja vasemmanpuoleinen munuaisallas on suurentunut. Saatiin estolääkitys, 30:n pvän antibioottikuuri näin alkuun... :/ Siinä ajassa saadaan kutsu varjoainekuvaukseen ja sitten mennään juttelemaan lastenkirurgin kanssa mitä tehdään. Voi itku... :'( Vähän äitiä jännittää ja surettaakin. No onneksi ei sentään tämän vakavampaa, vaikka tämäkin kuulostaa aika hurjalta. Mut eipä tuo tyttöön vaikuta muutoin, kuin että pissatulehduksia tulisi useasti ilman estolääkitystä ja ne tulehdukset voivat taasen arpeuttaa munuaisia. Arvatkaapa tarkkailenko tytön käytöstä ja olemusta silmä tarkkana 24/7...? ;)
 

Yhteistyössä